SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Ja dat denk ik welquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat impliceer je dan toch? Denk je dat Rusland zelf besluiten om zich op te splitsen in allerlei deelstaten?
Natuurlijk. Nu ze zowel initiatief als momentum aan het Oekraïnse front kwijt zijn proberen ze nog harder dan ooit de Europese steun te frustreren. Hoe beter dan al die putinverstehers en zogenaamde vredesduiven hier in de EU activeren door oorlogszuchtige retoriek richting het balticum te slingeren? Je ziet de usual suspects alweer zenuwachtig worden; "het is onze oorlog niet", "we moeten vrede sluiten met Rusland", "de steun moet stoppen want dat leidt tot meer escalatie" ladieda und bladiebla etcetera.quote:Op zaterdag 11 april 2026 14:52 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Oog van Russen gaat wel erg op Baltische Staten ook laatste tijd.
De kans is groter dat Poetin op prime time meldt dat hij op mannen valt.quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel
men is Poetin spuugzat
zou best kunnenquote:Op zaterdag 11 april 2026 15:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De kans is groter dat Poetin op prime time meldt dat hij op mannen valt.
Waren het maar mannen ...quote:Op zaterdag 11 april 2026 15:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De kans is groter dat Poetin op prime time meldt dat hij op mannen valt.
Bijzonder, zo boven water. Denk dat ie gewoon gezien wilde worden.quote:
Deze foto toont aan dat 90% van die zogenaamde rechtse Gasten gewoon trollen zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Waren het maar mannen ...
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Waren het maar mannen ...
[ afbeelding ]
Waarom noem je Biden niet?quote:Op zaterdag 11 april 2026 16:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Deze foto toont aan dat 90% van die zogenaamde rechtse Gasten gewoon trollen zijn.
Moet je eens voorstellen als Klaus Swaab, Junker, Rutte, Obama of weet ik veel welke vijand van rechts zo'n foto van had bestaan.
Heeft weer precies het russische doel gediend. Die hebben 5 minuten voordat het Paasbestand in ging Trump al een berichtje gedaan dat Oekraïne het Paasbestand heeft gebroken.quote:
Die zat ook allemaal kinderen te kussen inderdaad.quote:
Er zitten er een aantal tussen die heel hard proberen om het ondanks alles een rechts/links dingetje te laten. Dat ge-tryhard zie je vaker bij mensen die goed gaan op dat soort polarisatie.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zat ook allemaal kinderen te kussen inderdaad.
Kan dit ook in het NL?quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah daar komt dat gezeur vandaan over die duitse wet dat jongens niet langer dan 3 maanden naar het buitenland mogen, wanneer ze opgeroepen worden, die al meer dan 1 jaar in werking is.quote:
Allemaal vreemde kinderen, langs de weg op hun blote buik.quote:Op zaterdag 11 april 2026 22:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn punt: trols zeuren over iedereen behalve Poetin.quote:Op zondag 12 april 2026 08:46 schreef Since2003 het volgende:
[..]
'Rules for thee but not for me', is jouw punt?
Met een bord voor je kop is de spiegel lastig te zien. Ff weghalen.quote:Op zondag 12 april 2026 08:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Mijn punt: trols zeuren over iedereen behalve Poetin.
Jij: wat vind je van Biden?
Tuurlijk... precies mijn punt.quote:Op zondag 12 april 2026 09:01 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Met een bord voor je kop is de spiegel lastig te zien. Ff weghalen.
Alsof de hele wereld om Oekraïne draait...quote:Op zondag 12 april 2026 09:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Tuurlijk... precies mijn punt.
Alles om af te leiden van poetin.
quote:Op zondag 12 april 2026 10:52 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Alsof de hele wereld om Oekraïne draait...
Jij blijft zijn punt bewijzen.quote:Op zondag 12 april 2026 10:52 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Alsof de hele wereld om Oekraïne draait...
dat jij trapt in zijn frame poging om mij neer te zetten als 'rechts' is niet het bewijzen van zijn punt.quote:Op zondag 12 april 2026 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Jij blijft zijn punt bewijzen.
Ik gebruik bewust het woord russische bot / russische troll farm niet meer.quote:Op zondag 12 april 2026 11:45 schreef Since2003 het volgende:
[..]
dat jij trapt in zijn frame poging om mij neer te zetten als 'rechts' is niet het bewijzen van zijn punt.
Laat hem dan maar denken dat hij een punt heeft hoor.
Dat je überhaupt dat dal uitgelopen bent vind ik al bewonderingswaardig.quote:Op zondag 12 april 2026 12:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ik gebruik bewust het woord russische bot / russische troll farm niet meer.
Dat zegt en impliceert hij nergens.quote:Op zondag 12 april 2026 11:45 schreef Since2003 het volgende:
[..]
dat jij trapt in zijn frame poging om mij neer te zetten als 'rechts' is niet het bewijzen van zijn punt.
Laat hem dan maar denken dat hij een punt heeft hoor.
Concreet wordt hij dus niet. En jij ook niet.quote:Op zondag 12 april 2026 20:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zegt en impliceert hij nergens.
Lospedrosa? Scvjb?quote:Op zondag 12 april 2026 22:22 schreef ExTec het volgende:
Ja, en die ene bal die hier soms post. Ben z'n naam kwijt.
Ja, die ja.quote:
Fico van Slowakije had al paar weken terug aangegeven de veto'er te worden mocht Orban verdwijnen dus een zekerheid is dat niet.quote:Op zondag 12 april 2026 21:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Grote overwinning voor de pro Oekraïne en pro EU kandidaat in Hongarije. Zelensky is daar ook heel populair dus eigenlijk is het logisch dat je die steunt als presidentskandidaat.
[ x ]
Er kan weer snel een nieuw steunpakket van de EU naar Oekraïne.
Tijd om afscheid te nemen van Slowakije als die echt moeilijk gaat worden.quote:Op zondag 12 april 2026 22:36 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Fico van Slowakije had al paar weken terug aangegeven de veto'er te worden mocht Orban verdwijnen dus een zekerheid is dat niet.
jij ook, sterkte!quote:Op zondag 12 april 2026 21:35 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Concreet wordt hij dus niet. En jij ook niet.
Jammer.
Trackrecord van fico is veel gematigder dan die van orban.quote:Op zondag 12 april 2026 22:36 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Fico van Slowakije had al paar weken terug aangegeven de veto'er te worden mocht Orban verdwijnen dus een zekerheid is dat niet.
Dat gaat zo makkelijk niet helaas. Slecht bij negedacht bij het opzetten van de EUquote:Op zondag 12 april 2026 22:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tijd om afscheid te nemen van Slowakije als die echt moeilijk gaat worden.
Wie moet er nu naar zijn verjaardagsfeestje komen ?quote:Op zondag 12 april 2026 23:03 schreef RotatoR het volgende:
Poetin houdt geen vriendjes over zo.
[ x ]
Ik denk dat ik wel iemand weet die daar wel oren naar zou hebben.quote:Op zondag 12 april 2026 23:04 schreef TLC het volgende:
[..]
Wie moet er nu naar zijn verjaardagsfeestje komen ?![]()
Ik denk dat jij er wel méér dan een weet.quote:Op zondag 12 april 2026 23:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel iemand weet die daar wel oren naar zou hebben.
Nu nog eens Noord-Korea aanpakken.quote:Op zondag 12 april 2026 23:03 schreef RotatoR het volgende:
Poetin houdt geen vriendjes over zo.
[ x ]
Dat wordt weer tijd voor wat nieuwe SMO'tjes.quote:Op zondag 12 april 2026 23:04 schreef TLC het volgende:
[..]
Wie moet er nu naar zijn verjaardagsfeestje komen ?![]()
quote:On other directions, there were no significant changes in the situation.
Since the beginning of the ceasefire, no missile or aerial strikes, or attacks by kamikaze drones (such as "Shahid/Herbera") have been recorded, but the enemy has carried out 1,355 artillery attacks on our military positions; conducted 115 assaults; and delivered 6,226 drone strikes (including fpv drones - 1,677; kamikaze drones - 4,549).
In total, since the beginning of the ceasefire, a total of 7,696 violations by the enemy have been recorded.
Russia, in general, is adhering to the ceasefire it declared, but continues to conduct combat operations on certain directions, including with the use of fpv drones and kamikaze drones of the types "Italmas", "Lancet", and "Molniya".
Grapje toch?quote:Op maandag 13 april 2026 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
Orthodox paasfeest van gisteren. Vroom Christen.
Hij is cultureel en in zijn uitingen erg Christelijk. Dat was Bush jr. bijvoorbeeld ook.quote:Op maandag 13 april 2026 11:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Grapje toch?
Als iemand dichter bij de duivel staat dan bij God, dan is dat Poetin wel.
Doet hij uberhaupt iets NIET wat God verboden heeft?
Er zijn maar 469 aanvallen geregistreerd (door Oekraine) en hier en daar doden gevallen. Maargoed, het kan altijd erger ja.quote:Op maandag 13 april 2026 10:41 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]
Orthodox paasfeest van gisteren. Vroom Christen.
@:Scjvb
Overigens is mij meegevallen dat het het paasbestand min of meer heeft stand gehouden. Over en weer wat schermutselingen maar dat was het ook.
Ik vond hoe ze 2 rus PoWs in burgerkleding naar de linie stuurde, bestand ff "testen", om vervolgens natuurlijk door rus in stukjes te worden geblazen wel humor.quote:Op maandag 13 april 2026 13:42 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er zijn maar 469 aanvallen geregistreerd (door Oekraine) en hier en daar doden gevallen. Maargoed, het kan altijd erger ja.
Het kwaad zit in elk mens mijn beste.quote:Op maandag 13 april 2026 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
Lol. Met een kaarsje in een kerk staan maakt je nog niet "erg Christelijk" natuurlijk. Helemaal niet als die zelfde kerk een verlengstuk is van je regime en er uit jouw naam de meest gruwelijke shit wordt uitgehaald in het buurland dat je hebt aangevallen.
Voor zover dat waar is dan is dat fout. Had niet gemogen.quote:Op maandag 13 april 2026 13:42 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er zijn maar 469 aanvallen geregistreerd (door Oekraine) en hier en daar doden gevallen. Maargoed, het kan altijd erger ja.
Laat me raden, was geen kremlinbeleid.quote:Op maandag 13 april 2026 14:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voor zover dat waar is dan is dat fout. Had niet gemogen.
Dat kan niemand met enige zekerheid zeggen. Dan moeten we inzage krijgen in hoe de commandostructuur daar werkt en hoe de orders tot stand komen.quote:Op maandag 13 april 2026 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat me raden, was geen kremlinbeleid.
Je ziet President en alleenheerser Poetin hierboven een kaarsje vasthouden in de kerk, hoe kan zo'n enorm vrome en christelijke man nou ooit verantwoordelijk zijn voor een dikke 4 jaar oorlog die zijn land voert in een buurland?quote:Op maandag 13 april 2026 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laat me raden, was geen kremlinbeleid.
Dan is hij dus niet christelijk.....quote:Op maandag 13 april 2026 13:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij is cultureel en in zijn uitingen erg Christelijk. Dat was Bush jr. bijvoorbeeld ook.
Hij doorleeft de cultuur.
Politiek gezien is hij niet van de richting "Als iemand u op de ene wang slaat, keer hem dan ook de andere toe" als je dat bedoelt. Maar dat kan ook niet.
Sure, maar een Christen doet ten minste zijn best om zich aan de Bijbelse maatstaven te houden.quote:Op maandag 13 april 2026 14:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het kwaad zit in elk mens mijn beste.
Hopelijk komen die ratten linksom of rechtsom aan de beurt.quote:
Als het niet van hogerhand is goed gekeurd, dan is er een serieus probleem in Rusland. Er zijn dan een 2tal opties mogelijk.quote:Op maandag 13 april 2026 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kan niemand met enige zekerheid zeggen. Dan moeten we inzage krijgen in hoe de commandostructuur daar werkt en hoe de orders tot stand komen.
Het weer daar was de afgelopen drie weken heel lekker zonnig met weinig neerslag. De drassige ondergrond is behoorlijk opgedroogd.quote:
De ruta en nl defensie koopt ze blijkbaar ook. 2000 per jaar is nogal.quote:Op maandag 13 april 2026 21:19 schreef BEFEM het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)ten-bouwen~b8a7650e/
Wat is deze. Is dat die vent die eerder in het nieuws kwam omdat ie mogelijk louche zou zijn?
Iemand info over die zogenaamde kruisraket die wij in Nederland maken en aan Oekraine leveren?
Ja of optie 4 dat Russen reageren op (vermeend) Oekraïens vuur.quote:Op maandag 13 april 2026 17:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Als het niet van hogerhand is goed gekeurd, dan is er een serieus probleem in Rusland. Er zijn dan een 2tal opties mogelijk.
1. Leger commandanten krijgen essentiële informatie over een wapenstilstand niet!
2. Leger commandanten of manschappen opereren tegen de wil in van Poetin.
Beide opties zullen hele grote consequenties hebben in een functionerend leger.
Dus 3. globale Opties; 1. Poetin beveelt / staat toe om aanvallen door te laten gaan. 2. bevel van wapenstilstand wordt niet opgevolgd. 3. bevel van wapenstilstand komt niet terrecht bij alle onderdelen.
PS hoe betrouwbaar is een afspraak met een land wie deze 2 zaken speelt, als het niet van boven af wordt goedgekeurd?
Ben benieuwd welk van de 3 het nu zal zijn in jou ogen?
Nee, dat doen ze niet soms, maar constant.quote:Op maandag 13 april 2026 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
Ik sluit ook niet uit dat ze soms ook gewoon hun boekje/scoop te buiten gaan hoor.
Dus als ze buiten hun scoop / boekje gaan, heeft Rusland dan een probleem als leger of niet?quote:Op maandag 13 april 2026 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja of optie 4 dat Russen reageren op (vermeend) Oekraïens vuur.
Ik sluit ook niet uit dat ze soms ook gewoon hun boekje/scoop te buiten gaan hoor. Maar een wapenstilstand betekent praktisch nooit dat er helemaal geen vuur meer is.
En nee, ik verklaar de Russen niet heilig.
Blijkbaar is putin gewoon een verticaal uitgedaagde clown, die zijn eigen leger niet eens onder controle heeft.quote:Op maandag 13 april 2026 22:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dus als ze buiten hun scoop / boekje gaan, heeft Rusland dan een probleem als leger of niet?
Dat wisten wel al, met die colonne richting moskou door die huurlingen baas. Vliegvelden, legerbasissen compleet leeg en is uit eindelijk om gesproken en uit de lucht geschoten.quote:Op maandag 13 april 2026 22:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Blijkbaar is putin gewoon een verticaal uitgedaagde clown, die zijn eigen leger niet eens onder controle heeft.
Ja dat staat in het artikelquote:Op maandag 13 april 2026 21:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De ruta en nl defensie koopt ze blijkbaar ook. 2000 per jaar is nogal.
Als je op YT kijkt, dan is het vooral veel analysen over dat er een veranderde situatie is aan het front, met een xtreem duidelijk voordeel voor Oekraine. Zoals dat Oekraine dus blijkbaar 5x zoveel russen uitschakelt in verhouding tot een aantal maanden terug.quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
Wel stilletjes de laatste tijd aangaande Oekraine.
Alle aandacht gaat naar Iran toe lijkt wel.
En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
Het Russische voorjaarsoffensief is als een nachtkaars uitgegaan en Oekraïne beperkt zich tot drone en raketaanvallen in het achterland van Rusland. Dat is bijzonder effectief, maar meestal niet spectaculair.quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
En ja daar kan ik zelf ook wat aan doen, maar zit niet zo in die dingen waar de bronnen zitten.
Oekraine controleert (mogelijk!) een grotere gebied als battle zone, dan aantal weken geleden. Bijna 40 tot 50 Km dieper in russische bezet gebied.quote:Op dinsdag 14 april 2026 14:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het Russische voorjaarsoffensief is als een nachtkaars uitgegaan en Oekraïne beperkt zich tot drone en raketaanvallen in het achterland van Rusland. Dat is bijzonder effectief, maar meestal niet spectaculair.
Geen nieuws is goed nieuws. Voor Oekraïne dan.
Oh er is wel nieuwtje:quote:Op dinsdag 14 april 2026 13:54 schreef bianconeri het volgende:
quote:The US has reinstated sanctions against Russian oil, - Politico.
These restrictions were previously partially suspended to curb oil and gas prices following the escalation in the Middle East and threats to supplies through the Strait of Hormuz
Het waren toch nazi's met Zelensky als fuhrer?quote:
Geloof je dit?quote:
Ik begrijp dat dit voor jou een bittere pil is, en ik wens je veel sterkte in je rouwproces.quote:
Heeft niks met geloven te maken he. De headlines voor wapendeals voor oekraine liegen er niet om.quote:
Fantastische deal voor Europa en US. Gewoon Oekraine volpompen met de nieuwste tech en defense-tech, betere verdediging ga je niet krijgen tegen Rusland.quote:
High tech is misschien niet het juiste woord in dit geval, maar het zegt alles over de huidige tijd waarin we leven. Lange tijd keken we op tegen landen met high tech legers maar we zien nu in meerdere oorlogen de kracht en effectiviteit van asymetrische oorlogsvoering en de kracht van low tech in grote aantallen. Goedkope wapens die door hele dure wapens onschadelijk gemaakt moeten worden wat vaak nog niet eens lukt.quote:
poetin had alle graan export over zee geblokeerd had voor oekraine, en Oekraine die hele blokkade heeft opblazen /verslagenquote:Op woensdag 15 april 2026 12:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
High tech is misschien niet het juiste woord in dit geval, maar het zegt alles over de huidige tijd waarin we leven. Lange tijd keken we op tegen landen met high tech legers maar we zien nu in meerdere oorlogen de kracht en effectiviteit van asymetrische oorlogsvoering en de kracht van low tech in grote aantallen. Goedkope wapens die door hele dure wapens onschadelijk gemaakt moeten worden wat vaak nog niet eens lukt.
Poetin heeft niet zo zeer een high tech regionale macht als buurland naast zich gecreëerd, maar wel een regionale macht die helemaal klaar is voor moderne oorlogsvoering wat werkt met lage budgetten en beperkte manschappen. En dat blijkt net zo gevaarlijk en misschien nog wel gevaarlijker dan een high tech leger met mega-budgetten en veel manschappen.
quote:Oekraïense president Zelensky komt naar Middelburg: 'Het is tot het laatst spannend geweest'
President Volodymyr Zelensky van Oekraïne is donderdag in Middelburg om de Four Freedoms Award persoonlijk in ontvangst te nemen. Zijn aanwezigheid was lange tijd onzeker, maar Commissaris van de Koning Hugo de Jonge (voorzitter van de Roosevelt Foundation) heeft woensdag de komst van Zelensky bevestigd.
„Ik denk dat dat heel erg mooi is”, zegt De Jonge over de aanwezigheid van de president. „De Four Freedoms Awards gelden als een erkenning van het moedige leiderschap van het Oekraïense volk en zijn president en van hun inzet voor vrijheid, democratie en de rechtsstaat in Europa. Het is een strijd die ons ook aangaat en raakt. Daarom is het een heel belangrijk signaal dat hij morgen aanwezig is.”
Zelensky en het Oekraïense volk zijn een symbool geworden van veerkracht en van het verdedigen van fundamentele vrijheden, aldus De Jonge. „Het zijn de vrijheden zoals president Roosevelt die 85 jaar geleden onder woorden heeft gebracht. In een tijd waarin vrijheid en democratie wereldwijd onder grote druk staan, laat zijn aanwezigheid in Middelburg zien dat het ongelooflijk belangrijk is om pal te staan voor die vrijheid, zelfs onder de allermoeilijkste omstandigheden.”
Goed in beeld
Onder meer via de livestream en de rechtstreekse televisie-uitzending kan iedereen de uitreiking en het bezoek van Zelensky volgen. „De hele dag zal goed in beeld worden gebracht”, verzekert De Jonge. „Na afloop van de ceremonie lunchen we met alle laureaten, de koning en de premier. Daarna zijn er een-op-eenoverleggen tussen Zelensky, onze koning en de premier.”
Mede door de komst van Zelensky is er uitzonderlijk veel belangstelling van de media voor de uitreiking van de Four Freedoms Awards. „Ons team werkt al weken onder hoogspanning. Er is ongekend veel internationale persaandacht deze keer. Dat markeert nog eens extra hoe bijzonder deze editie is.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-geweest~a7d76bd1/
Ah kijk trol nummer zoveel onder een andere naam.quote:Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Ah kijk de bedelaar komt langs en gaat weer met wat miljarden terug.
Van mij mogen het biljarden zijn.quote:Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Eigenaar van Destinus is een Rus, die het geloof ik niet zo heeft met Putin. Bedrijf heeft enorm uitgebreid en je hoort en leest er nooit wat over.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen[ x ]
Moscow views these moves as a deliberate step toward sharp military-political escalation.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Precies de prioriteiten van Jetten1 liggen elders, en hopelijk de functies van Jetten 1 en brussel ook. En gaat de focus volledig op de problemen per land.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:12 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Van mij mogen het biljarden zijn.
Mooi. Had teleurgesteld geweest als we dat niet zouden staanquote:Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
Owjee. Nederland staat er ook tussen]
Twente ziet er niet goed uit, met ook nog Urenco/ETC en Thales.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:52 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mooi. Had teleurgesteld geweest als we dat niet zouden staan
Als de russen winnen, dan hebben we pas problemen per land.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:49 schreef gijsman het volgende:
[..]
Precies de prioriteiten van Jetten1 liggen elders, en hopelijk de functies van Jetten 1 en brussel ook. En gaat de focus volledig op de problemen per land.
Doet me denken aan die managers met doelstellingen als 50% meer omzet in een paar jaar. En dan werken in een krimpende marktquote:
quote:Op woensdag 15 april 2026 21:19 schreef Since2003 het volgende:
we moeten voorkomen dat ie ook Finland en Estland pakt , dus goede zaak dat we de drone expertise flink opvoeren om de Russische beer in zijn hok te houdenquote:Op woensdag 15 april 2026 20:01 schreef gijsman het volgende:
Was eergisteren gewoon openlijk in de grote kranten:quote:Op woensdag 15 april 2026 21:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Eigenaar van Destinus is een Rus, die het geloof ik niet zo heeft met Putin. Bedrijf heeft enorm uitgebreid en je hoort en leest er nooit wat over.
Ik ben echt benieuwd hoe dat allemaal in elkaar steekt.
Ik denk dat die situaties toch wel anders liggen, met name omdat Hormuz pal naast Iran ligt.quote:Op woensdag 15 april 2026 12:56 schreef Korenfok het volgende:
Dit zijn kleine overwinningen geweest in de totale oorlog, maar strategisch gigantisch interessant, zeker voor de situatie in de straat van Hormuz.
en als Trump en zijn trawanten zich nu koest hadden gehouden tegen Iran, dan waren er geen zwermen Shaheds op de Golfstaten afgeschoten, had zelensky geen contact hoeven te leggen om expertise in droneafweer te delen en had hij geen financiële middelen meer gehad binnen nu en een paar maanden. Guess how that panned outquote:Op woensdag 15 april 2026 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dit voor jou een bittere pil is, en ik wens je veel sterkte in je rouwproces.
Lijkt me sterk dat dit gebeurd is, dit is tenslotte geen Kremlinbeleid.quote:Op donderdag 16 april 2026 09:05 schreef MaxMark het volgende:
Weer een grote aanval vannacht. Minstens 7 doden en tientallen gewonden al:
Doden en tientallen gewonden bij zware Russische aanvallen op Oekraïne
Edit: 15 doden gemeld inmiddels.
Er is in totaliteit maar 1,03 biljard euro in omloop.quote:Op woensdag 15 april 2026 21:12 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Van mij mogen het biljarden zijn.
Oh ok.quote:Op donderdag 16 april 2026 10:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er is in totaliteit maar 1,03 biljard euro in omloop.
Dit bedrag is inclusief al het contante geld, geld op spaarrekeningen, investeringen, cryptovaluta en elke andere vorm van geld.
Dus biljarden kan niet eens.
False flag ofcquote:Op donderdag 16 april 2026 10:05 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dit gebeurd is, dit is tenslotte geen Kremlinbeleid.
Dat kan nu ookquote:Op donderdag 16 april 2026 13:40 schreef BEFEM het volgende:
Leip om het Shaktar stadion te zien. Zou ik graag een keer heen gaan. Hopelijk kan dat ooit.
heel veel sterkte gewenst de komende tijd, php'tjequote:
Pic is ook al iets van 4 jaar oud...quote:Op donderdag 16 april 2026 15:41 schreef 3rr0r het volgende:
Offtopic maar bij de NOS: 'Defensie stopt met droneoefeningen bij Weert' en dan dit plaatje erbij
[ afbeelding ]
Krijg je dan een professioneel gevoel bij onze defensie, als vrouwen met hun lange haren los bezig zijn?
Zou @:AchJa ook met wapperende manen flaneren?
Zoiets hebben we wel eens vaker gehoord... (Understatement).quote:Op donderdag 16 april 2026 16:25 schreef Perrin het volgende:
De kans dat Poetin 2026 overleeft is aan het afnemen.
Dit keer echt(tm).quote:Op donderdag 16 april 2026 17:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoeits hebben we wel eens vaker gehoord... (Understatement).
Meloni was altijd al prima bezig. Maar ja, past niet in het linkse pulletje dus kreeg alleen maar commentaar.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:36 schreef Korenfok het volgende:
Melloni is ook telkens goed bezig!
Zo prettig dat er ook steeds meer realistische partijen komen aan de rechter kant van het spectrum. Politici wie heldere kijken hebben op zaken als Europa, Rusland en Oekraine.
Orban, zijn gelijksoortige in Europa (afd, Fvd, Farage enz) hanteren allemaal de muis en Leeuw strategie. Ze leiden de leeuw naar binnen, die verscheurt alles, en de muis krijgt de leftovers.
Toch prettig dat er nog Politici zijn die echt voor het belang van hun land kunnen denken.
Er zijn te veel wappies actief aan de neo rechterkant. (alles rechts van cda, VVD en de SGP).quote:Op donderdag 16 april 2026 17:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Meloni was altijd al prima bezig. Maar ja, past niet in het linkse pulletje dus kreeg alleen maar commentaar.
Hij wordt steeds ouder, dus de kans op overlijden neemt toe.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoiets hebben we wel eens vaker gehoord... (Understatement).
Is ook Kremlin beleid toch?quote:Op donderdag 16 april 2026 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij wordt steeds ouder, dus de kans op overlijden neemt toe.
Wel benieuwd wat dit allemaal zou gaan betekenen.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
Er zijn dingen aan het veranderen.
[ x ]
Erg mooi.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Ja, rechts en niet putin-pijper, het bestaat echt.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:36 schreef Korenfok het volgende:
Melloni is ook telkens goed bezig!
Zo prettig dat er ook steeds meer realistische partijen komen aan de rechter kant van het spectrum. Politici wie heldere kijken hebben op zaken als Europa, Rusland en Oekraine.
Orban, zijn gelijksoortige in Europa (afd, Fvd, Farage enz) hanteren allemaal de muis en Leeuw strategie. Ze leiden de leeuw naar binnen, die verscheurt alles, en de muis krijgt de leftovers.
Toch prettig dat er nog Politici zijn die echt voor het belang van hun land kunnen denken.
Komt helemaal goed, hij heeft 'de economie' al opdracht gegeven, te groeien.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Thread?quote:Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Grappig, veel van de dots gelden ook zoniet nog meer voor andere EU landen als Frankrijk en Duitsland.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
quote:Ja. De draad is in feite een opsomming van klassieke symptomen van een economie die op termijn concurrentiekracht verliest: hoge energieprijzen, te weinig productieve investeringen, druk op industrie, te veel lasten op mkb/productie, zwakke uitvoering en bureaucratie, en demografische tegenwind.
Als je daar een EU/NL/DE/FR-parallel naast legt, dan is het beeld nuchter gezegd:
1. Energie is hier echt duurder dan in de VS.
Dat is niet alleen gevoel. Voor huishoudens lag de gemiddelde EU-elektriciteitsprijs in H1 2025 op ¤28,72 per 100 kWh (= ¤0,287/kWh). In Duitsland lag die op ¤38 per 100 kWh. In de VS lag de gemiddelde residentiële stroomprijs in 2025 op 15,94 dollarcent/kWh. Ruw gezegd zit de EU dus rond 1,8x de VS en Duitsland rond 2,4x de VS. Voor gas is het verschil nog harder: Nederlandse huishoudens betaalden in H1 2025 ¤16 per 100 kWh; de EIA-data voor de VS komt voor 2025 omgerekend uit op ongeveer $0,051/kWh, dus Nederland zit grofweg op ruim 3x het Amerikaanse niveau. Voor bedrijven is de officiële Brusselse lijn nog scherper: de Commissie schrijft dat EU-bedrijven gemiddeld ongeveer 3x de Amerikaanse elektriciteitsprijs en 4–5x de Amerikaanse gasprijs betalen. 
2. Belastingen en heffingen op energie zijn in Europa vaak een serieus deel van de eindprijs.
Bij huishoudelijke stroom was het aandeel belastingen en heffingen in de EU gemiddeld 27,6% in H1 2025. Bij huishoudelijk gas was dat gemiddeld 31%. In Nederland was de gasrekening een uitschieter: 53,9% van de eindprijs bestond uit belastingen en heffingen; alleen al daarom voelt veel Europese energie “politiek duurder” dan Amerikaanse energie. Tegelijk is er nuance: Nederland was bij huishoudelijke elektriciteit juist een uitzondering, met een negatief belastingaandeel van -13,6% door subsidies en tegemoetkomingen. Dus: op gas zwaar belast, op stroom tijdelijk gedempt. 
3. Duitsland is het duidelijkste EU-voorbeeld van het probleem uit die thread.
Duitsland had in H1 2025 de hoogste huishoudelijke stroomprijs van de EU. Eurostat noemt ook expliciet dat in Duitsland in 2025 bepaalde heffingen zijn verhoogd, zoals de offshore-heffing en StromNEV-heffing. Dat past precies in het patroon: een industrieland dat concurrentiekracht voelt weglekken via energie-, netwerk- en systeemkosten. 
4. Nederland is vooral een gas- en lastenverhaal.
Nederland zat in H1 2025 bij huishoudelijk gas op de hoogste belastingdruk van de EU en op de op één na hoogste gasprijs voor huishoudens, na Zweden. Voor niet-huishoudelijke gasverbruikers lag Nederland ook in de top qua prijs en had het een niet-recupereerbaar belastingaandeel van 47,1%. Dus als iemand zegt “wij maken energie hier zelf onnodig duur”, dan zit daar voor NL zeker een kern van waarheid in. 
5. Frankrijk is minder extreem dan NL/DE op prijs, maar heeft wel hetzelfde patroon van oplopende fiscale druk en overheidssturing.
Eurostat meldt voor Frankrijk dat veel crisismaatregelen uit 2022–2023 niet meer gelden en dat de huishoudelijke elektriciteitsaccijns is verhoogd van ¤1/MWh naar ¤21/MWh. Frankrijk heeft dus door zijn nucleaire mix vaak een minder dramatisch prijsbeeld dan Duitsland, maar ook daar zie je dat de staat fiscale en tariefknoppen terugzet na tijdelijke steun. Met andere woorden: minder heftig dan DE, maar niet vrij van hetzelfde mechanisme. 
6. De bredere EU-parallel is simpel: hoge energieprijzen + hoge regeldruk + lage productiviteitsgroei.
De Commissie schrijft in haar competitiviteitsrapport letterlijk dat administratieve lasten te hoog zijn en dat energieprijzen hard op de industrie drukken. De Raad gebruikt vrijwel dezelfde taal: hoge administratieve lasten, blijvend hoge energieprijzen, moeilijke toegang tot kapitaal en een scheef speelveld tegenover gesubsidieerde concurrenten van buiten de EU. Dat is bijna één-op-één het soort kritiek dat in die Russische draad wordt geuit, alleen dan in Europese beleidswoorden. 
7. Het mkb-verhaal is in Europa ook herkenbaar.
De EU benadrukt zelf dat er circa 32 miljoen mkb-bedrijven zijn, goed voor 99% van alle bedrijven en ongeveer 2 op de 3 banen. Als energie, rente, compliance en rapportage oplopen, voelen vooral die kleinere bedrijven dat meteen. Dus het punt uit de draad over “verlaag de lastendruk op kleine bedrijven” is voor NL/DE/FR geen Russisch exotisch probleem, maar gewoon ook Europees beleidsthema. 
Mijn nuchtere samenvatting zou zijn:
• Ja, er zijn duidelijke vergelijkbare problemen in NL, Duitsland, Frankrijk en breder in de EU.
• Het hardste verschil met de VS zit bij energie: grofweg 1,8–2,5x voor huishoudelijke stroom, en in NL voor gas zelfs ruim 3x. Voor bedrijven noemt de Commissie zelfs 3x stroom en 4–5x gas versus de VS. 
• Duitsland is het schoolvoorbeeld van dure stroom en systeemlasten. 
• Nederland is vooral extreem op gasfiscaliteit. 
• Frankrijk is minder extreem, maar ook daar zie je dat tijdelijke steun wordt afgebouwd en accijnzen weer omhoog gaan. .
Dan ben je het als leider stilaan echt helemaal kwijt als je dat roept.quote:Op donderdag 16 april 2026 18:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Komt helemaal goed, hij heeft 'de economie' al opdracht gegeven, te groeien.
Whaataboouuut????quote:Op donderdag 16 april 2026 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Grappig, veel van de dots gelden ook zoniet nog meer voor andere EU landen als Frankrijk en Duitsland.
Neem energie wat 80% tot 2 keer zo duur is als in de VS door binnenlandse belastingen.
Bij ons zal dat 200%en 3 keer zo duur zijn.
[..]
Dat 'alle olieverwerking in puin ligt' valt wel mee. Meen gelezen te hebben 40%.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wel benieuwd wat dit allemaal zou gaan betekenen.
Als ik de afgelopen periode zie, zou ik zeggen dat Rusland dit geen jaar meer volhoudt.
Het lukt ze niet om genoeg (goede) soldaten te recruteren. Ze verliezen veel en veel meer dan de Oekraïners en de voortgang is volledig gestokt. Ook alle olieverwerking ligt in puin en krijgen ze niet meer aan de praat.
En dan nu ook de problemen met internet en steeds hogere prijzen van alles, waardoor letterlijk elke Rus wordt geraakt.
Ik zie niet echt hoe Rusland dit zou kunnen keren.
Vroeger waren ze per definitie oud...quote:Op donderdag 16 april 2026 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Het electoraat van die partijen dunt ook uit natuurlijk. Ongezonde dikke boomers worden niet zo oud
Poetin heeft heeft met die olieschaarste wel een groot cadeau gekregen van Trump.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wel benieuwd wat dit allemaal zou gaan betekenen.
Als ik de afgelopen periode zie, zou ik zeggen dat Rusland dit geen jaar meer volhoudt.
Het lukt ze niet om genoeg (goede) soldaten te recruteren. Ze verliezen veel en veel meer dan de Oekraïners en de voortgang is volledig gestokt. Ook alle olieverwerking ligt in puin en krijgen ze niet meer aan de praat.
En dan nu ook de problemen met internet en steeds hogere prijzen van alles, waardoor letterlijk elke Rus wordt geraakt.
Ik zie niet echt hoe Rusland dit zou kunnen keren.
Prima ontwikkeling. Zowel goed voor de lokale werkgelegenheid als de Nederlandse drone-expertise.quote:Oekraïne gaat drones bouwen bij VDL in Born
Oekraïne gaat in de VDL-fabriek in het Limburgse Born langeafstandsdrones bouwen. Daarvoor is donderdag een intentieverklaring ondertekend in Middelburg.
Het gaat om een aanvalsdrone en een verkenningsdrone, de K4 Deepstrike en de Midstrike Plane Baton.
VDL en het Oekraïense Greentech Harvest tekenden donderdag in Middelburg een intentieverklaring voor de coproductie in Born. Wanneer die precies begint, is geheim.
Militaire dronegrootmacht
Oekraïne heeft zich in vier jaar oorlog met Rusland ontwikkeld tot een militaire dronegrootmacht. Drones domineren er het slagveld.
Tot begin 2024 produceerde VDL personenauto’s van het merk Mini in de Limburgse autofabriek.
https://www.ad.nl/eindhov(...)l-in-born~a126156d0/
Vandaag ook een bekende Rus die over Poetin klaagt dat alles fout gaat en het leven in Rusland onmogelijk word dankzij het beleid van Poetin.quote:Op donderdag 16 april 2026 17:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Vooraal heel passend natuurlijk omdat Nederland net zo groot is als de VS.quote:Op donderdag 16 april 2026 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Grappig, veel van de dots gelden ook zoniet nog meer voor andere EU landen als Frankrijk en Duitsland.
Neem energie wat 80% tot 2 keer zo duur is als in de VS door binnenlandse belastingen.
Bij ons zal dat 200%en 3 keer zo duur zijn.
Dat valt ook nog wel mee inderdaad.quote:Op donderdag 16 april 2026 20:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat 'alle olieverwerking in puin ligt' valt wel mee. Meen gelezen te hebben 40%.
@AchJa, kan dus welquote:Op vrijdag 17 april 2026 12:41 schreef RotatoR het volgende:
Gaaf. Straks kun je vanaf je zolderkamer drone piloot worden.
[ x ]
Letterlijk drie posts eerder al gepost.quote:Op vrijdag 17 april 2026 13:34 schreef michaelmoore het volgende:
Steve mag wel oppassen anders gaat ie naar de Gulag
Bekijk deze YouTube-video
Russen doden vanaf je zolder op de Veluwequote:Op vrijdag 17 april 2026 12:41 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is wel een dubieus. Gaaf dat het kan natuurlijk. Maar het gaat een rechtvaardiging op burger doelen, wel groter maken. Nu is sinds de uitvinding van de totale oorlog, het speelveld compleet veranderd, omdat alles ook ingezet worden. is dit denk ik een logische evolutie hiervanquote:Op vrijdag 17 april 2026 12:41 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat dat betreft veranderd er natuurlijk geen bal. Een burgerdoel is een burgerdoel. Een gebouw waar een drone bestuurder inzit is geen burgerdoel. Soldaten verschuilen zich idd. Niks nieuws onder de zon dus.quote:Op vrijdag 17 april 2026 14:04 schreef Korenfok het volgende:
Maar het gaat een rechtvaardiging op burger doelen, wel groter maken.
Een botox injectie in je voetquote:Op vrijdag 17 april 2026 13:34 schreef michaelmoore het volgende:
Steve mag wel oppassen anders gaat ie naar de Gulag
Bekijk deze YouTube-video
Toet toet boink boink..quote:
Dat doe ik al een tijdje:quote:Op vrijdag 17 april 2026 14:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Russen doden vanaf je zolder op de Veluwe
Kill confirmed
Free for all
Care package inbound
ga jij ook dronepiloot worden of drones bouwen voor Oekraïne>?quote:
Denk niet dat ik de Oekrainers daar een dienst mee bewijs. Van het zomer zo'n alie express drone gekocht, deze is gecrashed bij een boer op het plattelandquote:Op vrijdag 17 april 2026 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga jij ook dronepiloot worden of drones bouwen voor Oekraïne>?
Leuk dit soort claims natuurlijk, eerst zien dan geloven. En als ik het in Chat gooi (wat tegenwoordig ook normaal schijnt te zijn in dit topic) is dit de managementsamenvatting:quote:
Kortom, geloof er geen snars van.quote:Bottom line
Direct long-distance manual control from abroad: very unlikely
Named systems: unverified / suspicious
“2000 km record”: propaganda-style framing
👉 Overall: treat this as unreliable unless confirmed by credible defense sources.
Het is niet alsof dit technisch gezien nou zo bijzonder is. Het is meer de vraag hoe goed dit werkt ivm de latency.quote:Op vrijdag 17 april 2026 19:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Leuk dit soort claims natuurlijk, eerst zien dan geloven. En als ik het in Chat gooi (wat tegenwoordig ook normaal schijnt te zijn in dit topic) is dit de managementsamenvatting:
[..]
Kortom, geloof er geen snars van.
In een volledig veilige omgeving zonder enige vorm van beperkingen wordt latency al een probleem, waarom zou bv. een systeem als de MQ-9 een LRE (Launch and Recovery Element) hebben wat werkt met line of sight?quote:Op vrijdag 17 april 2026 19:25 schreef RotatoR het volgende:
Het is niet alsof dit technisch gezien nou zo bijzonder is. Het is meer de vraag hoe goed dit werkt ivm de latency.
Eerst zien, dan geloven. Zoveelste bericht dat Berlarus zich potentieel zou voegen in de strijd.quote:
Zelensky zal niet voor niets een dergelijke waarschuwing uitsturen:quote:Op vrijdag 17 april 2026 20:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eerst zien, dan geloven. Zoveelste bericht dat Berlarus zich potentieel zou voegen in de strijd.
quote:According to intelligence, the construction of roads toward Ukrainian territory and the development of artillery positions are underway in the Belarusian border areas. We believe that Russia may once again attempt to drag Belarus into its war. I have instructed that appropriate channels be used to warn the de facto leadership of Belarus about Ukraine’s readiness to defend its land and independence. The nature and consequences of recent events in Venezuela should serve as a warning to the Belarusian leadership against making mistakes.
Ehmmmm,quote:Op vrijdag 17 april 2026 19:36 schreef AchJa het volgende:
In een volledig veilige omgeving zonder enige vorm van beperkingen wordt latency al een probleem, waarom zou bv. een systeem als de MQ-9 een LRE (Launch and Recovery Element) hebben wat werkt met line of sight?
MCE zit 1000en KM's verder alsnog dat ding te besturen als line of sight ding niet meer in "in sight" is? Waar is die latency dan, en hoe lost die LRE dat dan op?quote:Remote Split Operations: LRE crews are usually located forward to manage landing and takeoff, while MCE crews operate the vehicle from a separate location (often in the US).
Maar er is daar blijkbaar genoeg om via discord complete video walls aan te sturen in die commando posten, die we maar al te vaak in video's zien.quote:De grootste bottleneck is in dit geval gewoon de laatste zeg 50km aan beide zijden van het front. Daar wordt alles de moeder gejammed en bestaat er nul tot zeer weinig netwerk infra.
De LRE is benodigd voor de directe start en landing tot en na de take-over op afstand (sat/internet etc). Daarna kan een systeem als de MQ-9 vliegen omdat op zo'n 10kft latency niet zo'n groot probleem meer is gezien de taakstelling (nog even compleet los van de jamming etc.), dit itt de FPV en OWA drones waar we het over hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:17 schreef ExTec het volgende:
Ehmmmm,
Een "LRE" doet latency niet teniet?
Dit schijnt oekraine te doen via een veelvoud van grondstations. Voor de rest niet gek veel details over te vinden, wat niet verbaast.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
De LRE is benodigd voor de directe start en landing tot en na de take-over op afstand. Daarna kan een systeem als de MQ-9 vliegen omdat op zo'n 10kft latency niet zo'n groot probleem meer is gezien de taakstelling, dit itt de FPV en OWA drones waar we het over hebben.
Oh, "schijnt" en "niet veel details over te vinden". Nou dan moet het wel waar zijn toch?quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit schijnt oekraine te doen via een veelvoud van grondstations. Voor de rest niet gek veel details over te vinden, wat niet verbaast.
Ow, ik vind het zeker geloofwaardig.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, "schijnt" en "niet veel details over te vinden". Nou dan moet het wel waar zijn toch?
Ik zeg nergens dat het technologisch tot op zekere hoogte niet haalbaar is, tot op zekere hoogte omdat latency en rtt gewoon wetmatigheden zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, ik vind het zeker geloofwaardig.
Ik kan hier iets aanschouwen zonder dat ik de noodzaak voel er een binair ordeel over te moeten vellen.
Zou niet de eeste keer zijn dat oekraine een primeur heeft he.
In de basis is het technologisch haalbaar, dus waarom niet.
Jahoor.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:00 schreef AchJa het volgende:
Het is onder de gegeven omstandigheden gewoon niet haalbaar.
Eh, nee, dat jij in weerwil van dat relevante autoriteiten die het gewoon erkennen, koppig blijft zeggen dat het niet zo is, sorry, dat telt niet. Denk dat je weet waar ik het over hebquote:En verder blijkt zo'n primeur achteraf helemaal niet zo'n primeur te zijn.
Je weet dat bedraad niet de snelheid van het licht haalt? Dat dat ongeveer 2/3 is (ook fo btw)? Daar begint het al mee, nog even los van alle andere obstakels. Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:11 schreef ExTec het volgende:
Jahoor.
Ik zie geen argumenten de revue passeren die het onmogelijk maken.
Eerste ronde deed ik al bierviltje berekening: maximale lag voordat het onwerkbaar wordt gedeeld door de snelheid van het licht. Geeft je max afstand. En dan, is het vanuit west-duitsland nog wel werkbaar.
Je begint in de basis zelf al met verkeerde aannames.quote:Stel je voor dat iemand er echt voor gaat zitten, met meer dan een bierviltje.
Ik weet prima waar je het over hebt. En ik weet ook heel goed dat die zg. "relevante autoriteiten" waar jij het over hebt gewoon lulkoek verkopen.quote:Eh, nee, dat jij in weerwil van dat relevante autoriteiten die het gewoon erkennen, koppig blijft zeggen dat het niet zo is, sorry, dat telt niet. Denk dat je weet waar ik het over heb
Je hebt al lag/latency met top of the line 5.8ghz drones op korte afstand - laat staan lagere banden en verdere afstanden.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je weet dat bedraad niet de snelheid van het licht haalt? Dat dat ongeveer 2/3 is (ook fo btw)? Daar begint het al mee, nog even los van alle andere obstakels. Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.
[..]
Je begint in de basis zelf al met verkeerde aannames.
[..]
Ik weet prima waar je het over hebt. En ik weet ook heel goed dat die zg. "relevante autoriteiten" waar jij het over hebt gewoon lulkoek verkopen.
Ik zeg niet dat dat geen probleem is, ik zeg dat dat werkbaar blijkt?:quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:32 schreef AchJa het volgende:
Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.
Als je argument echt alleen neerkomt op: JA MAAR LAST MILE JAMMING - dan lijkt dat een weinig sterk argument.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:17 schreef ExTec het volgende:
Maar er is daar blijkbaar genoeg om via discord complete video walls aan te sturen in die commando posten, die we maar al te vaak in video's zien.
En voor het geval we die complete videowalls ook maar terzijde schuiven als ware het theater: we zien drones die overwatch doen, en daarna ladingen FPV drones op doelen afgaan. Dus ja, videobeelden gaan genoeg naar achteren.
Uiteraard is dat zo. Maar meneer wil het puur theoretisch houden onder laboratorium omstandigheden zonder enige vorm van een vertraging/bottleneck. En zelfs dan klopt het niet wat hij zegt.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je hebt al lag/latency met top of the line 5.8ghz drones op korte afstand - laat staan lagere banden en verdere afstanden.
Net als met een computer is een systeem zo snel als het traagste onderdeel, dus als er ergens een bottleneck zit bepaalt dat de snelheid voor de rest van het systeem.
Het is een stapeling van he. Maar dat snap je zelf ook wel. Bottomline, lulkoek. En Chat is het met me eens.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:38 schreef ExTec het volgende:
Ik zeg niet dat dat geen probleem is, ik zeg dat dat werkbaar blijkt?:
Als je argument echt alleen neerkomt op: JA MAAR LAST MILE JAMMING - dan lijkt dat een weinig sterk argument.
Ik mag toch hopen dat ze in laboratoria niet uitrekenen op bierviltjesquote:Op vrijdag 17 april 2026 22:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uiteraard is dat zo. Maar meneer wil het puur theoretisch houden onder laboratorium omstandigheden zonder enige vorm van een vertraging/bottleneck. En zelfs dan klopt het niet wat hij zegt.
Nee, maar wetmatigheden blijven wetmatigheden. Zelfs als je tot aan een hub in Oekraïne glasvezel zou hebben liggen en je gebruikt via die verbinding aldaar een glasvezel drone heb je vertraging. Al is het maar vanwege de bandbreedte.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze in laboratoria niet uitrekenen op bierviltjes
Dat jij er heilig van overtuigd bent dat signalen over de draad met de snelheid van het licht gaan zegt al genoeg. Dat je nu weer heel bijdehand grappig probeert te zijn is gewoon de aandacht afleiden en elke keer ga je op die toer. Het zal natuurlijk niet in je opkomen dat die "relevante autoriteiten" heel misschien ook gewoon propaganda aan het bedrijven zijn (ook gewoon logisch natuurlijk). Nee natuurlijk niet, stel je voor.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:42 schreef ExTec het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze in laboratoria niet uitrekenen op bierviltjes
Glasvezel is ontzettend snel, maar dat is de belemmering dan ook niet. Er is geen drone die zo snel data, beelden en transmissie kan verwerken, misschien een Triton maar daar gaan ze henk op zolder niet mee laten vliegen.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat jij er heilig van overtuigd bent dat signalen over de draad met de snelheid van het licht gaan zegt al genoeg. Dat je nu weer heel bijdehand grappig probeert te zijn is gewoon de aandacht afleiden en elke keer ga je op die toer. Het zal natuurlijk niet in je opkomen dat die "relevante autoriteiten" heel misschien ook gewoon propaganda aan het bedrijven zijn (ook gewoon logisch natuurlijk). Nee natuurlijk niet, stel je voor.
Ook de Triton niet.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Glasvezel is ontzettend snel, maar dat is de belemmering dan ook niet. Er is geen drone die zo snel data, beelden en transmissie kan verwerken, misschien een Triton maar daar gaan ze henk op zolder niet mee laten vliegen.
Dat bedoel ik. En die hebben letterlijk alle kaarten ™quote:
Eh, berekening was: ALS je met snelheid van licht communiceert, wat is DAN max afstand?quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:47 schreef AchJa het volgende:
Dat jij er heilig van overtuigd bent dat signalen over de draad met de snelheid van het licht gaan zegt al genoeg.
Vooral de crypto niet vergeten.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. En die hebben letterlijk alle kaarten ™
Chef, glasvezel haalt niet de snelheid van het licht en de belemmering zit niet in de glasvezel verbinding.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eh, berekening was: ALS je met snelheid van licht communiceert, wat is DAN max afstand?
Radio signalen gaan wel rond de 99% van de snelheid van het licht?
Nattevinger/bierviltje berekening he?
Dat jij natuurlijk ineens weet dat ik het wel over fibre moest hebben zegt al genoeg.
Meeste mensen snappen bij de term "bierviltjesberekening" wel dat het een zeer grove indicatie is.
In deze zeer grove indicatie zijn bv ook geen repeaters opgenomen, hetzij fibre hetzij radio, die beide onheroepelijk ook vertraging opleveren.
Maar laat het maar aan meneer Achja over om daar over te gaan mieren.
Nou ja, daarom zei ik ook transmissie los van data..quote:
Klopt, maar in het bierviltjes-lab hadden we even geen budget voor beide berekeningenquote:Op vrijdag 17 april 2026 23:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Chef, glasvezel haalt niet de snelheid van het licht en de belemmering zit niet in de glasvezel verbinding.
Gelukkig gaat het via radiosignalen (satcom) wel heel snel en heb je totaal geen last van vetraging. Oh, wacht...quote:Op vrijdag 17 april 2026 23:02 schreef ExTec het volgende:
Klopt, maar in het bierviltjes-lab hadden we even geen budget voor beide berekeningen
Biervilte was vol, sorry.quote:Op vrijdag 17 april 2026 23:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het via radiosignalen (satcom) wel heel snel en heb je totaal geen last van vetraging. Oh, wacht...
Net als een biervilte, vil je dan een biertje ofzo?quote:Op vrijdag 17 april 2026 23:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Biervilte was vol, sorry.
Vet-raging is wel een mooi woord btw. Iets voor mensen die agressief af willen vallen, ofzo.
Mss smaakt dat wel heel goed, gevild bierquote:Op vrijdag 17 april 2026 23:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net als een biervilte, vil je dan een biertje ofzo?
Ok, wie en waar?quote:Op zaterdag 18 april 2026 05:02 schreef 3rr0r het volgende:
Als Belarus iets doet gaan ze Luka a la Maduro oppakken zeggen ze
Ik dacht toch wel stuk sneller dan 2/3e.quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je weet dat bedraad niet de snelheid van het licht haalt? Dat dat ongeveer 2/3 is (ook fo btw)? Daar begint het al mee, nog even los van alle andere obstakels. Maar het laatste deel (front, jamming, infra etc.) blijft het grootste probleem.
[..]
Je begint in de basis zelf al met verkeerde aannames.
[..]
Ik weet prima waar je het over hebt. En ik weet ook heel goed dat die zg. "relevante autoriteiten" waar jij het over hebt gewoon lulkoek verkopen.
quote:Data reist door kabels met een snelheid van ongeveer 200.000 tot 300.000 km per seconde, wat neerkomt op 60% tot 100% van de lichtsnelheid in een vacuüm.
Wie?quote:Op zaterdag 18 april 2026 05:02 schreef 3rr0r het volgende:
Dat heeft die Hongaar snel gedaan, hele unit vernoemd.quote:
Oekraïne maakt mooie stappen op dit gebied jaquote:
En de Russische kernwapens veiligstellen?quote:Op zaterdag 18 april 2026 05:02 schreef 3rr0r het volgende:
quote:
quote:
Hier is het artikel:quote:Zelensky: There was a report by Syrskyi. In April, the high rate of destruction of the occupiers remains. The Russians are unable to seize the front-line initiative, and this is important.
It becomes more obvious why the activity of the armed forces was increased on the territory of Belarus.
According to intelligence, roads to the territory of Ukraine are being built in the border region of Belarus and artillery positions are being set up. We believe that Russia will once again try to draw Belarus into its war.
I instructed the relevant channels to warn the de facto leadership of Belarus about Ukraine's readiness to defend its land and independence. The nature and consequences of recent events in Venezuela should deter the leadership of Belarus from making mistakes.
https://newsukraine.rbc.u(...)-for-1776518434.htmlquote:Zelenskyy hints at 'Venezuela outcome' for Lukashenko, expert says
Je kunt wel BBQ-en, maar je levensduur is dan even lang als de gemiddelde russische Sturmtruppe.quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:22 schreef 3rr0r het volgende:
Boven deze BBQ gaat het 'em niet worden met de marshmellows denk ik
[..]
[ afbeelding ]
Maar da's allemaal propaganda.quote:Op zaterdag 18 april 2026 22:05 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Bizar hoe snel Oekraïne nu aan het innoveren is.
quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:47 schreef AchJa het volgende:
Het zal natuurlijk niet in je opkomen dat die "relevante autoriteiten" heel misschien ook gewoon propaganda aan het bedrijven zijn
Want stel je voor dat we gewoon toe moeten geven dat die gasten lichtjaren op ons voorlopen, nee,quote:Op vrijdag 17 april 2026 22:00 schreef AchJa het volgende:
En verder blijkt zo'n primeur achteraf helemaal niet zo'n primeur te zijn.
Is het grote verschil nu niet het Leo internet?quote:Op vrijdag 17 april 2026 19:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
In een volledig veilige omgeving zonder enige vorm van beperkingen wordt latency al een probleem, waarom zou bv. een systeem als de MQ-9 een LRE (Launch and Recovery Element) hebben wat werkt met line of sight?
De grootste bottleneck is in dit geval gewoon de laatste zeg 50km aan beide zijden van het front. Daar wordt alles de moeder gejammed en bestaat er nul tot zeer weinig netwerk infra.
Maar goed, deze discussie heb ik al eens vaker gevoerd en toen wat het ook allemaal heel makkelijk etc. etc. Het is natuurlijk niet voor niks dat @:extec mij meteen loopt te taggen.
En als jullie willen dat dit wel waar moet zijn dan mag dat van mij. Ik geloof er iig helemaal niks van.
Misschien zou je eens wat beter moeten lezen wat ik zeg.quote:Op zondag 19 april 2026 02:24 schreef ExTec het volgende:
Maar da's allemaal propaganda.
Want:
[..]
[..]
Want stel je voor dat we gewoon toe moeten geven dat die gasten lichtjaren op ons voorlopen, nee,
Dat kan niet....
Het filmpje wat ik gisteren geplaatst heb duidt dat de 'innovatie' het ecosysteem is waar zij in werken. De snelle veranderen, opschalen, voldoen aan probleemoplossingen etc. Heel anders dan hoe traditionele defensiebedrijven werken.quote:Op zondag 19 april 2026 09:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien zou je eens wat beter moeten lezen wat ik zeg.
Nederland heeft bv. al sind 2019 een RAS-cel (Robots and Autonomous Systems) binnen de 13e Brigade. De Russen, Israel, de VS, Iran, China en volgens mij nog een paar landen zijn hier al aardig lang mee bezig en gebruiken het ook.
Oekraiene gebruikt het ook al een tijdje (net als de Russen trouwens, innoveren die dan ook?) en schalen nu simpelweg nog meer op. Dat is wat anders dan innoveren of een zg. primeur hebben. Ze hebben niet zelf wat nieuws verzonnen, vervolgens gebouwd en daarna ingezet.
Een oorlogseconomie dus? Alles in dienst van de oorlogsmachine. Maar goed, ik weet eigenlijk wel zeker dat Extec dat niet bedoelde.quote:Op zondag 19 april 2026 09:50 schreef BEFEM het volgende:
Het filmpje wat ik gisteren geplaatst heb duidt dat de 'innovatie' het ecosysteem is waar zij in werken. De snelle veranderen, opschalen, voldoen aan probleemoplossingen etc. Heel anders dan hoe traditionele defensiebedrijven werken.
Dat is ook de enige manier om als kleiner land te kunnen winnen.
Ja een oorlogseconomie maar ook op een bepaalde manier ingericht. Ze doen dat in Rusland anders dan in Oekraine. En mocht Amerika ook ooit een oorkogseconomie gaan opzetten dan zullen ze het eerder op Ruslands manier doen dan op Oekraine manier.quote:Op zondag 19 april 2026 10:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een oorlogseconomie dus? Alles in dienst van de oorlogsmachine. Maar goed, ik weet eigenlijk wel zeker dat Extec dat niet bedoelde.
Die 3-daagse speciale militaire operatie begint toch anders uit te pakken dan nep-tsaar Poetin had gedacht.quote:
Het is meer dat je in de overlevingsstand gaat en je alles gaat aanpassen om te overleven en alles gaat implementeren om dat voorelkaar te krijgen. Ik denk ook niet dat je echt kunt zeggen dat het op die en die manier zal gaan.quote:Op zondag 19 april 2026 10:16 schreef BEFEM het volgende:
Ja een oorlogseconomie maar ook op een bepaalde manier ingericht. Ze doen dat in Rusland anders dan in Oekraine. En mocht Amerika ook ooit een oorkogseconomie gaan opzetten dan zullen ze het eerder op Ruslands manier doen dan op Oekraine manier.
Ook vooral niet doen en ik wil het zelf eigenlijk ook niet. Maar ja, dan word je toch weer getagged omdat betrokkene toch weer een reactie wil uitlokken.quote:En wat Extec bedoelde, ik ga mij niet in die discussie mengen
Ja van die overlevingsstand heb ik vaker hier vergelijkingen gemaakt als er gezegd wordt dat wij net zo drones moeten maken zoals in Oekraine. Maar dat kunnen wij niet.quote:Op zondag 19 april 2026 11:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is meer dat je in de overlevingsstand gaat en je alles gaat aanpassen om te overleven en alles gaat implementeren om dat voorelkaar te krijgen. Ik denk ook niet dat je echt kunt zeggen dat het op die en die manier zal gaan.
[..]
Ook vooral niet doen en ik wil het zelf eigenlijk ook niet. Maar ja, dan word je toch weer getagged omdat betrokkene toch weer een reactie wil uitlokken.
Klopt.quote:Op zondag 19 april 2026 11:55 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja van die overlevingsstand heb ik vaker hier vergelijkingen gemaakt als er gezegd wordt dat wij net zo drones moeten maken zoals in Oekraine. Maar dat kunnen wij niet.
Alsnog heb je als land in overlevingsstand wel verschillende opties hoe je het industrieel aanpakt, en dat doet Oekraine wel slim met hun crowdsourcing model.
quote:Om het heel suf te zeggen![]()
![]()
Ze werken agile in plaats van waterval
![]()
![]()
quote:Op zondag 19 april 2026 12:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt.
En onder druk wordt alles vloeibaar. Nu kunnen en willen we het niet. Maar op het moment dat we in een full scale war zitten wordt elk bedrijf gewoon verplicht om een bijdrage te leveren en zit de jeugd de hele dag te solderen. Net als dat er dan allerlei civiel materiaal gevorderd gaat worden. Transportbedrijven bv. die hun vervoer moeten afstaan etc.
[..]
En dat is nu net het verschil. In Oekraine gaat dat nu grotendeels open source terwijl in Rusland het staatsgedreven gaat. En dat heeft heel veel oorzaken waaronder dat de Russische overheid de regie niet kwijt wil raken.quote:Op zondag 19 april 2026 12:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt.
En onder druk wordt alles vloeibaar. Nu kunnen en willen we het niet. Maar op het moment dat we in een full scale war zitten wordt elk bedrijf gewoon verplicht om een bijdrage te leveren en zit de jeugd de hele dag te solderen. Net als dat er dan allerlei civiel materiaal gevorderd gaat worden. Transportbedrijven bv. die hun vervoer moeten afstaan etc.
[..]
Dat was in januari al het plan:quote:Op zondag 19 april 2026 13:09 schreef nostra het volgende:
'Kyivs rekensom voor de zege: elke maand 50.000 Russen uitschakelen' https://fd.nl/politiek/15(...)utm_term=app-android
Kyiv Independentquote:We aim to kill 50,000 Russians a month,' Ukraine's new defense minister says
January 20, 2026 5:32 pm
quote:Artikel door businessam.be • 22u •
Key takeaways Tijdens een top in Turkije wees de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov op het belang van een dialoog tussen Rusland en de Verenigde Staten (VS). Hoewel hij de bestaande meningsverschillen erkende, suggereerde Lavrov dat gesprekken cruciaal zijn om een hernieuwde economische samenwerking met de VS te bereiken. Rusland beschouwt economische samenwerking
© https://www.msn.com/nl-nl(...)94d9886de04593&ei=37
al zoveel opnames gezien dat er een koppeltje ongeïnteresseerde Russische boersoldaten worden weggevaagd door een stel drones van 500 euro stukquote:Op zondag 19 april 2026 13:53 schreef Perrin het volgende:
Het is al 1000 maal gezegd maar manman dat we nog zo'n gehaktmolenoorlog meemaken in de 21e eeuw.
Weinig geleerd van de vorige eeuw.
Vergane gloriemachten bedoel jequote:Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland
[..]
[ afbeelding ]Lavrov roept op tot economische dialoog tussen de VS en Rusland
Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.
En het is nu misschien nog niet te laat!
Welk voordeel heeft de VS om betrekkingen met Rusland aan te gaan en dan de EU markt te verliezen?quote:Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ergens blijft het toch een kwestie van goodwill en beter onderhandelen tussen beide grootmachten. De heer Lavrov laat weten dat wat hem betreft een vruchtbaar dialoog om economische betrekkingen en ernstige meningsverschillen te verbeteren alsnog tot de mogelijkheden behoort.
Rusland wil koste wat kost Oekraine uit Chasiv Yar verdrijven, maar worden kilometers voor aankomst al gestopt.quote:Chasiv Yar. Breakthrough attempt repelled.
For the second day in a row, the enemy has been launching mechanized assaults in the sector of the 24th Brigade. The attack was repelled. Enemy armored vehicles, transport, and assault troops were destroyed.
Mooi gebaar dat Rusland ook zichtbaar een handreiking doet naar het Westen. Het kan wel: samen werken aan economische voorspoed en vrede.quote:Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Goede post!quote:Op zondag 19 april 2026 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi gebaar dat Rusland ook zichtbaar een handreiking doet naar het Westen. Het kan wel: samen werken aan economische voorspoed en vrede.
Stubb en Starmer let u op?
Rusland vecht met z'n 130-140 miljoen inwoners tegen een mogendheid die tig keer groter is. Europa is veel groter, en zeker met Amerika er bij. En dat zeg ik niet, dat zegt de premier van Polen. Of is dat dat ook al een Poetin admirer?quote:Op zondag 19 april 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die 3-daagse speciale militaire operatie begint toch anders uit te pakken dan nep-tsaar Poetin had gedacht.
Bron: Bekijk deze YouTube-videoquote:500 Million Europeans Ask 300 Million Americans to Protect Them from 140 Million Russians!
Dronkemans gelal zulke getallen.quote:Op zondag 19 april 2026 13:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat was in januari al het plan:
[..]
Kyiv Independent
Putin is op zoek naar een nieuwe USSR , de volgende is Estland , NARVAquote:Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Welk voordeel heeft de VS om betrekkingen met Rusland aan te gaan en dan de EU markt te verliezen?
Handel met de EU is 1/3 van alle economische activiteiten voor de VS + is de handel tussen de VS en de EU het 43% van de totale wereld economie.
Rusland is een dwerg met kernwapens. Maar net zoals een terrorist met een bomvest in een volle bus, er voor zorgt dat mensen naar hem luisteren, maar nooit respecteren nog hem enig echte macht toe belichten. Zo mogen we het hedendaagse Rusland ook zien.
Een terrorist met een bomvest.
Als we straks op 4 mei maar een paar keer heel vastberaden "Dit nooit meer" zeggenquote:Op zondag 19 april 2026 13:53 schreef Perrin het volgende:
Het is al 1000 maal gezegd maar manman dat we nog zo'n gehaktmolenoorlog meemaken in de 21e eeuw.
Weinig geleerd van de vorige eeuw.
Weer lekker in de trollmodus oude schaamlap.quote:Op zondag 19 april 2026 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland vecht met z'n 130-140 miljoen inwoners tegen een mogendheid die tig keer groter is. Europa is veel groter, en zeker met Amerika er bij. En dat zeg ik niet, dat zegt de premier van Polen. Of is dat dat ook al een Poetin admirer?
[..]
Bron: Bekijk deze YouTube-video
Wij smeken de amerikanen om hulp omdat wij Europeanen moeten vrezen voor 140 miljoen Russen. Maar ga gerust door hier met lollig doen over Russen die massaal om het leven komen, dronken generaals, en oude tanks en artillerie.
Aka de economie staat er zeer slecht voor en militair gaat het ook Kut.quote:Op zondag 19 april 2026 14:07 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Niks, maar volgens sommigen moeten we maar een pact vormen zonder de VS met gebieden/landen als het Midden Oosten, Rusland en China...quote:Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef Korenfok het volgende:
Welk voordeel heeft de VS om betrekkingen met Rusland aan te gaan en dan de EU markt te verliezen?
Poetin heeft de hele USSR achter zich staan toch en alle daqppere Ruzzia soldatenquote:Op zondag 19 april 2026 15:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rusland vecht met z'n 130-140 miljoen inwoners tegen een mogendheid die tig keer groter is. Europa is veel groter, en zeker met Amerika er bij. En dat zeg ik niet, dat zegt de premier van Polen. Of is dat dat ook al een Poetin admirer?
[..]
Bron: Bekijk deze YouTube-video
Wij smeken de amerikanen om hulp omdat wij Europeanen moeten vrezen voor 140 miljoen Russen. Maar ga gerust door hier met lollig doen over Russen die massaal om het leven komen, dronken generaals, en oude tanks en artillerie.
Het is de premier van Polen die dat zegt. Ik spreek hem enkel na.quote:Op zondag 19 april 2026 15:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Weer lekker in de trollmodus oude schaamlap.
Als polen de mouwen opstroopt dan staan ze zo in Moskou, dat zouden de Russen ook veel fijner vinden , kan iedereen weer porno kijken en navigerenquote:Op zondag 19 april 2026 16:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het de premier van Polen die dat zegt. Ik spreek hem enkel na.
Waren ze allemaal maar zo constructief, vredelievend en redelijk als in Moskou. Dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien of niet?!quote:Op zondag 19 april 2026 15:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi gebaar dat Rusland ook zichtbaar een handreiking doet naar het Westen. Het kan wel: samen werken aan economische voorspoed en vrede.
Stubb en Starmer let u op?
Hoezo zou de VS de EU markt kunnen verliezen? De EU is qua energie volledig afhankelijk van de VS, andersom niet.quote:Op zondag 19 april 2026 14:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Handel met de EU is 1/3 van alle economische activiteiten voor de VS + is de handel tussen de VS en de EU het 43% van de totale wereld economie.
Rusland is een dwerg met kernwapens. Maar net zoals een terrorist met een bomvest in een volle bus, er voor zorgt dat mensen naar hem luisteren, maar nooit respecteren nog hem enig echte macht toe belichten. Zo mogen we het hedendaagse Rusland ook zien.
Een terrorist met een bomvest.
Goede post!quote:Op zondag 19 april 2026 17:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waren ze allemaal maar zo constructief, vredelievend en redelijk als in Moskou. Dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien of niet?!
Misschien je eens verdiepen in de energie toevoer binnen de EU.quote:Op zondag 19 april 2026 18:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoezo zou de VS de EU markt kunnen verliezen? De EU is qua energie volledig afhankelijk van de VS, andersom niet.
Goede post!quote:
Jij ook bedankt voor je goede post!quote:Op zondag 19 april 2026 18:34 schreef Parafernalia het volgende:
Bedankt allemaal!
(fokken op mobiel, ben er niet zo goed in)
Daar gaat het niet om grapjas.quote:Op zondag 19 april 2026 16:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is de premier van Polen die dat zegt. Ik spreek hem enkel na.
En wéér een goede post. Ik zit er lekker in vandaag.quote:Op zondag 19 april 2026 18:55 schreef Parafernalia het volgende:
Php snapt zelf ook wel dat Tusk dit overdrachtelijk bedoelde
Moskou moet heel snel ophoepelen uit de Krim, voor ze eruit gejodeld wordenquote:Op zondag 19 april 2026 17:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waren ze allemaal maar zo constructief, vredelievend en redelijk als in Moskou. Dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien of niet?!
We waren niet volledig afhankelijk van Rusland. We zijn nu wel afhankelijker van de VS dan dat we van Rusland waren.quote:Op zondag 19 april 2026 18:21 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Misschien je eens verdiepen in de energie toevoer binnen de EU.
we waren toch volledig afhankelijk van rusland? Hoe verloopt dat nu?
Denk het niet. het hele rusland debacle heeft aangetoont dat er niet zo iets hoeft te zijn als volledig afhankelijk zijn van een leverancier. En dat diversificatie een prima strategie en met een beetje effort opgepakt kan worden. Stel trump gooit zijn handel dicht (dan kan canada ons ook leveren, aangezien canada ook voldoende voorraden heeft, of.... noem maar een land. energie is op alle plekken te vinden). plus zien we met de transitie dat ook dit weer aan het veranderen is. en dit zien we dus ook binnen de EU. Zo haalt spanje uit hele andere landen hun olie, dan bijv. Duitsland.quote:Op zondag 19 april 2026 19:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
We waren niet volledig afhankelijk van Rusland. We zijn nu wel afhankelijker van de VS dan dat we van Rusland waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |