Begint daarvoor al. Hele verdediging staat niet goed.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:16 schreef William_Papadin het volgende:
Fitz-Jim hoef je echt nooit meer op te stellen. Walgelijke speler.
Maar hej Farioli en Henderson moesten weg van de technische leiding...quote:Op zondag 22 maart 2026 16:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
Begint daarvoor al. Hele verdediging staat niet goed.
Farioli ging zelf, maar dat Henderson onderschat werd, is dit seizoen wel pijnlijk zichtbaar geweest.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:20 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Maar hej Farioli en Henderson moesten weg van de technische leiding...
Farioli is gewoon weggepest...quote:Op zondag 22 maart 2026 16:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Farioli ging zelf, maar dat Henderson onderschat werd, is dit seizoen wel pijnlijk zichtbaar geweest.
Mwah kwaliteit is wel gelijkwaardig. Totdat Fritz Jim en Wijndal op het veld komen.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:32 schreef Shreyas het volgende:
Voor een punt in de Kuip zou je vooraf hebben getekend. Ajax heeft op bijna iedere positie een mindere speler en dat zag je ook. Op zich jammer dat plaats 2 niet meer haalbaar is nu. Maar zelfs met een overwinning op Feyenoord vandaag was die kans heel klein aangezien we ook nog tegen FC Twente, PSV en FC Utrecht moeten.
Pure onkunde, heeft niet met pech of geluk te maken. Nooit meer opstellen die jongen, heeft niets bij Ajax te zoeken. Misschien bij Almere City ofzo al zullen ze hem daar ook liever zien gaan dan komen.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:36 schreef Red_85 het volgende:
Rest: Jim schopt per ongeluk langs de bal op zn enkel. 0 intentie, gewoon een spel moment wat ongelukkig is.
Het is toch allemaal lood om oud ijzer? Ze zijn allemaal even matig.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:39 schreef HowardRoark het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem met Gloukh en Carrizo? Gloukh zit tegenwoordig alleen maar op de bank en voor Carrizo, wat toch een leuke speler schijnt te zijn, geldt hetzelfde. Daarentegen mogen mensen zoals Weghorst, Klaasen (die beide toch echt op hun retour zijn) en matige spelers zoals Regeer en Fitz Jim (wekelijks) minuten maken.
Een bijzonder aardige jongen ja, maar nul voetbalkwaliteiten. Daar gaat het natuurlijk wel om als je bij Ajax (of welke profclub dan ook) speelt.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:40 schreef Hetekip het volgende:
Fitz jim vind ik wel een sympathieke speler.
ga je maar bezig houden met je verstappen gezanikquote:Op zondag 22 maart 2026 16:40 schreef Hetekip het volgende:
Fitz jim vind ik wel een sympathieke speler.
Carrizo heb ik nog niets van gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Als die echt matig zou zijn, waarom haalt Ajax hem dan? Gloukh heeft zijn waarde toch wel bewezen. Er schijnt kritiek te zijn op zijn verdedigende inzet, maar is dat een reden om hem ineens echt niet meer te gebruiken? Vreemde gang van zaken.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is toch allemaal lood om oud ijzer? Ze zijn allemaal even matig.
Gloukh is wel opvallend ja.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:39 schreef HowardRoark het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem met Gloukh en Carrizo? Gloukh zit tegenwoordig alleen maar op de bank en voor Carrizo, wat toch een leuke speler schijnt te zijn, geldt hetzelfde. Daarentegen mogen mensen zoals Weghorst, Klaasen (die beide toch echt op hun retour zijn) en matige spelers zoals Regeer en Fitz Jim (wekelijks) minuten maken.
Dit is een vraag die miljoenen Ajacieden zich wekelijks afvragen sinds Overmars is vertrokken. Er is voor 200 miljoen euro aan spelers gehaald en niemand die er enigszins wat van kan.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Carrizo heb ik nog niets van gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Als die echt matig zou zijn, waarom haalt Ajax hem dan?
Speelt soms een aardige wedstrijd, maar is te veel met zichzelf bezig. Is ook te wisselvallig, beetje net zoals Traoré vorig seizoen. Af een toe een goede actie (zoals toen tegen PSV) maar 8 van de 10 wedstrijden is het huilen met de pet op.quote:Gloukh heeft zijn waarde toch wel bewezen. Er schijnt kritiek te zijn op zijn verdedigende inzet, maar is dat een reden om hem ineens echt niet meer te gebruiken? Vreemde gang van zaken.
Probleem is dat onze defensie zwak is, dus een middenveld dat wat druk op die jongens weghaalt is wel fijn.. Dus vandaar uit gezien snap ik het wel een beetje.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Carrizo heb ik nog niets van gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Als die echt matig zou zijn, waarom haalt Ajax hem dan? Gloukh heeft zijn waarde toch wel bewezen. Er schijnt kritiek te zijn op zijn verdedigende inzet, maar is dat een reden om hem ineens echt niet meer te gebruiken? Vreemde gang van zaken.
Wellicht helpt het ook niet om spelers na tien of vijftien wedstrijd af te schrijven. Zoals onder meer met Conceição, Mikautadze, Ramaj en Moro is gebeurd. Met Gloukh lijkt dit nu ook weer te gaan gebeuren.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit is een vraag die miljoenen Ajacieden zich wekelijks afvragen sinds Overmars is vertrokken. Er is voor 200 miljoen euro aan spelers gehaald en niemand die er enigszins wat van kan.
Het is gewoon een aardige knul, dat hij minder goed kan voetballen, jammer. Maar kan hij niks aan doen, de trainer zet hem in het veld niet hijzelf.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:42 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
ga je maar bezig houden met je verstappen gezanik
Ja maar snap niet dat mensen dan zo boos op hem worden. Het is de trainer die hem laat spelen, het is Ajax die hem een contract heeft gegeven. Dan moet je daar op boos zijn, en niet op een sympathieke jongen.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een bijzonder aardige jongen ja, maar nul voetbalkwaliteiten. Daar gaat het natuurlijk wel om als je bij Ajax (of welke profclub dan ook) speelt.
