Dit is natuurlijk ook vrij zwakzinnig geneuzel. Destijds hadden ze daar de PLO ipv Hezbollah.quote:
Dus of iets Westers is of niet hangt alleen af van één of andere arbitraire historisch-geografische definitie, en niet van de gedeelde normen en waarden hedentendage.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is ook al besproken, het Westen bestaat al veel en veel langer dan het internationale recht bestaat. Kortom, dit argument gaat niet op.
Bovendien is het een nucleaire optie die je inzet als je existentieel bedreigd wordt, niet als je een illegale aanvalsoorlog uitvoert.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
"Two can play that game" is echt zo'n domme strategie wanneer de tegenstander niets te verliezen heeft en jij een hele hoop. Dit is echt een pure destructieve ego reactie. Wanneer zwakte tonen erger wordt bevonden dan verliezen. Typisch MAGA, dat wel.
Feiten zijn inderdaad fijn:quote:
Dit staat trouwens ook gewoon op Wikipedia, en die zijn toch alles behalve pro-Israël te noemen.quote:Israel invaded Lebanon in June 1982—termed "Operation Peace for Galilee"—to eliminate the Palestine Liberation Organization (PLO)'s military presence in southern Lebanon and halt cross-border attacks.
Bron: Google Gemini
Wat Hezbollah nu is, was de PLO toen. Ook toen werd Israël constant aangevallen door moslimterroristen vanuit Zuid-Libanon. Een historisch feit dat nu slim wordt weggelaten in sommige berichtgeving. Het viel mij laatst ook op in de NRC.quote:The 1982 Lebanon War, also called the Second Israeli invasion of Lebanon, began on 6 June 1982, when Israel invaded southern Lebanon. The invasion followed a series of attacks and counter-attacks between the Palestine Liberation Organization (PLO) operating in southern Lebanon and the Israel Defense Forces (IDF), which had caused civilian casualties on both sides of the border.
Bron
Er is nooit luchtoverwicht bereikt in het Iraanse luchtruim.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb al een uitleg gegeven over de stand van zaken aan de hand van bronnen. De bal ligt nu echt bij jou.
Jij stelde dat er van de conclusies, die onder meer door talloze reguliere media zijn getrokken. niets klopt en Iran dus helemaal geen verliezen heeft geleden. Oké, prima, hoe zit het volgens jou dan wel? En hoe verklaar je bijvoorbeeld dat de VS en Israël totale superioriteit in het Iraanse luchtruim hebben?
<Knip>quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Feiten zijn inderdaad fijn:
[..]
Dit staat trouwens ook gewoon op Wikipedia, en die zijn toch alles behalve pro-Israël te noemen.
[..]
Wat Hezbollah nu is, was de PLO toen. Ook toen werd Israël constant aangevallen door moslimterroristen vanuit Zuid-Libanon. Een historisch feit dat nu slim wordt weggelaten in sommige berichtgeving. Het viel mij laatst ook op in de NRC.
Geen smoezen maar feiten.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:41 schreef Since2003 het volgende:
[..]
<Knip>
Er is altijd een andere smoes
Die onderbouwing over hoe het 'echt' zit met het Iraanse regime gaat er niet komen begrijp ik? Dat dacht ik al.quote:
Idd. Er komt nooit een onderbouwing bij je hoe het echt zit bij elk antwoord aan iedereen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die onderbouwing over hoe het 'echt' zit met het Iraanse regime gaat er niet komen begrijp ik? Dat dacht ik al.
https://www.washingtonins(...)bollah-be-dismantledquote:Even if Israel managed to eliminate most of the group’s military infrastructure, Hezbollah could regenerate through its financial cash system, and its control over key positions within the Lebanese state institutions.
De onderbouwing zou hier van jou moeten komen aangezien jij stelde dat de berichtgeving van nagenoeg elke media, denktank en militaire analisten onjuist zou zijn en Iran helemaal geen grote verliezen heeft geleden.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:46 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Idd. Er komt nooit een onderbouwing bij je hoe het echt zit bij elk antwoord aan iedereen.
Elk antwoord van je is AI. Je bent net een bot.
Ik spiegel nu 3x je antwoord.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De onderbouwing zou hier van jou moeten komen aangezien jij stelde dat de berichtgeving van nagenoeg elke media, denktank en militaire analisten onjuist zou zijn en Iran helemaal geen grote verliezen heeft geleden.
Het internationaal recht is een gevolg van westerse ontwikkeling, net zoals het ontstaan van democratie in Griekenland ooit het gevolg was van westerse ontwikkeling.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is ook al besproken, het Westen bestaat al veel en veel langer dan het internationale recht bestaat. Kortom, dit argument gaat niet op.
quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dat is nou net het probleem. Je kan er zoveel uitschakelen als je wilt, maar door de intense haat vs Israel/VS worden zelfs de gematigde raidcaal. Denk dat Hezbollah en co oneindig kunnen recruten. Je kan ruzie blijven maken met je buren, maar geweld zal op langere basis niets oplossen op deze manier.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Om maar even met wat inhoud te komen:
[..]
https://www.washingtonins(...)bollah-be-dismantled
Iran/Hezbollah/Hamas gebruiken gewoon de tactiek van guerrilla zoals in Afghanistan en Vietnam. Zolang de definitieve klap niet wordt uitgedeeld zullen ze zich altijd herbouwen en opnieuw aanvallen.
Aangezien je dit feiten noemt, kun je je prompts eens delen? Wat heb je Gemini precies gevraagd?quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Feiten zijn inderdaad fijn:
[..]
Dit staat trouwens ook gewoon op Wikipedia, en die zijn toch alles behalve pro-Israël te noemen.
[..]
Wat Hezbollah nu is, was de PLO toen. Ook toen werd Israël constant aangevallen door moslimterroristen vanuit Zuid-Libanon. Een historisch feit dat nu slim wordt weggelaten in sommige berichtgeving. Het viel mij laatst ook op in de NRC.
Prima analyse, thanks voor het delen. Een welkome toevoeging in dit topic gezien het gemiddelde niveau van posten.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Om maar even met wat inhoud te komen:
[..]
https://www.washingtonins(...)bollah-be-dismantled
Iran/Hezbollah/Hamas gebruiken gewoon de tactiek van guerrilla zoals in Afghanistan en Vietnam. Zolang de definitieve klap niet wordt uitgedeeld zullen ze zich altijd herbouwen en opnieuw aanvallen.
waarom niet?quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inmiddels dat scherm gesloten maar het zijn altijd simpele vragen. 'Why did Israel decide to invade Lebanon in the 1980s?' Zie bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:56 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Aangezien je dit feiten noemt, kun je je prompts eens delen? Wat heb je Gemini precies gevraagd?
Ik vermoed omdat in bepaalde contreien mensen menen voor iedereen hier te bepalen dat alleen hun de objectieve verfieerbare leugens mogen verkondigen en de rest met onderbouwde argumenten alsnog anti westers is omdat ze niet meehuilen met de oorloghitsers.quote:
Klopt, toen was het een andere terreurgroepering, namelijk de PLO.quote:
quote:Op dinsdag 14 april 2026 12:09 schreef sp3c het volgende:
wat als je google vraagt waarom Hezbollah Israel aanvalt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |