abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220430041
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja klopt, ik was in een documentaire. Heb je Blue Monday van Ingrid Kamerling gezien?
Klopt. Het was idd die documentaire. Die werd vertoond als onderdeel van een presentatie over schizofrenie. Het was vooral bedoeld om het menselijke aspect te benadrukken. Er werd bijvoorbeeld uitgelegd dat als iemand ervan overtuigd is dat er een complot wordt gesmeed, er heel veel gedachten aan voorafgaan voordat die persoon op dat punt komt.
pi_220430356
Even wat toelichten. Ik begrijp dat ik in mijn bewoording wat drammerig was, waardoor het als opdringen opgevat kon worden.

Spiritualiteit en psychologie

Hier een artikel over spiritualiteit afkomstig van een website over psychologie.

Feit blijft wel dat de meeste mensen houvast en zingeving in hun leven zoeken in bijvoorbeeld een religie. Ook opmerkelijk dat sinds de mensheid bestaat er ook altijd oorlog en bloedvergieten is geweest als groepen mensen daarover van opvattingen verschillen.

Als religie dogmatisch is, denk ik persoonlijk dat het geen spiritualiteit meer is, maar juist wordt gebruikt om vooral zelf niet over het leven en wat daarna komt, te hoeven nadenken.

Bekijk deze YouTube-video

Als iemand weleens Ghost Adventures heeft gezien. Dat beschouw ikzelf als voorbeeld van iets wat alles te maken heeft met paranormale hocus pocus, maar niks met spiritualiteit. Het leek mij in eerste instantie pure afstompende media-sensatie en ik vond het wel grappig om ernaar te kijken op TV, omdat het zo ongelooflijk dom en theatraal is. Maar achter de schermen schijnt ook nogal wat sensatie schuil te gaan zoals criminaliteit en moordcomplotten, dus ik vraag mij af of die mensen knettergek zijn. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Ik ben overigens wel serieus als ik denk dat het korte gebed @Keep_Walking zou kunnen helpen.

https://www.psychologie.nl/artikel/helpt-bidden/
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 21:55:29 #104
441859 crew  Lenny77
pi_220431623
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 14:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Het heeft veel meer met F&L (of voor mijn part LIF, of met TRU) te maken dan met R&P. Als je alles wat als onderdeel van de menselijke psyche kán worden beschouwd hier bespreekbaar wilt maken, kan R&P net zo goed die twee subfora opslokken.

Hell, zelfs BNW vindt zijn oorsprong in de menselijke psyche.

Spiritualiteit, religie, helderziendheid, telepathie, paranormale begaafdheid, etc. onder psychologie scharen, vind ik veel te ver gaan.

Mee eens...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 25 maart 2026 @ 22:00:18 #105
441859 crew  Lenny77
pi_220431661
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2026 19:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Even wat toelichten. Ik begrijp dat ik in mijn bewoording wat drammerig was, waardoor het als opdringen opgevat kon worden.

Spiritualiteit en psychologie

Hier een artikel over spiritualiteit afkomstig van een website over psychologie.

Feit blijft wel dat de meeste mensen houvast en zingeving in hun leven zoeken in bijvoorbeeld een religie. Ook opmerkelijk dat sinds de mensheid bestaat er ook altijd oorlog en bloedvergieten is geweest als groepen mensen daarover van opvattingen verschillen.

Als religie dogmatisch is, denk ik persoonlijk dat het geen spiritualiteit meer is, maar juist wordt gebruikt om vooral zelf niet over het leven en wat daarna komt, te hoeven nadenken.

Bekijk deze YouTube-video

Als iemand weleens Ghost Adventures heeft gezien. Dat beschouw ikzelf als voorbeeld van iets wat alles te maken heeft met paranormale hocus pocus, maar niks met spiritualiteit. Het leek mij in eerste instantie pure afstompende media-sensatie en ik vond het wel grappig om ernaar te kijken op TV, omdat het zo ongelooflijk dom en theatraal is. Maar achter de schermen schijnt ook nogal wat sensatie schuil te gaan zoals criminaliteit en moordcomplotten, dus ik vraag mij af of die mensen knettergek zijn. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Ik ben overigens wel serieus als ik denk dat het korte gebed @:Keep_Walking zou kunnen helpen.

https://www.psychologie.nl/artikel/helpt-bidden/
Ik vind het tof dat je zoveel moeite doet voor hier uitgebreid te posten, dat wil ik eerst even benadrukken.
Maar we gaan het hier in R&P niet hebben over religie, spiritualiteit en paranormaliteit.
Het kan terloops wel eens aangehaald worden maar als jullie hier echt diepgang in willen bereiken dan mogen jullie naar TRU gaan. Het is er misschien wat rustiger maar wat let je om TRU leven in te gaan blazen?
De weerstand zal daar ook een stuk minder zijn dan hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 25-03-2026 22:21:10 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220431791
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 22:00 schreef Lenny77 het volgende:
Ik vind het tof dat je zoveel moeite doet voor hier uitgebreid te posten
Dat moet ik 'm idd nageven ja :Y

Hoewel ook wel eens vermoeiend, zo'n lap tekst.
tl;dr enzo


Voor de rest eens ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2026 22:20:50 ]
  maandag 30 maart 2026 @ 16:30:33 #107
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220467844
Ik heb vandaag verder gewerkt aan stap 4 en moest schrijven over mijn gevoelens en welke gevoelens ik moeite heb om toe te laten. Ik vind het heel moeilijk om mezelf kwetsbaar op te stellen omdat ik in mijn jeugd veel ben afgewezen en gepest in de basisschool. In mijn cultuur wordt kwetsbaar zijn gezien al zwakte, zeker in mannen. Mijn moeder was heel hard tegen mij als ik kwetsbaar en gevoelig was, dus ik heb geleerd om mijn ware gevoelens te onderdrukken en stoer te gedragen naar anderen. Ik vind het heel moeilijk om te laten zien wanneer ik onzeker en machteloos voel, en dat is niet goed. Toxic masculiniteit is een groot probleem bij Antillianen waaronder ik ook.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO maandag 30 maart 2026 @ 16:49:44 #108
22592 crew  Ole
pi_220467988
Nu juist het moment om je toch kwetsbaar op te stellen. Dat is ook de bedoeling van de 12 stappen. Dat verleden is er, maar daar kun je niks meer aan doen.
Niemand zegt dat het makkelijk zal zijn.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 30 maart 2026 @ 16:53:08 #109
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220468020
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 16:49 schreef Ole het volgende:
Nu juist het moment om je toch kwetsbaar op te stellen. Dat is ook de bedoeling van de 12 stappen. Dat verleden is er, maar daar kun je niks meer aan doen.
Niemand zegt dat het makkelijk zal zijn.
Dat doe ik ook. Probeer ik tenminste. Waar moet ik beginnen? In mijn jeugd op Curacao was ik heel onzeker over vrouwen en ben daardoor als volwassene juist gaan overcompenseren door player te zijn. Ik heb daar nu spijt van.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO maandag 30 maart 2026 @ 17:07:14 #110
22592 crew  Ole
pi_220468180
Misschien kan dit je helpen (vanaf pagina 12)
https://12steps4hours.org(...)aling-2021-02-22.pdf
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 30 maart 2026 @ 18:07:24 #111
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220468623
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:07 schreef Ole het volgende:
Misschien kan dit je helpen (vanaf pagina 12)
https://12steps4hours.org(...)aling-2021-02-22.pdf
Ik heb al een stappenwerkboek die ik gebruik, maar toch bedankt. Ik heb net met mijn sponsor gebeld en gesproken, die heeft mij complimenten gegeven over hoe goed hij mijn analyse heeft gevonden over de vragen in stap 4.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220468822
Da's dus wel één van de problemen die ik met de 12 stappen heb, dat een loodgieter om de hoek de vaak complexere dubbele-diagnoseproblemen wel even gaat analyseren. En niet alleen analyseren, ook weet hoe je ze oplost.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO maandag 30 maart 2026 @ 18:41:45 #113
22592 crew  Ole
pi_220468870
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 18:35 schreef nostra het volgende:
Da's dus wel één van de problemen die ik met de 12 stappen heb, dat een loodgieter om de hoek de vaak complexere dubbele-diagnoseproblemen wel even gaat analyseren. En niet alleen analyseren, ook weet hoe je ze oplost.
Ja helemaal eens. De reden dat ik geen sponsor wil.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 30 maart 2026 @ 19:15:46 #114
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220469150
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2026 18:35 schreef nostra het volgende:
Da's dus wel één van de problemen die ik met de 12 stappen heb, dat een loodgieter om de hoek de vaak complexere dubbele-diagnoseproblemen wel even gaat analyseren. En niet alleen analyseren, ook weet hoe je ze oplost.
Mijn sponsor is geen loodgieter hoor, maar dat terzijde. Ik heb een diepe inventarisatie gemaakt van mijn gevoelens die ik moeite heb toe te laten en dat uitgebreid met mijn sponsor besproken vandaag. Dat is toch goed?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 30 maart 2026 @ 19:16:18 #115
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220469154
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 18:41 schreef Ole het volgende:

[..]
Ja helemaal eens. De reden dat ik geen sponsor wil.
Voel je je verheven boven loodgieters?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220469180
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:15 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn sponsor is geen loodgieter hoor, maar dat terzijde. Ik heb een diepe inventarisatie gemaakt van mijn gevoelens die ik moeite heb toe te laten en dat uitgebreid met mijn sponsor besproken vandaag. Dat is toch goed?
Ja, dat is goed, alleen leidt zo'n inventarisatie vaak tot de blootlegging van een onderliggend psychisch probleem, aandoening of trauma en is de behandeling daarvan naar mijn mening beter af in handen van een professional, in plaats van iemand die zich alleen maar op de symptomen daarvan - en feitelijk maar één: copingmechanisme door middelenmisbruik - richt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator / Miss SHO maandag 30 maart 2026 @ 19:33:07 #117
22592 crew  Ole
pi_220469376
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Voel je je verheven boven loodgieters?
In tegendeel! Als ik een loodgieter nodig heb wil ik een vakman. Als ik psychische problemen heb wil ik ook iemand die daar voor opgeleid is en zijn vak verstaat.

Heb ik dus ook.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 6 april 2026 @ 21:30:06 #118
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220521931
Ik heb stap 4 verder afgewerkt en met mijn sponsor besproken. Het ging over mijn gevoelens zoals schaamte, schuld en verdriet. Ik voel heel veel verdriet en schaam mij voor mijn fouten. Ik neem verantwoordelijkheid voor mezelf en schuld die ik draag voor mijn gedrag. Volgende week ben ik jarig en dan wil mijn oom mij spreken, heeft hij toegezegd aan mijn neef. Ook heb ik mijn familie gebeld en voicemail ingesproken waarin ik smeek voor vergiffenis en steun. Vandaag is Pasen en ik voel me heel eenzaam, want mijn familie spreekt mij niet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220522325
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb stap 4 verder afgewerkt en met mijn sponsor besproken. Het ging over mijn gevoelens zoals schaamte, schuld en verdriet. Ik voel heel veel verdriet en schaam mij voor mijn fouten. Ik neem verantwoordelijkheid voor mezelf en schuld die ik draag voor mijn gedrag. Volgende week ben ik jarig en dan wil mijn oom mij spreken, heeft hij toegezegd aan mijn neef. Ook heb ik mijn familie gebeld en voicemail ingesproken waarin ik smeek voor vergiffenis en steun. Vandaag is Pasen en ik voel me heel eenzaam, want mijn familie spreekt mij niet.
Een week of 2 geleden ging het nog om gevoelens van wrok toch?!

Ik hoop voor jou dat je smeekbede gehoord wordt. Als dat zo is: neem genoegen met een vinger, pak niet meteen de hele hand. En 'eis' vooral niet wat!

Nog anderhalf uur en Pasen is alweer voorbij. Dan heb je het overleefd.
  dinsdag 7 april 2026 @ 22:27:30 #120
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220529994
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Een week of 2 geleden ging het nog om gevoelens van wrok toch?!

Ik hoop voor jou dat je smeekbede gehoord wordt. Als dat zo is: neem genoegen met een vinger, pak niet meteen de hele hand. En 'eis' vooral niet wat!

Nog anderhalf uur en Pasen is alweer voorbij. Dan heb je het overleefd.
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220530060
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Succes kerel ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 april 2026 @ 22:43:38 #122
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220530103
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Wat kun je juridisch eisen van familieleden als jullie allemaal volwassen zijn?
pi_220530172
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Oh K_W... snijd jezelf toch niet zo in de vingers! Iedereen maakt fouten, het zijn allemaal mensen. Net zoals jij
Met eisen wek je zoveel weerstand op! Niet alleen hier, maar ook bij anderen. Als je excuses maakt met een voorwaarden eraan, met eisen, dan strijk je mensen tegen de haren in. Echt! Begin met enkel excuses, en wanneer er weer goede gesprekken gevoerd kunnen worden kun je feedback geven (Er gebeurde X en dat gaf mij gevoel Y) zonder verwijten, zoek eens op naar feedbackregels.

En die feedback pas geven op het moment dat iedereen weer contact wil. Wanneer je excuses aanvaard zijn

Met eisen roep je weerstand op. Dat heb je hier al met een stel vreemdelingen, laat staan bij mensen die echt geleden hebben onder je gedrag... en nee, je deed het niet expres, maar je deed het wel. Dus dan moet je door het stof. Niet leuk, maar ja... dat hoort bij het leven. Zodra je oprecht je excuses maakt zonder voorwaarden heb je meer kans op vergeving en dan kan de band misschien weer groeien

En tja... de keiharde waarheid is ook; soms zijn je kaarten verspeeld, dan komt het niet meer goed. Familie is een zegen en geen recht.

Ik zeg dit niet om je te pesten, maar ik hoop je zo te helpen...
  Moderator / Miss SHO dinsdag 7 april 2026 @ 23:00:22 #124
22592 crew  Ole
pi_220530215
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Dit hoort niet bij stap 4.

En verder wat Cots zegt!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220530245
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb stap 4 verder afgewerkt en met mijn sponsor besproken. Het ging over mijn gevoelens zoals schaamte, schuld en verdriet. Ik voel heel veel verdriet en schaam mij voor mijn fouten. Ik neem verantwoordelijkheid voor mezelf en schuld die ik draag voor mijn gedrag. Volgende week ben ik jarig en dan wil mijn oom mij spreken, heeft hij toegezegd aan mijn neef. Ook heb ik mijn familie gebeld en voicemail ingesproken waarin ik smeek voor vergiffenis en steun. Vandaag is Pasen en ik voel me heel eenzaam, want mijn familie spreekt mij niet.
Als ik je één raad mag geven: beperk je hiertoe als je serieus wilt dat het contact weer een beetje hersteld wordt.

Vergiffenis en steun kun je niet EISEN!
Het is een gunst, geen recht.
Vergiffenis en steun moet je verdienen. Dat verdien je zeer zeker niet door eisen te stellen. Dan kun je je jas wel aanhouden.

Dit is de korte versie, voor de lange versie: zie CotS hierboven.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2026 23:08:34 ]
pi_220532459
quote:
. Ik neem verantwoordelijkheid voor mezelf en schuld die ik draag voor mijn gedrag. Volgende week ben ik jarig en dan wil mijn oom mij spreken, heeft hij toegezegd aan mijn neef. Ook heb ik mijn familie gebeld en voicemail ingesproken waarin ik smeek voor vergiffenis en steun.
Even later...

quote:
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Denk je dat de familie erg geneigd zal zijn een smeekbede tot vergiffenis te accepteren als er tegelijkertijd boosheid is en de dreiging met (juridische) eisen? Als je echt oprecht op zoek zou zijn naar vergeving voor je daden moet je dat verwijtende aspect loslaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 08-04-2026 18:42:18 ]
pi_220532569
Als ik alles zo lees vraag ik me daadwerkelijk af of je in staat bent in te zien wat je eigen aandeel in situaties is geweest.

Dat jij vindt dat je familie fouten heeft gemaakt, maakt het nog niet waarheid.
Het is jouw gevoel en als je van daar uit zou spreken is het al een heel andere zaak.
Plus dat de ‘tegenpartij’ ook een gevoel zal hebben bij hetgeen er is gebeurd.
Waarschijnlijk een tegenovergesteld gevoel.

[ Bericht 0% gewijzigd door greysbones op 08-04-2026 18:12:44 ]
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220533516
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
eien?
Modern meervoud van 'ei'?

(in het kader van Pasen)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2026 13:34:21 ]
pi_220533536
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 13:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Modern meervoud van 'ei'?

(in het kader van Pasen)
Lettertje gemist. Sowieso de schuld van mijn ooms en tantes, en hont van de buren natuurlijk. :{w
  donderdag 9 april 2026 @ 07:20:52 #130
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220538476
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 22:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh K_W... snijd jezelf toch niet zo in de vingers! Iedereen maakt fouten, het zijn allemaal mensen. Net zoals jij
Met eisen wek je zoveel weerstand op! Niet alleen hier, maar ook bij anderen. Als je excuses maakt met een voorwaarden eraan, met eisen, dan strijk je mensen tegen de haren in. Echt! Begin met enkel excuses, en wanneer er weer goede gesprekken gevoerd kunnen worden kun je feedback geven (Er gebeurde X en dat gaf mij gevoel Y) zonder verwijten, zoek eens op naar feedbackregels.

En die feedback pas geven op het moment dat iedereen weer contact wil. Wanneer je excuses aanvaard zijn

Met eisen roep je weerstand op. Dat heb je hier al met een stel vreemdelingen, laat staan bij mensen die echt geleden hebben onder je gedrag... en nee, je deed het niet expres, maar je deed het wel. Dus dan moet je door het stof. Niet leuk, maar ja... dat hoort bij het leven. Zodra je oprecht je excuses maakt zonder voorwaarden heb je meer kans op vergeving en dan kan de band misschien weer groeien

En tja... de keiharde waarheid is ook; soms zijn je kaarten verspeeld, dan komt het niet meer goed. Familie is een zegen en geen recht.

Ik zeg dit niet om je te pesten, maar ik hoop je zo te helpen...
Goed gezegd, dank.🙏🏿
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220582737
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2026 16:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben blij dat het mooi weer aan het worden is. Ik heb morgen gesprek bij de UWV over mijn reintegratie in de arbeidsmarkt.
Even een schopje in je topic, maar zat aan je te denken en vroeg me af hoe dit is gegaan :)
pi_220583888
Crospost door mij vanuit instagram moord . Denk dat mijn post beter hier past. ---->

Ik voel me al heel ongemakkelijk als ik al je getyp hier lees, Laat staan hoe ik me zou voelen als ik jou ooit irl zou ontmoeten.

Mijn indruk is dat je compleet over andere mensen heen walst en dat het alleen maar over jou en jouw gevoel gaat en een ander en hun gevoelens er niks toe doen in jouw hoofd. Behalve als ze je gelijk geven en zich laten inpakken door jou.

(Helaas)
pi_220583946
Ik heb Blue Monday gekeken net.

Respect voor je behandelaars. Ik zou het niet kunnen en door alles wat je hier hebt getypt en door hoe je overkomt in die docu weet ik 1 ding zeker . Ik zou je in mijn prive leven heel ver weg houden en liever ook niet ooit met je te maken willen krijgen.

Dus ik begrijp heel goed dat je ex vrienden en familie er ook zo over denken.

Het is aan jou om dat te kunnen accepteren.
  woensdag 15 april 2026 @ 10:19:58 #134
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220585449
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2026 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Even een schopje in je topic, maar zat aan je te denken en vroeg me af hoe dit is gegaan :)
Goed! 28 april heb ik gesprek voor vrijwilligerswerk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 15 april 2026 @ 10:20:40 #135
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220585452
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:22 schreef Iceage het volgende:
Ik heb Blue Monday gekeken net.

Respect voor je behandelaars. Ik zou het niet kunnen en door alles wat je hier hebt getypt en door hoe je overkomt in die docu weet ik 1 ding zeker . Ik zou je in mijn prive leven heel ver weg houden en liever ook niet ooit met je te maken willen krijgen.

Dus ik begrijp heel goed dat je ex vrienden en familie er ook zo over denken.

Het is aan jou om dat te kunnen accepteren.
Oké dat is jouw mening dan. Wat doe ik verkeerd in de docu?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220585488
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Goed! 28 april heb ik gesprek voor vrijwilligerswerk.
Goed zo, zal je goed doen
Al enig idee wat?
pi_220585998
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 00:22 schreef Iceage het volgende:
Ik heb Blue Monday gekeken net.

Respect voor je behandelaars. Ik zou het niet kunnen en door alles wat je hier hebt getypt en door hoe je overkomt in die docu weet ik 1 ding zeker . Ik zou je in mijn prive leven heel ver weg houden en liever ook niet ooit met je te maken willen krijgen.

Dus ik begrijp heel goed dat je ex vrienden en familie er ook zo over denken.

Het is aan jou om dat te kunnen accepteren.
Heb je een link naar de video?
pi_220586034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Heb je een link naar de video?
https://npo.nl/start/video/blue-monday_1/meer-informatie
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220586035
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Heb je een link naar de video?
https://www.npodoc.nl/artikelen/blue-monday
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220586038
Eén seconde hè, één!
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220586043
gracias. even snel scannen.
pi_220586131
quote:
8s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:21 schreef nostra het volgende:
Eén seconde hè, één!
*)
Toeval :*
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_220586140
Nou, net de delen met K_W gescand. Ik vond het wat...oppervlakkig, wat nikszeggend, ik hoef niet secondenlang beelden te zien door een raam heen, of dat hij in bed ligt, of dat hij staat te douchen. Voor de rest, tja, een beetje op en neer flipperen tussen die droom najagen en dan weer dat betaald werk 'momenteel' te hoog gegrepen is.
  woensdag 15 april 2026 @ 12:51:03 #144
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220586155
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:46 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, net de delen met K_W gescand. Ik vond het wat...oppervlakkig, wat nikszeggend, ik hoef niet secondenlang beelden te zien door een raam heen, of dat hij in bed ligt, of dat hij staat te douchen. Voor de rest, tja, een beetje op en neer flipperen tussen die droom najagen en dan weer dat betaald werk 'momenteel' te hoog gegrepen is.
Bekijk het docu van begin tot eind.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator / Miss SHO woensdag 15 april 2026 @ 12:57:59 #145
22592 crew  Ole
pi_220586200
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 10:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Oké dat is jouw mening dan. Wat doe ik verkeerd in de docu?
Je komt in de documentaire hetzelfde over als hier. Je praat wel mee met je behandelaars maar wat ze zeggen komt niet echt bij je binnen. Ze proberen je af te remmen, maar dat lukt niet erg.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220586227
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:51 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Bekijk het docu van begin tot eind.
Nee, want ik kan voor die andere 2 geen match doen met wat ik hier lees, want zij zijn hier niet. Jij bent hier wel.
pi_220586229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 12:57 schreef Ole het volgende:

[..]
Je komt in de documentaire hetzelfde over als hier. Je praat wel mee met je behandelaars maar wat ze zeggen komt niet echt bij je binnen. Ze proberen je af te remmen, maar dat lukt niet erg.
Dit is waar.
pi_220586530
Ik vind de Keep_Walking van hier en de Keep_Walking in de docu in ieder geval consistent met elkaar. Ik denk dat je je hier dus niet heel anders voordoet dan hoe je in het echt waarschijnlijk bent. Een grote focus ook in de docu op het willen bereiken van aanzien, succes, en populariteit, ook al ben je er (nog) niet klaar voor.
pi_220587251
Eens met bovenstaanden, docu bekeken en weinig "nieuws" gezien.
pi_220587802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 16:20 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Eens met bovenstaanden, docu bekeken en weinig "nieuws" gezien.
Ook bekeken en zie geen nieuws
Typisch TS
  woensdag 15 april 2026 @ 18:50:46 #151
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220588023
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 13:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind de Keep_Walking van hier en de Keep_Walking in de docu in ieder geval consistent met elkaar. Ik denk dat je je hier dus niet heel anders voordoet dan hoe je in het echt waarschijnlijk bent. Een grote focus ook in de docu op het willen bereiken van aanzien, succes, en populariteit, ook al ben je er (nog) niet klaar voor.
Is dat goed of slecht dat ik niet anders ben hier dan in de docu? Ik ben op dit moment juist mezelf aan het afremmen, ik ga rustig beginnen met vrijwilligerswerk en dan opbouwen naar betaald werk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 09:14:31 #152
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220590847
Ik was gisteren jarig en heb met mijn oom afgesproken om te gaan lunchen. Ik heb mijn oom lang niet gezien dus het was een spannende ontmoeting, maar het ging goed. Volgende week komt hij weer naar Utrecht om met mijn behandelaars te praten over familiezaken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220590883
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik was gisteren jarig en heb met mijn oom afgesproken om te gaan lunchen. Ik heb mijn oom lang niet gezien dus het was een spannende ontmoeting, maar het ging goed. Volgende week komt hij weer naar Utrecht om met mijn behandelaars te praten over familiezaken.
Ten eerste: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
En wat fijn van je oom, zie je het contact en zijn betrokkenheid met de behandelaren ook als een cadeau van hem?
pi_220590954
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Is dat goed of slecht dat ik niet anders ben hier dan in de docu? Ik ben op dit moment juist mezelf aan het afremmen, ik ga rustig beginnen met vrijwilligerswerk en dan opbouwen naar betaald werk.
Dat zijn mooie stappen, een dagritme is echt de basis waar je heel veel uit gaat halen. Niet voor niets dat dat er zo in geramd wordt in een kliniek.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220591059
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 14:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een paar weken geleden het gezicht van een demoon met kromme tanden zien verschijnen terwijl ik in bed lag en ik voelde tegelijkertijd een sterke energie mijn lichaam en geest hard trekken en drukken op mijn bed en tegen mijn muur. Ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld.

Ik heb vaak meegemaakt dat ik de geesten van de dodenrijk in mijn huis opeens zie en hoor, na een paar seconden verdwijnen ze weer. Ik heb ook Engelen gesproken en gezien, en visioenen gehad van God. Geloof je mij?
Wel erg weinig informatie. Waar gaan die gesprekken met engelen over? Wat vertellen zij? En hoe reageerde 112?
pi_220591060
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik was gisteren jarig en heb met mijn oom afgesproken om te gaan lunchen. Ik heb mijn oom lang niet gezien dus het was een spannende ontmoeting, maar het ging goed. Volgende week komt hij weer naar Utrecht om met mijn behandelaars te praten over familiezaken.
Ah, je bent een Ram. Gefeliciteerd!
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 09:54:09 #157
388664 crew  Dotteke
pi_220591063
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik was gisteren jarig en heb met mijn oom afgesproken om te gaan lunchen. Ik heb mijn oom lang niet gezien dus het was een spannende ontmoeting, maar het ging goed. Volgende week komt hij weer naar Utrecht om met mijn behandelaars te praten over familiezaken.
Nog gefeliciteerd, hoop dat je een leuke dag hebt gehad
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  donderdag 16 april 2026 @ 11:00:56 #158
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220591436
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ten eerste: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
En wat fijn van je oom, zie je het contact en zijn betrokkenheid met de behandelaren ook als een cadeau van hem?
Ik ben dankbaar dat hij heeft toegezegd om te komen, maar dat is een plicht die hij moet doen geen cadeau. Hij heeft in de levenstestament van mijn moeder beloofd om voor mij te zorgen dat ik goed zit. Als hij en mijn familie niet komen kan ik dakloos worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 11:02:02 #159
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220591441
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:52 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Wel erg weinig informatie. Waar gaan die gesprekken met engelen over? Wat vertellen zij? En hoe reageerde 112?
Ik heb een boek geschreven over mijn ervaringen met geesten en engelen. Wil je die lezen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 11:02:42 #160
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220591446
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2026 09:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat zijn mooie stappen, een dagritme is echt de basis waar je heel veel uit gaat halen. Niet voor niets dat dat er zo in geramd wordt in een kliniek.
Ja ik kijk er naar uit om weer te werken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220591461
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik heb een boek geschreven over mijn ervaringen met geesten en engelen. Wil je die lezen?
Nee, die ga ik niet kopen. Maar wil je geen antwoord geven op mijn vraag? Je vraagt zelf of we het geloven, maar daar kan ik geen antwoord opgeven op basis van een paar zinnen. Daarvoor moet je je ervaringen beter beschrijven. En als je boeken wilt verkopen, neem dan contact op met Danny voor het plaatsen van een advertentie. Veel bedrijven gingen je voor.
  donderdag 16 april 2026 @ 12:02:00 #162
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220592141
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 11:04 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nee, die ga ik niet kopen. Maar wil je geen antwoord geven op mijn vraag? Je vraagt zelf of we het geloven, maar daar kan ik geen antwoord opgeven op basis van een paar zinnen. Daarvoor moet je je ervaringen beter beschrijven. En als je boeken wilt verkopen, neem dan contact op met Danny voor het plaatsen van een advertentie. Veel bedrijven gingen je voor.
Ik heb meerdere paranormale ervaringen gehad in mijn leven en ervaar ze af en toe nog steeds. Afgelopen jaar in November heeft één van mijn beste vrienden zelfmoord gepleegd en ik ben naar zijn begrafenis geweest. Een paar dagen na zijn begrafenis hoorde ik ‘‘s nachts zijn stem fluisteren in mijn oor dat hij in de slechte plek terecht gekomen is en hij vroeg mij of ik hem wil helpen in de toekomst om naar de goede plek te komen in het hiernamaals. Ik heb hem beloofd dat ik hem ga helpen zodra ik daartoe instaat ben.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220592149
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2026 18:50 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Is dat goed of slecht dat ik niet anders ben hier dan in de docu?
Ik denk dat het voor jou helpend kan zijn als je deze vraag zelf zou kunnen beantwoorden.

Probeer voor jezelf eens na te gaan wat er juist goed aan is dat je in de docu hetzelfde overkomt als hier op het forum. En ook waarom dat juist niet goed zou zijn.

Als het jou om welke reden dan ook niet lukt om dat voor jezelf helder te krijgen, misschien lukt het jou dan wel om concreet te maken waar je dan precies tegenaan loopt.

Heb je weleens te maken gehad met het invullen van G-schema's? Dat zijn schema's die je (voor jezelf) kunt gebruiken om jouw gedachten wat meer duidelijk te krijgen. Het is namelijk bij ieder mens zo dat hoe gevoeliger iets ligt, hoe moeilijker het wordt om jouw gedachten daarover helder te krijgen. En al helemaal als je daarbij geneigd bent om de daarbij behorende emoties weg te drukken.
pi_220593039
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:02 schreef Keep_Walking het volgende:
hij vroeg mij of ik hem wil helpen in de toekomst om naar de goede plek te komen in het hiernamaals. Ik heb hem beloofd dat ik hem ga helpen zodra ik daartoe instaat ben.
En hoe denk je dat te gaan doen? En nog mijn vraag, wat besprak je met die engelen?
  donderdag 16 april 2026 @ 14:27:24 #165
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 13:54 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
En hoe denk je dat te gaan doen? En nog mijn vraag, wat besprak je met die engelen?
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen. Kort samengevat, God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving. Ik moet de leider zijn van de groeiende emancipatiebeweging van psychiatrische patiënten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220593238
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen.
Ga ik niet doen. En je zit hier gewoon verkapte reclame te maken. Ik begin zelfs een beetje te vermoeden dat je dit topic bent begonnen om je boek te promoten. Ook al omdat je in een post zegt dat R&P meer lezers trekt dan TRU. Staat je niet mooi.
pi_220593242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:
God heeft mij uitgekozen
Hoe kom je aan zo'n uitspraak? En hoe denk je je vriend uit de hel te redden?
  donderdag 16 april 2026 @ 14:49:18 #168
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593280
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 12:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor jou helpend kan zijn als je deze vraag zelf zou kunnen beantwoorden.

Probeer voor jezelf eens na te gaan wat er juist goed aan is dat je in de docu hetzelfde overkomt als hier op het forum. En ook waarom dat juist niet goed zou zijn.

Als het jou om welke reden dan ook niet lukt om dat voor jezelf helder te krijgen, misschien lukt het jou dan wel om concreet te maken waar je dan precies tegenaan loopt.

Heb je weleens te maken gehad met het invullen van G-schema's? Dat zijn schema's die je (voor jezelf) kunt gebruiken om jouw gedachten wat meer duidelijk te krijgen. Het is namelijk bij ieder mens zo dat hoe gevoeliger iets ligt, hoe moeilijker het wordt om jouw gedachten daarover helder te krijgen. En al helemaal als je daarbij geneigd bent om de daarbij behorende emoties weg te drukken.
Ik ben blij dat ik authenticiteit heb en jullie kunnen vertrouwen dat alles wat ik zeg de waarheid is. The good, the bad and the ugly.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 14:51:56 #169
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593291
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:35 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ga ik niet doen. En je zit hier gewoon verkapte reclame te maken. Ik begin zelfs een beetje te vermoeden dat je dit topic bent begonnen om je boek te promoten. Ook al omdat je in een post zegt dat R&P meer lezers trekt dan TRU. Staat je niet mooi.
Nee, het is niet bedoeling om mijn boek te promoten, maar ik vind het wel belangrijk omdat ik visioenen heb gehad van God en ben stap voor stap bezig om die visioenen te realiseren in de realiteit. Het is niet belangrijk dat ik niet altijd mooi overkomt in mijn topics, ik heb me voorbereid dat ik veel tegenwind kan krijgen en dat niet iedereen mij sympathiek kan vinden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 14:53:08 #170
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593297
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:37 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Hoe kom je aan zo'n uitspraak? En hoe denk je je vriend uit de hel te redden?
Nou dat weet ik dus niet zeker hoe ik dat moet doen, ik geloof dat het wel lukt in de hiernamaals om het te doen. In dit leven weet ik niet hoe ik het moet aanpakken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220593400
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Nou dat weet ik dus niet zeker hoe ik dat moet doen, ik geloof dat het wel lukt in de hiernamaals om het te doen. In dit leven weet ik niet hoe ik het moet aanpakken.
Hoe weet je dat God je heeft uitgekozen? Hij lijkt mij machtiger en krachtiger dan jij.
  donderdag 16 april 2026 @ 15:08:17 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220593417
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:05 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Hoe weet je dat God je heeft uitgekozen? Hij lijkt mij machtiger en krachtiger dan jij.
Ik zou hier helemaal niet op reageren. Je kunt geen normaal gesprek voeren met iemand die denkt dat hij door God uitverkoren is en dat engelen tot hem spreken, net zo min als je dan kunt met iemand die aan psychotische wanen lijdt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_220593494
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:
God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving.
Heb je enig idee wat jou nou zo speciaal maakt dat God jou uitkiest?
  donderdag 16 april 2026 @ 15:18:37 #174
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220593521
Wie weet hoe stabiel je bent als je denkt uitgekozen te zijn door God

[ Bericht 3% gewijzigd door Momo op 16-04-2026 15:43:28 ]
  donderdag 16 april 2026 @ 15:20:58 #175
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593529
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:15 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Heb je enig idee wat jou nou zo speciaal maakt dat God jou uitkiest?
Ik ben niet speciaal, er zijn veel meer mensen die paranormale ervaringen hebben. Eigenlijk heeft iedereen wel eens wat meegemaakt van God of hogere machten die wij niet kunnen zien, maar niet iedereen gelooft erin of is ervan bewust. In mijn geval weet ik niet waarom ik deze taak hebt gekregen, dat werd bepaald voor mij. Waarom werd Martin Luther King of Nelson Mandela gekozen als de leider van hún emancipatiebeweging?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220593568
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen. Kort samengevat, God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving. Ik moet de leider zijn van de groeiende emancipatiebeweging van psychiatrische patiënten.
Compleet gestoord dit met een flinke vleug hoogmoedswaanzin
pi_220593685
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ben niet speciaal, er zijn veel meer mensen die paranormale ervaringen hebben. Eigenlijk heeft iedereen wel eens wat meegemaakt van God of hogere machten die wij niet kunnen zien, maar niet iedereen gelooft erin of is ervan bewust. In mijn geval weet ik niet waarom ik deze taak hebt gekregen, dat werd bepaald voor mij. Waarom werd Martin Luther King of Nelson Mandela gekozen als de leider van hún emancipatiebeweging?
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 15:59:16 #178
441859 crew  Lenny77
pi_220593686
We gaan hier niet verder met het stukje verkozen worden en paranormale dingen. Dan gaat het dagboek naar TRU.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220593689
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:59 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]We gaan hier niet verder met het stukje verkozen worden en paranormale dingen. Dan gaat het dagboek naar TRU. [/modbreak]
Met de kans dat hij een nieuw dagboek opent in R&P.
pi_220593690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen. Kort samengevat, God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving. Ik moet de leider zijn van de groeiende emancipatiebeweging van psychiatrische patiënten.
Koekoek 8)7

_O-
pi_220593693
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:32 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Compleet gestoord dit met een flinke vleug hoogmoedswaanzin
Volgens mij meent hij het ook nog.
  Moderator donderdag 16 april 2026 @ 16:04:35 #182
441859 crew  Lenny77
pi_220593704
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:00 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Met de kans dat hij een nieuw dagboek opent in R&P.
En dat zal dan niet over deze onderwerpen gaan..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  donderdag 16 april 2026 @ 16:12:34 #183
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593751
Even terzijde van de paranormale vraagstuk, waarom zoveel vijandigheid tegen mij zeggen? Ik doe volgens mij niks verkeerd, ik geef eerlijk antwoorden op de vragen die mensen mij stellen over mijn ervaringen en geloofsovertuigingen. Ik ben niet de enige mens in de geschiedenis die dit soort ervaringen heeft opgedaan toch? Joan of Arc is een bekende vrouw die stemmen heeft gehoord van God dat zij de Fransen moest bevrijden van de Engelse onderdrukking. Dit heeft ze ook gedaan door de Franse leger te leiden. Ze heeft haar doel bereikt, maar ze werd vermoord door de Engelse elite. Er zijn veel meer mensen die dit soort ervaringen hebben gehad in de geschiedenis.

Waarom zou ik het niet kunnen doen? Ik heb al veel bereikt en ik ben nog steeds jong. Ik geloof dat de kans groot is dat ik ook mijn leven zal verliezen in het realiseren van mijn visioenen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220593773
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Even terzijde van de paranormale vraagstuk, waarom zoveel vijandigheid tegen mij zeggen? Ik doe volgens mij niks verkeerd, ik geef eerlijk antwoorden op de vragen die mensen mij stellen over mijn ervaringen en geloofsovertuigingen. Ik ben niet de enige mens in de geschiedenis die dit soort ervaringen heeft opgedaan toch? Joan of Arc is een bekende vrouw die stemmen heeft gehoord van God dat zij de Fransen moest bevrijden van de Engelse onderdrukking. Dit heeft ze ook gedaan door de Franse leger te leiden. Ze heeft haar doel bereikt, maar ze werd vermoord door de Engelse elite. Er zijn veel meer mensen die dit soort ervaringen hebben gehad in de geschiedenis.

Waarom zou ik het niet kunnen doen? Ik heb al veel bereikt en ik ben nog steeds jong. Ik geloof dat de kans groot is dat ik ook mijn leven zal verliezen in het realiseren van mijn visioenen.
Dat je dit jezelf afvraagt zegt al genoeg

8)7
  donderdag 16 april 2026 @ 16:24:12 #185
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593810
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat je dit jezelf afvraagt zegt al genoeg

8)7
Wat zegt het dan? Even los van wat ik nu zeg over visioenen van God, engelen, demonen, en geesten, ik begrijp dat veel mensen daarin niet geloven en dat ze denken dat ik gewoon gek ben. Maar ik heb deze ervaringen ook echt wel gehad, snap je dat? Ik heb echt stemmen gehoord, geesten en engelen gezien, demonen in de isoleercel, en duidelijke boodschappen die ik als enige kon zien en horen. Ik begrijp dat de mensen in de wereld mij niet willen geloven, maar ik heb deze ervaringen wel gehad. Ik ben niet bang voor de oordelen van anderen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 16:26:12 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220593830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Even terzijde van de paranormale vraagstuk, waarom zoveel vijandigheid tegen mij zeggen? Ik doe volgens mij niks verkeerd, ik geef eerlijk antwoorden op de vragen die mensen mij stellen over mijn ervaringen en geloofsovertuigingen. Ik ben niet de enige mens in de geschiedenis die dit soort ervaringen heeft opgedaan toch? Joan of Arc is een bekende vrouw die stemmen heeft gehoord van God dat zij de Fransen moest bevrijden van de Engelse onderdrukking. Dit heeft ze ook gedaan door de Franse leger te leiden. Ze heeft haar doel bereikt, maar ze werd vermoord door de Engelse elite. Er zijn veel meer mensen die dit soort ervaringen hebben gehad in de geschiedenis.

Waarom zou ik het niet kunnen doen? Ik heb al veel bereikt en ik ben nog steeds jong. Ik geloof dat de kans groot is dat ik ook mijn leven zal verliezen in het realiseren van mijn visioenen.
En wat als je niet zo groot wordt als Joan of Arc, Martin Luther King of Nelson Mandela?
pi_220593861
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat zegt het dan? Even los van wat ik nu zeg over visioenen van God, engelen, demonen, en geesten, ik begrijp dat veel mensen daarin niet geloven en dat ze denken dat ik gewoon gek ben. Maar ik heb deze ervaringen ook echt wel gehad, snap je dat? Ik heb echt stemmen gehoord, geesten en engelen gezien, demonen in de isoleercel, en duidelijke boodschappen die ik als enige kon zien en horen. Ik begrijp dat de mensen in de wereld mij niet willen geloven, maar ik heb deze ervaringen wel gehad. Ik ben niet bang voor de oordelen van anderen.
Heel eerlijk zegt het mij dat je inderdaad gek bent
Zeker in combinatie met je eerdere bericht over God en zo en dat je een leider moet zijn van de groeiende emancipatiebewweging van psychiatrische patienten

Zou hele goede hulp gaan zoeken als ik jou was en zeker ver weg blijven van het zelf hulpverlening aan gaan bieden
  donderdag 16 april 2026 @ 16:33:19 #188
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220593871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Wat zegt het dan? Even los van wat ik nu zeg over visioenen van God, engelen, demonen, en geesten, ik begrijp dat veel mensen daarin niet geloven en dat ze denken dat ik gewoon gek ben. Maar ik heb deze ervaringen ook echt wel gehad, snap je dat? Ik heb echt stemmen gehoord, geesten en engelen gezien, demonen in de isoleercel, en duidelijke boodschappen die ik als enige kon zien en horen. Ik begrijp dat de mensen in de wereld mij niet willen geloven, maar ik heb deze ervaringen wel gehad. Ik ben niet bang voor de oordelen van anderen.
Je hebt schizofrenie, je lijdt aan psychoses.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:36:06 #189
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593884
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:26 schreef Momo het volgende:

[..]
En wat als je niet zo groot wordt als Joan of Arc, Martin Luther King of Nelson Mandela?
Dan is het toch wel goed zo? Ik zou het niet erg vinden hoor. Denk je dat ik dan ga huilen ofzo? Het is goed mogelijk dat mijn visioenen niet uitkomen en dat ik gewoon gek ben. Dan is het gewoon een kwestie van geduld en accepteren van mijn leven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220593890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Dan is het toch wel goed zo? Ik zou het niet erg vinden hoor. Denk je dat ik dan ga huilen ofzo? Het is goed mogelijk dat mijn visioenen niet uitkomen en dat ik gewoon gek ben. Dan is het gewoon een kwestie van geduld en accepteren van mijn leven.
Daar zit het probleem. Jij accepteert helemaal niks, daarom heb je ook continue die fantasie verhalen. Het is dat óf je hebt een psychose.
pi_220593900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Even terzijde van de paranormale vraagstuk, waarom zoveel vijandigheid tegen mij zeggen? Ik doe volgens mij niks verkeerd, ik geef eerlijk antwoorden op de vragen die mensen mij stellen over mijn ervaringen en geloofsovertuigingen. Ik ben niet de enige mens in de geschiedenis die dit soort ervaringen heeft opgedaan toch? Joan of Arc is een bekende vrouw die stemmen heeft gehoord van God dat zij de Fransen moest bevrijden van de Engelse onderdrukking. Dit heeft ze ook gedaan door de Franse leger te leiden. Ze heeft haar doel bereikt, maar ze werd vermoord door de Engelse elite. Er zijn veel meer mensen die dit soort ervaringen hebben gehad in de geschiedenis.

Waarom zou ik het niet kunnen doen? Ik heb al veel bereikt en ik ben nog steeds jong. Ik geloof dat de kans groot is dat ik ook mijn leven zal verliezen in het realiseren van mijn visioenen.
Ik bedoel het niet vijandig. Het paranormale deel, ik denk ook dat veel mensen paranormale ervaringen hebben. Ik vind het ook een goede discussie waard over de herkomst van wat jij ziet/meemaakt. Dat je dingen ziet die anderen niet zien, ik kan het heel goed begrijpen dat je denkt dat het geestesverschijningen zijn. Of het ook zo is, is een tweede, ik ben geen psychiater of deskundige op dat gebied.
Maar het tweede stuk over door God uitgezocht, ik vind dat nogal wat, ik vind het niet echt een teken van bescheidenheid. Ik vind het zelfs op het narcistische af, en dan druk ik het nog zacht uit.
Andere mensen die hetzelfde hebben gezegd, dat is een heel illuster rijtje, waar je als normaal mens niets mee te maken wil hebben.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:39:23 #192
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593902
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je hebt schizofrenie, je lijdt aan psychoses.
Ja. Ik ervaar de visioenen ook als ik stabiel ben. Ik geloof persoonlijk ook dat veel mensen met psychoses en schizofrenie een vorm van paranormale begaafdheid hebben en een acute psychose is dat de paranormale begaafdheid overheersend wordt en dat de patiënt controle verliest over zijn gedrag.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 16:42:38 #193
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593910
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:39 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik bedoel het niet vijandig. Het paranormale deel, ik denk ook dat veel mensen paranormale ervaringen hebben. Ik vind het ook een goede discussie waard over de herkomst van wat jij ziet/meemaakt. Dat je dingen ziet die anderen niet zien, ik kan het heel goed begrijpen dat je denkt dat het geestesverschijningen zijn. Of het ook zo is, is een tweede, ik ben geen psychiater of deskundige op dat gebied.
Maar het tweede stuk over door God uitgezocht, ik vind dat nogal wat, ik vind het niet echt een teken van bescheidenheid. Ik vind het zelfs op het narcistische af, en dan druk ik het nog zacht uit.
Andere mensen die hetzelfde hebben gezegd, dat is een heel illuster rijtje, waar je als normaal mens niets mee te maken wil hebben.
Ik ben echt niet narcistisch en toen ik het decennia geleden had meegemaakt, wist ik totaal niet wat ik moest verwachten. Ik geloofde het niet en dacht dat mijn brein kapot was. Ik weet nog niet hoe het gaat lopen, ik bekijk het per dag. De tijd zal het leren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 16:43:03 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220593915
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ja. Ik ervaar de visioenen ook als ik stabiel ben. Ik geloof persoonlijk ook dat veel mensen met psychoses en schizofrenie een vorm van paranormale begaafdheid hebben en een acute psychose is dat de paranormale begaafdheid overheersend wordt en dat de patiënt controle verliest over zijn gedrag.
En een gevaar worden voor zichzelf en hun omgeving.

Als jij gelooft dat je door God uitverkoren bent, dan ben ik bang voor wat jij gaat doen als ‘God’ of engelen jou opdrachten gaan geven.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:43:41 #195
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593918
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Daar zit het probleem. Jij accepteert helemaal niks, daarom heb je ook continue die fantasie verhalen. Het is dat óf je hebt een psychose.
Hoezo accepteer ik niks dan? Ik geef alleen mijn eerlijke antwoord op de vragen over de ervaringen die ik heb gehad.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 16 april 2026 @ 16:45:04 #196
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220593923
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Hoezo accepteer ik niks dan? Ik geef alleen mijn eerlijke antwoord op de vragen over de ervaringen die ik heb gehad.
Je accepteert niet dat je brein ziek is. Deels door pech die je is overkomen met ziekte e.d., deels door je drugsgebruik.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:46:25 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_220593930
Nou probeer ik ook wat ik eerder vanmiddag zei dat zinloos is.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik zou hier helemaal niet op reageren. Je kunt geen normaal gesprek voeren met iemand die denkt dat hij door God uitverkoren is en dat engelen tot hem spreken, net zo min als je dan kunt met iemand die aan psychotische wanen lijdt.
Ik stop hier dan ook mee.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:47:36 #198
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_220593937
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En een gevaar worden voor zichzelf en hun omgeving.

Als jij gelooft dat je door God uitverkoren bent, dan ben ik bang voor wat jij gaat doen als ‘God’ of engelen jou opdrachten gaan geven.
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.

Ik heb nog nooit iemand aangevallen of geweld aangedaan in mijn psychoses, alleen een vijand uit mijn jeugd bedreigd op social media, maar die vijand is ook een kwaadaardige persoon die politieke macht heeft.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_220593961
Ik vraag me af wat je met dit topic wil bereiken en wat er van waar is.

Wat ik lees van je is dat je jezelf machtig interessant vind en verheven boven anderen.
Dat je zegt en denkt dat je anderen kunt en wil helpen vind ik echt heel erg gevaarlijk.

Ik zou wel willen weten of je dit ook aan je hulpverleners zo verteld en wat hun reactie daarop is.
pi_220593964
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.

Ik heb nog nooit iemand aangevallen of geweld aangedaan in mijn psychoses, alleen een vijand uit mijn jeugd bedreigd op social media, maar die vijand is ook een kwaadaardige persoon die politieke macht heeft.
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 15:59 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]We gaan hier niet verder met het stukje verkozen worden en paranormale dingen. Dan gaat het dagboek naar TRU. [/modbreak]
Man, stop hier nou gewoon mee.
pi_220593965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:42 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Ik ben echt niet narcistisch en toen ik het decennia geleden had meegemaakt, wist ik totaal niet wat ik moest verwachten. Ik geloofde het niet en dacht dat mijn brein kapot was. Ik weet nog niet hoe het gaat lopen, ik bekijk het per dag. De tijd zal het leren.
Wat heb je dan precies meegemaakt? En verwijs dan ajb niet naar een boek, maar vertel precies wat er gebeurd is.
pi_220593976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:47 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.

Ik heb nog nooit iemand aangevallen of geweld aangedaan in mijn psychoses, alleen een vijand uit mijn jeugd bedreigd op social media, maar die vijand is ook een kwaadaardige persoon die politieke macht heeft.
Uitverkoren???
Je gelooft het zelf ook nog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')