Daar staat Ajax inmiddels wel bekend om. Buitenlandse spelers krijgen vaak geen serieuze kans. Vervolgens gaan ze weg en doen ze het ineens goed. Het Man Utd van Nederland.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wellicht helpt het ook niet om spelers na tien of vijftien wedstrijd af te schrijven. Zoals onder meer met Conceição, Mikautadze, Ramaj en Moro is gebeurd. Met Gloukh lijkt dit nu ook weer te gaan gebeuren.
alleen daarom snak ik al naar volgend seizoen. Hopelijk snapt de nieuwe trainer dat je niet meer kan aankomen met klaassen, weghorst en berghuis.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:51 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Probleem is dat onze defensie zwak is, dus een middenveld dat wat druk op die jongens weghaalt is wel fijn.. Dus vandaar uit gezien snap ik het wel een beetje.
Maar ook dit middenveld faalt in het ondersteunen van de verdediging. Klaassen is gewoon oud aan het worden en kan het niet meer dichtlopen allemaal..
Dat heeft ook te maken met de hoeveelheid trainers die we hebben en compleet mismanagement. Een gloukh kan echt wel voetballen, alleen krijgt te weinig kansen en volgens mij is het een 10 waar hij nooit staat.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wellicht helpt het ook niet om spelers na tien of vijftien wedstrijd af te schrijven. Zoals onder meer met Conceição, Mikautadze, Ramaj en Moro is gebeurd. Met Gloukh lijkt dit nu ook weer te gaan gebeuren.
IN plaats van naar volgend seizoen te snakken zou ik als ik jou was wennen aan deze spelers. Misschien met de zomer een andere trainer, maar er is geen budget vrij voor ineens veel andere goede spelers. Sommige spelers zitten met stevige contracten icm een dik salaris die gaan altijd wel minuten maken waar mogelijk. O.a Berghuis, Klaassen etc.quote:Op zondag 22 maart 2026 17:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
alleen daarom snak ik al naar volgend seizoen. Hopelijk snapt de nieuwe trainer dat je niet meer kan aankomen met klaassen, weghorst en berghuis.
[..]
Dat heeft ook te maken met de hoeveelheid trainers die we hebben en compleet mismanagement. Een gloukh kan echt wel voetballen, alleen krijgt te weinig kansen en volgens mij is het een 10 waar hij nooit staat.
mwaw van weghorst zijn we straks wel af en er zit meer in de groep dan dat we zien. Daarnaast heeft cruijff aangegeven dat er wel wat gaat gebeuren.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:24 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
IN plaats van naar volgend seizoen te snakken zou ik als ik jou was wennen aan deze spelers. Misschien met de zomer een andere trainer, maar er is geen budget vrij voor ineens veel andere goede spelers. Sommige spelers zitten met stevige contracten icm een dik salaris die gaan altijd wel minuten maken waar mogelijk. O.a Berghuis, Klaassen etc.
In eerste instantie was ik btw saggerijnig dat we met Wout begonnen maar toen die was gewisseld voor Ijskonijn had ik helaas niet het gevoel dat het beter liep voorin
Hopelijk dan ook weer wat realistisch beleid. Begin eerst de selectie weer top eredivisiewaardig te krijgen en de jeugdopleiding weer op de rit te krijgen.quote:Op zondag 22 maart 2026 17:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
alleen daarom snak ik al naar volgend seizoen. Hopelijk snapt de nieuwe trainer dat je niet meer kan aankomen met klaassen, weghorst en berghuis.
Wat een onzin. 1 van de weinige die het spelletje wel snapt. Neemt alleen iets te veel risico soms wat behoudende trainers niet leuk vinden. Een trainer met ballen stelt hem sowieso op.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een bijzonder aardige jongen ja, maar nul voetbalkwaliteiten. Daar gaat het natuurlijk wel om als je bij Ajax (of welke profclub dan ook) speelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Dit is volledig dankzij Dick-effect. Anders was het gewoon 0-3 geworden.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:18 schreef Caland het volgende:
Als je niet eens kan winnen van Van PersieBall hoor je jezelf gewoon op te heffen als club.
Die viel echt zwak in inderdaad. Is Edvardsen hadden we beter kunnen gebruiken.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:05 schreef BEFEM het volgende:
Bounida laat voor een toptalent toch wel heel weinig zien.
Is niet de eerste keer dat hij dramatisch invalt. Sowieso heeft ie mijn inziens nog maar 1 of 2x een goede wedstrijd gespeeld. Valt flink tegen tot nu toe.quote:Op zondag 22 maart 2026 21:07 schreef papert het volgende:
[..]
Die viel echt zwak in inderdaad. Is Edvardsen hadden we beter kunnen gebruiken.
Merkte ook dat toen Wijndal inviel, het team ook opeens nog angstiger ging spelen, en met nog minder rust.
en nog steeds heeft feyenoord niet gewonnenquote:Op zondag 22 maart 2026 21:44 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De Hand Van Dick was direct zichtbaar.
quote:Op zondag 22 maart 2026 21:58 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
en nog steeds heeft feyenoord niet gewonnen
gelijkspel was uiteindelijk wel terecht. Beide teams verdienden niets meer.quote:Op maandag 23 maart 2026 09:09 schreef PicoMMP het volgende:
We waren wel echt weer heel slecht. Bizar dat we zo weinig weten te creëren tegen zo'n gemankeerd elftal. Toen we na de 0-1 ook stopten met voetballen wist je gewoon dat het mis zou gaan. We hebben totaal niet de selectie om een 0-1 te verdedigen en de wissels waren echt om te janken.
Dubbel gevoel qua resultaat. Aan de ene kant voelt het als een gestolen punt, aan de andere kant verdiende Feyenoord ook niet de winst. Ik baal vooral vanwege de late gelijkmaker.
Als je door 3 trainers niet wordt opgesteld..quote:Op zondag 22 maart 2026 16:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Carrizo heb ik nog niets van gezien, dus daar kan ik niet over oordelen. Als die echt matig zou zijn, waarom haalt Ajax hem dan? Gloukh heeft zijn waarde toch wel bewezen. Er schijnt kritiek te zijn op zijn verdedigende inzet, maar is dat een reden om hem ineens echt niet meer te gebruiken? Vreemde gang van zaken.
Zo he, die viel vies tegen. Met die counter, 4 tegen 2 en hij laat zo de bal van zijn voet lopen.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:05 schreef BEFEM het volgende:
Bounida laat voor een toptalent toch wel heel weinig zien.
We hadden inderdaad moeten winnen en dit was de uitgelezen kans, maar de manier waarop wij de wedstrijd in gingen was echt dramatisch.quote:Op maandag 23 maart 2026 09:50 schreef Black-Death het volgende:
Het viel allemaal bar tegen.. zonde, je had Feyenoord een tikkie kunnen geven.
Deze pot had je imho toch moeten winnen voor plek 2. Ik verwacht dat plek 3 nu het maximaal haalbare is.
Vind ik ook niks voor steur. Vind juist dat hij meestal goed naar voren durft te voetballen. Zal wel de opdracht van de trainer geweest zijn.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:01 schreef StevenHyde het volgende:
Ja vreemde vervelende pot. Ajax ook wel heel erg voorzichtig wanneer ze wel een periode in balbezit waren. Vond nog het meest opmerkelijke het moment in de 45e minuut waar Steur in de omschakeling de bal heeft en Feyenoord 3 tegen 3 staat en hij temporiseert en niet verder de aanval zoekt.
[twentsaccent]quote:Op maandag 23 maart 2026 07:39 schreef Hetekip het volgende:
Heitinga moet terugkomen die heeft Ajax dna.
Ik las het ook netquote:Op woensdag 25 maart 2026 07:33 schreef PicoMMP het volgende:
Tamagotchi kapot. Je verwacht het niet.
Ik pas hemquote:Op woensdag 25 maart 2026 13:10 schreef marcb1974 het volgende:
En ondertussen: ajax - volendam 0 - 1 (na ongeveer 40 minuten),
te zien op youtube
quote:Op woensdag 25 maart 2026 13:56 schreef marcb1974 het volgende:
Ondertussen 1-2
en het is heel slecht ja
Volgend seizoen krijgen we Wijndal 6.0 te zien, dan ga je wat meemaken.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:08 schreef Houniet het volgende:
Ik lees overal dat Wijndal weer zn man laat lopen. Kan die man gewoon bij de ingang van de bus geweigerd worden?
In de Pantelic podcast werd ook al geopperd om zijn contract maar gewoon beter per direct te ontbinden i.p.v. te wachten tot het afloopt. Qua niveau én qua houding doet hij meer kwaad dan goed.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:08 schreef Houniet het volgende:
Ik lees overal dat Wijndal weer zn man laat lopen. Kan die man gewoon bij de ingang van de bus geweigerd worden?
Helemaal geen slecht idee, kunnen we ergens stemmen?quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In de Pantelic podcast werd ook al geopperd om zijn contract maar gewoon beter per direct te ontbinden i.p.v. te wachten tot het afloopt. Qua niveau én qua houding doet hij meer kwaad dan goed.
jordi@ajax.nlquote:Op woensdag 25 maart 2026 14:22 schreef Houniet het volgende:
[..]
Helemaal geen slecht idee, kunnen we ergens stemmen?
Maar blijkbaar is er niemand beter aangezien hij elke keer weer wordt opgesteld.quote:Op woensdag 25 maart 2026 14:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
In de Pantelic podcast werd ook al geopperd om zijn contract maar gewoon beter per direct te ontbinden i.p.v. te wachten tot het afloopt. Qua niveau én qua houding doet hij meer kwaad dan goed.
Hij heeft tijdens het warmlopen zondag, zo'n 5 meter voor mijn neus, ongeveer een half uur lang bier over zich heen gekregen. Ik gok dat hij weinig zin heeft in het laatste.quote:
Had die bekers effe volgezeken dan.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft tijdens het warmlopen zondag, zo'n 5 meter voor mijn neus, ongeveer een half uur lang bier over zich heen gekregen. Ik gok dat hij weinig zin heeft in het laatste.
Treurig zielig gedragquote:Op woensdag 25 maart 2026 15:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft tijdens het warmlopen zondag, zo'n 5 meter voor mijn neus, ongeveer een half uur lang bier over zich heen gekregen. Ik gok dat hij weinig zin heeft in het laatste.
Ik vond het eerlijk gezegd wel een geinige lifehack dat de KNVB het blijkbaar prima vindt om bier te gooien zolang het bekertje maar leeg tegen het net achterblijft.quote:
Nu is het wel Heineken Silver, maar dat geheel terzijde.quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:46 schreef RamboDirk het volgende:
Als volwassen man je bier opofferen om een andere volwassen man mee te bekogelen omdat die van een ander sport team is. De treurnis
Bron: https://www.voetbalprimeu(...)ng-over-datalek.htmlquote:Vandaag om 15:43
Update: Vandaag om 15:47
3Reacties
Ajax heeft bevestigd dat er een datalek is geconstateerd bij de Amsterdamse club, zo valt te lezen in een verklaring op de officiële kanalen. Uit een onderzoek van RTL Nieuws is gebleken dat het door een hack mogelijk is om seizoenskaarten te stelen en daarmee wedstrijden te bezoeken. Ook is het mogelijk om een stadionverbod op te heffen.
Volgens RTL Nieuws is het door de hack mogelijk om privégegevens van de meer dan 300.000 geregistreerde Ajax-fans in te zien. Bovendien kunnen de ruim 42.000 seizoenskaarten gestolen worden of onbruikbaar gemaakt worden. 'De seizoenskaarthouder kan niets doen tegen het stelen, want de kaart verdwijnt plotseling uit het account en kan niet meer worden gebruikt', zo valt er onder meer te lezen.
quote:Op woensdag 25 maart 2026 15:53 schreef Houniet het volgende:
Gelijk de map van Wijndal verwijderen!!!!!!
Dit heeft niets met hun te maken.quote:
Godsamme. Jij zit te veel op dit forumquote:Op woensdag 25 maart 2026 15:54 schreef Caland het volgende:
Wel een beetje een Amsterdamse traditie natuurlijk om de gegevens van je mensen op straat te gooien of weg te geven.
onzinquote:Op woensdag 25 maart 2026 17:06 schreef papert het volgende:
Dat hacken kan helaas elke organisatie overkomen. Is (bijna) niet te voorkomen.
Het kan bijna elke organisatie overkomen, de lijst met bedrijven die dit soort gedoe hebben gehad is superlang toch, met soms heftige gevolgen (APM / Maersk als voorbeeld)quote:
Uiteindelijk is alles te hacken, tegen een zero day in je security laag kan je goed natgaan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 05:44 schreef manny het volgende:
[..]
Het kan bijna elke organisatie overkomen, de lijst met bedrijven die dit soort gedoe hebben gehad is superlang toch, met soms heftige gevolgen (APM / Maersk als voorbeeld)
De vraag is meer hoe makkelijk het ging denk ik; geen idee eigenlijk.
Leestip; Huib Modderkolk - dit wil je echt niet weten.quote:
Het is inderdaad waar dat het elke organisatie kan overkomen, maar dit lijkt nou niet bepaald op een geavanceerde hack als Stryker, Maersk of Notepad++ hack.quote:Op donderdag 26 maart 2026 05:44 schreef manny het volgende:
[..]
Het kan bijna elke organisatie overkomen, de lijst met bedrijven die dit soort gedoe hebben gehad is superlang toch, met soms heftige gevolgen (APM / Maersk als voorbeeld)
De vraag is meer hoe makkelijk het ging denk ik; geen idee eigenlijk.
Dit is amateuristisch en laks.quote:De ontdekker van het datalek legt uit dat accounts en tickets zonder wachtwoord toegankelijk waren. Dat gebeurde via de Ajax-app en maakte het mogelijk om bijvoorbeeld een ticket aan een andere gebruiker te geven.
Daarnaast zouden kwaadwillenden via een onbeveiligde api met beheerdersrechten gevoelige gegevens hebben kunnen opvragen. Daaronder valt het aanpassen van accounts en het opvragen van gegevens van mensen met een stadionverbod. Via dezelfde weg zouden stadionverboden ook kunnen worden opgeheven.
Als dat waar is, moet de ICT-manager op staande voet ontslagen worden.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:37 schreef Adames het volgende:
[..]
Het is inderdaad waar dat het elke organisatie kan overkomen, maar dit lijkt nou niet bepaald op een geavanceerde hack als Stryker, Maersk of Notepad++ hack.
[..]
Dit is amateuristisch en laks.
Op zich kan Ajax als voetbalclub niet per se iets doen aan de lakse app-ontwikkeling (Ik neem aan dat ze geen inhouse developers hiervoor hebben), maar als je dan hoort dat dit lek al in 2019 bekend was bij de organisatie en het is nog niet opgelost dan is het wel schandelijk.
En dit incident afdoen als 'geen enkele organisatie is veilig' is dan wel onzin.
Verdommequote:Op woensdag 25 maart 2026 15:54 schreef Caland het volgende:
Wel een beetje een Amsterdamse traditie natuurlijk om de gegevens van je mensen op straat te gooien of weg te geven.
Geen idee, wat staat hier normaal?quote:Op maandag 30 maart 2026 13:08 schreef Black-Death het volgende:
Ik kijk regelmatig op https://ajax.supporters.nl/, maar die is nu enige tijd leeg of niet te bereiken. Iemand een idee?
Vrij simpele, basale website met nieuws, reacties, en een forum. Keek er vooral mobiel altijd wel op, lekker eenvoudig.quote:
Ja die winnen we zeker niet.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
O ja dit gaat komend weekend ook weer verder.
Ben bang dat Van den Brom wel weet hoe hij dit Ajax moet bestrijden.
Helaas, het lijden gaat weer beginnen.quote:Op maandag 30 maart 2026 17:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
O ja dit gaat komend weekend ook weer verder.
Ben bang dat Van den Brom wel weet hoe hij dit Ajax moet bestrijden.
Nog even volhouden. Dan kunnen we ons daarna weer ergeren aan Depay.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Helaas, het lijden gaat weer beginnen.
Ik weet niet wat erger isquote:Op dinsdag 31 maart 2026 11:45 schreef Houniet het volgende:
[..]
Nog even volhouden. Dan kunnen we ons daarna weer ergeren aan Depay.
Begint toch een soort competitievervalsing te worden.. bijzonder verhaal.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:42 schreef Wotte het volgende:
NEC heeft wat problemen met paspoorten. Niet geheel ongunstig.
ben aan het luisteren. interresant. lijkt erop dat ie toch vrij "vrij" praat.quote:
Ben nog aan het luisteren. Hij vertelt over hoe de dingen gelopen zijn, zijn observaties. Tot nu toe geen schokkende dingen, maar de vraag "hoe in hemelsnaam is dat gelopen met exit Farioli tot keuze Heitinga" is nog niet geweest.quote:
Over het algemeen moet je gewoon of ex-middenvelders aan stellen of trainers die geen professioneel voetballer zijn geweest.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:47 schreef manny het volgende:
[..]
Ben nog aan het luisteren. Hij vertelt over hoe de dingen gelopen zijn, zijn observaties. Tot nu toe geen schokkende dingen, maar de vraag "hoe in hemelsnaam is dat gelopen met exit Farioli tot keuze Heitinga" is nog niet geweest.
Ja, hoop dat die spelers gewoon mogen spelen, en er geen wedstrijden ongeldig worden verklaard.quote:Op woensdag 1 april 2026 08:31 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Begint toch een soort competitievervalsing te worden.. bijzonder verhaal.
Dat is iemand met relevante ervaring om van een CL ploeg een middenmoter te maken. Past wel bij Ajax dus.quote:Op vrijdag 3 april 2026 00:27 schreef marcb1974 het volgende:
Gerucht: er schijnen gesprekken te zijn gestart met Michel (Girona) voor coach voor volgend seizoen.
Vanaf nu mogen het ook enkel nog mensen uit Spanje zijn héquote:Op vrijdag 3 april 2026 00:27 schreef marcb1974 het volgende:
Gerucht: er schijnen gesprekken te zijn gestart met Michel (Girona) voor coach voor volgend seizoen.
Jordi gaat allemaal vriendjes aanstellen maar dat kon je toch uittekenen?quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Vanaf nu mogen het ook enkel nog mensen uit Spanje zijn héZo jammer dat jullie nu je hele ziel en zaligheid weer toevertrouwen aan 1 persoon die toevallig een Spaans netwerk heeft.
Echt, de 2de plek ligt voor het oprapen maar niemand lijkt hem te willen hebben in Nederland.
de heitinga's, schreuders, vh schips etc waren het ook niet he. Dus tja, heel onlogisch is het ook weer niet. Goede nederlandse trainers zijn echt heel zeldzaam tegenwoordig.quote:Op vrijdag 3 april 2026 12:00 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Vanaf nu mogen het ook enkel nog mensen uit Spanje zijn héZo jammer dat jullie nu je hele ziel en zaligheid weer toevertrouwen aan 1 persoon die toevallig een Spaans netwerk heeft.
Echt, de 2de plek ligt voor het oprapen maar niemand lijkt hem te willen hebben in Nederland.
quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:02 schreef Wotte het volgende:
De Telegraaf: 'Cruijff gaat Pep Guardiola vragen om trainer van Ajax te worden'
Ik zie geen enkele reden voor Pep om dit voetbal instituut te weigeren dit is natuurlijk zijn kans om echt een legende te worden.
Tijd om deze weer van stal te halenquote:Op vrijdag 3 april 2026 17:02 schreef Wotte het volgende:
Ik zie geen enkele reden voor Pep om dit voetbal instituut te weigeren dit is natuurlijk zijn kans om echt een legende te worden.
vragen kan altijdquote:Op vrijdag 3 april 2026 17:02 schreef Wotte het volgende:
Overwinningen op PEC Zwolle en Groningen kun je maar beter op je cv hebben, inderdaad.quote:Op vrijdag 3 april 2026 17:02 schreef Wotte het volgende:
Er is helaas weinig romantiek in de pragmatische havenarbeiders mentaliteit te vinden. Het blijft verwonderlijk dat de stad der dozenschuivers, een van de grootste denkers des lands heeft voortgebracht maar dat de verwondering tegenwoordig niet verder reikt dan het arbeidsethos.quote:Op vrijdag 3 april 2026 18:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Overwinningen op PEC Zwolle en Groningen kun je maar beter op je cv hebben, inderdaad.
1-3 waarschijnlijkquote:Op zaterdag 4 april 2026 20:51 schreef Näsenbar het volgende:
Garcia heeft zijn filosofie aan de jongens over kunnen brengen. Ik noteer een 3-1.
Ja, helaas wel. Balans is helemaal weg voor zover die er was. Edvardsen speelde niet zo slecht overigens.quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:23 schreef Urquhart het volgende:
Het is wel direct weer duidelijk waarom die Gloukh nooit speelt
Je speelt nooit backs aan in de opbouw.quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:28 schreef raptorix het volgende:
Dat uitverdedigen is wel zo slecht, man man, speel gewoon de bal naar de back in plaats van altijd door het midden er door heen proberen te lopen.
We hebben het niet over opbouw maar over uitverdedigen, de back kleeft gewoon aan de zijlijn, of die trekt een aanvaller mee, of je hebt een vrije man, heb je ooit zelf voetbal gespeelt? Ik denk van niet.quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:30 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je speelt nooit backs aan in de opbouw.
De back aan de zijlijn is vrijwel altijd de meest slechte oplossing simpelweg omdat de opties in het vervolg beperkt zijn. Juist in omschakelmomenten moet je proberen te steken.quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben het niet over opbouw maar over uitverdedigen, de back kleeft gewoon aan de zijlijn, of die trekt een aanvaller mee, of je hebt een vrije man, heb je ooit zelf voetbal gespeelt? Ik denk van niet.
Als dat een snelle omschakeling is ja, maar als die er niet is moet je je rust bewaren. Nu zie je 3 keer op rij dat een speler van ajax er uit probeert te komen en zich vast loopt op een middenvelder die in stapt, extra vervelend op zo een moment is dat de aanval er dan nog staat en je verdediging er juist uit loopt, op die manier loop je tegen ontzettend veel miskleunen aan.quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:34 schreef Wotte het volgende:
[..]
De back aan de zijlijn is vrijwel altijd de meest slechte oplossing simpelweg omdat de opties in het vervolg beperkt zijn. Juist in omschakelmomenten moet je proberen te steken.
Ja dat is al weken wel duidelijk. De tyfus wat is het slechtquote:
NEC gaat ook gewoon weer winnen dus vandaag was je sowieso weinig opgeschoten. Maar nu helemaal niet.quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:39 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja dat is al weken wel duidelijk. De tyfus wat is het slecht
Alle neuzen op X en Fok! Wilden mij toch echt dolgraag overtuigen dat jullie MAKKELIJK TWEEDE gingen wordenquote:Op zaterdag 4 april 2026 22:39 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja dat is al weken wel duidelijk. De tyfus wat is het slecht
Cruijff komt ook alleen maar aankakken met zijn netwerkje in Spanje.quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:41 schreef PowerLoungen het volgende:
Cruijff sneuvelt ook in November ofzo. Niemand wil die troep kopen wat er op het veld staat en erbuiten (Wijndalstront)
Welkom terug Daley Blind met een rollator.quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Cruijff komt ook alleen maar aankakken met zijn netwerkje in Spanje.
"X". Sukkelquote:Op zaterdag 4 april 2026 22:42 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Alle neuzen op X en Fok! Wilden mij toch echt dolgraag overtuigen dat jullie MAKKELIJK TWEEDE gingen worden
Ben benieuwd waar aangezien de aRENa met Harry Styles een matige popster op bezoek heeft die die galmbak claimtquote:Op zaterdag 4 april 2026 22:41 schreef BobW het volgende:
[..]
Wordt gewoon playoffs hoor en die verliezen
Het lek was de week voor de klassieker nog helemaal bovenquote:Op zaterdag 4 april 2026 22:45 schreef GGMM het volgende:
Wat raar dat de vriend van Cruijff die bij 32 clubs heeft getraind en gemiddeld 0,9 punten per wedstrijd pakte er niet voor zorgt dat het een stuk beter gaat.
Naar mijn idee was het een wedstrijdquote:Op zaterdag 4 april 2026 22:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Blijft een leuke rubriek, de drie wedstrijden durende hoop bij Ajax na een trainerswissel.
Niet gezien.quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:45 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Het lek was de week voor de klassieker nog helemaal boven
Misschien kan je gelijk de TR afhandelenquote:Op zaterdag 4 april 2026 22:45 schreef onlogisch het volgende:
Hallo jongens. Ik zie dat Ajax achterstaat. Ik ben hier puur als ramptoerist.
Ter info.
Nee maar volgende rondes had je wel zes punten kunnen pakken.quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
NEC gaat ook gewoon weer winnen dus vandaag was je sowieso weinig opgeschoten. Maar nu helemaal niet.
DoDaDoquote:Op zaterdag 4 april 2026 22:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waar gaan jullie die spelen eigenlijk?
quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:47 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nee maar volgende rondes had je wel zes punten kunnen pakken.
Misschien een leuke plek om de play-offs te gaan spelen straks aangezien de ArenA belangrijkere dingen te doen heeft.quote:
Leuk feitje, het is vrij aannemelijk dat Feyenoord een grotere joodse achterban had dan Ajax.quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Leuk feitje, de Kuip was daadwerkelijk één van de grote verzamelplekken waar de Nazi's de Joden samen brachten in Rotterdam. Er is dus een traditie, kan prima voortgezet worden voor de playoffs.
Waar dan? Flink geveegd.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:17 schreef raptorix het volgende:
Waarom word mijn reactie verwijderd, en blijft die antisemitische drek staan?
Ik melde dat als hij een rondleiding wil hebben bij een joodse club in amsterdam ik hem dat graag laat zien, die reactie is verwijderd.quote:
Tja, zo'n stad krijgt wat het verdient.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:20 schreef Coco het volgende:
[..]
Soms nodig voor schoon schip.
Nu Ajax nog.
En dat was het ook wel voor nu, wat er nu staat ga je geen stuiver voor krijgen. Godts is denk ik enige waar je nog beetje wat geld voor kan vangen, maar dat is het wel.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:20 schreef spapaars het volgende:
Dit is wat je krijgt.
voor miljoenen verkopen, voor miljoenen miskopen.
niet in mijn leven iig.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe lang is het geleden dat jullie aan het eind van het seizoen wisten dat jullie een jaar later niet Europees zouden gaan spelen? Kijken we dan naar ergens in de jaren 80 ofzo?
De staafincident-schorsing even niet meegeteld overigens.
Opgezocht, de 13e plaats in 1965 was de laatste schuldige.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:29 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
niet in mijn leven iig.
Wat een kwelling was dit, een dag die ik wederom niet terug krijg.
1966, jaar ervoor bijna gedegradeerd.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoe lang is het geleden dat jullie aan het eind van het seizoen wisten dat jullie een jaar later niet Europees zouden gaan spelen? Kijken we dan naar ergens in de jaren 80 ofzo?
De staafincident-schorsing even niet meegeteld overigens.
ver voor mijn tijd.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Opgezocht, de 13e plaats in 1965 was de laatste schuldige.
In de plee offs moet ik het allemaal nog maar zien. Maar goed, misschien dat 5e worden genoeg is als NEC het bekertje pakt.
Ajax kan ze zomaar allemaal verliezen.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ajax heeft wel een makkelijker programma.
Er is geen enkele tegenstander makkelijk voor Ajax.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ajax heeft wel een makkelijker programma.
quote:Op zaterdag 4 april 2026 22:25 schreef Wotte het volgende:
Je moet deze pot eigenlijk wel eventjes winnen.
Dan is het geen feitje hequote:Op zaterdag 4 april 2026 23:12 schreef Wotte het volgende:
[..]
Leuk feitje, het is vrij aannemelijk dat Feyenoord een grotere joodse achterban had dan Ajax.
TOP Oss.quote:Op zondag 5 april 2026 07:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wie zou onze spelers nog willen overnemen?
Het feitje is dat het aannemelijk is en niet dat het vaststaat. Bijvoorbeeld leuk feitje, het is aannemelijk dat het beeld van een Viking grotendeels negentiende-eeuwse fantasie is.quote:
Op basis waarvan? Voor de holocaust was het aandeel joodse inwoners in Amsterdam veel groter dan in Rotterdam.quote:Op zaterdag 4 april 2026 23:12 schreef Wotte het volgende:
[..]
Leuk feitje, het is vrij aannemelijk dat Feyenoord een grotere joodse achterban had dan Ajax.
Nieuw boek onthult verborgen Joodse geschiedenis van Feyenoord: ‘Een wezenlijk onderdeel ontbrak lange tijd’quote:Op zondag 5 april 2026 09:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Voor de holocaust was het aandeel joodse inwoners in Amsterdam veel groter dan in Rotterdam.
Voor het restant van dit seizoen krijg je het zootje echt niet meer op de rit.quote:Op zondag 5 april 2026 10:23 schreef William_Papadin het volgende:
Geen fan van Berghuis maar gaf gisteren best een goede persco waarbij niemand gespaard werd.
Ik vind het feitje dat 10% van Amsterdam en maar 2% van Rotterdam joods was in 1940 eigenlijk een steviger fundament voor de gedachte dat Ajax in die tijd meer Joodse supporters had.quote:Op zondag 5 april 2026 10:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nieuw boek onthult verborgen Joodse geschiedenis van Feyenoord: ‘Een wezenlijk onderdeel ontbrak lange tijd’
'Bovendien is iedereen vergeten dat Feyenoord voor de oorlog misschien wel meer joodse leden had dan Ajax. Elke Feyenoordsupporter die anti-joodse leuzen schreeuwt, spuugt op zijn eigen clubgeschiedenis'
Om maar wat quotes op te rakelen.
Is wel vrij algemeen bekend er zijn talrijke artikelen over geschreven van het AD, historisch dagblad, NRC tot aan de correspondent. Zelfs Simon Kuper heeft er een boekje vol geschreven over de joodse identiteit van Ajax.
Schijnt dat een groot deel van de supporters toentertijd katholieken waren (immigranten uit Brabant).
Mooi klaar mee Brabants en joods.
Ik zeg het verkeerd het zijn meer joodse leden bij Feyenoord dan Ajax. Achterban is wat te breed interpreteerbaar.quote:Op zondag 5 april 2026 12:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het feitje dat 10% van Amsterdam en maar 2% van Rotterdam joods was in 1940 eigenlijk een steviger fundament voor de gedachte dat Ajax in die tijd meer Joodse supporters had.
Maar goed, in beide gevallen is het natuurlijk uiterst sneu om een voetbalclub aan een geloof te koppelen en daar leuzen op te maken (zowel vanuit de club zelf als de concurrent, that is).
Vooral als er door de geschiedenis meer Moslims op het veld hebben gestaan dan Joden (en dan heb ik het over Amsterdam, in Rotterdam hebben duidelijk meer Joden op het veld gestaan).
Doet ie elke keer wel, ook als ie zelf niet goed gespeeld heeft.quote:Op zondag 5 april 2026 10:23 schreef William_Papadin het volgende:
Geen fan van Berghuis maar gaf gisteren best een goede persco waarbij niemand gespaard werd.
Dit zei ik begin van het seizoen. We zijn nog goed op weg, maar het wordt wel kielekiele met AZ hijgend achter ons.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:41 schreef Drxx het volgende:
Snap de negativiteit niet zo. Ja, het ziet er allemaal belabberd uit, alles moet beter, Ajax-onwaardig, maar top 5 moet lukken.
Persoonlijk geen moeite mee, historisch gezien is er genoeg aanleiding toe. Ik zie het een beetje als respect naar onze voorgangers.quote:Op zondag 5 april 2026 12:01 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar goed, in beide gevallen is het natuurlijk uiterst sneu om een voetbalclub aan een geloof te koppelen en daar leuzen op te maken (zowel vanuit de club zelf als de concurrent, that is).
Ja daar heb je een punt. Ik heb de wedstrijd niet eens gezien en de samenvatting is al te veel werkquote:Op maandag 6 april 2026 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Voorheen zouden hier al vele pagina's gevuld zijn na weer een verliespartij thuis, maar inmiddels is iedereen zo murw gebeukt dat mensen er de energie niet meer voor hebben.
Speelt nu 5 jaar bij Ajax, alleen in het eerste jaar had je wat aan hem. Alleen omdat de rest ook goed was.quote:Op zondag 5 april 2026 13:05 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Doet ie elke keer wel, ook als ie zelf niet goed gespeeld heeft.
Wel een zwak voor hem, maar gewoon te oud en vooral kwetsbaar geworden.
Ik verwonder me er alleen nog over dat ze blijkbaar meer dan dertig miljoen euro per jaar uitkeren aan dit zooitje.quote:Op maandag 6 april 2026 11:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Voorheen zouden hier al vele pagina's gevuld zijn na weer een verliespartij thuis, maar inmiddels is iedereen zo murw gebeukt dat mensen er de energie niet meer voor hebben.
Dat wordt nog een hele klus. De keepers zijn niet goed genoeg. Gaaei, Sutalo, Wijndal, Rosa, Fitz-Jim, Edvardsen, Berghuis, Klaassen, Regeer, Weghorst en Konadu zijn niet goed genoeg.quote:Op maandag 6 april 2026 11:56 schreef Tarado het volgende:
We kunnen alleen maar hopen dat Jordi een masterplan heeft en weer stappen omhoog gezet kunnen worden, want zelfs lichtpuntjes bij het huidige Ajax zie ik te weinig.
Tjah dat de rest alleen maar slechter is geworden, is niet zijn schuld. Maar dat kan je dan ook geen enkele speler aanrekenen.quote:Op maandag 6 april 2026 14:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Speelt nu 5 jaar bij Ajax, alleen in het eerste jaar had je wat aan hem. Alleen omdat de rest ook goed was.
Gloukh op 10 heeft genoeg nadelen maar ipv Berghuis is er dan in ieder geval wel iemand die tussen de linies loopt en aanspeelbaar is. Laat staan tov Klaassen op 10.
Maar eerst een trainer met een visie aantrekken, voordat er spelers gehaald worden.quote:Op maandag 6 april 2026 16:21 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat wordt nog een hele klus. De keepers zijn niet goed genoeg. Gaaei, Sutalo, Wijndal, Rosa, Fitz-Jim, Edvardsen, Berghuis, Klaassen, Regeer, Weghorst en Konadu zijn niet goed genoeg.
12/13 man moet je lozen.
Alleen Regeer wellicht.quote:Op maandag 6 april 2026 16:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Maar eerst een trainer met een visie aantrekken, voordat er spelers gehaald worden.
Ik denk dat een Wijndal, een Sutalo en een Regeer best mee kunnen komen mocht de rest van de selectie fatsoenlijk zijn en ze binnen een visie kunnen voetballen die past bij hun beperkte kwaliteiten.
Ik bedoel dat Berghuis onderdeel van het probleem is omdat ie nooit meer dan 3 wedstrijden in een seizoen geod heeft gespeeld. Als ervaren speler. Als je überhaupt niet steeds geblesseerd is.quote:Op maandag 6 april 2026 16:43 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Tjah dat de rest alleen maar slechter is geworden, is niet zijn schuld. Maar dat kan je dan ook geen enkele speler aanrekenen.
Gelukkig heeft het verleden bewezen dat een paar seizoenen de kaarten totaal anders liggen.
De eredivisie is ook zo matig dat je met 2 of 3 aankopen die boven het maaiveld uitsteken gewoon weer titelkandidaat nummer 1 kunt zijn.quote:Op maandag 6 april 2026 16:43 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Tjah dat de rest alleen maar slechter is geworden, is niet zijn schuld. Maar dat kan je dan ook geen enkele speler aanrekenen.
Gelukkig heeft het verleden bewezen dat een paar seizoenen de kaarten totaal anders liggen.
Dat is ook weer waar, maar dan moet je wel een goeie transferzomer hebben en die hebben we al een tijdje niet gehad.quote:Op maandag 6 april 2026 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De eredivisie is ook zo matig dat je met 2 of 3 aankopen die boven het maaiveld uitsteken gewoon weer titelkandidaat nummer 1 kunt zijn.
De eeuwige roep om 'de jeugd' slaat dan ook nergens op.quote:Op maandag 6 april 2026 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jong Ajax is ook echt troep tot en met, hè…
Wat Jong Ajax doet is niet zo heel relevant hè. Feyenoord heeft niet eens een jeugdteam in de Keukenkampioen divisie en doet qua eigen jeugd niet onder voor Ajax en PSV.quote:Op maandag 6 april 2026 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Jong Ajax is ook echt troep tot en met, hè…
Dat komt omdat je het echte effect van meedoen in dergelijke competities pas over een x-aantal jaren gaat zien denk ik.quote:Op maandag 6 april 2026 22:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat Jong Ajax doet is niet zo heel relevant hè. Feyenoord heeft niet eens een jeugdteam in de Keukenkampioen divisie en doet qua eigen jeugd niet onder voor Ajax en PSV.
Het maakt geen reet uit welke trainer je er neer zet, het is toch bagger, de rot zit dieper in de club. Het hele organisatorische fundament ontbreekt op dit moment, inclusief het nastreven van de missie/visie/strategie. Als je wil dat je organisatie goed loopt, moet je dat goed neerzetten en dat is werkelijk een kaartenhuis op dit moment. We doen maar wat op het moment. Denk je dan dat het goed komt op het veld? Nee, als het binnen de bestuurskamers al kut is, heeft dat ook zijn uitwerking op het veld naar verloop van tijd. Het kutbestuur is al jaren gaande dus zie je dat nu op het veld.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:15 schreef GGMM het volgende:
Die Spaanse vetklep aanstellen kan in ieder geval bestempeld worden als de eerste fout van Cruijff
Hoezo? Dat is de kern van Ajax. Daar moet de club op terug kunnen vallen in slechtere tijden. Eigen jeugd met gerichte toevoegingen die een meerwaarde zijn. Anders zoek je het maar tussen je eigen jeugd. Daarvoor heb je een top jeugdopleiding nodig en die zie ik op dit moment niet. Ook omdat je gewoon wordt weggeconcurreerd dor fucking AZ omdat je je organisatie niet op orde hebt. Jeugd wil ook niet naar Ajax omdat de begeleiding en plannen er niet zijn en bij AZ bijvoorbeeld wel een duidelijk verhaal is.quote:Op maandag 6 april 2026 19:48 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De eeuwige roep om 'de jeugd' slaat dan ook nergens op.
En dan? Bult geld uitgegeven en al die spelers die gehaald zijn, zijn na een maand of 6 zijn ze toch te ligt bevonden.quote:Op maandag 6 april 2026 16:55 schreef Wotte het volgende:
[..]
Alleen Regeer wellicht.
Ik heb Jordi even ge'smst.
Zinchenko & Tomiyasu guilt trippen.
Nog twee talentvolle backs erbij.
Type Virgil van Dijk
Type Henderson
Ervaren keeper met leiderschap
Extra Spits
Extra Rechtsbuiten
Middenvelder (groot, sterk en idealiter zwart)
Ja jeugd is de kern. Maar onze jeugd is zoals je zelf ook al zegt totaal kansloos nu. Daarom moeten we nu ook niet terugvallen op jeugd, dat is gewoon niet haalbaar omdat ze er geen reet van kunnen.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:09 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo? Dat is de kern van Ajax. Daar moet de club op terug kunnen vallen in slechtere tijden. Eigen jeugd met gerichte toevoegingen die een meerwaarde zijn. Anders zoek je het maar tussen je eigen jeugd. Daarvoor heb je een top jeugdopleiding nodig en die zie ik op dit moment niet. Ook omdat je gewoon wordt weggeconcurreerd dor fucking AZ omdat je je organisatie niet op orde hebt. Jeugd wil ook niet naar Ajax omdat de begeleiding en plannen er niet zijn en bij AZ bijvoorbeeld wel een duidelijk verhaal is.
Dat komt omdat we de jeugd inderdaad niet op orde hebben.quote:Op woensdag 8 april 2026 12:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja jeugd is de kern. Maar onze jeugd is zoals je zelf ook al zegt totaal kansloos nu. Daarom moeten we nu ook niet terugvallen op jeugd, dat is gewoon niet haalbaar omdat ze er geen reet van kunnen.
Nu ben je natuurlijk bijna kansloos als jeugdspeler als je in het eerste komt omdat je hiervan totaal niet beter wordt maar echte grote talenten hebben we niet. Hato hield zich bijvoorbeeld wel staande tussen troep en Steur en Mokio niet.
Denk wel beter dan dat, ook pas net 18, vind het wel goed dat ze hem houden.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:48 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Die kan er helemaal niks van. Rosario 2.0
Wat liep hij mooi mee, bij die 1-0 van Twente.quote:Op donderdag 9 april 2026 19:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk wel beter dan dat, ook pas net 18, vind het wel goed dat ze hem houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |