Klopt. Het was idd die documentaire. Die werd vertoond als onderdeel van een presentatie over schizofrenie. Het was vooral bedoeld om het menselijke aspect te benadrukken. Er werd bijvoorbeeld uitgelegd dat als iemand ervan overtuigd is dat er een complot wordt gesmeed, er heel veel gedachten aan voorafgaan voordat die persoon op dat punt komt.quote:Op woensdag 25 maart 2026 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja klopt, ik was in een documentaire. Heb je Blue Monday van Ingrid Kamerling gezien?
Mee eens...quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:15 schreef r_one het volgende:
[..]
Het heeft veel meer met F&L (of voor mijn part LIF, of met TRU) te maken dan met R&P. Als je alles wat als onderdeel van de menselijke psyche kán worden beschouwd hier bespreekbaar wilt maken, kan R&P net zo goed die twee subfora opslokken.
Hell, zelfs BNW vindt zijn oorsprong in de menselijke psyche.
Spiritualiteit, religie, helderziendheid, telepathie, paranormale begaafdheid, etc. onder psychologie scharen, vind ik veel te ver gaan.
Ik vind het tof dat je zoveel moeite doet voor hier uitgebreid te posten, dat wil ik eerst even benadrukken.quote:Op woensdag 25 maart 2026 19:24 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Even wat toelichten. Ik begrijp dat ik in mijn bewoording wat drammerig was, waardoor het als opdringen opgevat kon worden.
Spiritualiteit en psychologie
Hier een artikel over spiritualiteit afkomstig van een website over psychologie.
Feit blijft wel dat de meeste mensen houvast en zingeving in hun leven zoeken in bijvoorbeeld een religie. Ook opmerkelijk dat sinds de mensheid bestaat er ook altijd oorlog en bloedvergieten is geweest als groepen mensen daarover van opvattingen verschillen.
Als religie dogmatisch is, denk ik persoonlijk dat het geen spiritualiteit meer is, maar juist wordt gebruikt om vooral zelf niet over het leven en wat daarna komt, te hoeven nadenken.
Bekijk deze YouTube-video
Als iemand weleens Ghost Adventures heeft gezien. Dat beschouw ikzelf als voorbeeld van iets wat alles te maken heeft met paranormale hocus pocus, maar niks met spiritualiteit. Het leek mij in eerste instantie pure afstompende media-sensatie en ik vond het wel grappig om ernaar te kijken op TV, omdat het zo ongelooflijk dom en theatraal is. Maar achter de schermen schijnt ook nogal wat sensatie schuil te gaan zoals criminaliteit en moordcomplotten, dus ik vraag mij af of die mensen knettergek zijn. Ik weet het eigenlijk wel zeker.
Ik ben overigens wel serieus als ik denk dat het korte gebed @:Keep_Walking zou kunnen helpen.
https://www.psychologie.nl/artikel/helpt-bidden/
Dat moet ik 'm idd nageven jaquote:Op woensdag 25 maart 2026 22:00 schreef Lenny77 het volgende:
Ik vind het tof dat je zoveel moeite doet voor hier uitgebreid te posten
Dat doe ik ook. Probeer ik tenminste. Waar moet ik beginnen? In mijn jeugd op Curacao was ik heel onzeker over vrouwen en ben daardoor als volwassene juist gaan overcompenseren door player te zijn. Ik heb daar nu spijt van.quote:Op maandag 30 maart 2026 16:49 schreef Ole het volgende:
Nu juist het moment om je toch kwetsbaar op te stellen. Dat is ook de bedoeling van de 12 stappen. Dat verleden is er, maar daar kun je niks meer aan doen.
Niemand zegt dat het makkelijk zal zijn.
Ik heb al een stappenwerkboek die ik gebruik, maar toch bedankt. Ik heb net met mijn sponsor gebeld en gesproken, die heeft mij complimenten gegeven over hoe goed hij mijn analyse heeft gevonden over de vragen in stap 4.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:07 schreef Ole het volgende:
Misschien kan dit je helpen (vanaf pagina 12)
https://12steps4hours.org(...)aling-2021-02-22.pdf
Ja helemaal eens. De reden dat ik geen sponsor wil.quote:Op maandag 30 maart 2026 18:35 schreef nostra het volgende:
Da's dus wel één van de problemen die ik met de 12 stappen heb, dat een loodgieter om de hoek de vaak complexere dubbele-diagnoseproblemen wel even gaat analyseren. En niet alleen analyseren, ook weet hoe je ze oplost.
Mijn sponsor is geen loodgieter hoor, maar dat terzijde. Ik heb een diepe inventarisatie gemaakt van mijn gevoelens die ik moeite heb toe te laten en dat uitgebreid met mijn sponsor besproken vandaag. Dat is toch goed?quote:Op maandag 30 maart 2026 18:35 schreef nostra het volgende:
Da's dus wel één van de problemen die ik met de 12 stappen heb, dat een loodgieter om de hoek de vaak complexere dubbele-diagnoseproblemen wel even gaat analyseren. En niet alleen analyseren, ook weet hoe je ze oplost.
Voel je je verheven boven loodgieters?quote:Op maandag 30 maart 2026 18:41 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja helemaal eens. De reden dat ik geen sponsor wil.
Ja, dat is goed, alleen leidt zo'n inventarisatie vaak tot de blootlegging van een onderliggend psychisch probleem, aandoening of trauma en is de behandeling daarvan naar mijn mening beter af in handen van een professional, in plaats van iemand die zich alleen maar op de symptomen daarvan - en feitelijk maar één: copingmechanisme door middelenmisbruik - richt.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn sponsor is geen loodgieter hoor, maar dat terzijde. Ik heb een diepe inventarisatie gemaakt van mijn gevoelens die ik moeite heb toe te laten en dat uitgebreid met mijn sponsor besproken vandaag. Dat is toch goed?
In tegendeel! Als ik een loodgieter nodig heb wil ik een vakman. Als ik psychische problemen heb wil ik ook iemand die daar voor opgeleid is en zijn vak verstaat.quote:Op maandag 30 maart 2026 19:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Voel je je verheven boven loodgieters?
Een week of 2 geleden ging het nog om gevoelens van wrok toch?!quote:Op maandag 6 april 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb stap 4 verder afgewerkt en met mijn sponsor besproken. Het ging over mijn gevoelens zoals schaamte, schuld en verdriet. Ik voel heel veel verdriet en schaam mij voor mijn fouten. Ik neem verantwoordelijkheid voor mezelf en schuld die ik draag voor mijn gedrag. Volgende week ben ik jarig en dan wil mijn oom mij spreken, heeft hij toegezegd aan mijn neef. Ook heb ik mijn familie gebeld en voicemail ingesproken waarin ik smeek voor vergiffenis en steun. Vandaag is Pasen en ik voel me heel eenzaam, want mijn familie spreekt mij niet.
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.quote:Op maandag 6 april 2026 22:37 schreef r_one het volgende:
[..]
Een week of 2 geleden ging het nog om gevoelens van wrok toch?!
Ik hoop voor jou dat je smeekbede gehoord wordt. Als dat zo is: neem genoegen met een vinger, pak niet meteen de hele hand. En 'eis' vooral niet wat!
Nog anderhalf uur en Pasen is alweer voorbij. Dan heb je het overleefd.
Succes kerelquote:Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat kun je juridisch eisen van familieleden als jullie allemaal volwassen zijn?quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Oh K_W... snijd jezelf toch niet zo in de vingers! Iedereen maakt fouten, het zijn allemaal mensen. Net zoals jijquote:Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dit hoort niet bij stap 4.quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Als ik je één raad mag geven: beperk je hiertoe als je serieus wilt dat het contact weer een beetje hersteld wordt.quote:Op maandag 6 april 2026 21:30 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb stap 4 verder afgewerkt en met mijn sponsor besproken. Het ging over mijn gevoelens zoals schaamte, schuld en verdriet. Ik voel heel veel verdriet en schaam mij voor mijn fouten. Ik neem verantwoordelijkheid voor mezelf en schuld die ik draag voor mijn gedrag. Volgende week ben ik jarig en dan wil mijn oom mij spreken, heeft hij toegezegd aan mijn neef. Ook heb ik mijn familie gebeld en voicemail ingesproken waarin ik smeek voor vergiffenis en steun. Vandaag is Pasen en ik voel me heel eenzaam, want mijn familie spreekt mij niet.
Even later...quote:. Ik neem verantwoordelijkheid voor mezelf en schuld die ik draag voor mijn gedrag. Volgende week ben ik jarig en dan wil mijn oom mij spreken, heeft hij toegezegd aan mijn neef. Ook heb ik mijn familie gebeld en voicemail ingesproken waarin ik smeek voor vergiffenis en steun.
Denk je dat de familie erg geneigd zal zijn een smeekbede tot vergiffenis te accepteren als er tegelijkertijd boosheid is en de dreiging met (juridische) eisen? Als je echt oprecht op zoek zou zijn naar vergeving voor je daden moet je dat verwijtende aspect loslaten.quote:Mijn familie heeft ook heel veel fouten gemaakt bij mij en mijn moeder hoor. Ik sta in mijn recht om boos te zijn en te eisen bij hen. Ook juridisch.
Modern meervoud van 'ei'?quote:
Lettertje gemist. Sowieso de schuld van mijn ooms en tantes, en hont van de buren natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2026 13:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Modern meervoud van 'ei'?
(in het kader van Pasen)
Goed gezegd, dank.🙏🏿quote:Op dinsdag 7 april 2026 22:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh K_W... snijd jezelf toch niet zo in de vingers! Iedereen maakt fouten, het zijn allemaal mensen. Net zoals jij
Met eisen wek je zoveel weerstand op! Niet alleen hier, maar ook bij anderen. Als je excuses maakt met een voorwaarden eraan, met eisen, dan strijk je mensen tegen de haren in. Echt! Begin met enkel excuses, en wanneer er weer goede gesprekken gevoerd kunnen worden kun je feedback geven (Er gebeurde X en dat gaf mij gevoel Y) zonder verwijten, zoek eens op naar feedbackregels.
En die feedback pas geven op het moment dat iedereen weer contact wil. Wanneer je excuses aanvaard zijn
Met eisen roep je weerstand op. Dat heb je hier al met een stel vreemdelingen, laat staan bij mensen die echt geleden hebben onder je gedrag... en nee, je deed het niet expres, maar je deed het wel. Dus dan moet je door het stof. Niet leuk, maar ja... dat hoort bij het leven. Zodra je oprecht je excuses maakt zonder voorwaarden heb je meer kans op vergeving en dan kan de band misschien weer groeien
En tja... de keiharde waarheid is ook; soms zijn je kaarten verspeeld, dan komt het niet meer goed. Familie is een zegen en geen recht.
Ik zeg dit niet om je te pesten, maar ik hoop je zo te helpen...
Even een schopje in je topic, maar zat aan je te denken en vroeg me af hoe dit is gegaanquote:Op woensdag 25 maart 2026 16:07 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben blij dat het mooi weer aan het worden is. Ik heb morgen gesprek bij de UWV over mijn reintegratie in de arbeidsmarkt.
Goed! 28 april heb ik gesprek voor vrijwilligerswerk.quote:Op dinsdag 14 april 2026 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Even een schopje in je topic, maar zat aan je te denken en vroeg me af hoe dit is gegaan
Oké dat is jouw mening dan. Wat doe ik verkeerd in de docu?quote:Op woensdag 15 april 2026 00:22 schreef Iceage het volgende:
Ik heb Blue Monday gekeken net.
Respect voor je behandelaars. Ik zou het niet kunnen en door alles wat je hier hebt getypt en door hoe je overkomt in die docu weet ik 1 ding zeker . Ik zou je in mijn prive leven heel ver weg houden en liever ook niet ooit met je te maken willen krijgen.
Dus ik begrijp heel goed dat je ex vrienden en familie er ook zo over denken.
Het is aan jou om dat te kunnen accepteren.
Goed zo, zal je goed doenquote:Op woensdag 15 april 2026 10:19 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Goed! 28 april heb ik gesprek voor vrijwilligerswerk.
Heb je een link naar de video?quote:Op woensdag 15 april 2026 00:22 schreef Iceage het volgende:
Ik heb Blue Monday gekeken net.
Respect voor je behandelaars. Ik zou het niet kunnen en door alles wat je hier hebt getypt en door hoe je overkomt in die docu weet ik 1 ding zeker . Ik zou je in mijn prive leven heel ver weg houden en liever ook niet ooit met je te maken willen krijgen.
Dus ik begrijp heel goed dat je ex vrienden en familie er ook zo over denken.
Het is aan jou om dat te kunnen accepteren.
Bekijk het docu van begin tot eind.quote:Op woensdag 15 april 2026 12:46 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, net de delen met K_W gescand. Ik vond het wat...oppervlakkig, wat nikszeggend, ik hoef niet secondenlang beelden te zien door een raam heen, of dat hij in bed ligt, of dat hij staat te douchen. Voor de rest, tja, een beetje op en neer flipperen tussen die droom najagen en dan weer dat betaald werk 'momenteel' te hoog gegrepen is.
Je komt in de documentaire hetzelfde over als hier. Je praat wel mee met je behandelaars maar wat ze zeggen komt niet echt bij je binnen. Ze proberen je af te remmen, maar dat lukt niet erg.quote:Op woensdag 15 april 2026 10:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Oké dat is jouw mening dan. Wat doe ik verkeerd in de docu?
Nee, want ik kan voor die andere 2 geen match doen met wat ik hier lees, want zij zijn hier niet. Jij bent hier wel.quote:Op woensdag 15 april 2026 12:51 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Bekijk het docu van begin tot eind.
Dit is waar.quote:Op woensdag 15 april 2026 12:57 schreef Ole het volgende:
[..]
Je komt in de documentaire hetzelfde over als hier. Je praat wel mee met je behandelaars maar wat ze zeggen komt niet echt bij je binnen. Ze proberen je af te remmen, maar dat lukt niet erg.
Ook bekeken en zie geen nieuwsquote:Op woensdag 15 april 2026 16:20 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Eens met bovenstaanden, docu bekeken en weinig "nieuws" gezien.
Is dat goed of slecht dat ik niet anders ben hier dan in de docu? Ik ben op dit moment juist mezelf aan het afremmen, ik ga rustig beginnen met vrijwilligerswerk en dan opbouwen naar betaald werk.quote:Op woensdag 15 april 2026 13:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind de Keep_Walking van hier en de Keep_Walking in de docu in ieder geval consistent met elkaar. Ik denk dat je je hier dus niet heel anders voordoet dan hoe je in het echt waarschijnlijk bent. Een grote focus ook in de docu op het willen bereiken van aanzien, succes, en populariteit, ook al ben je er (nog) niet klaar voor.
Ten eerste: Van harte gefeliciteerd met je verjaardagquote:Op donderdag 16 april 2026 09:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik was gisteren jarig en heb met mijn oom afgesproken om te gaan lunchen. Ik heb mijn oom lang niet gezien dus het was een spannende ontmoeting, maar het ging goed. Volgende week komt hij weer naar Utrecht om met mijn behandelaars te praten over familiezaken.
Dat zijn mooie stappen, een dagritme is echt de basis waar je heel veel uit gaat halen. Niet voor niets dat dat er zo in geramd wordt in een kliniek.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Is dat goed of slecht dat ik niet anders ben hier dan in de docu? Ik ben op dit moment juist mezelf aan het afremmen, ik ga rustig beginnen met vrijwilligerswerk en dan opbouwen naar betaald werk.
Wel erg weinig informatie. Waar gaan die gesprekken met engelen over? Wat vertellen zij? En hoe reageerde 112?quote:Op maandag 23 maart 2026 14:08 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb een paar weken geleden het gezicht van een demoon met kromme tanden zien verschijnen terwijl ik in bed lag en ik voelde tegelijkertijd een sterke energie mijn lichaam en geest hard trekken en drukken op mijn bed en tegen mijn muur. Ik was zo geschrokken dat ik 112 heb gebeld.
Ik heb vaak meegemaakt dat ik de geesten van de dodenrijk in mijn huis opeens zie en hoor, na een paar seconden verdwijnen ze weer. Ik heb ook Engelen gesproken en gezien, en visioenen gehad van God. Geloof je mij?
Ah, je bent een Ram. Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 16 april 2026 09:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik was gisteren jarig en heb met mijn oom afgesproken om te gaan lunchen. Ik heb mijn oom lang niet gezien dus het was een spannende ontmoeting, maar het ging goed. Volgende week komt hij weer naar Utrecht om met mijn behandelaars te praten over familiezaken.
Nog gefeliciteerd, hoop dat je een leuke dag hebt gehadquote:Op donderdag 16 april 2026 09:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben dankbaar dat hij heeft toegezegd om te komen, maar dat is een plicht die hij moet doen geen cadeau. Hij heeft in de levenstestament van mijn moeder beloofd om voor mij te zorgen dat ik goed zit. Als hij en mijn familie niet komen kan ik dakloos worden.quote:Op donderdag 16 april 2026 09:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ten eerste: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
En wat fijn van je oom, zie je het contact en zijn betrokkenheid met de behandelaren ook als een cadeau van hem?
Ik heb een boek geschreven over mijn ervaringen met geesten en engelen. Wil je die lezen?quote:Op donderdag 16 april 2026 09:52 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wel erg weinig informatie. Waar gaan die gesprekken met engelen over? Wat vertellen zij? En hoe reageerde 112?
Ja ik kijk er naar uit om weer te werken.quote:Op donderdag 16 april 2026 09:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zijn mooie stappen, een dagritme is echt de basis waar je heel veel uit gaat halen. Niet voor niets dat dat er zo in geramd wordt in een kliniek.
Nee, die ga ik niet kopen. Maar wil je geen antwoord geven op mijn vraag? Je vraagt zelf of we het geloven, maar daar kan ik geen antwoord opgeven op basis van een paar zinnen. Daarvoor moet je je ervaringen beter beschrijven. En als je boeken wilt verkopen, neem dan contact op met Danny voor het plaatsen van een advertentie. Veel bedrijven gingen je voor.quote:Op donderdag 16 april 2026 11:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb een boek geschreven over mijn ervaringen met geesten en engelen. Wil je die lezen?
Ik heb meerdere paranormale ervaringen gehad in mijn leven en ervaar ze af en toe nog steeds. Afgelopen jaar in November heeft één van mijn beste vrienden zelfmoord gepleegd en ik ben naar zijn begrafenis geweest. Een paar dagen na zijn begrafenis hoorde ik ‘‘s nachts zijn stem fluisteren in mijn oor dat hij in de slechte plek terecht gekomen is en hij vroeg mij of ik hem wil helpen in de toekomst om naar de goede plek te komen in het hiernamaals. Ik heb hem beloofd dat ik hem ga helpen zodra ik daartoe instaat ben.quote:Op donderdag 16 april 2026 11:04 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nee, die ga ik niet kopen. Maar wil je geen antwoord geven op mijn vraag? Je vraagt zelf of we het geloven, maar daar kan ik geen antwoord opgeven op basis van een paar zinnen. Daarvoor moet je je ervaringen beter beschrijven. En als je boeken wilt verkopen, neem dan contact op met Danny voor het plaatsen van een advertentie. Veel bedrijven gingen je voor.
Ik denk dat het voor jou helpend kan zijn als je deze vraag zelf zou kunnen beantwoorden.quote:Op woensdag 15 april 2026 18:50 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Is dat goed of slecht dat ik niet anders ben hier dan in de docu?
En hoe denk je dat te gaan doen? En nog mijn vraag, wat besprak je met die engelen?quote:Op donderdag 16 april 2026 12:02 schreef Keep_Walking het volgende:
hij vroeg mij of ik hem wil helpen in de toekomst om naar de goede plek te komen in het hiernamaals. Ik heb hem beloofd dat ik hem ga helpen zodra ik daartoe instaat ben.
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen. Kort samengevat, God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving. Ik moet de leider zijn van de groeiende emancipatiebeweging van psychiatrische patiënten.quote:Op donderdag 16 april 2026 13:54 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
En hoe denk je dat te gaan doen? En nog mijn vraag, wat besprak je met die engelen?
Ga ik niet doen. En je zit hier gewoon verkapte reclame te maken. Ik begin zelfs een beetje te vermoeden dat je dit topic bent begonnen om je boek te promoten. Ook al omdat je in een post zegt dat R&P meer lezers trekt dan TRU. Staat je niet mooi.quote:Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen.
Ik ben blij dat ik authenticiteit heb en jullie kunnen vertrouwen dat alles wat ik zeg de waarheid is. The good, the bad and the ugly.quote:Op donderdag 16 april 2026 12:03 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor jou helpend kan zijn als je deze vraag zelf zou kunnen beantwoorden.
Probeer voor jezelf eens na te gaan wat er juist goed aan is dat je in de docu hetzelfde overkomt als hier op het forum. En ook waarom dat juist niet goed zou zijn.
Als het jou om welke reden dan ook niet lukt om dat voor jezelf helder te krijgen, misschien lukt het jou dan wel om concreet te maken waar je dan precies tegenaan loopt.
Heb je weleens te maken gehad met het invullen van G-schema's? Dat zijn schema's die je (voor jezelf) kunt gebruiken om jouw gedachten wat meer duidelijk te krijgen. Het is namelijk bij ieder mens zo dat hoe gevoeliger iets ligt, hoe moeilijker het wordt om jouw gedachten daarover helder te krijgen. En al helemaal als je daarbij geneigd bent om de daarbij behorende emoties weg te drukken.
Nee, het is niet bedoeling om mijn boek te promoten, maar ik vind het wel belangrijk omdat ik visioenen heb gehad van God en ben stap voor stap bezig om die visioenen te realiseren in de realiteit. Het is niet belangrijk dat ik niet altijd mooi overkomt in mijn topics, ik heb me voorbereid dat ik veel tegenwind kan krijgen en dat niet iedereen mij sympathiek kan vinden.quote:Op donderdag 16 april 2026 14:35 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ga ik niet doen. En je zit hier gewoon verkapte reclame te maken. Ik begin zelfs een beetje te vermoeden dat je dit topic bent begonnen om je boek te promoten. Ook al omdat je in een post zegt dat R&P meer lezers trekt dan TRU. Staat je niet mooi.
Nou dat weet ik dus niet zeker hoe ik dat moet doen, ik geloof dat het wel lukt in de hiernamaals om het te doen. In dit leven weet ik niet hoe ik het moet aanpakken.quote:Op donderdag 16 april 2026 14:37 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Hoe kom je aan zo'n uitspraak? En hoe denk je je vriend uit de hel te redden?
Hoe weet je dat God je heeft uitgekozen? Hij lijkt mij machtiger en krachtiger dan jij.quote:Op donderdag 16 april 2026 14:53 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Nou dat weet ik dus niet zeker hoe ik dat moet doen, ik geloof dat het wel lukt in de hiernamaals om het te doen. In dit leven weet ik niet hoe ik het moet aanpakken.
Ik zou hier helemaal niet op reageren. Je kunt geen normaal gesprek voeren met iemand die denkt dat hij door God uitverkoren is en dat engelen tot hem spreken, net zo min als je dan kunt met iemand die aan psychotische wanen lijdt.quote:Op donderdag 16 april 2026 15:05 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Hoe weet je dat God je heeft uitgekozen? Hij lijkt mij machtiger en krachtiger dan jij.
Heb je enig idee wat jou nou zo speciaal maakt dat God jou uitkiest?quote:Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:
God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving.
Ik ben niet speciaal, er zijn veel meer mensen die paranormale ervaringen hebben. Eigenlijk heeft iedereen wel eens wat meegemaakt van God of hogere machten die wij niet kunnen zien, maar niet iedereen gelooft erin of is ervan bewust. In mijn geval weet ik niet waarom ik deze taak hebt gekregen, dat werd bepaald voor mij. Waarom werd Martin Luther King of Nelson Mandela gekozen als de leider van hún emancipatiebeweging?quote:Op donderdag 16 april 2026 15:15 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat jou nou zo speciaal maakt dat God jou uitkiest?
Compleet gestoord dit met een flinke vleug hoogmoedswaanzinquote:Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen. Kort samengevat, God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving. Ik moet de leider zijn van de groeiende emancipatiebeweging van psychiatrische patiënten.
quote:Op donderdag 16 april 2026 15:20 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben niet speciaal, er zijn veel meer mensen die paranormale ervaringen hebben. Eigenlijk heeft iedereen wel eens wat meegemaakt van God of hogere machten die wij niet kunnen zien, maar niet iedereen gelooft erin of is ervan bewust. In mijn geval weet ik niet waarom ik deze taak hebt gekregen, dat werd bepaald voor mij. Waarom werd Martin Luther King of Nelson Mandela gekozen als de leider van hún emancipatiebeweging?
Met de kans dat hij een nieuw dagboek opent in R&P.quote:Op donderdag 16 april 2026 15:59 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]We gaan hier niet verder met het stukje verkozen worden en paranormale dingen. Dan gaat het dagboek naar TRU. [/modbreak]
Koekoekquote:Op donderdag 16 april 2026 14:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Over die engelen is het beter dat je mijn boek leest, het is te complex om te begrijpen zonder het hele verhaal te lezen. Kort samengevat, God heeft mij uitgekozen om mijn stamgenoten te redden van de stigma en onderdrukking in de samenleving. Ik moet de leider zijn van de groeiende emancipatiebeweging van psychiatrische patiënten.
Volgens mij meent hij het ook nog.quote:Op donderdag 16 april 2026 15:32 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Compleet gestoord dit met een flinke vleug hoogmoedswaanzin
En dat zal dan niet over deze onderwerpen gaan..quote:Op donderdag 16 april 2026 16:00 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Met de kans dat hij een nieuw dagboek opent in R&P.
Dat je dit jezelf afvraagt zegt al genoegquote:Op donderdag 16 april 2026 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Even terzijde van de paranormale vraagstuk, waarom zoveel vijandigheid tegen mij zeggen? Ik doe volgens mij niks verkeerd, ik geef eerlijk antwoorden op de vragen die mensen mij stellen over mijn ervaringen en geloofsovertuigingen. Ik ben niet de enige mens in de geschiedenis die dit soort ervaringen heeft opgedaan toch? Joan of Arc is een bekende vrouw die stemmen heeft gehoord van God dat zij de Fransen moest bevrijden van de Engelse onderdrukking. Dit heeft ze ook gedaan door de Franse leger te leiden. Ze heeft haar doel bereikt, maar ze werd vermoord door de Engelse elite. Er zijn veel meer mensen die dit soort ervaringen hebben gehad in de geschiedenis.
Waarom zou ik het niet kunnen doen? Ik heb al veel bereikt en ik ben nog steeds jong. Ik geloof dat de kans groot is dat ik ook mijn leven zal verliezen in het realiseren van mijn visioenen.
Wat zegt het dan? Even los van wat ik nu zeg over visioenen van God, engelen, demonen, en geesten, ik begrijp dat veel mensen daarin niet geloven en dat ze denken dat ik gewoon gek ben. Maar ik heb deze ervaringen ook echt wel gehad, snap je dat? Ik heb echt stemmen gehoord, geesten en engelen gezien, demonen in de isoleercel, en duidelijke boodschappen die ik als enige kon zien en horen. Ik begrijp dat de mensen in de wereld mij niet willen geloven, maar ik heb deze ervaringen wel gehad. Ik ben niet bang voor de oordelen van anderen.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:17 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat je dit jezelf afvraagt zegt al genoeg
![]()
En wat als je niet zo groot wordt als Joan of Arc, Martin Luther King of Nelson Mandela?quote:Op donderdag 16 april 2026 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Even terzijde van de paranormale vraagstuk, waarom zoveel vijandigheid tegen mij zeggen? Ik doe volgens mij niks verkeerd, ik geef eerlijk antwoorden op de vragen die mensen mij stellen over mijn ervaringen en geloofsovertuigingen. Ik ben niet de enige mens in de geschiedenis die dit soort ervaringen heeft opgedaan toch? Joan of Arc is een bekende vrouw die stemmen heeft gehoord van God dat zij de Fransen moest bevrijden van de Engelse onderdrukking. Dit heeft ze ook gedaan door de Franse leger te leiden. Ze heeft haar doel bereikt, maar ze werd vermoord door de Engelse elite. Er zijn veel meer mensen die dit soort ervaringen hebben gehad in de geschiedenis.
Waarom zou ik het niet kunnen doen? Ik heb al veel bereikt en ik ben nog steeds jong. Ik geloof dat de kans groot is dat ik ook mijn leven zal verliezen in het realiseren van mijn visioenen.
Heel eerlijk zegt het mij dat je inderdaad gek bentquote:Op donderdag 16 april 2026 16:24 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat zegt het dan? Even los van wat ik nu zeg over visioenen van God, engelen, demonen, en geesten, ik begrijp dat veel mensen daarin niet geloven en dat ze denken dat ik gewoon gek ben. Maar ik heb deze ervaringen ook echt wel gehad, snap je dat? Ik heb echt stemmen gehoord, geesten en engelen gezien, demonen in de isoleercel, en duidelijke boodschappen die ik als enige kon zien en horen. Ik begrijp dat de mensen in de wereld mij niet willen geloven, maar ik heb deze ervaringen wel gehad. Ik ben niet bang voor de oordelen van anderen.
Je hebt schizofrenie, je lijdt aan psychoses.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:24 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat zegt het dan? Even los van wat ik nu zeg over visioenen van God, engelen, demonen, en geesten, ik begrijp dat veel mensen daarin niet geloven en dat ze denken dat ik gewoon gek ben. Maar ik heb deze ervaringen ook echt wel gehad, snap je dat? Ik heb echt stemmen gehoord, geesten en engelen gezien, demonen in de isoleercel, en duidelijke boodschappen die ik als enige kon zien en horen. Ik begrijp dat de mensen in de wereld mij niet willen geloven, maar ik heb deze ervaringen wel gehad. Ik ben niet bang voor de oordelen van anderen.
Dan is het toch wel goed zo? Ik zou het niet erg vinden hoor. Denk je dat ik dan ga huilen ofzo? Het is goed mogelijk dat mijn visioenen niet uitkomen en dat ik gewoon gek ben. Dan is het gewoon een kwestie van geduld en accepteren van mijn leven.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:26 schreef Momo het volgende:
[..]
En wat als je niet zo groot wordt als Joan of Arc, Martin Luther King of Nelson Mandela?
Daar zit het probleem. Jij accepteert helemaal niks, daarom heb je ook continue die fantasie verhalen. Het is dat óf je hebt een psychose.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:36 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dan is het toch wel goed zo? Ik zou het niet erg vinden hoor. Denk je dat ik dan ga huilen ofzo? Het is goed mogelijk dat mijn visioenen niet uitkomen en dat ik gewoon gek ben. Dan is het gewoon een kwestie van geduld en accepteren van mijn leven.
Ik bedoel het niet vijandig. Het paranormale deel, ik denk ook dat veel mensen paranormale ervaringen hebben. Ik vind het ook een goede discussie waard over de herkomst van wat jij ziet/meemaakt. Dat je dingen ziet die anderen niet zien, ik kan het heel goed begrijpen dat je denkt dat het geestesverschijningen zijn. Of het ook zo is, is een tweede, ik ben geen psychiater of deskundige op dat gebied.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:12 schreef Keep_Walking het volgende:
Ja. Ik ervaar de visioenen ook als ik stabiel ben. Ik geloof persoonlijk ook dat veel mensen met psychoses en schizofrenie een vorm van paranormale begaafdheid hebben en een acute psychose is dat de paranormale begaafdheid overheersend wordt en dat de patiënt controle verliest over zijn gedrag.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt schizofrenie, je lijdt aan psychoses.
Ik ben echt niet narcistisch en toen ik het decennia geleden had meegemaakt, wist ik totaal niet wat ik moest verwachten. Ik geloofde het niet en dacht dat mijn brein kapot was. Ik weet nog niet hoe het gaat lopen, ik bekijk het per dag. De tijd zal het leren.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:39 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet vijandig. Het paranormale deel, ik denk ook dat veel mensen paranormale ervaringen hebben. Ik vind het ook een goede discussie waard over de herkomst van wat jij ziet/meemaakt. Dat je dingen ziet die anderen niet zien, ik kan het heel goed begrijpen dat je denkt dat het geestesverschijningen zijn. Of het ook zo is, is een tweede, ik ben geen psychiater of deskundige op dat gebied.
Maar het tweede stuk over door God uitgezocht, ik vind dat nogal wat, ik vind het niet echt een teken van bescheidenheid. Ik vind het zelfs op het narcistische af, en dan druk ik het nog zacht uit.
Andere mensen die hetzelfde hebben gezegd, dat is een heel illuster rijtje, waar je als normaal mens niets mee te maken wil hebben.
En een gevaar worden voor zichzelf en hun omgeving.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja. Ik ervaar de visioenen ook als ik stabiel ben. Ik geloof persoonlijk ook dat veel mensen met psychoses en schizofrenie een vorm van paranormale begaafdheid hebben en een acute psychose is dat de paranormale begaafdheid overheersend wordt en dat de patiënt controle verliest over zijn gedrag.
Hoezo accepteer ik niks dan? Ik geef alleen mijn eerlijke antwoord op de vragen over de ervaringen die ik heb gehad.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar zit het probleem. Jij accepteert helemaal niks, daarom heb je ook continue die fantasie verhalen. Het is dat óf je hebt een psychose.
Je accepteert niet dat je brein ziek is. Deels door pech die je is overkomen met ziekte e.d., deels door je drugsgebruik.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:43 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoezo accepteer ik niks dan? Ik geef alleen mijn eerlijke antwoord op de vragen over de ervaringen die ik heb gehad.
Ik stop hier dan ook mee.quote:Op donderdag 16 april 2026 15:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou hier helemaal niet op reageren. Je kunt geen normaal gesprek voeren met iemand die denkt dat hij door God uitverkoren is en dat engelen tot hem spreken, net zo min als je dan kunt met iemand die aan psychotische wanen lijdt.
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En een gevaar worden voor zichzelf en hun omgeving.
Als jij gelooft dat je door God uitverkoren bent, dan ben ik bang voor wat jij gaat doen als ‘God’ of engelen jou opdrachten gaan geven.
quote:Op donderdag 16 april 2026 16:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.
Ik heb nog nooit iemand aangevallen of geweld aangedaan in mijn psychoses, alleen een vijand uit mijn jeugd bedreigd op social media, maar die vijand is ook een kwaadaardige persoon die politieke macht heeft.
Man, stop hier nou gewoon mee.quote:Op donderdag 16 april 2026 15:59 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]We gaan hier niet verder met het stukje verkozen worden en paranormale dingen. Dan gaat het dagboek naar TRU. [/modbreak]
Wat heb je dan precies meegemaakt? En verwijs dan ajb niet naar een boek, maar vertel precies wat er gebeurd is.quote:Op donderdag 16 april 2026 16:42 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben echt niet narcistisch en toen ik het decennia geleden had meegemaakt, wist ik totaal niet wat ik moest verwachten. Ik geloofde het niet en dacht dat mijn brein kapot was. Ik weet nog niet hoe het gaat lopen, ik bekijk het per dag. De tijd zal het leren.
Uitverkoren???quote:Op donderdag 16 april 2026 16:47 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
In principe is de opdracht dat ik geloof dat ik uitverkoren ben een hele goede zaak toch? Dat ik de taboe op psychoses bespreekbaar maak en de GGZ wil emanciperen, dat is een belangrijk punt in de samenleving.
Ik heb nog nooit iemand aangevallen of geweld aangedaan in mijn psychoses, alleen een vijand uit mijn jeugd bedreigd op social media, maar die vijand is ook een kwaadaardige persoon die politieke macht heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |