Het weer daar was de afgelopen drie weken heel lekker zonnig met weinig neerslag. De drassige ondergrond is behoorlijk opgedroogd.quote:
De ruta en nl defensie koopt ze blijkbaar ook. 2000 per jaar is nogal.quote:Op maandag 13 april 2026 21:19 schreef BEFEM het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ten-bouwen~b8a7650e/
Wat is deze. Is dat die vent die eerder in het nieuws kwam omdat ie mogelijk louche zou zijn?
Iemand info over die zogenaamde kruisraket die wij in Nederland maken en aan Oekraine leveren?
Ja of optie 4 dat Russen reageren op (vermeend) Oekraïens vuur.quote:Op maandag 13 april 2026 17:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Als het niet van hogerhand is goed gekeurd, dan is er een serieus probleem in Rusland. Er zijn dan een 2tal opties mogelijk.
1. Leger commandanten krijgen essentiële informatie over een wapenstilstand niet!
2. Leger commandanten of manschappen opereren tegen de wil in van Poetin.
Beide opties zullen hele grote consequenties hebben in een functionerend leger.
Dus 3. globale Opties; 1. Poetin beveelt / staat toe om aanvallen door te laten gaan. 2. bevel van wapenstilstand wordt niet opgevolgd. 3. bevel van wapenstilstand komt niet terrecht bij alle onderdelen.
PS hoe betrouwbaar is een afspraak met een land wie deze 2 zaken speelt, als het niet van boven af wordt goedgekeurd?
Ben benieuwd welk van de 3 het nu zal zijn in jou ogen?
Nee, dat doen ze niet soms, maar constant.quote:Op maandag 13 april 2026 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
Ik sluit ook niet uit dat ze soms ook gewoon hun boekje/scoop te buiten gaan hoor.
Dus als ze buiten hun scoop / boekje gaan, heeft Rusland dan een probleem als leger of niet?quote:Op maandag 13 april 2026 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja of optie 4 dat Russen reageren op (vermeend) Oekraïens vuur.
Ik sluit ook niet uit dat ze soms ook gewoon hun boekje/scoop te buiten gaan hoor. Maar een wapenstilstand betekent praktisch nooit dat er helemaal geen vuur meer is.
En nee, ik verklaar de Russen niet heilig.
Blijkbaar is putin gewoon een verticaal uitgedaagde clown, die zijn eigen leger niet eens onder controle heeft.quote:Op maandag 13 april 2026 22:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus als ze buiten hun scoop / boekje gaan, heeft Rusland dan een probleem als leger of niet?
Dat wisten wel al, met die colonne richting moskou door die huurlingen baas. Vliegvelden, legerbasissen compleet leeg en is uit eindelijk om gesproken en uit de lucht geschoten.quote:Op maandag 13 april 2026 22:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar is putin gewoon een verticaal uitgedaagde clown, die zijn eigen leger niet eens onder controle heeft.
Ja dat staat in het artikelquote:Op maandag 13 april 2026 21:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De ruta en nl defensie koopt ze blijkbaar ook. 2000 per jaar is nogal.
Als je op YT kijkt, dan is het vooral veel analysen over dat er een veranderde situatie is aan het front, met een xtreem duidelijk voordeel voor Oekraine. Zoals dat Oekraine dus blijkbaar 5x zoveel russen uitschakelt in verhouding tot een aantal maanden terug.quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
Wel stilletjes de laatste tijd aangaande Oekraine.
Alle aandacht gaat naar Iran toe lijkt wel.
En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
Het Russische voorjaarsoffensief is als een nachtkaars uitgegaan en Oekraïne beperkt zich tot drone en raketaanvallen in het achterland van Rusland. Dat is bijzonder effectief, maar meestal niet spectaculair.quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
Oekraine controleert (mogelijk!) een grotere gebied als battle zone, dan aantal weken geleden. Bijna 40 tot 50 Km dieper in russische bezet gebied.quote:Op dinsdag 14 april 2026 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het Russische voorjaarsoffensief is als een nachtkaars uitgegaan en Oekraïne beperkt zich tot drone en raketaanvallen in het achterland van Rusland. Dat is bijzonder effectief, maar meestal niet spectaculair.
Geen nieuws is goed nieuws. Voor Oekraïne dan.
Oh er is wel nieuwtje:quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
quote:The US has reinstated sanctions against Russian oil, - Politico.
These restrictions were previously partially suspended to curb oil and gas prices following the escalation in the Middle East and threats to supplies through the Strait of Hormuz
Het waren toch nazi's met Zelensky als fuhrer?quote:
Geloof je dit?quote:
Ik begrijp dat dit voor jou een bittere pil is, en ik wens je veel sterkte in je rouwproces.quote:
Heeft niks met geloven te maken he. De headlines voor wapendeals voor oekraine liegen er niet om.quote:
Fantastische deal voor Europa en US. Gewoon Oekraine volpompen met de nieuwste tech en defense-tech, betere verdediging ga je niet krijgen tegen Rusland.quote:
High tech is misschien niet het juiste woord in dit geval, maar het zegt alles over de huidige tijd waarin we leven. Lange tijd keken we op tegen landen met high tech legers maar we zien nu in meerdere oorlogen de kracht en effectiviteit van asymetrische oorlogsvoering en de kracht van low tech in grote aantallen. Goedkope wapens die door hele dure wapens onschadelijk gemaakt moeten worden wat vaak nog niet eens lukt.quote:
poetin had alle graan export over zee geblokeerd had voor oekraine, en Oekraine die hele blokkade heeft opblazen /verslagenquote:Op woensdag 15 april 2026 12:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
High tech is misschien niet het juiste woord in dit geval, maar het zegt alles over de huidige tijd waarin we leven. Lange tijd keken we op tegen landen met high tech legers maar we zien nu in meerdere oorlogen de kracht en effectiviteit van asymetrische oorlogsvoering en de kracht van low tech in grote aantallen. Goedkope wapens die door hele dure wapens onschadelijk gemaakt moeten worden wat vaak nog niet eens lukt.
Poetin heeft niet zo zeer een high tech regionale macht als buurland naast zich gecreëerd, maar wel een regionale macht die helemaal klaar is voor moderne oorlogsvoering wat werkt met lage budgetten en beperkte manschappen. En dat blijkt net zo gevaarlijk en misschien nog wel gevaarlijker dan een high tech leger met mega-budgetten en veel manschappen.
quote:Oekraïense president Zelensky komt naar Middelburg: 'Het is tot het laatst spannend geweest'
President Volodymyr Zelensky van Oekraïne is donderdag in Middelburg om de Four Freedoms Award persoonlijk in ontvangst te nemen. Zijn aanwezigheid was lange tijd onzeker, maar Commissaris van de Koning Hugo de Jonge (voorzitter van de Roosevelt Foundation) heeft woensdag de komst van Zelensky bevestigd.
„Ik denk dat dat heel erg mooi is”, zegt De Jonge over de aanwezigheid van de president. „De Four Freedoms Awards gelden als een erkenning van het moedige leiderschap van het Oekraïense volk en zijn president en van hun inzet voor vrijheid, democratie en de rechtsstaat in Europa. Het is een strijd die ons ook aangaat en raakt. Daarom is het een heel belangrijk signaal dat hij morgen aanwezig is.”
Zelensky en het Oekraïense volk zijn een symbool geworden van veerkracht en van het verdedigen van fundamentele vrijheden, aldus De Jonge. „Het zijn de vrijheden zoals president Roosevelt die 85 jaar geleden onder woorden heeft gebracht. In een tijd waarin vrijheid en democratie wereldwijd onder grote druk staan, laat zijn aanwezigheid in Middelburg zien dat het ongelooflijk belangrijk is om pal te staan voor die vrijheid, zelfs onder de allermoeilijkste omstandigheden.”
Goed in beeld
Onder meer via de livestream en de rechtstreekse televisie-uitzending kan iedereen de uitreiking en het bezoek van Zelensky volgen. „De hele dag zal goed in beeld worden gebracht”, verzekert De Jonge. „Na afloop van de ceremonie lunchen we met alle laureaten, de koning en de premier. Daarna zijn er een-op-eenoverleggen tussen Zelensky, onze koning en de premier.”
Mede door de komst van Zelensky is er uitzonderlijk veel belangstelling van de media voor de uitreiking van de Four Freedoms Awards. „Ons team werkt al weken onder hoogspanning. Er is ongekend veel internationale persaandacht deze keer. Dat markeert nog eens extra hoe bijzonder deze editie is.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-geweest~a7d76bd1/
Ah kijk trol nummer zoveel onder een andere naam.quote:Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Ah kijk de bedelaar komt langs en gaat weer met wat miljarden terug.
Van mij mogen het biljarden zijn.quote:Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Eigenaar van Destinus is een Rus, die het geloof ik niet zo heeft met Putin. Bedrijf heeft enorm uitgebreid en je hoort en leest er nooit wat over.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen[ x ]
Moscow views these moves as a deliberate step toward sharp military-political escalation.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Precies de prioriteiten van Jetten1 liggen elders, en hopelijk de functies van Jetten 1 en brussel ook. En gaat de focus volledig op de problemen per land.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:12 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Van mij mogen het biljarden zijn.
Mooi. Had teleurgesteld geweest als we dat niet zouden staanquote:Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen]
Twente ziet er niet goed uit, met ook nog Urenco/ETC en Thales.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mooi. Had teleurgesteld geweest als we dat niet zouden staan
Als de russen winnen, dan hebben we pas problemen per land.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:49 schreef gijsman het volgende:
[..]
Precies de prioriteiten van Jetten1 liggen elders, en hopelijk de functies van Jetten 1 en brussel ook. En gaat de focus volledig op de problemen per land.
Doet me denken aan die managers met doelstellingen als 50% meer omzet in een paar jaar. En dan werken in een krimpende marktquote:
quote:Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
we moeten voorkomen dat ie ook Finland en Estland pakt , dus goede zaak dat we de drone expertise flink opvoeren om de Russische beer in zijn hok te houdenquote:Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Was eergisteren gewoon openlijk in de grote kranten:quote:Op woensdag 15 april 2026 21:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Eigenaar van Destinus is een Rus, die het geloof ik niet zo heeft met Putin. Bedrijf heeft enorm uitgebreid en je hoort en leest er nooit wat over.
Ik ben echt benieuwd hoe dat allemaal in elkaar steekt.
Ik denk dat die situaties toch wel anders liggen, met name omdat Hormuz pal naast Iran ligt.quote:Op woensdag 15 april 2026 12:56 schreef Korenfok het volgende:
Dit zijn kleine overwinningen geweest in de totale oorlog, maar strategisch gigantisch interessant, zeker voor de situatie in de straat van Hormuz.
en als Trump en zijn trawanten zich nu koest hadden gehouden tegen Iran, dan waren er geen zwermen Shaheds op de Golfstaten afgeschoten, had zelensky geen contact hoeven te leggen om expertise in droneafweer te delen en had hij geen financiële middelen meer gehad binnen nu en een paar maanden. Guess how that panned outquote:Op woensdag 15 april 2026 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit voor jou een bittere pil is, en ik wens je veel sterkte in je rouwproces.
Lijkt me sterk dat dit gebeurd is, dit is tenslotte geen Kremlinbeleid.quote:Op donderdag 16 april 2026 09:05 schreef MaxMark het volgende:
Weer een grote aanval vannacht. Minstens 7 doden en tientallen gewonden al:
Doden en tientallen gewonden bij zware Russische aanvallen op Oekraïne
Edit: 15 doden gemeld inmiddels.
Er is in totaliteit maar 1,03 biljard euro in omloop.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:12 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Van mij mogen het biljarden zijn.
Oh ok.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er is in totaliteit maar 1,03 biljard euro in omloop.
Dit bedrag is inclusief al het contante geld, geld op spaarrekeningen, investeringen, cryptovaluta en elke andere vorm van geld.
Dus biljarden kan niet eens.
False flag ofcquote:Op donderdag 16 april 2026 10:05 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dit gebeurd is, dit is tenslotte geen Kremlinbeleid.
Dat kan nu ookquote:Op donderdag 16 april 2026 13:40 schreef BEFEM het volgende:
Leip om het Shaktar stadion te zien. Zou ik graag een keer heen gaan. Hopelijk kan dat ooit.
heel veel sterkte gewenst de komende tijd, php'tjequote:
Pic is ook al iets van 4 jaar oud...quote:Op donderdag 16 april 2026 15:41 schreef 3rr0r het volgende:
Offtopic maar bij de NOS: 'Defensie stopt met droneoefeningen bij Weert' en dan dit plaatje erbij
[ afbeelding ]
Krijg je dan een professioneel gevoel bij onze defensie, als vrouwen met hun lange haren los bezig zijn?
Zou @:AchJa ook met wapperende manen flaneren?
Zoiets hebben we wel eens vaker gehoord... (Understatement).quote:Op donderdag 16 april 2026 16:25 schreef Perrin het volgende:
De kans dat Poetin 2026 overleeft is aan het afnemen.
Dit keer echt(tm).quote:Op donderdag 16 april 2026 17:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoeits hebben we wel eens vaker gehoord... (Understatement).
Meloni was altijd al prima bezig. Maar ja, past niet in het linkse pulletje dus kreeg alleen maar commentaar.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:36 schreef Korenfok het volgende:
Melloni is ook telkens goed bezig!
Zo prettig dat er ook steeds meer realistische partijen komen aan de rechter kant van het spectrum. Politici wie heldere kijken hebben op zaken als Europa, Rusland en Oekraine.
Orban, zijn gelijksoortige in Europa (afd, Fvd, Farage enz) hanteren allemaal de muis en Leeuw strategie. Ze leiden de leeuw naar binnen, die verscheurt alles, en de muis krijgt de leftovers.
Toch prettig dat er nog Politici zijn die echt voor het belang van hun land kunnen denken.
Er zijn te veel wappies actief aan de neo rechterkant. (alles rechts van cda, VVD en de SGP).quote:Op donderdag 16 april 2026 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Meloni was altijd al prima bezig. Maar ja, past niet in het linkse pulletje dus kreeg alleen maar commentaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |