SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.
Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,SPOILER: Livestream camsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:
Bekijk deze YouTube-videoSPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.
[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 29-04-2026 08:28:55 ]And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Je kunt toch benoemen welke landen er volgens jou worden gepikt? Als je die claim namelijk maak, onderbouw deze dan ook.quote:Op maandag 27 april 2026 12:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, laat me raden, Israel zegt nergens dat ze landjepik doen, derhalve doen ze niet aan landjepik?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nee, sorry, ik pas voor het smaakje dom wat jij hier etaleert.quote:Op maandag 27 april 2026 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt toch benoemen welke landen er volgens jou worden gepikt? Als je die claim namelijk maak, onderbouw deze dan ook.Scorched earth![]()
Ach ach. Kortom: eigen claims niet onderbouwen en dan als kers op de taart een ad hominem. Jammer weer.quote:Op maandag 27 april 2026 12:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik pas voor het smaakje dom wat jij hier etaleert.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Trump noemt het geen fiasco, derhalve is het geen fiascoquote:Op maandag 27 april 2026 12:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is geen fiasco zolang Trump het geen fiasco noemt
Scorched earth![]()
Ik snap hem wel. Als jij zelfs allerlei gekoloniseerde gebieden in Westelijk Jordaanoever betwist terwijl zelfs Israel het toegeeft dat het om kolonisaties gaat dan zou ik deze discussie ook niet aangaan.quote:Op maandag 27 april 2026 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach ach. Kortom: eigen claims niet onderbouwen en dan als kers op de taart een ad hominem. Jammer weer.
Totale tijdverspilling.![]()
Van mij wel. Hoop dat dit helptquote:Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Over de Westelijke Jordaanoever heb ik altijd duidelijk gezegd dat het betwist gebied betreft en de feitelijke geschiedenis daarbij uitgelegd. Namelijk dat het eerst van de Ottomanen en daarna van de Britten was, vervolgens is geannexeerd door Jordanië, die het verloren aan Israël na een oorlog en nadien ook afstand van hebben gedaan.quote:Op maandag 27 april 2026 12:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik snap hem wel. Als jij zelfs allerlei gekoloniseerde gebieden in Westelijk Jordaanoever betwist terwijl zelfs Israel het toegeeft dat het om kolonisaties gaat dan zou ik deze discussie ook niet aangaan.
Totale tijdverspilling.
Ik denk ook dat weinigen goed kunnen onderbouwen wáárom dit stuk grond als 'bezet' wordt weggezet, het is niets meer dan het napapegaaien van bepaalde media of actiegroepen, terwijl men geen idee heeft waar men het eigenlijk over heeft.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De mensen die er nu wonen, leggen die nog enig gewicht in de schaal. Zoals reeds opgemerkt, als je in de geschiedenisboeken moet duiken om je punt te maken...quote:Op maandag 27 april 2026 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
Over de Westelijke Jordaanoever heb ik altijd duidelijk gezegd dat het betwist gebied betreft en de feitelijke geschiedenis daarbij uitgelegd.![]()
Scorched earth![]()
Eerst was het nog de Oslo-akkoorden maar nu staan de doelpalen bij Ottomaanse rijk.quote:Op maandag 27 april 2026 12:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Over de Westelijke Jordaanoever heb ik altijd duidelijk gezegd dat het betwist gebied betreft en de feitelijke geschiedenis daarbij uitgelegd. Namelijk dat het eerst van de Ottomanen en daarna van de Britten was, vervolgens is geannexeerd door Jordanië, die het verloren aan Israël na een oorlog en nadien ook afstand van hebben gedaan.
Ik denk ook dat weinigen goed kunnen onderbouwen wáárom dit stuk grond als 'bezet' wordt weggezet, het is niets meer dan het napapegaaien van bepaalde media of actiegroepen, terwijl men geen idee heeft waar men het eigenlijk over heeft.
Dit is waarom discussieren onmogelijk is omdat je elk keer een ander narratief erbij past afhankelijk van argumenten van tegenpartij.![]()
Ik heb de doelpalen nooit bij de Oslo-akkoorden gezet. Die zijn namelijk al vele jaren gefaald. Ik begrijp dan ook niet hoe je bij dit punt uitkomt, ik ben altijd consequent geweest als het over de Westelijke Jordaanoever gaat.quote:Op maandag 27 april 2026 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Eerst was het nog de Oslo-akkoorden maar nu staan de doelpalen bij Ottomaanse rijk.
Dit is waarom discussieren onmogelijk is omdat je elk keer een ander narratief erbij past afhankelijk van argumenten van tegenpartij.
Het probleem ligt dan ook niet bij het feit dat ik elke keer een ander narratief zou gebruiken (dat doe ik namelijk niet) maar wel bij het feit dat jij niet al te veel kennis van dit conflict lijkt te hebben. Daardoor verzand de discussie helaas elke keer opnieuw in drogredeneringen en nietszeggende termen als 'bezetting' of nu weer de Oslo-akkoorden, alsof die nog relevant zouden zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja, je meet de westelijke jordaan oever idd consequent langs de ene meetlat, en andere dingen langs een andere.quote:Op maandag 27 april 2026 12:49 schreef HowardRoark het volgende:
ik ben altijd consequent geweest als het over de Westelijke Jordaanoever gaat.
Maar als we de historische can of worms open willen trekken, hoe klinkt: merendeel van de mensen in israel zijn daar ooit naar toe gemigreerd, zou kunnen beredeneren dat ze daar niet thuis horen.
En nu: inb4 meneer HR ter plekke een andere meetlat uit z'n zak trekt, en ons uit gaat leggen hoe dit "wat anders" is.Scorched earth![]()
Wait, whut????quote:Op maandag 27 april 2026 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt toch benoemen welke landen er volgens jou worden gepikt? Als je die claim namelijk maak, onderbouw deze dan ook.
Ik ben wel een hoop onzin van je gewend, maar dit gaat wel echt een niveautje hoger zeg.
Dus je komt niet eens met IDF propaganda waarom landen bezet worden, maar je ontkent het zelfs![]()
Ik snap @ExTec heel goed om dit soort dommigheid niet te beantwoorden.
Maar goed alsnog:
Palestijns gebied, Libanon, Syrie.![]()
Ergens vind ik het wel mooi dat Rusland is vastgelopen in de Donbas en de VS in Iran. Agressie loont niet en dat is zoals het hoort te zijn. Het zou pas echt mooi zijn als ook de agressors zich dat zouden realiseren. En niet wanhopige pogingen doen om iets op een overwinning te laten lijken wat het niet is, om geen gezichtsverlies tegenover de eigen bevolking te lijden. Dat is nu nogal eng.
"Iran zou akkoord willen sluiten over Straat van Hormuz".
Iran wilt Trump een elegante ontsnappingsmogelijkheid geven om zonder gezichtsverlies uit deze penibele situatie te vertrekken. Hopelijk komen ze eruit.![]()
Nee hoor, aangezien nagenoeg alle Joodse groepen tot op de dag van vandaag een duidelijke Levantijnse origine hebben en het Jodendom en Hebreeuws inheems in dit gebied is, gaat dat argument natuurlijk niet op.quote:Op maandag 27 april 2026 12:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je meet de westelijke jordaan oever idd consequent langs de ene meetlat, en andere dingen langs een andere.
Maar als we de historische can of worms open willen trekken, hoe klinkt: merendeel van de mensen in israel zijn daar ooit naar toe gemigreerd, zou kunnen beredeneren dat ze daar niet thuis horen.
En nu: inb4 meneer HR ter plekke een andere meetlat uit z'n zak trekt, en ons uit gaat leggen hoe dit "wat anders" is.
En als je dat argument tóch zou willen maken, dan gaat dat ook op voor de vele duizenden Arabieren en moslims die naar dit gebied gemigreerd zijn en nu onderdeel uitmaken van de Palestijnen. Zoals onder meer mensen uit Bosnië, Egypte, Algerije, Syrië en andere omringende landen. Dan blijven er weinig mensen meer over in dit gebied.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De Druzen in Syrie zijn maar wat blij dat Israël ingrijpt.quote:Op maandag 27 april 2026 12:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wait, whut????
Ik ben wel een hoop onzin van je gewend, maar dit gaat wel echt een niveautje hoger zeg.
Dus je komt niet eens met IDF propaganda waarom landen bezet worden, maar je ontkent het zelfs![]()
Ik snap @:ExTec heel goed om dit soort dommigheid niet te beantwoorden.
Maar goed alsnog:
Palestijns gebied, Libanon, Syrie.![]()
De groep Arabieren genaamd 'de Palestijnen' hebben tot op de dag vandaag geen eigen gebied. Dit heeft men ook helemaal nooit gehad. De aanwezigheid van Israël in Libanon en Syrië is natuurlijk voor veiligheidsredenen, net zoals bijvoorbeeld ook Turkije een stuk van het Noorden van Syrië onder controle heeft.quote:Op maandag 27 april 2026 12:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wait, whut????
Ik snap @:ExTec heel goed om dit soort dommigheid niet te beantwoorden.
Maar goed alsnog:
Palestijns gebied, Libanon, Syrie.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Inderdaad apart, ben allang blij dat nooit iemand WWII erbij haalt.....quote:Op maandag 27 april 2026 12:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoals reeds opgemerkt, als je in de geschiedenisboeken moet duiken om je punt te maken...´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ja, stel je voor zeg. Terugvallen op (historische) feiten. Dat je dit probeert überhaupt te ridiculiseren zegt eigenlijk wel genoeg.quote:Op maandag 27 april 2026 12:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
De mensen die er nu wonen, leggen die nog enig gewicht in de schaal. Zoals reeds opgemerkt, als je in de geschiedenisboeken moet duiken om je punt te maken...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ah ja, daar is de IDF propaganda al.quote:Op maandag 27 april 2026 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De groep Arabieren genaamd 'de Palestijnen' hebben tot op de dag vandaag geen eigen gebied. Dit heeft men ook helemaal nooit gehad. De aanwezigheid van Israël in Libanon en Syrië is natuurlijk voor veiligheidsredenen, net zoals bijvoorbeeld ook Turkije een stuk van het Noorden van Syrië onder controle heeft.
Grappig dat je het nu ineens niet meer ontkent.
Andere landen bezetten is natuurlijk veiligheid, uhu.
Nederland moet Indonesie weer innemen! Is veel veiliger!
Frankrijk moet Mali weer koloniseren, kunnen ze het daar mooi opknappen!![]()
Zucht....quote:Op maandag 27 april 2026 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, stel je voor zeg. Terugvallen op (historische) feiten. Dat je dit probeert überhaupt te ridiculiseren zegt eigenlijk wel genoeg.
Nee, JIJ wordt geridiculiseerd omdat je altijd hard schreeuwt over feiten en historie.
Echter je standpunten en berichten zijn zo ver mogelijk weg van wat de echte feiten en historie is.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: