abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2026 @ 18:31:56 #76
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220574973
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Toch wel typisch dat ze hier niet eerder mee zijn begonnen.
pi_220575118
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh nee niet dit weer
Het weer daar was de afgelopen drie weken heel lekker zonnig met weinig neerslag. De drassige ondergrond is behoorlijk opgedroogd.
pi_220576388
https://www.volkskrant.nl(...)ten-bouwen~b8a7650e/

Wat is deze. Is dat die vent die eerder in het nieuws kwam omdat ie mogelijk louche zou zijn?

Iemand info over die zogenaamde kruisraket die wij in Nederland maken en aan Oekraine leveren?
pi_220576573
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:19 schreef BEFEM het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ten-bouwen~b8a7650e/

Wat is deze. Is dat die vent die eerder in het nieuws kwam omdat ie mogelijk louche zou zijn?

Iemand info over die zogenaamde kruisraket die wij in Nederland maken en aan Oekraine leveren?
De ruta en nl defensie koopt ze blijkbaar ook. 2000 per jaar is nogal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 13 april 2026 @ 22:15:04 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220576689
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 17:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Als het niet van hogerhand is goed gekeurd, dan is er een serieus probleem in Rusland. Er zijn dan een 2tal opties mogelijk.

1. Leger commandanten krijgen essentiële informatie over een wapenstilstand niet!

2. Leger commandanten of manschappen opereren tegen de wil in van Poetin.

Beide opties zullen hele grote consequenties hebben in een functionerend leger.

Dus 3. globale Opties; 1. Poetin beveelt / staat toe om aanvallen door te laten gaan. 2. bevel van wapenstilstand wordt niet opgevolgd. 3. bevel van wapenstilstand komt niet terrecht bij alle onderdelen.

PS hoe betrouwbaar is een afspraak met een land wie deze 2 zaken speelt, als het niet van boven af wordt goedgekeurd?

Ben benieuwd welk van de 3 het nu zal zijn in jou ogen?

Ja of optie 4 dat Russen reageren op (vermeend) Oekraïens vuur.
Ik sluit ook niet uit dat ze soms ook gewoon hun boekje/scoop te buiten gaan hoor. Maar een wapenstilstand betekent praktisch nooit dat er helemaal geen vuur meer is.

En nee, ik verklaar de Russen niet heilig.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220576772
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
Ik sluit ook niet uit dat ze soms ook gewoon hun boekje/scoop te buiten gaan hoor.
Nee, dat doen ze niet soms, maar constant.

Want het is toch geen kremlinbeleid?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220576786
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 22:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja of optie 4 dat Russen reageren op (vermeend) Oekraïens vuur.
Ik sluit ook niet uit dat ze soms ook gewoon hun boekje/scoop te buiten gaan hoor. Maar een wapenstilstand betekent praktisch nooit dat er helemaal geen vuur meer is.

En nee, ik verklaar de Russen niet heilig.
Dus als ze buiten hun scoop / boekje gaan, heeft Rusland dan een probleem als leger of niet?
pi_220576790
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 22:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dus als ze buiten hun scoop / boekje gaan, heeft Rusland dan een probleem als leger of niet?
Blijkbaar is putin gewoon een verticaal uitgedaagde clown, die zijn eigen leger niet eens onder controle heeft.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220576792
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 22:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Blijkbaar is putin gewoon een verticaal uitgedaagde clown, die zijn eigen leger niet eens onder controle heeft.
Dat wisten wel al, met die colonne richting moskou door die huurlingen baas. Vliegvelden, legerbasissen compleet leeg en is uit eindelijk om gesproken en uit de lucht geschoten.
pi_220577257
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De ruta en nl defensie koopt ze blijkbaar ook. 2000 per jaar is nogal.
Ja dat staat in het artikel :+

Daarom ben ik er benieuwd naar.
pi_220579815
Rusland heeft sinds de invasie in 2022 1.312.960 militairen verloren in Oekraïne, meldde de generale staf van de Oekraïense strijdkrachten dinsdag. Deze cijfers hebben betrekking op de periode van 24 februari 2022 tot 14 april 2026.

Volgens het rapport heeft Rusland bovendien 11.863 tanks, 24.389 gepantserde gevechtsvoertuigen, 89.300 voertuigen en brandstoftanks, 39.953 artilleriesystemen, 1.732 meervoudige raketlanceersystemen, 1.346 luchtafweersystemen, 435 vliegtuigen, 350 helikopters, 237.853 drones, 4.517 kruisraketten, 33 schepen en boten en 2 onderzeeërs verloren.

Oekraïne maakt de eigen verliezen niet bekend vanwege operationele geheimhouding. Wel verklaarde president Volodymyr Zelensky op 4 februari aan de Franse televisie dat sinds het begin van de oorlog minstens 55.000 Oekraïense soldaten zijn gesneuveld, naast velen die als vermist zijn opgegeven.

bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)~adfb97be/?slug_rd=1
pi_220579879
Wel stilletjes de laatste tijd aangaande Oekraine.
Alle aandacht gaat naar Iran toe lijkt wel.

En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
pi_220579932
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
Wel stilletjes de laatste tijd aangaande Oekraine.
Alle aandacht gaat naar Iran toe lijkt wel.

En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
Als je op YT kijkt, dan is het vooral veel analysen over dat er een veranderde situatie is aan het front, met een xtreem duidelijk voordeel voor Oekraine. Zoals dat Oekraine dus blijkbaar 5x zoveel russen uitschakelt in verhouding tot een aantal maanden terug.

Maar echt duidelijk bijzonder nieuws is er blijkbaar niet, behalve dat lente offensief nummer zoveel, weer is afgeslagen.

Doordat russen nu minder makkelijk op internet kunnen, komt er dus ook blijkbaar minder nieuws naar buiten, die bevestigd kan worden.

Enige trent qua nieuws lijkt te zijn, dat de Russen het zwaar hebben van maart, april.

[ Bericht 1% gewijzigd door Korenfok op 14-04-2026 14:47:39 ]
pi_220580092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
Wel stilletjes de laatste tijd aangaande Oekraine.
Alle aandacht gaat naar Iran toe lijkt wel.

En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
Het Russische voorjaarsoffensief is als een nachtkaars uitgegaan en Oekraïne beperkt zich tot drone en raketaanvallen in het achterland van Rusland. Dat is bijzonder effectief, maar meestal niet spectaculair.

Geen nieuws is goed nieuws. Voor Oekraïne dan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220580106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het Russische voorjaarsoffensief is als een nachtkaars uitgegaan en Oekraïne beperkt zich tot drone en raketaanvallen in het achterland van Rusland. Dat is bijzonder effectief, maar meestal niet spectaculair.

Geen nieuws is goed nieuws. Voor Oekraïne dan.
Oekraine controleert (mogelijk!) een grotere gebied als battle zone, dan aantal weken geleden. Bijna 40 tot 50 Km dieper in russische bezet gebied.

Zoals je zelf stelt, is dit qua nieuws verslaggeving weinig spectaculair, omdat het (indien echt waar) dit een cijfer dingetje wordt (veel slachtoffers).
pi_220580129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
Wel stilletjes de laatste tijd aangaande Oekraine.
Alle aandacht gaat naar Iran toe lijkt wel.

En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
Oh er is wel nieuwtje:

Veel luchtafweer is nu gestationeerd rondom Poetin en zijn handlanger's hun prive eigendommen. en gedeelte lijkt dus mee te reizen met Poetin.
pi_220582068
twitter


Klein schrikmomentje.
pi_220583945
twitter
pi_220584006
twitter
pi_220584019
quote:
The US has reinstated sanctions against Russian oil, - Politico.

These restrictions were previously partially suspended to curb oil and gas prices following the escalation in the Middle East and threats to supplies through the Strait of Hormuz
pi_220584434
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 01:56 schreef Memeowitz het volgende:
[ x ]
Heel goed van Oekraine. Logisch hun president is zelf ook Joods.
pi_220584822
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 01:56 schreef Memeowitz het volgende:
[ x ]
Het waren toch nazi's met Zelensky als fuhrer?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 15 april 2026 @ 09:20:26 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220585125
Er waait een andere wind..

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220585535
1300 km van Oekraïne.

twitter
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  woensdag 15 april 2026 @ 10:59:17 #100
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220585591
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Geloof je dit?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 15 april 2026 @ 11:06:40 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220585620
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geloof je dit?
Ik begrijp dat dit voor jou een bittere pil is, en ik wens je veel sterkte in je rouwproces.
Huilen dan.
  woensdag 15 april 2026 @ 11:10:25 #102
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220585633
Dat uitgerekend degene die altijd pro-Ruzzisch fakenieuws post iets ongeloofwaardig vind, de ironie :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220585637
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geloof je dit?
Heeft niks met geloven te maken he. De headlines voor wapendeals voor oekraine liegen er niet om.

Geloven is wat jij doet, in je Sterke Man.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220585691
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220585996
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geloof je dit?
Fantastische deal voor Europa en US. Gewoon Oekraine volpompen met de nieuwste tech en defense-tech, betere verdediging ga je niet krijgen tegen Rusland.
pi_220586089
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
High tech is misschien niet het juiste woord in dit geval, maar het zegt alles over de huidige tijd waarin we leven. Lange tijd keken we op tegen landen met high tech legers maar we zien nu in meerdere oorlogen de kracht en effectiviteit van asymetrische oorlogsvoering en de kracht van low tech in grote aantallen. Goedkope wapens die door hele dure wapens onschadelijk gemaakt moeten worden wat vaak nog niet eens lukt.

Poetin heeft niet zo zeer een high tech regionale macht als buurland naast zich gecreëerd, maar wel een regionale macht die helemaal klaar is voor moderne oorlogsvoering wat werkt met lage budgetten en beperkte manschappen. En dat blijkt net zo gevaarlijk en misschien nog wel gevaarlijker dan een high tech leger met mega-budgetten en veel manschappen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220586191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
High tech is misschien niet het juiste woord in dit geval, maar het zegt alles over de huidige tijd waarin we leven. Lange tijd keken we op tegen landen met high tech legers maar we zien nu in meerdere oorlogen de kracht en effectiviteit van asymetrische oorlogsvoering en de kracht van low tech in grote aantallen. Goedkope wapens die door hele dure wapens onschadelijk gemaakt moeten worden wat vaak nog niet eens lukt.

Poetin heeft niet zo zeer een high tech regionale macht als buurland naast zich gecreëerd, maar wel een regionale macht die helemaal klaar is voor moderne oorlogsvoering wat werkt met lage budgetten en beperkte manschappen. En dat blijkt net zo gevaarlijk en misschien nog wel gevaarlijker dan een high tech leger met mega-budgetten en veel manschappen.
poetin had alle graan export over zee geblokeerd had voor oekraine, en Oekraine die hele blokkade heeft opblazen /verslagen

Dit zijn kleine overwinningen geweest in de totale oorlog, maar strategisch gigantisch interessant, zeker voor de situatie in de straat van Hormuz.
pi_220587693
quote:
Oekraïense president Zelensky komt naar Middelburg: 'Het is tot het laatst spannend geweest'
President Volodymyr Zelensky van Oekraïne is donderdag in Middelburg om de Four Freedoms Award persoonlijk in ontvangst te nemen. Zijn aanwezigheid was lange tijd onzeker, maar Commissaris van de Koning Hugo de Jonge (voorzitter van de Roosevelt Foundation) heeft woensdag de komst van Zelensky bevestigd.

„Ik denk dat dat heel erg mooi is”, zegt De Jonge over de aanwezigheid van de president. „De Four Freedoms Awards gelden als een erkenning van het moedige leiderschap van het Oekraïense volk en zijn president en van hun inzet voor vrijheid, democratie en de rechtsstaat in Europa. Het is een strijd die ons ook aangaat en raakt. Daarom is het een heel belangrijk signaal dat hij morgen aanwezig is.”

Zelensky en het Oekraïense volk zijn een symbool geworden van veerkracht en van het verdedigen van fundamentele vrijheden, aldus De Jonge. „Het zijn de vrijheden zoals president Roosevelt die 85 jaar geleden onder woorden heeft gebracht. In een tijd waarin vrijheid en democratie wereldwijd onder grote druk staan, laat zijn aanwezigheid in Middelburg zien dat het ongelooflijk belangrijk is om pal te staan voor die vrijheid, zelfs onder de allermoeilijkste omstandigheden.”

Goed in beeld
Onder meer via de livestream en de rechtstreekse televisie-uitzending kan iedereen de uitreiking en het bezoek van Zelensky volgen. „De hele dag zal goed in beeld worden gebracht”, verzekert De Jonge. „Na afloop van de ceremonie lunchen we met alle laureaten, de koning en de premier. Daarna zijn er een-op-eenoverleggen tussen Zelensky, onze koning en de premier.”

Mede door de komst van Zelensky is er uitzonderlijk veel belangstelling van de media voor de uitreiking van de Four Freedoms Awards. „Ons team werkt al weken onder hoogspanning. Er is ongekend veel internationale persaandacht deze keer. Dat markeert nog eens extra hoe bijzonder deze editie is.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-geweest~a7d76bd1/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220588526
Ah kijk de bedelaar komt langs en gaat weer met wat miljarden terug.
pi_220588709
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Ah kijk de bedelaar komt langs en gaat weer met wat miljarden terug.
Ah kijk trol nummer zoveel onder een andere naam.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220589089
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Ah kijk de bedelaar komt langs en gaat weer met wat miljarden terug.
Van mij mogen het biljarden zijn.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220589118
Owjee. Nederland staat er ook tussen :P
twitter
  woensdag 15 april 2026 @ 21:23:50 #113
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220589150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen :P [ x ]
Eigenaar van Destinus is een Rus, die het geloof ik niet zo heeft met Putin. Bedrijf heeft enorm uitgebreid en je hoort en leest er nooit wat over.

Ik ben echt benieuwd hoe dat allemaal in elkaar steekt.
pi_220589381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen :P [ x ]
Moscow views these moves as a deliberate step toward sharp military-political escalation.

➡Using Europe-based production to support drone attacks on Russia risks unpredictable consequences.


Ik zit weer te trillen in de bank.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220589382
twitter
pi_220589413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:12 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Van mij mogen het biljarden zijn.
Precies de prioriteiten van Jetten1 liggen elders, en hopelijk de functies van Jetten 1 en brussel ook. En gaat de focus volledig op de problemen per land.
  FOK!Fotograaf woensdag 15 april 2026 @ 21:52:51 #117
364681 over_hedge
pi_220589442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen :P ]
Mooi. Had teleurgesteld geweest als we dat niet zouden staan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 15 april 2026 @ 22:04:14 #118
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220589506
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Mooi. Had teleurgesteld geweest als we dat niet zouden staan
Twente ziet er niet goed uit, met ook nog Urenco/ETC en Thales.
pi_220589551
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:49 schreef gijsman het volgende:

[..]
Precies de prioriteiten van Jetten1 liggen elders, en hopelijk de functies van Jetten 1 en brussel ook. En gaat de focus volledig op de problemen per land.
Als de russen winnen, dan hebben we pas problemen per land.
pi_220589574
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  woensdag 15 april 2026 @ 22:16:28 #121
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220589607
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:12 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Doet me denken aan die managers met doelstellingen als 50% meer omzet in een paar jaar. En dan werken in een krimpende markt :')
pi_220589650
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen :P [ x ]
-O- Eentje maar.. dit lijstje valt echt tegen. Lopen die rusjes van de daken te schreeuwen dat ze tegen heel NATO vechten en dan komen ze met z'n miezerig lijstje aan.

Zal wat worden als Europa de productie écht aanslingert.
  woensdag 15 april 2026 @ 22:34:24 #123
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220589753
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Ah kijk de bedelaar komt langs en gaat weer met wat miljarden terug.
we moeten voorkomen dat ie ook Finland en Estland pakt , dus goede zaak dat we de drone expertise flink opvoeren om de Russische beer in zijn hok te houden

Oekraïne heeft zo onderhand enorm veel expertise hoe een drone oorlog te voeren daar kan en moet de NATO van leren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220589902
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:23 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Eigenaar van Destinus is een Rus, die het geloof ik niet zo heeft met Putin. Bedrijf heeft enorm uitgebreid en je hoort en leest er nooit wat over.

Ik ben echt benieuwd hoe dat allemaal in elkaar steekt.
Was eergisteren gewoon openlijk in de grote kranten:
https://www.tubantia.nl/h(...)ten-bouwen~ae9fe105/

https://www.rtl.nl/nieuws(...)et-grote-rheinmetall

https://www.volkskrant.nl(...)ten-bouwen~b8a7650e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 16 april 2026 @ 00:14:02 #125
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220590248
Gaat goed in het Russia van Poetin, straks is er geen jonge mensen meer over in Ruzzia , die zijn of dood of gevlucht

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 16-04-2026 01:00:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220590634
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:56 schreef Korenfok het volgende:

Dit zijn kleine overwinningen geweest in de totale oorlog, maar strategisch gigantisch interessant, zeker voor de situatie in de straat van Hormuz.
Ik denk dat die situaties toch wel anders liggen, met name omdat Hormuz pal naast Iran ligt.
Je moet als het ware langs de kust van Iran varen om weg te gaan.

Ik heb geen idee hoe sterk de marine van Iran is, maar je moet ook rekening houden met de landmacht.

Ik denk overigens dat Hormuz leeg vegen ook weinig te maken heeft met iets militairs.
De VS kan binnen een dag elk vaartuig van Iran van de kaart vegen.
Ook daarin dus een verschil tussen Oekraine/Rusland met Hormuz.
pi_220590797
Goed om te zien dat Oekraine stand houdt tegen de agressor. Zo een zinloze oorlog dit met al dat onnodige mensleed, het zouden maar je kinderen zijn...
Je ziet trouwens wel dat de traditionele oorlogvoering langzamerhand aan het veranderen is.
pi_220590817
Weer een grote aanval vannacht. Minstens 7 doden en tientallen gewonden al:

Doden en tientallen gewonden bij zware Russische aanvallen op Oekraïne


Edit: 15 doden gemeld inmiddels.

[ Bericht 7% gewijzigd door MaxMark op 16-04-2026 09:16:52 ]
pi_220590919
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 11:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik begrijp dat dit voor jou een bittere pil is, en ik wens je veel sterkte in je rouwproces.
en als Trump en zijn trawanten zich nu koest hadden gehouden tegen Iran, dan waren er geen zwermen Shaheds op de Golfstaten afgeschoten, had zelensky geen contact hoeven te leggen om expertise in droneafweer te delen en had hij geen financiële middelen meer gehad binnen nu en een paar maanden. Guess how that panned out
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220591151
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:05 schreef MaxMark het volgende:
Weer een grote aanval vannacht. Minstens 7 doden en tientallen gewonden al:

Doden en tientallen gewonden bij zware Russische aanvallen op Oekraïne

Edit: 15 doden gemeld inmiddels.
Lijkt me sterk dat dit gebeurd is, dit is tenslotte geen Kremlinbeleid.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  donderdag 16 april 2026 @ 10:32:28 #131
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220591307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:12 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Van mij mogen het biljarden zijn.
Er is in totaliteit maar 1,03 biljard euro in omloop.

Dit bedrag is inclusief al het contante geld, geld op spaarrekeningen, investeringen, cryptovaluta en elke andere vorm van geld.

Dus biljarden kan niet eens.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220591309
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Er is in totaliteit maar 1,03 biljard euro in omloop.

Dit bedrag is inclusief al het contante geld, geld op spaarrekeningen, investeringen, cryptovaluta en elke andere vorm van geld.

Dus biljarden kan niet eens.
Oh ok.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220591331
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:05 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Lijkt me sterk dat dit gebeurd is, dit is tenslotte geen Kremlinbeleid.
False flag ofc
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220592455
twitter


Oekraiense hornet drones (met automatisch target systeem en heel lastig te jammen) zorgen voor een slachting van Russische logitiek ver achter het front sinds enkele weken, hier iets van de nog weinige beeldmateriaal dat we daar van hebben
pi_220592950
Leip om het Shaktar stadion te zien. Zou ik graag een keer heen gaan. Hopelijk kan dat ooit.
  donderdag 16 april 2026 @ 13:46:05 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220592993
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:40 schreef BEFEM het volgende:
Leip om het Shaktar stadion te zien. Zou ik graag een keer heen gaan. Hopelijk kan dat ooit.
Dat kan nu ook :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220592994
twitter


afgelopen nacht:

🔥⚡️Middlestrike campaign by the Unmanned Forces of Ukraine continues: three SAM systems, two Iskander bases, Rubikon base, two fuel depots and enemy support infrastructure:

🔥 Pantsir-S1 — Feodosia, Crimea (414th Brigade);
🔥 Osa-AK — Vodiane, Donetsk region (414th Brigade);
🔥 Tunguska — Valer'yanivka, Donetsk region (414th Brigade);
🔥 Buk-M1 — Bahativka, Zaporizhzhia region (1st Separate USF Center);
🔥 Iskander OTRK base — Mizhiria, Crimea (414th Brigade);
🔥 Iskander OTRK base — Kurortne, Crimea (414th Brigade);
🔥 Fuel depot “Oktyabrske” — Crimea (414th Brigade);
🔥 Fuel depot Hlybokyi Yar —Crimea (414th Brigade);
🔥 Ammunition depot (758th logistics center, Black Sea Fleet) — Mizhiria, Crimea (413th unit “Raid”);
🔥 Workshop, UAV storage “Rubikon” — Hirne, Donetsk region (1st Separate USF Center)
pi_220593006


Russische havenstad Tuapse staat in de fik nadat het vuur van 1 geraakte oliediepot zich heeft verspreid naar omliggende oliedepots.
pi_220593026
Engineering scarcity
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_220593605
Offtopic maar bij de NOS: 'Defensie stopt met droneoefeningen bij Weert' en dan dit plaatje erbij



Krijg je dan een professioneel gevoel bij onze defensie, als vrouwen met hun lange haren los bezig zijn?

Zou @AchJa ook met wapperende manen flaneren?
  donderdag 16 april 2026 @ 16:17:58 #141
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220593776
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geloof je dit?
heel veel sterkte gewenst de komende tijd, php'tje
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 16 april 2026 @ 16:25:47 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220593824
De kans dat Poetin 2026 overleeft is aan het afnemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 16 april 2026 @ 17:22:18 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220594093
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:41 schreef 3rr0r het volgende:
Offtopic maar bij de NOS: 'Defensie stopt met droneoefeningen bij Weert' en dan dit plaatje erbij

[ afbeelding ]

Krijg je dan een professioneel gevoel bij onze defensie, als vrouwen met hun lange haren los bezig zijn?

Zou @:AchJa ook met wapperende manen flaneren?
Pic is ook al iets van 4 jaar oud...

Maar goed, defensie kent sinds de jaren '70 de vrije haardracht. En zolang het geen gevaar/onvelige situaties oplevert bij de werkzaamheden mogen ze het dragen zoals ze willen.

https://isgeschiedenis.nl(...)acht-als-hippieleger
  donderdag 16 april 2026 @ 17:27:38 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 16 april 2026 @ 17:28:00 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220594124
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zoeits hebben we wel eens vaker gehoord... (Understatement).
Dit keer echt(tm).

Er is wel wat aan het kantelen, zowel aan het front als in Rusland zelf als bij de partners van Rusland (die stuk voor stuk worden platsgewalst).
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220594171
Melloni is ook telkens goed bezig!

Zo prettig dat er ook steeds meer realistische partijen komen aan de rechter kant van het spectrum. Politici wie heldere kijken hebben op zaken als Europa, Rusland en Oekraine.


Orban, zijn gelijksoortige in Europa (afd, Fvd, Farage enz) hanteren allemaal de muis en Leeuw strategie. Ze leiden de leeuw naar binnen, die verscheurt alles, en de muis krijgt de leftovers.

Toch prettig dat er nog Politici zijn die echt voor het belang van hun land kunnen denken.
  donderdag 16 april 2026 @ 17:38:05 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220594180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:36 schreef Korenfok het volgende:
Melloni is ook telkens goed bezig!

Zo prettig dat er ook steeds meer realistische partijen komen aan de rechter kant van het spectrum. Politici wie heldere kijken hebben op zaken als Europa, Rusland en Oekraine.


Orban, zijn gelijksoortige in Europa (afd, Fvd, Farage enz) hanteren allemaal de muis en Leeuw strategie. Ze leiden de leeuw naar binnen, die verscheurt alles, en de muis krijgt de leftovers.

Toch prettig dat er nog Politici zijn die echt voor het belang van hun land kunnen denken.
Meloni was altijd al prima bezig. Maar ja, past niet in het linkse pulletje dus kreeg alleen maar commentaar.
pi_220594196
Het electoraat van die partijen dunt ook uit natuurlijk. Ongezonde dikke boomers worden niet zo oud
pi_220594210
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Meloni was altijd al prima bezig. Maar ja, past niet in het linkse pulletje dus kreeg alleen maar commentaar.
Er zijn te veel wappies actief aan de neo rechterkant. (alles rechts van cda, VVD en de SGP).
  donderdag 16 april 2026 @ 17:42:45 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220594212
Ik geniet wel van die rechtse partijen die aan de ene kant het populistische discours snappen maar aan de andere kant gewoon hele goede dingen doen en het spelletje goed spelen.

Meloni, Magyar. Kom maar op met dat soort leiders!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')