Volgens jouw eigen logica kun je niemand anti-westers noemen tenzij zij zelf zeggen dat ze anti-westers zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, anti-Westers sentiment is er zeker aanwezig. Dat is namelijk vrij simpel: je in een oorlog tegen Westerse partijen keren, wat we hier herhaaldeijk zien. Een 'holy war' is echter een zeer specifieke interpretatie van een bepaalde oorlog.
Vaak een oorlog die ook draait om religie. Daar draait het hier niet om, maar met name over de nucleaire en ballistische ambities van Iran, het is dus een oorlog die draait om militaire en expansionistische ambities, niet om religieuze zaken.
Je kunt verder prima het argument maken dat het Iraanse regime gedreven wordt door religie, voor de VS en Israël gaat dat echter niet op.
Idd. Je inhoudelijke argumenten zijn bij elke discussie met iedereen meteen op. Je bent net een bot.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De inhoudelijke argumenten (voor zover die er überhaupt zijn geweest) zijn dus op, ik merk het al.
Ah, je negeert dus mijn uitleg volledig en blijft doorgaan op basis van een valse vergelijking. Jammer weer.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Volgens jouw eigen logica kun je niemand anti-westers noemen tenzij zij zelf zeggen dat ze anti-westers zijn.
Practice what you preach.
Ik heb al een uitleg gegeven over de stand van zaken aan de hand van bronnen. De bal ligt nu echt bij jou.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:06 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Idd. Je inhoudelijke argumenten zijn bij elke discussie met iedereen meteen op. Je bent net een bot.
Dus begin eens met ons een OrBat te geven van de IRIAF en vertel ons eens wat vernietigd is ipv AI bagger.
Ik heb je 10 posts aan uitleg, bronnen en citaties gegeven waarom ik van mening ben dat dit gezien wordt als een heilige oorlog (door Hegseth e.d.)quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, je negeert dus mijn uitleg volledig en blijft doorgaan op basis van een valse vergelijking. Jammer weer.
Das niet de eerste keer hoor. Meneer legt met plezier wetenschappelijke publicaties naast zich neer. Dat liet hij al eerder zien ten tijde van blm in AMV.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb je 10 posts aan uitleg, bronnen en citaties gegeven waarom ik van mening ben dat dit gezien wordt als een heilige oorlog (door Hegseth e.d.)
Datzelfde hebben diverse anderen gedaan. Je hebt op al die posts gereageerd alsof je je vingers in je oren had en zei: "Lalala ik hoor je niet", en nu denk je mij de maat te nemen?
Wat een droevenis.
Je bent pas anti-Westers en pro-terreur als je dat expliciet zegt.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:19 schreef heywoodu het volgende:
Is er nog nieuws, of gaan we verder met ronde 25 aan accusaties dat half FOK! hier anti-Westers en pro-terreur is?
Dat jij denkt dat hij dit zo ziet is prima, dat kan ook gewoon. Maar bepaalde media waaronder The Guardian claimde deze interpretatie als vaststaand feit. Voor Hegseth zou deze oorlog een 'heilige oorlog' zijn. Dan moet je dat toch echt kunnen aantonen dat hij ook in die woorden over deze oorlog heeft gesproken en wijzen naar religiositeit voldoet daarin niet.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik heb je 10 posts aan uitleg, bronnen en citaties gegeven waarom ik van mening ben dat dit gezien wordt als een heilige oorlog (door Hegseth e.d.)
Datzelfde hebben diverse anderen gedaan. Je hebt op al die posts gereageerd alsof je je vingers in je oren had en zei: "Lalala ik hoor je niet", en nu denk je mij de maat te nemen?
Wat een droevenis.
Geen nieuws is goed nieuws gaat hier in elk geval niet op. Die straat moet open asap!!!quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:19 schreef heywoodu het volgende:
Is er nog nieuws, of gaan we verder met ronde 25 aan accusaties dat half FOK! hier anti-Westers en pro-terreur is?
The Guardian:quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat jij denkt dat hij dit zo ziet is prima, dat kan ook gewoon. Maar bepaalde media waaronder The Guardian claimde deze interpretatie als vaststaand feit. Voor Hegseth zou deze oorlog een 'heilige oorlog' zijn. Dan moet je dat toch echt kunnen aantonen dat hij ook in die woorden over deze oorlog heeft gesproken en wijzen naar religiositeit voldoet daarin niet.
Kom op, je kunt echt beter dan dit. Je zei eerder dat je 't gelezen had. Blijkbaar niet, want dan had je conclusie wel anders geweest.quote:The Bible-thumping US defense secretary is overseeing another strategic disaster in the Middle East. Is this a war or a crusade?
Dan heb ik wel teleurstellend nieuws:quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen nieuws is goed nieuws gaat hier in elk geval niet op. Die straat moet open asap!!!
Laten we 't nog eens hebben over of deze oorlog echt een goed idee was. De rest van de wereld lijkt te vinden van niet namelijk.quote:Economists are putting a price on the Iran war fallout in Asia. It doesn’t look good.
The fallout of the US and Israel’s war with Iran is poised to cost the Asia-Pacific economy hundreds of billions of dollars and plunge millions into poverty, a United Nations report said Tuesday.
Military escalation in the Middle East could cause output losses of between $97 billion and $299 billion in the Asia Pacific, due to rising costs for transportation, electricity and food, according to an estimate from the United Nations Development Programme.
That would equal about 0.3% to 0.8% of regional GDP, the report said. The UNDP also predicted that the war puts 32 million people at risk of falling into poverty globally, 8.8 million of them in the Asia-Pacific region.
After peace talks between the US and Iran failed to restart free trade flow in the Strait of Hormuz, President Donald Trump said he launched his own blockade on the critical waterway, threatening maritime traffic to and from Iran’s ports.
The worst oil crisis in history has already sent prices for crude and natural gas soaring and weighed on projections for economic growth. Asia is particularly susceptible to the effects of the shortage, as a heavy importer of energy from the Middle East. The prospect of a protracted conflict has pushed countries to try and conserve fuel and electricity while looking for alternative sources of energy, though options are costly and slim.
“What you’re seeing is this kind of instantaneous, massive shock where everything halts and these reserves come into play,” said Kanni Wignaraja, regional director for Asia and the Pacific at the UNDP. “If countries adjust really fast, then you’re seeing the loss to regional GDP at around $97 billion to $100 billion. You’re going to triple that if many of these countries run through these reserves and really have very little to fall back on.”
Precies, wordt hoog tijd dat de straat open gaat. Gaat te lang duren op deze manier. Wat een zet destijds van Iran, wie had dat gedacht. De hele wereld begint er lats van te krijgenquote:Op dinsdag 14 april 2026 11:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen nieuws is goed nieuws gaat hier in elk geval niet op. Die straat moet open asap!!!
Helaas, integendeel. Dat zijn bredere sentimenten en geen specifieke interpretatie. Anti-Westers kan op veel manieren tot uiting komen, hier gaat het over een specifieke interpretatie van een oorlog. Namelijk dat iemand die oorlog als een 'heilige oorlog' zou zien.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je bent pas anti-Westers en pro-terreur als je dat expliciet zegt.
Geeft Howard een schep zodat hij nog wat verder kan graven.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Helaas, integendeel. Dat zijn bredere sentimenten en geen specifieke interpretatie. Anti-Westers kan op veel manieren tot uiting komen, hier gaat het over een specifieke interpretatie van een oorlog. Namelijk dat iemand die oorlog als een 'heilige oorlog' zou zien.
Maar zo een oorlog moet om aan die term te kunnen voldoen over religie gaan (denk aan kruistochten of Islamitische legers in vroegere tijden), dat gaat dit niet. Het gaat hier over de militaire ambities van Iran en het gevaar dat het regime vormt.
Het liefst over allemaal maar als mensen dat over 1 bepaald geloof doen vind jij het noodzakelijk om mensen meteen dan wel van antisemitisme te betichten. All believes are equal but some believes are more equal than others.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Praat je trouwens ook zo over religieuze moslims, als 'moslimgekkies' of gaat alleen voor Christenen op?
Badum tsssssj.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:05 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Volgens jouw eigen logica kun je niemand anti-westers noemen tenzij zij zelf zeggen dat ze anti-westers zijn.
Practice what you preach.
Dit is ook al besproken, het Westen bestaat al veel en veel langer dan het internationale recht bestaat. Kortom, dit argument gaat niet op.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:16 schreef -XOR- het volgende:
Westers -> je houden aan de internationale rechtsorde
VS houdt zich niet aan de internationale rechtsorde
ergo, de VS is niet-Westers bezig.
Ik vind dit een generaliserende en ongenuanceerde uitspraak. We hebben inmiddels meer dan een eeuw aan overwegend seculiere oorlogen achter de rug, waarin een ongekend aantal slachtoffers is gevallen, op een schaal die in de wereldgeschiedenis niet eerder is voorgekomen, en waarbij religie geen doorslaggevende rol speelde. Je stelling dat "religie het grootste gevaar is voor de mensheid" kan net zo goed bijdragen aan haat en vijanddenken, en dat is juist wat vaak aan de basis ligt van conflicten. Net zoals religieuze groepen elkaar of atheïsten verwijten kunnen maken, kunnen atheïsten op hun beurt religie als zondebok aanwijzen.quote:Op dinsdag 14 april 2026 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Religie is het grootste gevaar voor de mensheid.
"Two can play that game" is echt zo'n domme strategie wanneer de tegenstander niets te verliezen heeft en jij een hele hoop. Dit is echt een pure destructieve ego reactie. Wanneer zwakte tonen erger wordt bevonden dan verliezen. Typisch MAGA, dat wel.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dan heb ik wel teleurstellend nieuws:
https://www.bbc.com/news/live/cp9vm5ezxz4t
Volgens Vance is de VS prima bereid de wereldeconomie te slopen om zijn zin te krijgen.
Waar heb ik mensen van antisemitisme beticht? En alle religies zijn inderdaad niet gelijk, omdat er verschillen in de leer zijn, dat maakt een religie/ideologie als de Islam veel gevaarlijker dan het Christendom of het Jodendom.quote:Op dinsdag 14 april 2026 11:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het liefst over allemaal maar als mensen dat over 1 bepaald geloof doen vind jij het noodzakelijk om mensen meteen dan wel van antisemitisme te betichten. All believes are equal but some believes are more equal than others.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |