abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220577032
Niet helemaal mijn OP, wel wat uitgeruimd. Indien er wat bij/uit moet. adresseer de TS (voor dit deel)

SPOILER: Uit een van de eerste OP's artikel januari 2026 nu.nl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aanvang crisis in Iran 2024-2025
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Chronologie: van protest tot oorlog tot vredesonderhandelingen?
Het staakt-het-vuren van 7 en 8 april biedt een tijdelijke adempauze, maar lost de onderliggende spanningen niet op. Of het akkoord stand houdt — en of de heropening van de Straat van Hormuz duurzaam is — is afwachten. De onderhandelingen zijn na 21 uur gecanceld.

Oude tijdlijn naar voorgaande spoiler, Update voor dit deel:
13 april 2026 — Trump gaat de blokkade handhaven. Amerikaanse zeeblokkade Iran ingegaan Trump: schepen dicht bij blokkade worden vernietigd. Op Marine Traffic is te zien dat op dit moment een olietanker door de Straat van Hormuz vaart. Het schip is vertrokken uit de Iraanse stad Bushehr,

SPOILER: Livestream cams
Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:
Bekijk deze YouTube-video

SPOILER: Tijdlijn van deze oorlog in de woorden van trump
Apr13: Any of Iran's "fast attack ships" come near the blockade, they will be taken out.
pi_220577035
https://edition.cnn.com/2(...)tenant_id=popular.en
quote:
“I did post it, and I thought it was me as a doctor, and had to do with Red Cross,” he told reporters Monday afternoon at the White House. Trump said that “only the fake news” could come up with the idea that it depicted him as Jesus.
Allemaal fake, beste mensen.
pi_220577048
quote:
Duitse bondskanselier Merz roept Netanyahu op aanvallen op Libanon te stoppen
Tijdens een telefoongesprek met Benjamin Netanyahu heeft de Duitse bondskanselier Friedrich Merz de Israëlische premier opgeroepen om de aanvallen op het zuiden van Libanon te staken en vredesgesprekken met de Libanese regering op te starten.

Merz voegt toe dat "Duitsland bereid is bij te dragen aan het waarborgen van de vrijheid van scheepvaart in de Straat van Hormuz", maar pas als de gevechten er stoppen en "op voorwaarde dat aan de noodzakelijke voorwaarden is voldaan".
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-teru~1775452674051/

Welke noodzakelijke voorwaarden vraag ik mij dan weer af.
pi_220577146
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 00:46 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-teru~1775452674051/

Welke noodzakelijke voorwaarden vraag ik mij dan weer af.
Veel succces Mertz, met dat sociopatische Israhel. Gaat natuurlijk nooit gebeuren.
  dinsdag 14 april 2026 @ 06:14:08 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220577209
twitter
pi_220577279
Israël red het niet eens met Hezbollah, laat staan dat de VS iets kan doen in Iran.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220577694
Een tanker die sancties heeft opgelegd gekregen van de VS is afgelopen nacht door de Straat van Hormuz gevaren.
De tanker Rich Starry vaart onder de Chinese vlag en heeft een Chinese bemanning aan boord. Even de Amerikaanse zeeblokkade op de proef stellen?
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 09:17:16 #8
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220577771
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 09:12 schreef AFA2022 het volgende:
Een tanker die sancties heeft opgelegd gekregen van de VS is afgelopen nacht door de Straat van Hormuz gevaren.
De tanker Rich Starry vaart onder de Chinese vlag en heeft een Chinese bemanning aan boord. Even de Amerikaanse zeeblokkade op de proef stellen?
Ik zag het ook al ja. Het smoesje wat ik hier en daar op teh interwebz lees is dat dit schip niet geladen is met Iraanse olie, dus dan zou de blokkade niet gelden ofzo.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220577777
De VS moet niet zo janken.
Iran heeft goodwill laten zien, wat verbazingwekkend is voor dat land.
Gewoon accepteren en laten gaan.

VS heeft toch al verloren en sleept nu alleen de hele wereld mee.
pi_220577831
De halve wereld staat in brand, maar de AEX nadert een all time record. Ergens wordt er flink veel verdiend met al deze oorlogen.
  dinsdag 14 april 2026 @ 09:29:39 #11
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220577930
quote:
Saudi Arabia is urging the US to end its blockade of the strait of Hormuz over fears Iran could retaliate and target other shipping routes, according to the Wall Street Journal, citing Arab officials.

The officials raised concerns that Iran could close the Bab al-Mandab, a major global chokepoint between Yemen and the Horn of Africa which has been vulnerable to Houthi attacks. Saudi Arabia has been relying on its Red Sea port at Yanbu to export oil, but if the Bab el-Mandeb closes, the kingdom could lose its last remaining export route.

The Guardian
enkelband
  dinsdag 14 april 2026 @ 09:53:51 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220578071
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 09:21 schreef Simmertje het volgende:
De halve wereld staat in brand, maar de AEX nadert een all time record. Ergens wordt er flink veel verdiend met al deze oorlogen.
Tech bedrijven hebben vooralsnog weinig last en die bepalen nu een groot deel van de markt.

Maar ik gok dat de schok nog wel gaat komen straks. Alleen dat kan veel langer duren dan je denkt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220578132
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 06:14 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
5 jaar kan Iran makkelijk toezeggen.
Die tijd hebben ze al minimaal nodig om alles weer wat op te bouwen wat nu platgegooid is.
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:01:33 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220578137
Zoals verwacht wil men weer gaan praten nu.

Maar voelt ergens nog steeds als tijd winnen voor het los gaat. Ben benieuwd.
pi_220578230
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zoals verwacht wil men weer gaan praten nu.

Maar voelt ergens nog steeds als tijd winnen voor het los gaat. Ben benieuwd.
Het wordt wel een lange energiecrisis zo, denk ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:18:20 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578240
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2026 09:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
@:HowardRoark
[..]
Nu nog een keer om dezelfde post kunnen lachen.
Ah, en waar had Hegseth nu precies gesproken over een 'heilige oorlog'? Want een paar tweets van Trump leggen die man deze woorden niet in de mond. En de 13 duimpjes van politieke geestverwanten op jouw post ook niet.

De realiteit blijft (zoals ik al had aangegeven) dat Hegseth nooit zo over deze oorlog heeft gesproken. Dát is dus het verschil tussen feiten en desinformatie zoals The Guardian aan het verspreiden is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220578244
Appelsapjes gonna appelsap :P
twitter
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:19:20 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220578245
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:16 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Het wordt wel een langer energiecrisis zo, denk ik.
Ik denk dat geen van beide landen max pijn hebben idd (militair in het geval van Iran en politiek in geval de VS) dus beide landen zullen nog meer uit de kan willen halen.
pi_220578291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:18 schreef Since2003 het volgende:
Appelsapjes gonna appelsap :P
[ x ]
Doe eens wat meer moeite. Het is of nep of oude troep uit de recycling.
Je bent hier al een aantal keren op gewezen.

Vooropgesteld: ik ben geen moderator. Maar hou het een beetje fris met écht nieuws.

X = geen nieuwsbron
X = een bubbel die zich aanpast aan waar jij op klikt

twitter
pi_220578302
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:26 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Doe eens wat meer moeite. Het is of nep of oude troep uit de recycling.
Je bent hier al een aantal keren op gewezen.

Vooropgesteld: ik ben geen moderator. Maar hou het een beetje fris met écht nieuws.

[ x ]
Dat maakt ik zelf wel uit. Je kunt gewoon een TR zetten en verder scrollen.
twitter
pi_220578309
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:28 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Dat maakt ik zelf wel uit.
Ja, dat is een beetje het probleem.
Je doet er niets mee. En ondertussen post je oude of neppe troep alsof het nieuws is.

quote:
Je kunt gewoon een TR zetten en verder scrollen.
[ x ]
Zoals het bericht al zegt, het is uit 2024:

https://www.congress.gov/bill/118th-congress/house-bill/8445

Je doet geen enkele moeite om je bronnen te controleren en dan doe je een "double down" door wederom iets te posten zonder bron; een screenshot zonder jaartal.

Het was een oud voorstel, het is niet aangenomen en het filmpje is wss net zo oud.
pi_220578325
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:29 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoals het bericht al zegt, het is uit 2024:

https://www.congress.gov/bill/118th-congress/house-bill/8445
Al was het uit 1914. In het licht van de huidige gebeurtenissen, zeker nu wordt dit weer relevant in mijn ogen. Dus ik post dat. Dat jij hier dan anders over denkt is prima maar ga daar lekker een moddereter mee lastigvallen. :P
pi_220578334
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:31 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Al was het uit 1914. In het licht van de huidige gebeurtenissen, zeker nu wordt dit weer relevant in mijn ogen. Dus ik post dat. Dat jij hier dan anders over denkt is prima maar ga daar lekker een moddereter mee lastigvallen. :P
Het is niet relevant want het voorstel is nooit aangenomen.

Zoals het werkt in de politiek: iedereen kan voorstellen indienen en dat zegt verder niets.

Het enige wat je doet is oude troep naar boven trappen die door anderen naar boven is getrapt op X in de hoop dat je de bronnen niet controleert.
pi_220578339
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, en waar had Hegseth nu precies gesproken over een 'heilige oorlog'? Want een paar tweets van Trump leggen die man deze woorden niet in de mond. En de 13 duimpjes van politieke geestverwanten op jouw post ook niet.

De realiteit blijft (zoals ik al had aangegeven) dat Hegseth nooit zo over deze oorlog heeft gesproken. Dát is dus het verschil tussen feiten en desinformatie zoals The Guardian aan het verspreiden is.
Hard gelachen.

quote:
“Our capabilities are better. Our will is better. Our troops are better. The providence of our almighty God is there protecting those troops, and we’re committed to this mission,” he said.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:34:45 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578345
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hard gelachen.
[..]

Hij heeft deze oorlog dus geen 'holy war' genoemd, duidelijk. Dank voor het bevestigen van mijn punt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220578350
Als je een oorlog voert met het idee dat "god" aan jouw kant staat, dan is dat niet meer of minder dan een "heilige oorlog", een oorlog met "steun van god". Je kan dan een semantische discussie blijven voeren maar dat is het ook.

Religie is het grootste gevaar voor de mensheid.
pi_220578352
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:33 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hard gelachen.
[..]

"I have the biggest army dick!"
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:38:05 #28
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220578358
quote:

[..]

Nog meer lachen met die retorische spelletjes van jou *O* .

Hegseth: We Christians — alongside our Jewish friends and their remarkable army in Israel — need to pick up the sword of unapologetic Americanism and defend ourselves. We must push Islamism back — culturally, politically, geographically, and in the case of evils such as the Islamic State, militarily.

Hegseth: We don’t want to fight, but, like our fellow Christians one thousand years ago, we must

Hegseth:
twitter
Huilen dan.
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:39:06 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578365
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 07:08 schreef Discombobulate het volgende:
Israël red het niet eens met Hezbollah, laat staan dat de VS iets kan doen in Iran.
Bijzondere claim.

Hezbollah is op dit moment geen schijn meer van wat het een aantal jaar geleden was en het Iraanse regime heeft talloze kopstukken verloren, geen marine en luchtmacht meer, geen plekken meer op munitie te produceren en de mogelijk tot het afschieten van raketten is flink gereduceerd.
pi_220578375
quote:

[..]

Grappig dat je niet meer gereageerd hebt op mijn reactie waarin ik uitlegde waarom je het een heilige oorlog kan noemen en nu weer opnieuw begint met dezelfde langspeelplaat.

Wel makkelijk discussiëren zo. Gewoon stoppen met reageren als je vast zit en hervatten als je denkt dat iedereen ‘t vergeten is.
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 10:42:03 #31
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220578380
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hegseth: We Christians — alongside our Jewish friends and their remarkable army in Israel — need to pick up the sword of unapologetic Americanism and defend ourselves. We must push Islamism back — culturally, politically, geographically, and in the case of evils such as the Islamic State, militarily.

Hegseth: We don’t want to fight, but, like our fellow Christians one thousand years ago, we must

Hegseth: [ x ]
Hier nog een filmpje waarin deze vreemdgaande dronkaard de gristengekkie uithangt:
Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:44:36 #32
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578391
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hegseth: [ x ]
:')_!

Dit is een tweet van december vorig jaar over de Chaplain Corps en het andere een quote uit een boek gepubliceerd in 2020.

Wederom: hij heeft niet zo gesproken over deze oorlog. Hoe graag jij en anderen dit misschien ook lijken te willen.
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:46:16 #33
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220578403
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
geen marine en luchtmacht meer, geen plekken meer op munitie te produceren en de mogelijk tot het afschieten van raketten is flink gereduceerd.
En je gelooft ook nog in Sinterklaas en de fabeltjeskrant.
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:46:19 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578404
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hier nog een filmpje waarin deze vreemdgaande dronkaard de gristengekkie uithangt:
Dat Hegseth gelovig is staat verder niet ter discussie.

Praat je trouwens ook zo over religieuze moslims, als 'moslimgekkies' of gaat alleen voor Christenen op?
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:46:53 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578408
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:46 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
En je gelooft ook nog in Sinterklaas en de fabeltjeskrant.
Je wilt zeggen dat dit niet zo is? Dan ben ik benieuwd waar daar de bewijzen van zijn ...
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:48:01 #36
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220578414
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je wilt zeggen dat dit niet zo is?
Natuurlijk is dat niet zo.

Op werkelijk geen enkel punt.

En dat weten de Amerikanen ook.
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:50:30 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220578421
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
:')_!

Dit is een tweet van december vorig jaar over de Chaplain Corps en het andere een quote uit een boek gepubliceerd in 2020.

Wederom: hij heeft niet zo gesproken over deze oorlog. Hoe graag jij en anderen dit misschien ook lijken te willen.
Oh, dus wat Hegseth eerder gezegd en geschreven heeft moeten we vooral vergeten?

Echt heel sterk hoor, HR.
Huilen dan.
pi_220578426
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

Nee, dat is het niet.

Mafketels zoals Trump, Netanyahu en Poetin kunnen een hoop roepen over God en religie en wat dan ook....
Maar dat maakt ze nog geen Christenen, Joden of wat dan ook.

Mensen die de Bijbel (zowel OT als NT) goed toepassen zouden heel vredelievend moeten zijn.
pi_220578427
Hahaha, de vreemdgaande bourbon barrel met kruisvaarders tattoos gaan verdedigen :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220578437
quote:

[..]
Dat Hegseth gelovig is staat verder niet ter discussie.

Jawel, want aan alles blijkt dat hij dat niet is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:40 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Grappig dat je niet meer gereageerd hebt op mijn reactie waarin ik uitlegde waarom je het een heilige oorlog kan noemen en nu weer opnieuw begint met dezelfde langspeelplaat.

Wel makkelijk discussiëren zo. Gewoon stoppen met reageren als je vast zit en hervatten als je denkt dat iedereen ‘t vergeten is.
Welkom bij een discussie met hem.
Altijd dezelfde onzin.
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:55:14 #41
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578447
quote:
Als je een oorlog voert met het idee dat "god" aan jouw kant staat, dan is dat niet meer of minder dan een "heilige oorlog", een oorlog met "steun van god". Je kan dan een semantische discussie blijven voeren maar dat is het ook.

Hmm, nee, dat is toch echt een betekenis die jij er zelf aan probeert te hangen. Zoveel mensen zijn religieus. Religie is over het algemeen geen gevaar, moslimfundamentalisme daarentegen wel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:48 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat niet zo.

Op werkelijk geen enkel punt.

En dat weten de Amerikanen ook.
quote:
As of April 2026, Iran is severely weakened following a direct military campaign by the United States and Israel (dubbed "Operation Epic Fury"), which began on February 28, 2026. The conflict has resulted in significant military degradation, political decapitation, and an economic blockade.

1. Military Degradation

Iran’s conventional military and strategic deterrence have been functionally crippled by sustained airstrikes:
Missile and Drone Force: Within the first week of the war, Iran's missile launch capacity dropped by 90%. The U.S. and Israel have destroyed over 300 ballistic missile launchers (approximately 60% of Iran's total stockpile).
Naval Assets: The U.S. military claims to have sunk over 90% of Iran's navy, severely limiting its ability to project power in the Persian Gulf.
Air Defenses and Nuclear Sites: Joint strikes have neutralized Iran's air defense networks, leaving the country vulnerable to future attacks even under a ceasefire. Key nuclear and ballistic missile production sites have also been targeted and "functionally defeated".
Tactical Airbases: Airstrikes targeted 10 of Iran's 17 tactical airbases, destroying critical assets like F-14 fighter jets.

2. Political and Leadership Decapitation

The Iranian regime faces its most significant leadership crisis since the 1979 revolution:

Supreme Leader Killed: Ayatollah Ali Khamenei was killed in an Israeli airstrike on his compound in early March 2026. Reports indicate he has been succeeded by his son, Mojtaba Khamenei, amidst significant uncertainty.
Leadership Loss: Over 250 Iranian leaders, including almost all senior military commanders, have been eliminated since the war began.
Internal Legitimacy: Mass protests in early 2026, fueled by economic collapse and infrastructure failure, were met with a brutal crackdown that killed thousands, further eroding the regime's domestic support.

3. Degradation of the "Axis of Resistance"

Iran's external lines of defense have been substantially weakened:

Hezbollah: Israel’s "Operation Roaring Lion" in Lebanon has eliminated over 1,400 Hezbollah members and destroyed thousands of infrastructure sites, including over 200 missile launchers.
Regional Isolation: Iran's retaliatory strikes on Arab Gulf states (Bahrain, Qatar, UAE) have alienated former regional partners, driving them closer to the U.S. and Israel for security.
Loss of Syria: The fall of the Assad regime in December 2024 removed a critical node in Iran's regional proxy network.

4. Economic Collapse and Blockade

The war has pushed Iran’s already sanctioned economy into a state of total crisis:

Naval Blockade: A U.S.-led naval blockade of Iranian ports and the Strait of Hormuz has halted approximately 90% of Iran's seaborne trade, including critical oil exports.
Revenue Loss: The blockade is estimated to cause $13 billion in monthly economic damage, effectively zeroing out export revenues.
Inflation and GDP: Annual inflation is projected to exceed 60%, with food price inflation already above 70%. Experts suggest Iran's GDP could shrink by more than 10% in 2026, with a recovery timeline of up to 12 years.

A fragile 14-day ceasefire between the U.S. and Iran took effect in early April 2026, though tensions remain high as negotiations in Islamabad have recently faltered.

Bron: Google Gemini
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:56:17 #42
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220578452
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee, dat is toch echt een betekenis die jij er zelf aan probeert te hangen. Zoveel mensen zijn religieus. Religie is over het algemeen geen gevaar, moslimfundamentalisme daarentegen wel.
[..]
[..]

Begin eens met ons een OrBat te geven van de IRIAF en vertel ons eens wat vernietigd is ipv AI bagger.
  dinsdag 14 april 2026 @ 10:56:27 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578456
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:51 schreef Barbusse het volgende:
Hahaha, de vreemdgaande bourbon barrel met kruisvaarders tattoos gaan verdedigen :')
Ik verdedig niemand, ik hou het bij feiten. De vraag is hier vrij simpel: heeft Hegseth gesproken over een heilige oorlog zoals The Guardian beweerde? Antwoord: nee.

Dat staat geheel los van wat iemand van die man vind, want ik vind het eerlijk gezegd een behoorlijke creep, die ook niet al te stabiel lijkt.
pi_220578484
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]

Oh wat heerlijk dit. Wat laat je je kennen Howard.

Aan de ene kant iedereen de maat nemen omdat ze kritiek hebben op Israël en je het daardoor kunt interpreteren alsof ze anti-westers of anti-semitisch zijn, maar aan de andere kant weigeren je ongelijk te erkennen want Hegseth heeft niet de letterlijke woorden "holy war" gebruikt.

Volgende keer dat je iemand anti-westers noemt omdat ze het niet eens zijn met de manier waarop deze oorlog gevoerd wordt zal ik je deze quote wel voorspiegelen.
pi_220578502
Nog eentje speciaal voor Will Smith. :* :P

twitter
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:01:00 #46
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578503
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:56 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Begin eens met ons een OrBat te geven van de IRIAF en vertel ons eens wat vernietigd is ipv AI bagger.
Waarom geef je zelf niet even de stand van zaken als je denkt dat letterlijke alle berichtgeving onjuist is? AI vat hier gewoon bronnen samen, namelijk de BBC, CNBC, ACLED, CSIS, The Conversation en berichtgeving van het Britse Parlement.

Prima als jij denkt dat dit allemaal niet klopt, maar kom dan met een gedegen onderbouwing en vertel hoe het wel zit.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:03:43 #47
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220578541
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
AI vat hier gewoon bronnen samen, namelijk de BBC, CNBC, ACLED, CSIS, The Conversation en berichtgeving van het Britse Parlement.
Je begrijpt niet eens hoe dit soort AI bots werken.
pi_220578545
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:00 schreef Since2003 het volgende:
Nog eentje speciaal voor Will Smith. :* :P

[ x ]
Dit is echt veel te catchy.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:04:53 #49
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578559
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 10:58 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Oh wat heerlijk dit. Wat laat je je kennen Howard.

Aan de ene kant iedereen de maat nemen omdat ze kritiek hebben op Israël en je het daardoor kunt interpreteren alsof ze anti-westers of anti-semitisch zijn, maar aan de andere kant weigeren je ongelijk te erkennen want Hegseth heeft niet de letterlijke woorden "holy war" gebruikt.

Volgende keer dat je iemand anti-westers noemt omdat ze het niet eens zijn met de manier waarop deze oorlog gevoerd wordt zal ik je deze quote wel voorspiegelen.
Inderdaad, anti-Westers sentiment is er zeker aanwezig. Dat is namelijk vrij simpel: je in een oorlog tegen Westerse partijen keren, wat we hier herhaaldeijk zien. Een 'holy war' is echter een zeer specifieke interpretatie van een bepaalde oorlog.

Vaak een oorlog die ook draait om religie. Daar draait het hier niet om, maar met name over de nucleaire en ballistische ambities van Iran, het is dus een oorlog die draait om militaire en expansionistische ambities, niet om religieuze zaken.

Je kunt verder prima het argument maken dat het Iraanse regime gedreven wordt door religie, voor de VS en Israël gaat dat echter niet op.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:05:35 #50
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578566
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:03 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Je begrijpt niet eens hoe dit soort AI bots werken.
De inhoudelijke argumenten (voor zover die er überhaupt zijn geweest) zijn dus op, ik merk het al.
pi_220578568
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, anti-Westers sentiment is er zeker aanwezig. Dat is namelijk vrij simpel: je in een oorlog tegen Westerse partijen keren, wat we hier herhaaldeijk zien. Een 'holy war' is echter een zeer specifieke interpretatie van een bepaalde oorlog.

Vaak een oorlog die ook draait om religie. Daar draait het hier niet om, maar met name over de nucleaire en ballistische ambities van Iran, het is dus een oorlog die draait om militaire en expansionistische ambities, niet om religieuze zaken.

Je kunt verder prima het argument maken dat het Iraanse regime gedreven wordt door religie, voor de VS en Israël gaat dat echter niet op.
Volgens jouw eigen logica kun je niemand anti-westers noemen tenzij zij zelf zeggen dat ze anti-westers zijn.

Practice what you preach.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:06:26 #52
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220578570
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De inhoudelijke argumenten (voor zover die er überhaupt zijn geweest) zijn dus op, ik merk het al.
Idd. Je inhoudelijke argumenten zijn bij elke discussie met iedereen meteen op. Je bent net een bot.

Dus begin eens met ons een OrBat te geven van de IRIAF en vertel ons eens wat vernietigd is ipv AI bagger.
pi_220578571
Israël is niet westers.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:09:05 #54
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578594
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:05 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Volgens jouw eigen logica kun je niemand anti-westers noemen tenzij zij zelf zeggen dat ze anti-westers zijn.

Ah, je negeert dus mijn uitleg volledig en blijft doorgaan op basis van een valse vergelijking. Jammer weer.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:12:26 #55
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578610
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:06 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Idd. Je inhoudelijke argumenten zijn bij elke discussie met iedereen meteen op. Je bent net een bot.

Dus begin eens met ons een OrBat te geven van de IRIAF en vertel ons eens wat vernietigd is ipv AI bagger.
Ik heb al een uitleg gegeven over de stand van zaken aan de hand van bronnen. De bal ligt nu echt bij jou.

Jij stelde dat er van de conclusies, die onder meer door talloze reguliere media zijn getrokken. niets klopt en Iran dus helemaal geen verliezen heeft geleden. Oké, prima, hoe zit het volgens jou dan wel? En hoe verklaar je bijvoorbeeld dat de VS en Israël totale superioriteit in het Iraanse luchtruim hebben?
pi_220578618
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, je negeert dus mijn uitleg volledig en blijft doorgaan op basis van een valse vergelijking. Jammer weer.
Ik heb je 10 posts aan uitleg, bronnen en citaties gegeven waarom ik van mening ben dat dit gezien wordt als een heilige oorlog (door Hegseth e.d.)

Datzelfde hebben diverse anderen gedaan. Je hebt op al die posts gereageerd alsof je je vingers in je oren had en zei: "Lalala ik hoor je niet", en nu denk je mij de maat te nemen?

Wat een droevenis.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:16:26 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220578637
Westers -> je houden aan de internationale rechtsorde

VS houdt zich niet aan de internationale rechtsorde

ergo, de VS is niet-Westers bezig.

[ Bericht 2% gewijzigd door -XOR- op 14-04-2026 11:24:01 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220578640
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik heb je 10 posts aan uitleg, bronnen en citaties gegeven waarom ik van mening ben dat dit gezien wordt als een heilige oorlog (door Hegseth e.d.)

Datzelfde hebben diverse anderen gedaan. Je hebt op al die posts gereageerd alsof je je vingers in je oren had en zei: "Lalala ik hoor je niet", en nu denk je mij de maat te nemen?

Wat een droevenis.
Das niet de eerste keer hoor. Meneer legt met plezier wetenschappelijke publicaties naast zich neer. Dat liet hij al eerder zien ten tijde van blm in AMV.

Ik krijg echt steeds meer het idee dat hij een chatbot is, kijkende naar discussie structuur en woordgebruik :')
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 14 april 2026 @ 11:19:19 #59
284411 crew  heywoodu
pi_220578658
Is er nog nieuws, of gaan we verder met ronde 25 aan accusaties dat half FOK! hier anti-Westers en pro-terreur is? :wtf:
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 11:22:13 #60
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220578672
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:19 schreef heywoodu het volgende:
Is er nog nieuws, of gaan we verder met ronde 25 aan accusaties dat half FOK! hier anti-Westers en pro-terreur is? :wtf:
Je bent pas anti-Westers en pro-terreur als je dat expliciet zegt.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:23:03 #61
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578678
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Wat een droevenis.
Dat jij denkt dat hij dit zo ziet is prima, dat kan ook gewoon. Maar bepaalde media waaronder The Guardian claimde deze interpretatie als vaststaand feit. Voor Hegseth zou deze oorlog een 'heilige oorlog' zijn. Dan moet je dat toch echt kunnen aantonen dat hij ook in die woorden over deze oorlog heeft gesproken en wijzen naar religiositeit voldoet daarin niet.
pi_220578684
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:19 schreef heywoodu het volgende:
Geen nieuws is goed nieuws gaat hier in elk geval niet op. Die straat moet open asap!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220578695
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat jij denkt dat hij dit zo ziet is prima, dat kan ook gewoon. Maar bepaalde media waaronder The Guardian claimde deze interpretatie als vaststaand feit. Voor Hegseth zou deze oorlog een 'heilige oorlog' zijn. Dan moet je dat toch echt kunnen aantonen dat hij ook in die woorden over deze oorlog heeft gesproken en wijzen naar religiositeit voldoet daarin niet.
The Guardian:
quote:
The Bible-thumping US defense secretary is overseeing another strategic disaster in the Middle East. Is this a war or a crusade?
Kom op, je kunt echt beter dan dit. Je zei eerder dat je 't gelezen had. Blijkbaar niet, want dan had je conclusie wel anders geweest.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:25:25 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220578699
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:23 schreef vosss het volgende:

[..]
Geen nieuws is goed nieuws gaat hier in elk geval niet op. Die straat moet open asap!!!
Dan heb ik wel teleurstellend nieuws:

https://www.bbc.com/news/live/cp9vm5ezxz4t

Volgens Vance is de VS prima bereid de wereldeconomie te slopen om zijn zin te krijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220578715
quote:
Economists are putting a price on the Iran war fallout in Asia. It doesn’t look good.
The fallout of the US and Israel’s war with Iran is poised to cost the Asia-Pacific economy hundreds of billions of dollars and plunge millions into poverty, a United Nations report said Tuesday.

Military escalation in the Middle East could cause output losses of between $97 billion and $299 billion in the Asia Pacific, due to rising costs for transportation, electricity and food, according to an estimate from the United Nations Development Programme.

That would equal about 0.3% to 0.8% of regional GDP, the report said. The UNDP also predicted that the war puts 32 million people at risk of falling into poverty globally, 8.8 million of them in the Asia-Pacific region.

After peace talks between the US and Iran failed to restart free trade flow in the Strait of Hormuz, President Donald Trump said he launched his own blockade on the critical waterway, threatening maritime traffic to and from Iran’s ports.

The worst oil crisis in history has already sent prices for crude and natural gas soaring and weighed on projections for economic growth. Asia is particularly susceptible to the effects of the shortage, as a heavy importer of energy from the Middle East. The prospect of a protracted conflict has pushed countries to try and conserve fuel and electricity while looking for alternative sources of energy, though options are costly and slim.

“What you’re seeing is this kind of instantaneous, massive shock where everything halts and these reserves come into play,” said Kanni Wignaraja, regional director for Asia and the Pacific at the UNDP. “If countries adjust really fast, then you’re seeing the loss to regional GDP at around $97 billion to $100 billion. You’re going to triple that if many of these countries run through these reserves and really have very little to fall back on.”
Laten we 't nog eens hebben over of deze oorlog echt een goed idee was. De rest van de wereld lijkt te vinden van niet namelijk.
pi_220578716
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:23 schreef vosss het volgende:

[..]
Precies, wordt hoog tijd dat de straat open gaat. Gaat te lang duren op deze manier. Wat een zet destijds van Iran, wie had dat gedacht. De hele wereld begint er lats van te krijgen
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:27:48 #67
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578723
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je bent pas anti-Westers en pro-terreur als je dat expliciet zegt.
Helaas, integendeel. Dat zijn bredere sentimenten en geen specifieke interpretatie. Anti-Westers kan op veel manieren tot uiting komen, hier gaat het over een specifieke interpretatie van een oorlog. Namelijk dat iemand die oorlog als een 'heilige oorlog' zou zien.

Maar zo een oorlog moet om aan die term te kunnen voldoen over religie gaan (denk aan kruistochten of Islamitische legers in vroegere tijden), dat gaat dit niet. Het gaat hier over de militaire ambities van Iran en het gevaar dat het regime vormt.
pi_220578728
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helaas, integendeel. Dat zijn bredere sentimenten en geen specifieke interpretatie. Anti-Westers kan op veel manieren tot uiting komen, hier gaat het over een specifieke interpretatie van een oorlog. Namelijk dat iemand die oorlog als een 'heilige oorlog' zou zien.

Maar zo een oorlog moet om aan die term te kunnen voldoen over religie gaan (denk aan kruistochten of Islamitische legers in vroegere tijden), dat gaat dit niet. Het gaat hier over de militaire ambities van Iran en het gevaar dat het regime vormt.
Geeft Howard een schep zodat hij nog wat verder kan graven.
pi_220578732
quote:

[..]

Praat je trouwens ook zo over religieuze moslims, als 'moslimgekkies' of gaat alleen voor Christenen op?
Het liefst over allemaal maar als mensen dat over 1 bepaald geloof doen vind jij het noodzakelijk om mensen meteen dan wel van antisemitisme te betichten. All believes are equal but some believes are more equal than others.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:29:54 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220578733
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:05 schreef beefkeek het volgende:

[..]

Badum tsssssj.
Huilen dan.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:30:01 #71
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578734
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:16 schreef -XOR- het volgende:
Westers -> je houden aan de internationale rechtsorde

VS houdt zich niet aan de internationale rechtsorde

ergo, de VS is niet-Westers bezig.
Dit is ook al besproken, het Westen bestaat al veel en veel langer dan het internationale recht bestaat. Kortom, dit argument gaat niet op.
pi_220578745
Feitjes zijn fijn.
twitter
pi_220578746
quote:
Ik vind dit een generaliserende en ongenuanceerde uitspraak. We hebben inmiddels meer dan een eeuw aan overwegend seculiere oorlogen achter de rug, waarin een ongekend aantal slachtoffers is gevallen, op een schaal die in de wereldgeschiedenis niet eerder is voorgekomen, en waarbij religie geen doorslaggevende rol speelde. Je stelling dat "religie het grootste gevaar is voor de mensheid" kan net zo goed bijdragen aan haat en vijanddenken, en dat is juist wat vaak aan de basis ligt van conflicten. Net zoals religieuze groepen elkaar of atheïsten verwijten kunnen maken, kunnen atheïsten op hun beurt religie als zondebok aanwijzen.
pi_220578749
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dan heb ik wel teleurstellend nieuws:

https://www.bbc.com/news/live/cp9vm5ezxz4t

Volgens Vance is de VS prima bereid de wereldeconomie te slopen om zijn zin te krijgen.
"Two can play that game" is echt zo'n domme strategie wanneer de tegenstander niets te verliezen heeft en jij een hele hoop. Dit is echt een pure destructieve ego reactie. Wanneer zwakte tonen erger wordt bevonden dan verliezen. Typisch MAGA, dat wel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:32:59 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578750
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het liefst over allemaal maar als mensen dat over 1 bepaald geloof doen vind jij het noodzakelijk om mensen meteen dan wel van antisemitisme te betichten. All believes are equal but some believes are more equal than others.
Waar heb ik mensen van antisemitisme beticht? En alle religies zijn inderdaad niet gelijk, omdat er verschillen in de leer zijn, dat maakt een religie/ideologie als de Islam veel gevaarlijker dan het Christendom of het Jodendom.

Niet voor niets zijn er talloze conflicten en oorlogen in de wereld waar moslimfundamentalisten dé oorzaak zijn. Van Nigeria tot Jemen en van Israël tot Libanon en Iran.
pi_220578751
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:32 schreef Since2003 het volgende:
Feitjes zijn fijn. [ x ]
Dit is natuurlijk ook vrij zwakzinnig geneuzel. Destijds hadden ze daar de PLO ipv Hezbollah.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:35:47 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220578762
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is ook al besproken, het Westen bestaat al veel en veel langer dan het internationale recht bestaat. Kortom, dit argument gaat niet op.
Dus of iets Westers is of niet hangt alleen af van één of andere arbitraire historisch-geografische definitie, en niet van de gedeelde normen en waarden hedentendage.

Ja, écht logisch man.
Huilen dan.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:35:47 #78
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220578763
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
"Two can play that game" is echt zo'n domme strategie wanneer de tegenstander niets te verliezen heeft en jij een hele hoop. Dit is echt een pure destructieve ego reactie. Wanneer zwakte tonen erger wordt bevonden dan verliezen. Typisch MAGA, dat wel.
Bovendien is het een nucleaire optie die je inzet als je existentieel bedreigd wordt, niet als je een illegale aanvalsoorlog uitvoert.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:38:25 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578794
quote:
Feitjes zijn fijn. [ x ]
Feiten zijn inderdaad fijn:
quote:
Israel invaded Lebanon in June 1982—termed "Operation Peace for Galilee"—to eliminate the Palestine Liberation Organization (PLO)'s military presence in southern Lebanon and halt cross-border attacks.

Bron: Google Gemini
Dit staat trouwens ook gewoon op Wikipedia, en die zijn toch alles behalve pro-Israël te noemen.
quote:
The 1982 Lebanon War, also called the Second Israeli invasion of Lebanon, began on 6 June 1982, when Israel invaded southern Lebanon. The invasion followed a series of attacks and counter-attacks between the Palestine Liberation Organization (PLO) operating in southern Lebanon and the Israel Defense Forces (IDF), which had caused civilian casualties on both sides of the border.

Bron
Wat Hezbollah nu is, was de PLO toen. Ook toen werd Israël constant aangevallen door moslimterroristen vanuit Zuid-Libanon. Een historisch feit dat nu slim wordt weggelaten in sommige berichtgeving. Het viel mij laatst ook op in de NRC.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:41:17 #80
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220578849
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb al een uitleg gegeven over de stand van zaken aan de hand van bronnen. De bal ligt nu echt bij jou.

Jij stelde dat er van de conclusies, die onder meer door talloze reguliere media zijn getrokken. niets klopt en Iran dus helemaal geen verliezen heeft geleden. Oké, prima, hoe zit het volgens jou dan wel? En hoe verklaar je bijvoorbeeld dat de VS en Israël totale superioriteit in het Iraanse luchtruim hebben?
Er is nooit luchtoverwicht bereikt in het Iraanse luchtruim.

Dat is nu net het probleem.

Alles moest standoff. De USN moest ook op 1000 mijl blijven. De Amerikanen hebben 1750 v/d 2300 AGM-158 er doorheen moeten jagen.
pi_220578867
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Dit staat trouwens ook gewoon op Wikipedia, en die zijn toch alles behalve pro-Israël te noemen.
[..]
Wat Hezbollah nu is, was de PLO toen. Ook toen werd Israël constant aangevallen door moslimterroristen vanuit Zuid-Libanon. Een historisch feit dat nu slim wordt weggelaten in sommige berichtgeving. Het viel mij laatst ook op in de NRC.
<Knip>

Er is altijd een andere smoes

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 15-04-2026 23:08:18 ]
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:43:10 #82
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220578904
Alle antwoorden zijn AI inmiddels...
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:43:24 #83
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578905
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:41 schreef Since2003 het volgende:

[..]
<Knip>

Er is altijd een andere smoes
Geen smoezen maar feiten.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jippie op 15-04-2026 23:08:48 ]
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:44:44 #84
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578932
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:43 schreef PluggieOD het volgende:
Alle antwoorden zijn AI inmiddels...
Die onderbouwing over hoe het 'echt' zit met het Iraanse regime gaat er niet komen begrijp ik? Dat dacht ik al.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:46:38 #85
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220578946
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die onderbouwing over hoe het 'echt' zit met het Iraanse regime gaat er niet komen begrijp ik? Dat dacht ik al.
Idd. Er komt nooit een onderbouwing bij je hoe het echt zit bij elk antwoord aan iedereen.

Elk antwoord van je is AI. Je bent net een bot.
pi_220578952
Om maar even met wat inhoud te komen:

quote:
Even if Israel managed to eliminate most of the group’s military infrastructure, Hezbollah could regenerate through its financial cash system, and its control over key positions within the Lebanese state institutions.
https://www.washingtonins(...)bollah-be-dismantled

Iran/Hezbollah/Hamas gebruiken gewoon de tactiek van guerrilla zoals in Afghanistan en Vietnam. Zolang de definitieve klap niet wordt uitgedeeld zullen ze zich altijd herbouwen en opnieuw aanvallen.
Incelfrikandel
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:48:05 #87
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220578955
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:46 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Idd. Er komt nooit een onderbouwing bij je hoe het echt zit bij elk antwoord aan iedereen.

Elk antwoord van je is AI. Je bent net een bot.
De onderbouwing zou hier van jou moeten komen aangezien jij stelde dat de berichtgeving van nagenoeg elke media, denktank en militaire analisten onjuist zou zijn en Iran helemaal geen grote verliezen heeft geleden.
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:49:15 #88
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220578961
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De onderbouwing zou hier van jou moeten komen aangezien jij stelde dat de berichtgeving van nagenoeg elke media, denktank en militaire analisten onjuist zou zijn en Iran helemaal geen grote verliezen heeft geleden.
Ik spiegel nu 3x je antwoord.

De HR bot begint te kraken.
pi_220579021
quote:

[..]
Het internationaal recht is een gevolg van westerse ontwikkeling, net zoals het ontstaan van democratie in Griekenland ooit het gevolg was van westerse ontwikkeling.

En als een tijdslijn opeens relevant wordt om het argument geldig te maken kun je al je argument over het bestaansrecht van Israël op basis van super oude geschriften ook nooit meer als argument gebruiken..
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:56:20 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220579140
quote:

[..]
:')

Het Westen bestaat ook al langer dan vrouwenkiesrecht bestaat. Alan Turing werd als homo opgejaagd toen het westen allang bestond. Je logica faalt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220579143
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]

Iran/Hezbollah/Hamas gebruiken gewoon de tactiek van guerrilla zoals in Afghanistan en Vietnam. Zolang de definitieve klap niet wordt uitgedeeld zullen ze zich altijd herbouwen en opnieuw aanvallen.
En dat is nou net het probleem. Je kan er zoveel uitschakelen als je wilt, maar door de intense haat vs Israel/VS worden zelfs de gematigde raidcaal. Denk dat Hezbollah en co oneindig kunnen recruten. Je kan ruzie blijven maken met je buren, maar geweld zal op langere basis niets oplossen op deze manier.
pi_220579153
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
[..]
Aangezien je dit feiten noemt, kun je je prompts eens delen? Wat heb je Gemini precies gevraagd?
  dinsdag 14 april 2026 @ 11:58:13 #93
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220579186
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]

Prima analyse, thanks voor het delen. Een welkome toevoeging in dit topic gezien het gemiddelde niveau van posten.
pi_220579187
een week geleden moest Iran de straat van Hormuz openen anders zou er een hele beschaving sterven.

Toen heeft Iran gezegd, "prima de straat van Hormuz gaat open" in de praktijk deden ze de straat van Hormuz niet open. En Trump deed niets? Er is ook nooit meer over dat dreigement gepraat?
Ze onderhandelen nu met Iran, maar de VS heeft toch niets te eisen?

wat een geprutst :').
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 12:03:26 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220579301
quote:

[..]
waarom niet?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 april 2026 @ 12:04:32 #96
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220579314
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 11:56 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Aangezien je dit feiten noemt, kun je je prompts eens delen? Wat heb je Gemini precies gevraagd?
Inmiddels dat scherm gesloten maar het zijn altijd simpele vragen. 'Why did Israel decide to invade Lebanon in the 1980s?' Zie bijvoorbeeld:

Zoiets zou je een soortgelijke output moeten geven. Soms kan de bewoording verschillen of je vanuit Google zelf zoekt of de AI Mode gebruikt, laatste zorgt voor wat meer details vaak en je kunt daar de bronnen ook zien. Daarbij is het wel belangrijk om daar kritisch op te zijn, want soms zit daar Quora of Reddit tussen helaas.

Ik vind het trouwens ook vreemd dat je hier trouwens stelt dat ik het feiten 'noem' in plaats van dat het feiten zou zijn. Want dit betreft namelijk gewoon historische feiten.

[ Bericht 3% gewijzigd door HowardRoark op 14-04-2026 12:10:23 ]
  Moderator dinsdag 14 april 2026 @ 12:09:07 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220579336
wat als je google vraagt waarom Hezbollah Israel aanvalt?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220579341
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 april 2026 12:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
waarom niet?
Ik vermoed omdat in bepaalde contreien mensen menen voor iedereen hier te bepalen dat alleen hun de objectieve verfieerbare leugens mogen verkondigen en de rest met onderbouwde argumenten alsnog anti westers is omdat ze niet meehuilen met de oorloghitsers.
  dinsdag 14 april 2026 @ 12:10:32 #99
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220579343
quote:
Feitjes zijn fijn. [ x ]
Klopt, toen was het een andere terreurgroepering, namelijk de PLO.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 14 april 2026 @ 12:11:52 #100
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220579349
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 april 2026 12:09 schreef sp3c het volgende:
wat als je google vraagt waarom Hezbollah Israel aanvalt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')