Welke rechten hebben andere talen behalve russisch in rusland? Is daa rook niet 1 officiele taal.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is daar sprake van? Heb je daar een bron voor?
Etnisch Russen worden het leven zuur gemaakt omdat de Russisch orthodoxe kerk onder vuur ligt, de Russische taal ligt onder vuur, en ze mogen niet meer stemmen.
Limburgs ook niet, het is in ieder geval geen dialect van het Nederlands.quote:
Vond dat idd een tyfusopmerking.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.telegraaf.nl/buitenland/baas-grootste-duitse-wapenfabrikant-niet-onder-de-indruk-van-oekraense-dronemakers-huisvrouwen/144782982.html
[ afbeelding ]
Niet erg respectvol, "huisvrouwen" zijn in de oorlogsindustrie altijd van onschatbare waarde geweest gedurende oorlogen.
Het zal jaloezie zijn omdat Oekraïne betaalbare drones kan produceren die ook nog eens iets kunnen.
Ook in Rusland valt het wel mee, Tataars wordt nog altijd gesproken door miljoenen terwijl het Ivan de Verschrikkelijk was die het veroverde. Qua taalrechten is er wel achteruitgang, sinds 2017 is Tataars onderwijs in Tatarstan niet meer verplicht bijvoobeeld.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:36 schreef ExTec het volgende:
Als wij net zo erg waren als rus, bestond fries niet meer.
Je bedoeld die mensen die in merendeel verbannen zijn van de krim, hun originele omgeving?quote:Op maandag 30 maart 2026 21:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ook in Rusland valt het wel mee, Tataars wordt nog altijd gesproken door miljoenen terwijl het Ivan de Verschrikkelijk was die het veroverde. Qua taalrechten is er wel achteruitgang, sinds 2017 is Tataars onderwijs in Tatarstan niet meer verplicht bijvoobeeld.
Frankrijk is wel het schoolvoorbeeld op dit gebied, daar heeft men de meerderheidstaal Occitaans binnen iets meer dan een eeuw volledig weten laten verdwijnen.
Heeft Oekraine eens wat goeds om Rusland flink dwars te zitten, gaan ze moeilijk doen. Anders wordt er geen geld meer overgemaakt naar Oekraine zeker.quote:
Nee? De Wolga Tataren.quote:Op maandag 30 maart 2026 21:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld die mensen die in merendeel verbannen zijn van de krim, hun originele omgeving?
Goed voorbeeld man.
1x ingebroken. En hoeveel oorlogen? Over de hele wereld genoeg, maar letterlijk 0 waar ik zelf ook maar enig (over)last van heb gehad. Ik woon mijn hele leven al in landen die het goed voor elkaar hebben en waar niets gebeurt. Hoewel ik ook kortstondig in Ierland woonde, maar dat was ver na de troubles.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoe vaak is er in jouw hele leven bij je ingebroken en hoeveel oorlogen op europees grondgebied zijn er geweest in diezelfde periode?
Als je rekent vanaf 1989 (vallen van de muur) hebben we in grote lijnen de volgende conflicten/oorlogen gezien op europees grondgebied: Joegoslavie (meerdere aparte conflicten), Transnistrie, 2 Tsjetjeense oorlogen, Gerogie, annexatie Krim/Donbas en de Russische inval in Oekraiene. Zelfs "The Troubles" zijn nog een tijdje doorgegaan na het vallen van de muur...
Is er ook zo vaak bij jou ingebroken? Bij mij is er nog nooit ingebroken dus de kans op een oorlog/conflict op europees grondgebied is ruim groter.
Wat maakt het gezwam dat ik het hier volg dan?quote:Op maandag 30 maart 2026 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gezwam voor de buhne van je, ondertussen zit je alles tot op de laatste millimeter te volgen hier:
[..]
Ik stelde je destijds niet voor niets de vraag of je je er van bewust was dat het andersom ook zo gaat he? Mister "de gewetensbezwaarde met zijn hekel aan geweld" maar ondertussen er bovenop zitten. Niet alleen hier maar ook in het Iran topic en in het Israel topic was je ook altijd luidruchtig aanwezig.
quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1x ingebroken. En hoeveel oorlogen? Over de hele wereld genoeg, maar letterlijk 0 waar ik zelf ook maar enig (over)last van heb gehad. Ik woon mijn hele leven al in landen die het goed voor elkaar hebben en waar niets gebeurt. Hoewel ik ook kortstondig in Ierland woonde, maar dat was ver na de troubles.
Sure, iets meer betalen voor bepaalde dingen maar who cares.
Dat de Tsjetjenen oorlog hadden, is heel erg balen. Maar hebben wij niets mee van doen.
Ah, ik reageer op wat jij zegt en dan verplaats ik doelpalen.quote:
Lijkt mij wel ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 09:26 schreef BEFEM het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ten-zouden-goed-zijn
Bedoelen ze niet de SAMP/T NG? Dacht dat ze die recent zouden krijgen om te testen.
Blijkt nu toch wat verder te liggen (wel zelfde provincie).quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:53 schreef bianconeri het volgende:
Vannacht weer drones over Estland geweest en 1 die waarschijnlijk neergestort is in het Oosten. In de provincie van de 2e stad van het land. In de video lijkt de drone al in brand te staan.
https://tartu.postimees.e(...)droonidest-tartumaal
Gek genoeg zijn er door het hele land heen drone waarschuwingen geweest. Zelfs helemaal in het Westen.
Schijnbaar weer flink wat afgevuurd richting de Baltische olie havens.
No worries, ga de overheid aldaar maar zeggen dat ze er vooral niks tegen moeten doen, want dat is toch maar "verspilling".quote:Op dinsdag 31 maart 2026 10:20 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Blijkt nu toch wat verder te liggen (wel zelfde provincie).
Dorpje genaamd Hammaste. Wat toch wel wat dichterbij de bewoonde wereld is en verder van Rusland af.
En de drone schijnt in de lucht geexplodeerd te zijn.
Ga jij je nou ook al zo kinderachtig gedragen?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 10:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
No worries, ga de overheid aldaar maar zeggen dat ze er vooral niks tegen moeten doen, want dat is toch maar "verspilling".
Want zeg nou zelf, jijzelf hebt er 0 (over)last van.
Ik reageer op deze stelling van je:quote:Op dinsdag 31 maart 2026 09:22 schreef bianconeri het volgende:
Ah, ik reageer op wat jij zegt en dan verplaats ik doelpalen.
Grappig![]()
Laat ook maar lekker joh... Als je toch nooit serieus en normaal kan reageren
En vervolgens is het argument "ik heb er toch geen last van"...quote:Op maandag 30 maart 2026 08:41 schreef bianconeri het volgende:
De kans op inbraak is klein, maar veel groter dan op een oorlog in NL/EU/NAVO.
Wat zit je nou te miepen?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 10:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ga jij je nou ook al zo kinderachtig gedragen?
EchtDoe even normaal zeg.
Owh en nee de overheid hoeft er niets mee te doen.
Je doet je voor als een die hard pacifist maar ondertussen...quote:Op dinsdag 31 maart 2026 07:49 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat maakt het gezwam dat ik het hier volg dan?
Niets of wel dan.
Dus je kunt wel weer zo kinderachtig gaan reageren, maar raakt echt kant noch wal.
Ik heb je toen een reactie gegeven, dus waar heb je het toch altijd weer over....
Kan je het niet hebben dat mensen wel inhoudelijk reageren en in durven te gaan tegen mensen met trol standpunten en dergelijke?
Echt
Nee, dat doe je helemaal niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 10:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat zit je nou te miepen?
Ik herhaal alleen je eigen standpunt.
Ja, maak je zin eens af?quote:Op dinsdag 31 maart 2026 10:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je doet je voor als een die hard pacifist maar ondertussen...
Precies, maar volgens bepaalde users mag je nergens iets van vinden of je wordt persoonlijk aangevallen en met kinderlijke reacties.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:01 schreef sp3c het volgende:
misschien beter om het wel of niet hebben van een krijgsmacht te verplaatsen naar een ander topic
Oekraine heeft er iig 1 nodig om zich tegen de Russen te verdedigen en die zijn maar wat blij dat hier nog iets van een wapenindustrie is waarmee ze zich kunnen bewapen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |