abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2026 @ 21:29:30 #151
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220352391
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 19:52 schreef William_Papadin het volgende:
Hoe kan je een fobie hebben tegen een religie welke bewezen de meest gewelddadige bloeddorstige barbaarse en meest inhumaan geloof is ter wereld? Tonnen aan bewijs waarom iedereen die geen moslim is argwanend moet zijn tegenover een bewezen geloof dat uit is op totale verovering van de wereld - maar nee, we moeten een coördinator islamofobie aanstellen. En dit binnen 24 uur nadat er 2 terroristische aanvallen door moslims op joden zijn uitgevoerd in ons land. Koekoek.
De topictitel is dan ook "moslimdiscriminatie" zodat we deze vermoeiende discussie eens een keer niet hoeven te hebben. Dit gaat dus niet over kritiek op de islam die niet zou mogen, maar over het fenomeen dat moslims gediscrimineerd worden en dat daar een plan van aanpak voor komt.

Wat is daarop tegen?
  zondag 15 maart 2026 @ 21:31:52 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220352416
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]
De topictitel is dan ook "moslimdiscriminatie" zodat we deze vermoeiende discussie eens een keer niet hoeven te hebben. Dit gaat dus niet over kritiek op de islam die niet zou mogen, maar over het fenomeen dat moslims gediscrimineerd worden en dat daar een plan van aanpak voor komt.

Wat is daarop tegen?
Zou je me kunnen vertellen tot hoever acceptatie van religieuze normen zou moeten gaan? Wanneer is er sprake van discriminatie en wanneer gewoon van het simpele feit dat je geen zin, behoefte of aandrang hebt met die normen in aanraking te komen?

Kan dat ook omgekeerd worden? Dat we religieuze mensen aanspreken op hun discriminerende uitingen en gedrag en wensen?

Mogen we religieuzen die hun kinderen thuishouden van paarse vrijdag en lentekriebels discriminatie verwijten? Religieuzen die sportclubs voor het gerecht slepen omdat men moeite heeft met gemengd douchen? Religieuzen die eisen dat er gebedsruimten, ja zelfs op sekse gescheiden - summum van discriminatie - ruimten komen op scholen en bedrijven?

Sorry. Ik geloof er niet meer in. Het is al jaren eenrichtingsverkeer, en het gaat vooral om opleggen en afdwingen van, niet samenleven met en respect hebben voor anderen.

[ Bericht 9% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-03-2026 21:40:22 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 15 maart 2026 @ 21:38:25 #153
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220352467
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zou je me kunnen vertellen tot hoever acceptatie van religieuze normen zou moeten gaan?
Tot wanneer de vrijheden en rechten van anderen in het geding komen.
quote:
Wanneer is er sprake van discriminatie en wanneer gewoon van het simpele feit dat je geen zin, behoefte of aandrang hebt met die normen in aanraking te komen?
Er is sprake van discriminatie als je een ander op grond van zijn geloof of islamitische achtergrond anders als in minder behandelt als een ander.

Het ligt kortom iets genuanceerder dan "ja maar zij doen stom en dan mogen wij...". Nee. Als iemand stom doet, dan leg je een grens op op individuele basis waarbij de wetten en regelgeving centraal staan en ga je niet mensen bij voorbaat niet aannemen, een lager schooladvies geven of buitensluiten.

Het lijkt mij niet moeilijk.
  zondag 15 maart 2026 @ 21:43:03 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220352498
Wat een grenzeloze naïviteit
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 15 maart 2026 @ 21:53:49 #155
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220352546
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat een grenzeloze naïviteit
Jij hebt het over het aanpakken van islamisme, intolerantie en andere misstanden vanuit en binnen de islamitische gemeenschappen. Daar ben ik niet naïef over en groot voorstander van.

Dat staat echter los van of er moslimdiscriminatie bestaat en aangepakt dient te worden. Elke soort discriminatie dient aangepakt te worden en gezien het feit dat deze gemeenschappen de grootste minderheid vormen in ons land, verdient deze veel aandacht.

Het één sluit het anderen niet uit. Sterker nog, ik denk dat beide acties elkaar zouden versterken.
pi_220352663
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jij hebt het over het aanpakken van islamisme, intolerantie en andere misstanden vanuit en binnen de islamitische gemeenschappen. Daar ben ik niet naïef over en groot voorstander van.

Dat staat echter los van of er moslimdiscriminatie bestaat en aangepakt dient te worden. Elke soort discriminatie dient aangepakt te worden en gezien het feit dat deze gemeenschappen de grootste minderheid vormen in ons land, verdient deze veel aandacht.

Het één sluit het anderen niet uit. Sterker nog, ik denk dat beide acties elkaar zouden versterken.
Nou word weer de verantwoording bij anderen neer gelegd..
Iedere keer als er wat is dan ligt het aan een ander en mogen de niet Moslims geen commentaar meer hebben.
Ow jeej we hebben wat fout gedaan, we gillen discriminatie en hup iedereen moet zijn bek maar weer houden en ze gaan weer een stap verder.
  zondag 15 maart 2026 @ 22:15:31 #157
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220352675
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 22:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Nou word weer de verantwoording bij anderen neer gelegd..
Iedere keer als er wat is dan ligt het aan een ander en mogen de niet Moslims geen commentaar meer hebben.
Ow jeej we hebben wat fout gedaan, we gillen discriminatie en hup iedereen moet zijn bek maar weer houden en ze gaan weer een stap verder.
Ja, bij discriminatie ligt de verantwoordelijkheid bij de dader. Dat wil niet zeggen dat alle gegil ook echt discriminatie betreft.

Het lijkt me ook dat dit plan van aanpak dit stuk goed dichttimmert. Daar heeft iedereen dan baat bij, toch?
pi_220352693
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 22:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja, bij discriminatie ligt de verantwoordelijkheid bij de dader. Dat wil niet zeggen dat alle gegil ook echt discriminatie betreft.

Het lijkt me ook dat dit plan van aanpak dit stuk goed dichttimmert. Daar heeft iedereen dan baat bij, toch?
Wat in het bijzonder zou volgens jou benoemd moeten worden voor moslims wat niet universeel voor allen zou gelden? Dit is gewoon weer poging om de voorkeurspositie van moslims te verstevigen.

Zonde van onze tijd, helemaal voor een groep zo slecht integreert en weinig meerwaarde biedt en in toenemende mate een probleem wordt voor onze maatschappij. Wat dan natuurlijk ook weer de exact de reden dat we dit soort oproepen zien en dat zal alleen maar erger worden.
pi_220352730
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik heb al 100x gezegd absoluut niet achter de Islam te staan.

Alleen dat ik het niet me ze eens ben zou nog niet moeten betekenen dat ik ze ga haten en zou gaan discrimineren.
Of wel dan?
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 14:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Onterechte gejank?
Je kunt zeggen wat je wil, maar moslims worden heel erg gediscrimineerd.
Dat is een simpel feit, ongeacht of je voor of tegen ze bent.

Zo'n aanpak is heel hard nodig.
Je wil het net doen lijken als of Nederlanders ontzettend racistisch zijn en dat Nederland een land is waar racisme en discriminatie normaal is, en dat dat iets is waar je je kapot voor schaamt. Dit is totaal niet het geval. Nederland is in feite zelfs één van de meest tolerante landen die bestaat voor één ieder die graag zichzelf wil zijn. Ik denk dat de meeste Nederlanders (en fokkers) dat graag willen behouden en daar zorgen over hebben. Want dat die grote tolerantie al jaren steeds meer en meer onder druk staat, is een feit.

Als jij je ergens over kapot kunt (en dan dus zou moeten) schamen dan is het wel dat bijvoorbeeld gevluchte afvalligen (van de islam, wat anders?) en homoseksuelen hier te horen krijgen dat ze hun identiteit maar beter geheim moeten laten houden, want mensen die AZC's en COA's runnen weten niet hoe ze de veiligheid en vrijheid van die mensen moeten beschermen vanuit de dwang om ten koste van letterlijk alles politiek correct te willen blijven. Ga je tegenover homo's maar kapot schamen omdat een Groen Linkser probeerde een duidelijk rapport ergens onderin een la te schuiven. Ga je tegenover ouderen ook maar kapot schamen. Ouderen die veelal hun hele leven gezwoegd hebben en waarbij hun eten nu nauwkeurig wordt afgewogen en er nauwelijks geld en mogelijkheid is voor fatsoenlijke verzorging, terwijl er wekelijks busladingen vol nieuwkomers (meestal jonge mannen, die nog geen cent hebben bij gedragen) binnen worden gereden die allemaal een zakcentje krijgen, zorg, en (natuurlijk naar wens) aangepast vreten. Het zou nog iets schelen als deze nieuwkomers vooral heel erg dankbaar zijn en dat dit ook te merken is, maar helaas -er is al jaren en jaren en jaren veel te veel overlast. Ook dit is vooral te danken aan bestuurders die letterlijk ten koste van alles politiek correct willen blijven. Het openbaar vervoer is behoorlijk duur, maar blijvende overlast door nieuwkomers? Aparte lijn dan maar. Ow, nog steeds overlast? Nou, maak het dan maar gratis voor deze mensen. Ik schaam me daar kapot voor.

Laatst las ik een verhaal over een alleenstaande(!) dove(!!) zwangere(!!!) moeder met een dove zoon van vier(!!!!) die dakloos(!!!!!!) is. Wel recht op een sociale huurwoning, maar haar urgentie verzoeken werden keer op keer afgewezen. En ja sorry hoor, maar als ik dan lees dat statushouders gewoon voorrang krijgen of dat gemeentes zijn die ''in hun maag zitten met grote families van statushouders'', dus dat er dan maar twee woningen voor één gezin geregeld wordt...Tja dan gaan bij mij de nekharen wel overeind staan.

Ik heb helemaal niets met ''rechts-extremisme'' en ik ben absoluut niet racistisch en ik haat geen mensen omdat ze moslim zijn maar ik snap de groeiende onvrede heel goed en vind het ook een goed iets om te zien dat steeds meer mensen in zien waar de grootste struikelbrokken liggen. En dat is dus deels een cultuur die hier niet past (de islamitische) en (vooral) deels het politieke correcte sentiment die niet de vinger op de zere plek wil leggen, niet beseffende dat Nederland op deze manier culturele en financiële zelfmoord in slow motion aan het plegen is.

En ik vind jouw visie, waarbij moslims toch vooral arme slachtoffers zijn, niet alleen volledig de plank mis slaan -maar sterker nog- problematisch zelfs.
pi_220352752
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 22:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is mijn punt. Het gaat om meningen als je het ergens niet mee eens bent dan is het geen discriminatie als iemand iets doet en je spreekt je walging erover uit dat het in een bepaalde groep wel heel vaak voor komt, dan is het geen discriminatie.

Nee er gaat niks dichtgetimmerd worden mensen die het er niet mee eens zijn worden nog meer monddood gemaakt.

De moslimgemeenschap zou er veel meer baat bij hebben als de misdaad goed aangepakt gaat worden. Het kaf van de koren scheiden.
Dan kunnen de Moslims die wel gewoon mee willen doen en andere geloven wel kunnen accepteren gewoon fijn hun leven leiden.
  zondag 15 maart 2026 @ 22:36:08 #161
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220352797
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:53 schreef Qarrad het volgende:

Elke soort discriminatie dient aangepakt te worden en gezien het feit dat deze gemeenschappen de grootste minderheid vormen in ons land, verdient deze veel aandacht.

Heb je het nu over Joden?
pi_220352802
quote:
4s.gif Op zondag 15 maart 2026 22:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
[..]
Je wil het net doen lijken als of Nederlanders ontzettend racistisch zijn en dat Nederland een land is waar racisme en discriminatie normaal is, en dat dat iets is waar je je kapot voor schaamt. Dit is totaal niet het geval. Nederland is in feite zelfs één van de meest tolerante landen die bestaat voor één ieder die graag zichzelf wil zijn. Ik denk dat de meeste Nederlanders (en fokkers) dat graag willen behouden en daar zorgen over hebben. Want dat die grote tolerantie al jaren steeds meer en meer onder druk staat, is een feit.

Als jij je ergens over kapot kunt (en dan dus zou moeten) schamen dan is het wel dat bijvoorbeeld gevluchte afvalligen (van de islam, wat anders?) en homoseksuelen hier te horen krijgen dat ze hun identiteit maar beter geheim moeten laten houden, want mensen die AZC's en COA's runnen weten niet hoe ze de veiligheid en vrijheid van die mensen moeten beschermen vanuit de dwang om ten koste van letterlijk alles politiek correct te willen blijven. Ga je tegenover homo's maar kapot schamen omdat een Groen Linkser probeerde een duidelijk rapport ergens onderin een la te schuiven. Ga je tegenover ouderen ook maar kapot schamen. Ouderen die veelal hun hele leven gezwoegd hebben en waarbij hun eten nu nauwkeurig wordt afgewogen en er nauwelijks geld en mogelijkheid is voor fatsoenlijke verzorging, terwijl er wekelijks busladingen vol nieuwkomers (meestal jonge mannen, die nog geen cent hebben bij gedragen) binnen worden gereden die allemaal een zakcentje krijgen, zorg, en (natuurlijk naar wens) aangepast vreten. Het zou nog iets schelen als deze nieuwkomers vooral heel erg dankbaar zijn en dat dit ook te merken is, maar helaas -er is al jaren en jaren en jaren veel te veel overlast. Ook dit is vooral te danken aan bestuurders die letterlijk ten koste van alles politiek correct willen blijven. Het openbaar vervoer is behoorlijk duur, maar blijvende overlast door nieuwkomers? Aparte lijn dan maar. Ow, nog steeds overlast? Nou, maak het dan maar gratis voor deze mensen. Ik schaam me daar kapot voor.

Laatst las ik een verhaal over een alleenstaande(!) dove(!!) zwangere(!!!) moeder met een dove zoon van vier(!!!!) die dakloos(!!!!!!) is. Wel recht op een sociale huurwoning, maar haar urgentie verzoeken werden keer op keer afgewezen. En ja sorry hoor, maar als ik dan lees dat statushouders gewoon voorrang krijgen of dat gemeentes zijn die ''in hun maag zitten met grote families van statushouders'', dus dat er dan maar twee woningen voor één gezin geregeld wordt...Tja dan gaan bij mij de nekharen wel overeind staan.

Ik heb helemaal niets met ''rechts-extremisme'' en ik ben absoluut niet racistisch en ik haat geen mensen omdat ze moslim zijn maar ik snap de groeiende onvrede heel goed en vind het ook een goed iets om te zien dat steeds meer mensen in zien waar de grootste struikelbrokken liggen. En dat is dus deels een cultuur die hier niet past (de islamitische) en (vooral) deels het politieke correcte sentiment die niet de vinger op de zere plek wil leggen, niet beseffende dat Nederland op deze manier culturele en financiële zelfmoord in slow motion aan het plegen is.

En ik vind jouw visie, waarbij moslims toch vooral arme slachtoffers zijn, niet alleen volledig de plank mis slaan -maar sterker nog- problematisch zelfs.
_O_
  zondag 15 maart 2026 @ 22:41:54 #163
3542 Gia
User under construction
pi_220352812
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 21:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Tot wanneer de vrijheden en rechten van anderen in het geding komen.
[..]
Er is sprake van discriminatie als je een ander op grond van zijn geloof of islamitische achtergrond anders als in minder behandelt als een ander.

Het ligt kortom iets genuanceerder dan "ja maar zij doen stom en dan mogen wij...". Nee. Als iemand stom doet, dan leg je een grens op op individuele basis waarbij de wetten en regelgeving centraal staan en ga je niet mensen bij voorbaat niet aannemen, een lager schooladvies geven of buitensluiten.

Het lijkt mij niet moeilijk.
Maar er zijn geen gebedsruimtes voor Christenen, Joden, Hindoes, etc.... Dan kan het toch geen discriminatie zijn als die er voor moslims ook niet is. Puur gelijke behandeling.

Als moslims mij geen gelukkig Kerstfeest wensen, waarom is het dan discriminatie als ik het feit dat het, voor hun, ramadan is, negeer.
  zondag 15 maart 2026 @ 23:04:25 #164
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220352860
quote:
4s.gif Op zondag 15 maart 2026 22:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
[..]

Prachtige post, maar je moet je niet zo op laten naaien.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 15 maart 2026 @ 23:44:00 #165
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220352920
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:56 schreef Hathor het volgende:

[..]
Overdrijven is ook een kunst he.
Steek lekker aan je kop in het zand joh, de laatste 20 jaar zijn er voorbeelden te over.
  zondag 15 maart 2026 @ 23:44:41 #166
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220352922
Wordt er trouwens ook iets aan Christen discriminatie gedaan of bestaat dat niet volgens dit kabinet?
pi_220352949
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 17:52 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Natuurlijk, vanuit de Hoge Veluwe is er ook een bezettingsmacht op weg naar Den Haag om de macht over te nemen net als in Afghanistan, met militaire steun vanuit Urk en Staphorst.
Gooi jezelf toch weg joh! :')
Ik word niet vrolijk van de vele religieuze uitingen en prullaria in het straatbeeld en in de media. Bovendien lijkt het alsof religieuzen in alle verstedelijkte gebieden een voortdurend lawaaiprotest voeren.
  maandag 16 maart 2026 @ 00:05:53 #168
117098 Hathor
Effe niet
pi_220352958
quote:
1s.gif Op zondag 15 maart 2026 23:44 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Steek lekker aan je kop in het zand joh, de laatste 20 jaar zijn er voorbeelden te over.
Ik steek mijn kop in het zand?

Ik reageer op jouw stelling dat je in een multiculti wijk als blanke sowieso de pineut bent, en ik woon in exact zo'n wijk, maar er is nog nooit een onvertogen woord in mijn richting geuit. En ik woon hier al sinds 2008.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 16 maart 2026 @ 00:14:26 #169
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220352973
Ik maak hier de SGP de grootste, die regelen al jaren hier constructies waar je u tegen zegt.
Op zondag wakker worden is heerlijk, het is gewoon stil.

Coa vind ons niet geschikt, en die paar verdwaalde nieuwe Nederlanders staan er compleet achter, fietsen lekker met hun bakfietsen naar school. Lekker bbqen aan de Schelde.

De enige buitenlanders die vervelend zijn, zijn de Belgen. Dus kies verstandig woensdag, iets wat past bij je gemeente en jullie DNA.
  maandag 16 maart 2026 @ 00:16:15 #170
117098 Hathor
Effe niet
pi_220352976
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 00:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik maak hier de SGP de grootste, die regelen al jaren hier constructies waar je u tegen zegt.
Op zondag wakker worden is heerlijk, het is gewoon stil.

Coa vind ons niet geschikt, en die paar verdwaalde nieuwe Nederlanders staan er compleet achter, fietsen lekker met hun bakfietsen naar school. Lekker bbqen aan de Schelde.

De enige buitenlanders die vervelend zijn, zijn de Belgen. Dus kies verstandig woensdag, iets wat past bij je gemeente en jullie DNA.
Heb je drugs op?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 16 maart 2026 @ 00:19:51 #171
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220352989
Zolang ze in de minderheid zijn, is elke groep goed te behappen. Ik heb echt medelijden met de Spanjaarden met die overbevolking aan Nederlanders en Engelsen met hun grote bekken op de boulevard en hun frikadellen.

Ik sta ook echt achter de regels die Spanje nu oplegt aan al die illegale airB&B eigenaren daar.
pi_220352998
Discriminatie op basis van geloof hoort gewoon toegestaan te zijn. Is een vrije keuze om retarded religie aan te hangen. Je kiest er niet voor om donker, man, vrouw, gehandicapt etc te zijn
  maandag 16 maart 2026 @ 00:22:47 #173
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220353000
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 00:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Heb je drugs op?
Nee, ik ben dat Nederlandse gezeik zat, net als hier in dit topic.

Nederlanders zijn te lui om op de vuilniswagen te gaan staan, maar kotsen mensen uit die dat wel doen.
Of die hun VVE complex schoonmaken…

En dan gaat het hier om religie verbieden, slaat nergens op. Mensen hebben al duizenden jaren de behoefte om ergens bij te horen.
pi_220353014
Moslimdiscriminatie:
Valt hieronder ook discriminatie dóór moslims?
  maandag 16 maart 2026 @ 00:39:43 #175
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220353027
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 00:31 schreef Kottnauer het volgende:
Moslimdiscriminatie:
Valt hieronder ook discriminatie dóór moslims?
Er gaat morgen zeker iemand opstaat die daar een Nationale coördinator voor gaat eisen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')