abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 maart 2026 @ 09:28:48 #201
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220354377
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Man, ik zit in Overvecht, dat is een kopie van Kanaleneiland.
Ik kan dit op zich beamen. Ik woon niet in Overvecht maar kom er vaak. Ook in de nacht. De Taghi boys doen of zeggen niet heel veel zolang je een NPC voor ze bent.
pi_220354381
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:02 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus je bent zelf geen moslim?
Jawel. Maar je weet de avond voor het einde pas dat de maand Ramadan eindigt en de maand shawal start.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:30:10 #203
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220354390
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:28 schreef Chadi het volgende:

[..]
Jawel. Maar je weet de avond voor het einde pas dat de maand Ramadan eindigt en de maand shawal start.
maar je weet niet wanneer je stopt met vasten..
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 08:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nog 3 dagen denk ik.
Lijkt me wel een belangrijk detail..

btw mocht je de koran Afzweren en je besluit geen moslim meer te zijn, wat gaat er dan met jou gebeuren?
Ik heb christendom afgezworen, eigenlijk alle religie.. weet je wat mij is gebeurt... niks..
Maar als je uit Islam wil stappen.... :R

[ Bericht 8% gewijzigd door theguyver op 16-03-2026 09:35:51 ]
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  maandag 16 maart 2026 @ 09:36:19 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220354440
Weer een heleboel geld weggooien in bodemloze putten, vage stichtingen en subsidieclubjes, goed bezig daar in Den Haag.
pi_220354448
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het voorbeeld van takiyya, die uitspraak.
Liegen en bedriegen, die chadi.
Jij bent toch ook anti-personen met een afwijkende taal en mening? Jij mag dus ook wel wat meer aan zelfreflectie doen.
pi_220354454
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:17 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ik heb je nu al een paar weken de tijd gegeven mooi dat je er weer bent er staat nog een bak met vragen open voor je..

Wanneer was het laaste vredes voorstel uit Gaza
Hoeveel van de 60+ duizend doden waren door hamas of indirect door hamas.
Hoeveel van de 60+ duizend doden waren betrokken bij Hamas of onderdeel van Hamas.
hoeveel van de 60+ duizend doden zijn aan natuurlijke dood gestorven.
Waarom leven er 2.08 miljoen moslims in Israel?
waarom waarschuwd Israel Gaza burgers voor ze aanvallen?
Waarom behandeld israel per jaar 100.000 mensen uit Palastijnse gebieden
Waarom heeft Egypte een Hogere muur en beter bewaakte grens dan Israel?
Gaza werd 18 jaar met rust gelaten maar schoten wel 20.000 raketten en pleegden veel aanslagen op Israelische burgers en soldaten
Waarom heeft men in gaza een tariningskamp voor kinderen in Gaza
Waarom leert men dood aan Israel op Scholen in Gaza?
Hoeveel aanslagen zijn er geweest op Moslims door israeliers op moslims buiten israel en hoeveel aanslagen waren er op israeliers door moslims buiten Israel?
Israel heeft tig oorlogen gevoerd en men kan een heel leger oproepen en een tegenaanval uitvoeren binnen 24 uur maar deed dat niet na 7 oktober?
Hamas Hield tientallen gegijzelden in Gaza en had deze hele shit kunnen voorkomen door ze terug te sturen naar Israel dit is meermaals aangegeven door Israelen leide uiteindelijk uit op dus volgens Hamas bronnen tot 60+ duizend doden.

Dit zijn er maar een paar ik heb eer meer voor je als je klaar bent met deze! :lijstje:
En hoeveel van deze vragen zijn relevant in welke discussie dan ook?

En getallen die naast niet relevant ook niet te verifieren zijn.
Zoals hoeveel van de 60k doden door Hamas zouden zijn. Nou, wellicht 1.000? Dan zeg ik dat breed.
Maar hoe ga je dat controleren? We weten dat het Israel was dat overal bombardementen gooide, niet Hamas.
Dus meerderheid zal Israel zijn.

Of er moslims in Israel wonen is niet relevant. Zelfde met de muur van Egypte.

Niemand keurt Hamas goed of zegt dat de manier van regeren van Hamas goed is.
Het is dus ook niet relevant om te vragen wat ik vind van kinder scholen, van hun standpunt tegenover Israel.

Genoeg misdaden door Hamas zeker, maar ook genoeg van Israel op bv de bezette gebieden.

En Hamas gijzelde mensen, Israel ook. Dus wat is je punt?
pi_220354463
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:27 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zou Hamas niet de wapens neer leggen..

Ohhhhhh wacht ze moeten nog een aantal palastijnen executeren..

Zullen we samen even wat beelden gaan kijken daarvan?
PM me even dan stuur ik je even een tig tal filmpjes hiervan wat de media niet heeft gehaald omdat de media Pro palastijn is!

Laat ik het even mooier verwoorden, Noord ierland was meer dan 100 jaar in conflict met Engeland tientallen aanslagen schietpartijen bombings moordpartijen etc etc
De IRA legde de wapens neer...

Wat denk je was noord Ierland beter af toen men terroristsiche aanslagen pleegde of is men nu beter af nu de IRA de wapens heeft neer gelegd!

Dit is een hele lastige voor jou denk ik!
De media is hartstikke pro-Israel lol....

En ja gaan we het dan ook even hebben over alle executies die Israel pleegde?

IRA heeft de wapens neergelegd, maar dat was maar 1 partij.
In de oorlog tussen Hamas en Israel hebben beide partijen schuld, als 1 partij de wapens neer legt zou dat niet veel doen.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:40:33 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220354466
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En hoeveel van deze vragen zijn relevant in welke discussie dan ook?

En getallen die naast niet relevant ook niet te verifieren zijn.
Zoals hoeveel van de 60k doden door Hamas zouden zijn. Nou, wellicht 1.000? Dan zeg ik dat breed.
Maar hoe ga je dat controleren? We weten dat het Israel was dat overal bombardementen gooide, niet Hamas.
Dus meerderheid zal Israel zijn.

Of er moslims in Israel wonen is niet relevant. Zelfde met de muur van Egypte.

Niemand keurt Hamas goed of zegt dat de manier van regeren van Hamas goed is.
Het is dus ook niet relevant om te vragen wat ik vind van kinder scholen, van hun standpunt tegenover Israel.

Genoeg misdaden door Hamas zeker, maar ook genoeg van Israel op bv de bezette gebieden.

En Hamas gijzelde mensen, Israel ook. Dus wat is je punt?
:')_!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220354469
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:02 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dus je bent zelf geen moslim?
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gelukkig weten wij beter. En gezien het vele infidel, kufar en varkens geroep, het niet integreren en het niet trouwen met andere groepen is de mindset in de 9e eeuw blijven hangen.

En Duitsland heeft de gele ster voor Joden mooi overgenomen van de niet-bestaande discriminatie.
[..]

Je verwart politici met islam. Harun had het ook niet zo met andere Moslims.

Maar wat moesten joden in Europa allemaal betalen rond dat tijdstip? Heb je daar wel eens naar gekeken? Dan ben je als jood liever dhimmi en daarom trokken veel joden hier weg.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:41:34 #210
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220354472
Ik snap wel waarom al die moslims naar het westen komen.

De ramadan is de negende maand van de islamitische kalender, een heilige tijd waarin moslims wereldwijd vasten van zonsopgang tot zonsondergang. Dit betekent geen eten, drinken, roken of seksuele gemeenschap overdag, ter bevordering van discipline, spirituele groei en inlevingsvermogen in armen. Het vasten wordt dagelijks verbroken met de iftar

Niet drinken voor die periode valt hier veel beter vol te houden dan in een warme zandbak of een tropish land! :+
Of te wel een van de doelen is zelfbeheersing.

Islam easy mode! :+
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  maandag 16 maart 2026 @ 09:42:58 #211
396550 Richestorags
pi_220354487
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]

Maar wat moesten joden in Europa allemaal betalen rond dat tijdstip? Heb je daar wel eens naar gekeken? Dan ben je als jood liever dhimmi en daarom trokken veel joden hier weg.
Gebaseerd op de Sharia. De Jizya en bijhorende dhimmi status is gewoon Sharia.

Geen whataboutisms. Jij stelde dat er geen discriminatie is in de Islam.
pi_220354494
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gebaseerd op de Sharia. De Jaziya en bijhorende dhimmi status is gewoon Sharia.
Dhimmi is niets anders dan bescherming fee. Moslims moesten meer betalen en ook nog deelnemen aan het leger
  maandag 16 maart 2026 @ 09:45:16 #213
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220354502
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:41 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]

Vastenperiode: Woensdag 18 februari t/m donderdag 19 maart 2026.
Einde van de ramadan: Naar verwachting op de avond van donderdag 19 maart 2026.

Toevallig had ik dit poos geleden al opgeslagen, maar afgelopen week had ik dit niet nagekeken!
  maandag 16 maart 2026 @ 09:45:52 #214
396550 Richestorags
pi_220354506
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:44 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dhimmi is niets anders dan bescherming fee. Moslims moesten meer betalen en ook nog deelnemen aan het leger
De redenen dat Christenen en Joden dat niet konden is omdat ze niet wilden dat die het zo konden overnemen.

Zullen we dat ook voor moslims invoeren? Een moslimbelasting voor bescherming en in ruil mag je nergens aan deelnemen en moet je op een ezeltje rijden?

En je Takiyya is makkelijk te weerleggen:
quote:
Sommige bronnen benadrukken dat de jizya soms lager was dan wat moslims betaalden, maar historisch was ze vaak zwaarder en werd ze gezien als symbool van inferieure status.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:46:02 #215
3542 Gia
User under construction
pi_220354509
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:00 schreef theguyver het volgende:

[..]
Wat voor discriminatie is er dan?
Heb deze vraag al vaker voorbij zien komen, maar verder dan 'niet aangenomen worden bij een baas' komen de antwoorden niet.

Kijk, beledigd worden vanwege je uiterlijk, je kleding of wat dan ook, is in feite niet meer dan dat: een belediging. Dat is geen discriminatie. Dat zou het wel zijn als andere bevolkingsgroepen nooit beledigd worden vanwege hun uiterlijk, gedrag of kledingkeuze. Maar hé, iedereen wordt weleens uitgescholden of uitgelachen. Moslims zijn hier niet van ontheven.
Achterstand in onderwijs hebben ze helemaal aan zichzelf te wijten. Het is nu eenmaal een cultuur die vrouwen het liefst achter de aanrecht plakt, keurig getrouwd en met een baby op komst, terwijl juist die vrouwen prima gemotiveerd zijn door te leren. De jongens worden van jongs af aan tot op het bot verwend (zonen zijn 2x meer waard dan dochters), zijn allemaal prinsjes voor wie alles moet komen aanwaaien. Die dus ook op school weinig tot geen moeite doen om iets te bereiken en daardoor met een achterstand de arbeidsmarkt op komen. En dan is het ineens allemaal niet eerlijk!!

Het Nederlandse onderwijs is voor iedereen gelijk. Iedereen krijgt dezelfde kansen, maar je moet er wel moeite voor doen. Je krijgt geen VWO diploma, daar moet je voor werken.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:48:58 #216
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220354530
Naast eten en drinken maken ook zaken als masturbatie, roken en het opzettelijk slikken van substanties het vasten ongeldig. In al deze gevallen is oprecht berouw tonen en de dag inhalen de minimale vereiste

Als het vasten bewust wordt verbroken zonder geldige reden, zijn er zwaardere consequenties:
60 dagen achter elkaar vasten

Das RUK!
  maandag 16 maart 2026 @ 09:50:45 #217
3542 Gia
User under construction
pi_220354545
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:48 schreef theguyver het volgende:
Naast eten en drinken maken ook zaken als masturbatie, roken en het opzettelijk slikken van substanties het vasten ongeldig. In al deze gevallen is oprecht berouw tonen en de dag inhalen de minimale vereiste

Als het vasten bewust wordt verbroken zonder geldige reden, zijn er zwaardere consequenties:
60 dagen achter elkaar vasten

Das RUK!
Ik geloof er echt niks van dat verstokte islamitische rokers een maand lang niet roken. Echt wel dat ze dit dan stiekem doen. Verslaafd is verslaafd.
pi_220354554
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik geloof er echt niks van dat verstokte islamitische rokers een maand lang niet roken. Echt wel dat ze dit dan stiekem doen. Verslaafd is verslaafd.
Hij heeft het liever over zijn seksleven, want dat is het enige waar hij zich in verdiept heeft.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:56:10 #219
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220354573
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Boete doen betekend naast 60 dagen er bovenop vaak ook een boete van 400 euro.

Geen idee aan wie je dat moet lappen!

Ongeveer 90% van de Indonesische rokers rookt kretek (kruidnagelsigaretten).
Aangezien Indonesië een zeer hoog percentage mannelijke rokers heeft—schattingen lopen op tot 72,8% van de volwassen mannen—betekent dit dat een overgrote meerderheid van de mannen in Indonesië kretek rookt.
  maandag 16 maart 2026 @ 09:58:38 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220354589
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 00:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Laat moslims eerst maar eens zien dat ze hun eigen discriminatie aanpakken en niet telkens meer rechten en uitzonderingen willen. Dat ik als man met een moslimvrouw kan trouwen zonder me te bekeren. Dat een jongen homo kan zijn.

Dat een Lale Gül veilig over straat kan en ze daar voor staan. Dat een Koranverbrander of een Charlie Hebdo redactie niet wordt afgeslacht en dat ze daar massaal afstand van nemen. Dat er geen Sharia patrols in Engeland zijn.

Dat Israël niet de grote satan is en in het verlengde daarvan Joden.

Tot die tijd, bespaar je me gejank als gemeenschap. Ze hebben tien keer meer gekregen in het Westen dan ze ooit in de woestijn geven aan andersgelovigen en het is nog niet genoeg en het moet meer meer meer.

Het is een keuze de Islam aan te hangen in het Westen. Het is een keuze om geen afstand te nemen van zaken en niet te hervormen.
Ik ben het helemaal eens dat deze dingen aangepakt moeten worden.

Ik ben het niet eens dat dat eerst moet gebeuren. Het kan prima tegelijk. Ik denk zelfs dat beide pijlers elkaar gaan versterken.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:01:41 #221
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220354610
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 22:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar er zijn geen gebedsruimtes voor Christenen, Joden, Hindoes, etc.... Dan kan het toch geen discriminatie zijn als die er voor moslims ook niet is. Puur gelijke behandeling.

Als moslims mij geen gelukkig Kerstfeest wensen, waarom is het dan discriminatie als ik het feit dat het, voor hun, ramadan is, negeer.
Dat klopt, dat zou geen discriminatie zijn. Daarom pleit ik ook voor dat er in de aanpak goed wordt gedefinieerd wat wel of geen discriminatie zou zijn.

Overigens krijg ik van de moslims in mijn omgeving wel degelijk kerstwensen (en zij van mij dus ook gelukwensen voor Ramadan, Eid etc.).
  maandag 16 maart 2026 @ 10:09:01 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220354643
quote:
19s.gif Op zondag 15 maart 2026 22:20 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Wat in het bijzonder zou volgens jou benoemd moeten worden voor moslims wat niet universeel voor allen zou gelden? Dit is gewoon weer poging om de voorkeurspositie van moslims te verstevigen.

Zonde van onze tijd, helemaal voor een groep zo slecht integreert en weinig meerwaarde biedt en in toenemende mate een probleem wordt voor onze maatschappij. Wat dan natuurlijk ook weer de exact de reden dat we dit soort oproepen zien en dat zal alleen maar erger worden.
Een voorbeeld in dat inmiddels teruggetrokken onderzoek vanuit de Diyanet-stichting en hier ook een aantal keer aangehaald is het zien van het niet krijgen van een gebedsruimte als discriminatie. Dat is een hele voor moslims specifieke claim dat iets discriminatie zou betreffen.

Dat lijkt me dus eentje die je expliciet kunt beschrijven.

Verder heb je bijvoorbeeld het gesteggel over hoofddoeken bij het politieuniform. Daar halen ze niet voor niets elke keer die keppeltjes bij om te doen of meerdere minderheden hun religieuze symbolen zouden willen dragen. Er is nog nooit een verzoek geweest om een keppeltje te mogen dragen.

Dat is er dus opnieuw eentje specifiek voor moslims om dicht te timmeren.

In beide gevallen is het een kwestie van gelijke monniken, gelijke kappen. Een "nee" te horen krijgen op die vlakken betekent dus niet per definitie dat het discriminatie betreft. Door dat vast te leggen voorkom je een hoop verspilde energie en eindeloos gezeik en gedram erover zodat we verder kunnen met de aanpak van echte gevallen van discriminatie van moslims.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:12:06 #223
396550 Richestorags
pi_220354669
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 09:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben het helemaal eens dat deze dingen aangepakt moeten worden.

Ik ben het niet eens dat dat eerst moet gebeuren. Het kan prima tegelijk. Ik denk zelfs dat beide pijlers elkaar gaan versterken.
Mooi, dan zijn we het in ieder geval op wat punten eens :)

Ik denk niet dat beide tegelijk moeten gebeuren. We moeten eerst duidelijk maken wat we verwachten van moslims, wat onze spelregels zijn en wat wij als samenleving niet acceptabel vinden aan de beleving van de Islam. Dit hebben we ook met het Christendom gedaan. Parallel daaraan moeten we financieringsbronnen stopzetten, bepaalde organisaties verbieden (MB offshoots e.d.), radicale imams uitzetten.

Wij zijn de meerderheid, dus wij bepalen hoe jij je Islam hier beleeft. Als je daar niet mee om kunt gaan, dan kun je de fundamentele realiteit van een minderheid die clasht met de Leitkultur niet accepteren. Dit is ook 101 gebruik in Islamitische landen. Het is ook niet toevallig dat moslims wereldwijd de minderheid zijn aan wie het keurslijf moet worden opgelegd. Ik heb nog geen Europees land horen zeggen dat ze dit meer bij Chinezen of Indiërs willen doen.

In ruil voor ons keurslijf kunnen wij ze opnemen. Alleen dan. Want geef Islamisten een vinger en ze nemen de hele hand. Iran, Libanon, Turkije.
pi_220354770
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 07:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Discriminatie bij de dader?
Dus als morgen 1 Nederlander een moord pleegt (wat overigens geregeld voorkomt) dan zijn alle Nederlanders walgelijke moordenaars?

Dat is niet hoe het werkt he....

En ga nou niet janken over dat niet-moslims geen commentaar mogen leveren, of dat jij en anderen hier alleen maar die dader aanspreken.
Dat is de grootste onzin ooit.
Als een moslim iets doet dan dan zijn ALLE moslims de pineut.
Maar een jood of christen? Ach, dat was een rotte appel.
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb al 100x gezegd absoluut niet achter de Islam te staan.

Alleen dat ik het niet me ze eens ben zou nog niet moeten betekenen dat ik ze ga haten en zou gaan discrimineren.
Of wel dan?
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:11 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dus jij mag het wel niet met hun eens zijn er wat van vinden en een ander is gelijk een racist omdat die alleen maar punten opnoemt die opvallen en gewoon bewezen zijn die jij vervolgens keihard ontkent.

Dus eigenlijk moeten we jou dan de negatieve dingen laten zeggen dan is het goed.
Nou begin dan maar.
pi_220354780
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 08:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die kunnen zelf ook op staan tegen hun idiote 'broeders' hier uit hun gemeenschap. Doen ze alleen niet. Dat zelfreinigende vermogen zit er totaal niet in.
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 08:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die kunnen zelf ook op staan tegen hun idiote 'broeders' hier uit hun gemeenschap. Doen ze alleen niet. Dat zelfreinigende vermogen zit er totaal niet in.
Of ze doen mee of ze zijn te bang om iets te zeggen.
Heerlijke vredelievende cultuur.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:29:27 #226
396550 Richestorags
pi_220354793
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:27 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
[..]
Of ze doen mee of ze zijn te bang om iets te zeggen.
Heerlijke vredelievende cultuur.
Als je ertegenin gaat krijg je de Lale Gül behandeling en de succesvolle versie daarvan is Ryan die door haar vader en broers met ducttape om haar mond de sloot in werd gegooid.
pi_220354808
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
[..]
[..]

Niemand zegt wat over klagen over de dader. Niemand is blij met een dader, ongeacht achtergrond.

Zoals ik al zei zit het probleem hier veel dieper.
Het gaat niet over een afkeur van de dader(s). Het gaat om een afkeur van alles en iedereen die dezelfde achtergrond heeft (moslim in dit geval).

Dat wordt breed getrokken naar elke moslim, en sommigen zelfs naar elke buitenlander.
Dat heeft niets meer te maken met het afkeuren van misdaden. Sterker nog, alle misdaden door niet-moslims hoor je niemand over.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:37:52 #228
3542 Gia
User under construction
pi_220354857
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Een voorbeeld in dat inmiddels teruggetrokken onderzoek vanuit de Diyanet-stichting en hier ook een aantal keer aangehaald is het zien van het niet krijgen van een gebedsruimte als discriminatie. Dat is een hele voor moslims specifieke claim dat iets discriminatie zou betreffen.

Dat lijkt me dus eentje die je expliciet kunt beschrijven.

Verder heb je bijvoorbeeld het gesteggel over hoofddoeken bij het politieuniform. Daar halen ze niet voor niets elke keer die keppeltjes bij om te doen of meerdere minderheden hun religieuze symbolen zouden willen dragen. Er is nog nooit een verzoek geweest om een keppeltje te mogen dragen.

Dat is er dus opnieuw eentje specifiek voor moslims om dicht te timmeren.

In beide gevallen is het een kwestie van gelijke monniken, gelijke kappen. Een "nee" te horen krijgen op die vlakken betekent dus niet per definitie dat het discriminatie betreft. Door dat vast te leggen voorkom je een hoop verspilde energie en eindeloos gezeik en gedram erover zodat we verder kunnen met de aanpak van echte gevallen van discriminatie van moslims.
Maar er is hier, volgens mij, al ooit een rechterlijke uitspraak over geweest, toch? Is dat dan niet voldoende? Hoe wat waar moet het dan vastgelegd worden? Moet er een aparte wet worden vastgelegd over discriminatie m.b.t. moslims? Dat is toch op zich al discriminatie, want de Nederlandse wet geldt gewoon voor iedereen!

November 2022:
https://nos.nl/artikel/24(...)j-politie-in-uniform
November 2023:
https://nos.nl/artikel/24(...)-hoofddoek-verbieden
December 2023:
https://www.mensenrechten(...)an-nationale-rechter
pi_220354942
Wat zou de wereld mooi zijn als er geen religies waren.
pi_220354959
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als je ertegenin gaat krijg je de Lale Gül behandeling en de succesvolle versie daarvan is Ryan die door haar vader en broers met ducttape om haar mond de sloot in werd gegooid.
Ja dat. Ik snap best dat mensen dan niks meer durven zeggen.
  maandag 16 maart 2026 @ 10:48:21 #231
396550 Richestorags
pi_220354961
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:46 schreef bloodymary1 het volgende:
John Lennon, ben jij het?
  maandag 16 maart 2026 @ 10:50:34 #232
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220354977
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Mooi, dan zijn we het in ieder geval op wat punten eens :)

Ik denk niet dat beide tegelijk moeten gebeuren. We moeten eerst duidelijk maken wat we verwachten van moslims, wat onze spelregels zijn en wat wij als samenleving niet acceptabel vinden aan de beleving van de Islam. Dit hebben we ook met het Christendom gedaan.
Dat is natuurlijk allang gedaan. Het probleem is alleen dat er niet is opgetreden tegen excessen omdat onze befaamde "tolerantie" eigenlijk een ongezonde mix van laksheid en eigenbelang is.
quote:
Parallel daaraan moeten we financieringsbronnen stopzetten, bepaalde organisaties verbieden (MB offshoots e.d.), radicale imams uitzetten.
Eens,.
quote:
Wij zijn de meerderheid, dus wij bepalen hoe jij je Islam hier beleeft. Als je daar niet mee om kunt gaan, dan kun je de fundamentele realiteit van een minderheid die clasht met de Leitkultur niet accepteren. Dit is ook 101 gebruik in Islamitische landen. Het is ook niet toevallig dat moslims wereldwijd de minderheid zijn aan wie het keurslijf moet worden opgelegd. Ik heb nog geen Europees land horen zeggen dat ze dit meer bij Chinezen of Indiërs willen doen.
Nee want die blijven in de regel een behoorlijk marginale minderheid met alle "grappen" en discriminatie van dien.
Overigens is er een regio in Canada die compleet is overspoeld met Indiërs en daar zie je dezelfde patronen als bij andere migrantengroepen die een parallelle samenleving starten vanuit de socio-economische onderklassen.
quote:
In ruil voor ons keurslijf kunnen wij ze opnemen. Alleen dan. Want geef Islamisten een vinger en ze nemen de hele hand. Iran, Libanon, Turkije.
Islamisten =/= moslims.
pi_220355034
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niemand zegt wat over klagen over de dader. Niemand is blij met een dader, ongeacht achtergrond.

Het gaat niet over een afkeur van de dader(s). Het gaat om een afkeur van alles en iedereen die dezelfde achtergrond heeft (moslim in dit geval).

Dat wordt breed getrokken naar elke moslim, en sommigen zelfs naar elke buitenlander.
Dat heeft niets meer te maken met het afkeuren van misdaden. Sterker nog, alle misdaden door niet-moslims hoor je niemand over.
BS.
Er zijn zat topics over niet Moslim misdadigers. Maar daar is iedereen het erover eens dat het een monster is dus die topics zijn heel kort en zakken weg.

En dat is dus ook het punt niet Moslims: Iedereen is het eens bah monster topic klaar.
Moslims: OOOOWWWW maar HIJ kan er niks aan doen WAAATTTTT!!!! hoe durf je negatief te zijn DISCRIMINATIEEEEEEEE!!!!! En hup binnen een paar dagen een paar topics vol.
  maandag 16 maart 2026 @ 11:00:02 #234
396550 Richestorags
pi_220355057
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk allang gedaan. Het probleem is alleen dat er niet is opgetreden tegen excessen omdat onze befaamde "tolerantie" eigenlijk een ongezonde mix van laksheid en eigenbelang is.
Ik ben het met je eens dat onze tolerantie een lege huls is maar tegelijkertijd is het netto resultaat positiever dan in Qatar.

In mijn ogen is dat niet allang gedaan. Hoe is dat gedaan dan?

quote:
Nee want die blijven in de regel een behoorlijk marginale minderheid met alle "grappen" en discriminatie van dien.
Klopt. Het is niet dat zij het perfect hebben maar niemand heeft het op nationaal niveau over hun levensstijl. Er zijn geen discussies over opzichtige Chinese restaurants of Chinesisme in de samenleving.

quote:
Overigens is er een regio in Canada die compleet is overspoeld met Indiërs en daar zie je dezelfde patronen als bij andere migrantengroepen die een parallelle samenleving starten vanuit de socio-economische onderklassen.
Inclusief nepotisme in bedrijven. Ik weet het. Als dat te ver gaat moet dat ook een halt worden toegeroepen.

quote:
Islamisten =/= moslims.
Mijn stelling is dat elke moslim een Islamist is, maar ik zal niet flauw doen. De radicale Islamisten moeten worden ingeperkt, aangepakt, weggejaagd etc. Dit schept juist ruimte voor de meer cultuurmoslim om kritiek te hebben of te pleiten voor verandering. Dankzij Islamisten krijg je nu de Lale Gül behandeling.
  maandag 16 maart 2026 @ 11:14:09 #235
3542 Gia
User under construction
pi_220355295
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En wat gebeurt er nu met de Joden!!? Aanslagen op scholen e.d. vanwege Israël. Waarom is dat dan anders? Doen moslims hier niet precies hetzelfde?
pi_220355302
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
BS.
Er zijn zat topics over niet Moslim misdadigers. Maar daar is iedereen het erover eens dat het een monster is dus die topics zijn heel kort en zakken weg.

En dat is dus ook het punt niet Moslims: Iedereen is het eens bah monster topic klaar.
Moslims: OOOOWWWW maar HIJ kan er niks aan doen WAAATTTTT!!!! hoe durf je negatief te zijn DISCRIMINATIEEEEEEEE!!!!! En hup binnen een paar dagen een paar topics vol.
Dit is dus echt onzin.

Ik spreek niet zo zeer over jou, maar over de gemiddelde user die post in topics.
ALTIJD wordt direct het vingertje uitgestoken naar moslims, ook al weten we niet eens wie het waren.
ALTIJD worden moslims als hele groep aangesproken, niet de dader.

Als dat het geval was dan was er geen probleem geweest. Dan had niemand het over discriminatie.
pi_220355356
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:14 schreef Gia het volgende:

[..]
En wat gebeurt er nu met de Joden!!? Aanslagen op scholen e.d. vanwege Israël. Waarom is dat dan anders? Doen moslims hier niet precies hetzelfde?
Anders in de zin van discriminatie?

Lees op FOK! het sentiment maar eens door. Als jij ergens antisemitisme vindt dan vind ik dat heel knap.
Dat komt hier 0,0 voor.
Niemand die bij joden alles over 1 kam scheren en ze wil discrimineren. Over moslims wel.

En voordat de anti-moslims en antisemiet schreeuwers weer komen:

Ik veroordeel elk van die aanslagen, elke vorm van antisemitisme.
En de daders moeten lang de bak in EN die daders discrimineren inderdaad.

Alleen, zoals gezegd, is dat een zeer kleine groep. En wordt het antisemitisme niet breed gedragen.
  maandag 16 maart 2026 @ 11:19:07 #238
3542 Gia
User under construction
pi_220355392
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Anders in de zin van discriminatie?

Lees op FOK! het sentiment maar eens door. Als jij ergens antisemitisme vindt dan vind ik dat heel knap.
Dat komt hier 0,0 voor.
Niemand die bij joden alles over 1 kam scheren en ze wil discrimineren. Over moslims wel.

En voordat de anti-moslims en antisemiet schreeuwers weer komen:

Ik veroordeel elk van die aanslagen, elke vorm van antisemitisme.
En de daders moeten lang de bak in EN die daders discrimineren inderdaad.

Alleen, zoals gezegd, is dat een zeer kleine groep. En wordt het antisemitisme niet breed gedragen.
Hoeveel procent van de moslims zou dat zijn, denk je?
En denk je dat een veel groter percentage van de Nederlanders moslims discrimineert? Of kijk je dan naar absolute aantallen?
pi_220355411
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit is dus echt onzin.

Ik spreek niet zo zeer over jou, maar over de gemiddelde user die post in topics.
ALTIJD wordt direct het vingertje uitgestoken naar moslims, ook al weten we niet eens wie het waren.
ALTIJD worden moslims als hele groep aangesproken, niet de dader.

Als dat het geval was dan was er geen probleem geweest. Dan had niemand het over discriminatie.
En 9 van de 10 hebben ze ook nog gelijk. :D
pi_220355462
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:19 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoeveel procent van de moslims zou dat zijn, denk je?
En denk je dat een veel groter percentage van de Nederlanders moslims discrimineert? Of kijk je dan naar absolute aantallen?
Geen idee, daar zijn er veel te veel moslims voor om dat te weten.
Het enige wat ik weet dat er maar heel weinig geweldadigheden tegen joden zijn wereldwijd op een zeer grote groep moslims.
Dat zegt niet per se iets over de groep die geen geweld gebruikt natuurlijk, maar goed.

Absolute aantallen moet je niet gebruiken als je Nederlanders tegenover moslims wil zetten hehe.
Zelfs met 100% discriminatie tegen moslims ga je qua absolute aantallen niet gelijk komen met de moslims.

Maar hoeveel % in NL racistisch en discriminerend is?
Als ik FOK! als leidraad moet nemen dan zou ik zeggen minstens 50%.
Maar ik heb nog enige hoop dat het gewoon de schreeuwlelijkerds zijn die alle aandacht opeisen, ook buiten FOK!

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:20 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
En 9 van de 10 hebben ze ook nog gelijk. :D
Dat is natuurlijk ook onzin.
Ik heb even nagekeken qua misdaden in NL. 33% van de misdaden wordt gepleegd door mensen met een niet-Westerse achtergrond.
En dat zullen ook niet allemaal moslims zijn, maar laten we dus maximaal 1/3e aanhouden daarvoor.

En ja dat is procentueel een groter aantal dan bv Nederlanders. Maar dat houdt niet in dat elke moslim een crimineel is.
  maandag 16 maart 2026 @ 11:30:19 #241
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220355480
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat onze tolerantie een lege huls is maar tegelijkertijd is het netto resultaat positiever dan in Qatar.
Deze kan ik even niet plaatsen.
quote:
In mijn ogen is dat niet allang gedaan. Hoe is dat gedaan dan?
[..]
Er zijn talloze campagnes geweest en is op alle mogelijke manieren moeite gedaan. Weliswaar vaak op grond van vooral goede bedoelingen en te vaak ook op grond van de befaamde Hollandsche de-escalerende poldermethode (niet deugende Hagenese jongeren op vakantie sturen bijvoorbeeld rond de jaarwisseling). Tel daarbij de groeiende politieke bewustwording en ondergraving van de traditionele moskeeën door de Golf-islam/Moslimbroederschap/Diyanet op en dan krijg je deze onuitwarbare kluwen van factoren, beschuldigingen en waarheden.
quote:
Klopt. Het is niet dat zij het perfect hebben maar niemand heeft het op nationaal niveau over hun levensstijl. Er zijn geen discussies over opzichtige Chinese restaurants of Chinesisme in de samenleving.
[..]
De Chinese gemeenschappen kennen een heel ander soort problematiek waarin uitbuiting, mensenhandel, geslotenheid, afpersing, invloed vanuit de partij en meedogenloze criminele bendes een grote rol spelen. Het is alleen door die geslotenheid een problematiek waar wij als buitenstaanders minder last van hebben en dus minder op in willen/hoeven te spelen.
quote:
Inclusief nepotisme in bedrijven. Ik weet het. Als dat te ver gaat moet dat ook een halt worden toegeroepen.
[..]
Mijn stelling is dat elke moslim een Islamist is, maar ik zal niet flauw doen. De radicale Islamisten moeten worden ingeperkt, aangepakt, weggejaagd etc. Dit schept juist ruimte voor de meer cultuurmoslim om kritiek te hebben of te pleiten voor verandering. Dankzij Islamisten krijg je nu de Lale Gül behandeling.
Dankzij islamisten en extreme nationalisten. Er zijn meer nare invloeden te bedenken waar deze gemeenschappen onder lijden en anderen mee lastigvallen...
pi_220355492
Laat ze in de moslimwereld eerst maar eens leren dat homo's en vrouwen ook mensen zijn, daarna praten we verder over discriminatie.
  maandag 16 maart 2026 @ 11:42:27 #243
396550 Richestorags
pi_220355556
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Deze kan ik even niet plaatsen.
De Nederlandse, maar breder, West-Europese "tolerantie" en "inclusiviteit" is verre van perfect. Echter kunnen burgers hier meer volwaardig participeren dan in Qatar. Of Algerije. Waar naast een informele ook een formele apartheid bestaat. Waar je niet eens kunt demonstreren voor rechten. Het zou eerlijk zijn als moslims dat toegeven.

quote:
Er zijn talloze campagnes geweest en is op alle mogelijke manieren moeite gedaan. Weliswaar vaak op grond van vooral goede bedoelingen en te vaak ook op grond van de befaamde Hollandsche de-escalerende poldermethode (niet deugende Hagenese jongeren op vakantie sturen bijvoorbeeld rond de jaarwisseling). Tel daarbij de groeiende politieke bewustwording en ondergraving van de traditionele moskeeën door de Golf-islam/Moslimbroederschap/Diyanet op en dan krijg je deze onuitwarbare kluwen van factoren, beschuldigingen en waarheden.
Dus is er effectief niet genoeg gedaan zou ik zeggen.

quote:
De Chinese gemeenschappen kennen een heel ander soort problematiek waarin uitbuiting, mensenhandel, geslotenheid, afpersing, invloed vanuit de partij en meedogenloze criminele bendes een grote rol spelen. Het is alleen door die geslotenheid een problematiek waar wij als buitenstaanders minder last van hebben en dus minder op in willen/hoeven te spelen.
Ook dat klopt. Het zorgt er echter wel voor dat Chinese gemeenschappen het hostland minder tot last zijn en daarom zie je die discussies niet. Het klinkt heel lullig en plat, maar je kunt als land dus beter een introverte Chinese gemeenschap hebben dan een expansionistische Islamitische gemeenschap als jij jouw eigen samenleving rustig wil houden.

quote:
Dankzij islamisten en extreme nationalisten. Er zijn meer nare invloeden te bedenken waar deze gemeenschappen onder lijden en anderen mee lastigvallen...
Ja, goede toevoeging. In het geval van Lale Gül speelt nationalisme ook een rol. In het geval van een Rian was het echt Islamitisch conservatisme. En al die nare invloeden moeten wij inperken in ons land.
pi_220355580
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:27 schreef bianconeri het volgende:
Dat is natuurlijk ook onzin.
Ik heb even nagekeken qua misdaden in NL. 33% van de misdaden wordt gepleegd door mensen met een niet-Westerse achtergrond.
En dat zullen ook niet allemaal moslims zijn, maar laten we dus maximaal 1/3e aanhouden daarvoor.

En ja dat is procentueel een groter aantal dan bv Nederlanders. Maar dat houdt niet in dat elke moslim een crimineel is.
33% is echt veel voor een minderheid. En gezien de heftigheid van veel misdaden is het niet zo raar dat mensen er genoeg van hebben.
Je kan als regering een nationale aanpak daartegen organiseren i.p.v. een nationale aanpak tegen Discriminatie en mensen monddood te maken.

Daar help je de Moslims die zich wel aanpassen en de westerse normen en waarden gewoon accepteren veel meer mee dan het discriminatie geroep.
  maandag 16 maart 2026 @ 12:36:24 #245
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220356091
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De Nederlandse, maar breder, West-Europese "tolerantie" en "inclusiviteit" is verre van perfect. Echter kunnen burgers hier meer volwaardig participeren dan in Qatar. Of Algerije. Waar naast een informele ook een formele apartheid bestaat. Waar je niet eens kunt demonstreren voor rechten.
Dat is inderdaad een minder ideale situatie dan wat wij hier hebben.
quote:
Het zou eerlijk zijn als moslims dat toegeven.
[..]
Deze snap ik niet. Moet een willekeurige Turk zich uitspreken over de situatie in Qatar? Of wat bedoel je?
quote:
Dus is er effectief niet genoeg gedaan zou ik zeggen.
[..]
Ja en nee. Er is een hoop geld en energie verspild terwijl meer kansrijke dingen niet zijn aangepakt. Een heel stom voorbeeldje misschien is de om de zoveel jaren opduikende discussie over het verplicht stellen van het spreken van Nederlands thuis. Elke taalkundige kan je uitleggen dat dit een slecht idee is dat alleen maar schade aanbrengt aan de taalverwerving en daarnaast moet je niet denken aan dat de taalpolitie aanbelt om te horen of je wel smakelijk eten zegt in plaats van Bismillah. En toch maken we ons daar liever druk om en over gesponsorde voorrang bij peuterspeelzalen van anderstalige peuters want oh mijn god iemand krijgt iets meer dan wij terwijl de samenleving ontzettend gebaat is bij kinderen die zich weten te redden in de onze in plaats van alleen in hun bubbel.
quote:
Ook dat klopt. Het zorgt er echter wel voor dat Chinese gemeenschappen het hostland minder tot last zijn en daarom zie je die discussies niet. Het klinkt heel lullig en plat, maar je kunt als land dus beter een introverte Chinese gemeenschap hebben dan een expansionistische Islamitische gemeenschap als jij jouw eigen samenleving rustig wil houden.
[..]
Dan ga je wel heel makkelijk voorbij aan het lijden van de leden van die gemeenschappen. Op diezelfde leest gaan wij veel te makkelijk voorbij aan het lijden van met name meisjes in de streng-islamitische gemeenschappen, die vrijheden en rechten ontzegd worden omdat je daar eigenlijk zelf ook geen last van hebt. Het is natuurlijk niet okay om het welzijn van mensen over het hoofd te zien in het kader van "het piepende wiel krijgt altijd het vet".
quote:
Ja, goede toevoeging. In het geval van Lale Gül speelt nationalisme ook een rol. In het geval van een Rian was het echt Islamitisch conservatisme. En al die nare invloeden moeten wij inperken in ons land.
Eens. En ik vind daarnaast dat je niet kunt stellen dat dat eerst allemaal maar eens opgelost en uitgebannen moet zijn voordat wij bereid zijn om te kijken naar de wel degelijk aanwezige discriminatie van moslims.
  maandag 16 maart 2026 @ 12:39:46 #246
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220356120
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:32 schreef UitStraling het volgende:
Laat ze in de moslimwereld eerst maar eens leren dat homo's en vrouwen ook mensen zijn, daarna praten we verder over discriminatie.
Of gewoon 'niet moslims'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220356174
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
33% is echt veel voor een minderheid. En gezien de heftigheid van veel misdaden is het niet zo raar dat mensen er genoeg van hebben.
Je kan als regering een nationale aanpak daartegen organiseren i.p.v. een nationale aanpak tegen Discriminatie en mensen monddood te maken.

Daar help je de Moslims die zich wel aanpassen en de westerse normen en waarden gewoon accepteren veel meer mee dan het discriminatie geroep.
Het is ook simpel goochelen met cijfers om iets maar te downplayen.
pi_220356189
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 12:49 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Het is ook simpel goochelen met cijfers om iets maar te downplayen.
Ja klopt, maar zelfs dan is het nog heel veel. :)
  maandag 16 maart 2026 @ 12:56:46 #249
396550 Richestorags
pi_220356312
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 12:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een minder ideale situatie dan wat wij hier hebben.
Ik wil dat overigens niet als argument gebruiken om te zeggen: "wij hoeven niks te veranderen". Apple was nooit groot geworden als ze zich gingen vergelijken met een lokaal computerzaakje.

quote:
Deze snap ik niet. Moet een willekeurige Turk zich uitspreken over de situatie in Qatar? Of wat bedoel je?
Nou, dat hoeft niet. Een willekeurige Turk in Nederland heeft daar net zoveel invloed op als jij of ik. Waar ze wel invloed op hebben, is hoe ze zichzelf presenteren. Iedereen weet dat Islamitische landen en gemeenschappen niet bekend staan om hun tolerantie en diversiteit. Iedereen weet dat we in Europa een poging doen dit wel voor elkaar te krijgen. Voordat je om een voorkeursbehandeling vraagt, vind ik het eerlijk dat je naar je eigen gemeenschap kijkt. Om het dichter naar de Turken te brengen: waar zijn de gemengde huwelijken? Hoe zijn Koerden in Turkije behandeld? Waarom stemt 70% op een megalomane gek? Waarom wordt Lale Gül als een verrader gezien? Je kunt in mijn ogen niet iets eisen op collectief niveau dat je zelf maar matig geeft. Daarnaast zie je dat moslims in dit soort gevallen alleen maar om zichzelf denken. Hebben zij gepleit voor een zelfde aanpak voor antisemitisme? Voor hindoes? Waarom zie ik altijd alleen maar collectebussen voor Islamitische goede doelen in zaakjes staan? Het is in mijn ogen een erg op zichzelf gerichte gemeenschap, die weinig transcendente empathie heeft.

En tegelijkertijd koop je daar weinig voor op individueel niveau als je een hardwerkend Nederturks meisje/jongen bent die geen stage krijgt. Dat snap ik ook. Maar ik vind dat we echt harder moeten zijn naar het collectief.

quote:
Ja en nee. Er is een hoop geld en energie verspild terwijl meer kansrijke dingen niet zijn aangepakt. Een heel stom voorbeeldje misschien is de om de zoveel jaren opduikende discussie over het verplicht stellen van het spreken van Nederlands thuis. Elke taalkundige kan je uitleggen dat dit een slecht idee is dat alleen maar schade aanbrengt aan de taalverwerving en daarnaast moet je niet denken aan dat de taalpolitie aanbelt om te horen of je wel smakelijk eten zegt in plaats van Bismillah. En toch maken we ons daar liever druk om en over gesponsorde voorrang bij peuterspeelzalen van anderstalige peuters want oh mijn god iemand krijgt iets meer dan wij terwijl de samenleving ontzettend gebaat is bij kinderen die zich weten te redden in de onze in plaats van alleen in hun bubbel.
Nuance daarbij is dat de ouders in het geval van vele migranten de moederstaal dusdanig slecht beheersen dat dit negatieve effecten heeft, is uit onderzoek gebleken. Tweetalige opvoeding heeft alleen voordelen als de moederstaal op hoog niveau wordt beheerst.

quote:
Dan ga je wel heel makkelijk voorbij aan het lijden van de leden van die gemeenschappen.
Ik zei ook: plat gezegd toch? Toch tekenen heel veel mensen op basis van deze aanwezigheid any day voor de aanwezigheid van Chinezen t.o.v. moslims. En, daar ben ik eerlijk in, ik persoonlijk ook. Ik zou liever 10.000 Chinezen erbij hebben dan 10.000 moslims.

Voor de problemen met de Chinese gemeenschap kan je in alle rust een oplossing bedenken.

quote:
Op diezelfde leest gaan wij veel te makkelijk voorbij aan het lijden van met name meisjes in de streng-islamitische gemeenschappen, die vrijheden en rechten ontzegd worden omdat je daar eigenlijk zelf ook geen last van hebt. Het is natuurlijk niet okay om het welzijn van mensen over het hoofd te zien in het kader van "het piepende wiel krijgt altijd het vet".
Daar ben ik het mee eens en juist daarom moeten we de moslims duidelijk maken dat dit onacceptabel is.

quote:
Eens. En ik vind daarnaast dat je niet kunt stellen dat dat eerst allemaal maar eens opgelost en uitgebannen moet zijn voordat wij bereid zijn om te kijken naar de wel degelijk aanwezige discriminatie van moslims.
Je kunt het als tegenprestatie verwachten. Een ouderwetse Nederlandse onderhandeling. Jullie vinden XYZ van ons en verwachten XYZ? Prima, wij vinden XYZ van jullie en verwachten XYZ van jullie. Wat dat éénzijdige boetekleed begin ik wel een beetje zat te worden. Is dat een mooi compromis ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 16-03-2026 13:02:17 ]
pi_220356423
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 12:51 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja klopt, maar zelfs dan is het nog heel veel. :)
eens hoor, buitensporig veel.
pi_220356467
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:01 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
eens hoor, buitensporig veel.
:Y
pi_220356706
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 11:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Daarom dat ik ook wat zei over procentueel he....
Dat er rotte appels zijn ontkent niemand, en dat vooral de jeugd lastig is ontkent ook niemand.
Alhoewel dat dan vaak Turkse of Marokkaanse jongeren zijn die in NL opgegroeid zijn en vaak niet eens moslim is. Maar goed.

De oplossing is in elk geval niet om die gehele groep te discrimineren en te haten.
pi_220356738
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Alhoewel dat dan vaak Turkse of Marokkaanse jongeren zijn die in NL opgegroeid zijn en vaak niet eens moslim is. Maar goed.

:D :')
  maandag 16 maart 2026 @ 13:34:04 #254
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220356884
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:23 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
:D :')
Het zijn vermoeiende, doelbewuste bad faith argumenten, iedere keer opnieuw de feiten verdraaien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220356890
quote:

[..]
Dat er rotte appels zijn ontkent niemand, en dat vooral de jeugd lastig is ontkent ook niemand.

De oplossing is in elk geval niet om die gehele groep te discrimineren en te haten.
De 1ste stap voor acceptatie ligt bij de Moslimgemeenschap niet bij de overige bevolking.
En voordat je gaat roeptoeteren over 1 kam scheren, dat is juist wat een groot deel van deze groep doet.

Haat naar het Westen.
Haat naar Israeliers/Joden.
Haat naar vrouwen.
Haat naar homo's
Haat naar Christenen.
Etc.

Dit komt uit een hele grote groep uit deze gemeenschap die het westen niet wil accepteren en een ander geloof al helemaal niet.
En daar mag best over geklaagd worden, dat jij er over 1 kam scheren van maakt omdat mensen zeggen dat het weer uit die hoek komt is BS want dat komt het ook.
Dit is gewoon mensen monddood willen maken.
pi_220356899
quote:

Hardop gelachen om zulks volkvermaak. Bedankt weer bianconeri.
pi_220356954
ONZIN! Moslims worden helemaal niet gediscrimineerd. Maar ik vind ze wel enorm kut, want religie en/of cultuur!

We moeten het hier juist hebben over hoe de moslims degenen zijn die discrimineren!

Vat ik het topic zo goed samen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_220356968
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:34 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Hardop gelachen om zulks volkvermaak. Bedankt weer bianconeri.
Ah, wat heb je nou weer te zeuren?

Of ben je het er niet mee eens dat het vooral Turkse en Marokkaanse jeugd is?
Altijd die vervloekte Nederlanders die rotzooi schoppen!
pi_220356991
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
De 1ste stap voor acceptatie ligt bij de Moslimgemeenschap niet bij de overige bevolking.
En voordat je gaat roeptoeteren over 1 kam scheren, dat is juist wat een groot deel van deze groep doet.

Haat naar het Westen.
Haat naar vrouwen.
Haat naar homo's
Haat naar Christenen.
Etc.

Dit komt uit een hele grote groep uit deze gemeenschap die het westen niet wil accepteren en een ander geloof al helemaal niet.
En daar mag best over geklaagd worden, dat jij er over 1 kam scheren van maakt omdat mensen zeggen dat het weer uit die hoek komt is BS want dat komt het ook.
Ik moet mijzelf blijkbaar herhalen aangezien lezen lastig blijkt te zijn:

-Kritiek hebben mag. Ik ben het ook zeker niet eens met hun manier van leven.
Kritiek op hun manier van leven en kritiek op criminelen is voor te stellen.
Dat is echter heel wat anders dan alle moslims maar direct gaan haten en discrimineren.

-Iedereen die in een ander land gaat wonen moet zich aanpassen, logisch.
Alleen ´´wij´´ kunnen natuurlijk niet gaan roepen dat ze tolerant moeten zijn, als wij zelf alle moslims haten en discrimineren. Dat geeft en geen goed voorbeeld en het gaat alleen maar voor meer problemen zorgen.
  maandag 16 maart 2026 @ 13:43:17 #260
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220356996
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:39 schreef probeer het volgende:
ONZIN! Moslims worden helemaal niet gediscrimineerd. Maar ik vind ze wel enorm kut, want religie en/of cultuur!

We moeten het hier juist hebben over hoe de moslims degenen zijn die discrimineren!

Vat ik het topic zo goed samen?
Nee, want niemand maakt hier een argumenten tegen individuele moslims, wel tegen de Islam. Je tuigt dus een stropop op.
pi_220356998
Leuk, dit soort mannetjes die mogen spelen met miljoenen aan belastinggeld zonder enige controle of verantwoordelijkheid. Fijn aandenken aan de manie van 2020.
pi_220357085
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, want niemand maakt hier een argumenten tegen individuele moslims, wel tegen de Islam. Je tuigt dus een stropop op.
Ik beweer nergens dat jullie iets stellen over individuele moslims.

Ik stel dat jullie constant lopen te zeiken op moslims als groep. Want religie en/of cultuur.

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Haat naar het Westen.
Haat naar vrouwen.
Haat naar homo's
Haat naar Christenen.
Etc.

Bijvoorbeeld deze post. Een post die je nota bene een like gaf. En zo zal vast het hele topic wel weer vol staan (ik ga die shit niet lezen). Zoals gewoonlijk.

Houd een ander voor de gek Howard met je 'we hebben het niet over moslims, we hebben het alleen over de islam' onzin. Het is overduidelijk wat je hier al jarenlang roeptoetert.
pi_220357127
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik moet mijzelf blijkbaar herhalen aangezien lezen lastig blijkt te zijn:

-Kritiek hebben mag. Ik ben het ook zeker niet eens met hun manier van leven.
Kritiek op hun manier van leven en kritiek op criminelen is voor te stellen.
Dat is echter heel wat anders dan alle moslims maar direct gaan haten en discrimineren.

-Iedereen die in een ander land gaat wonen moet zich aanpassen, logisch.
Alleen ´´wij´´ kunnen natuurlijk niet gaan roepen dat ze tolerant moeten zijn, als wij zelf alle moslims haten en discrimineren. Dat geeft en geen goed voorbeeld en het gaat alleen maar voor meer problemen zorgen.
Het punt dat discrimineren word verward met kritiek.
Als mensen het belachelijk vinden dat we altijd maar rekening moeten houden met hun cultuur dan is dat een mening, maar jij ziet het als over 1 kam scheren en discriminatie.

Dat is waar het over gaat en daarom willen ze nu een nationale aanpak tegen Moslim discriminatie.
En helaas geven ze genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat veel proberen iedereen te dwingen om niet alleen hun geloof te accepteren maar er zelfs aan mee te doen.
  maandag 16 maart 2026 @ 13:55:24 #264
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220357129
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 10:46 schreef bloodymary1 het volgende:
:P southpark heeft daar een leuke aflevering van.
https://www.southparkstud(...)d-go-season-10-ep-12

Maar het zou een stuk beter zijn! :Y
  maandag 16 maart 2026 @ 13:56:09 #265
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220357139
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:50 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik stel dat jullie constant lopen te zeiken op moslims als groep. Want religie en/of cultuur.
[..]
Bijvoorbeeld deze post. Een post die je nota bene een like gaf. En zo zal vast het hele topic wel weer vol staan (ik ga die shit niet lezen). Zoals gewoonlijk.

Houd een ander voor de gek Howard met je 'we hebben het niet over moslims, we hebben het alleen over de islam' onzin. Het is overduidelijk wat je hier al jarenlang roeptoetert.
De Islam en daaruit voortvloeiende culturen zijn een groot probleem vanwege de mate waarin deze haaks staan op de Westerse cultuur. Dat resulteert vervolgens is disproportioneel veel moslims die zich onderscheiden in negatief gedrag (statisch aantoonbaar) en totaal onterecht gejammer over discriminatie die er niet is. Wat is er mis met dit te bekritiseren?
pi_220357156
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:50 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Godsammuh zeg.
Er staat EEN HELE GROTE GROEP NIET DE HELE GROEP!

Jij bewijst hiermee gelijk mijn punt. Kritiek op een groot deel van de groep MAG NIET!
pi_220357171
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Islam en daaruit voortvloeiende culturen zijn een groot probleem vanwege de mate waarin deze haaks staan op de Westerse cultuur. Dat resulteert vervolgens is disproportioneel veel moslims die zich onderscheiden in negatief gedrag (statisch aantoonbaar) en totaal onterecht gejammer over discriminatie die er niet is. Wat is er mis met dit te bekritiseren?
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:58 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Godsammuh zeg.
Er staat EEN HELE GROTE GROEP NIET DE HELE GROEP!

Jij bewijst hiermee gelijk mijn punt. Kritiek op een groot deel van de groep MAG NIET!
Ik zeg nergens dat jullie geen kritiek mogen hebben.

Ik impliceer dat ik het enorm triest vind dat het bijna het enige lijkt te zijn wat jullie hier doen.

Maar het blijft heus altijd alleen maar bij kritiek, want moslimdiscriminatie bestaat echt niet. :')
pi_220357176
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou veel Moslims ff in hoofdletters zetten.
  maandag 16 maart 2026 @ 14:01:43 #269
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220357191
quote:

[..]

Bekijk deze YouTube-video

Christenen hebben vaticaan stat.. moslims... New York!

ik haat de groep niet ik vind het sneu voor de vrouwen en jonge meisjes.
Ik vind sneu voor de Homos onder moslims.
Ik vind het sneu voor de mensen die niet kunnen zeggen ik aanbid niet meer.
Ik vind het sneu voor hun geiten.. :P

Christenen gaan aardig met de tijd mee, bedoel wanneer heb je gehoord dat een Katholiek iemand dood heeft gegooid met stenen omdat deze homo is?
Als voorbeeld!
pi_220357207
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik zou veel Moslims ff in hoofdletters zetten.
Alsof niet iedereen al weet wat voor ongelofelijke moslim hater hij is lol

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:59 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]

Ik impliceer dat ik het enorm triest vind dat het bijna het enige lijkt te zijn wat jullie hier doen.
Je hebt het tegen een groep dat niets kan hebben en moeite heeft met lezen.
pi_220357211
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Alsof niet iedereen al weet wat voor ongelofelijke moslim hater hij is lol
[..]
Je hebt het tegen een groep dat niets kan hebben en moeite heeft met lezen.
Howard is een intelligente man. Die heeft dondergoed door wat hij doet en hoe hij dat verwoordt.

De posters die zijn sentimenten beamen en herhalen, in sommige gevallen wat minder.
pi_220357213
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:59 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]

Wat is het probleem dan?
Als je kritiek hebt dan is er gelijk een discussie alsof je de hele Moslimgemeenschap haat terwijl dat helemaal niet zo is.
Ik wil juist dat de Moslims die dat willen kunnen samenleven met iedereen hier, maar daar is vanuit die groep ook aanpassingen voor nodig.

En ik zeg niet dat dat vanuit iedereen moet he, er zijn er zat die gewoon normaal doen.
pi_220357215
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 13:55 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Het punt dat discrimineren word verward met kritiek.
Als mensen het belachelijk vinden dat we altijd maar rekening moeten houden met hun cultuur dan is dat een mening, maar jij ziet het als over 1 kam scheren en discriminatie.

Dat is waar het over gaat en daarom willen ze nu een nationale aanpak tegen Moslim discriminatie.
En helaas geven ze genoeg voorbeelden waaruit blijkt dat veel proberen iedereen te dwingen om niet alleen hun geloof te accepteren maar er zelfs aan mee te doen.
En nogmaals blijkt lezen lastig.

Kritiek hebben is prima. Dat mag je op alles en iedereen hebben.
Kritiek hebben op Islam als religie? Sure, dat mag.
Kritiek op een crimineel? Sure, logisch.

Maar dat is niet wat ik zeg of wel dan?
Zeker bepaalde figuren hier op FOK! zijn zeer anti moslims. En dan hebben we het niet over kritiek op iemand, maar het haten van allen.
pi_220357225
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Howard is een intelligente man. Die heeft dondergoed door wat hij doet en hoe hij dat verwoordt.

De posters die zijn sentimenten beamen en herhalen, in sommige gevallen wat minder.
Denk je?
Of hij is intelligent en krijgt betaal om die onzin rond te spuwen, of hij is dat niet en denkt echt dat hij goed zit met zijn extreme zienswijze.

Ik denk meer dat 2e eigenlijk.
Owh en de rest van die extreem rechtse groep op FOK! is ook niet serieus te nemen nee. Die posten al helemaal onzin.
pi_220357232
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 07:46 schreef bianconeri het volgende:

Maar zeker hier op FOK! is het de norm geworden om buitenlanders te haten en blij te zijn met alle ellende die ze meemaken.
Dit is compleet gefantaseerde onzin.
quote:
Als je tolerantie en vrijheid wilt behouden dan is het wel erg tegenstrijdig als je hele bevolkingsgroepen diep gaat haten.

Het probleem, waar jij zo te zien ook in trapt, vooral dat mensen alles over 1 kam scheren.
1 moslim doet wat fout? ALLEMAAL FOUT.

Tegenwoordig mag je dus niet meer naar de feiten kijken?
Kijk jij nog wel naar de feiten?

Roepen dat het hier op Fok een plek is waar de norm is geworden om ''buitenlanders en hele bevolkingsgroepen diep te haten'' toont echt een gestoorde visie van de werkelijkheid.

En ik benoem en heb het specifiek over een cultuur, een ideologie en de doorgeslagen politieke correctheid waarbij ik benadruk dat ik geen mensen haat ''omdat ze moslim zijn'', maar volgens jou trap ik ook in ''het probleem'' omdat ik -volgens jou- ''alle moslims over één kam scheer''.

Je verzint deze onzin allemaal zelf, en dan ook nog de ander verwijten of die persoon wel naar de feiten kijkt.

Het probleem wat hier speelt, toon jij feilloos aan; de bubbel van doorgeslagen politieke correctheid die inhoudelijke kritiek en herhalende waarnemingen die niet in het eigen narratief passen zorgt voor vertroebeling van de werkelijke feiten waarbij zodoende ruimte overblijft om de eigen fantasie als werkelijkheid te zien.

Feit; de islamitische cultuur gaat niet samen met de moderne westerse en zorgt voor -relatief gezien- ontzettend veel cultuur gerelateerde maatschappelijke problemen

Jouw bubbel; HAAT OP ALLE BUITENLANDERS.

Dit is verder zinloos. Kan net zo goed gaan schaken met een duif. Toont ook weer aan hoe kansloos alles is.
En hoe idioot dit idee van ''nationale aanpak tegen de zogenaamde moslim discriminatie'' is.
pi_220357263
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En nogmaals blijkt lezen lastig.

Kritiek hebben is prima. Dat mag je op alles en iedereen hebben.
Kritiek hebben op Islam als religie? Sure, dat mag.
Kritiek op een crimineel? Sure, logisch.

Maar dat is niet wat ik zeg of wel dan?
Zeker bepaalde figuren hier op FOK! zijn zeer anti moslims. En dan hebben we het niet over kritiek op iemand, maar het haten van allen.
Er zijn heel veel mensen die er genoeg van hebben.
Jammer dat het zover gekomen is.
pi_220357285
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat moeten die mensen zelf weten.

Ik ga zoiets echter nooit accepteren en we zouden als maatschappij zoiets ook niet wenselijk moeten vinden.
pi_220357287
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ga zoiets echter nooit accepteren en we zouden als maatschappij zoiets ook niet wenselijk moeten vinden.
Wat wil je dan? Het nieuwe Engeland worden
pi_220357296
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten.
pi_220357300
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
De huidige religieuzen lijken niet te beseffen dat hun heilige boeken ooit zijn geschreven door mensen die, bewust of onbewust, macht wilden uitoefenen over de kwetsbaarsten -inclusief mensen met een beperking — in alle landen.
In hun ijver om deze geschriften te verspreiden en te verheffen tot absolute waarheid, hebben zij door de eeuwen heen bijna de hele wereld in beroering gebracht en soms zelfs verwoest, enkel om hun woorden een plaats te geven boven alle andere stemmen.
pi_220357302
quote:
4s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Dit is compleet gefantaseerde onzin.
Uhu, vandaar dat FOK! een zeer extreem rechts imago heeft. Maar he dat is natuurlijk niet zo.

quote:
Kijk jij nog wel naar de feiten?

Roepen dat het hier op Fok een plek is waar de norm is geworden om ''buitenlanders en hele bevolkingsgroepen diep te haten'' toont echt een gestoorde visie van de werkelijkheid.
Op de werkelijkheid als in dat FOK! slechts internet is natuurlijk.
Maar op FOK! is dit natuurlijk wel de werkelijkheid geworden.

quote:
En ik benoem en heb het specifiek over een cultuur, een ideologie en de doorgeslagen politieke correctheid waarbij ik benadruk dat ik geen mensen haat ''omdat ze moslim zijn'', maar volgens jou trap ik ook in ''het probleem'' omdat ik -volgens jou- ''alle moslims over één kam scheer''.

Je verzint deze onzin allemaal zelf, en dan ook nog de ander verwijten of die persoon wel naar de feiten kijkt.
Ah, dus al die reacties in topics dat moslims het allergrootste kwaad zijn verzin ik allemaal?
En dat moslims overal van worden beschuldigd, ongeacht of daar een grond voor is?

quote:
Het probleem wat hier speelt, toon jij feilloos aan; de bubbel van doorgeslagen politieke correctheid die inhoudelijke kritiek en herhalende waarnemingen die niet in het eigen narratief passen zorgt voor vertroebeling van de werkelijke feiten waarbij zodoende ruimte overblijft om de eigen fantasie als werkelijkheid te zien.

Feit; de islamitische cultuur gaat niet samen met de moderne westerse en zorgt voor -relatief gezien- ontzettend veel cultuur gerelateerde maatschappelijke problemen
Mijn bubbel en naratief? Ik heb echt 0,0 met de Islam. Ik heb er niets aan om voor die groep op te komen of wat dan ook.
Wat dan wel? Ik ben tegen racisme en discriminatie. En voor mensenrechten.

En zoals al vaker gezegd: Kritiek mag je absoluut op de Islam hebben, natuurlijk. Heb ik ook.
Daar heeft het niets mee te maken.

De feiten zeggen alleen dat niet elke moslim slecht is, zeggen dat niet elke misdaad door een moslim gepleegd worden en dat dus niet 100% van alle moslims slecht zijn.
pi_220357308
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:24 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Dat moet je zelf weten.
Jammer dat het Westen geen moraal meer heeft en geen hoge standaard meer nastreeft.
Verlagen tot het niveau van ´´de tegenstander´´. Goed plan.

quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:22 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Wat wil je dan? Het nieuwe Engeland worden
Niets mis mee.
pi_220357318
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:27 schreef bianconeri het volgende:
Niets mis mee.
:D :D :D :D :D

Veel kijkplezier.
pi_220357487
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 19:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
Schijnheiligheid ten top.
:') :') :') _O-
pi_220357579
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jammer dat het Westen geen moraal meer heeft en geen hoge standaard meer nastreeft.
Verlagen tot het niveau van ´´de tegenstander´´. Goed plan.
[..]
Niets mis mee.
Je act is gewoon grappig. Jij bent echt beter af in een Islamitische staat of Amsterdam.
  maandag 16 maart 2026 @ 15:02:16 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220357580
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 14:28 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
:D :D :D :D :D

Veel kijkplezier.
Vanuit de overtuiging dat de islam de bepalende factor moet zijn, dan is 'er niets mis mee' idd.
1947-2016
pi_220357593
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:01 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je act is gewoon grappig. Jij bent echt beter af in een Islamitische staat of Amsterdam.
Uhu, opkomen voor vrede, gelijkheid en mensenrechten is op FOK! tegenwoordig al een act en walgelijk.

Uhu
pi_220357627
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhu, opkomen voor vrede, gelijkheid en mensenrechten is op FOK! tegenwoordig al een act en walgelijk.

Uhu
Op het moment dat de Islam in de meerderheid is, wat een kwestie van tijd is in bepaalde steden mag je helemaal niets meer als niet Moslim. Zo gaat het overal met ze.
  maandag 16 maart 2026 @ 15:07:30 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220357639
quote:

[..]

Uhu
Doe niet meer als of. Je komt helemaal niet op voor vrede, gelijkheid en mensenrechten, je komt op voor moord, doodslag, onderdrukking en sharia, ofwel de islam. Je masker is al lang al af. Die takiyya act van je hoef je al lang niet meer uit te voeren.
1947-2016
  maandag 16 maart 2026 @ 15:08:44 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220357652
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:01 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Fijn dat meerdere users dit begint op te vallen.
1947-2016
pi_220357698
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Doe niet meer als of. Je komt helemaal niet op voor vrede, gelijkheid en mensenrechten, je komt op voor moord, doodslag, onderdrukking en sharia, ofwel de islam. Je masker is al lang al af. Die takiyya act van je hoef je al lang niet meer uit te voeren.
Wat is dit voor onzin _O- _O- _O-

Dus ik zeg meermaals dat ik absoluut niet achter de Islam sta, dat ik in niets het met ze eens ben,
maar ondanks dat ik nooit iets pro-Islam zeg.... Zou ik volgens jou wel ineens dat zijn _O- _O- _O-

Ik kom overigens altijd op voor vrede en mensenrechten. En veroordeel terroristische partijen, of dat nou Hamas/Hezbollah of Israel is.
pi_220357706
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:06 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Op het moment dat de Islam in de meerderheid is, wat een kwestie van tijd is in bepaalde steden mag je helemaal niets meer als niet Moslim. Zo gaat het overal met ze.
Leuke theorie
pi_220357710
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Leuke theorie
Theorie? Het zijn feiten.
pi_220357763
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:13 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Theorie? Het zijn feiten.
Nee, want Nederland is geen Islamitisch land en ook nog land niet in de buurt daarvan.
  maandag 16 maart 2026 @ 15:18:52 #295
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220357770
quote:

[..]

Uhu
Nee, opkomen voor vrede doe je niet door op doortrapte manieren de aanleiding achter oorlogen en conflicten om te draaien waarmee je indirect opkomt voor de partijen die zulke oorlogen en conflict starten.

We hebben de afgelopen twee jaar al de meest bizarre claims gezien vanuit jouw kant. Toen Hezbollah raketten afschoot op een Druze-dorp was dit volgens jou de schuld van Israël. Israël was ook volgens jou de oorlog met de Palestijnse terroristen begonnen (waarbij zelfs nog argumenten werden aangedragen ter verdedigen van 7 oktober) en ook in de oorlog met Iran speel je hetzelfde spelletje.

Topic als deze troll je dan kapot door te doen alsof er verschrikkelijk veel moslimdiscriminatie is in Nederland (die is er niet) en als daar dan kritiek op komt of mensen bekritiseren de Islam of de wensen van sommige moslims (zoals gebedsruimtes op een werkplek over werkgevers die Islamitische werknemers zouden moeten feliciteren met de Islamitische feestdagen) ga je lukraak mede-users uitmaken voor moslimhaters.

Je helaas ook in topic weer maakt totaal belachelijke claims zoals dat jonge Turken en Marokkanen helemaal geen moslim zouden zijn terwijl elk onderzoek aantoont dat onder juist zulke groepen de mate van religiositeit toeneemt.

En als kers op de taart stel je dan ook nog dat je hoopt dat er 'niets mis mee' is als Nederland het nieuwe Engeland wordt, een land waar er al ware ethnische rellen zijn geweest door de enorme hoeveelheden (met name Islamitische) migranten die het land zijn binnengekomen. En dit typ je dan vanuit het veilige Estland, waar amper een moskee te vinden is.
pi_220357795
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, want Nederland is geen Islamitisch land en ook nog land niet in de buurt daarvan.
NOG niet. Maar gaat snel die kant op. En veel meer landen in West Europa. En in bepaalde steden in Nederland is het al zover en terroriseert de Moslim jeugd de straten. Maar vooral wegkijken.
  maandag 16 maart 2026 @ 15:23:52 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220357862
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat is dit voor onzin _O- _O- _O-

Dus ik zeg meermaals dat ik absoluut niet achter de Islam sta, dat ik in niets het met ze eens ben,
maar ondanks dat ik nooit iets pro-Islam zeg.... Zou ik volgens jou wel ineens dat zijn _O- _O- _O-

Ik kom overigens altijd op voor vrede en mensenrechten. En veroordeel terroristische partijen, of dat nou Hamas/Hezbollah of Israel is.
Veroordelen van terroristische partijen doe je helemaal niet. Je vergelijkt ze zelfs met verzetsorganisaties.
Ffies om je geheugen op te frissen en voor iedereen hier 'ter leering en vermaek'. Daar hebben we een handige tool voor hier: croft.

Daar in staat 0x dat je hamas een terroristische organisatie noemt. Ik heb het verkort tot 'terrorist' en op jouw gezocht. De uitkomst: 0x is die combi zichtbaar.

Als ik 'terrorist' voor 'verzet' verwissel, holy shit, wat daar uit komt... . En daarbij durf je zelfs het WOII verzet te vergelijken met hamas en daar heb ik al eens mijn mening over verkondigd, maar nogmaals: lage.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waarom bestaat Hamas?
Verzet tegen de dagelijkse terreur vanuit Israël.

(...)
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 09:49 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus het Nederlandse verzet waren ook Nazi's?
Beetje rare vergelijking van je.

Misschien moet je je eens in het conflict verdiepen. Dan zou je begrijpen dat Hamas alleen maar ontstaan is als verzet tegen alles wat Israel uitspookt.
Als je dit zo leest kun je onderbouwd concluderen wie hier de leugenaar is.
1947-2016
  maandag 16 maart 2026 @ 15:26:05 #298
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220357925
quote:
10s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:20 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
NOG niet. Maar gaat snel die kant op. En veel meer landen in West Europa. En in bepaalde steden in Nederland is het al zover en terroriseert de Moslim jeugd de straten. Maar vooral wegkijken.
Gesteund door de lokale autoriteiten die vooral daarop niet ingrijpen en hun lekker de gang laten gaan.
1947-2016
pi_220357984
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, opkomen voor vrede doe je niet door op doortrapte manieren de aanleiding achter oorlogen en conflicten om te draaien waarmee je indirect opkomt voor de partijen die zulke oorlogen en conflict starten.
Ah, laat zien dan waar ik dat doe?
Doortrapte manieren? Ik hou mij aan de feiten en hou mij vast aan 1 lijn. Ik ben altijd tegen geweld, ongeacht de daders en slachtoffers.

Ik kom ook in geen enkele situatie op voor de agressor.

quote:
We hebben de afgelopen twee jaar al de meest bizarre claims gezien vanuit jouw kant. Toen Hezbollah raketten afschoot op een Druze-dorp was dit volgens jou de schuld van Israël. Israël was ook volgens jou de oorlog met de Palestijnse terroristen begonnen (waarbij zelfs nog argumenten werden aangedragen ter verdedigen van 7 oktober) en ook in de oorlog met Iran speel je hetzelfde spelletje.
Nee, dat is hoe jij dingen draait en hoe jij users de domste dingen in de mond wilt schuiven.
Ik heb nooit zo´n aanval goedgekeurd, altijd veroordeeld. Net als dat ik altijd 7 oktober veroordeeld heb.

Jij verdraait echter wat ik zei over 7 oktober. Ik heb gezegd dat er een aanleiding was voor 7 oktober, door al het terreur vanuit Israel. Net als dat er in NL een verzet was tegen de Duitsers.
Als je maar lang genoeg een bijennest gaat prikken dan komen de bijen je aanvallen.

quote:
Topic als deze troll je dan kapot door te doen alsof er verschrikkelijk veel moslimdiscriminatie is in Nederland (die is er niet) en als daar dan kritiek op komt of mensen bekritiseren de Islam of de wensen van sommige moslims (zoals gebedsruimtes op een werkplek over werkgevers die Islamitische werknemers zouden moeten feliciteren met de Islamitische feestdagen) ga je lukraak mede-users uitmaken voor moslimhaters.
Ik heb daar duidelijk een nuance bij gezet dat het extreem rechtse van FOK! geen afbeelding hoeft te zijn van Nederland zelf.
Maar ik schrik elke keer weer hoe bepaalde figuren zo´n diepe blinde haat hebben tegen moslims.

En ik heb niets gezegd over kritiek of dat we in Europa alles maar moeten aanpassen.
En ja users die moslims als het grootste gevaar zien en elke moslim maar wegzetten als duivels, dat noem ik moslim haters inderdaad.

quote:
Je helaas ook in topic weer maakt totaal belachelijke claims zoals dat jonge Turken en Marokkanen helemaal geen moslim zouden zijn terwijl elk onderzoek aantoont dat onder juist zulke groepen de mate van religiositeit toeneemt.
Ik zeg dat daar ook genoeg van niet moslims zijn. Niets geks aan. Zeker die groepen die al langer in NL zijn, generaties soms al.

quote:
En als kers op de taart stel je dan ook nog dat je hoopt dat er 'niets mis mee' is als Nederland het nieuwe Engeland wordt, een land waar er al ware ethnische rellen zijn geweest door de enorme hoeveelheden (met name Islamitische) migranten die het land zijn binnengekomen. En dit typ je dan vanuit het veilige Estland, waar amper een moskee te vinden is.
Ah, want vanuit het veilige Nederland mag je natuurlijk wel al je moslim haat spuwen wil je zeggen?
De uitdagingen in het algemeen in Estland zijn vele malen groter dan in Nederland kan ik je vertellen.
Nederland is 100x veiliger en beter dan Estland.
pi_220358068
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 15:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gesteund door de lokale autoriteiten die vooral daarop niet ingrijpen en hun lekker de gang laten gaan.
Ze zijn gewoon bang. Dat is het ergste van alles. Nouja behalve in Amsterdam. Die willen overgenomen worden, dus prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')