Wikiquote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:13 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.wsj.com/livec(...)WeoODg0XIIe31W3np2aI
quote:Marine Expeditionary Unit (MEU, pronounced as one syllable "M'you" IPA: /mjuː/) is the smallest air–ground task force (MAGTF) in the United States Fleet Marine Force.[1] Each MEU is an expeditionary rapid reaction force ready to answer any crisis, whether it be disaster aid or a combat mission.[1] Marine Amphibious Unit (MAU) was the name used until the late 1980s.
A MEU normally is composed of
a reinforced USMC infantry battalion (designated as a Battalion Landing Team) as the ground combat element
a composite medium tiltrotor squadron forming the aviation combat element
a combat logistics battalion providing the logistics combat element
a company-size command element serving as the MEU headquarters group.
The MEU is unique in that its air and ground combat elements are combined with a logistics combat element under one commander; other services do not unite the command of air and ground forces until much higher command levels.
The MEU's ground combat element also combines artillery, light armor, and tanks at a much lower level than was common in the Army until the development of the brigade combat team early in the war on terror, with a similar concept, the combat command, being utilized in World War II.
This air–ground task force concept is designed to thoroughly exploit the combat power inherent in air and ground assets by closely integrating them into a single force. The MEU is unique in that its air and ground combat elements are combined with a logistics combat element under one commander; other services do not unite the command of air and ground forces until much higher command levels.
The MEU's ground combat element also combines artillery, light armor, and tanks at a much lower level than was common in the Army until the development of the brigade combat team early in the war on terror, with a similar concept, the combat command, being utilized in World War II.
This air–ground task force concept is designed to thoroughly exploit the combat power inherent in air and ground assets by closely integrating them into a single force. The MEU brings all the supplies and logistical support it needs to sustain itself for quick mission accomplishment or to prepare the way for follow-up forces. This self-sustainment allows more flexibility in disposition and operations of forces, and allows the MEU to initiate operations sooner and let support catch up later, without having to wait for external logistical support to begin a mission. Deployments on U.S. Navy amphibious assault ships allows MEUs to seabase around the globe, ready for deployment at short notice.. This self-sustainment allows more flexibility in disposition and operations of forces, and allows the MEU to initiate operations sooner and let support catch up later, without having to wait for external logistical support to begin a mission. Deployments on U.S. Navy amphibious assault ships allows MEUs to seabase around the globe, ready for deployment at short notice.
Dat moeten die volkeren daar zelf maar regelen. Beetje raar om te doen alsof dat ons probleem of schuld is.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, leg maar uit hoe de Koerden de landsgrenzen van Iran, Irak en Turkije kunnen aanpassen om hun eigen land te krijgen...
Ik wacht wel even.
En dan is dit nog maar 1 volk uit het Midden Oosten.
Als reactie op de tirannie die door de VS is verspreid.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 15:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, beide zijn ontstaan door keuzes van moslimfundamentalisten zelf.
[..]
De Duitse bevolking is niet decennialang geterroriseerd door de VS.quote:Dat kan natuurlijk zeker wel. Tenzij je een dubbele standaard zou willen hanteren en sommige groepen meer zelfbeschikking en zelfverantwoordelijkheid toedicht dan anderen natuurlijk. Wat opgaat voor mensen in het Westen of Israël, gaat ook op voor mensen in andere landen: radicalisering is een keuze, geen gevolg van externe factoren.
Kortom, jij hebt daar ook geen oplossing voor.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat moeten die volkeren daar zelf maar regelen. Beetje raar om te doen alsof dat ons probleem of schuld is.
Of denk je dat die volkeren achterlijk zijn en niets kunnen?
De hele Gaza-langspeelplaat wordt weer afgedraaid. Ik kan het moeilijk serieus nemen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Briljant. Dit heb ik in mijn leven pas een keer of 10 grootschalig fout zien gaan. Deze keer gaat het vast wel goed.
Hoeveel vaders en broers van die meisjesschool staan er bijvoorbeeld klaar om wat Amerikanen om te gaan leggen? Niet nu dan wel over een paar jaar.
Vervelend he voor zo'n benchmark van een stabiele regio.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die past zich daar gewoon op aan en wordt meer ongrijpbaar.
Ondertussen destabiliseert het midden oosten, waar we allemaal de gevolgen van merken
Zaak dus om het zeer integraal aan te pakken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De vorige keer in Irak is dat zo goed bevallen met IS dat die oranje klaplong dat dunnetjes over wil doen.
Zeg je nou dat die mensen hun eigen conflicten niet op kunnen lossen en dat wij hier een oplossing voor moeten aandragen?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kortom, jij hebt daar ook geen oplossing voor.
Zie jij Israël en Iran hun conflict als volwassenen oplossen?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:22 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Zeg je nou dat die mensen hun eigen conflicten niet op kunnen lossen en dat wij hier een oplossing voor moeten aandragen?![]()
Zijn ze daarna zeker weer boos omdat de oplossing ze niet zint.
Je merkt aan alles dat hijzelf hoog in de emotie zit.quote:
Tenzij je het fijn vindt dat de vlam in de pan slaat en we hier te maken krijgen met flinke prijsstijgingen, etc.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:21 schreef inslagenreuring het volgende:
Vervelend he voor zo'n benchmark van een stabiele regio.
Ik denk ook niet dat dit topic de plek is waar jij een serieuzer persoon zal worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De hele Gaza-langspeelplaat wordt weer afgedraaid. Ik kan het moeilijk serieus nemen.
[..]
Freedom raining down.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 15:27 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Brrrrrrrrrrrttttttttt
A-10 Warthog GENOT
Welke vlam in welke pan? Er is maar 1 destabiliserend oord in die regio en daar wordt op dit moment huisgehouden.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tenzij je het fijn vindt dat de vlam in de pan slaat en we hier te maken krijgen met flinke prijsstijgingen, etc.
Dat denk ik ook niet. Maar je lijkt vooral boos omdat je favoriete stam de puin in wordt geschoten. Vandaar mijn eerdere reactie.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat dit topic de plek is waar jij een serieuzer persoon zal worden.
Waarom ga je ervan uit dat het een koud kunstje is om de Straat van Hormuz onder controle te krijgen?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Welke vlam in welke pan? Er is maar 1 destabiliserend oord in die regio en daar wordt op dit moment huisgehouden.
Als de straat militair onder controle is en er zijn andere manieren om de dringende tekorten te ontsluiten ziet de wereld er alweer anders uit.
Bovendien betalen we ook voor Oekraïne. Dan kan ik wel achter een kruistocht tegen de nummer 1 haatbaard van de wereld staan.
Dat is het hele probleem. Zolang Iran de kust daar onder controle heeft en een vrij forse strook landinwaarts, kan het de Perzische Golf en Hormuz terroriseren. Dat kun je alleen écht tegenhouden met vrij draconische maatregelen, zoals het bezetten van delen van Iran. Succes daarmee.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom ga je ervan uit dat het een koud kunstje is om de Straat van Hormuz onder controle te krijgen?
Het probleem is dat je geen peperdure wapens nodig hebt om de scheepvaart te bedreigen. Drones zijn daar prima toe in staat, en die zijn relatief goedkoop.
Het regime in Iran is weliswaar verschrikkelijk, maar ze zijn niet achterlijk. Ze hielden al langer rekening met dit scenario, en ze weten dat het afsluiten van de Straat van Hormuz hun vijanden het hardste raakt.
Het is maar de vraag of een vloot marineschepen het verschil maakt. We weten inmiddels dat drones lastig zijn te bestrijden. En geen westerse loonslaaf die z'n leven op het spel gaat zetten met een tochtje door die straat, als hij het risico loopt bestookt te worden met drones.
Zoek alsjeblieft iets van een analyse op buiten de MAGA propaganda kanalen over hoe moeilijk het is om dit voor elkaar te krijgen. Iran hoeft niet ieder schip tegen te houden om te winnen. Er hoeft maar 1 drone van 50.000 euro, 1 zeemijn waar ze er duizenden van hebben of 1 jetski door te komen op een kustlijn groter dan die van west Europa om al het verkeer te stoppen. En als het verkeer stopt heeft Iran gewonnen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als de straat militair onder controle is en er zijn andere manieren om de dringende tekorten te ontsluiten ziet de wereld er alweer anders uit.
Dat de Islam, zoals eigenlijk altijd, in deze regio weer eens de kern van het probleem vormt is wel duidelijk. Daarnaast is een vluchtelingenstroom niet ons probleem. Deze mensen hier toelaten is een keuze. Ze lossen het zelf maar op of gaan bij China of Pakistan aankloppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwa, volgens mij worden er legio aan voorbeelden gegeven waarom je moet stoppen met om de paar jaar weer een land daar te bombarderen. Dat hele fabeltje van de bijna-zover-kernbom om de zaak weer plat te gooien en een enorme vluchtelingenstroom op gang te brengen is ondertussen wel een keer klaar. En hou al helemaal op met je Islamgelul als het gaat om chaos.
Hun goedkoopste massaproductie drone heeft genoeg bereik om vanaf het noordelijkste puntje Iran schepen te raken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem. Zolang Iran de kust daar onder controle heeft en een vrij forse strook landinwaarts, kan het de Perzische Golf en Hormuz terroriseren. Dat kun je alleen écht tegenhouden met vrij draconische maatregelen, zoals het bezetten van delen van Iran. Succes daarmee.
Ze kunnen ook kijken naar andere manieren om de olie-expeditie te organiseren.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom ga je ervan uit dat het een koud kunstje is om de Straat van Hormuz onder controle te krijgen?
Het probleem is dat je geen peperdure wapens nodig hebt om de scheepvaart te bedreigen. Drones zijn daar prima toe in staat, en die zijn relatief goedkoop.
Het regime in Iran is weliswaar verschrikkelijk, maar ze zijn niet achterlijk. Ze hielden al langer rekening met dit scenario, en ze weten dat het afsluiten van de Straat van Hormuz hun vijanden het hardste raakt.
Het is maar de vraag of een vloot marineschepen het verschil maakt. We weten inmiddels dat drones lastig zijn te bestrijden. En geen westerse loonslaaf die z'n leven op het spel gaat zetten met een tochtje door die straat, als hij het risico loopt bestookt te worden met drones.
Het was dan prettiger geweest als die oerdomme Trump-regering daar vooraf over na had gedacht. In plaats daarvan krijgen we een 'America, fuck yeah!'-tactiek.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze kunnen ook kijken naar andere manieren om de olie-expeditie te organiseren.
Ik zeg ook niet dat het een koud kunstje is. Wel te doen. De Houthi's zijn ook aangepakt.
Bovendien vind ik het een verplichting voor de VS. Er mag best wat internationale druk op gezet worden. Je kunt niet ergens in de woonkamer schijten en dan weigeren het op te ruimen zonder gevolgen.
Na jaren bombarderen tegen een tegenstander met veel minder grondgebied en een fractie van de middelen heeft Trump een staakt het vuren tegen Amerikaanse schepen voor elkaar gekregen. De Israëlische haven die de Houthi's blokkeerden is failliet en vorig jaar gesloten.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze kunnen ook kijken naar andere manieren om de olie-expeditie te organiseren.
Ik zeg ook niet dat het een koud kunstje is. Wel te doen. De Houthi's zijn ook aangepakt.
Bovendien vind ik het een verplichting voor de VS. Er mag best wat internationale druk op gezet worden. Je kunt niet ergens in de woonkamer schijten en dan weigeren het op te ruimen zonder gevolgen.
Bomb first, ask questions later.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was dan prettiger geweest als die oerdomme Trump-regering daar vooraf over na had gedacht. In plaats daarvan krijgen we een 'America, fuck yeah!'-tactiek.
Nadenken? Wat denk je zelfquote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was dan prettiger geweest als die oerdomme Trump-regering daar vooraf over na had gedacht. In plaats daarvan krijgen we een 'America, fuck yeah!'-tactiek.
Als je een strook land hebt kun je die dingen wel neerhalen met o.a. Oekraïense tech. Maar goed, eenvoudig is dat dus niet. Hormuz en de Perzische Golf zijn kwetsbaar en Iran is groot.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hun goedkoopste massaproductie drone heeft genoeg bereik om vanaf het noordelijkste puntje Iran schepen te raken.
Dan is het zaak om Iran ook het enige serieuze wapen wat ze hebben (deze zeeblokkade) afhandig te maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zoek alsjeblieft iets van een analyse op buiten de MAGA propaganda kanalen over hoe moeilijk het is om dit voor elkaar te krijgen. Iran hoeft niet ieder schip tegen te houden om te winnen. Er hoeft maar 1 drone van 50.000 euro, 1 zeemijn waar ze er duizenden van hebben of 1 jetski door te komen op een kustlijn groter dan die van west Europa om al het verkeer te stoppen. En als het verkeer stopt heeft Iran gewonnen.
Heel de NAVO bij elkaar kan dit niet voor elkaar krijgen. Trump is een oorlog gestart die niet te winnen is.
Ik denk dat het duidelijk is dat er meerdere problemen zijn. De VS die zijn afspraken niet nakomt is er ook één. Denk aan het eenzijdig vernietigen van het akkoord met Iran.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat de Islam, zoals eigenlijk altijd, in deze regio weer eens de kern van het probleem vormt is wel duidelijk. Daarnaast is een vluchtelingenstroom niet ons probleem. Deze mensen hier toelaten is een keuze. Ze lossen het zelf maar op of gaan bij China of Pakistan aankloppen.
Hahaha MURRICA STRONK!!!! Hier kijk mij eens met een knuppel tegen een wespennest slaan!!! So. Much. Winning. Nadenken wat is dat?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zaak maar niet concreet.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan is het zaak om Iran ook het enige serieuze wapen wat ze hebben (deze zeeblokkade) afhandig te maken.
Tjah. Wie valt wat te verwijten als zo'n groot deel van het olietransport overgeleverd is aan burgermoordende geestelijken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik ben dan ook groot voorstander van de groene transitie. Daarmee beëindigen we onze afhankelijkheid van die oer-conservatieve zandhappers.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah. Wie valt wat te verwijten als zo'n groot deel van het olietransport overgeleverd is aan burgermoordende geestelijken.
Vaak bi-j te bangequote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zoek alsjeblieft iets van een analyse op buiten de MAGA propaganda kanalen over hoe moeilijk het is om dit voor elkaar te krijgen. Iran hoeft niet ieder schip tegen te houden om te winnen. Er hoeft maar 1 drone van 50.000 euro, 1 zeemijn waar ze er duizenden van hebben of 1 jetski door te komen op een kustlijn groter dan die van west Europa om al het verkeer te stoppen. En als het verkeer stopt heeft Iran gewonnen.
Heel de NAVO bij elkaar kan dit niet voor elkaar krijgen. Trump is een oorlog gestart die niet te winnen is.
Oh een vluchtelingenstroom is niet ons probleem? Vanuit intense goedheid brengen we dat regime ten val onder leiding van 2 door- en doorfatsoenlijke wereldleiders die aantoonbaar empathie en voorspoed willen voor de bevolking. En als het niet lukt dan klop je maar aan bij Pakistan he? Groetjes.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat de Islam, zoals eigenlijk altijd, in deze regio weer eens de kern van het probleem vormt is wel duidelijk. Daarnaast is een vluchtelingenstroom niet ons probleem. Deze mensen hier toelaten is een keuze. Ze lossen het zelf maar op of gaan bij China of Pakistan aankloppen.
We?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh een vluchtelingenstroom is niet ons probleem? Vanuit intense goedheid brengen we dat regime ten val onder leiding van 2 door- en doorfatsoenlijke wereldleiders die aantoonbaar empathie en voorspoed willen voor de bevolking. En als het niet lukt dan klop je maar aan bij Pakistan he? Groetjes.
Sprookjesbos is weer lekker op dreef.
Bondgenoten he. Ome Bibi en Pappi, die we heel erg dankbaar mogen zijn voor deze ongekende vorm van goedheid.quote:
Dat gaat gelukkig zo snel als zorgvuldig kan.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik ben dan ook groot voorstander van de groene transitie. Daarmee beëindigen we onze afhankelijkheid van die oer-conservatieve zandhappers.
En dat is een leugen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Welke vlam in welke pan? Er is maar 1 destabiliserend oord in die regio en daar wordt op dit moment huisgehouden.
Als mijn moeder een piemel had was het mijn vader.quote:Als de straat militair onder controle is en er zijn andere manieren om de dringende tekorten te ontsluiten ziet de wereld er alweer anders uit.
Ben je daar voorstander van.quote:Bovendien betalen we ook voor Oekraïne.
Niets geleerd van het verleden.quote:Dan kan ik wel achter een kruistocht tegen de nummer 1 haatbaard van de wereld staan.
Ieuw, een simpquote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bondgenoten he. Ome Bibi en Pappi, die we heel erg dankbaar mogen zijn voor deze ongekende vorm van goedheid.
Toch voel ik me niet verantwoordelijk voor eventuele vluchtelingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bondgenoten he. Ome Bibi en Pappi, die we heel erg dankbaar mogen zijn voor deze ongekende vorm van goedheid.
Dit dus, de milieu winst is mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik ben dan ook groot voorstander van de groene transitie. Daarmee beëindigen we onze afhankelijkheid van die oer-conservatieve zandhappers.
Het kan snel gaan, maar daar zijn wel investeringen voor nodig.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat gaat gelukkig zo snel als zorgvuldig kan.
Juist. Zo snel mogelijk onafhankelijk worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het kan snel gaan, maar daar zijn wel investeringen voor nodig.
Lees Groene Supermacht van Diederik Samsom. Daar word je optimistisch van.
Nee, maar zo werkt geopolitiek natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Toch voel ik me niet verantwoordelijk voor eventuele vluchtelingen.
Jij wel?
Oké. Dus er zijn geen raketten en drones naar omringende golfstaten geschoten en terroristenkliekjes gefinancierd.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat is een leugen.
[..]
Als mijn moeder een piemel had was het mijn vader.
[..]
Ben je daar voorstander van.
[..]
Niets geleerd van het verleden.
Vandaar dat degenen die het hardst roepen om meer bommen op Iran kortzichtig genoemd worden. Gevalletje oorzaak en gevolg.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Toch voel ik me niet verantwoordelijk voor eventuele vluchtelingen.
Jij wel?
En vervolgens schiet je alle kanten op...quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Dus er zijn geen raketten en drones naar omringende golfstaten geschoten en terroristenkliekjes gefinancierd.
Iran is een bondgenoot van de enge Russen en mastermind achter allerlei terreurcellen in West- Europa. Willen dood aan alle joden.
Maar zulke clubs moet je laten zitten. Want anders heb je niets geleerd van het verleden.
Ik snap het. Bakermat van stabiliteit en dat heeft orangemanbad weer verpest.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
En vervolgens schiet je alle kanten op...
Nee, je moet een plan hebben. Wat als ze de straat van Hormuz dichtgooien? Wat als ze ambassades aanvallen? Feit dat de VS niets voor Amerikanen in de regio deed zegt genoeg. Of dat de VS niet in staat is de straat van Hormuz te verdedigen de komende weken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Dus er zijn geen raketten en drones naar omringende golfstaten geschoten en terroristenkliekjes gefinancierd.
Iran is een bondgenoot van de enge Russen en mastermind achter allerlei terreurcellen in West- Europa. Willen dood aan alle joden.
Maar zulke clubs moet je laten zitten. Want anders heb je niets geleerd van het verleden.
Mooizo.quote:
Waarom dan zo simpel erin vliegen?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik snap het. Bakermat van stabiliteit en dat heeft orangemanbad weer verpest.
Helaas is het niet zo simpel.
In dit geval is het wel zo simpel. Als je zoveel intelligentie en slagkracht onder je duim hebt en ..dit is het resultaat, ben je gewoon incompetent.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De geschiedenis herhaalt zich. Alweer.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:17 schreef PzKpfw het volgende:
Dus de VS en Israël beginnen deze oorlog en Europa mag straks weer gaan opdraaien voor de daaruit resulterende vluchtelingenstroom..
Absoluut. En daarmee uiteraard “LiNkS” die de grenzen wa-genwijd open zet voor al die moslimsterroristen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:17 schreef PzKpfw het volgende:
Dus de VS en Israël beginnen deze oorlog en Europa mag straks weer gaan opdraaien voor de daaruit resulterende vluchtelingenstroom..
Wellicht alleen de kustregio ter bescherming van de Straat van Hormuz.quote:
We weten niet welke plannen er klaarliggen. Het lijkt mij een bredere strategie van de VS om de mondiale oliemarkt in te nemen. Ook in lijn met Venezuela.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nee, je moet een plan hebben. Wat als ze de straat van Hormuz dichtgooien? Wat als ze ambassades aanvallen? Feit dat de VS niets voor Amerikanen in de regio deed zegt genoeg. Of dat de VS niet in staat is de straat van Hormuz te verdedigen de komende weken.
Dat Israël en de VS het niet eens kunnen worden over het doel van deze oorlog zegt ook wel genoeg, denk je ook niet?
Eerst met knuppel tegen wespennest slaan. Met een beetje mazzel en volledig optioneel: later nadenken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In dit geval is het wel zo simpel. Als je met zoveel intelligentie en slagkracht onder je duim hebt en ..dit is het resultaat, ben je gewoon incompetent.
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eerst met knuppel tegen wespennest slaan. Met een beetje mazzel en volledig optioneel: later nadenken.
Een echte quote van een social..quote:MAGA
All We Care About Is Winning Bro 😎 and Winning is Triggering the Libs
Mwooooaah. Dat weten we stiekem wel, hèquote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We weten niet welke plannen er klaarliggen.
Dat akkoord werd vernietigd omdat het niet werkte en niet houdbaar was. Zie deze post voor meer uitleg daarover.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:56 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik denk dat het duidelijk is dat er meerdere problemen zijn. De VS die zijn afspraken niet nakomt is er ook één. Denk aan het eenzijdig vernietigen van het akkoord met Iran.
Ik vind het bijzonder - maar tegelijkertijd ook wel exemplarisch - dat het wel "ons" probleem is om dat land de moeder te bombarderen, maar niet de mensen die er niets mee te maken hebben op te vangen. De kortzichtigheid van de voorstanders van deze oorlog lijkt geen grenzen te hebben.
En dat moeten we als bondgenoten van de VS willen? Dacht dat het erom ging dat het regime van Iran slecht was, niet om de kas te spekken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
We weten niet welke plannen er klaarliggen. Het lijkt mij een bredere strategie van de VS om de mondiale oliemarkt in te nemen. Ook in lijn met Venezuela.
Maar er is helemaal geen resultaat. Alleen een momentopname. En dat ziet er inderdaad niet goed uit. Maar vergeet niet dat ze betrekkelijk kort bezig zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In dit geval is het wel zo simpel. Als je zoveel intelligentie en slagkracht onder je duim hebt en ..dit is het resultaat, ben je gewoon incompetent.
Ja en wat nu?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:24 schreef havanagila het volgende:
Het lijkt op een ondoordachte ' we pleuren er wat bommen op' zonder door te hebben dat Iran Hormuz kan blokkeren,
Je zou maar een generaal zijn in the army en met lede ogen moeten kijken hoe je met de machtigste krijgsmacht ter wereld deze bullshit moet uitvoeren.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:24 schreef havanagila het volgende:
Het lijkt op een ondoordachte ' we pleuren er wat bommen op' zonder door te hebben dat Iran Hormuz kan blokkeren,
Zeker, maar dat schept wel een beeld en dat beeld is er vooral een van ondoordacht aanvallen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar er is helemaal geen resultaat. Alleen een momentopname. En dat ziet er inderdaad niet goed uit. Maar vergeet niet dat ze betrekkelijk kort bezig zijn.
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Een echte quote van een social..
Tja, men zal moeten zorgen dat de scheepvaart er alsnog door kan, bijvoorbeeld door het begeleiden van de scheepvaart met marine. Ik vind het ook een beetje apart dat dit nu als een onoverkomelijk probleem wordt gezien. Het is reden te meer om nog veel meer bombardementen uit te voeren.quote:
Alsof Trump niet iedere dwarsligger in het Pentagon ontslagen heeft. Die regering is een circus.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je zou maar een generaal zijn in the army en met lede ogen moeten kijken hoe je met de machtigste krijgsmacht ter wereld deze bullshit moet uitvoeren.
Dat is een goede vraag. Meestal is incompetentie het antwoord.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, maar dat schept wel een beeld en dat beeld is er vooral een van ondoordacht aanvallen.
Hoe kun je nou geen plan hebben voor de blokkade .
Als dat regime kreupel wordt gelegd dan vind ik het prima. Welke agenda de VS er daarnaast nog bij heeft vind ik zelf niet zo interessant.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En dat moeten we als bondgenoten van de VS willen? Dacht dat het erom ging dat het regime van Iran slecht was, niet om de kas te spekken.
Qua plannen: als die plannen er lagen was er wel anders gereageerd dan nu.
Het is of 'volle kracht vooruit', of met de staart tussen de benen er tussenuit knijpen. Ik vrees het eerste.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, men zal moeten zorgen dat de scheepvaart er alsnog door kan, bijvoorbeeld door het begeleiden van de scheepvaart met marine. Ik vind het ook een beetje apart dat dit nu als een onoverkomelijk probleem wordt gezien. Het is reden te meer om nog veel meer bombardementen uit te voeren.
Nou, gezien de reacties worden er inderdaad de nodige 'libs' getriggered, dit doordat zij natuurlijk weer een anti VS en Israël positie innemen. Waarmee je je indirect achter het Iraanse regime schaart. Ik denk dat dit niet nodig is. Het zou mij ook totaal niet uitmaken wie nu de president is, al was het meest linkse Democraat mogelijk. Het Iraanse regime aanpakken is iets dat ik altijd zou toejuichen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Gekkies op internet zijn er in overvloed maar ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat dit citaat de filosofie van de boevenbende in "die witte osso" perfect illustreert.
Is het dagelijks leven al goedkoper in de VS? Maar hey ergens worden wat denkbeeldige libs getriggerd!![]()
So. Much. Winning.
Clownworld².
En de islamitische vluchtelingen naar China sturen. De Oeigoeren daar bewijzen de feilloze kwaliteit van leven daar om massaal die kant op te gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:29 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zelensky of Biden de schuld geven.
Megalomanie. Dat helpt niet. Dat, gecombineerd met een aan waanzin grenzend optimisme.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, maar dat schept wel een beeld en dat beeld is er vooral een van ondoordacht aanvallen.
Daar wordt al decennia mee geschermd door Iran. De vraag was ook niet of ze het zouden doen maar wanneer.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En de islamitische vluchtelingen naar China sturen. De Oeigoeren daar bewijzen de feilloze kwaliteit van leven daar om massaal die kant op te gaan.
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
Waarmee je je indirect achter het Iraanse regime schaarst.
Waarom wil je dan zo veel kosten maken om ze te bevrijden van het regime?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem.
Het Westen en Europa heeft niet de taak om nog verder te Islamiseren, die mensen zijn onze verantwoordelijkheid niet. Dan hadden die mensen hun landen maar wat normaler en minder extremistisch en moslimfundamentalistisch moeten structureren.
Misschien moet je de definitie van een bondgenoot even opzoeken. We zijn bondgenoot van de VS.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat akkoord werd vernietigd omdat het niet werkte en niet houdbaar was. Zie deze post voor meer uitleg daarover.
Wij als Nederland bombarderen Iran toch niet? En inderdaad, die vluchtelingen zijn ons probleem ook niet. Zoals we weten komen die ook uit allerlei landen naar Nederland waar Nederland nooit iets mee te maken heeft gehad. Die mensen zoeken het maar uit.
Het Westen is niet een soort groot opvanghuis voor de rest van de wereld . Te lang hebben bepaalde mensen dat wel gedacht (en nog altijd helaas) en zie de gevolgen: polarisatie, razendsnelle demografische en culturele veranderingen en islamisering.
Waarmee hij Putin in de kaart speelt.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar wordt al decennia mee geschermd door Iran. De vraag was ook niet of ze het zouden doen maar wanneer.
Dan zul je de boel dus moeten ontsluiten
(of niet. Afhankelijk van de plannen van de VS. Tegen woekerprijzen olie verkopen past daar misschien ook wel in)
Betrof het maar inhoudelijke kritiek, het is al dagenlang niets meer dan ongefundeerd bashen en bespotten.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Deze reflex wanneer MAGA-isten geconfronteerd worden met kritiek op het Amerikaanse SMO-tje is wel echt van de buitencategorie hilarisch.
Dat is één van de redenen dat ik er niet in geloof dat er doordachte plannen zijn. Als die er waren was de mogelijkheid om schepen te beschermen er al geweest. Nu schermen met “wat meer ballen tonen” is geen plan, dat is wensdenken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar wordt al decennia mee geschermd door Iran. De vraag was ook niet of ze het zouden doen maar wanneer.
Dan zul je de boel dus moeten ontsluiten
(of niet. Afhankelijk van de plannen van de VS. Tegen woekerprijzen olie verkopen past daar misschien ook wel in)
Je kan dan ook maar het beste lachen om die ontiegelijke shitshow, maar eigenlijk is het om te janken. Ik heb vooral te doen met mijn Iraanse vrienden en collega's.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Betrof het maar inhoudelijke kritiek, het is al dagenlang niets meer dan ongefundeerd bashen en bespotten.
Een aantal mensen hier proberen een inhoudelijk gesprek met je voeren. Dat je in reactie daarop maar aangeeft “dat ze zich achter het Iraanse regime scharen#8221; zegt meer over jou dan degenen die je beticht van ongefundeerd bashen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Betrof het maar inhoudelijke kritiek, het is al dagenlang niets meer dan ongefundeerd bashen en bespotten.
Ik betwijfel of Trump hier nog maanden mee door wil gaan. De beeldvorming gaat namelijk de verkeerde kant op. Er vallen meer Amerikaanse doden, de oorlog kostte al ruim 12 miljard dollar en de prijzen aan de pomp stijgen explosief.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar er is helemaal geen resultaat. Alleen een momentopname. En dat ziet er inderdaad niet goed uit. Maar vergeet niet dat ze betrekkelijk kort bezig zijn.
Het is óf verder escaleren of met de staart tussen de benen aftaaien. Allebei de opties zijn niet zo rooskleurig.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik betwijfel of Trump hier nog maanden mee door wil gaan. De beeldvorming gaat namelijk de verkeerde kant op. Er vallen meer Amerikaanse doden, de oorlog kostte al ruim 12 miljard dollar en de prijzen aan de pomp stijgen explosief.
En het staat niet bepaald vast dat het tij keert als de Amerikanen de komende weken bommen blijven gooien.
Hij heeft zichzelf wat overschat ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:31 schreef Perox het volgende:
[..]
Megalomanie. Dat helpt niet. Dat, gecombineerd met een aan waanzin grenzend optimisme.
Een slagschip in een vaargeul van 3 km breed lijkt mij ergens ook wat een sitting duck. Als we zien wat Oekraïne voor elkaar kreeg in de Zwarte Zee.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, men zal moeten zorgen dat de scheepvaart er alsnog door kan, bijvoorbeeld door het begeleiden van de scheepvaart met marine. Ik vind het ook een beetje apart dat dit nu als een onoverkomelijk probleem wordt gezien. Het is reden te meer om nog veel meer bombardementen uit te voeren.
Nee, dat stel ik helemaal niet op die manier.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Een aantal mensen hier proberen een inhoudelijk gesprek met je voeren. Dat je in reactie daarop maar aangeeft “dat ze zich achter het Iraanse regime scharen#8221; zegt meer over jou dan degenen die je beticht van ongefundeerd bashen.
Er vaart inderdaad al 50 jaar geen schip door de straat van Hormûz, raketten op de Verenigde Arabische Emiraten was altijd al schering en inslag, we spreken in Europa elk jaar de oliereserves aan vanwege de situatie in het Midden Oosten, etc...quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar wat levert een torenhoge olieprijs en afhankelijkheid de VS op? Ik denk dat het een gans met gouden eieren is. Derhalve zie ik ze niet stoppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik betwijfel of Trump hier nog maanden mee door wil gaan. De beeldvorming gaat namelijk de verkeerde kant op. Er vallen meer Amerikaanse doden, de oorlog kostte al ruim 12 miljard dollar en de prijzen aan de pomp stijgen explosief.
En het staat niet bepaald vast dat het tij keert als de Amerikanen de komende weken bommen blijven gooien.
Jawel, hoor. Op het moment dat je er niet meer uitkomt, zeg maarquote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat stel ik helemaal niet op die manier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |