SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.
Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,SPOILER: Livestream camsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:
Bekijk deze YouTube-videoSPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.
[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 29-04-2026 08:28:55 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Je kunt toch benoemen welke landen er volgens jou worden gepikt? Als je die claim namelijk maak, onderbouw deze dan ook.quote:Op maandag 27 april 2026 12:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, laat me raden, Israel zegt nergens dat ze landjepik doen, derhalve doen ze niet aan landjepik?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nee, sorry, ik pas voor het smaakje dom wat jij hier etaleert.quote:Op maandag 27 april 2026 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt toch benoemen welke landen er volgens jou worden gepikt? Als je die claim namelijk maak, onderbouw deze dan ook.Scorched earth![]()
Ach ach. Kortom: eigen claims niet onderbouwen en dan als kers op de taart een ad hominem. Jammer weer.quote:Op maandag 27 april 2026 12:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik pas voor het smaakje dom wat jij hier etaleert.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Trump noemt het geen fiasco, derhalve is het geen fiascoquote:Op maandag 27 april 2026 12:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is geen fiasco zolang Trump het geen fiasco noemt
Scorched earth![]()
Ik snap hem wel. Als jij zelfs allerlei gekoloniseerde gebieden in Westelijk Jordaanoever betwist terwijl zelfs Israel het toegeeft dat het om kolonisaties gaat dan zou ik deze discussie ook niet aangaan.quote:Op maandag 27 april 2026 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach ach. Kortom: eigen claims niet onderbouwen en dan als kers op de taart een ad hominem. Jammer weer.
Totale tijdverspilling.![]()
Van mij wel. Hoop dat dit helptquote:Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Over de Westelijke Jordaanoever heb ik altijd duidelijk gezegd dat het betwist gebied betreft en de feitelijke geschiedenis daarbij uitgelegd. Namelijk dat het eerst van de Ottomanen en daarna van de Britten was, vervolgens is geannexeerd door Jordanië, die het verloren aan Israël na een oorlog en nadien ook afstand van hebben gedaan.quote:Op maandag 27 april 2026 12:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik snap hem wel. Als jij zelfs allerlei gekoloniseerde gebieden in Westelijk Jordaanoever betwist terwijl zelfs Israel het toegeeft dat het om kolonisaties gaat dan zou ik deze discussie ook niet aangaan.
Totale tijdverspilling.
Ik denk ook dat weinigen goed kunnen onderbouwen wáárom dit stuk grond als 'bezet' wordt weggezet, het is niets meer dan het napapegaaien van bepaalde media of actiegroepen, terwijl men geen idee heeft waar men het eigenlijk over heeft.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De mensen die er nu wonen, leggen die nog enig gewicht in de schaal. Zoals reeds opgemerkt, als je in de geschiedenisboeken moet duiken om je punt te maken...quote:Op maandag 27 april 2026 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
Over de Westelijke Jordaanoever heb ik altijd duidelijk gezegd dat het betwist gebied betreft en de feitelijke geschiedenis daarbij uitgelegd.![]()
Scorched earth![]()
Eerst was het nog de Oslo-akkoorden maar nu staan de doelpalen bij Ottomaanse rijk.quote:Op maandag 27 april 2026 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Over de Westelijke Jordaanoever heb ik altijd duidelijk gezegd dat het betwist gebied betreft en de feitelijke geschiedenis daarbij uitgelegd. Namelijk dat het eerst van de Ottomanen en daarna van de Britten was, vervolgens is geannexeerd door Jordanië, die het verloren aan Israël na een oorlog en nadien ook afstand van hebben gedaan.
Ik denk ook dat weinigen goed kunnen onderbouwen wáárom dit stuk grond als 'bezet' wordt weggezet, het is niets meer dan het napapegaaien van bepaalde media of actiegroepen, terwijl men geen idee heeft waar men het eigenlijk over heeft.
Dit is waarom discussieren onmogelijk is omdat je elk keer een ander narratief erbij past afhankelijk van argumenten van tegenpartij.![]()
Ik heb de doelpalen nooit bij de Oslo-akkoorden gezet. Die zijn namelijk al vele jaren gefaald. Ik begrijp dan ook niet hoe je bij dit punt uitkomt, ik ben altijd consequent geweest als het over de Westelijke Jordaanoever gaat.quote:Op maandag 27 april 2026 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Eerst was het nog de Oslo-akkoorden maar nu staan de doelpalen bij Ottomaanse rijk.
Dit is waarom discussieren onmogelijk is omdat je elk keer een ander narratief erbij past afhankelijk van argumenten van tegenpartij.
Het probleem ligt dan ook niet bij het feit dat ik elke keer een ander narratief zou gebruiken (dat doe ik namelijk niet) maar wel bij het feit dat jij niet al te veel kennis van dit conflict lijkt te hebben. Daardoor verzand de discussie helaas elke keer opnieuw in drogredeneringen en nietszeggende termen als 'bezetting' of nu weer de Oslo-akkoorden, alsof die nog relevant zouden zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja, je meet de westelijke jordaan oever idd consequent langs de ene meetlat, en andere dingen langs een andere.quote:Op maandag 27 april 2026 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
ik ben altijd consequent geweest als het over de Westelijke Jordaanoever gaat.
Maar als we de historische can of worms open willen trekken, hoe klinkt: merendeel van de mensen in israel zijn daar ooit naar toe gemigreerd, zou kunnen beredeneren dat ze daar niet thuis horen.
En nu: inb4 meneer HR ter plekke een andere meetlat uit z'n zak trekt, en ons uit gaat leggen hoe dit "wat anders" is.Scorched earth![]()
Wait, whut????quote:Op maandag 27 april 2026 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt toch benoemen welke landen er volgens jou worden gepikt? Als je die claim namelijk maak, onderbouw deze dan ook.
Ik ben wel een hoop onzin van je gewend, maar dit gaat wel echt een niveautje hoger zeg.
Dus je komt niet eens met IDF propaganda waarom landen bezet worden, maar je ontkent het zelfs![]()
Ik snap @ExTec heel goed om dit soort dommigheid niet te beantwoorden.
Maar goed alsnog:
Palestijns gebied, Libanon, Syrie.![]()
Ergens vind ik het wel mooi dat Rusland is vastgelopen in de Donbas en de VS in Iran. Agressie loont niet en dat is zoals het hoort te zijn. Het zou pas echt mooi zijn als ook de agressors zich dat zouden realiseren. En niet wanhopige pogingen doen om iets op een overwinning te laten lijken wat het niet is, om geen gezichtsverlies tegenover de eigen bevolking te lijden. Dat is nu nogal eng.
"Iran zou akkoord willen sluiten over Straat van Hormuz".
Iran wilt Trump een elegante ontsnappingsmogelijkheid geven om zonder gezichtsverlies uit deze penibele situatie te vertrekken. Hopelijk komen ze eruit.![]()
Nee hoor, aangezien nagenoeg alle Joodse groepen tot op de dag van vandaag een duidelijke Levantijnse origine hebben en het Jodendom en Hebreeuws inheems in dit gebied is, gaat dat argument natuurlijk niet op.quote:Op maandag 27 april 2026 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je meet de westelijke jordaan oever idd consequent langs de ene meetlat, en andere dingen langs een andere.
Maar als we de historische can of worms open willen trekken, hoe klinkt: merendeel van de mensen in israel zijn daar ooit naar toe gemigreerd, zou kunnen beredeneren dat ze daar niet thuis horen.
En nu: inb4 meneer HR ter plekke een andere meetlat uit z'n zak trekt, en ons uit gaat leggen hoe dit "wat anders" is.
En als je dat argument tóch zou willen maken, dan gaat dat ook op voor de vele duizenden Arabieren en moslims die naar dit gebied gemigreerd zijn en nu onderdeel uitmaken van de Palestijnen. Zoals onder meer mensen uit Bosnië, Egypte, Algerije, Syrië en andere omringende landen. Dan blijven er weinig mensen meer over in dit gebied.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De Druzen in Syrie zijn maar wat blij dat Israël ingrijpt.quote:Op maandag 27 april 2026 12:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wait, whut????
Ik ben wel een hoop onzin van je gewend, maar dit gaat wel echt een niveautje hoger zeg.
Dus je komt niet eens met IDF propaganda waarom landen bezet worden, maar je ontkent het zelfs![]()
Ik snap @:ExTec heel goed om dit soort dommigheid niet te beantwoorden.
Maar goed alsnog:
Palestijns gebied, Libanon, Syrie.![]()
De groep Arabieren genaamd 'de Palestijnen' hebben tot op de dag vandaag geen eigen gebied. Dit heeft men ook helemaal nooit gehad. De aanwezigheid van Israël in Libanon en Syrië is natuurlijk voor veiligheidsredenen, net zoals bijvoorbeeld ook Turkije een stuk van het Noorden van Syrië onder controle heeft.quote:Op maandag 27 april 2026 12:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wait, whut????
Ik snap @:ExTec heel goed om dit soort dommigheid niet te beantwoorden.
Maar goed alsnog:
Palestijns gebied, Libanon, Syrie.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Inderdaad apart, ben allang blij dat nooit iemand WWII erbij haalt.....quote:Op maandag 27 april 2026 12:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoals reeds opgemerkt, als je in de geschiedenisboeken moet duiken om je punt te maken...´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ja, stel je voor zeg. Terugvallen op (historische) feiten. Dat je dit probeert überhaupt te ridiculiseren zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op maandag 27 april 2026 12:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
De mensen die er nu wonen, leggen die nog enig gewicht in de schaal. Zoals reeds opgemerkt, als je in de geschiedenisboeken moet duiken om je punt te maken...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ah ja, daar is de IDF propaganda al.quote:Op maandag 27 april 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De groep Arabieren genaamd 'de Palestijnen' hebben tot op de dag vandaag geen eigen gebied. Dit heeft men ook helemaal nooit gehad. De aanwezigheid van Israël in Libanon en Syrië is natuurlijk voor veiligheidsredenen, net zoals bijvoorbeeld ook Turkije een stuk van het Noorden van Syrië onder controle heeft.
Grappig dat je het nu ineens niet meer ontkent.
Andere landen bezetten is natuurlijk veiligheid, uhu.
Nederland moet Indonesie weer innemen! Is veel veiliger!
Frankrijk moet Mali weer koloniseren, kunnen ze het daar mooi opknappen!![]()
Zucht....quote:Op maandag 27 april 2026 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, stel je voor zeg. Terugvallen op (historische) feiten. Dat je dit probeert überhaupt te ridiculiseren zegt eigenlijk wel genoeg.
Nee, JIJ wordt geridiculiseerd omdat je altijd hard schreeuwt over feiten en historie.
Echter je standpunten en berichten zijn zo ver mogelijk weg van wat de echte feiten en historie is.![]()
Ow, dus de joden die uit europa kwamen, hadden alsnog een "levantijnse origine", dus is het prima.quote:Op maandag 27 april 2026 13:14 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, aangezien nagenoeg alle Joodse groepen tot op de dag van vandaag een duidelijke Levantijnse origine hebben
Wel +100 voor dit schitterende staaltje hersengymnastiek.Scorched earth![]()
Ik ben daar consequent in. De mensen die nu zowel in israel wonen, als de mensen die nu om israel wonen hebben wmb het recht om daar te zijn.quote:Op maandag 27 april 2026 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, stel je voor zeg. Terugvallen op (historische) feiten. Dat je dit probeert überhaupt te ridiculiseren zegt eigenlijk wel genoeg.
Bij mij geen hersengymnastiek waar een obscuur geschiedkundig feit soms wel, en soms niet zich vertaalt naar een recht.Scorched earth![]()
Nee, niet alsnog, zij hebben een Levantijnse origine. Jouw claim was namelijk dat het merendeel van de mensen in Israël zijn daar ooit naar toe gemigreerd, dus er beredeneerd zou kunnen worden dat zij daar niet thuis horen.quote:Op maandag 27 april 2026 13:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus de joden die uit europa kwamen, hadden alsnog een "levantijnse origine", dus is het prima.
Wel +100 voor dit schitterende staaltje hersengymnastiek.Het blijkt van wel, want jij past het bovenstaande niet toe op de Palestijnen, waarvan een deel de origine hier niet kent en je per definitie kunt afvragen wat de Arabische cultuur en de Islam in dit gebied te zoeken hebben. Jij begint echter alleen over de inwoners van Israël, dat geeft blijk van een duidelijke selectiviteit.quote:Op maandag 27 april 2026 13:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben daar consequent in. De mensen die nu zowel in israel wonen, als de mensen die nu om israel wonen hebben wmb het recht om daar te zijn.
Bij mij geen hersengymnastiek waar een obscuur geschiedkundig feit soms wel, en soms niet zich vertaalt naar een recht.
Wat mij betreft had iedereen hier vanaf het eerste moment in vrede samengeleefd als Semitische broedervolkeren. Het blijkt echter dat een kant (de Arabieren) dit nooit wilde, dit hele gebied wilde (en willen) claimen voor een voorheen (pan)-Arabische en nu Arabische en Islamitische staat. Dit sentiment leeft helaas tot op de dag vandaag.
Daarom zijn er meerdere mogelijkheden tot een tweestatenoplossing door specifiek deze mensen en hun terroristische leiders afgewezen en is er altijd nog de hoop voor een 'Judenfrei' 'Palestina'. Zolang die hoop in leven blijft is een oplossing ver weg.
En dit wordt natuurlijk mede mogelijk gemaakt door het Iraanse regime, die openlijk voor de vernietiging van Israël is en daarbij miljarden aan wapens, training en andere steun heeft uitgetrokken voor terreurgroeperingen in deze regio.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat hoop ik ook. Maar met Trump is helaas niks zeker.quote:Op maandag 27 april 2026 13:10 schreef AFA2022 het volgende:
Ergens vind ik het wel mooi dat Rusland is vastgelopen in de Donbas en de VS in Iran. Agressie loont niet en dat is zoals het hoort te zijn. Het zou pas echt mooi zijn als ook de agressors zich dat zouden realiseren. En niet wanhopige pogingen doen om iets op een overwinning te laten lijken wat het niet is, om geen gezichtsverlies tegenover de eigen bevolking te lijden. Dat is nu nogal eng.
"Iran zou akkoord willen sluiten over Straat van Hormuz".
Iran wilt Trump een elegante ontsnappingsmogelijkheid geven om zonder gezichtsverlies uit deze penibele situatie te vertrekken. Hopelijk komen ze eruit.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Dank!quote:Op maandag 27 april 2026 13:32 schreef Toefjes het volgende:
Mensen die teruglezen: u kunt doorscrollen. Dit gaat nog wel even door.Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt![]()
Omdat Iran de onderhandelingen daar ook vanaf laat hangen.quote:Op maandag 27 april 2026 18:43 schreef mcmlxiv het volgende:
Waarom gaat het in het Iran topic over de misdragingen van Israël in buurlanden?![]()
Dank.quote:Op maandag 27 april 2026 13:32 schreef Toefjes het volgende:
Mensen die teruglezen: u kunt doorscrollen. Dit gaat nog wel even door.
De oplossing is zo simpel
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik vind Mojtaba Khamenei een verbetering ten opzichte van zijn vader Ali Khamenei. De Iraanse regering oogt vitaler nu die oude fossiel uit de weg is geruimd.![]()
Als je het vergelijkt met dat geschreeuw uit het witte huis is het vooral veel beschaafder.quote:Op maandag 27 april 2026 19:26 schreef Peppert het volgende:
Ik vind Mojtaba Khamenei een verbetering ten opzichte van zijn vader Ali Khamenei. De Iraanse regering oogt vitaler nu die oude fossiel uit de weg is geruimd.![]()
Een vitale Iraanse regering is een verbetering?quote:Op maandag 27 april 2026 19:26 schreef Peppert het volgende:
Ik vind Mojtaba Khamenei een verbetering ten opzichte van zijn vader Ali Khamenei. De Iraanse regering oogt vitaler nu die oude fossiel uit de weg is geruimd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
misschien , maar de eeuwenoude wederzijdse haat lijkt niet minder gewordenquote:Op maandag 27 april 2026 19:26 schreef Peppert het volgende:
Ik vind Mojtaba Khamenei een verbetering ten opzichte van zijn vader Ali Khamenei.
De Iraanse regering oogt vitaler nu die oude fossiel uit de weg is geruimd.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Men wilde regime chanche, men kreeg regime change,quote:Op maandag 27 april 2026 19:26 schreef Peppert het volgende:
Ik vind Mojtaba Khamenei een verbetering ten opzichte van zijn vader Ali Khamenei. De Iraanse regering oogt vitaler nu die oude fossiel uit de weg is geruimd.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Goh, wat raar als de vader van de huidige geestelijk leider is vermoord in opdracht van Trump.quote:Op maandag 27 april 2026 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
misschien , maar de eeuwenoude wederzijdse haat lijkt niet minder geworden![]()
Zelfs als grapje doet het pijn om te bedenken hoe onnoemelijk veel historische waarde er dan voorgoed weg isquote:Op maandag 27 april 2026 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dank.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Charles, met zijn "functie" die hij al wilde toen hij jonger en energieker was en hij uiteindelijk ver na zijn pensioen kreeg.quote:Op maandag 27 april 2026 20:33 schreef zakjapannertje het volgende:
Over oude fossielen gesproken: het staatsbezoek van Charles aan Trump gaat zo beginnen![]()
nou bijnaquote:Op maandag 27 april 2026 20:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goh, wat raar als de vader van de huidige geestelijk leider is vermoord in opdracht van Trump.
niet bijbels opgevoed dus
Domme religie is het gif van het voortbestaan van de mensheidquote:AI-overzicht
De Al-Aqsamoskee in Jeruzalem is een centraal brandpunt in het Israëlisch-Palestijns conflict, vaak de aanleiding voor gewelddadige escalaties tussen Palestijnen en Israëlische ordetroepen.
Het conflict wordt gevoed door zowel religieuze (islamitische, joodse en christelijke) claims op de heilige plaats als politiek nationalisme.
Kernpunten van het conflict rond de Al-Aqsamoskee:
Islamitische betekenis: De moskee op de Tempelberg (Al-Haram al-Sharif) is de op twee na heiligste plaats in de islam, wat in dit IslamHouse.com-artikel wordt toegelicht.
Bijbelse/Joodse betekenis: De plek is tevens de heiligste plaats in het jodendom, waar vroeger de Tempel stond.
Escalatiemomenten: Confrontaties ontstaan vaak tijdens de ramadan, waarbij Israëlische politie ingrijpt na
Palestijnse protesten, wat kan leiden tot raketbeschietingen vanuit Gaza.
Geestelijke strijd: Sommigen beschouwen het conflict als een dieperliggende geestelijke strijd om het voortbestaan van Israël, zoals besproken in dit Cvandaag-artikel.
Politieke impact: Zoals NOS uitlegt, leiden de spanningen in Jeruzalem direct tot verhoogde dreiging in de regio.
Religie speelt een rol, maar nationalisme en identiteit zijn eveneens belangrijke factoren in het langlopende conflict.
.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Welke 'eeuwenoude' wederzijdse haat bedoel je precies? In de jaren vijftig, in 1953, hebben de Verenigde Staten samen met de Britten actief bijgedragen aan de omverwerping van een gekozen regering, met als voornaamste doel de Brits-Amerikaanse controle over Iraanse olie veilig te stellen. Daar ligt de oorsprong van de vijandschap. Daarvoor bestond er in Iran helemaal niets als anti-Amerikaanse haat, simpelweg omdat daar geen reden voor was. Ook vandaag hebben politieke keuzes verstrekkende gevolgen. Het steunen van de genocide in Gaza met wapens en miljarden zal de onderlinge relaties ook geen goed doen. Want als het zo gemakkelijk kan gebeuren in Gaza, dan kan het net zo gemakkelijk ook andere bevolkingsgroepen overkomen.quote:Op maandag 27 april 2026 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
misschien , maar de eeuwenoude wederzijdse haat lijkt niet minder geworden![]()
Ik huil in mijn theedoek.quote:Op maandag 27 april 2026 22:28 schreef Peppert het volgende:
[..]
Welke 'eeuwenoude' wederzijdse haat bedoel je precies? In de jaren vijftig, in 1953, hebben de Verenigde Staten samen met de Britten actief bijgedragen aan de omverwerping van een gekozen regering, met als voornaamste doel de Brits-Amerikaanse controle over Iraanse olie veilig te stellen. Daar ligt de oorsprong van de vijandschap. Daarvoor bestond er in Iran helemaal niets als anti-Amerikaanse haat, simpelweg omdat daar geen reden voor was. Ook vandaag hebben politieke keuzes verstrekkende gevolgen. Het steunen van de genocide in Gaza met wapens en miljarden zal de onderlinge relaties ook geen goed doen. Want als het zo gemakkelijk kan gebeuren in Gaza, dan kan het net zo gemakkelijk ook andere bevolkingsgroepen overkomen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
En hoeveel mooier de wereld dan nog steeds zou zijn.quote:Op maandag 27 april 2026 20:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zelfs als grapje doet het pijn om te bedenken hoe onnoemelijk veel historische waarde er dan voorgoed weg isgraag verwijderen![]()
Dat zou de wereld nietquote:Op maandag 27 april 2026 22:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En hoeveel mooier de wereld dan nog steeds zou zijn."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
ga de bijbel eens lezenquote:Op maandag 27 april 2026 22:28 schreef Peppert het volgende:
[..]
Welke 'eeuwenoude' wederzijdse haat bedoel je precies? In de jaren vijftig, in 1953, hebben de Verenigde Staten samen met de Britten actief bijgedragen aan de omverwerping van een gekozen regering, met als voornaamste doel de Brits-Amerikaanse controle over Iraanse olie veilig te stellen. Daar ligt de oorsprong van de vijandschap. Daarvoor bestond er in Iran helemaal niets als anti-Amerikaanse haat, simpelweg omdat daar geen reden voor was. Ook vandaag hebben politieke keuzes verstrekkende gevolgen. Het steunen van de genocide in Gaza met wapens en miljarden zal de onderlinge relaties ook geen goed doen. Want als het zo gemakkelijk kan gebeuren in Gaza, dan kan het net zo gemakkelijk ook andere bevolkingsgroepen overkomen.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Heb u naasten lief, daarom bombarderen de vs en israel iran terug naar het stenen tijdperk uit pure liefde van hun god.quote:![]()
![]()
Vergeet ook Hamas in Nederland niet uit te roeien, recht in de kont van hun god.quote:Op dinsdag 28 april 2026 07:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb u naasten lief, daarom bombarderen de vs en israel iran terug naar het stenen tijdperk uit pure liefde van hun god.graag verwijderen![]()
Dat is geen Nederlands.quote:Op maandag 27 april 2026 22:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En hoeveel mooier de wereld dan nog steeds zou zijn.![]()
Weinig tot geen nieuws, en inmiddels tikt olie weer de 110 aan...Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ondertussen heeft al dat winning ervoor gezorgd dat de voorraden precisiewapens van de VS op een 'zorgwekkend' peil zijn beland.
The diminished munitions stockpiles have created a near-term risk. A war against a capable peer competitor like China will consume munitions at greater rates than in this war. Prewar inventories were already insufficient; the levels today will constrain U.S. operations should a future conflict arise.
https://www.csis.org/anal(...)s-iran-war-ceasefire
Kost je je wapens, ettelijke miljarden, duizenden doden, de wereldeconomie in de goot, maar dan heb je wel mooi de libs op bluesky geowned!
Of zoHuilen dan.![]()
Kun je Somalië, Ethiopië en Soedan dan ook niet even meenemen?quote:Op maandag 27 april 2026 19:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dank.
[ afbeelding ]The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money![]()
De marktmanipulatie loopt tegen de vuist der realiteit aan.quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weinig tot geen nieuws, en inmiddels tikt olie weer de 110 aan...And what rough beast, its hour come round at last,
Ja en dan hebben we ook geen olie zorgen meer, alles duurzame energie.quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Kun je Somalië, Ethiopië en Soedan dan ook niet even meenemen?![]()
![]()
De beurzen staan op een absolute recordhoogte maar de wereldeconomie is in de goot? Apartquote:Op dinsdag 28 april 2026 08:31 schreef Isdatzo het volgende:
Ondertussen heeft al dat winning ervoor gezorgd dat de voorraden precisiewapens van de VS op een 'zorgwekkend' peil zijn beland.
The diminished munitions stockpiles have created a near-term risk. A war against a capable peer competitor like China will consume munitions at greater rates than in this war. Prewar inventories were already insufficient; the levels today will constrain U.S. operations should a future conflict arise.
https://www.csis.org/anal(...)s-iran-war-ceasefire
Kost je je wapens, ettelijke miljarden, duizenden doden, de wereldeconomie in de goot, maar dan heb je wel mooi de libs op bluesky geowned!
Of zo![]()
Moet je voorstellen dat je je hele populariteit hebt verneukt voor een oorlog voor Israel en dan beginnen mensen in IDF kleding alsnog op je te schieten. Lekker gewerkt Trump.![]()
![]()
Het geld klotst tegen de plinten, dat stroomt ergens heen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De beurzen staan op een absolute recordhoogte maar de wereldeconomie is in de goot? Apart
And what rough beast, its hour come round at last,
Beurzen zeggen niet zoveel over de wereldeconomie.quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
De beurzen staan op een absolute recordhoogte maar de wereldeconomie is in de goot? Apart
Ze zeggen alleen wat over beleggers.
Als je de "grote 7" bedrijven in de VS weglaat, presteren bedrijven daar maar middelmatig op het moment.
Het is vooral de AI-boom die het nu overeind houdt.
Verder moet de echte olieschok nog komen. Landen hebben nu vaak nog reserves, de eerste oogsten op basis van hogere kunstmestkosten zijn nog niet geweest, etc.
Er kan niet 20% minder olie en 30% minder kunstmest, helium, etc. de wereldeconomie in stromen zonder dat het effect gaat hebben.
[ Bericht 7% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-04-2026 10:47:28 ]![]()
Nog niet natuurlijk. Duurt 6 maanden voordat een plastic fabrikant of chipmaker last gaat krijgen van tekorten.quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Deze week veel kwartaal cijfers van grote techbedrijven, dus gaat interessant worden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Minder plastic, minder chips, minder tokkies in auto's en vliegtuigen, dit gaat de goede kant op met de planeet.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nog niet natuurlijk. Duurt 6 maanden voordat een plastic fabrikant of chipmaker last gaat krijgen van tekorten.graag verwijderen![]()
Uh huh, tot jij de nieuwe iphone niet meer kan betalen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Minder plastic, minder chips, minder tokkies in auto's en vliegtuigen, dit gaat de goede kant op met de planeet.Scorched earth![]()
Ik ontleen een belangrijk deel van mijn identiteit aan het feit dat ik een vouwtelefoon heb. Hoe minder mensen mijn aura kunnen stelen met de nieuwe vouw iPhone hoe beter.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh, tot jij de nieuwe iphone niet meer kan betalen.![]()
Ja maar ook minder MRI scanners bv.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Minder plastic, minder chips, minder tokkies in auto's en vliegtuigen, dit gaat de goede kant op met de planeet.
https://healthpolicy-watc(...)worlds-mri-machines/Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik ben ook al aan het sparen, want het enige wat je zeker weet is dat alles straks duur wordt.quote:Op dinsdag 28 april 2026 08:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weinig tot geen nieuws, en inmiddels tikt olie weer de 110 aan...
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Beter nu veel olie inslaan en straks duur verkopen aan anderen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:41 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ben ook al aan het sparen, want het enige wat je zeker weet is dat alles straks duur wordt.![]()
Ik koop nu benzine in voor ¤2,60 en dat verkoop ik straks voor ¤2,00 met 60 cent winst als de crisis voorbij is.quote:Op dinsdag 28 april 2026 13:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Beter nu veel olie inslaan en straks duur verkopen aan anderen.![]()
Jij komt er wel.quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik koop nu benzine in voor ¤2,60 en dat verkoop ik straks voor ¤2,00 met 60 cent winst als de crisis voorbij is.![]()
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Kerel dan kan je straks wel 5 hele worstenbroodjes kopen van de winst!quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik koop nu benzine in voor ¤2,60 en dat verkoop ik straks voor ¤2,00 met 60 cent winst als de crisis voorbij is.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat is 600% winst!quote:Op dinsdag 28 april 2026 14:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik koop nu benzine in voor ¤2,60 en dat verkoop ik straks voor ¤2,00 met 60 cent winst als de crisis voorbij is.![]()
'Iran heeft zojuist laten weten, dat ze zich in een staat van ineenstorting bevindt,' zegt Trump.
Nou grijp je kans Donald, roep de overwinning voor de 100ste keer uit en open gewoon die Straat.![]()
Jamaar Trump's ego waar alles voor moet wijken.quote:Op dinsdag 28 april 2026 18:07 schreef havanagila het volgende:
Die straat dichthouden terwijl Iran echt heus niks meer kanph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
waarschijnlijk was hij in de war met Libanonquote:Op dinsdag 28 april 2026 17:58 schreef AFA2022 het volgende:
'Iran heeft zojuist laten weten, dat ze zich in een staat van ineenstorting bevindt,' zegt Trump.
Nou grijp je kans Donald, roep de overwinning voor de 100ste keer uit en open gewoon die Straat.![]()
Daar baal ik wel van, maar mijn neuroloog vind het verstandig om, na dat doorgemaakt herseninfarct, toch wat gezonder, en dus minder chips, te eten.quote:Op dinsdag 28 april 2026 10:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Minder plastic, minder chips, minder tokkies in auto's en vliegtuigen, dit gaat de goede kant op met de planeet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.![]()
Doe je het rustig aan maat.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Daar baal ik wel van, maar mijn neuroloog vind het verstandig om, na dat doorgemaakt herseninfarct, toch wat gezonder, en dus minder chips, te eten.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2026 19:10:34 ]![]()
Altijd. Jeweettoch.quote:De oude oude layout was veel beter!!
Grote zorgen over lot gevangenen en terdoodveroordeelden Iran - https://nos.nl/l/2612303
Maar we (Europa) staan dr weer bij en doen er niets aan.![]()
Monitoring the situation.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef Frutsel het volgende:
Grote zorgen over lot gevangenen en terdoodveroordeelden Iran - https://nos.nl/l/2612303
Maar we (Europa) staan dr weer bij en doen er niets aan.And what rough beast, its hour come round at last,
Wat zouden "we" hier precies aan moeten doen?quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef Frutsel het volgende:
Maar we (Europa) staan dr weer bij en doen er niets aan.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Bombarderen is geloof ik de meest doorsnee oplossing.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat zouden "we" hier precies aan moeten doen?And what rough beast, its hour come round at last,
quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef Frutsel het volgende:
Maar we (Europa) staan dr weer bij en doen er niets aan.De wereld= de VSquote:Gemarteld en geïntimideerd
Volgens de Iraans-Nederlandse Akram (achternaam bekend bij de redactie) zijn er lijsten met duizenden mensen die gevaar lopen. Het zijn arbeiders, studenten en jongeren tussen de 12 en 25 jaar oud. De wereld moet hen steunen en proberen te voorkomen dat ze worden geëxecuteerd, zegt Akram.
En dan kunnen we die weer veroordelen voor te bruut ingrijpen en souvereine staten binnenvallen.
We houden gewoon van veroordelen.Vakman pur sang![]()
Ach ja zoals je leest denken de hersendooien hier dat dat werkt, terwijl het regime eerder repressiever is geworden dan vice versa.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bombarderen is geloof ik de meest doorsnee oplossing.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Nou in elk geval ons niet zo laf opstellen. Die mening deel ik wel met de Amerikanen. De joden/israeliers weten beter dan wij hoe we hier mee om moeten gaan. Of er gewoon niet meer over schrijven en verontwaardigd doen. Of er nu 1000 Of 10000 worden geëxecuteerd, als wij onze olie maar krijgen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat zouden "we" hier precies aan moeten doen?
Maar ik heb zon vermoeden dat wij hier over 20 tot 30 jaar nog eens aan terug denken. "Waren we toen maar niet zo lief en tolerant geweest"![]()
Wat natuurlijk gelul is. De Amerikanen hebben het "nation building" al jaren laten varen. Deze oorlog ging ook gewoon om de Iraanse dreiging primair voor Israël en misschien in de ogen van Trump ook om de dreiging jegens de VS. Als het regime daar in onderhandelingen de juiste concessies doet met betrekking tot het nucleaire programma, dan kan de bevolking er verder gewoon in stikken hoor.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou in elk geval ons niet zo laf opstellen. Die mening deel ik wel met de Amerikanen. De joden/israeliers weten beter dan wij hoe we hier mee om moeten gaan. Of er gewoon niet meer over schrijven en verontwaardigd doen. Of er nu 1000 Of 10000 worden geëxecuteerd, als wij onze olie maar krijgen.
Maar ik heb zon vermoeden dat wij hier over 20 tot 30 jaar nog eens aan terug denken. "Waren we toen maar niet zo lief en tolerant geweest"
Daarnaast is er een redelijk wijdverspreid pakket aan sancties jegens Iran geweest.
En laten we ook wel wezen, Iran is slechts één van de vele plekken op deze aarde waar men zich schuldig maakt aan dit soort wandaden. Dat is niet eens een klein beetje de motivatie achter deze oorlog.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Of was het nu Ijslandquote:Op dinsdag 28 april 2026 18:46 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
waarschijnlijk was hij in de war met Libanon Cuba.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt![]()
Grotendeels wel met je eens. Destemeer kansen om het nu eens ook voor de Iraanse bevolking goed te doen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat natuurlijk gelul is. De Amerikanen hebben het "nation building" al jaren laten varen. Deze oorlog ging ook gewoon om de Iraanse dreiging primair voor Israël en misschien in de ogen van Trump ook om de dreiging jegens de VS. Als het regime daar in onderhandelingen de juiste concessies doet met betrekking tot het nucleaire programma, dan kan de bevolking er verder gewoon in stikken hoor.
Daarnaast is er een redelijk wijdverspreid pakket aan sancties jegens Iran geweest.
En laten we ook wel wezen, Iran is slechts één van de vele plekken op deze aarde waar men zich schuldig maakt aan dit soort wandaden. Dat is niet eens een klein beetje de motivatie achter deze oorlog.
En die dreiging zou er niet alleen voor israel zijn als we hun hen gang lieten gaan.![]()
Wat wil je doen, een kernbom erop?quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:16 schreef Frutsel het volgende:
Maar we (Europa) staan dr weer bij en doen er niets aan.![]()
Wat er gebeurt is schandalig, maar we importeren geen olie uit Iran, dus het is niet zo dat we wegkijken als we onze olie maar krijgen. Veel meer dan de sancties en het veroordelen kunnen we niet doen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou in elk geval ons niet zo laf opstellen. Die mening deel ik wel met de Amerikanen. De joden/israeliers weten beter dan wij hoe we hier mee om moeten gaan. Of er gewoon niet meer over schrijven en verontwaardigd doen. Of er nu 1000 Of 10000 worden geëxecuteerd, als wij onze olie maar krijgen.
Maar ik heb zon vermoeden dat wij hier over 20 tot 30 jaar nog eens aan terug denken. "Waren we toen maar niet zo lief en tolerant geweest"![]()
Maar dit soort algemeenheden zijn volstrekt nietszeggend. Iran staat zoals al meermaals aangegeven onder zware sancties die haar nucleaire ambities inperken. Het idee dat ze heel wild om zich heen zouden slaan richting bijvoorbeeld Europa is ook nergens op gebaseerd.quote:Op dinsdag 28 april 2026 19:50 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Grotendeels wel met je eens. Destemeer kansen om het nu eens ook voor de Iraanse bevolking goed te doen.
En die dreiging zou er niet alleen voor israel zijn als we hun hen gang lieten gaan.
En laten we wel wezen, zoals deze oorlog ook weer heeft laten zien kom je nergens met flink bombarderen. Dan moet je ook een grootschalige grondoperatie starten en met een beetje pech belandt je dan in een situatie die voor de bevolking in ieder geval op de korte termijn en wellicht ook op de langere termijn slechter uitpakt.
"Ze doen tenminste wat" is in complexe geopolitieke situaties nou eenmaal een niet al te nozel argument.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Je maakt de klassieke fout door doel en gevolg aan elkaar te willen koppelen. Alsof staten handelen om iets te bereiken, in plaats van om mensen zich deugdzaam te laten voelen.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dit soort algemeenheden zijn volstrekt nietszeggend. Iran staat zoals al meermaals aangegeven onder zware sancties die haar nucleaire ambities inperken. Het idee dat ze heel wild om zich heen zouden slaan richting bijvoorbeeld Europa is ook nergens op gebaseerd.
En laten we wel wezen, zoals deze oorlog ook weer heeft laten zien kom je nergens met flink bombarderen. Dan moet je ook een grootschalige grondoperatie starten en met een beetje pech belandt je dan in een situatie die voor de bevolking in ieder geval op de korte termijn en wellicht ook op de langere termijn slechter uitpakt.
"Ze doen tenminste wat" is in complexe geopolitieke situaties nou eenmaal een niet al te nozel argument.
Het idee dat effectiviteit ertoe doet, is flink achterhaald. Intentie is de hoogste vorm van succes. Het gaat om de symboliek, de daad op zich, het geruststellende idee dat men niet stilzat.And what rough beast, its hour come round at last,
Daar denkt het gros van de Amerikaanse bevolking toch anders over.quote:Op dinsdag 28 april 2026 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je maakt de klassieke fout door doel en gevolg aan elkaar te willen koppelen. Alsof staten handelen om iets te bereiken, in plaats van om mensen zich deugdzaam te laten voelen.
Het idee dat effectiviteit ertoe doet, is flink achterhaald. Intentie is de hoogste vorm van succes. Het gaat om de symboliek, de daad op zich, het geruststellende idee dat men niet stilzat.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Qatar zet Hamas-leiders uit luxe villa’s na Iran-steunquote:Qatar zet Hamas-leiders uit luxe villa’s na Iran-steun
Qatar zou topfiguren van Hamas hebben opgedragen hun luxe verblijven in het emiraat te verlaten, melden Israëlische en Palestijnse media.
De leiding in Doha zou dat besluit de afgelopen weken hebben genomen, nadat Hamas zich halfslachtig achter Iran schaarde na een grootschalige Iraanse aanval met drones en raketten op Qatar
Teheran vuurde vorige maand meer dan 300 drones en raketten af op het kleine Golfstaatje, dat zowel Iran als Hamas eerder financieel en politiek ontving.
Hamas reageerde pas na ruim twee weken met een verklaring waarin de beweging Iran steunde, maar Teheran tegelijk opriep af te zien van aanvallen op buurlanden.
Die houding zou in Doha slecht zijn gevallen, waar de aanwezigheid van Hamas-kopstukken sinds de aanval van 7 oktober 2023 al steeds gevoeliger lag.
Volgens de Israëlische journalist Amit Segal, van het belangrijkste avondjournaal in Israël, is de feitelijke Hamas-leider Khalil al-Hayya inmiddels de toegang tot Qatar ontzegd. Al-Hayya, die in Caïro namens Hamas onderhandelt over de uitwerking van de tweede fase van het Gaza-plan van Donald Trump, zou per sms zijn geïnformeerd over het besluit.
Verschillende leiders zouden Qatar al hebben verlaten, anderen zouden dat binnenkort moeten doen, en Doha zou zich ook terugtrekken uit het Gaza-overleg.
.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Iran heeft Trump vandaag definitief verslagen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
https://apnews.com/video/(...)42d89761bdda18b12efcEens.quote:Merz says the American nation “is being humiliated” by the Iranian leadership
The German Chancellor said on Monday that U.S. ‘is being humiliated’ by the Iranian leadership, and criticized America for going into the Iran war without any strategy, saying this also makes it harder to end the conflict.![]()
Ook eens, maar vorige maand is Merz nog maar Trump gevlogen om zijn anus schoon te likken. Wat is zijn positie nou?quote:Op dinsdag 28 april 2026 22:58 schreef Glazenmaker het volgende:
https://apnews.com/video/(...)42d89761bdda18b12efc
[..]
Eens.The End Times are wild![]()
Exact.quote:Op woensdag 29 april 2026 01:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Lijkt me verstandig dat dit soort demonen geen beschikking krijgen over kernwapens.
Zodra ze er 1 hebben is tel aviv weg. Zo gekdwaas zijn die idioten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
De omringende landen zullen net hard geraakt worden als er een kernbom op Tel Aviv valt.quote:Op woensdag 29 april 2026 02:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Zodra ze er 1 hebben is tel aviv weg. Zo gekdwaas zijn die idioten.Corporate translator![]()
Eens. En dat geldt voor alle landen in die regio. Maar deze mislukte oorlog zal Iran natuurlijk alleen maar vastberadender maken om ze wel te krijgen…quote:Op woensdag 29 april 2026 01:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Lijkt me verstandig dat dit soort demonen geen beschikking krijgen over kernwapens.
Daarmee wordt dus precies het tegenovergestelde bereikt.![]()
Of het voorbij is blijft de vraag natuurlijk. Trump lijkt nu aan te willen sturen op een langdurige blokkade van de Straat van Hormuz om te kijken wie de langste adem heeft:quote:Op woensdag 29 april 2026 06:58 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Eens. En dat geldt voor alle landen in die regio. Maar deze mislukte oorlog zal Iran natuurlijk alleen maar vastberadender maken om ze wel te krijgen…
Daarmee wordt dus precies het tegenovergestelde bereikt.quote:'Trump wil Iran langdurig blokkeren'
Volgens The Wall Street Journal heeft Trump tegen medewerkers gezegd rekening te houden met een langdurige blokkade van de Straat van Hormuz. Op die manier zou de VS de staatskas van het Iraanse regime willen aanvallen en de economie willen ontwrichten, om Teheran zo te dwingen de nucleaire ambities op te geven. Andere opties, zoals terugtrekking uit het conflict of het hervatten van bombardementen, ziet Trump volgens de krant als te risicovol.
Twee weken geleden werd een Amerikaanse blokkade van de Straat van Hormuz ingesteld, wat zoveel betekent dat elk schip dat van of naar een Iraanse haven vaart, kan worden tegengehouden. Gisteren werd nog een containerschip doorzocht door het Amerikaanse leger.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Oh nee, voorbij is het zeker niet. Maar zo’n blokkade gaat de wereldeconomie meer ontwrichten dan de toch al zeer verzwakte Iraanse. Want die gaan op hun beurt niet toestaan dat de VS bepaalt wie er wel door mag…quote:Op woensdag 29 april 2026 07:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of het voorbij is blijft de vraag natuurlijk. Trump lijkt nu aan te willen sturen op een langdurige blokkade van de Straat van Hormuz om te kijken wie de langste adem heeft:
[..]
Echter, voor echte veranderingen moet het regime in Teheran verwijderd worden. En dat lijkt niet echt dichterbij gekomen.![]()
Geld verdienen met het wurgen van de wereldeconomie.quote:Op woensdag 29 april 2026 07:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of het voorbij is blijft de vraag natuurlijk. Trump lijkt nu aan te willen sturen op een langdurige blokkade van de Straat van Hormuz om te kijken wie de langste adem heeft:
[..]And what rough beast, its hour come round at last,
Iran grenst aan zeven landen: Irak, Turkije, Armenië, Azerbeidzjan, Turkmenistan, Afghanistan en Pakistan en de Kaspische zee verbindt ze met Rusland. Je zou denken dat ze die blokkade wel overleven. Ze vervoeren nu in mindere mate natuurlijk olie via treinen.![]()
America First.quote:Op woensdag 29 april 2026 07:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geld verdienen met het wurgen van de wereldeconomie.De oude oude layout was veel beter!!
Nou je de vraag in Iran is op het moment ook wel erg 'wie is het regime'. Kijk, als je dit topic leest dan heb je soms het idee dat het land collectief wordt bestuurd door psychopatische Islamieten die naarstig bezig zijn om de eindtijd te bewerkstellingen, maar de realiteit is ook daar een stuk complexer. Als je uitgaat van de waarheid van die stelling, dan is een blokkade volstrekt onzinnig, maar er zijn ook allerlei fracties die veel minder ideologisch gedreven zijn en juist veel meer materialistisch. Zij verdienen een goede boterham aan hun invloedrijke posities binnen IRGC en leger en zitten niet te wachten op langdurige economische malaise.quote:Op woensdag 29 april 2026 07:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh nee, voorbij is het zeker niet. Maar zo’n blokkade gaat de wereldeconomie meer ontwrichten dan de toch al zeer verzwakte Iraanse. Want die gaan op hun beurt niet toestaan dat de VS bepaalt wie er wel door mag…
Echter, voor echte veranderingen moet het regime in Teheran verwijderd worden. En dat lijkt niet echt dichterbij gekomen.
Aan de Amerikaanse zijde is het de vraag in hoeverre de Republikeinse partij hun president nog onvoorwaardelijk blijft steunen met steeds verder oplopende brandstofprijzen en een morrende bevolking. En vervolgens wat dat doet bij de midterms (al zijn die nog een heel eind weg) en hoe een eventuele Democratische meerderheid in huis en / of senaat het handelen van Trump in kan en / of zal inperken.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Aan het begin hadden banken de zwartste scenario's gemaakt met dat de straat nog tot eind April gesloten blijft. Nu zie ik het niet open gaan tot op z'n minst juni.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
En dat allemaal omdat Trump 's nachts een keer het gevoel dat Iran nu echt zou kunnen gaan aanvallen.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Aan het begin hadden banken de zwartste scenario's gemaakt met dat de straat nog tot eind April gesloten blijft. Nu zie ik het niet open gaan tot op z'n minst juni.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Hoe lang is de straat nu dicht? 2 maanden inmiddels?quote:Op woensdag 29 april 2026 09:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Aan het begin hadden banken de zwartste scenario's gemaakt met dat de straat nog tot eind April gesloten blijft. Nu zie ik het niet open gaan tot op z'n minst juni.De oude oude layout was veel beter!!
Nou vooral omdat Netanyahu hem dat gevoel aangepraat heeft.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat Trump 's nachts een keer het gevoel dat Iran nu echt zou kunnen gaan aanvallen.
Trump heeft zich een oorlog in laten rommelen zonder strategie door
die oorlogsmisdadige Jood. ()
Bijna. 2 mei volgens mij is het 2 maanden.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe lang is de straat nu dicht? 2 maanden inmiddels?
Die stijging van de beurzen de laatste weken is ook bizar te noemen in dit licht.
Het lijkt mij dat er een enorm probleem aan zit te komen, maar goed. Dat beurzen niet rationeel zijn is natuurlijk al langer bekend.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Moet Trump niet binnenkort toestemming gaan krijgen van de Senaat?Steun het Kiva Fok! team!
Zijn veel loopholes in begreep ik. Zoals dat het officieel Israel ondersteunen is.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Moet Trump niet binnenkort toestemming gaan krijgen van de Senaat?
Of je zet op een Truth post dat de oorlog voorbij is, en de dag erna dat ie weer begonnen is. Dan krijgt ie weer gratis 60 dagen.
Ik zou mn hoop er niet op vestigen iig.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik denk dat er inderdaad wel wat aan zit te komen ja.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bijna. 2 mei volgens mij is het 2 maanden.
Die stijging van de beurzen de laatste weken is ook bizar te noemen in dit licht.
Het lijkt mij dat er een enorm probleem aan zit te komen, maar goed. Dat beurzen niet rationeel zijn is natuurlijk al langer bekend.De oude oude layout was veel beter!!
Grootste energieprijsstijging sinds 2022 verwacht door oorlog in Midden-OostenRest in de link.quote:De energieprijzen zullen dit jaar naar verwachting met bijna een kwart stijgen. Dat voorspelt de Wereldbank in een rapport. De reden is de oorlog in het Midden-Oosten. De wereldbank gaat ervan uit dat de onrust op de wereldmarkt zeker tot eind mei zal aanhouden.
Mocht de oorlog eindigen en daarmee de Straat van Hormuz weer opengaan, dan verwacht de Wereldbank dat het transport van olie pas in oktober weer op het level van voor de oorlog komt. Deze verwachte stijging is de grootste energieprijsstijging sinds de grootschalige Russische invasie van Oekraïne in 2022.
Ik vind ze nogal positief, maargoed, ik ging eerder ook uit van 5 maanden op 90% z9dra straat open is.
Dus nog steeds voor eind 2027 zijn we de achterstanden niet ingelopen en waarschijnlijk gaat dat nog veel langer dan dat duren.De oude oude layout was veel beter!!
Het gat tussen futures en spot prices voor Brent crude wordt ook steeds groter. Als die straat gesloten blijft dan kan dat toch niet zo blijven, lijkt me.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Daar bestaat de meerderheid uit ruggengraatloze jaknikkers en kontslaven, dus daar hoef je sowieso niet teveel van te verwachten.quote:Op woensdag 29 april 2026 09:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Moet Trump niet binnenkort toestemming gaan krijgen van de Senaat?ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Misschien dat de inside circle van Trump meer weet dan anderen.quote:Op woensdag 29 april 2026 10:03 schreef Monolith het volgende:
Het gat tussen futures en spot prices voor Brent crude wordt ook steeds groter. Als die straat gesloten blijft dan kan dat toch niet zo blijven, lijkt me.Steun het Kiva Fok! team!
Mogelijk zelfs tot volgend jaar?quote:De tekorten aan olie en vloeibaar gemaakt aardgas (lng), veroorzaakt door de blokkade, zullen waarschijnlijk nog maanden aanhouden en mogelijk zelfs tot volgend jaar duren.
Wie zit daar aan de knoppen??
Ik heb eerder al enkele zeer positieve berekeningen gemaakt en daarmee zitten we nu al tegen eind 2027 voordat de opgelopen achterstand ingelopen is. En dan moet er dus vanaf oktober 120% door die straat van wat er voor de oorlog dagelijks doorheen ging. Elke dag.
Dit is niet realistisch wat ze hier stellen lijkt mij. Mogelijk zelfs tot volgend jaar. Op zeker tot ver in volgend jaar en zeer waarschijnlijk in 2028 ook nog zou ik eerder zeggen.De oude oude layout was veel beter!!
Olie 115 nu.. (futures) wat volgens mij hoger is dan de vorige piek.
Maar door die verschillende contracten weet ik dat niet zeker. Dacht dat het dichter bij de 120 lag in maartOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
De aardolieprijs kan binnenkort boven de $125 per vat komen en een nieuw record gaan vestigen sinds 2022
quote:Brent Crude Oil(USD/Bbl) $114.89 (+3.26%)Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Ok hij is om te lachenquote:
Als het niet zo'n trieste bedoeling was
Trump sleurt liever de gehele wereld de afgrond in, dan dat hij Iran als "winnaar" eruit laat komen.
Ondertussen: " Schip met banden met Japan vaart door Straat van Hormuz ". Hopelijk blijven wij ook neutraal zoals Japan.![]()
Iran zegt dat Japan betaald heeft voor doorgang... maar wat is waarheid. Die liegen ook natuurlijk.quote:Op woensdag 29 april 2026 10:41 schreef AFA2022 het volgende:
Trump sleurt liever de gehele wereld de afgrond in, dan dat hij Iran als "winnaar" eruit laat komen.
Ondertussen: " Schip met banden met Japan vaart door Straat van Hormuz ". Hopelijk blijven wij ook neutraal zoals Japan.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik heb begrepen dat Japanse overheidsfunctionarissen gezegd zouden hebben dat er geen doorvoerkosten zijn betaald voor de Idemitsu Maru. Het schip passeerde de grens via directe diplomatieke coördinatie/onderhandelingen tussen Tokio en Teheran.quote:Op woensdag 29 april 2026 10:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Iran zegt dat Japan betaald heeft voor doorgang... maar wat is waarheid. Die liegen ook natuurlijk.![]()
Wellicht krijgen de leiders betaald in anime kussens.quote:Op woensdag 29 april 2026 10:44 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat Japanse overheidsfunctionarissen gezegd zouden hebben dat er geen doorvoerkosten zijn betaald voor de Idemitsu Maru. Het schip passeerde de grens via directe diplomatieke coördinatie/onderhandelingen tussen Tokio en Teheran.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
lolquote:Op woensdag 29 april 2026 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wellicht krijgen de leiders betaald in anime kussens.![]()
![]()
![]()
Nu komen de echt zware posts, met enorme hoeveelheden hoofdletters en mega sterke uitroeptekens.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Captain Bone Spurs is klaar voor de strijd.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Nu komen de echt zware posts, met enorme hoeveelheden hoofdletters en mega sterke uitroeptekens.![]()
5-voudig draft-dodger extraordinaire.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Captain Bone Spurs is klaar voor de strijd.And what rough beast, its hour come round at last,
Trump lijkt echt niet te snappen dat een regime dat 0 fucks geeft om de levens van hun volk lastig onder druk te zetten is. Wat Iran betreft slachten ze iedereen af, daar zit niemand mee daar voor moslim regimes zijn levens helemaal niets waard. Dus tenzij hij ook zover wel gaan heeft het allemaal niet zoveel nut.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Nu komen de echt zware posts, met enorme hoeveelheden hoofdletters en mega sterke uitroeptekens.![]()
Natuurlijk, de meeste mensen met een werkende hersenfunctie zullen het hier mee eens zijn.quote:Op woensdag 29 april 2026 01:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het probleem is dat trump, een zwakzinnige die niet eens begrijpt hoe percentages werken, met deze oorlog het Iraanse regime op een spoedtraject richting kernwapens heeft gezet.![]()
Iran kan toch niet anders dan heel erg hard lachen als ze die post van hem zien. Dit hoort thuis in een satirisch tv programma.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
How Iran Accumulated 11 Tons of Enriched Uranium
Met wat mooie grafieken waarin duidelijk te zien is hoe het door Trump opzeggen van het nucleaire akkoord Iran bij hun productie vleugeltjes gegeven heeft.![]()
De opgeblazen basis ziet eruit als een tijdelijke Amerikaanse basis.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Kan IEMAND Trump's toegang tot ChatGPT, Grok en Gemini intrekken aub? Uit zelfbescherming.
Man man man. En dat is dan POTUS.
Het is eerder PEUTERquote:Op woensdag 29 april 2026 13:00 schreef vosss het volgende:
Kan IEMAND Trump's toegang tot ChatGPT, Grok en Gemini intrekken aub? Uit zelfbescherming.
Man man man. En dat is dan POTUS.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
Dit gaat over de positie van vrouwen/meisjes in de islam en daar mag je niks over zeggen want racisme en islamfoob.quote:
Je weet toch dat in de westerse wereld vrouwen en meisjes echt extreem zwaar onderdrukt worden. Daar vechten de feministen tegen.Corporate translator![]()
" In iran gaan de kinderen nog steeds niet naar school uit angst voor nieuwe onverwachte bombardementen ".![]()
Daar worden ze toch alleen maar vergifigd met gif en haat.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:12 schreef AFA2022 het volgende:
" In iran gaan de kinderen nog steeds niet naar school uit angst voor nieuwe onverwachte bombardementen ".graag verwijderen![]()
Hij is het echt helemaal kwijt. Hij kan zo op een HIC als patiënt.quote:Op woensdag 29 april 2026 11:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt het bericht niet eens gelezen of wel? Dit gaat over een Palestijns meisje wat door een Israëlische aanval haar benen is kwijtgeraakt. Dit gaat er juist om dat westerse feministen stil zijn over Israëlisch geweld tegen Palestijnen, niet dat westerse feministen stil zijn over de rol van vrouwen in de islam.quote:Op woensdag 29 april 2026 15:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit gaat over de positie van vrouwen/meisjes in de islam en daar mag je niks over zeggen want racisme en islamfoob.
Je weet toch dat in de westerse wereld vrouwen en meisjes echt extreem zwaar onderdrukt worden. Daar vechten de feministen tegen.
Ik vind het overigens onzin dat westerse feministen hierover worden aangesproken. Zij is gewoon slachtoffer van Israëlisch geweld net als talloze mannen, vrouwen en kinderen. Dit geval heeft niks met feminisme of vrouwen specifiek te maken. Maar goed, ik snap de wanhoop naar aandacht en verandering, ze proberen de aandacht en hulp te krijgen van wie dan ook.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Het bericht is offtopic, net zoals zijn 5487 andere x-posts.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je hebt het bericht niet eens gelezen of wel? Dit gaat over een Palestijns meisje wat door een Israëlische aanval haar benen is kwijtgeraakt. Dit gaat er juist om dat westerse feministen stil zijn over Israëlisch geweld tegen Palestijnen, niet dat westerse feministen stil zijn over de rol van vrouwen in de islam.
Ik vind het overigens onzin dat westerse feministen hierover worden aangesproken. Zij is gewoon slachtoffer van Israëlisch geweld net als talloze mannen, vrouwen en kinderen. Dit geval heeft niks met feminisme of vrouwen specifiek te maken. Maar goed, ik snap de wanhoop naar aandacht en verandering, ze proberen de aandacht en hulp te krijgen van wie dan ook.Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole![]()
Dat zou goed kunnen, wij worden hier in het westen net zo goed gebrainwashed.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daar worden ze toch alleen maar vergifigd met gif en haat.
De gemiddelde Iranier wordt gewoon beschouwd als hoogopgeleid en intellectueel. Maargoed het ging er natuurlijk om dat scholen een target zijn geworden in een oorlog en dat mag je best wel een beetje triest vinden.![]()
"ze toch alleen maar..."
Omdat ze een hoofddoekje op 'moeten' is het minder erg als ze doodgaan. Wat is dit voor vrouwhatende drek dan.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daar worden ze toch alleen maar vergifigd met gif en haat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 29 april 2026 17:01 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, wij worden hier in het westen net zo goed gebrainwashed.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Lekker heur, 120 dollar per vat nu bijna.
Vorige keer zaten er ook 2 weken tussen de olie piek en de piek aan de pomp, dus gaat weer leuk worden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
De media lijkt ook de interesse te verliezen. Ik ben benieuwd wanneer de paniek toeslaat als de benzineprijzen met hele kleine stapjes omhoog gaat.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vorige keer zaten er ook 2 weken tussen de olie piek en de piek aan de pomp, dus gaat weer leuk worden.![]()
quote:Op woensdag 29 april 2026 17:01 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, wij worden hier in het westen net zo goed gebrainwashed.![]()
~6 weken is meestal de periode waarna aandacht van media en mensen verslapt voor dit soort gebeurtenissen.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De media lijkt ook de interesse te verliezen. Ik ben benieuwd wanneer de paniek toeslaat als de benzineprijzen met hele kleine stapjes omhoog gaat.
Maar de gevolgen zijn niet ineens over, dus die aandacht komt wel weer terug.![]()
Nee hoor, zo een kind is het slachtoffer van het moslimfundamentalisme om haar heen dat Israël probeert te bestrijden.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je hebt het bericht niet eens gelezen of wel? Dit gaat over een Palestijns meisje wat door een Israëlische aanval haar benen is kwijtgeraakt. Dit gaat er juist om dat westerse feministen stil zijn over Israëlisch geweld tegen Palestijnen, niet dat westerse feministen stil zijn over de rol van vrouwen in de islam.
Ik vind het overigens onzin dat westerse feministen hierover worden aangesproken. Zij is gewoon slachtoffer van Israëlisch geweld net als talloze mannen, vrouwen en kinderen. Dit geval heeft niks met feminisme of vrouwen specifiek te maken. Maar goed, ik snap de wanhoop naar aandacht en verandering, ze proberen de aandacht en hulp te krijgen van wie dan ook.
Dit heeft zoals je zelf ook al zegt niets met feminisme te maken omdat het nooit de bedoeling was zo een kind te raken, laat staan omdat het een meisje is. Dit is een slachtoffer van een oorlog, veroorzaakt door de samenleving waarin zij leeft.
Door herhaaldelijk Israël aan te vallen en dan zich te verschuilen achter en onder de eigen bevolking, zetten de Palestijnen het leven van zulke kinderen op het spel. En gaan het dan ook nog proberen uit te melken via dit soort plaatjes of zelfs soortgelijke afbeelding die volledig fake zijn, zoals hier:
1. Via Islamitisch terrorisme oorlogen begonnen jegens het enige Joodse land ter wereld;
2. Jezelf nadien verschuilen achter je eigen vrouwen en kinderen;
3. Het leed van dit deze vrouwen en kinderen oplevert gebruiken voor propaganda.
Je moet maar durven. En dan heb je nog oliedomme Westerlingen ook die daar intrappen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Er zijn natuurlijk ook geen zware aanvallen meer geweest zoals in het begin.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
~6 weken is meestal de periode waarna aandacht van media en mensen verslapt voor dit soort gebeurtenissen.
Maar de gevolgen zijn niet ineens over, dus die aandacht komt wel weer terug.
Het is letterlijk ook rustiger.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Oh oké, dan is het goed.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit heeft zoals je zelf ook al zegt niets met feminisme te maken omdat het nooit de bedoeling was zo een kind te raken, laat staan omdat het een meisje is. Dit is een slachtoffer van een oorlog, veroorzaakt door de samenleving waarin zij leeft.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
En er zijn natuurlijk genoeg echte beelden van verminkte kinderen, alsof die niet bestaan. Kom op zeg, je pakt er een nep plaatje bij om je punt te maken dat het allemaal wel meevalt ofzo?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Voor de VS maakt het wel degelijk iets uit. Energiemarkten zijn globaal, als er iets gebeurd waardoor het aanbod minder wordt heeft dat overal op de planeet effecten.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou ja voor de VS maakt het weinig uit. Wij betalen hier wel het volle pond daardoor.![]()
Kunnen we al gaan wedden hoe laat vanavond de prijs door de $120/vat heengaat?quote:Op woensdag 29 april 2026 18:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vorige keer zaten er ook 2 weken tussen de olie piek en de piek aan de pomp, dus gaat weer leuk worden.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ik denk dat met een VPN en wat crypto je op polymarket wel terecht kunt. Wat trouwens wel een absurde toevoeging is aan dit conflict.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kunnen we al gaan wedden hoe laat vanavond de prijs door de $120/vat heengaat?![]()
Tienduizenden onschuldige slachtoffers voor enkele honderden dode terroristen, en er zijn nog oliedomme conservatieve “onafhankelijke denkers” die erin trappen.
Oh wacht het was anders, een Palestijnse baby is ook slechts een toekomstige terrorist. Dat was het! Of minimaal een sympathisant. En die moeten ook opgeruimd worden hebben we gelezen. Of minimaal opgesloten wanneer ze bijvoorbeeld met de verkeerde vlag zwaaien.![]()
Dat zegt helemaal niemand. Het is verschrikkelijk tragisch dat zo een kind ernstig gewond raakt. Het zegt genoeg over de samenleving om haar heen, hun acties en gedachtegoed zijn hier de reden van.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Op woensdag 29 april 2026 19:50 schreef mcmlxiv het volgende:
Tienduizenden onschuldige slachtoffers voor enkele honderden dode terroristen, en er zijn nog oliedomme conservatieve “onafhankelijke denkers” die erin trappen.
Oh wacht het was anders, een Palestijnse baby is ook slechts een toekomstige terrorist. Dat was het! Of minimaal een sympathisant. En die moeten ook opgeruimd worden hebben we gelezen. Of minimaal opgesloten wanneer ze bijvoorbeeld met de verkeerde vlag zwaaien._!
Laten we nu niet doen dat iemand die heeft geopperd voor clusterbommen op Russische steden inzit met onschuldige slachtoffers. Die selectieve schijnheiligheid is echt tenenkrommend. In de ene oorlog hoop je openlijk op zoveel mogelijk burgerslachtoffers en dan kom je in deze oorlog ineens doen alsof burgerslachtoffers zo erg zijn.
[ Bericht 4% gewijzigd door HowardRoark op 29-04-2026 20:12:04 ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Goede toevoeging om dat zielige gelul te verminderen.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een zielig gelul is dit topic geworden.Het is zo’n fijn genuanceerde man hè: “critics of the operation posed a greater threat to the US than Iran itself”quote:Pete Hegseth denies Iran war is a ‘quagmire’ as cost to US hits estimated $25bn
Pete Hegseth has denied that the US-Israel war on Iran is “a quagmire” and claimed critics of the operation posed a greater threat to the US than Iran itself, as he came under pressure to set out Washington’s strategy for the conflict.
Appearing before the House armed services committee alongside Gen Dan Caine, chair of the joint chiefs of staff, the US defense secretary asked lawmakers to approve a $1.5tn budget in military spending – and then described some of them as “the biggest challenge” to the war effort.
Ik dacht dat er opgeroepen werd tot nuance na die aanslag tijdens het correspondents dinner?![]()
Dit.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:35 schreef MissButterflyy het volgende:
En er zijn natuurlijk genoeg echte beelden van verminkte kinderen, alsof die niet bestaan. Kom op zeg, je pakt er een nep plaatje bij om je punt te maken dat het allemaal wel meevalt ofzo?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wat is dit voor gare victim blaming? Tering.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niemand. Het is verschrikkelijk tragisch dat zo een kind ernstig gewond raakt. Het zegt genoeg over de samenleving om haar heen, hun acties en gedachtegoed zijn hier de reden van.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
net als jijquote:Op woensdag 29 april 2026 16:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Daar worden ze toch alleen maar vergifigd met gif en haat.Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt![]()
Victim blaming? Dit kind wordt helemaal niets kwalijk genomen. Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 29 april 2026 21:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat is dit voor gare victim blaming? Tering.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het is verschrikkelijk tragisch dat zo een kind ernstig gewond raakt. Het zegt genoeg over de samenleving om haar heen, hun acties en gedachtegoed zijn hier de reden van.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Victim blaming? Dit kind wordt helemaal niets kwalijk genomen. Hoe kom je daarbij?
...zijn hier de reden van
Goh, wat ben je mooi met het concept van causaliteit aan het spelen zeg.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Inderdaad.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk tragisch dat zo een kind ernstig gewond raakt. Het zegt genoeg over de samenleving om haar heen, hun acties en gedachtegoed zijn hier de reden van.
...zijn hier de reden van
Goh, wat ben je mooi met het concept van causaliteit aan het spelen zeg.
Wat wil dus zeggen dat de mensen die terreur uitvoeren jegens Israël en zich vervolgens verschuilen onder en tussen burgers zoals dit meisje, verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor het feit als zij slachtoffer wordt van een bombardement.
Zo een kind (zoals helaas nagenoeg de norm is in de Palestijnse samenleving) wordt letterlijk gebruikt als een menselijk schild. Dáár zit het probleem. Dat kind zelf (een slachtoffer) valt natuurlijk helemaal niets te verwijten. Dus is er van victim blaming ook geen sprake, letterlijk niemand stelt dat dit kind iets te verwijten valt, dat zou ook bizar zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit dus, het is ook niet te snappen dat mensen zulke lafheid niet uitkotsen.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad.
Wat wil dus zeggen dat de mensen die terreur uitvoeren jegens Israël en zich vervolgens verschuilen onder en tussen burgers zoals dit meisje, verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor het feit als zij slachtoffer wordt van een bombardement.
Zo een kind (zoals helaas nagenoeg de norm is in de Palestijnse samenleving) wordt letterlijk gebruikt als een menselijk schild. Dáár zit het probleem. Dat kind zelf (een slachtoffer) valt natuurlijk helemaal niets te verwijten. Dus is er van victim blaming ook geen sprake, letterlijk niemand stelt dat dit kind iets te verwijten valt, dat zou ook bizar zijn.graag verwijderen![]()
Het is per definitie al ronduit verwerpelijk dat men dat zo ontzettend veel Palestijnen 'onschuldig' noemt.quote:Op woensdag 29 april 2026 21:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit dus, het is ook niet te snappen dat mensen zulke lafheid niet uitkotsen.
Als dit soort ettertjes (en dan druk ik mij nog zacht uit) getroffen worden in bombardement moeten wij daar zogenaamd mee inzitten, is er een genocide en moeten er sancties worden getroffen tegen Israël. Dit zijn helaas dan de mensen waar sommige Westerlingen voor in de bres springen, dit zijn de mensen wiens vlag sommige Westerlingen wapperen. Je verzint het niet.
En dit was mede mogelijk gemaakt door het Iraanse regime.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Let the infighting begin!
Ik kan me herinneren dat de Saudiërs in het verleden ooit eens troepen naar de grens met Qatar hebben gestuurd omdat ze een geschil hadden.![]()
Wanneer landt het eens dat veel van de mensen die protesteren dat doen tegen het geweld dat gebruikt wordt in die gebieden, tegen de manier waarop het gedaan wordt. Veel van de demonstranten zijn geen voorstander van Hamas of Hezbollah, ze zijn tegenstander van het geweld dat ook onschuldige burgers raakt.quote:Op woensdag 29 april 2026 22:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is per definitie al ronduit verwerpelijk dat men dat zo ontzettend veel Palestijnen 'onschuldig' noemt.
Als dit soort ettertjes (en dan druk ik mij nog zacht uit) getroffen worden in bombardement moeten wij daar zogenaamd mee inzitten, is er een genocide en moeten er sancties worden getroffen tegen Israël. Dit zijn helaas dan de mensen waar sommige Westerlingen voor in de bres springen, dit zijn de mensen wiens vlag sommige Westerlingen wapperen. Je verzint het niet.
[ twitter ]
[ twitter ]
En dit was mede mogelijk gemaakt door het Iraanse regime.
In dit topic (maar steeds meer op dit hele forum) word je gezien als aanhanger van Hamas als je kritiek op Israël hebt, of kritiek hebt op de manier waarop Israël en de VS bezig zijn.
Hegseth geeft vandaag aan dat de oorlog gestart is omdat Iran zijn nucleaire ambities niet gestopt heeft, Rubio zei eerder dat ze dagen verwijderd waren van bommen en Gabbard gaf aan dat er geen sprake was van een directe dreiging, maar dat dat aan de president is om te bepalen.
We zijn als wereld onder valse voorwendselen deze oorlog in gerommeld, en dit gaat jaren duren. Daar ben ik (en volgens mij velen hier in dit topic met mij) tegen. Natuurlijk wil ik de huidige Iraanse regering ook kwijt, maar had dit nou echt niet doortastender gekund?![]()
Kan me voorstellen dat na de ambtstermijn van Trump, veel leden van zijn kliekje ter verantwoording worden geroepen.quote:Op woensdag 29 april 2026 22:46 schreef Toefjes het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Hegseth wordt het vuur aan de schenen gelegd.
[ Bericht 3% gewijzigd door AFA2022 op 30-04-2026 02:42:27 ]![]()
Westerse feministen komen vooral op voor de zwaar onderdrukte vrouw in het westen door de witte hetero christelijke cisgenderman.quote:Op woensdag 29 april 2026 16:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik vind het overigens onzin dat westerse feministen hierover worden aangesproken. Zij is gewoon slachtoffer van Israëlisch geweld net als talloze mannen, vrouwen en kinderen. Dit geval heeft niks met feminisme of vrouwen specifiek te maken. Maar goed, ik snap de wanhoop naar aandacht en verandering, ze proberen de aandacht en hulp te krijgen van wie dan ook.Corporate translator![]()
En voor de achtste keer gebruik je wanhopig een post van mij uit 2022, een post waarin ik inderdaad iets te fel was, om maar niet de oorlogsmisdaden van Israël te hoeven bespreken.quote:Op woensdag 29 april 2026 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]_!
Laten we nu niet doen dat iemand die heeft geopperd voor clusterbommen op Russische steden inzit met onschuldige slachtoffers. Die selectieve schijnheiligheid is echt tenenkrommend. In de ene oorlog hoop je openlijk op zoveel mogelijk burgerslachtoffers en dan kom je in deze oorlog ineens doen alsof burgerslachtoffers zo erg zijn.
Zou je ook eens moeten proberen, nadenken over wat je eerder geschreven hebt en bedenken of dat nou echt was wat je bedoelde. Maar nee jij wisselt gewoon van gebruikersnaam hè DeJann?Dit soort zinnetjes zeggen genoeg. Het is volkomen duidelijk dat voor jou het zijn van Palestijn al voldoende is om schuldig te zijn, kleine kinderen inclusief. Het mag van jou allemaal gewoon dood. Duitsers hebben daar een mooi woord voor.quote:Het is per definitie al ronduit verwerpelijk dat men dat zo ontzettend veel Palestijnen 'onschuldig' noemt.
[ Bericht 7% gewijzigd door mcmlxiv op 30-04-2026 07:04:43 ]![]()
Edit filmpje staat hier al boven.
De eenheden die het zaad vd gesneuvelden moeten redden hebben het druk in Libanon.
[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 07:33:11 ]![]()
En meteen weer een stropop. Op deze manier heeft een discussie niet eens zin.quote:Op donderdag 30 april 2026 00:20 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wanneer landt het eens dat veel van de mensen die protesteren dat doen tegen het geweld dat gebruikt wordt in die gebieden, tegen de manier waarop het gedaan wordt. Veel van de demonstranten zijn geen voorstander van Hamas of Hezbollah, ze zijn tegenstander van het geweld dat ook onschuldige burgers raakt.
In dit topic (maar steeds meer op dit hele forum) word je gezien als aanhanger van Hamas als je kritiek op Israël hebt, of kritiek hebt op de manier waarop Israël en de VS bezig zijn.
Hegseth geeft vandaag aan dat de oorlog gestart is omdat Iran zijn nucleaire ambities niet gestopt heeft, Rubio zei eerder dat ze dagen verwijderd waren van bommen en Gabbard gaf aan dat er geen sprake was van een directe dreiging, maar dat dat aan de president is om te bepalen.
We zijn als wereld onder valse voorwendselen deze oorlog in gerommeld, en dit gaat jaren duren. Daar ben ik (en volgens mij velen hier in dit topic met mij) tegen. Natuurlijk wil ik de huidige Iraanse regering ook kwijt, maar had dit nou echt niet doortastender gekund?
En welke onschuldige burgers heb je het over? In die videos zijn namelijk veel burgers te zien, en dat zijn exact de mensen die in Westerse media worden weggezet als onschuldig. Iets wat zij natuurlijk overduidelijk niet zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wat niet zo gek is want we wonen in het westen.quote:Op donderdag 30 april 2026 02:32 schreef HSG het volgende:
[..]
Westerse feministen komen vooral op voor de zwaar onderdrukte vrouw in het westen door de witte hetero christelijke cisgenderman.
Juni contract voor olie stond even op 126Nu gaan we over op juli contracten die lijken iets lager te zijn. Wellicht hoop dat het toch voor juli opgelost gaat worden?
[ Bericht 19% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 30-04-2026 08:56:58 ]Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Niet slechts eentje. Er zijn talloze posts van jou terug te vinden. Je hebt meermaals zitten roepen om burgerslachtoffers, mannen, vrouwen en kinderen, het maakte allemaal niet uit. Sterker nog, zelfs hele ethnische zuiveringen was je voor.quote:Op donderdag 30 april 2026 06:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En voor de achtste keer gebruik je wanhopig een post van mij uit 2022, een post waarin ik inderdaad iets te fel was, om maar niet de oorlogsmisdaden van Israël te hoeven bespreken.
Zou je ook eens moeten proberen, nadenken over wat je eerder geschreven hebt en bedenken of dat nou echt was wat je bedoelde. Maar nee jij wisselt gewoon van gebruikersnaam hè DeJann?
[..]
Dit soort zinnetjes zeggen genoeg. Het is volkomen duidelijk dat voor jou het zijn van Palestijn al voldoende is om schuldig te zijn, kleine kinderen inclusief. Het mag van jou allemaal gewoon dood. Duitsers hebben daar een mooi woord voor.
Daarnaast mocht de ook de Russische civiele infrastructuur worden kapotgemaakt. Maar schijnbaar als het om Palestijnen gaan gelden er ineens hele andere regels? Ik kan niet zo goed tegen zulke schijnheiligheid.
En ik heb nooit gezegd dat álle Palestijnen schuldig zouden zijn, laat staan kleine kinderen. Je legt mij dus ook nog eens woorden in de mond, nota bene woorden die je zelf wél hebt gebruikt mbt een andere oorlog. Het is helaas een nogal valse manier van discussiëren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
https://nvj.nl/actueel/wo(...)gste-punt-in-25-jaar
Met de persvrijheid gaat het gelukkig wel goed in de VS.![]()
Het klinkt alsof je jezelf beschrijft lol.quote:Op donderdag 30 april 2026 08:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niet slechts eentje. Er zijn talloze posts van jou terug te vinden. Je hebt meermaals zitten roepen om burgerslachtoffers, mannen, vrouwen en kinderen, het maakte allemaal niet uit. Sterker nog, zelfs hele ethnische zuiveringen was je voor.
Daarnaast mocht de ook de Russische civiele infrastructuur worden kapotgemaakt. Maar schijnbaar als het om Palestijnen gaan gelden er ineens hele andere regels? Ik kan niet zo goed tegen zulke schijnheiligheid.
En ik heb nooit gezegd dat álle Palestijnen schuldig zouden zijn, laat staan kleine kinderen. Je legt mij dus ook nog eens woorden in de mond, nota bene woorden die je zelf wél hebt gebruikt mbt een andere oorlog. Het is helaas een nogal valse manier van discussiëren.
Jij bent maar wat blij als onschuldige moslim burgers uitgemoord worden.
En voor jou zijn alle moslims het grote kwaad.
Andere regels voor Rusland en Gaza?
Uhm logisch, Rusland is de agressor terwijl de Palestijnen het slachtoffer zijn.![]()
Estland gaat NL nog inhalen als hoogste EU landquote:Op donderdag 30 april 2026 08:57 schreef AFA2022 het volgende:
Met de persvrijheid gaat het gelukkig wel goed in de VS.(Hoewel Estland nu gedaald is)
![]()
quote:Op donderdag 30 april 2026 08:57 schreef AFA2022 het volgende:
Met de persvrijheid gaat het gelukkig wel goed in de VS.
Je meot wel ver in deze lijst zoeken voor je gidsland USA tegenkomt inderdaad. Opmerkelijk is ook dat Oekraine, dat in een oorlog is zoals we weten, een grotere persvrijheid kent als het "meest vrije land op aarde".ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Als we deze ranking moeten geloven is er op de hele wereld op een paar Europese landen na die 'goed' scoren, amper persvrijheid.quote:Op donderdag 30 april 2026 08:57 schreef AFA2022 het volgende:
Met de persvrijheid gaat het igg gelukkig wel goed in de VS.
Zelfs landen als Spanje, Frankrijk en Canada staan zeer laag. Dit roept de vraag op wat dit soort mensen verwachten en wellicht is enige zelfreflectie voor dit soort groepjes ook wel op de plaats.Dat is inderdaad opmerkelijk gezien het feit dat men talloze media in het eigen land heeft verboden. Wat trouwens volledig de begrijpen valt en een uitstekende actie was, maar je vraagt je zou wel verwachten dat dit de ranking beïnvloed.quote:Op donderdag 30 april 2026 09:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je meot wel ver in deze lijst zoeken voor je gidsland USA tegenkomt inderdaad. Opmerkelijk is ook dat Oekraine, dat in een oorlog is zoals we weten, een grotere persvrijheid kent als het "meest vrije land op aarde".'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Grootste probleem wat jij hebt is waarschijnlijk Israel. Plek 116quote:Op donderdag 30 april 2026 09:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als we deze ranking moeten geloven is er op de hele wereld op een paar Europese landen na die 'goed' scoren, amper persvrijheid. Zelfs landen als Spanje, Frankrijk en Canada staan zeer laag. Dit roept de vraag op wat dit soort mensen verwachten en wellicht is enige zelfreflectie voor dit soort groepjes ook wel op de plaats.![]()
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: