Het is idd gemakkelijker om met een uitkering thuis te zitten. Daarnaast willen werkgevers voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Betaal Nederlanders meer en ze doen het werk wel.quote:Op maandag 16 maart 2026 00:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, ik ben dat Nederlandse gezeik zat, net als hier in dit topic.
Nederlanders zijn te lui om op de vuilniswagen te gaan staan, maar kotsen mensen uit die dat wel doen.
Of die hun VVE complex schoonmaken…
Honderden jaren geleden hebben Westerse legers moslimlegers verslagen. Het was zij of wij. Wij hebben een Verlichting meegemaakt. Zij niet, ze hebben nog steeds de normen en waarden uit die tijd.quote:En dan gaat het hier om religie verbieden, slaat nergens op. Mensen hebben al duizenden jaren de behoefte om ergens bij te horen.
Laat moslims eerst maar eens zien dat ze hun eigen discriminatie aanpakken en niet telkens meer rechten en uitzonderingen willen. Dat ik als man met een moslimvrouw kan trouwen zonder me te bekeren. Dat een jongen homo kan zijn.quote:Op zondag 15 maart 2026 21:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De topictitel is dan ook "moslimdiscriminatie" zodat we deze vermoeiende discussie eens een keer niet hoeven te hebben. Dit gaat dus niet over kritiek op de islam die niet zou mogen, maar over het fenomeen dat moslims gediscrimineerd worden en dat daar een plan van aanpak voor komt.
Wat is daarop tegen?
Zeker, helemaal eens met je post.quote:Op maandag 16 maart 2026 00:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is idd gemakkelijker om met een uitkering thuis te zitten. Daarnaast willen werkgevers voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Betaal Nederlanders meer en ze doen het werk wel.
Met kliko’s heeft een vuilniswagen niet langer handarbeid nodig; we gaan dezelfde kant op voor schoonmakers. Dat wordt ook gerobotiseerd.
[..]
Honderden jaren geleden hebben Westerse legers moslimlegers verslagen. Het was zij of wij. Wij hebben een Verlichting meegemaakt. Zij niet, ze hebben nog steeds de normen en waarden uit die tijd.
Wij hebben nu zo veel moslims in onze Westerse samenlevingen wonen omdat moslims daarmee punten scoren: het geloof verspreiden staat centraal in hun geloof. Het zijn net Jehova’s, maar als ze met genoeg gelijkgestemden zijn, wordt het plotseling heel onvriendelijk. Vraag het maar aan Theo van Gogh.
Moslims kunnen niet om zichzelf lachen, net zo min als Nazi’s en communisten dat kunnen.
Islamofobie? Nee, terechte angst en waakzaamheid. Moslims zijn niet onze vrienden. Hun normen en waarden staan haaks op de onzen.
Hoeft niet joh. We vullen onze zakken nu als ZZP-ers in de zorg. Gaat prima zo.quote:Op zondag 15 maart 2026 13:08 schreef Jahr00n het volgende:
Gaan we dan werkgevers verplichten moslims aan te nemen?
Er is geen werkgever nu die bij gelijkwaardige sollicitanten een moslims uitkiest.
Leef jij ook nog? Welkom terug.quote:Op maandag 16 maart 2026 01:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoeft niet joh. We vullen onze zakken nu als ZZP-ers in de zorg. Gaat prima zo.²
Dank je wel! Het is ramadan op het moment. Erg druk.quote:Op maandag 16 maart 2026 01:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Leef jij ook nog? Welkom terug.
Jason²
quote:Op zondag 15 maart 2026 23:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Prachtige post, maar je moet je niet zo op laten naaien.
Je kunt wel roepen dat Nederland een heel open en tolerant land is.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:27 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Je wil het net doen lijken als of Nederlanders ontzettend racistisch zijn en dat Nederland een land is waar racisme en discriminatie normaal is, en dat dat iets is waar je je kapot voor schaamt. Dit is totaal niet het geval. Nederland is in feite zelfs één van de meest tolerante landen die bestaat voor één ieder die graag zichzelf wil zijn. Ik denk dat de meeste Nederlanders (en fokkers) dat graag willen behouden en daar zorgen over hebben. Want dat die grote tolerantie al jaren steeds meer en meer onder druk staat, is een feit.
Tot zo ver dus ´´tolerantie´´.quote:Als jij je ergens over kapot kunt (en dan dus zou moeten) schamen dan is het wel dat bijvoorbeeld gevluchte afvalligen (van de islam, wat anders?) en homoseksuelen hier te horen krijgen dat ze hun identiteit maar beter geheim moeten laten houden, want mensen die AZC's en COA's runnen weten niet hoe ze de veiligheid en vrijheid van die mensen moeten beschermen vanuit de dwang om ten koste van letterlijk alles politiek correct te willen blijven. Ga je tegenover homo's maar kapot schamen omdat een Groen Linkser probeerde een duidelijk rapport ergens onderin een la te schuiven. Ga je tegenover ouderen ook maar kapot schamen. Ouderen die veelal hun hele leven gezwoegd hebben en waarbij hun eten nu nauwkeurig wordt afgewogen en er nauwelijks geld en mogelijkheid is voor fatsoenlijke verzorging, terwijl er wekelijks busladingen vol nieuwkomers (meestal jonge mannen, die nog geen cent hebben bij gedragen) binnen worden gereden die allemaal een zakcentje krijgen, zorg, en (natuurlijk naar wens) aangepast vreten. Het zou nog iets schelen als deze nieuwkomers vooral heel erg dankbaar zijn en dat dit ook te merken is, maar helaas -er is al jaren en jaren en jaren veel te veel overlast. Ook dit is vooral te danken aan bestuurders die letterlijk ten koste van alles politiek correct willen blijven. Het openbaar vervoer is behoorlijk duur, maar blijvende overlast door nieuwkomers? Aparte lijn dan maar. Ow, nog steeds overlast? Nou, maak het dan maar gratis voor deze mensen. Ik schaam me daar kapot voor.
Het probleem, waar jij zo te zien ook in trapt, vooral dat mensen alles over 1 kam scheren.quote:Ik heb helemaal niets met ''rechts-extremisme'' en ik ben absoluut niet racistisch en ik haat geen mensen omdat ze moslim zijn maar ik snap de groeiende onvrede heel goed en vind het ook een goed iets om te zien dat steeds meer mensen in zien waar de grootste struikelbrokken liggen. En dat is dus deels een cultuur die hier niet past (de islamitische) en (vooral) deels het politieke correcte sentiment die niet de vinger op de zere plek wil leggen, niet beseffende dat Nederland op deze manier culturele en financiële zelfmoord in slow motion aan het plegen is.
En ik vind jouw visie, waarbij moslims toch vooral arme slachtoffers zijn, niet alleen volledig de plank mis slaan -maar sterker nog- problematisch zelfs.
quote:Op zondag 15 maart 2026 22:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, bij discriminatie ligt de verantwoordelijkheid bij de dader. Dat wil niet zeggen dat alle gegil ook echt discriminatie betreft.
Het lijkt me ook dat dit plan van aanpak dit stuk goed dichttimmert. Daar heeft iedereen dan baat bij, toch?
Discriminatie bij de dader?quote:Op zondag 15 maart 2026 22:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is mijn punt. Het gaat om meningen als je het ergens niet mee eens bent dan is het geen discriminatie als iemand iets doet en je spreekt je walging erover uit dat het in een bepaalde groep wel heel vaak voor komt, dan is het geen discriminatie.
Nee er gaat niks dichtgetimmerd worden mensen die het er niet mee eens zijn worden nog meer monddood gemaakt.
De moslimgemeenschap zou er veel meer baat bij hebben als de misdaad goed aangepakt gaat worden. Het kaf van de koren scheiden.
Dan kunnen de Moslims die wel gewoon mee willen doen en andere geloven wel kunnen accepteren gewoon fijn hun leven leiden.
Dat zeg ik ook nergens in die post..... dus waar heb je nou weer over?quote:Op zondag 15 maart 2026 18:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Herhaal na mij, bianconeri.
RELIGIE IS GEEN RAS.
Gelukt?
Niets mis met iets tegen de Islam hebben, heb ik ook.quote:Als ik zeg dat ik een schijthekel aan vooral de conservatieve islam heb, en dat heb ik, omdat het een 7e eeuwse woestijnreligie is die alles waar hier in het Westen sinds de Verlichting voor is gestreden ondermijnt - net als het nog vroegere conservatieve christendom, trouwens, dat we getemd hebben - heb ik het over een hekel hebben aan ideeën, denkbeelden en gedrag, niet aan een hekel hebben aan kleurtjes, paspoorten of etnicteit.
Je kunt blijven blèren over racisme, een roomblanke Arnoud van Doorn zie ik net zo graag naar Saudi Arabië opzouten als de eerste de beste door oliegeld uit Qatar geïmporteerde getinte salafist die hier probeert de samenleving terug naar de steentijd te brengen.
Daarbij: als we het over discriminatie hebben, zolang islamieten uiterst discriminatoire teksten in de koran over afvalligen, ongelovigen, 'polytheisten', vrouwen, homoseksuelen, christenen en joden niet schrappen, neem ik hun hele gejank sowieso niet serieus.
Wel lef: zeiken over discriminatie en in je eigen gebedshuis een boek kritiekloos gebruiken dat grossiert in discriminatie.
Dit soort uitspraken zijn zo ontzettend bizar en laat ook zien dat je dit geen oprechte discussie is van jouw kant.quote:Op maandag 16 maart 2026 07:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook nergens in die post..... dus waar heb je nou weer over?
[..]
Niets mis met iets tegen de Islam hebben, heb ik ook.
Je kunt alleen niet alles en iedereen die moslim is gaan discrimineren en al het geweld toewezen dat maar kan.
Kijk naar de oorlogen in Gaza en nu Iran. De overduidelijke schuld kant ligt bij VS en Israel, alleen omdat het anti-moslims is dan is het ineens goed.
Dus omdat een ander een racist is en discrimineert mag je dat zelf ook doen?
Je snapt dat je je nu aan het verlagen bent naar anderen? Ipv dat hoog verheven Westerse moreel hoog te houden.
Dus ik geef een inhoudelijke reactie en dan zijn geen oprechte discussies mogelijk?quote:Op maandag 16 maart 2026 08:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken zijn zo ontzettend bizar en laat ook zien dat je dit geen oprechte discussie is van jouw kant.
De oorlog in de Gazastrook is gestart door de Palestijnen, de oorlog in Iran is het gevolg van het aanhoudende terreur van Iran in de regio (met name jegens Israël) en de aanhoudende pogingen beter wapens, waaronder kernwapens, te vergaren.
En daarnaast het brute geweld van het Iraanse regime tegen de eigen burgers. Waarbij onderhandelingen met de VS niets hebben opgeleverd. 'Overduidelijke schuld ligt bij de VS en Israël' zoals jij stelt, gaat dus niet op.
Ik kijk naar de feiten, heb die ook talloze keren onderbouwd via een verscheidenheid van bronnen. Jij schreeuwt alleen maar, liegt en claimt dingen zonder onderbouwing waarbij je dan mensen die het anders zien wegzet als 'moslimhaters' of zoals in dit geval, mensen deze oorlogen goed zouden dan meteen volgens jou 'anti-moslims' zijn.quote:Op maandag 16 maart 2026 08:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus ik geef een inhoudelijke reactie en dan zijn geen oprechte discussies mogelijk?
Uhm sorry hoor, maar ik doe mijn best nog om erover te praten....
Jij komt altijd maar weer met je diepe haat en je onzin over die oorlogen.
Als je naar de feiten kijkt is Israel in beide gevallen de agressor, en de VS in de laatste.
En je kan niet gaan janken over terreur van Iran in de regio als je alle terreur van Israel blijft goed praten.
Van trollen en zwak begaafden kun je ook geen serieuze discussie verwachten, dus beter niet op reageren.quote:Op maandag 16 maart 2026 08:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken zijn zo ontzettend bizar en laat ook zien dat je dit geen oprechte discussie is van jouw kant.
Die kunnen zelf ook op staan tegen hun idiote 'broeders' hier uit hun gemeenschap. Doen ze alleen niet. Dat zelfreinigende vermogen zit er totaal niet in.quote:Op zondag 15 maart 2026 22:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is mijn punt. Het gaat om meningen als je het ergens niet mee eens bent dan is het geen discriminatie als iemand iets doet en je spreekt je walging erover uit dat het in een bepaalde groep wel heel vaak voor komt, dan is het geen discriminatie.
Nee er gaat niks dichtgetimmerd worden mensen die het er niet mee eens zijn worden nog meer monddood gemaakt.
De moslimgemeenschap zou er veel meer baat bij hebben als de misdaad goed aangepakt gaat worden. Het kaf van de koren scheiden.
Dan kunnen de Moslims die wel gewoon mee willen doen en andere geloven wel kunnen accepteren gewoon fijn hun leven leiden.
Nog 3 dagen denk ik.quote:Op zondag 15 maart 2026 20:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Meen vandaag einde van vasten toch?
Is het gelukt?
Er zitten geen discriminerende teksten in. Islam heeft racisme verbannen en verboden.quote:Op zondag 15 maart 2026 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Schrap jij al de discriminerende teksten in de koran, kom ik bij je iftar.
Deal?
Yup. Antisemiet!quote:Op zondag 15 maart 2026 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, ik gebruikte niet de correcte terminologie?
Kan er weer een rapportje uit, en wellicht een cursus.
Eerculturen hebben geen zelfreinigend vermogen naar buiten toe.quote:Op maandag 16 maart 2026 08:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die kunnen zelf ook op staan tegen hun idiote 'broeders' hier uit hun gemeenschap. Doen ze alleen niet. Dat zelfreinigende vermogen zit er totaal niet in.
Wat voor discriminatie is er dan?quote:Op zondag 15 maart 2026 21:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De topictitel is dan ook "moslimdiscriminatie" zodat we deze vermoeiende discussie eens een keer niet hoeven te hebben. Dit gaat dus niet over kritiek op de islam die niet zou mogen, maar over het fenomeen dat moslims gediscrimineerd worden en dat daar een plan van aanpak voor komt.
Wat is daarop tegen?
Dus je bent zelf geen moslim?quote:
Gelukkig weten wij beter. En gezien het vele infidel, kufar en varkens geroep, het niet integreren en het niet trouwen met andere groepen is de mindset in de 9e eeuw blijven hangen.quote:Op maandag 16 maart 2026 08:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er zitten geen discriminerende teksten in. Islam heeft racisme verbannen en verboden.
quote:Historische context: Dhimmi-status
Onder de islamitische wet (sharia) hadden Joden en Christenen een beschermde maar inferieure status als 'dhimmis' (mensen van het boek). Ze betaalden een speciale belasting (jizya) en moesten zich houden aan sumptuaire wetten (regels over kleding, gedrag en privileges) om hun ondergeschiktheid te tonen. Deze regels stamden deels uit het Pact van Umar (uit de 7e-9e eeuw, al is de exacte datering omstreden) en werden versterkt onder kaliefen als Al-Mutawakkil (9e eeuw). Ze werden niet altijd strikt gehandhaafd, maar wel periodiek heringevoerd om islamitische superioriteit te benadrukken. In de Ottomaanse tijd (19e eeuw) werden ze grotendeels afgeschaft onder Europese druk, maar in gebieden als Marokko en Jemen hielden ze langer stand.
Berijden van dieren: Ezel in plaats van paard
Ja, in veel islamitische rijken mochten dhimmis geen paarden berijden, omdat paarden symbool stonden voor adel, militaire macht of superioriteit (die voorbehouden waren aan moslims). Ze mochten vaak alleen ezels of muildieren gebruiken, soms met extra beperkingen zoals zijzadel rijden (zodat ze makkelijk konden worden afgeworpen) of eenvoudige zadels met houten stijgbeugels en zwarte teugels.
In sommige regio's, zoals het Mamluk-Egypte, mochten dhimmis zelfs geen ezels berijden in steden. Ze moesten vaak afstijgen als ze een moslim tegenkwamen, om respect te tonen.
Een ster (badge of merk)
Dhimmis moesten onderscheidende badges of merketekens dragen op hun kleding om hun status zichtbaar te maken. Dit begon in de 8e-9e eeuw:
Onder kalief Harun al-Rashid (807 n.Chr.) droegen Joden in Bagdad gele riemen of franjes. Onder kalief Al-Mutawakkil (847-861 n.Chr.) moesten Joden een badge dragen in de vorm van een ezel (donkey-shaped patch), terwijl Christenen een varken-vorm droegen. Dit was vaak honingkleurig (geel) en diende om hen extra te vernederen.
In Egypte (1005 n.Chr.) droegen Joden bellen aan hun kleding. De gele badge (vaak een ster in latere Europese context) heeft inderdaad islamitische wortels, maar in islamitische gebieden was het meestal een lap, riem of dier-vormig embleem op de kleding van de persoon, niet op het dier.
Op de weg rijden
Dhimmis moesten vaak de weg vrijmaken voor moslims, afstijgen of aan de kant gaan om superioriteit te tonen.
In sommige regels mochten moslims niet eens de stijgbeugels vasthouden voor een dhimmi.Dit was bedoeld om vernedering te benadrukken, niet om midden te rijden.
Laten we nou niet doen alsof we niet allemaal weten wat voor reacties jij geeft lol....quote:Op maandag 16 maart 2026 08:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik kijk naar de feiten, heb die ook talloze keren onderbouwd via een verscheidenheid van bronnen. Jij schreeuwt alleen maar, liegt en claimt dingen zonder onderbouwing waarbij je dan mensen die het anders zien wegzet als 'moslimhaters' of zoals in dit geval, mensen deze oorlogen goed zouden dan meteen volgens jou 'anti-moslims' zijn.
Echt, waar gaat dit over? De meeste slachtoffers van zowel het Iraanse regime als hun proxies zijn nota bene zelf moslim. Ik blijf het opmerkelijk vinden dat jij schijnbaar op deze manier rustig door kunt trollen hier.
Klopt, vandaar dat met Howard praten eigenlijk ook absoluut nutteloos is.quote:
quote:Op maandag 16 maart 2026 08:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus ik geef een inhoudelijke reactie en dan zijn geen oprechte discussies mogelijk?
Uhm sorry hoor, maar ik doe mijn best nog om erover te praten....
Jij komt altijd maar weer met je diepe haat en je onzin over die oorlogen.
Als je naar de feiten kijkt is Israel in beide gevallen de agressor, en de VS in de laatste.
En je kan niet gaan janken over terreur van Iran in de regio als je alle terreur van Israel blijft goed praten.
Ah, vandaar dat we Israel steeds alle wapenstilstanden zien verbrekenquote:Op maandag 16 maart 2026 09:05 schreef theguyver het volgende:
[..]waarom komt Israel elke keer met een vredesvoorstel en hun tegenstander NOOIT?
Enig idee waarom men Iran aan valt??
Wat zou er zijn gebeurd als Iran daadwerkelijk een nuke zou hebben gemaakt?
Een regime wat Death To Israel and death to USA scandeerd voor decennia?
Nou gefeliciteerd hoor.Jij bent de uitzondering op de regel. Voor de rest zijn er heus geen mensen die huilend en smekend proberen te verhuizen omdat hun leven en dat van hun kinderen vergalt word. Ga eens een weekje op Kanaleneiland of Bos en Lommer wonen.quote:Op maandag 16 maart 2026 00:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik steek mijn kop in het zand?
Ik reageer op jouw stelling dat je in een multiculti wijk als blanke sowieso de pineut bent, en ik woon in exact zo'n wijk, maar er is nog nooit een onvertogen woord in mijn richting geuit. En ik woon hier al sinds 2008.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |