quote:Op maandag 30 maart 2026 19:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In elk geval blij om te horen dat óók jij erkent dat Rusland in elk geval niet Europa gaat aanvallen. Oost-Europa (Baltics) is questionable omdat daar Etnische Russen worden onderdrukt, dus mogelijk dat daardoor een oorlog kan ontstaan. Maar dat is speculeren.
Overigens denk ik dat bij een confrontatie met Rusland - dat niet gaat gebeuren - Amerika zich afzijdig houdt onder Trump. En het is waarschijnlijker dat een confrontatie tussen Europa en Rusland eerder op korte termijn zal plaatsvinden dan op lange termijn.
Rusland voert nu al een hybride oorlog tegen ons.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met wat voor directe dreiging krijgen wij te maken?
Mijn inziens niet. De landen die aan Nederland grenzen zijn min of meer stabiele landen met een overwegend democratisch bestuur. Daarnaast is er ook geen sprake van conflicten of andere risico's die zich in de nabije toekomst kunnen voor doen.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met wat voor directe dreiging krijgen wij te maken?
Gezwam voor de buhne van je, ondertussen zit je alles tot op de laatste millimeter te volgen hier:quote:Op maandag 30 maart 2026 11:31 schreef bianconeri het volgende:
Net als andersom. Ik vind het totale onzin wat je post, maar dat is mijn kijk op geweld en oorlog.
Ik stelde je destijds niet voor niets de vraag of je je er van bewust was dat het andersom ook zo gaat he? Mister "de gewetensbezwaarde met zijn hekel aan geweld" maar ondertussen er bovenop zitten. Niet alleen hier maar ook in het Iran topic en in het Israel topic was je ook altijd luidruchtig aanwezig.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:48 schreef bianconeri het volgende:
@:skysherrif met zijn super updates![]()
![]()
Wel heel heftig te zien joh dat afslachten van een Russische aanval.
Die drones die gewoon op een soldaat invliegen voor complete explosie.
Gruwelijk.
Maar goed doen de Russen toch echt zelf.
En meer soldaten helpt daar tegen?quote:Op maandag 30 maart 2026 19:53 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Rusland voert nu al een hybride oorlog tegen ons.
Dat kun je toch niet zeggen man? Die lui zijn daar tijdens de sovietperiode heen verhuisd (verplicht) maar hadden wel dezelfde rechter en plichten als ieder ander. Door het uiteenvallen van de USSR zijn zij ineens in een ander land terecht gekomen.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:52 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]Letterlijk in je tweede zin haal je je eerste zin onderuit. En etnische Russen in Estland zijn niets anders dan onaangepaste kolonisten die een enkeltje Rusland verdienen.
Maar dan is meer defensie tegen een directe dreiging geldverspilling.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn inziens niet. De landen die aan Nederland grenzen zijn min of meer stabiele landen met een overwegend democratisch bestuur. Daarnaast is er ook geen sprake van conflicten of andere risico's die zich in de nabije toekomst kunnen voor doen.
Dat zeg ik toch ook?quote:Op maandag 30 maart 2026 20:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar dan is meer defensie tegen een directe dreiging geldverspilling.
Dan kun je dat geld beter gebruiken om Nederland minder afhankelijk te maken van de VS, Midden Oosten, etc.
Ze hadden zich kunnen aanpassen aan dat andere land.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat kun je toch niet zeggen man? Die lui zijn daar tijdens de sovietperiode heen verhuisd (verplicht) maar hadden wel dezelfde rechter en plichten als ieder ander. Door het uiteenvallen van de USSR zijn zij ineens in een ander land terecht gekomen.
Het zijn gewoon mensen.
A: Was dat de stelling helemaal niet. B: Waar noem ik Irak en Afghanistan? Ik heb bewust de conflicten op europees grondgebied gepakt want daar ging het om.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
Vind jij dit oorlogen icm probleem gebieden een reëel risico voor Nederland?
Om tot een goed besluit over te kunnen gaan hoeveel wij zouden moeten spenderen aan defensie zou je veel meer de directe dreiging moeten betrekken, en geen optionele oorlogen zoals op de Balkan of in Afghanistan én Irak.
Is daar sprake van? Heb je daar een bron voor?quote:Op maandag 30 maart 2026 20:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ze hadden zich kunnen aanpassen aan dat andere land.
Maar dat doen ze niet.
Dus eigen schuld.
Russische taal?quote:Op maandag 30 maart 2026 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is daar sprake van? Heb je daar een bron voor?
Etnisch Russen worden het leven zuur gemaakt omdat de Russisch orthodoxe kerk onder vuur ligt, de Russische taal ligt onder vuur, en ze mogen niet meer stemmen.
Ten tijden van die oorlogen (de start althans) moest ik nog verwekt worden. Dus ik heb die oorlog niet doorleefd.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
En ga jij nou met droge ogen beweren dat bv de Joegoslavie oorlog met al zijn deelconflicten (Servie, Bosnie, Kroatie, Kosovo, Macedonie etc.) geen invloed heeft gehad op Nederland???
Waarom mogen Friesen Fries spreken in Nederland? Of Limburgers Limburgs?quote:
Juist wel, het hele verschil tussen 3e wereld landen en lage loon landen is dat ze op prijs wonnen door automatisering. Ook dit is prima te doen met automatisering.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:04 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja hetzelfde. Punt is dat je het nooit op prijs gaat winnen van een lagelonenland.
Echt wel, en dan vooral de vluchtelingenstromen deze kant op. En Srebrenica is natuurlijk ons nationaal trauma geworden.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
Ten tijden van die oorlogen (de start althans) moest ik nog verwekt worden. Dus ik heb die oorlog niet doorleefd.
Maar anders dan Sebrenica hebben die oorlogen toch nauwelijks invloed gehad op ons welbevinden hier in Nederland?
Russisch is een streekdialect in Estland?quote:Op maandag 30 maart 2026 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom mogen Friesen Fries spreken in Nederland? Of Limburgers Limburgs?
Je hebt gewoon streekdialecten.
Fries is geen dialect.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom mogen Friesen Fries spreken in Nederland? Of Limburgers Limburgs?
Je hebt gewoon streekdialecten.
2de keer vandaag dat we jezelf tegen zien spreken in dezelfde post.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
Is daar sprake van?
de Russische taal ligt onder vuur,
quote:Op maandag 30 maart 2026 20:21 schreef Wantie het volgende:
In Nederland wordt iedereen geacht Nederlands te spreken.
Ook als je Fries bent of Limburger.
quote:Het Fries is een wettelijk erkende, officiële taal in Nederland. Op basis van de Wet gebruik Friese taal en het Europees Handvest hebben burgers in de provincie Fryslân het recht om Fries te spreken en schrijven in contact met de gemeente, provincie en in de rechtszaal.
Klopt, maar ondertussen krijgt elk Fries kind onderwijs in het Nederlands.quote:
Zeg dat maar eens tegen Bonifatius.quote:Op maandag 30 maart 2026 20:36 schreef ExTec het volgende:
Als wij net zo erg waren als rus, bestond fries niet meer.
Amateurquote:Op maandag 30 maart 2026 20:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zeg dat maar eens tegen Bonifatius.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |