quote:Op woensdag 29 april 2026 03:29 schreef Vis1980 het volgende:
Die Trump liegt zo ontzettend veel dat ik mij begin af te vragen of ie wel zo heet.
Nee.quote:Op dinsdag 28 april 2026 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
no thanks
Maar als je iets wil zeggen met dat plaatje, dan is het niet gelukt.
Schrijft het in woorden.
Die grootvader speelde de rol van Skinny Dubois in de film 'Unforgiven' (1992).quote:Op woensdag 29 april 2026 07:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Trump" is de Engelse vertaling van een troef in kaartspellen.
Drumpf was de oorspronkelijke naam, maar Trump (wat lijkt op de NL naam Tromp) paste blijkbaar beter bij de marketing, de uitstraling en het (donkere) risico wat er genomen werd door pa en opa met de zaakjes die ze runden. Misschien heeft ook de associatie met de oud-Nederlandse heldennaam iets bijgedragen.
?quote:Op woensdag 29 april 2026 09:32 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Die grootvader speelde de rol van Skinny Dubois in de film 'Unforgiven' (1992).
quote:Op woensdag 29 april 2026 09:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
?
[ afbeelding ]
Frederik Drumpf (Trump) stierf in 1918
Er zijn miljarden mensen die geloven dat, als je je zieltje aan een godje overhandigd, je na je dood eeuwig door zult leven ergens in een onbekend hiernamaals.quote:Op woensdag 29 april 2026 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Er waren dus blijkbaar Amerikaanse kiezers die werkelijk dachten dat Trump de inkomstenbelasting af zou schaffen. Is het niet gewoon beter voor de wereld als we een groot hek rondom de VS bouwen. Beetje a la de 28 days/week/years Later-serie.
It's a feature, not a bug.quote:Op woensdag 29 april 2026 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Er waren dus blijkbaar Amerikaanse kiezers die werkelijk dachten dat Trump de inkomstenbelasting af zou schaffen. Is het niet gewoon beter voor de wereld als we een groot hek rondom de VS bouwen. Beetje a la de 28 days/week/years Later-serie.
QFT.quote:Op woensdag 29 april 2026 12:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
It's a feature, not a bug.
De frontale aanval op alles wat ook maar enigszins riekt naar vrij onderwijs is geen toeval, je wil de massa zo ongeïnformeerd en zo gedesinteresseerd mogelijk houden. Simpele 'oplossingen' voor complexe problemen slaan daar vaak goed aan, ongeacht of het uitvoerbaar is of niet.
In dit geval zal deze dame vast niet volledig zelfstandig tot deze overtuiging gekomen zijn, ongetwijfeld dat een echo-kamer haar van 'nieuws' voorzien heeft wat haar hiertoe heeft overtuigd.
Donald "Pol Pot" Trump.quote:Op woensdag 29 april 2026 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
QFT.
Ook eerder deze week:
Trump Administration Fires Entire National Science Board
Het is kennelijk echt de bedoeling dat land echt nog achterlijker wordt dan het al was.
Dit riekt in alles naar Project 2025. Denk niet dat Trump dit persoonlijk iets interesseert.quote:Op woensdag 29 april 2026 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
QFT.
Ook eerder deze week:
Het is kennelijk echt de bedoeling dat land echt nog achterlijker wordt dan het al was.
Dat is op zich ook subjectief.quote:Op dinsdag 28 april 2026 15:11 schreef Klopkoek het volgende:
80% denkt dat links geweld een groter probleem is.
Heerlijk ook, dat "Friday, effective immediately". Zit je met je BLT even je mail te checken tijdens de lunchpauze op vrijdag.quote:Op woensdag 29 april 2026 12:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
QFT.
Ook eerder deze week:
De man die om de haverklap schreeuwt dat iemand een laag oq zou hebben kan zelf nog geen eens percentages uitrekenen, dus nee, dit zal hem geen zak interesseren inderdaad.quote:Op woensdag 29 april 2026 12:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit riekt in alles naar Project 2025. Denk niet dat Trump dit persoonlijk iets interesseert.
Zijn IQ valt zo 600% lager uit idd.quote:Op woensdag 29 april 2026 13:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man die om de haverklap schreeuwt dat iemand een laag oq zou hebben kan zelf nog geen eens percentages uitrekenen, dus nee, dit zal hem geen zak interesseren inderdaad.
Project 2025 en Trump zijn één.quote:Op woensdag 29 april 2026 12:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit riekt in alles naar Project 2025. Denk niet dat Trump dit persoonlijk iets interesseert.
Ik houd mij niet zo bezig met IQ.quote:Op woensdag 29 april 2026 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zijn IQ valt zo 600% lager uit idd.
Geweldig hè? Het slopen van de democratie. Mogen Raymond Mens, Jort Kelder en Koen Petersen weer uitleggen waarom dit zo verstandig is.quote:
Ik hoor het vanavond wel, theatertourtje van Raymond.quote:Op woensdag 29 april 2026 17:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geweldig hè? Het slopen van de democratie. Mogen Raymond Mens, Jort Kelder en Koen Petersen weer uitleggen waarom dit zo verstandig is.
Waarom toch zo een afkeer van de democratie en gelijke rechten voor iedereen? Waarom die onbegrensde drang naar apartheid en plutocratie.quote:Op woensdag 29 april 2026 17:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik hoor het vanavond wel, theatertourtje van Raymond.
Je perceptie van Raymond, en Petersen, is ehm... wat bijzonder. In ieder geval beiden gewoon goede Amerika-kenners.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom toch zo een afkeer van de democratie en gelijke rechten voor iedereen? Waarom die onbegrensde drang naar apartheid en plutocratie.
Het zijn Trump en GOP fanboys. Fans van democratie slopen en Capitool bestormingen.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Je perceptie van Raymond, en Petersen, is ehm... wat bijzonder. In ieder geval beiden gewoon goede Amerika-kenners.
De "grap" is dat social media "8647" nu pas echt begint op te pakken.quote:Op dinsdag 28 april 2026 21:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
https://www.independent.c(...)-trump-b2752261.html
Heben de trumpbeulen een rechter gevonden die een verborgen boodschap in de foto ziet?
En die boodschap zou zijn zoiets als' get rid of the 47e president'
Free speach, toch . En dat was niet eens speech.
Is het de bedoeling Comey te stalken, op kosten te jagen. Typisch bullygedrag van de trumpclan.
Of is he Trump zelf die de opdracht gaf tot deze vervolging. Weaponizing
[ afbeelding ]
Trump schijnt ook iedereen in Sibrandabuorren te gaan aanklagen.quote:Op woensdag 29 april 2026 22:07 schreef Kijkertje het volgende:
Amazone wordt nu ook vervolgd:
[ afbeelding ]
Klinkt naar een plaats waar nog nooit iemand de Postcodeloterij heeft gewonnen.quote:Op woensdag 29 april 2026 22:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Trump schijnt ook iedereen in Sibrandabuorren te gaan aanklagen.
Och er waren ook Nederlandse kiezers die dachten dat zwarte piet weer terug zou komen als ze op de PVV zouden stemmen. Dus dat soort mensen heb je hier ook.quote:Op woensdag 29 april 2026 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Zo'n poll zegt niets omdat de GOP nog geen nominee heeft. Dus zo 'goed' is die kans helemaal niet, hij maakt alleen een kans als het Paxton wordt en zelfs dan is het nog een kleine kans.quote:Op woensdag 29 april 2026 22:14 schreef Hexagon het volgende:
In Texas gaat het spannend worden in november. Goede kans dat de Democraten die zetel kunnen pikken.
https://www.yahoo.com/new(...)ibOy0GyhxyJ_VWNs5AdQ
Zou de PVV tegen de eigen zwartepietwet stemmen als geamendeerd wordt dat eenderde van de Pieten in Sints gevolg ook roetveeg kunnen zijn?quote:Op woensdag 29 april 2026 23:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Och er waren ook Nederlandse kiezers die dachten dat zwarte piet weer terug zou komen als ze op de PVV zouden stemmen. Dus dat soort mensen heb je hier ook.
En het is een zaak van groter belang dan eventuele verlagingen van belastingen.quote:Op woensdag 29 april 2026 23:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Och er waren ook Nederlandse kiezers die dachten dat zwarte piet weer terug zou komen als ze op de PVV zouden stemmen. Dus dat soort mensen heb je hier ook.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 30 april 2026 03:47 schreef Kijkertje het volgende:
Ondertussen gaat het griften natuurlijk gewoon door:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat standbeeld ook
quote:The government has redacted the names of most individuals involved and has not publicly identified the outside group that signed the agreement.
The documents come as part of a broader legal battle over DOGE's access to Social Security data -- including highly sensitive personal information such as Social Security numbers, financial records and medical data on millions of Americans.
That case has intensified in recent weeks. A federal appeals court recently described the government's conduct as "alarming" and directed a lower court to reconsider the case in light of newly disclosed evidence, including the voter data agreement. A district court has since allowed discovery to move forward, meaning plaintiffs can now seek internal government records and communications.
Even with large portions blacked out, the records show that government officials moved forward with plans to exchange sensitive data in connection with election-related activity -- and that more details may soon come to light as the case proceeds.
quote:Op donderdag 30 april 2026 06:51 schreef Kijkertje het volgende:
En dan was er nog de hearing van Hegseth/ Kaine in het Huis van Afgevaardigden.
Hegseth Cites Falsehood to Defend His Firing of Senior Officers
The defense secretary said at a House hearing that President Barack Obama had fired 197 generals, a figure that the Pentagon previously acknowledged was false.
[ afbeelding ]
Het was best een aardig inkijkje in de opkomst van en inmiddels intense politisering van de commerciële media in de VS (eerst CNN, daarna Fox en MSNBC; nu ook X usw) en het gevaar dat Nederland enigszins dezelfde richting op lijkt te gaan.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom toch zo een afkeer van de democratie en gelijke rechten voor iedereen? Waarom die onbegrensde drang naar apartheid en plutocratie.
2,5 oligarchen die een bruine neus willen halen bij nr. 4quote:Op donderdag 30 april 2026 07:37 schreef nostra het volgende:
Amazon wil een nieuwe The Apprentice met Don Jr., as per WSJ.
quote:Op donderdag 30 april 2026 07:36 schreef nostra het volgende:
The loudest voice en Succession (nu Murdoch dik in de 90 is) nog als aardige tips meegekregen. Al wat ouder, maar kende ze nog niet.
Waar Onmens Raymond zelf hard aan mee doet.quote:Op donderdag 30 april 2026 07:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Het was best een aardig inkijkje in de opkomst van en inmiddels intense politisering van de commerciële media in de VS (eerst CNN, daarna Fox en MSNBC; nu ook X usw) en het gevaar dat Nederland enigszins dezelfde richting op lijkt te gaan.
Als ik Duitsland was, zou ik zeggen 'mooi, sluiten we meteen jullie vliegvelden hier. De groeten en veel succes in het Midden Oosten'quote:Op donderdag 30 april 2026 12:00 schreef Toby56 het volgende:
Hé Rutte... het houdt niet op, niet vanzelf.
[ x ]
https://www.nu.nl/media/6(...)ijheidranglijst.htmlquote:Een andere daler is de VS (64e, zeven plekken lager dan in 2025), waar tijdens de tweede termijn van president Donald Trump "systematisch" druk wordt uitgeoefend op de journalistiek, niet zelden scheldend. RSF spreekt van "een van de ernstigste crises voor de persvrijheid" in de geschiedenis van de VS. Als voorbeelden noemt RSF onder meer politiek ingestoken campagnes tegen journalisten.
https://edition.cnn.com/2(...)ey-second-indictmentquote:Democratic Sen. Mark Kelly was targeted for retribution by the Trump administration. He weighs in on the DOJ indicting James Comey for a second time saying, "It's very clear that the president wants to throw people he doesn't like into jail."
quote:Op donderdag 30 april 2026 14:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
https://faqts.net/plotsel(...)-bijzondere-details/
Wordt Con Jr straks gegroomd als nieuwe presidentskandidaat?quote:Op donderdag 30 april 2026 07:37 schreef nostra het volgende:
Amazon wil een nieuwe The Apprentice met Don Jr., as per WSJ.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb je het al. De gouverneur van Louisiana stopt de primaries waar al stemmen uitgebracht zijn.quote:
quote:Op donderdag 30 april 2026 14:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
https://faqts.net/plotsel(...)-bijzondere-details/
"Voormalig president Trump".quote:Onderzoekers verklaarden een manifest te hebben aangetroffen waarin regeringsfunctionarissen als doelwit werden genoemd. Daarbij zou ook voormalig president Donald Trump worden genoemd. De echtheid, herkomst en context van dat document maken nadrukkelijk deel uit van het lopende onderzoek.
Handig voor het autoritarisme de komende jaren. Het onderdrukt een stuk makkelijker met totale kennis over al je onderdanen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 07:26 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.wsj.com/polit(...)opwebshare_permalink
Ik stel voor dat Trump en Obama tegelijkertijd zo'n test doen, en dat dit live wordt uitgezonden.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 08:49 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Person, woman, man, camera, TV
https://truthsocial.com/@(...)s/116494922708605309
Dit komt over als iemand die diep diep diep onzeker is over zichzelf.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 08:49 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Person, woman, man, camera, TV
https://truthsocial.com/@(...)s/116494922708605309
Ik dacht dat het nep was, vandaar link bijgevoegd.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Trump en Obama tegelijkertijd zo'n test doen, en dat dit live wordt uitgezonden.
Ik zou gelachen hebben als ze een keer bij een debat Trump zouden uitdagen tot een quizje. Dat zou hij uiteraard geweigerd hebben met flutredenen 'not going to participate in this fake quiz. My opponent probably has the answers already' ofzo.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik dacht dat het nep was, vandaar link bijgevoegd.
Zie Obama al aan zijn ochtendkoffie zitten en het moment dat ie dit leest.
[ afbeelding ]
Hij heeft ook veel om onzeker over te zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit komt over als iemand die diep diep diep onzeker is over zichzelf.
Niets verbaast mij meer, dus ik twijfelde er geen seconde aan dat deze tweet echt was.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik dacht dat het nep was, vandaar link bijgevoegd.
Zie Obama al aan zijn ochtendkoffie zitten en het moment dat ie dit leest.
[ afbeelding ]
Hm.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit komt over als iemand die diep diep diep onzeker is over zichzelf.
Dat hele land kunnen we nu wel totaal afschrijven. Zoveel is op het moment wel duidelijk. Ik houd mijn hart dan ook vast voor wat er in november komen gaat.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 10:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hm.
Jaloers en ziedend?
Lijken mij zeer zeker ook van toepassing.
Overigens is het de zoveelste uitlating die het ergste doet vrezen mbt verkiezingen & democratie in de VS. Project 2025 beperkt zich niet tot 1 jaar.
Dat kan niet kloppen. Zoals HR en nog enkele “onafhankelijke conservatieve denkers” weten…..quote:Op vrijdag 1 mei 2026 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niets verbaast mij meer, dus ik twijfelde er geen seconde aan dat deze tweet echt was.
Lijkt mij fantastisch. Een kennisquiz: Trump vs Obama. Live op tv.
Trump weet zo verschrikkelijk weinig. Ik denk dat mijn 11-jarige neefje over meer algemene kennis beschikt dan Trump. En dat bedoel ik niet eens als grap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |