abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220470067
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 20:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is daar sprake van? Heb je daar een bron voor?
Etnisch Russen worden het leven zuur gemaakt omdat de Russisch orthodoxe kerk onder vuur ligt, de Russische taal ligt onder vuur, en ze mogen niet meer stemmen.
Welke rechten hebben andere talen behalve russisch in rusland? Is daa rook niet 1 officiele taal.

Plus zijn die russen geen staatsburgers daar, wat dus het probleem is. of vind je dat elke buitenlander hier ook mag stemmen?
  maandag 30 maart 2026 @ 20:54:11 #252
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220470159
quote:
82s.gif Op maandag 30 maart 2026 20:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Fries is geen dialect. :{w
Limburgs ook niet, het is in ieder geval geen dialect van het Nederlands.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 30 maart 2026 @ 20:58:18 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220470186
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 20:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.telegraaf.nl/buitenland/baas-grootste-duitse-wapenfabrikant-niet-onder-de-indruk-van-oekraense-dronemakers-huisvrouwen/144782982.html

[ afbeelding ]

Niet erg respectvol, "huisvrouwen" zijn in de oorlogsindustrie altijd van onschatbare waarde geweest gedurende oorlogen.

Het zal jaloezie zijn omdat Oekraïne betaalbare drones kan produceren die ook nog eens iets kunnen.
Vond dat idd een tyfusopmerking.

Maar met een beetje geluk zal hij op zn flikker krijgen van zn moeder die zelf nog kogelhulzen stond te poetsen in '43.
Ow shiit.... nee, gaat niet, daar hadden ze toen uitgehongerde Joden voor in grotten.

Nee, dan blijft een tyfusopmerking.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 30 maart 2026 @ 21:00:25 #254
56749 BlaZ
pi_220470204
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 20:36 schreef ExTec het volgende:
Als wij net zo erg waren als rus, bestond fries niet meer.
Ook in Rusland valt het wel mee, Tataars wordt nog altijd gesproken door miljoenen terwijl het Ivan de Verschrikkelijk was die het veroverde. Qua taalrechten is er wel achteruitgang, sinds 2017 is Tataars onderwijs in Tatarstan niet meer verplicht bijvoobeeld.
Frankrijk is wel het schoolvoorbeeld op dit gebied, daar heeft men de meerderheidstaal Occitaans binnen iets meer dan een eeuw volledig weten laten verdwijnen.
pi_220470512
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ook in Rusland valt het wel mee, Tataars wordt nog altijd gesproken door miljoenen terwijl het Ivan de Verschrikkelijk was die het veroverde. Qua taalrechten is er wel achteruitgang, sinds 2017 is Tataars onderwijs in Tatarstan niet meer verplicht bijvoobeeld.
Frankrijk is wel het schoolvoorbeeld op dit gebied, daar heeft men de meerderheidstaal Occitaans binnen iets meer dan een eeuw volledig weten laten verdwijnen.
Je bedoeld die mensen die in merendeel verbannen zijn van de krim, hun originele omgeving?

Goed voorbeeld man.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220470841
twitter
pi_220471512
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Heeft Oekraine eens wat goeds om Rusland flink dwars te zitten, gaan ze moeilijk doen. Anders wordt er geen geld meer overgemaakt naar Oekraine zeker.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 04:38:01 #258
56749 BlaZ
pi_220471541
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 21:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je bedoeld die mensen die in merendeel verbannen zijn van de krim, hun originele omgeving?

Goed voorbeeld man.
Nee? De Wolga Tataren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tataars
pi_220471861
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:26 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoe vaak is er in jouw hele leven bij je ingebroken en hoeveel oorlogen op europees grondgebied zijn er geweest in diezelfde periode?

Als je rekent vanaf 1989 (vallen van de muur) hebben we in grote lijnen de volgende conflicten/oorlogen gezien op europees grondgebied: Joegoslavie (meerdere aparte conflicten), Transnistrie, 2 Tsjetjeense oorlogen, Gerogie, annexatie Krim/Donbas en de Russische inval in Oekraiene. Zelfs "The Troubles" zijn nog een tijdje doorgegaan na het vallen van de muur...

Is er ook zo vaak bij jou ingebroken? Bij mij is er nog nooit ingebroken dus de kans op een oorlog/conflict op europees grondgebied is ruim groter.
1x ingebroken. En hoeveel oorlogen? Over de hele wereld genoeg, maar letterlijk 0 waar ik zelf ook maar enig (over)last van heb gehad. Ik woon mijn hele leven al in landen die het goed voor elkaar hebben en waar niets gebeurt. Hoewel ik ook kortstondig in Ierland woonde, maar dat was ver na de troubles.

Sure, iets meer betalen voor bepaalde dingen maar who cares.
Dat de Tsjetjenen oorlog hadden, is heel erg balen. Maar hebben wij niets mee van doen.
pi_220471882
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gezwam voor de buhne van je, ondertussen zit je alles tot op de laatste millimeter te volgen hier:
[..]
Ik stelde je destijds niet voor niets de vraag of je je er van bewust was dat het andersom ook zo gaat he? Mister "de gewetensbezwaarde met zijn hekel aan geweld" maar ondertussen er bovenop zitten. Niet alleen hier maar ook in het Iran topic en in het Israel topic was je ook altijd luidruchtig aanwezig.
Wat maakt het gezwam dat ik het hier volg dan?
Niets of wel dan.
Dus je kunt wel weer zo kinderachtig gaan reageren, maar raakt echt kant noch wal.

Ik heb je toen een reactie gegeven, dus waar heb je het toch altijd weer over....
Kan je het niet hebben dat mensen wel inhoudelijk reageren en in durven te gaan tegen mensen met trol standpunten en dergelijke?

Echt :r
pi_220471891
Vannacht weer drones over Estland geweest en 1 die waarschijnlijk neergestort is in het Oosten. In de provincie van de 2e stad van het land. In de video lijkt de drone al in brand te staan.

https://tartu.postimees.e(...)droonidest-tartumaal

Gek genoeg zijn er door het hele land heen drone waarschuwingen geweest. Zelfs helemaal in het Westen.
Schijnbaar weer flink wat afgevuurd richting de Baltische olie havens.

[ Bericht 4% gewijzigd door bianconeri op 31-03-2026 08:00:04 ]
  dinsdag 31 maart 2026 @ 08:37:12 #262
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220472069
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 22:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Eerst nog even dit?

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:15:30 #263
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220472480
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
1x ingebroken. En hoeveel oorlogen? Over de hele wereld genoeg, maar letterlijk 0 waar ik zelf ook maar enig (over)last van heb gehad. Ik woon mijn hele leven al in landen die het goed voor elkaar hebben en waar niets gebeurt. Hoewel ik ook kortstondig in Ierland woonde, maar dat was ver na de troubles.

Sure, iets meer betalen voor bepaalde dingen maar who cares.
Dat de Tsjetjenen oorlog hadden, is heel erg balen. Maar hebben wij niets mee van doen.
pi_220472506
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 09:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ah, ik reageer op wat jij zegt en dan verplaats ik doelpalen.

Grappig _O-

Laat ook maar lekker joh... Als je toch nooit serieus en normaal kan reageren
pi_220472518
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ten-zouden-goed-zijn

Bedoelen ze niet de SAMP/T NG? Dacht dat ze die recent zouden krijgen om te testen.
pi_220472544
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 09:26 schreef BEFEM het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ten-zouden-goed-zijn

Bedoelen ze niet de SAMP/T NG? Dacht dat ze die recent zouden krijgen om te testen.
Lijkt mij wel ja.

Dat nieuwe munitie, raketten die verder komen, succesvol was getest, is nu denk aantal maanden terug dat daar bericht van was. En SAMP/T zelf hebben ze al jaren.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_220472767
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:53 schreef bianconeri het volgende:
Vannacht weer drones over Estland geweest en 1 die waarschijnlijk neergestort is in het Oosten. In de provincie van de 2e stad van het land. In de video lijkt de drone al in brand te staan.

https://tartu.postimees.e(...)droonidest-tartumaal

Gek genoeg zijn er door het hele land heen drone waarschuwingen geweest. Zelfs helemaal in het Westen.
Schijnbaar weer flink wat afgevuurd richting de Baltische olie havens.
Blijkt nu toch wat verder te liggen (wel zelfde provincie).
Dorpje genaamd Hammaste. Wat toch wel wat dichterbij de bewoonde wereld is en verder van Rusland af.

En de drone schijnt in de lucht geexplodeerd te zijn.
pi_220472777
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Blijkt nu toch wat verder te liggen (wel zelfde provincie).
Dorpje genaamd Hammaste. Wat toch wel wat dichterbij de bewoonde wereld is en verder van Rusland af.

En de drone schijnt in de lucht geexplodeerd te zijn.
No worries, ga de overheid aldaar maar zeggen dat ze er vooral niks tegen moeten doen, want dat is toch maar "verspilling".

Want zeg nou zelf, jijzelf hebt er 0 (over)last van.
pi_220472846
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
No worries, ga de overheid aldaar maar zeggen dat ze er vooral niks tegen moeten doen, want dat is toch maar "verspilling".

Want zeg nou zelf, jijzelf hebt er 0 (over)last van.
Ga jij je nou ook al zo kinderachtig gedragen?
Echt :r Doe even normaal zeg.

Owh en nee de overheid hoeft er niets mee te doen.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:41:46 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220472857
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 09:22 schreef bianconeri het volgende:
Ah, ik reageer op wat jij zegt en dan verplaats ik doelpalen.

Grappig _O-

Laat ook maar lekker joh... Als je toch nooit serieus en normaal kan reageren
Ik reageer op deze stelling van je:

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 08:41 schreef bianconeri het volgende:
De kans op inbraak is klein, maar veel groter dan op een oorlog in NL/EU/NAVO.
En vervolgens is het argument "ik heb er toch geen last van"...
pi_220472862
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ga jij je nou ook al zo kinderachtig gedragen?
Echt :r Doe even normaal zeg.

Owh en nee de overheid hoeft er niets mee te doen.
Wat zit je nou te miepen?

Ik herhaal alleen je eigen standpunt.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 10:44:17 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220472870
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 07:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat maakt het gezwam dat ik het hier volg dan?
Niets of wel dan.
Dus je kunt wel weer zo kinderachtig gaan reageren, maar raakt echt kant noch wal.

Ik heb je toen een reactie gegeven, dus waar heb je het toch altijd weer over....
Kan je het niet hebben dat mensen wel inhoudelijk reageren en in durven te gaan tegen mensen met trol standpunten en dergelijke?

Echt :r
Je doet je voor als een die hard pacifist maar ondertussen... :')
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 11:01:54 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220472961
misschien beter om het wel of niet hebben van een krijgsmacht te verplaatsen naar een ander topic

Oekraine heeft er iig 1 nodig om zich tegen de Russen te verdedigen en die zijn maar wat blij dat hier nog iets van een wapenindustrie is waarmee ze zich kunnen bewapen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220473053
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat zit je nou te miepen?

Ik herhaal alleen je eigen standpunt.
Nee, dat doe je helemaal niet.
Je overdrijft alles en reageert als een klein kind.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 10:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je doet je voor als een die hard pacifist maar ondertussen... :')
Ja, maak je zin eens af?
Hoe wil je nou weer eens iemand beledigen?
pi_220473062
quote:
88s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:01 schreef sp3c het volgende:
misschien beter om het wel of niet hebben van een krijgsmacht te verplaatsen naar een ander topic

Oekraine heeft er iig 1 nodig om zich tegen de Russen te verdedigen en die zijn maar wat blij dat hier nog iets van een wapenindustrie is waarmee ze zich kunnen bewapen
Precies, maar volgens bepaalde users mag je nergens iets van vinden of je wordt persoonlijk aangevallen en met kinderlijke reacties.

Altijd fijn voor de inhoud zulke mensen. Not.
  Moderator dinsdag 31 maart 2026 @ 11:21:48 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220473071
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Precies, maar volgens bepaalde users mag je nergens iets van vinden of je wordt persoonlijk aangevallen en met kinderlijke reacties.

Altijd fijn voor de inhoud zulke mensen. Not.
jij vind wel heel snel dat je persoonlijk aangevallen wordt en je vind wel heel snel een reactie kinderlijk

het is offtopic, klaar mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220473088
Crosspost:

twitter

pi_220473129
Magyar beweert dat Oekraine nu 4 maanden op rij meer Russen dood/zwaar verwond dan dat gerekruteerd worden:

quote:
Update: SBS birds have neutralized 10,200 enemy combatants by the morning of March 31. There's still a day to go.

Observation: The pace of mobilization of vermin, according to intelligence and the plan, has been carried out at a rate of over 1,000+ corpses per day throughout March 2026. There are enough fools who swallowed the bait of crazy money and bought a one-way ticket.

Verification: SBU drones, according to the count of neutralized/wounded enemy personnel, have already exceeded the total number of fresh troops arriving in the SBU during March. However, the exact figure will be validated by the Ministry of Defense in the next few days.

Post-mortem: For the fourth consecutive month (December 2025 - March 2026), the balance of "arrivals: departures" remains firmly NEGATIVE (the enemy's actual mobilized losses exceed their sanitary and irreversible losses). An uncounted bonus adds about +15-20% of SBU casualties that are not verifiable due to the specific nature of the injuries (contact, buried under rubble, deep strikes, uninvestigated work of reactive and rifled artillery, etc.).

Verdict: Worms, it's not going to be the same as before. No matter how many laptevniks arrive in the SBU, the number of black bags will continue to increase. Keep your eyes peeled.
Of course, every third corpse on the SBS Birds account will still be buried.

Gentlemen Birds, Honor to you for your conscientious work and heroic struggle.

🔥A warm greeting from the Birds of the 1st OTS of the SBS to Ust-Luga on the night of March 31, to maintain momentum and a fire in the belly, so to speak.
🔥Primorsk today once again welcomed the means of the SBU and other deep strike units of the SOU.
🔥🔥🔥More to come...
https://t.me/robert_magyar/2152
  dinsdag 31 maart 2026 @ 11:52:55 #279
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220473233
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 20:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Russisch is een streekdialect in Estland?

Verder mag je best Russisch spreken in Estland.
Net zoals je Duits mag spreken in Nederland.

Maar de voertaal in Nederland is Nederlands of Fries.
Geen Duits, Geen Frans, Engels of Russisch.

En Estse staatsburgers hebben gewoon stemrecht in Estland.
Ook als ze van Russische origine zijn.

Ik zie het probleem dus niet.

In Nederland wordt iedereen geacht Nederlands te spreken.
Ook als je Fries bent of Limburger.

Waarom zou dat in Estland anders moeten zijn?
Daar doel ik niet zozeer op.
Ik doel hier onder andere op.

quote:
Estland voert strenge wetten in om de Russische invloed in de voormalige Sovjetstaat terug te dringen. Zo mogen mensen met een Russisch paspoort straks niet meer stemmen bij lokale verkiezingen. Ook heeft het Estse parlement ingestemd met een wet die de orthodoxe kerk verplicht de banden met Rusland te verbreken.
Bron:https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-russische-invloed

Wat betreft de taal wordt Fries in Nederland gewoon onderwezen. In Estland wordt dat uitgefaseerd:

quote:
By the year 2030, Russian will no longer be a language of instruction but rather it will only be considered a foreign language. Native Russian speakers in Estonia favour the reform: It offers their children better opportunities in the education market and in the labour market.
Bron: https://www.euronews.com/(...)guage-of-instruction

Dus nu niet huilen als Vlad iets doet dat illegaal is om een andere illegale actie te ondermijnen. Het gezeik komt uit beide kampen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220473252
Duitsers die er voor kiezen om in NL te gaan wonen hebben ook geen recht op duitstalig onderwijs.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 12:00:36 #281
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220473263
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:58 schreef ExTec het volgende:
Duitsers die er voor kiezen om in NL te gaan wonen hebben ook geen recht op duitstalig onderwijs.
Maar de Russen aldaar zijn daar niet na '91 pas heen verhuisd. Dan zou ik jouw punt kunnen volgen. Deze zijn daar komen wonen in de Estse SSR van vóór 91. Dat was niet altijd vrijwillig.
In elk geval is het dan niet meer dan billijk dat je mag stemmen, je taal mag spreken en doorgeven, en dat je eigen kerk met rust wordt gelaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 31-03-2026 12:10:57 ]
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_220473317
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar de Russen aldaar zijn daar niet na '91 pas heen verhuisd. Dan zou ik jouw punt kunnen volgen. Deze zijn daar komen wonen in de Estse SSR van vóór 91. Dat was niet altijd vrijwillig.
In elk geval is het dan niet meer dan billijk dat je mag stemmen, je taal mag spreken en doorgeven, en dat je eigen kerk met rust wordt gelaten.
Voor dat niet vrijwillige moet je in het kremlin zijn.

Datum doet er niet toe. Staat nergens dat je rekening moet houden met wat het kremlin in het verleden heeft uitgevreten.

En "je eigen kerk" is een dependance van de FSB.
pi_220473328
twitter
pi_220473371
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 11:58 schreef ExTec het volgende:
Zou de vredesbrigade ook voorstander zijn van Arabisch of Turks als officiële taal in Nederland?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_220473376
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:15 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
En ook een Bukm2 vandaag

twitter
  dinsdag 31 maart 2026 @ 12:33:06 #286
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220473404
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Voor dat niet vrijwillige moet je in het kremlin zijn.

Datum doet er niet toe. Staat nergens dat je rekening moet houden met wat het kremlin in het verleden heeft uitgevreten.

En "je eigen kerk" is een dependance van de FSB.
Wat ben je ook een ontzettende lomperd.
pi_220473432
quote:

[..]
Rusland heeft niks te zeggen over de taal in Estland en wie er wel en niet mag stemmen. Men kan de etnische Russen oproepen en faciliteren om terug te komen naar Rusland, maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Het zijn burgers in Estland en Estland is een soeverein land.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 12:41:10 #288
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220473441
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Rusland heeft niks te zeggen over de taal in Estland en wie er wel en niet mag stemmen. Men kan de etnische Russen oproepen en faciliteren om terug te komen naar Rusland, maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Het zijn burgers in Estland en Estland is een soeverein land.
Betwist toch niemand?
Estland mag geen mensen onderdrukken of burgerrechten intrekken.
pi_220473470
Enorme explosie in een olieraffindaerij midden op de dag in Tatarstan
pi_220473501
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Betwist toch niemand?
Estland mag geen mensen onderdrukken of burgerrechten intrekken.
Jij betwist dat door te impliceren, als Rusland fan, dat er daardoor oorlog kan ontstaan. Als er vraagtekens zijn over onderdrukking en mensenrechten dan zijn daar andere wegen voor dan oorlog.

quote:
Oost-Europa (Baltics) is questionable omdat daar Etnische Russen worden onderdrukt, dus mogelijk dat daardoor een oorlog kan ontstaan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220473515
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:45 schreef skysherrif het volgende:
Enorme explosie in een olieraffindaerij midden op de dag in Tatarstan
twitter
pi_220473550
quote:

[..]
Nee, dat is het niet.
Als ze hier niet zouden willen wonen: Ga dan weg?
Daarnaast is Russisch geen officiele taal hier, dus ze hebben totaal geen rechten op meer.
En Esten die Russisch spreken mogen nog alles hoor, dus wat is het probleem?

Zeker als je hier al 3+ jaar woont, hoezo spreek je dan geen Estisch en ben je geen Estisch staatsburger?
pi_220473576
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:54 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ x ]
Lijkt overigens op een ongeluk, geen aanval.

Deze Rafinnaderij heeft als ik terug zoek al 2x eerder zoiets meegemaakt, maar nooit op deze enorme schaal. Zal wel te maken hebben dat dit soort diepere raffinaderijen op veel grotere schaal moeten werken dan voorheen nu de raffinaderijen dichter bij de grens regelmatig offline gaan oid.

Overigens wel grappig dat de Russen nu drone warnings voor deze stad afgeven, half uur na de explosie en nul ervoor. Alsof ze liever hebben dat dit een drone aanval was dan gebrekkig onderhoud/eigen falen.
pi_220473609
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Lijkt overigens op een ongeluk, geen aanval.

Deze Rafinnaderij heeft als ik terug zoek al 2x eerder zoiets meegemaakt, maar nooit op deze enorme schaal. Zal wel te maken hebben dat dit soort diepere raffinaderijen op veel grotere schaal moeten werken dan voorheen nu de raffinaderijen dichter bij de grens regelmatig offline gaan oid.

Overigens wel grappig dat de Russen nu drone warnings voor deze stad afgeven, half uur na de explosie en nul ervoor. Alsof ze liever hebben dat dit een drone aanval was dan gebrekkig onderhoud/eigen falen.
Aan het begin van de oorlog was het altijd iemand die een sigaretje stond te roken waar het niet moest om vooral niet toe te geven dat het Oekraïne was. Typisch dat ze nu wel Oekraïne de schuld willen geven :D
A mind with a heart of it's own
pi_220473637
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:08 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Aan het begin van de oorlog was het altijd iemand die een sigaretje stond te roken waar het niet moest om vooral niet toe te geven dat het Oekraïne was. Typisch dat ze nu wel Oekraïne de schuld willen geven :D

Explosie vond ongeveer rond 12:30 plaats. Geen enkele waarschuwing voor Tatarstaan daarvoor (of een Oblast die daarvoor komt) half uur na de explosie zijn er ineens drone warnings op de russische kanalen en 10 minuutjes later is alles weer veilig.

Ook geen sirenes in de stad of steden in de buurt.
pi_220473656
pi_220473766
pi_220474054
quote:
Update 50 gewonden en 1 dode al.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:22:58 #299
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220475112
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 12:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Jij betwist dat door te impliceren, als Rusland fan, dat er daardoor oorlog kan ontstaan. Als er vraagtekens zijn over onderdrukking en mensenrechten dan zijn daar andere wegen voor dan oorlog.
[..]

Eens. Brussel zou sancties en boetes moeten inzetten om Estland te dwingen dergelijke wetten subiet in te trekken.
  dinsdag 31 maart 2026 @ 16:23:32 #300
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220475117
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2026 13:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, dat is het niet.
Als ze hier niet zouden willen wonen: Ga dan weg?
Daarnaast is Russisch geen officiele taal hier, dus ze hebben totaal geen rechten op meer.
En Esten die Russisch spreken mogen nog alles hoor, dus wat is het probleem?

Zeker als je hier al 3+ jaar woont, hoezo spreek je dan geen Estisch en ben je geen Estisch staatsburger?
Lees je even in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')