abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:56:15 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220556076
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:56:29 #2
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220556078
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat impliceer je dan toch? Denk je dat Rusland zelf besluiten om zich op te splitsen in allerlei deelstaten?
Ja dat denk ik wel

men is Poetin spuugzat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:59:20 #3
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_220556102
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 14:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Oog van Russen gaat wel erg op Baltische Staten ook laatste tijd.
Natuurlijk. Nu ze zowel initiatief als momentum aan het Oekraïnse front kwijt zijn proberen ze nog harder dan ooit de Europese steun te frustreren. Hoe beter dan al die putinverstehers en zogenaamde vredesduiven hier in de EU activeren door oorlogszuchtige retoriek richting het balticum te slingeren? Je ziet de usual suspects alweer zenuwachtig worden; "het is onze oorlog niet", "we moeten vrede sluiten met Rusland", "de steun moet stoppen want dat leidt tot meer escalatie" ladieda und bladiebla etcetera.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 11 april 2026 @ 15:59:26 #4
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220556103
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dat denk ik wel

men is Poetin spuugzat
De kans is groter dat Poetin op prime time meldt dat hij op mannen valt.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:09:53 #5
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220556157
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De kans is groter dat Poetin op prime time meldt dat hij op mannen valt.
zou best kunnen
jhij is wel een homo man

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 11-04-2026 17:10:39 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220556166
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 15:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De kans is groter dat Poetin op prime time meldt dat hij op mannen valt.
Waren het maar mannen ...

pi_220556176
twitter


Gave foto!
pi_220556225
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Gave foto!
Bijzonder, zo boven water. Denk dat ie gewoon gezien wilde worden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220556230
trump fixed het jongens. heb net zij nijn nieuwe promo

https://suno.com/s/0OlgNL8kMCyNsdoo


https://suno.com/s/0OlgNL8kMCyNsdoo
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 11 april 2026 @ 16:31:51 #10
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220556248
Stukje Flakturm.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220556284
quote:
19s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:12 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Waren het maar mannen ...

[ afbeelding ]
Deze foto toont aan dat 90% van die zogenaamde rechtse Gasten gewoon trollen zijn.

Moet je eens voorstellen als Klaus Swaab, Junker, Rutte, Obama of weet ik veel welke vijand van rechts zo'n foto van had bestaan.
pi_220556298
quote:
19s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:12 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Waren het maar mannen ...

[ afbeelding ]
En een prettige scheut door de pielemuis.
  zaterdag 11 april 2026 @ 18:18:55 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220557014
twitter


Paasbestand je kontgat
pi_220557223
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 18:18 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Paasbestand je kontgat
Uiteraard.
pi_220557382
Maar het was "zo'n mooi gebaar O+ ".
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220557948
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220558681
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 16:38 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Deze foto toont aan dat 90% van die zogenaamde rechtse Gasten gewoon trollen zijn.

Moet je eens voorstellen als Klaus Swaab, Junker, Rutte, Obama of weet ik veel welke vijand van rechts zo'n foto van had bestaan.
Waarom noem je Biden niet?
pi_220558773
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 18:18 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Paasbestand je kontgat
Heeft weer precies het russische doel gediend. Die hebben 5 minuten voordat het Paasbestand in ging Trump al een berichtje gedaan dat Oekraïne het Paasbestand heeft gebroken.

Zullen we binnenkort wel weer wat "TRUTH"-jes over zien van Trump.
  zaterdag 11 april 2026 @ 22:55:47 #19
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220559404
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 21:33 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Waarom noem je Biden niet?
Die zat ook allemaal kinderen te kussen inderdaad.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220559490
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die zat ook allemaal kinderen te kussen inderdaad.
Er zitten er een aantal tussen die heel hard proberen om het ondanks alles een rechts/links dingetje te laten. Dat ge-tryhard zie je vaker bij mensen die goed gaan op dat soort polarisatie.
  zaterdag 11 april 2026 @ 23:43:49 #21
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220559674
Het is sowieso nogal kinderachtig om mensen te framen op basis van een foto. En daarbij, Biden is ook gewoon een ouwe seniele opa. Maar goed, die wist dat. Hij zei bij aantreden al dat hij een "tussenpresident" zou zijn. Trump en Poetin daarentegen... nog net een tikje senieler. En beiden tot in de topjes van hun tenen, narcisten. Levensgevaarlijke combi. Dat zien we dagelijks.
pi_220559750
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die zat ook allemaal kinderen te kussen inderdaad.
Kan dit ook in het NL?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220560455
quote:
Ah daar komt dat gezeur vandaan over die duitse wet dat jongens niet langer dan 3 maanden naar het buitenland mogen, wanneer ze opgeroepen worden, die al meer dan 1 jaar in werking is.

Dus alle mannen in Rusland hebben dus de kans dat ze geen auto meer mogen rijden, geen bedrijven mogen starten, en dus alleen maar mogen wachten.


Nee, echt net zo vrij als in de EU.(Of Eu is net zo erg _O-) Gids land Rusland.......
pi_220560460
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2026 22:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die zat ook allemaal kinderen te kussen inderdaad.
Allemaal vreemde kinderen, langs de weg op hun blote buik.
pi_220560464
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2026 21:33 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Waarom noem je Biden niet?
precies mijn punt....
pi_220560520
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:35 schreef Korenfok het volgende:

[..]
precies mijn punt....
'Rules for thee but not for me', is jouw punt?
pi_220560584
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:46 schreef Since2003 het volgende:

[..]
'Rules for thee but not for me', is jouw punt?
Mijn punt: trols zeuren over iedereen behalve Poetin.

Jij: wat vind je van Biden?
pi_220560596
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 08:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Mijn punt: trols zeuren over iedereen behalve Poetin.

Jij: wat vind je van Biden?
Met een bord voor je kop is de spiegel lastig te zien. Ff weghalen. :P
pi_220560816
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:01 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Met een bord voor je kop is de spiegel lastig te zien. Ff weghalen. :P
Tuurlijk... precies mijn punt.

Alles om af te leiden van poetin.
pi_220561383
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 09:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Tuurlijk... precies mijn punt.

Alles om af te leiden van poetin.
Alsof de hele wereld om Oekraïne draait...
pi_220561394
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:52 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Alsof de hele wereld om Oekraïne draait...
_O-


Jij snapt het punt echt


_O-
pi_220561443
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 10:52 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Alsof de hele wereld om Oekraïne draait...
Jij blijft zijn punt bewijzen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220561758
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Jij blijft zijn punt bewijzen.
dat jij trapt in zijn frame poging om mij neer te zetten als 'rechts' is niet het bewijzen van zijn punt.

Laat hem dan maar denken dat hij een punt heeft hoor. :P
pi_220562055
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:45 schreef Since2003 het volgende:

[..]
dat jij trapt in zijn frame poging om mij neer te zetten als 'rechts' is niet het bewijzen van zijn punt.

Laat hem dan maar denken dat hij een punt heeft hoor. :P
Ik gebruik bewust het woord russische bot / russische troll farm niet meer.
pi_220562265
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 12:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Ik gebruik bewust het woord russische bot / russische troll farm niet meer.
Dat je überhaupt dat dal uitgelopen bent vind ik al bewonderingswaardig.
pi_220564612
twitter
pi_220568271
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 11:45 schreef Since2003 het volgende:

[..]
dat jij trapt in zijn frame poging om mij neer te zetten als 'rechts' is niet het bewijzen van zijn punt.

Laat hem dan maar denken dat hij een punt heeft hoor. :P
Dat zegt en impliceert hij nergens.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220568775
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 20:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zegt en impliceert hij nergens.
Concreet wordt hij dus niet. En jij ook niet.

Jammer.
  zondag 12 april 2026 @ 21:54:57 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220568930
Nou dat scheelt weer, 1 kontslet voor Putin minder in de EU aan de macht.
pi_220568953
Grote overwinning voor de pro Oekraïne en pro EU kandidaat in Hongarije. Zelensky is daar ook heel populair dus eigenlijk is het logisch dat je die steunt als presidentskandidaat.

twitter


Er kan weer snel een nieuw steunpakket van de EU naar Oekraïne.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 april 2026 @ 22:15:10 #41
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220569132
Gecondoleerd met het verlies in Hongarije, php
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220569201
Ja, en die ene bal die hier soms post. Ben z'n naam kwijt.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 12 april 2026 @ 22:24:09 #43
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220569218
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2026 22:22 schreef ExTec het volgende:
Ja, en die ene bal die hier soms post. Ben z'n naam kwijt.
Lospedrosa? Scvjb?
pi_220569224
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 22:24 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Scvjb?
Ja, die ja.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220569309
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Grote overwinning voor de pro Oekraïne en pro EU kandidaat in Hongarije. Zelensky is daar ook heel populair dus eigenlijk is het logisch dat je die steunt als presidentskandidaat.

[ x ]

Er kan weer snel een nieuw steunpakket van de EU naar Oekraïne.
Fico van Slowakije had al paar weken terug aangegeven de veto'er te worden mocht Orban verdwijnen dus een zekerheid is dat niet.
pi_220569321
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 22:36 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Fico van Slowakije had al paar weken terug aangegeven de veto'er te worden mocht Orban verdwijnen dus een zekerheid is dat niet.
Tijd om afscheid te nemen van Slowakije als die echt moeilijk gaat worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 12 april 2026 @ 22:50:15 #47
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220569399
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 21:35 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Concreet wordt hij dus niet. En jij ook niet.

Jammer.
jij ook, sterkte!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220569403
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 22:36 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Fico van Slowakije had al paar weken terug aangegeven de veto'er te worden mocht Orban verdwijnen dus een zekerheid is dat niet.
Trackrecord van fico is veel gematigder dan die van orban.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 12 april 2026 @ 22:52:34 #49
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220569414
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 22:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Tijd om afscheid te nemen van Slowakije als die echt moeilijk gaat worden.
Dat gaat zo makkelijk niet helaas. Slecht bij negedacht bij het opzetten van de EU
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 12 april 2026 @ 22:55:41 #50
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220569431
Hopelijk is dit het begin van het eind van het rechtspopulisme in de wereld.
:@

Tis wel weer even mooi geweest
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220569467
Poetin houdt geen vriendjes over zo.

twitter
pi_220569474
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 23:03 schreef RotatoR het volgende:
Poetin houdt geen vriendjes over zo.

[ x ]
Wie moet er nu naar zijn verjaardagsfeestje komen ? ;( :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220569529
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 23:04 schreef TLC het volgende:

[..]
Wie moet er nu naar zijn verjaardagsfeestje komen ? ;( :'(
Ik denk dat ik wel iemand weet die daar wel oren naar zou hebben.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220569815
Erg mooi dat die mol weg is. Verloren ondanks alle hulp van Rusland en wat woorden van Vance en Trump :7
pi_220569827

quote:
The reasons are different: Belgium is waiting for new F-35s, and Norwegian aircraft are under repair due to a shortage of spare parts.

In total, the partners promised Ukraine 79 aircraft, of which up to 39 may currently be in service, taking into account combat losses.
  maandag 13 april 2026 @ 10:38:11 #56
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220571478
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2026 23:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik denk dat ik wel iemand weet die daar wel oren naar zou hebben.
Ik denk dat jij er wel méér dan een weet.
Lijkt mij best tof om in zijn secret palace een feestje bij te wonen. Van discotheken tot aan lapdances, en de ochtend erop word je wakker naast een prachtige Russische vrouw en kun je in datzelfde paleis een orthodoxe kerkdienst bijwonen :o
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 13 april 2026 @ 10:39:07 #57
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220571484
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2026 23:03 schreef RotatoR het volgende:
Poetin houdt geen vriendjes over zo.

[ x ]
Nu nog eens Noord-Korea aanpakken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 13 april 2026 @ 10:41:47 #58
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220571500


Orthodox paasfeest van gisteren. Vroom Christen.
@Scjvb

Overigens is mij meegevallen dat het het paasbestand min of meer heeft stand gehouden. Over en weer wat schermutselingen maar dat was het ook.

[ Bericht 18% gewijzigd door phpmystyle op 13-04-2026 10:46:57 ]
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 13 april 2026 @ 10:43:29 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220571514
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2026 23:04 schreef TLC het volgende:

[..]
Wie moet er nu naar zijn verjaardagsfeestje komen ? ;( :'(
Dat wordt weer tijd voor wat nieuwe SMO'tjes.

Ik zeg niet wat we gaan doen, maar neem je AK mee.
Je wordt thuis gebracht, in een gesloten kist *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220571659
quote:
On other directions, there were no significant changes in the situation.

Since the beginning of the ceasefire, no missile or aerial strikes, or attacks by kamikaze drones (such as "Shahid/Herbera") have been recorded, but the enemy has carried out 1,355 artillery attacks on our military positions; conducted 115 assaults; and delivered 6,226 drone strikes (including fpv drones - 1,677; kamikaze drones - 4,549).

In total, since the beginning of the ceasefire, a total of 7,696 violations by the enemy have been recorded.

Russia, in general, is adhering to the ceasefire it declared, but continues to conduct combat operations on certain directions, including with the use of fpv drones and kamikaze drones of the types "Italmas", "Lancet", and "Molniya".
pi_220572083
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 10:41 schreef phpmystyle het volgende:

Orthodox paasfeest van gisteren. Vroom Christen.

Grapje toch?

Als iemand dichter bij de duivel staat dan bij God, dan is dat Poetin wel.
Doet hij uberhaupt iets NIET wat God verboden heeft?
  maandag 13 april 2026 @ 13:34:56 #62
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220572743
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Grapje toch?

Als iemand dichter bij de duivel staat dan bij God, dan is dat Poetin wel.
Doet hij uberhaupt iets NIET wat God verboden heeft?
Hij is cultureel en in zijn uitingen erg Christelijk. Dat was Bush jr. bijvoorbeeld ook.
Hij doorleeft de cultuur.

Politiek gezien is hij niet van de richting "Als iemand u op de ene wang slaat, keer hem dan ook de andere toe" als je dat bedoelt. Maar dat kan ook niet.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 13:39:36 #63
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220572775
Lol. Met een kaarsje in een kerk staan maakt je nog niet "erg Christelijk" natuurlijk. Helemaal niet als die zelfde kerk een verlengstuk is van je regime en er uit jouw naam de meest gruwelijke shit wordt uitgehaald in het buurland dat je hebt aangevallen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220572793
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]

Orthodox paasfeest van gisteren. Vroom Christen.
@:Scjvb

Overigens is mij meegevallen dat het het paasbestand min of meer heeft stand gehouden. Over en weer wat schermutselingen maar dat was het ook.
Er zijn maar 469 aanvallen geregistreerd (door Oekraine) en hier en daar doden gevallen. Maargoed, het kan altijd erger ja.
pi_220573002
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:42 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Er zijn maar 469 aanvallen geregistreerd (door Oekraine) en hier en daar doden gevallen. Maargoed, het kan altijd erger ja.
Ik vond hoe ze 2 rus PoWs in burgerkleding naar de linie stuurde, bestand ff "testen", om vervolgens natuurlijk door rus in stukjes te worden geblazen wel humor.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 13 april 2026 @ 14:04:36 #66
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220573010
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2026 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
Lol. Met een kaarsje in een kerk staan maakt je nog niet "erg Christelijk" natuurlijk. Helemaal niet als die zelfde kerk een verlengstuk is van je regime en er uit jouw naam de meest gruwelijke shit wordt uitgehaald in het buurland dat je hebt aangevallen.
Het kwaad zit in elk mens mijn beste.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 13 april 2026 @ 14:05:38 #67
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220573019
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 13:42 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Er zijn maar 469 aanvallen geregistreerd (door Oekraine) en hier en daar doden gevallen. Maargoed, het kan altijd erger ja.
Voor zover dat waar is dan is dat fout. Had niet gemogen.
Maar globaal gezien zijn de gevechten wel gaan luwen.

Hopelijk snel een definitieve vredesdeal.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220573031
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 14:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Voor zover dat waar is dan is dat fout. Had niet gemogen.

Laat me raden, was geen kremlinbeleid.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  maandag 13 april 2026 @ 14:13:20 #69
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220573071
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2026 14:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Laat me raden, was geen kremlinbeleid.
Dat kan niemand met enige zekerheid zeggen. Dan moeten we inzage krijgen in hoe de commandostructuur daar werkt en hoe de orders tot stand komen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  Moderator maandag 13 april 2026 @ 14:17:24 #70
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220573095
quote:
10s.gif Op maandag 13 april 2026 14:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Laat me raden, was geen kremlinbeleid.
Je ziet President en alleenheerser Poetin hierboven een kaarsje vasthouden in de kerk, hoe kan zo'n enorm vrome en christelijke man nou ooit verantwoordelijk zijn voor een dikke 4 jaar oorlog die zijn land voert in een buurland?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220573382
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij is cultureel en in zijn uitingen erg Christelijk. Dat was Bush jr. bijvoorbeeld ook.
Hij doorleeft de cultuur.

Politiek gezien is hij niet van de richting "Als iemand u op de ene wang slaat, keer hem dan ook de andere toe" als je dat bedoelt. Maar dat kan ook niet.
Dan is hij dus niet christelijk.....

Je kan nog zo hard roepen dat je Christelijk bent, net als die Vance gek bv, maar Christen zijn is wel iets meer dan zeggen dat je het bent he.....

quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 14:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het kwaad zit in elk mens mijn beste.
Sure, maar een Christen doet ten minste zijn best om zich aan de Bijbelse maatstaven te houden.
Dat je dan af en toe een slippertje maakt, ja. Echter Poetin is gewoon bewust en stelselmatig walgelijke dingen aan het doen.
pi_220573750
twitter
  maandag 13 april 2026 @ 15:46:14 #73
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220573772
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Hopelijk komen die ratten linksom of rechtsom aan de beurt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220574529
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 14:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat kan niemand met enige zekerheid zeggen. Dan moeten we inzage krijgen in hoe de commandostructuur daar werkt en hoe de orders tot stand komen.
Als het niet van hogerhand is goed gekeurd, dan is er een serieus probleem in Rusland. Er zijn dan een 2tal opties mogelijk.

1. Leger commandanten krijgen essentiële informatie over een wapenstilstand niet!

2. Leger commandanten of manschappen opereren tegen de wil in van Poetin.


Beide opties zullen hele grote consequenties hebben in een functionerend leger.

Dus 3. globale Opties; 1. Poetin beveelt / staat toe om aanvallen door te laten gaan. 2. bevel van wapenstilstand wordt niet opgevolgd. 3. bevel van wapenstilstand komt niet terrecht bij alle onderdelen.


PS hoe betrouwbaar is een afspraak met een land wie deze 2 zaken speelt, als het niet van boven af wordt goedgekeurd?


Ben benieuwd welk van de 3 het nu zal zijn in jou ogen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Korenfok op 13-04-2026 17:28:10 ]
  Forum Admin maandag 13 april 2026 @ 18:13:40 #75
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220574866
Oh nee niet dit weer
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 13 april 2026 @ 18:31:56 #76
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220574973
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 15:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Toch wel typisch dat ze hier niet eerder mee zijn begonnen.
pi_220575118
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Oh nee niet dit weer
Het weer daar was de afgelopen drie weken heel lekker zonnig met weinig neerslag. De drassige ondergrond is behoorlijk opgedroogd.
pi_220576388
https://www.volkskrant.nl(...)ten-bouwen~b8a7650e/

Wat is deze. Is dat die vent die eerder in het nieuws kwam omdat ie mogelijk louche zou zijn?

Iemand info over die zogenaamde kruisraket die wij in Nederland maken en aan Oekraine leveren?
pi_220576573
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:19 schreef BEFEM het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ten-bouwen~b8a7650e/

Wat is deze. Is dat die vent die eerder in het nieuws kwam omdat ie mogelijk louche zou zijn?

Iemand info over die zogenaamde kruisraket die wij in Nederland maken en aan Oekraine leveren?
De ruta en nl defensie koopt ze blijkbaar ook. 2000 per jaar is nogal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 13 april 2026 @ 22:15:04 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220576689
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2026 17:22 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Als het niet van hogerhand is goed gekeurd, dan is er een serieus probleem in Rusland. Er zijn dan een 2tal opties mogelijk.

1. Leger commandanten krijgen essentiële informatie over een wapenstilstand niet!

2. Leger commandanten of manschappen opereren tegen de wil in van Poetin.

Beide opties zullen hele grote consequenties hebben in een functionerend leger.

Dus 3. globale Opties; 1. Poetin beveelt / staat toe om aanvallen door te laten gaan. 2. bevel van wapenstilstand wordt niet opgevolgd. 3. bevel van wapenstilstand komt niet terrecht bij alle onderdelen.

PS hoe betrouwbaar is een afspraak met een land wie deze 2 zaken speelt, als het niet van boven af wordt goedgekeurd?

Ben benieuwd welk van de 3 het nu zal zijn in jou ogen?

Ja of optie 4 dat Russen reageren op (vermeend) Oekraïens vuur.
Ik sluit ook niet uit dat ze soms ook gewoon hun boekje/scoop te buiten gaan hoor. Maar een wapenstilstand betekent praktisch nooit dat er helemaal geen vuur meer is.

En nee, ik verklaar de Russen niet heilig.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220576772
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
Ik sluit ook niet uit dat ze soms ook gewoon hun boekje/scoop te buiten gaan hoor.
Nee, dat doen ze niet soms, maar constant.

Want het is toch geen kremlinbeleid?
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220576786
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 22:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja of optie 4 dat Russen reageren op (vermeend) Oekraïens vuur.
Ik sluit ook niet uit dat ze soms ook gewoon hun boekje/scoop te buiten gaan hoor. Maar een wapenstilstand betekent praktisch nooit dat er helemaal geen vuur meer is.

En nee, ik verklaar de Russen niet heilig.
Dus als ze buiten hun scoop / boekje gaan, heeft Rusland dan een probleem als leger of niet?
pi_220576790
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 22:36 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dus als ze buiten hun scoop / boekje gaan, heeft Rusland dan een probleem als leger of niet?
Blijkbaar is putin gewoon een verticaal uitgedaagde clown, die zijn eigen leger niet eens onder controle heeft.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220576792
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2026 22:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Blijkbaar is putin gewoon een verticaal uitgedaagde clown, die zijn eigen leger niet eens onder controle heeft.
Dat wisten wel al, met die colonne richting moskou door die huurlingen baas. Vliegvelden, legerbasissen compleet leeg en is uit eindelijk om gesproken en uit de lucht geschoten.
pi_220577257
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2026 21:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De ruta en nl defensie koopt ze blijkbaar ook. 2000 per jaar is nogal.
Ja dat staat in het artikel :+

Daarom ben ik er benieuwd naar.
pi_220579815
Rusland heeft sinds de invasie in 2022 1.312.960 militairen verloren in Oekraïne, meldde de generale staf van de Oekraïense strijdkrachten dinsdag. Deze cijfers hebben betrekking op de periode van 24 februari 2022 tot 14 april 2026.

Volgens het rapport heeft Rusland bovendien 11.863 tanks, 24.389 gepantserde gevechtsvoertuigen, 89.300 voertuigen en brandstoftanks, 39.953 artilleriesystemen, 1.732 meervoudige raketlanceersystemen, 1.346 luchtafweersystemen, 435 vliegtuigen, 350 helikopters, 237.853 drones, 4.517 kruisraketten, 33 schepen en boten en 2 onderzeeërs verloren.

Oekraïne maakt de eigen verliezen niet bekend vanwege operationele geheimhouding. Wel verklaarde president Volodymyr Zelensky op 4 februari aan de Franse televisie dat sinds het begin van de oorlog minstens 55.000 Oekraïense soldaten zijn gesneuveld, naast velen die als vermist zijn opgegeven.

bron: https://www.ad.nl/buitenl(...)~adfb97be/?slug_rd=1
pi_220579879
Wel stilletjes de laatste tijd aangaande Oekraine.
Alle aandacht gaat naar Iran toe lijkt wel.

En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
pi_220579932
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
Wel stilletjes de laatste tijd aangaande Oekraine.
Alle aandacht gaat naar Iran toe lijkt wel.

En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
Als je op YT kijkt, dan is het vooral veel analysen over dat er een veranderde situatie is aan het front, met een xtreem duidelijk voordeel voor Oekraine. Zoals dat Oekraine dus blijkbaar 5x zoveel russen uitschakelt in verhouding tot een aantal maanden terug.

Maar echt duidelijk bijzonder nieuws is er blijkbaar niet, behalve dat lente offensief nummer zoveel, weer is afgeslagen.

Doordat russen nu minder makkelijk op internet kunnen, komt er dus ook blijkbaar minder nieuws naar buiten, die bevestigd kan worden.

Enige trent qua nieuws lijkt te zijn, dat de Russen het zwaar hebben van maart, april.

[ Bericht 1% gewijzigd door Korenfok op 14-04-2026 14:47:39 ]
pi_220580092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
Wel stilletjes de laatste tijd aangaande Oekraine.
Alle aandacht gaat naar Iran toe lijkt wel.

En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
Het Russische voorjaarsoffensief is als een nachtkaars uitgegaan en Oekraïne beperkt zich tot drone en raketaanvallen in het achterland van Rusland. Dat is bijzonder effectief, maar meestal niet spectaculair.

Geen nieuws is goed nieuws. Voor Oekraïne dan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220580106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het Russische voorjaarsoffensief is als een nachtkaars uitgegaan en Oekraïne beperkt zich tot drone en raketaanvallen in het achterland van Rusland. Dat is bijzonder effectief, maar meestal niet spectaculair.

Geen nieuws is goed nieuws. Voor Oekraïne dan.
Oekraine controleert (mogelijk!) een grotere gebied als battle zone, dan aantal weken geleden. Bijna 40 tot 50 Km dieper in russische bezet gebied.

Zoals je zelf stelt, is dit qua nieuws verslaggeving weinig spectaculair, omdat het (indien echt waar) dit een cijfer dingetje wordt (veel slachtoffers).
pi_220580129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
Wel stilletjes de laatste tijd aangaande Oekraine.
Alle aandacht gaat naar Iran toe lijkt wel.

En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
Oh er is wel nieuwtje:

Veel luchtafweer is nu gestationeerd rondom Poetin en zijn handlanger's hun prive eigendommen. en gedeelte lijkt dus mee te reizen met Poetin.
pi_220582068
twitter


Klein schrikmomentje.
pi_220583945
twitter
pi_220584006
twitter
pi_220584019
quote:
The US has reinstated sanctions against Russian oil, - Politico.

These restrictions were previously partially suspended to curb oil and gas prices following the escalation in the Middle East and threats to supplies through the Strait of Hormuz
pi_220584434
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 01:56 schreef Memeowitz het volgende:
[ x ]
Heel goed van Oekraine. Logisch hun president is zelf ook Joods.
pi_220584822
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 01:56 schreef Memeowitz het volgende:
[ x ]
Het waren toch nazi's met Zelensky als fuhrer?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 15 april 2026 @ 09:20:26 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220585125
Er waait een andere wind..

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220585535
1300 km van Oekraïne.

twitter
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  woensdag 15 april 2026 @ 10:59:17 #100
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220585591
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Geloof je dit?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 15 april 2026 @ 11:06:40 #101
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220585620
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geloof je dit?
Ik begrijp dat dit voor jou een bittere pil is, en ik wens je veel sterkte in je rouwproces.
Huilen dan.
  woensdag 15 april 2026 @ 11:10:25 #102
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220585633
Dat uitgerekend degene die altijd pro-Ruzzisch fakenieuws post iets ongeloofwaardig vind, de ironie :')
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220585637
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geloof je dit?
Heeft niks met geloven te maken he. De headlines voor wapendeals voor oekraine liegen er niet om.

Geloven is wat jij doet, in je Sterke Man.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220585691
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220585996
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geloof je dit?
Fantastische deal voor Europa en US. Gewoon Oekraine volpompen met de nieuwste tech en defense-tech, betere verdediging ga je niet krijgen tegen Rusland.
pi_220586089
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
High tech is misschien niet het juiste woord in dit geval, maar het zegt alles over de huidige tijd waarin we leven. Lange tijd keken we op tegen landen met high tech legers maar we zien nu in meerdere oorlogen de kracht en effectiviteit van asymetrische oorlogsvoering en de kracht van low tech in grote aantallen. Goedkope wapens die door hele dure wapens onschadelijk gemaakt moeten worden wat vaak nog niet eens lukt.

Poetin heeft niet zo zeer een high tech regionale macht als buurland naast zich gecreëerd, maar wel een regionale macht die helemaal klaar is voor moderne oorlogsvoering wat werkt met lage budgetten en beperkte manschappen. En dat blijkt net zo gevaarlijk en misschien nog wel gevaarlijker dan een high tech leger met mega-budgetten en veel manschappen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220586191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
High tech is misschien niet het juiste woord in dit geval, maar het zegt alles over de huidige tijd waarin we leven. Lange tijd keken we op tegen landen met high tech legers maar we zien nu in meerdere oorlogen de kracht en effectiviteit van asymetrische oorlogsvoering en de kracht van low tech in grote aantallen. Goedkope wapens die door hele dure wapens onschadelijk gemaakt moeten worden wat vaak nog niet eens lukt.

Poetin heeft niet zo zeer een high tech regionale macht als buurland naast zich gecreëerd, maar wel een regionale macht die helemaal klaar is voor moderne oorlogsvoering wat werkt met lage budgetten en beperkte manschappen. En dat blijkt net zo gevaarlijk en misschien nog wel gevaarlijker dan een high tech leger met mega-budgetten en veel manschappen.
poetin had alle graan export over zee geblokeerd had voor oekraine, en Oekraine die hele blokkade heeft opblazen /verslagen

Dit zijn kleine overwinningen geweest in de totale oorlog, maar strategisch gigantisch interessant, zeker voor de situatie in de straat van Hormuz.
pi_220587693
quote:
Oekraïense president Zelensky komt naar Middelburg: 'Het is tot het laatst spannend geweest'
President Volodymyr Zelensky van Oekraïne is donderdag in Middelburg om de Four Freedoms Award persoonlijk in ontvangst te nemen. Zijn aanwezigheid was lange tijd onzeker, maar Commissaris van de Koning Hugo de Jonge (voorzitter van de Roosevelt Foundation) heeft woensdag de komst van Zelensky bevestigd.

„Ik denk dat dat heel erg mooi is”, zegt De Jonge over de aanwezigheid van de president. „De Four Freedoms Awards gelden als een erkenning van het moedige leiderschap van het Oekraïense volk en zijn president en van hun inzet voor vrijheid, democratie en de rechtsstaat in Europa. Het is een strijd die ons ook aangaat en raakt. Daarom is het een heel belangrijk signaal dat hij morgen aanwezig is.”

Zelensky en het Oekraïense volk zijn een symbool geworden van veerkracht en van het verdedigen van fundamentele vrijheden, aldus De Jonge. „Het zijn de vrijheden zoals president Roosevelt die 85 jaar geleden onder woorden heeft gebracht. In een tijd waarin vrijheid en democratie wereldwijd onder grote druk staan, laat zijn aanwezigheid in Middelburg zien dat het ongelooflijk belangrijk is om pal te staan voor die vrijheid, zelfs onder de allermoeilijkste omstandigheden.”

Goed in beeld
Onder meer via de livestream en de rechtstreekse televisie-uitzending kan iedereen de uitreiking en het bezoek van Zelensky volgen. „De hele dag zal goed in beeld worden gebracht”, verzekert De Jonge. „Na afloop van de ceremonie lunchen we met alle laureaten, de koning en de premier. Daarna zijn er een-op-eenoverleggen tussen Zelensky, onze koning en de premier.”

Mede door de komst van Zelensky is er uitzonderlijk veel belangstelling van de media voor de uitreiking van de Four Freedoms Awards. „Ons team werkt al weken onder hoogspanning. Er is ongekend veel internationale persaandacht deze keer. Dat markeert nog eens extra hoe bijzonder deze editie is.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-geweest~a7d76bd1/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220588526
Ah kijk de bedelaar komt langs en gaat weer met wat miljarden terug.
pi_220588709
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Ah kijk de bedelaar komt langs en gaat weer met wat miljarden terug.
Ah kijk trol nummer zoveel onder een andere naam.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220589089
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Ah kijk de bedelaar komt langs en gaat weer met wat miljarden terug.
Van mij mogen het biljarden zijn.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220589118
Owjee. Nederland staat er ook tussen :P
twitter
  woensdag 15 april 2026 @ 21:23:50 #113
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220589150
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen :P [ x ]
Eigenaar van Destinus is een Rus, die het geloof ik niet zo heeft met Putin. Bedrijf heeft enorm uitgebreid en je hoort en leest er nooit wat over.

Ik ben echt benieuwd hoe dat allemaal in elkaar steekt.
pi_220589381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen :P [ x ]
Moscow views these moves as a deliberate step toward sharp military-political escalation.

➡Using Europe-based production to support drone attacks on Russia risks unpredictable consequences.


Ik zit weer te trillen in de bank.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220589382
twitter
pi_220589413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:12 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Van mij mogen het biljarden zijn.
Precies de prioriteiten van Jetten1 liggen elders, en hopelijk de functies van Jetten 1 en brussel ook. En gaat de focus volledig op de problemen per land.
  FOK!Fotograaf woensdag 15 april 2026 @ 21:52:51 #117
364681 over_hedge
pi_220589442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen :P ]
Mooi. Had teleurgesteld geweest als we dat niet zouden staan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 15 april 2026 @ 22:04:14 #118
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220589506
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:52 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Mooi. Had teleurgesteld geweest als we dat niet zouden staan
Twente ziet er niet goed uit, met ook nog Urenco/ETC en Thales.
pi_220589551
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:49 schreef gijsman het volgende:

[..]
Precies de prioriteiten van Jetten1 liggen elders, en hopelijk de functies van Jetten 1 en brussel ook. En gaat de focus volledig op de problemen per land.
Als de russen winnen, dan hebben we pas problemen per land.
pi_220589574
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  woensdag 15 april 2026 @ 22:16:28 #121
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220589607
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2026 22:12 schreef ExTec het volgende:
[ afbeelding ]
Doet me denken aan die managers met doelstellingen als 50% meer omzet in een paar jaar. En dan werken in een krimpende markt :')
pi_220589650
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen :P [ x ]
-O- Eentje maar.. dit lijstje valt echt tegen. Lopen die rusjes van de daken te schreeuwen dat ze tegen heel NATO vechten en dan komen ze met z'n miezerig lijstje aan.

Zal wat worden als Europa de productie écht aanslingert.
  woensdag 15 april 2026 @ 22:34:24 #123
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220589753
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Ah kijk de bedelaar komt langs en gaat weer met wat miljarden terug.
we moeten voorkomen dat ie ook Finland en Estland pakt , dus goede zaak dat we de drone expertise flink opvoeren om de Russische beer in zijn hok te houden

Oekraïne heeft zo onderhand enorm veel expertise hoe een drone oorlog te voeren daar kan en moet de NATO van leren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220589902
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:23 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Eigenaar van Destinus is een Rus, die het geloof ik niet zo heeft met Putin. Bedrijf heeft enorm uitgebreid en je hoort en leest er nooit wat over.

Ik ben echt benieuwd hoe dat allemaal in elkaar steekt.
Was eergisteren gewoon openlijk in de grote kranten:
https://www.tubantia.nl/h(...)ten-bouwen~ae9fe105/

https://www.rtl.nl/nieuws(...)et-grote-rheinmetall

https://www.volkskrant.nl(...)ten-bouwen~b8a7650e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 16 april 2026 @ 00:14:02 #125
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220590248
Gaat goed in het Russia van Poetin, straks is er geen jonge mensen meer over in Ruzzia , die zijn of dood of gevlucht

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 16-04-2026 01:00:07 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220590634
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:56 schreef Korenfok het volgende:

Dit zijn kleine overwinningen geweest in de totale oorlog, maar strategisch gigantisch interessant, zeker voor de situatie in de straat van Hormuz.
Ik denk dat die situaties toch wel anders liggen, met name omdat Hormuz pal naast Iran ligt.
Je moet als het ware langs de kust van Iran varen om weg te gaan.

Ik heb geen idee hoe sterk de marine van Iran is, maar je moet ook rekening houden met de landmacht.

Ik denk overigens dat Hormuz leeg vegen ook weinig te maken heeft met iets militairs.
De VS kan binnen een dag elk vaartuig van Iran van de kaart vegen.
Ook daarin dus een verschil tussen Oekraine/Rusland met Hormuz.
pi_220590797
Goed om te zien dat Oekraine stand houdt tegen de agressor. Zo een zinloze oorlog dit met al dat onnodige mensleed, het zouden maar je kinderen zijn...
Je ziet trouwens wel dat de traditionele oorlogvoering langzamerhand aan het veranderen is.
pi_220590817
Weer een grote aanval vannacht. Minstens 7 doden en tientallen gewonden al:

Doden en tientallen gewonden bij zware Russische aanvallen op Oekraïne


Edit: 15 doden gemeld inmiddels.

[ Bericht 7% gewijzigd door MaxMark op 16-04-2026 09:16:52 ]
pi_220590919
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 11:06 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik begrijp dat dit voor jou een bittere pil is, en ik wens je veel sterkte in je rouwproces.
en als Trump en zijn trawanten zich nu koest hadden gehouden tegen Iran, dan waren er geen zwermen Shaheds op de Golfstaten afgeschoten, had zelensky geen contact hoeven te leggen om expertise in droneafweer te delen en had hij geen financiële middelen meer gehad binnen nu en een paar maanden. Guess how that panned out
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220591151
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:05 schreef MaxMark het volgende:
Weer een grote aanval vannacht. Minstens 7 doden en tientallen gewonden al:

Doden en tientallen gewonden bij zware Russische aanvallen op Oekraïne

Edit: 15 doden gemeld inmiddels.
Lijkt me sterk dat dit gebeurd is, dit is tenslotte geen Kremlinbeleid.
Geen zin meer in een forum met kankerfakende trolls
  donderdag 16 april 2026 @ 10:32:28 #131
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220591307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 21:12 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Van mij mogen het biljarden zijn.
Er is in totaliteit maar 1,03 biljard euro in omloop.

Dit bedrag is inclusief al het contante geld, geld op spaarrekeningen, investeringen, cryptovaluta en elke andere vorm van geld.

Dus biljarden kan niet eens.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220591309
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Er is in totaliteit maar 1,03 biljard euro in omloop.

Dit bedrag is inclusief al het contante geld, geld op spaarrekeningen, investeringen, cryptovaluta en elke andere vorm van geld.

Dus biljarden kan niet eens.
Oh ok.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220591331
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 10:05 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Lijkt me sterk dat dit gebeurd is, dit is tenslotte geen Kremlinbeleid.
False flag ofc
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220592455
twitter


Oekraiense hornet drones (met automatisch target systeem en heel lastig te jammen) zorgen voor een slachting van Russische logitiek ver achter het front sinds enkele weken, hier iets van de nog weinige beeldmateriaal dat we daar van hebben
pi_220592950
Leip om het Shaktar stadion te zien. Zou ik graag een keer heen gaan. Hopelijk kan dat ooit.
  donderdag 16 april 2026 @ 13:46:05 #136
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220592993
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:40 schreef BEFEM het volgende:
Leip om het Shaktar stadion te zien. Zou ik graag een keer heen gaan. Hopelijk kan dat ooit.
Dat kan nu ook :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220592994
twitter


afgelopen nacht:

🔥⚡️Middlestrike campaign by the Unmanned Forces of Ukraine continues: three SAM systems, two Iskander bases, Rubikon base, two fuel depots and enemy support infrastructure:

🔥 Pantsir-S1 — Feodosia, Crimea (414th Brigade);
🔥 Osa-AK — Vodiane, Donetsk region (414th Brigade);
🔥 Tunguska — Valer'yanivka, Donetsk region (414th Brigade);
🔥 Buk-M1 — Bahativka, Zaporizhzhia region (1st Separate USF Center);
🔥 Iskander OTRK base — Mizhiria, Crimea (414th Brigade);
🔥 Iskander OTRK base — Kurortne, Crimea (414th Brigade);
🔥 Fuel depot “Oktyabrske” — Crimea (414th Brigade);
🔥 Fuel depot Hlybokyi Yar —Crimea (414th Brigade);
🔥 Ammunition depot (758th logistics center, Black Sea Fleet) — Mizhiria, Crimea (413th unit “Raid”);
🔥 Workshop, UAV storage “Rubikon” — Hirne, Donetsk region (1st Separate USF Center)
pi_220593006


Russische havenstad Tuapse staat in de fik nadat het vuur van 1 geraakte oliediepot zich heeft verspreid naar omliggende oliedepots.
pi_220593026
Engineering scarcity
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_220593605
Offtopic maar bij de NOS: 'Defensie stopt met droneoefeningen bij Weert' en dan dit plaatje erbij



Krijg je dan een professioneel gevoel bij onze defensie, als vrouwen met hun lange haren los bezig zijn?

Zou @AchJa ook met wapperende manen flaneren?
  donderdag 16 april 2026 @ 16:17:58 #141
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220593776
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Geloof je dit?
heel veel sterkte gewenst de komende tijd, php'tje
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 16 april 2026 @ 16:25:47 #142
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220593824
De kans dat Poetin 2026 overleeft is aan het afnemen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 16 april 2026 @ 17:22:18 #143
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220594093
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:41 schreef 3rr0r het volgende:
Offtopic maar bij de NOS: 'Defensie stopt met droneoefeningen bij Weert' en dan dit plaatje erbij

[ afbeelding ]

Krijg je dan een professioneel gevoel bij onze defensie, als vrouwen met hun lange haren los bezig zijn?

Zou @:AchJa ook met wapperende manen flaneren?
Pic is ook al iets van 4 jaar oud...

Maar goed, defensie kent sinds de jaren '70 de vrije haardracht. En zolang het geen gevaar/onvelige situaties oplevert bij de werkzaamheden mogen ze het dragen zoals ze willen.

https://isgeschiedenis.nl(...)acht-als-hippieleger
  donderdag 16 april 2026 @ 17:27:38 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 16 april 2026 @ 17:28:00 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220594124
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zoeits hebben we wel eens vaker gehoord... (Understatement).
Dit keer echt(tm).

Er is wel wat aan het kantelen, zowel aan het front als in Rusland zelf als bij de partners van Rusland (die stuk voor stuk worden platsgewalst).
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220594171
Melloni is ook telkens goed bezig!

Zo prettig dat er ook steeds meer realistische partijen komen aan de rechter kant van het spectrum. Politici wie heldere kijken hebben op zaken als Europa, Rusland en Oekraine.


Orban, zijn gelijksoortige in Europa (afd, Fvd, Farage enz) hanteren allemaal de muis en Leeuw strategie. Ze leiden de leeuw naar binnen, die verscheurt alles, en de muis krijgt de leftovers.

Toch prettig dat er nog Politici zijn die echt voor het belang van hun land kunnen denken.
  donderdag 16 april 2026 @ 17:38:05 #147
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220594180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:36 schreef Korenfok het volgende:
Melloni is ook telkens goed bezig!

Zo prettig dat er ook steeds meer realistische partijen komen aan de rechter kant van het spectrum. Politici wie heldere kijken hebben op zaken als Europa, Rusland en Oekraine.


Orban, zijn gelijksoortige in Europa (afd, Fvd, Farage enz) hanteren allemaal de muis en Leeuw strategie. Ze leiden de leeuw naar binnen, die verscheurt alles, en de muis krijgt de leftovers.

Toch prettig dat er nog Politici zijn die echt voor het belang van hun land kunnen denken.
Meloni was altijd al prima bezig. Maar ja, past niet in het linkse pulletje dus kreeg alleen maar commentaar.
  Forum Admin donderdag 16 april 2026 @ 17:40:50 #148
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220594196
Het electoraat van die partijen dunt ook uit natuurlijk. Ongezonde dikke boomers worden niet zo oud
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220594210
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Meloni was altijd al prima bezig. Maar ja, past niet in het linkse pulletje dus kreeg alleen maar commentaar.
Er zijn te veel wappies actief aan de neo rechterkant. (alles rechts van cda, VVD en de SGP).
  donderdag 16 april 2026 @ 17:42:45 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220594212
Ik geniet wel van die rechtse partijen die aan de ene kant het populistische discours snappen maar aan de andere kant gewoon hele goede dingen doen en het spelletje goed spelen.

Meloni, Magyar. Kom maar op met dat soort leiders!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 16 april 2026 @ 17:44:52 #151
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220594222
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zoiets hebben we wel eens vaker gehoord... (Understatement).
Hij wordt steeds ouder, dus de kans op overlijden neemt toe.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220594225
Denk dat Mark Meloni wel gedaan heeft.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 16 april 2026 @ 17:46:55 #153
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220594231
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij wordt steeds ouder, dus de kans op overlijden neemt toe.
Is ook Kremlin beleid toch?
  donderdag 16 april 2026 @ 17:51:00 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220594254
Er zijn dingen aan het veranderen.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 16 april 2026 @ 17:56:22 #155
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220594283
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
Er zijn dingen aan het veranderen.

[ x ]
Wel benieuwd wat dit allemaal zou gaan betekenen.

Als ik de afgelopen periode zie, zou ik zeggen dat Rusland dit geen jaar meer volhoudt.

Het lukt ze niet om genoeg (goede) soldaten te recruteren. Ze verliezen veel en veel meer dan de Oekraïners en de voortgang is volledig gestokt. Ook alle olieverwerking ligt in puin en krijgen ze niet meer aan de praat.

En dan nu ook de problemen met internet en steeds hogere prijzen van alles, waardoor letterlijk elke Rus wordt geraakt.

Ik zie niet echt hoe Rusland dit zou kunnen keren.
pi_220594312
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
Er zijn dingen aan het veranderen.

[ x ]
Erg mooi.

De Russen kunnen de tyfus genieten.
Zonder wrijving geen glans
pi_220594391
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:36 schreef Korenfok het volgende:
Melloni is ook telkens goed bezig!

Zo prettig dat er ook steeds meer realistische partijen komen aan de rechter kant van het spectrum. Politici wie heldere kijken hebben op zaken als Europa, Rusland en Oekraine.

Orban, zijn gelijksoortige in Europa (afd, Fvd, Farage enz) hanteren allemaal de muis en Leeuw strategie. Ze leiden de leeuw naar binnen, die verscheurt alles, en de muis krijgt de leftovers.

Toch prettig dat er nog Politici zijn die echt voor het belang van hun land kunnen denken.
Ja, rechts en niet putin-pijper, het bestaat echt.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220594397
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
Er zijn dingen aan het veranderen.

[ x ]
Komt helemaal goed, hij heeft 'de economie' al opdracht gegeven, te groeien. :')
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220594535
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
Er zijn dingen aan het veranderen.

[ x ]
Thread?
  donderdag 16 april 2026 @ 18:49:09 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220594549
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220594570
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
Er zijn dingen aan het veranderen.

[ x ]
Grappig, veel van de dots gelden ook zoniet nog meer voor andere EU landen als Frankrijk en Duitsland.
Neem energie wat 80% tot 2 keer zo duur is als in de VS door binnenlandse belastingen.
Bij ons zal dat 200%en 3 keer zo duur zijn.

quote:
Ja. De draad is in feite een opsomming van klassieke symptomen van een economie die op termijn concurrentiekracht verliest: hoge energieprijzen, te weinig productieve investeringen, druk op industrie, te veel lasten op mkb/productie, zwakke uitvoering en bureaucratie, en demografische tegenwind.

Als je daar een EU/NL/DE/FR-parallel naast legt, dan is het beeld nuchter gezegd:

1. Energie is hier echt duurder dan in de VS.
Dat is niet alleen gevoel. Voor huishoudens lag de gemiddelde EU-elektriciteitsprijs in H1 2025 op ¤28,72 per 100 kWh (= ¤0,287/kWh). In Duitsland lag die op ¤38 per 100 kWh. In de VS lag de gemiddelde residentiële stroomprijs in 2025 op 15,94 dollarcent/kWh. Ruw gezegd zit de EU dus rond 1,8x de VS en Duitsland rond 2,4x de VS. Voor gas is het verschil nog harder: Nederlandse huishoudens betaalden in H1 2025 ¤16 per 100 kWh; de EIA-data voor de VS komt voor 2025 omgerekend uit op ongeveer $0,051/kWh, dus Nederland zit grofweg op ruim 3x het Amerikaanse niveau. Voor bedrijven is de officiële Brusselse lijn nog scherper: de Commissie schrijft dat EU-bedrijven gemiddeld ongeveer 3x de Amerikaanse elektriciteitsprijs en 4–5x de Amerikaanse gasprijs betalen. 

2. Belastingen en heffingen op energie zijn in Europa vaak een serieus deel van de eindprijs.
Bij huishoudelijke stroom was het aandeel belastingen en heffingen in de EU gemiddeld 27,6% in H1 2025. Bij huishoudelijk gas was dat gemiddeld 31%. In Nederland was de gasrekening een uitschieter: 53,9% van de eindprijs bestond uit belastingen en heffingen; alleen al daarom voelt veel Europese energie “politiek duurder” dan Amerikaanse energie. Tegelijk is er nuance: Nederland was bij huishoudelijke elektriciteit juist een uitzondering, met een negatief belastingaandeel van -13,6% door subsidies en tegemoetkomingen. Dus: op gas zwaar belast, op stroom tijdelijk gedempt. 

3. Duitsland is het duidelijkste EU-voorbeeld van het probleem uit die thread.
Duitsland had in H1 2025 de hoogste huishoudelijke stroomprijs van de EU. Eurostat noemt ook expliciet dat in Duitsland in 2025 bepaalde heffingen zijn verhoogd, zoals de offshore-heffing en StromNEV-heffing. Dat past precies in het patroon: een industrieland dat concurrentiekracht voelt weglekken via energie-, netwerk- en systeemkosten. 

4. Nederland is vooral een gas- en lastenverhaal.
Nederland zat in H1 2025 bij huishoudelijk gas op de hoogste belastingdruk van de EU en op de op één na hoogste gasprijs voor huishoudens, na Zweden. Voor niet-huishoudelijke gasverbruikers lag Nederland ook in de top qua prijs en had het een niet-recupereerbaar belastingaandeel van 47,1%. Dus als iemand zegt “wij maken energie hier zelf onnodig duur”, dan zit daar voor NL zeker een kern van waarheid in. 

5. Frankrijk is minder extreem dan NL/DE op prijs, maar heeft wel hetzelfde patroon van oplopende fiscale druk en overheidssturing.
Eurostat meldt voor Frankrijk dat veel crisismaatregelen uit 2022–2023 niet meer gelden en dat de huishoudelijke elektriciteitsaccijns is verhoogd van ¤1/MWh naar ¤21/MWh. Frankrijk heeft dus door zijn nucleaire mix vaak een minder dramatisch prijsbeeld dan Duitsland, maar ook daar zie je dat de staat fiscale en tariefknoppen terugzet na tijdelijke steun. Met andere woorden: minder heftig dan DE, maar niet vrij van hetzelfde mechanisme. 

6. De bredere EU-parallel is simpel: hoge energieprijzen + hoge regeldruk + lage productiviteitsgroei.
De Commissie schrijft in haar competitiviteitsrapport letterlijk dat administratieve lasten te hoog zijn en dat energieprijzen hard op de industrie drukken. De Raad gebruikt vrijwel dezelfde taal: hoge administratieve lasten, blijvend hoge energieprijzen, moeilijke toegang tot kapitaal en een scheef speelveld tegenover gesubsidieerde concurrenten van buiten de EU. Dat is bijna één-op-één het soort kritiek dat in die Russische draad wordt geuit, alleen dan in Europese beleidswoorden. 

7. Het mkb-verhaal is in Europa ook herkenbaar.
De EU benadrukt zelf dat er circa 32 miljoen mkb-bedrijven zijn, goed voor 99% van alle bedrijven en ongeveer 2 op de 3 banen. Als energie, rente, compliance en rapportage oplopen, voelen vooral die kleinere bedrijven dat meteen. Dus het punt uit de draad over “verlaag de lastendruk op kleine bedrijven” is voor NL/DE/FR geen Russisch exotisch probleem, maar gewoon ook Europees beleidsthema. 

Mijn nuchtere samenvatting zou zijn:
• Ja, er zijn duidelijke vergelijkbare problemen in NL, Duitsland, Frankrijk en breder in de EU.
• Het hardste verschil met de VS zit bij energie: grofweg 1,8–2,5x voor huishoudelijke stroom, en in NL voor gas zelfs ruim 3x. Voor bedrijven noemt de Commissie zelfs 3x stroom en 4–5x gas versus de VS. 
• Duitsland is het schoolvoorbeeld van dure stroom en systeemlasten. 
• Nederland is vooral extreem op gasfiscaliteit. 
• Frankrijk is minder extreem, maar ook daar zie je dat tijdelijke steun wordt afgebouwd en accijnzen weer omhoog gaan. .


[ Bericht 76% gewijzigd door Lospedrosa op 16-04-2026 19:02:03 ]
Vakman pur sang
pi_220594648
Hengelose dronebouwer op de doelenlijst van de Russen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ntimideren~a9f85930/
Vakman pur sang
pi_220594711
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2026 18:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Komt helemaal goed, hij heeft 'de economie' al opdracht gegeven, te groeien. :')
Dan ben je het als leider stilaan echt helemaal kwijt als je dat roept.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220594732
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Grappig, veel van de dots gelden ook zoniet nog meer voor andere EU landen als Frankrijk en Duitsland.
Neem energie wat 80% tot 2 keer zo duur is als in de VS door binnenlandse belastingen.
Bij ons zal dat 200%en 3 keer zo duur zijn.
[..]

Whaataboouuut????
  donderdag 16 april 2026 @ 19:21:01 #165
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220594736
Ontzettend jammer toch wel van die hoge olieprijzen. Dat heeft Rusland helaas weer wat tijd gegeven.

In die zin hoop ik dat er toch snel een deal is over Iran, zodat prijzen iig kunnen gaan zakken.

Of Oekraiene moet nog ff wat meer havens raken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220595271
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:56 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Wel benieuwd wat dit allemaal zou gaan betekenen.

Als ik de afgelopen periode zie, zou ik zeggen dat Rusland dit geen jaar meer volhoudt.

Het lukt ze niet om genoeg (goede) soldaten te recruteren. Ze verliezen veel en veel meer dan de Oekraïners en de voortgang is volledig gestokt. Ook alle olieverwerking ligt in puin en krijgen ze niet meer aan de praat.

En dan nu ook de problemen met internet en steeds hogere prijzen van alles, waardoor letterlijk elke Rus wordt geraakt.

Ik zie niet echt hoe Rusland dit zou kunnen keren.
Dat 'alle olieverwerking in puin ligt' valt wel mee. Meen gelezen te hebben 40%.
pi_220595553
Terugblik naar 2019

twitter
  donderdag 16 april 2026 @ 20:43:24 #168
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220595570
edit: verkeerd

[ Bericht 97% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 17-04-2026 00:16:48 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 16 april 2026 @ 20:49:30 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220595683
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:56 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Wel benieuwd wat dit allemaal zou gaan betekenen.

Als ik de afgelopen periode zie, zou ik zeggen dat Rusland dit geen jaar meer volhoudt.

Het lukt ze niet om genoeg (goede) soldaten te recruteren. Ze verliezen veel en veel meer dan de Oekraïners en de voortgang is volledig gestokt. Ook alle olieverwerking ligt in puin en krijgen ze niet meer aan de praat.

En dan nu ook de problemen met internet en steeds hogere prijzen van alles, waardoor letterlijk elke Rus wordt geraakt.

Ik zie niet echt hoe Rusland dit zou kunnen keren.
Poetin heeft heeft met die olieschaarste wel een groot cadeau gekregen van Trump.
pi_220596396
twitter
pi_220596441
quote:
Oekraïne gaat drones bouwen bij VDL in Born

Oekraïne gaat in de VDL-fabriek in het Limburgse Born langeafstandsdrones bouwen. Daarvoor is donderdag een intentieverklaring ondertekend in Middelburg.

Het gaat om een aanvalsdrone en een verkenningsdrone, de K4 Deepstrike en de Midstrike Plane Baton.

VDL en het Oekraïense Greentech Harvest tekenden donderdag in Middelburg een intentieverklaring voor de coproductie in Born. Wanneer die precies begint, is geheim.

Militaire dronegrootmacht
Oekraïne heeft zich in vier jaar oorlog met Rusland ontwikkeld tot een militaire dronegrootmacht. Drones domineren er het slagveld.

Tot begin 2024 produceerde VDL personenauto’s van het merk Mini in de Limburgse autofabriek.

https://www.ad.nl/eindhov(...)l-in-born~a126156d0/
Prima ontwikkeling. Zowel goed voor de lokale werkgelegenheid als de Nederlandse drone-expertise.
  donderdag 16 april 2026 @ 23:28:05 #173
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220596446
'Slaap lekker, Europese partners!', aldus Medvedev op X.

Zie helemaal voor me hoe hij met een grote glimlach op enter drukte.

Nog een paar miljard erbij dan maar ^O^
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220596554
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
Er zijn dingen aan het veranderen.

[ x ]
Vandaag ook een bekende Rus die over Poetin klaagt dat alles fout gaat en het leven in Rusland onmogelijk word dankzij het beleid van Poetin.
Bekijk deze YouTube-video
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220596565
quote:
The terminal in Tuapse was attacked by drones of CSO "Alpha" of SBU in cooperation with the SBS, SSO, GUR.

The strike damaged:
▫️ deep-sea oil tankers;
▫️ pipeline infrastructure;
▫️ tanks and Tuapse Refinery.

A severe fire was recorded. The 50N6E radar was also damaged.
pi_220597487
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Grappig, veel van de dots gelden ook zoniet nog meer voor andere EU landen als Frankrijk en Duitsland.
Neem energie wat 80% tot 2 keer zo duur is als in de VS door binnenlandse belastingen.
Bij ons zal dat 200%en 3 keer zo duur zijn.
Vooraal heel passend natuurlijk omdat Nederland net zo groot is als de VS.
Daarnaast zijn er weinig vergelijkingen die je tussen beide landen kunt maken. Qua politiek, welvaart, voorzieningen, economie.
pi_220597502
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 20:16 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat 'alle olieverwerking in puin ligt' valt wel mee. Meen gelezen te hebben 40%.
Dat valt ook nog wel mee inderdaad.

Alleen als je bedenkt dat die 40% niet om kleine aantallen gaat en de olie zeer belangrijk is voor de Russische economie.
Zeker tegenwoordig aangezien al het andere op zijn gat ligt.
pi_220597769
RIP Tuapse (Firms)

RIP russische economie:
Bekijk deze YouTube-video
pi_220598723
Goed artikel, eventjes door archive molen halen en veel leesplezier!

https://www.demorgen.be/n(...)ken-volgen~b988d705/
pi_220598814
Gaaf. Straks kun je vanaf je zolderkamer drone piloot worden.

twitter
  vrijdag 17 april 2026 @ 13:34:24 #182
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220599198
Steve mag wel oppassen anders gaat ie naar de Gulag

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 17 april 2026 @ 13:52:27 #183
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220599278
Wat een gekkenhuis hier.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220599301
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:41 schreef RotatoR het volgende:
Gaaf. Straks kun je vanaf je zolderkamer drone piloot worden.

[ x ]
@AchJa, kan dus wel :7
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220599317
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:34 schreef michaelmoore het volgende:
Steve mag wel oppassen anders gaat ie naar de Gulag

Bekijk deze YouTube-video
Letterlijk drie posts eerder al gepost.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  vrijdag 17 april 2026 @ 14:02:26 #186
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220599318
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:41 schreef RotatoR het volgende:
Gaaf. Straks kun je vanaf je zolderkamer drone piloot worden.

[ x ]
Russen doden vanaf je zolder op de Veluwe *O*

Kill confirmed _O_
Free for all *O*
Care package inbound *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220599326
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:41 schreef RotatoR het volgende:
Gaaf. Straks kun je vanaf je zolderkamer drone piloot worden.

[ x ]
Dit is wel een dubieus. Gaaf dat het kan natuurlijk. Maar het gaat een rechtvaardiging op burger doelen, wel groter maken. Nu is sinds de uitvinding van de totale oorlog, het speelveld compleet veranderd, omdat alles ook ingezet worden. is dit denk ik een logische evolutie hiervan
  vrijdag 17 april 2026 @ 14:04:08 #188
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220599327
Nuketown 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220599363
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 14:04 schreef Korenfok het volgende:

Maar het gaat een rechtvaardiging op burger doelen, wel groter maken.
Wat dat betreft veranderd er natuurlijk geen bal. Een burgerdoel is een burgerdoel. Een gebouw waar een drone bestuurder inzit is geen burgerdoel. Soldaten verschuilen zich idd. Niks nieuws onder de zon dus.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220599550
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:34 schreef michaelmoore het volgende:
Steve mag wel oppassen anders gaat ie naar de Gulag

Bekijk deze YouTube-video
Een botox injectie in je voet :{
pi_220599581
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:52 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een gekkenhuis hier.
Toet toet boink boink..
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220599698
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 14:02 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Russen doden vanaf je zolder op de Veluwe *O*

Kill confirmed _O_
Free for all *O*
Care package inbound *O*
Dat doe ik al een tijdje:

Bekijk deze YouTube-video
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 17 april 2026 @ 15:01:16 #193
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220599905
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:52 schreef phpmystyle het volgende:
Wat een gekkenhuis hier.
ga jij ook dronepiloot worden of drones bouwen voor Oekraïne>?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220600078
Olieprijs knalt nu ook weer naar beneden. Daar gaat de laatste inkomstenbron.
  vrijdag 17 april 2026 @ 17:45:31 #195
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220600779
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 15:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ga jij ook dronepiloot worden of drones bouwen voor Oekraïne>?
Denk niet dat ik de Oekrainers daar een dienst mee bewijs. Van het zomer zo'n alie express drone gekocht, deze is gecrashed bij een boer op het platteland :'(
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  vrijdag 17 april 2026 @ 19:12:41 #196
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220601211
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
@:AchJa, kan dus wel :7
Leuk dit soort claims natuurlijk, eerst zien dan geloven. En als ik het in Chat gooi (wat tegenwoordig ook normaal schijnt te zijn in dit topic) is dit de managementsamenvatting:

quote:
Bottom line

Direct long-distance manual control from abroad: very unlikely
Named systems: unverified / suspicious
“2000 km record”: propaganda-style framing

👉 Overall: treat this as unreliable unless confirmed by credible defense sources.
Kortom, geloof er geen snars van.
pi_220601268
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Leuk dit soort claims natuurlijk, eerst zien dan geloven. En als ik het in Chat gooi (wat tegenwoordig ook normaal schijnt te zijn in dit topic) is dit de managementsamenvatting:
[..]
Kortom, geloof er geen snars van.
Het is niet alsof dit technisch gezien nou zo bijzonder is. Het is meer de vraag hoe goed dit werkt ivm de latency.
  vrijdag 17 april 2026 @ 19:36:49 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220601324
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:25 schreef RotatoR het volgende:
Het is niet alsof dit technisch gezien nou zo bijzonder is. Het is meer de vraag hoe goed dit werkt ivm de latency.
In een volledig veilige omgeving zonder enige vorm van beperkingen wordt latency al een probleem, waarom zou bv. een systeem als de MQ-9 een LRE (Launch and Recovery Element) hebben wat werkt met line of sight?

De grootste bottleneck is in dit geval gewoon de laatste zeg 50km aan beide zijden van het front. Daar wordt alles de moeder gejammed en bestaat er nul tot zeer weinig netwerk infra.

Maar goed, deze discussie heb ik al eens vaker gevoerd en toen wat het ook allemaal heel makkelijk etc. etc. Het is natuurlijk niet voor niks dat @ExTec mij meteen loopt te taggen.

En als jullie willen dat dit wel waar moet zijn dan mag dat van mij. Ik geloof er iig helemaal niks van.

[ Bericht 6% gewijzigd door AchJa op 17-04-2026 19:46:22 ]
pi_220601695
twitter
pi_220601877
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:37 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Eerst zien, dan geloven. Zoveelste bericht dat Berlarus zich potentieel zou voegen in de strijd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220601939
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 20:59 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Eerst zien, dan geloven. Zoveelste bericht dat Berlarus zich potentieel zou voegen in de strijd.
Zelensky zal niet voor niets een dergelijke waarschuwing uitsturen:

quote:
According to intelligence, the construction of roads toward Ukrainian territory and the development of artillery positions are underway in the Belarusian border areas. We believe that Russia may once again attempt to drag Belarus into its war. I have instructed that appropriate channels be used to warn the de facto leadership of Belarus about Ukraine’s readiness to defend its land and independence. The nature and consequences of recent events in Venezuela should serve as a warning to the Belarusian leadership against making mistakes.
pi_220601975
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:36 schreef AchJa het volgende:
In een volledig veilige omgeving zonder enige vorm van beperkingen wordt latency al een probleem, waarom zou bv. een systeem als de MQ-9 een LRE (Launch and Recovery Element) hebben wat werkt met line of sight?
Ehmmmm,

Een "LRE" doet latency niet teniet?

Als ik het in een Chat gooi, wat de normaalste zaak van de wereld lijkt te zijn in deze chat (in andere ook hoor, geen zorg, je zou eens moeten weten wat een vlucht het zakelijk neemt):

quote:
Remote Split Operations: LRE crews are usually located forward to manage landing and takeoff, while MCE crews operate the vehicle from a separate location (often in the US).
MCE zit 1000en KM's verder alsnog dat ding te besturen als line of sight ding niet meer in "in sight" is? Waar is die latency dan, en hoe lost die LRE dat dan op?

Dit lijkt een non sequitur, waar de conclusie niet volgt uit het voorgaande. Ja, latency is een ding. Nee, een oplossing voor tijdens landen opstijgen lost dat niet op, voor die momenten dat je niet aan het landen of opstijgen bent.

quote:
De grootste bottleneck is in dit geval gewoon de laatste zeg 50km aan beide zijden van het front. Daar wordt alles de moeder gejammed en bestaat er nul tot zeer weinig netwerk infra.
Maar er is daar blijkbaar genoeg om via discord complete video walls aan te sturen in die commando posten, die we maar al te vaak in video's zien.

En voor het geval we die complete videowalls ook maar terzijde schuiven als ware het theater: we zien drones die overwatch doen, en daarna ladingen FPV drones op doelen afgaan. Dus ja, videobeelden gaan genoeg naar achteren.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:39:53 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602049
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:17 schreef ExTec het volgende:

Ehmmmm,

Een "LRE" doet latency niet teniet?
De LRE is benodigd voor de directe start en landing tot en na de take-over op afstand (sat/internet etc). Daarna kan een systeem als de MQ-9 vliegen omdat op zo'n 10kft latency niet zo'n groot probleem meer is gezien de taakstelling (nog even compleet los van de jamming etc.), dit itt de FPV en OWA drones waar we het over hebben.

En al die "videowalls" waar je het over hebt is niet realtime te bekijken in de rest van de wereld, simpel zat. Dat is allemaal lokaal niveau. Waarom denk je dat we met de mobieltjes gefilmde schermen (zoals de CAMs vroeger) zien ipv een geëditte stream.

[ Bericht 6% gewijzigd door AchJa op 17-04-2026 21:46:36 ]
pi_220602073
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
De LRE is benodigd voor de directe start en landing tot en na de take-over op afstand. Daarna kan een systeem als de MQ-9 vliegen omdat op zo'n 10kft latency niet zo'n groot probleem meer is gezien de taakstelling, dit itt de FPV en OWA drones waar we het over hebben.
Dit schijnt oekraine te doen via een veelvoud van grondstations. Voor de rest niet gek veel details over te vinden, wat niet verbaast.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 21:48:59 #205
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602079
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:46 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dit schijnt oekraine te doen via een veelvoud van grondstations. Voor de rest niet gek veel details over te vinden, wat niet verbaast.
Oh, "schijnt" en "niet veel details over te vinden". Nou dan moet het wel waar zijn toch?

Maare hoe zit het nou dan? Internet, grondstations? Of wat?
pi_220602094
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh, "schijnt" en "niet veel details over te vinden". Nou dan moet het wel waar zijn toch?
Ow, ik vind het zeker geloofwaardig.

Ik kan hier iets aanschouwen zonder dat ik de noodzaak voel er een binair ordeel over te moeten vellen.

Zou niet de eeste keer zijn dat oekraine een primeur heeft he.

In de basis is het technologisch haalbaar, dus waarom niet.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:00:00 #207
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602126
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, ik vind het zeker geloofwaardig.

Ik kan hier iets aanschouwen zonder dat ik de noodzaak voel er een binair ordeel over te moeten vellen.

Zou niet de eeste keer zijn dat oekraine een primeur heeft he.

In de basis is het technologisch haalbaar, dus waarom niet.
Ik zeg nergens dat het technologisch tot op zekere hoogte niet haalbaar is, tot op zekere hoogte omdat latency en rtt gewoon wetmatigheden zijn.

Het is onder de gegeven omstandigheden gewoon niet haalbaar. En verder blijkt zo'n primeur achteraf helemaal niet zo'n primeur te zijn.
pi_220602164
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:00 schreef AchJa het volgende:
Het is onder de gegeven omstandigheden gewoon niet haalbaar.
Jahoor.

Ik zie geen argumenten de revue passeren die het onmogelijk maken.

Eerste ronde deed ik al bierviltje berekening: maximale lag voordat het onwerkbaar wordt gedeeld door de snelheid van het licht. Geeft je max afstand. En dan, is het vanuit west-duitsland nog wel werkbaar.

Stel je voor dat iemand er echt voor gaat zitten, met meer dan een bierviltje.

quote:
En verder blijkt zo'n primeur achteraf helemaal niet zo'n primeur te zijn.
Eh, nee, dat jij in weerwil van dat relevante autoriteiten die het gewoon erkennen, koppig blijft zeggen dat het niet zo is, sorry, dat telt niet. Denk dat je weet waar ik het over heb ;)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  Forum Admin vrijdag 17 april 2026 @ 22:21:36 #209
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220602201
:')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:32:46 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602258
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:11 schreef ExTec het volgende:

Jahoor.

Ik zie geen argumenten de revue passeren die het onmogelijk maken.

Eerste ronde deed ik al bierviltje berekening: maximale lag voordat het onwerkbaar wordt gedeeld door de snelheid van het licht. Geeft je max afstand. En dan, is het vanuit west-duitsland nog wel werkbaar.
Je weet dat bedraad niet de snelheid van het licht haalt? Dat dat ongeveer 2/3 is (ook fo btw)? Daar begint het al mee, nog even los van alle andere obstakels. Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.

quote:
Stel je voor dat iemand er echt voor gaat zitten, met meer dan een bierviltje.
Je begint in de basis zelf al met verkeerde aannames.

quote:
Eh, nee, dat jij in weerwil van dat relevante autoriteiten die het gewoon erkennen, koppig blijft zeggen dat het niet zo is, sorry, dat telt niet. Denk dat je weet waar ik het over heb ;)
Ik weet prima waar je het over hebt. En ik weet ook heel goed dat die zg. "relevante autoriteiten" waar jij het over hebt gewoon lulkoek verkopen.
  Forum Admin vrijdag 17 april 2026 @ 22:36:22 #211
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220602274
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je weet dat bedraad niet de snelheid van het licht haalt? Dat dat ongeveer 2/3 is (ook fo btw)? Daar begint het al mee, nog even los van alle andere obstakels. Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.
[..]
Je begint in de basis zelf al met verkeerde aannames.
[..]
Ik weet prima waar je het over hebt. En ik weet ook heel goed dat die zg. "relevante autoriteiten" waar jij het over hebt gewoon lulkoek verkopen.
Je hebt al lag/latency met top of the line 5.8ghz drones op korte afstand - laat staan lagere banden en verdere afstanden.

Net als met een computer is een systeem zo snel als het traagste onderdeel, dus als er ergens een bottleneck zit bepaalt dat de snelheid voor de rest van het systeem.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220602282
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:32 schreef AchJa het volgende:
Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.
Ik zeg niet dat dat geen probleem is, ik zeg dat dat werkbaar blijkt?:

quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 21:17 schreef ExTec het volgende:
Maar er is daar blijkbaar genoeg om via discord complete video walls aan te sturen in die commando posten, die we maar al te vaak in video's zien.

En voor het geval we die complete videowalls ook maar terzijde schuiven als ware het theater: we zien drones die overwatch doen, en daarna ladingen FPV drones op doelen afgaan. Dus ja, videobeelden gaan genoeg naar achteren.
Als je argument echt alleen neerkomt op: JA MAAR LAST MILE JAMMING - dan lijkt dat een weinig sterk argument.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:40:26 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602290
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je hebt al lag/latency met top of the line 5.8ghz drones op korte afstand - laat staan lagere banden en verdere afstanden.

Net als met een computer is een systeem zo snel als het traagste onderdeel, dus als er ergens een bottleneck zit bepaalt dat de snelheid voor de rest van het systeem.
Uiteraard is dat zo. Maar meneer wil het puur theoretisch houden onder laboratorium omstandigheden zonder enige vorm van een vertraging/bottleneck. En zelfs dan klopt het niet wat hij zegt.
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:41:58 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602296
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:38 schreef ExTec het volgende:

Ik zeg niet dat dat geen probleem is, ik zeg dat dat werkbaar blijkt?:

Als je argument echt alleen neerkomt op: JA MAAR LAST MILE JAMMING - dan lijkt dat een weinig sterk argument.
Het is een stapeling van he. Maar dat snap je zelf ook wel. Bottomline, lulkoek. En Chat is het met me eens.
pi_220602297
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uiteraard is dat zo. Maar meneer wil het puur theoretisch houden onder laboratorium omstandigheden zonder enige vorm van een vertraging/bottleneck. En zelfs dan klopt het niet wat hij zegt.
Ik mag toch hopen dat ze in laboratoria niet uitrekenen op bierviltjes _O-
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  Forum Admin vrijdag 17 april 2026 @ 22:46:59 #216
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220602317
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat ze in laboratoria niet uitrekenen op bierviltjes _O-
Nee, maar wetmatigheden blijven wetmatigheden. Zelfs als je tot aan een hub in Oekraïne glasvezel zou hebben liggen en je gebruikt via die verbinding aldaar een glasvezel drone heb je vertraging. Al is het maar vanwege de bandbreedte.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:47:40 #217
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602320
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:42 schreef ExTec het volgende:

Ik mag toch hopen dat ze in laboratoria niet uitrekenen op bierviltjes _O-
Dat jij er heilig van overtuigd bent dat signalen over de draad met de snelheid van het licht gaan zegt al genoeg. Dat je nu weer heel bijdehand grappig probeert te zijn is gewoon de aandacht afleiden en elke keer ga je op die toer. Het zal natuurlijk niet in je opkomen dat die "relevante autoriteiten" heel misschien ook gewoon propaganda aan het bedrijven zijn (ook gewoon logisch natuurlijk). Nee natuurlijk niet, stel je voor.
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:51:25 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602339
Maar goed, ik zit lekker in het zuiden van Duitsland op een NATO basis en heb wel wat beters te doen dan voor de honderdste keer te gaan wellus/nietussen met jou. Bier drinken bv. Proost! B:)B
  Forum Admin vrijdag 17 april 2026 @ 22:51:31 #219
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220602340
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat jij er heilig van overtuigd bent dat signalen over de draad met de snelheid van het licht gaan zegt al genoeg. Dat je nu weer heel bijdehand grappig probeert te zijn is gewoon de aandacht afleiden en elke keer ga je op die toer. Het zal natuurlijk niet in je opkomen dat die "relevante autoriteiten" heel misschien ook gewoon propaganda aan het bedrijven zijn (ook gewoon logisch natuurlijk). Nee natuurlijk niet, stel je voor.
Glasvezel is ontzettend snel, maar dat is de belemmering dan ook niet. Er is geen drone die zo snel data, beelden en transmissie kan verwerken, misschien een Triton maar daar gaan ze henk op zolder niet mee laten vliegen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:52:49 #220
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602349
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Glasvezel is ontzettend snel, maar dat is de belemmering dan ook niet. Er is geen drone die zo snel data, beelden en transmissie kan verwerken, misschien een Triton maar daar gaan ze henk op zolder niet mee laten vliegen.
Ook de Triton niet. ;)
  Forum Admin vrijdag 17 april 2026 @ 22:54:17 #221
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220602355
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook de Triton niet. ;)
Dat bedoel ik. En die hebben letterlijk alle kaarten ™
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220602382
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:47 schreef AchJa het volgende:
Dat jij er heilig van overtuigd bent dat signalen over de draad met de snelheid van het licht gaan zegt al genoeg.
Eh, berekening was: ALS je met snelheid van licht communiceert, wat is DAN max afstand?

Radio signalen gaan wel rond de 99% van de snelheid van het licht?

Nattevinger/bierviltje berekening he?

Dat jij natuurlijk ineens weet dat ik het wel over fibre moest hebben zegt al genoeg.

Meeste mensen snappen bij de term "bierviltjesberekening" wel dat het een zeer grove indicatie is.

In deze zeer grove indicatie zijn bv ook geen repeaters opgenomen, hetzij fibre hetzij radio, die beide onheroepelijk ook vertraging opleveren.

Maar laat het maar aan meneer Achja over om daar over te gaan mieren.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 23:01:07 #223
13456 AchJa
Shut up!!!
  Forum Admin vrijdag 17 april 2026 @ 23:01:46 #224
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220602393
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eh, berekening was: ALS je met snelheid van licht communiceert, wat is DAN max afstand?

Radio signalen gaan wel rond de 99% van de snelheid van het licht?

Nattevinger/bierviltje berekening he?

Dat jij natuurlijk ineens weet dat ik het wel over fibre moest hebben zegt al genoeg.

Meeste mensen snappen bij de term "bierviltjesberekening" wel dat het een zeer grove indicatie is.

In deze zeer grove indicatie zijn bv ook geen repeaters opgenomen, hetzij fibre hetzij radio, die beide onheroepelijk ook vertraging opleveren.

Maar laat het maar aan meneer Achja over om daar over te gaan mieren.
Chef, glasvezel haalt niet de snelheid van het licht en de belemmering zit niet in de glasvezel verbinding.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 17 april 2026 @ 23:02:18 #225
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220602395
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Vooral de crypto niet vergeten. ;)
Nou ja, daarom zei ik ook transmissie los van data.. :7
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220602397
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Chef, glasvezel haalt niet de snelheid van het licht en de belemmering zit niet in de glasvezel verbinding.
Klopt, maar in het bierviltjes-lab hadden we even geen budget voor beide berekeningen 8-)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 23:05:51 #227
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602410
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:02 schreef ExTec het volgende:
Klopt, maar in het bierviltjes-lab hadden we even geen budget voor beide berekeningen 8-)
Gelukkig gaat het via radiosignalen (satcom) wel heel snel en heb je totaal geen last van vetraging. Oh, wacht...
pi_220602427
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:05 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gelukkig gaat het via radiosignalen (satcom) wel heel snel en heb je totaal geen last van vetraging. Oh, wacht...
Biervilte was vol, sorry.

Vet-raging is wel een mooi woord btw. Iets voor mensen die agressief af willen vallen, ofzo.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  vrijdag 17 april 2026 @ 23:12:26 #229
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220602447
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Biervilte was vol, sorry.

Vet-raging is wel een mooi woord btw. Iets voor mensen die agressief af willen vallen, ofzo.
Net als een biervilte, vil je dan een biertje ofzo?
pi_220602456
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2026 23:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Net als een biervilte, vil je dan een biertje ofzo?
Mss smaakt dat wel heel goed, gevild bier c_/
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220603017
Als Belarus iets doet gaan ze Luka a la Maduro oppakken zeggen ze :D
pi_220603974
Bekijk deze YouTube-video

Over drones en hoe Oekraine het ecosysteem heeft opgezet.
pi_220604331
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 05:02 schreef 3rr0r het volgende:
Als Belarus iets doet gaan ze Luka a la Maduro oppakken zeggen ze :D
Ok, wie en waar?
En een prettige scheut door de pielemuis.
  zaterdag 18 april 2026 @ 11:57:33 #234
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220604830
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je weet dat bedraad niet de snelheid van het licht haalt? Dat dat ongeveer 2/3 is (ook fo btw)? Daar begint het al mee, nog even los van alle andere obstakels. Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.
[..]
Je begint in de basis zelf al met verkeerde aannames.
[..]
Ik weet prima waar je het over hebt. En ik weet ook heel goed dat die zg. "relevante autoriteiten" waar jij het over hebt gewoon lulkoek verkopen.
Ik dacht toch wel stuk sneller dan 2/3e.

Edit: even door de gpt gehaald, schijnt normaal te zijn O-)
De waarheid ligt een beetje in het midden

quote:
Data reist door kabels met een snelheid van ongeveer 200.000 tot 300.000 km per seconde, wat neerkomt op 60% tot 100% van de lichtsnelheid in een vacuüm.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 18 april 2026 @ 11:58:12 #235
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220604836
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 05:02 schreef 3rr0r het volgende:
Als Belarus iets doet gaan ze Luka a la Maduro oppakken zeggen ze :D
Wie?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 18 april 2026 @ 12:59:25 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220605193
Drone-oorlog. Bruut.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220605213
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 12:59 schreef Perrin het volgende:
Drone-oorlog. Bruut.

[ x ]
Dat heeft die Hongaar snel gedaan, hele unit vernoemd.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220605346
twitter
pi_220605399
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 13:30 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Oekraïne maakt mooie stappen op dit gebied ja :Y En de russen hebben op dit gebied nog veel te verliezen tot aan nu was veel van hun logistiek en capaciteiten erg veilig terwijl bij Oekraïne eigenlijk al sinds de oorlog alles constant onder vuur ligt.

Ben benieuwd hoe de russen gaan reageren wanneer in dat gigantische land van ze ook alles elke nacht onder vuur komt te liggen en hun oorlogsindustrie compleet in de war gaat schoppen. Waarschijnlijk ook de reden dat ze zo heftig beginnen te twitteren over Europese industrie, van die laffe Europeanen die Trump & poetje constant belachelijk maken.

Begint voor de russen schijnbaar toch allemaal wat minder grappig te worden, en dan doen we het nu nog op zijn Europeaans ook; met veel bureaucratie en met een output van slechts 1% van wat het kan zijn als er ook maar iets van urgentie achter zit.
pi_220605838
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 05:02 schreef 3rr0r het volgende:
Als Belarus iets doet gaan ze Luka a la Maduro oppakken zeggen ze :D
En de Russische kernwapens veiligstellen? :P
pi_220607732
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 10:48 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Ok, wie en waar?
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2026 11:58 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Wie?
quote:
Zelensky: There was a report by Syrskyi. In April, the high rate of destruction of the occupiers remains. The Russians are unable to seize the front-line initiative, and this is important.

It becomes more obvious why the activity of the armed forces was increased on the territory of Belarus.

According to intelligence, roads to the territory of Ukraine are being built in the border region of Belarus and artillery positions are being set up. We believe that Russia will once again try to draw Belarus into its war.

I instructed the relevant channels to warn the de facto leadership of Belarus about Ukraine's readiness to defend its land and independence. The nature and consequences of recent events in Venezuela should deter the leadership of Belarus from making mistakes.
Hier is het artikel:

quote:
Zelenskyy hints at 'Venezuela outcome' for Lukashenko, expert says
https://newsukraine.rbc.u(...)-for-1776518434.html
pi_220607755
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220608762
twitter


Bizar hoe snel Oekraïne nu aan het innoveren is.
pi_220608852
Boven deze BBQ gaat het 'em niet worden met de marshmellows denk ik

quote:
Yugtorsan oil depot in Sevastopol
pi_220609447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 22:22 schreef 3rr0r het volgende:
Boven deze BBQ gaat het 'em niet worden met de marshmellows denk ik
[..]
[ afbeelding ]
Je kunt wel BBQ-en, maar je levensduur is dan even lang als de gemiddelde russische Sturmtruppe.


Maar even serieus, de giantische hoeveelheid beelden van strategische en tactische russische doelwitten is simpelweg niet te bevatten.
pi_220609719
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2026 22:05 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Bizar hoe snel Oekraïne nu aan het innoveren is.
Maar da's allemaal propaganda.

Want:

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:47 schreef AchJa het volgende:
Het zal natuurlijk niet in je opkomen dat die "relevante autoriteiten" heel misschien ook gewoon propaganda aan het bedrijven zijn
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 22:00 schreef AchJa het volgende:
En verder blijkt zo'n primeur achteraf helemaal niet zo'n primeur te zijn.
Want stel je voor dat we gewoon toe moeten geven dat die gasten lichtjaren op ons voorlopen, nee,

Dat kan niet....
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zondag 19 april 2026 @ 06:19:24 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220609808
Bekijk deze YouTube-video

Peskov heeft het er maar moeilijk mee, al die grillen van dictator PUTIN

[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 19-04-2026 06:32:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 april 2026 @ 07:54:52 #248
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220609891
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 19:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
In een volledig veilige omgeving zonder enige vorm van beperkingen wordt latency al een probleem, waarom zou bv. een systeem als de MQ-9 een LRE (Launch and Recovery Element) hebben wat werkt met line of sight?

De grootste bottleneck is in dit geval gewoon de laatste zeg 50km aan beide zijden van het front. Daar wordt alles de moeder gejammed en bestaat er nul tot zeer weinig netwerk infra.

Maar goed, deze discussie heb ik al eens vaker gevoerd en toen wat het ook allemaal heel makkelijk etc. etc. Het is natuurlijk niet voor niks dat @:extec mij meteen loopt te taggen.

En als jullie willen dat dit wel waar moet zijn dan mag dat van mij. Ik geloof er iig helemaal niks van.
Is het grote verschil nu niet het Leo internet?
De reapers gebruiken geo satellieten.

Plus softwarematige verbeteringen als ai en lag compensatie uit de game wereld?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 19 april 2026 @ 09:48:55 #249
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220610392
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 02:24 schreef ExTec het volgende:

Maar da's allemaal propaganda.

Want:
[..]
[..]
Want stel je voor dat we gewoon toe moeten geven dat die gasten lichtjaren op ons voorlopen, nee,

Dat kan niet....
Misschien zou je eens wat beter moeten lezen wat ik zeg.

Nederland heeft bv. al sind 2019 een RAS-cel (Robots and Autonomous Systems) binnen de 13e Brigade. De Russen, Israel, de VS, Iran, China en volgens mij nog een paar landen zijn hier al aardig lang mee bezig en gebruiken het ook.

Oekraiene gebruikt het ook al een tijdje (net als de Russen trouwens, innoveren die dan ook?) en schalen nu simpelweg nog meer op. Dat is wat anders dan innoveren of een zg. primeur hebben. Ze hebben niet zelf wat nieuws verzonnen, vervolgens gebouwd en daarna ingezet.
pi_220610424
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 09:48 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misschien zou je eens wat beter moeten lezen wat ik zeg.

Nederland heeft bv. al sind 2019 een RAS-cel (Robots and Autonomous Systems) binnen de 13e Brigade. De Russen, Israel, de VS, Iran, China en volgens mij nog een paar landen zijn hier al aardig lang mee bezig en gebruiken het ook.

Oekraiene gebruikt het ook al een tijdje (net als de Russen trouwens, innoveren die dan ook?) en schalen nu simpelweg nog meer op. Dat is wat anders dan innoveren of een zg. primeur hebben. Ze hebben niet zelf wat nieuws verzonnen, vervolgens gebouwd en daarna ingezet.
Het filmpje wat ik gisteren geplaatst heb duidt dat de 'innovatie' het ecosysteem is waar zij in werken. De snelle veranderen, opschalen, voldoen aan probleemoplossingen etc. Heel anders dan hoe traditionele defensiebedrijven werken.

Dat is ook de enige manier om als kleiner land te kunnen winnen.
  zondag 19 april 2026 @ 10:02:59 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220610505
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 09:50 schreef BEFEM het volgende:

Het filmpje wat ik gisteren geplaatst heb duidt dat de 'innovatie' het ecosysteem is waar zij in werken. De snelle veranderen, opschalen, voldoen aan probleemoplossingen etc. Heel anders dan hoe traditionele defensiebedrijven werken.

Dat is ook de enige manier om als kleiner land te kunnen winnen.
Een oorlogseconomie dus? Alles in dienst van de oorlogsmachine. Maar goed, ik weet eigenlijk wel zeker dat Extec dat niet bedoelde.
pi_220610565
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 10:02 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een oorlogseconomie dus? Alles in dienst van de oorlogsmachine. Maar goed, ik weet eigenlijk wel zeker dat Extec dat niet bedoelde.
Ja een oorlogseconomie maar ook op een bepaalde manier ingericht. Ze doen dat in Rusland anders dan in Oekraine. En mocht Amerika ook ooit een oorkogseconomie gaan opzetten dan zullen ze het eerder op Ruslands manier doen dan op Oekraine manier.

En wat Extec bedoelde, ik ga mij niet in die discussie mengen ;)
pi_220610913
twitter
  zondag 19 april 2026 @ 11:17:15 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220610926
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 11:13 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Die 3-daagse speciale militaire operatie begint toch anders uit te pakken dan nep-tsaar Poetin had gedacht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220611070
twitter
  zondag 19 april 2026 @ 11:43:10 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220611232
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 10:16 schreef BEFEM het volgende:
Ja een oorlogseconomie maar ook op een bepaalde manier ingericht. Ze doen dat in Rusland anders dan in Oekraine. En mocht Amerika ook ooit een oorkogseconomie gaan opzetten dan zullen ze het eerder op Ruslands manier doen dan op Oekraine manier.
Het is meer dat je in de overlevingsstand gaat en je alles gaat aanpassen om te overleven en alles gaat implementeren om dat voorelkaar te krijgen. Ik denk ook niet dat je echt kunt zeggen dat het op die en die manier zal gaan.

quote:
En wat Extec bedoelde, ik ga mij niet in die discussie mengen ;)
Ook vooral niet doen en ik wil het zelf eigenlijk ook niet. Maar ja, dan word je toch weer getagged omdat betrokkene toch weer een reactie wil uitlokken.
pi_220611309
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 11:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het is meer dat je in de overlevingsstand gaat en je alles gaat aanpassen om te overleven en alles gaat implementeren om dat voorelkaar te krijgen. Ik denk ook niet dat je echt kunt zeggen dat het op die en die manier zal gaan.
[..]
Ook vooral niet doen en ik wil het zelf eigenlijk ook niet. Maar ja, dan word je toch weer getagged omdat betrokkene toch weer een reactie wil uitlokken.
Ja van die overlevingsstand heb ik vaker hier vergelijkingen gemaakt als er gezegd wordt dat wij net zo drones moeten maken zoals in Oekraine. Maar dat kunnen wij niet.

Alsnog heb je als land in overlevingsstand wel verschillende opties hoe je het industrieel aanpakt, en dat doet Oekraine wel slim met hun crowdsourcing model.

Om het heel suf te zeggen :') :') :') Ze werken agile in plaats van waterval :') :') :')
  zondag 19 april 2026 @ 12:08:14 #258
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220611366
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 11:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ja van die overlevingsstand heb ik vaker hier vergelijkingen gemaakt als er gezegd wordt dat wij net zo drones moeten maken zoals in Oekraine. Maar dat kunnen wij niet.

Alsnog heb je als land in overlevingsstand wel verschillende opties hoe je het industrieel aanpakt, en dat doet Oekraine wel slim met hun crowdsourcing model.
Klopt.

En onder druk wordt alles vloeibaar. Nu kunnen en willen we het niet. Maar op het moment dat we in een full scale war zitten wordt elk bedrijf gewoon verplicht om een bijdrage te leveren en zit de jeugd de hele dag te solderen. Net als dat er dan allerlei civiel materiaal gevorderd gaat worden. Transportbedrijven bv. die hun vervoer moeten afstaan etc.

quote:
Om het heel suf te zeggen :') :') :') Ze werken agile in plaats van waterval :') :') :')
:D
  zondag 19 april 2026 @ 12:12:42 #259
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220611387
Interview met Zelensky door Buitenhof (niet live), zometeen op NPO1.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220611428
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 12:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt.

En onder druk wordt alles vloeibaar. Nu kunnen en willen we het niet. Maar op het moment dat we in een full scale war zitten wordt elk bedrijf gewoon verplicht om een bijdrage te leveren en zit de jeugd de hele dag te solderen. Net als dat er dan allerlei civiel materiaal gevorderd gaat worden. Transportbedrijven bv. die hun vervoer moeten afstaan etc.
[..]
:D
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 12:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Klopt.

En onder druk wordt alles vloeibaar. Nu kunnen en willen we het niet. Maar op het moment dat we in een full scale war zitten wordt elk bedrijf gewoon verplicht om een bijdrage te leveren en zit de jeugd de hele dag te solderen. Net als dat er dan allerlei civiel materiaal gevorderd gaat worden. Transportbedrijven bv. die hun vervoer moeten afstaan etc.
[..]
:D
En dat is nu net het verschil. In Oekraine gaat dat nu grotendeels open source terwijl in Rusland het staatsgedreven gaat. En dat heeft heel veel oorzaken waaronder dat de Russische overheid de regie niet kwijt wil raken.

Het moet in een maatschappij en denkwijze zitten om het op een andere manier te kunnen doen. Je ziet in Amerika nu ook dat ze er achter komen dat je niet meer alleen kan vertrouwen op de grote partijen en de huidige manier van procurement. Anduril werkt op een hele andere manier.
  zondag 19 april 2026 @ 12:42:48 #261
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220611560
is een zeer goed interview
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220611721
'Kyivs rekensom voor de zege: elke maand 50.000 Russen uitschakelen' https://fd.nl/politiek/15(...)utm_term=app-android
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  zondag 19 april 2026 @ 13:46:11 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220611960
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 13:09 schreef nostra het volgende:
'Kyivs rekensom voor de zege: elke maand 50.000 Russen uitschakelen' https://fd.nl/politiek/15(...)utm_term=app-android
Dat was in januari al het plan:

quote:
We aim to kill 50,000 Russians a month,' Ukraine's new defense minister says

January 20, 2026 5:32 pm
Kyiv Independent
  zondag 19 april 2026 @ 13:53:38 #264
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220612015
Het is al 1000 maal gezegd maar manman dat we nog zo'n gehaktmolenoorlog meemaken in de 21e eeuw.

Weinig geleerd van de vorige eeuw.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 19 april 2026 @ 14:07:38 #265
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220612140
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland

quote:
Artikel door businessam.be • 22u •

Key takeaways Tijdens een top in Turkije wees de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov op het belang van een dialoog tussen Rusland en de Verenigde Staten (VS). Hoewel hij de bestaande meningsverschillen erkende, suggereerde Lavrov dat gesprekken cruciaal zijn om een hernieuwde economische samenwerking met de VS te bereiken. Rusland beschouwt economische samenwerking

© https://www.msn.com/nl-nl(...)94d9886de04593&ei=37
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland


Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.

En het is nu misschien nog niet te laat!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 19 april 2026 @ 14:07:52 #266
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220612141
quote:
15s.gif Op zondag 19 april 2026 13:53 schreef Perrin het volgende:
Het is al 1000 maal gezegd maar manman dat we nog zo'n gehaktmolenoorlog meemaken in de 21e eeuw.

Weinig geleerd van de vorige eeuw.
al zoveel opnames gezien dat er een koppeltje ongeïnteresseerde Russische boersoldaten worden weggevaagd door een stel drones van 500 euro stuk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 april 2026 @ 14:20:14 #267
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220612256
quote:
3s.gif Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland
[..]
[ afbeelding ]Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland


Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.

En het is nu misschien nog niet te laat!
Vergane gloriemachten bedoel je :') .
En als de US in deze situatie serieus gaat onderhandelen over economische betrekkingen, is het hek helemaal van de dam. Dan hebben ze zichzelf écht verlaagd tot het laagste van het laagste.
pi_220612470
quote:
3s.gif Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland
[..]
[ afbeelding ]Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland


Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.

En het is nu misschien nog niet te laat!
Welk voordeel heeft de VS om betrekkingen met Rusland aan te gaan en dan de EU markt te verliezen?

Handel met de EU is 1/3 van alle economische activiteiten voor de VS + is de handel tussen de VS en de EU het 43% van de totale wereld economie.

Rusland is een dwerg met kernwapens. Maar net zoals een terrorist met een bomvest in een volle bus, er voor zorgt dat mensen naar hem luisteren, maar nooit respecteren nog hem enig echte macht toe belichten. Zo mogen we het hedendaagse Rusland ook zien.

Een terrorist met een bomvest.
pi_220612481
twitter
pi_220612491
twitter
pi_220612521
twitter


quote:
Chasiv Yar. Breakthrough attempt repelled.

For the second day in a row, the enemy has been launching mechanized assaults in the sector of the 24th Brigade. The attack was repelled. Enemy armored vehicles, transport, and assault troops were destroyed.
Rusland wil koste wat kost Oekraine uit Chasiv Yar verdrijven, maar worden kilometers voor aankomst al gestopt.

  zondag 19 april 2026 @ 15:05:52 #272
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220612699
quote:
3s.gif Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland
[..]
[ afbeelding ]Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland


Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.

En het is nu misschien nog niet te laat!
Mooi gebaar dat Rusland ook zichtbaar een handreiking doet naar het Westen. Het kan wel: samen werken aan economische voorspoed en vrede.

Stubb en Starmer let u op?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 19 april 2026 @ 15:07:11 #273
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_220612706
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 15:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mooi gebaar dat Rusland ook zichtbaar een handreiking doet naar het Westen. Het kan wel: samen werken aan economische voorspoed en vrede.

Stubb en Starmer let u op?
Goede post!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zondag 19 april 2026 @ 15:11:07 #274
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220612732
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die 3-daagse speciale militaire operatie begint toch anders uit te pakken dan nep-tsaar Poetin had gedacht.
Rusland vecht met z'n 130-140 miljoen inwoners tegen een mogendheid die tig keer groter is. Europa is veel groter, en zeker met Amerika er bij. En dat zeg ik niet, dat zegt de premier van Polen. Of is dat dat ook al een Poetin admirer?

quote:
500 Million Europeans Ask 300 Million Americans to Protect Them from 140 Million Russians!
Bron: Bekijk deze YouTube-video

Wij smeken de amerikanen om hulp omdat wij Europeanen moeten vrezen voor 140 miljoen Russen. Maar ga gerust door hier met lollig doen over Russen die massaal om het leven komen, dronken generaals, en oude tanks en artillerie.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 19 april 2026 @ 15:15:56 #275
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220612793
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 13:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat was in januari al het plan:
[..]
Kyiv Independent
Dronkemans gelal zulke getallen.
Als ik vanaf vandaag elk maand 20 miljard euro verdien, ben ik over 50 maanden rijker dan Elon Musk.
Wat heb je aan dit soort wishfull thinking?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 19 april 2026 @ 15:28:34 #276
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220612865
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Welk voordeel heeft de VS om betrekkingen met Rusland aan te gaan en dan de EU markt te verliezen?

Handel met de EU is 1/3 van alle economische activiteiten voor de VS + is de handel tussen de VS en de EU het 43% van de totale wereld economie.

Rusland is een dwerg met kernwapens. Maar net zoals een terrorist met een bomvest in een volle bus, er voor zorgt dat mensen naar hem luisteren, maar nooit respecteren nog hem enig echte macht toe belichten. Zo mogen we het hedendaagse Rusland ook zien.

Een terrorist met een bomvest.
Putin is op zoek naar een nieuwe USSR , de volgende is Estland , NARVA
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 april 2026 @ 15:32:04 #277
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220612886
quote:
15s.gif Op zondag 19 april 2026 13:53 schreef Perrin het volgende:
Het is al 1000 maal gezegd maar manman dat we nog zo'n gehaktmolenoorlog meemaken in de 21e eeuw.

Weinig geleerd van de vorige eeuw.
Als we straks op 4 mei maar een paar keer heel vastberaden "Dit nooit meer" zeggen
  zondag 19 april 2026 @ 15:38:42 #278
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220612916
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 15:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland vecht met z'n 130-140 miljoen inwoners tegen een mogendheid die tig keer groter is. Europa is veel groter, en zeker met Amerika er bij. En dat zeg ik niet, dat zegt de premier van Polen. Of is dat dat ook al een Poetin admirer?
[..]
Bron: Bekijk deze YouTube-video

Wij smeken de amerikanen om hulp omdat wij Europeanen moeten vrezen voor 140 miljoen Russen. Maar ga gerust door hier met lollig doen over Russen die massaal om het leven komen, dronken generaals, en oude tanks en artillerie.
Weer lekker in de trollmodus oude schaamlap.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 19 april 2026 @ 15:40:14 #279
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220612924
quote:
3s.gif Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland
[..]
[ afbeelding ]Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland


Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.

En het is nu misschien nog niet te laat!
Aka de economie staat er zeer slecht voor en militair gaat het ook Kut.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 19 april 2026 @ 15:41:44 #280
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220612930
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef Korenfok het volgende:

Welk voordeel heeft de VS om betrekkingen met Rusland aan te gaan en dan de EU markt te verliezen?
Niks, maar volgens sommigen moeten we maar een pact vormen zonder de VS met gebieden/landen als het Midden Oosten, Rusland en China...
  zondag 19 april 2026 @ 16:31:05 #281
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220613212
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 15:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Rusland vecht met z'n 130-140 miljoen inwoners tegen een mogendheid die tig keer groter is. Europa is veel groter, en zeker met Amerika er bij. En dat zeg ik niet, dat zegt de premier van Polen. Of is dat dat ook al een Poetin admirer?
[..]
Bron: Bekijk deze YouTube-video

Wij smeken de amerikanen om hulp omdat wij Europeanen moeten vrezen voor 140 miljoen Russen. Maar ga gerust door hier met lollig doen over Russen die massaal om het leven komen, dronken generaals, en oude tanks en artillerie.
Poetin heeft de hele USSR achter zich staan toch en alle daqppere Ruzzia soldaten

En als Poetin we stoppen met vechten , de oorlog is voorbij en het internet weer aanzet dan is iedereen blij
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 april 2026 @ 16:33:04 #282
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220613223
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 15:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Weer lekker in de trollmodus oude schaamlap.
Het is de premier van Polen die dat zegt. Ik spreek hem enkel na.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 19-04-2026 16:39:17 ]
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 19 april 2026 @ 16:34:33 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220613234
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 16:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het de premier van Polen die dat zegt. Ik spreek hem enkel na.
Als polen de mouwen opstroopt dan staan ze zo in Moskou, dat zouden de Russen ook veel fijner vinden , kan iedereen weer porno kijken en navigeren


Bekijk deze YouTube-video
Ja , wel 1984 maar niet 1990


[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 19-04-2026 17:14:08 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 19 april 2026 @ 17:10:36 #284
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220613518
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 15:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mooi gebaar dat Rusland ook zichtbaar een handreiking doet naar het Westen. Het kan wel: samen werken aan economische voorspoed en vrede.

Stubb en Starmer let u op?
Waren ze allemaal maar zo constructief, vredelievend en redelijk als in Moskou. Dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien of niet?! :Y
  zondag 19 april 2026 @ 18:14:01 #285
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220614136
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Welk voordeel heeft de VS om betrekkingen met Rusland aan te gaan en dan de EU markt te verliezen?

Handel met de EU is 1/3 van alle economische activiteiten voor de VS + is de handel tussen de VS en de EU het 43% van de totale wereld economie.

Rusland is een dwerg met kernwapens. Maar net zoals een terrorist met een bomvest in een volle bus, er voor zorgt dat mensen naar hem luisteren, maar nooit respecteren nog hem enig echte macht toe belichten. Zo mogen we het hedendaagse Rusland ook zien.

Een terrorist met een bomvest.
Hoezo zou de VS de EU markt kunnen verliezen? De EU is qua energie volledig afhankelijk van de VS, andersom niet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 19 april 2026 @ 18:17:18 #286
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220614163
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2026 17:10 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waren ze allemaal maar zo constructief, vredelievend en redelijk als in Moskou. Dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien of niet?! :Y
Goede post!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 19 april 2026 @ 18:17:43 #287
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220614168
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 18:17 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Goede post!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220614212
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 18:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Hoezo zou de VS de EU markt kunnen verliezen? De EU is qua energie volledig afhankelijk van de VS, andersom niet.
Misschien je eens verdiepen in de energie toevoer binnen de EU.

we waren toch volledig afhankelijk van rusland? Hoe verloopt dat nu?
  Forum Admin zondag 19 april 2026 @ 18:23:29 #289
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220614223
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 18:17 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Goede post!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 19 april 2026 @ 18:30:56 #290
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220614303
Toch eindelijk weer eens een goede post in dit topic.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 19 april 2026 @ 18:34:02 #291
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220614331
Bedankt allemaal!

(fokken op mobiel, ben er niet zo goed in)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 19 april 2026 @ 18:44:00 #292
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_220614423
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 18:34 schreef Parafernalia het volgende:
Bedankt allemaal!

(fokken op mobiel, ben er niet zo goed in)
Jij ook bedankt voor je goede post!
  zondag 19 april 2026 @ 18:50:30 #293
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_220614494
quote:
7s.gif Op zondag 19 april 2026 16:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het is de premier van Polen die dat zegt. Ik spreek hem enkel na.
Daar gaat het niet om grapjas.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 19 april 2026 @ 18:55:26 #294
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220614535
Php snapt zelf ook wel dat Tusk dit overdrachtelijk bedoelde
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zondag 19 april 2026 @ 18:56:42 #295
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220614558
Php snapt zelf ook wel dat Tusk dit overdrachtelijk bedoelde
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 18:55 schreef Parafernalia het volgende:
Php snapt zelf ook wel dat Tusk dit overdrachtelijk bedoelde
En wéér een goede post. Ik zit er lekker in vandaag.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 19:07:34 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220614645
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 19 april 2026 @ 19:19:28 #297
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220614734
quote:
10s.gif Op zondag 19 april 2026 17:10 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Waren ze allemaal maar zo constructief, vredelievend en redelijk als in Moskou. Dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien of niet?! :Y
Moskou moet heel snel ophoepelen uit de Krim, voor ze eruit gejodeld worden
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 19 april 2026 @ 19:21:50 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220614749
poetin will not lose crimea

die shit is klaar, never gonna happen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 19 april 2026 @ 19:29:23 #299
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220614804
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2026 18:21 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Misschien je eens verdiepen in de energie toevoer binnen de EU.

we waren toch volledig afhankelijk van rusland? Hoe verloopt dat nu?
We waren niet volledig afhankelijk van Rusland. We zijn nu wel afhankelijker van de VS dan dat we van Rusland waren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220614952
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2026 19:29 schreef BlaZ het volgende:

[..]
We waren niet volledig afhankelijk van Rusland. We zijn nu wel afhankelijker van de VS dan dat we van Rusland waren.
Denk het niet. het hele rusland debacle heeft aangetoont dat er niet zo iets hoeft te zijn als volledig afhankelijk zijn van een leverancier. En dat diversificatie een prima strategie en met een beetje effort opgepakt kan worden. Stel trump gooit zijn handel dicht (dan kan canada ons ook leveren, aangezien canada ook voldoende voorraden heeft, of.... noem maar een land. energie is op alle plekken te vinden). plus zien we met de transitie dat ook dit weer aan het veranderen is. en dit zien we dus ook binnen de EU. Zo haalt spanje uit hele andere landen hun olie, dan bijv. Duitsland.

De eU is een vele grotere powerhouse dan dat de anti eu brigade wil accepteren.
  zondag 19 april 2026 @ 19:44:26 #301
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220614990
Crimea Beach Party is coming & @sp3c is invited!
Bekijk deze YouTube-video
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')