abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220675989
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 03:29 schreef Vis1980 het volgende:
Die Trump liegt zo ontzettend veel dat ik mij begin af te vragen of ie wel zo heet.

"Trump" is de Engelse vertaling van een troef in kaartspellen.

Drumpf was de oorspronkelijke naam, maar Trump (wat lijkt op de NL naam Tromp) paste blijkbaar beter bij de marketing, de uitstraling en het (donkere) risico wat er genomen werd door pa en opa met de zaakjes die ze runden. Misschien heeft ook de associatie met de oud-Nederlandse heldennaam iets bijgedragen.
pi_220676318
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 22:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
no thanks
Maar als je iets wil zeggen met dat plaatje, dan is het niet gelukt.
Schrijft het in woorden.
Nee.
Ik wil, net als Comey, gedaagd worden.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220676340
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 07:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

"Trump" is de Engelse vertaling van een troef in kaartspellen.

Drumpf was de oorspronkelijke naam, maar Trump (wat lijkt op de NL naam Tromp) paste blijkbaar beter bij de marketing, de uitstraling en het (donkere) risico wat er genomen werd door pa en opa met de zaakjes die ze runden. Misschien heeft ook de associatie met de oud-Nederlandse heldennaam iets bijgedragen.
Die grootvader speelde de rol van Skinny Dubois in de film 'Unforgiven' (1992).
pi_220676475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die grootvader speelde de rol van Skinny Dubois in de film 'Unforgiven' (1992).
?

Frederik Drumpf (Trump) stierf in 1918
pi_220676720
twitter

Er waren dus blijkbaar Amerikaanse kiezers die werkelijk dachten dat Trump de inkomstenbelasting af zou schaffen. Is het niet gewoon beter voor de wereld als we een groot hek rondom de VS bouwen. Beetje a la de 28 days/week/years Later-serie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220676729
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 09:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
?

[ afbeelding ]

Frederik Drumpf (Trump) stierf in 1918
;)

Ik bedoel dat hij, net als S. Dubois in voornoemde western, een tent runde waar je beneden kon hijsen en boven kon ketsen. Tegen betaling uiteraard.

Verder biecht ik op dat ik sinds gisteren zomaar, vermoedelijk dankzij de heer Comey, net zo spreek als, naar verluidt, de heer J.S. Bach componeerde.
pi_220676783
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Er waren dus blijkbaar Amerikaanse kiezers die werkelijk dachten dat Trump de inkomstenbelasting af zou schaffen. Is het niet gewoon beter voor de wereld als we een groot hek rondom de VS bouwen. Beetje a la de 28 days/week/years Later-serie.
Er zijn miljarden mensen die geloven dat, als je je zieltje aan een godje overhandigd, je na je dood eeuwig door zult leven ergens in een onbekend hiernamaals.
(En dat je op aarde andersdenkenden dood moet maken.)

Ik weet ook wel dat we ze een verwijt kunnen maken, die kiezers, maar het zijn uiteindelijk de schoften aan de macht die de kletspraat en leugens verkopen. En blijven verkopen, met steun van hun meeverkopende kontlikkers. Die allemaal een hoge positie hebben, en daardoor veel invloed kunnen uitoefenen op de denkvermogens van de gemiddelde mens. (Net als priesters dat kunnen.)

En wie van ons is geheel vrij van gevoeligheid voor mooie praatjesmakers?
Zelfs ik zou misschien gevleid zijn als Trump tegen mij zij dat ik 'smart' was.
Of dat Bill Clinton zou zeggen dat ik aantrekkelijker ben dan Monica Lewinsky.
Terwijl ik weet dat het gewoon hun zoveelste leugens zijn.
  woensdag 29 april 2026 @ 12:44:18 #83
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220677375
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

It's a feature, not a bug.

De frontale aanval op alles wat ook maar enigszins riekt naar vrij onderwijs is geen toeval, je wil de massa zo ongeïnformeerd en zo gedesinteresseerd mogelijk houden. Simpele 'oplossingen' voor complexe problemen slaan daar vaak goed aan, ongeacht of het uitvoerbaar is of niet.
In dit geval zal deze dame vast niet volledig zelfstandig tot deze overtuiging gekomen zijn, ongetwijfeld dat een echo-kamer haar van 'nieuws' voorzien heeft wat haar hiertoe heeft overtuigd.
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 12:48:27 #84
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220677409
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
It's a feature, not a bug.

De frontale aanval op alles wat ook maar enigszins riekt naar vrij onderwijs is geen toeval, je wil de massa zo ongeïnformeerd en zo gedesinteresseerd mogelijk houden. Simpele 'oplossingen' voor complexe problemen slaan daar vaak goed aan, ongeacht of het uitvoerbaar is of niet.
In dit geval zal deze dame vast niet volledig zelfstandig tot deze overtuiging gekomen zijn, ongetwijfeld dat een echo-kamer haar van 'nieuws' voorzien heeft wat haar hiertoe heeft overtuigd.
QFT.
Ook eerder deze week:
Trump Administration Fires Entire National Science Board

Het is kennelijk echt de bedoeling dat land echt nog achterlijker wordt dan het al was.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220677439
quote:
85s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
QFT.
Ook eerder deze week:

Het is kennelijk echt de bedoeling dat land echt nog achterlijker wordt dan het al was.
Donald "Pol Pot" Trump.
pi_220677461
quote:

[..]
QFT.
Ook eerder deze week:

Dit riekt in alles naar Project 2025. Denk niet dat Trump dit persoonlijk iets interesseert.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220677492
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2026 15:11 schreef Klopkoek het volgende:
80% denkt dat links geweld een groter probleem is.
Dat is op zich ook subjectief.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_220677503
quote:

[..]
QFT.
Ook eerder deze week:

Heerlijk ook, dat "Friday, effective immediately". Zit je met je BLT even je mail te checken tijdens de lunchpauze op vrijdag.
Wait for the ricochet.
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 13:10:18 #89
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220677559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dit riekt in alles naar Project 2025. Denk niet dat Trump dit persoonlijk iets interesseert.
De man die om de haverklap schreeuwt dat iemand een laag oq zou hebben kan zelf nog geen eens percentages uitrekenen, dus nee, dit zal hem geen zak interesseren inderdaad.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220677876
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De man die om de haverklap schreeuwt dat iemand een laag oq zou hebben kan zelf nog geen eens percentages uitrekenen, dus nee, dit zal hem geen zak interesseren inderdaad.
Zijn IQ valt zo 600% lager uit idd.
pi_220678009
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 12:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Project 2025 en Trump zijn één.
Wat diverse 'partijen' daar ook over beweren.

Trump houdt de mensen dom en telt daardoor zijn zegeningen, zijn stemmen en vooral zijn centen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 29-04-2026 14:09:16 ]
pi_220678049
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zijn IQ valt zo 600% lager uit idd.
Ik houd mij niet zo bezig met IQ.
Voor mij is IQ Ingmar Quant uit de serie Q & Q.

Wie weet valt Trumps vermogen straks wellicht zo'n 600% hoger uit dan op het moment dat hij zich in 2015 presidentskandidaat stelde.

Helemaal achterlijk is hij dus niet. En hij is in de afgelopen 10 jaar niet zoveel achterlijker of dementer geworden. Ik geloof daar geen barst van.
Sterker nog: vanaf 2015 is het hem, in z'n algemeenheid, alleen maar beter gegaan. Hij is steeds meer gaan profiteren van de angst en de onderschatting waar anderen aan lijden. Natuurlijk kun je zeggen: hij heeft vooral geprofiteerd van de overschatting waar anderen, wat hem betreft, aan lijden. Maar in die overschatting hebben ze hem vooral onderschat. Want ze vertrouw(d)en hem en hij luist ze er keer op keer in. Met de Amerikaanse schatkistbewakers erbij.

Zijn eigen schatkist (plus die van familie, naaste vrinden en een paar kontlikkers) raakt echter steeds voller.
pi_220679075
Wait for the ricochet.
pi_220679130
quote:
Geweldig hè? Het slopen van de democratie. Mogen Raymond Mens, Jort Kelder en Koen Petersen weer uitleggen waarom dit zo verstandig is.
pi_220679204
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Geweldig hè? Het slopen van de democratie. Mogen Raymond Mens, Jort Kelder en Koen Petersen weer uitleggen waarom dit zo verstandig is.
Ik hoor het vanavond wel, theatertourtje van Raymond.
Wait for the ricochet.
pi_220679256
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik hoor het vanavond wel, theatertourtje van Raymond.
Waarom toch zo een afkeer van de democratie en gelijke rechten voor iedereen? Waarom die onbegrensde drang naar apartheid en plutocratie.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 18:05:02 ]
pi_220679325
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Waarom toch zo een afkeer van de democratie en gelijke rechten voor iedereen? Waarom die onbegrensde drang naar apartheid en plutocratie.
Je perceptie van Raymond, en Petersen, is ehm... wat bijzonder. In ieder geval beiden gewoon goede Amerika-kenners.

Jort ken ik persoonlijk dan weer niet, maar zijn podcastjes zijn prima. Moet eigenlijk weer terug Buitenhof presenteren, deed hij uitstekend.
Wait for the ricochet.
pi_220679397
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Je perceptie van Raymond, en Petersen, is ehm... wat bijzonder. In ieder geval beiden gewoon goede Amerika-kenners.
Het zijn Trump en GOP fanboys. Fans van democratie slopen en Capitool bestormingen.
pi_220679677
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2026 21:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[..]
https://www.independent.c(...)-trump-b2752261.html
Heben de trumpbeulen een rechter gevonden die een verborgen boodschap in de foto ziet?
En die boodschap zou zijn zoiets als' get rid of the 47e president'
Free speach, toch . En dat was niet eens speech.
Is het de bedoeling Comey te stalken, op kosten te jagen. Typisch bullygedrag van de trumpclan.
Of is he Trump zelf die de opdracht gaf tot deze vervolging. Weaponizing

[ afbeelding ]
De "grap" is dat social media "8647" nu pas echt begint op te pakken.
Voor je het weet is het trending overal en schildert Pietje Bel het in iedere stad op de muren.
pi_220680971
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')