Het is of 'volle kracht vooruit', of met de staart tussen de benen er tussenuit knijpen. Ik vrees het eerste.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, men zal moeten zorgen dat de scheepvaart er alsnog door kan, bijvoorbeeld door het begeleiden van de scheepvaart met marine. Ik vind het ook een beetje apart dat dit nu als een onoverkomelijk probleem wordt gezien. Het is reden te meer om nog veel meer bombardementen uit te voeren.
Nou, gezien de reacties worden er inderdaad de nodige 'libs' getriggered, dit doordat zij natuurlijk weer een anti VS en Israël positie innemen. Waarmee je je indirect achter het Iraanse regime schaart. Ik denk dat dit niet nodig is. Het zou mij ook totaal niet uitmaken wie nu de president is, al was het meest linkse Democraat mogelijk. Het Iraanse regime aanpakken is iets dat ik altijd zou toejuichen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Gekkies op internet zijn er in overvloed maar ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat dit citaat de filosofie van de boevenbende in "die witte osso" perfect illustreert.
Is het dagelijks leven al goedkoper in de VS? Maar hey ergens worden wat denkbeeldige libs getriggerd!![]()
So. Much. Winning.
Clownworld².
En de islamitische vluchtelingen naar China sturen. De Oeigoeren daar bewijzen de feilloze kwaliteit van leven daar om massaal die kant op te gaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:29 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zelensky of Biden de schuld geven.
Megalomanie. Dat helpt niet. Dat, gecombineerd met een aan waanzin grenzend optimisme.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, maar dat schept wel een beeld en dat beeld is er vooral een van ondoordacht aanvallen.
Hoe kun je nou geen plan hebben voor de blokkade .
Daar wordt al decennia mee geschermd door Iran. De vraag was ook niet of ze het zouden doen maar wanneer.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker, maar dat schept wel een beeld en dat beeld is er vooral een van ondoordacht aanvallen.
Hoe kun je nou geen plan hebben voor de blokkade .
Dat is niet ons probleem.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:31 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En de islamitische vluchtelingen naar China sturen. De Oeigoeren daar bewijzen de feilloze kwaliteit van leven daar om massaal die kant op te gaan.
quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
Waarmee je je indirect achter het Iraanse regime schaarst.
Waarom wil je dan zo veel kosten maken om ze te bevrijden van het regime?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem.
Het Westen en Europa heeft niet de taak om nog verder te Islamiseren, die mensen zijn onze verantwoordelijkheid niet. Dan hadden die mensen hun landen maar wat normaler en minder extremistisch en moslimfundamentalistisch moeten structureren.
Misschien moet je de definitie van een bondgenoot even opzoeken. We zijn bondgenoot van de VS.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat akkoord werd vernietigd omdat het niet werkte en niet houdbaar was. Zie deze post voor meer uitleg daarover.
Wij als Nederland bombarderen Iran toch niet? En inderdaad, die vluchtelingen zijn ons probleem ook niet. Zoals we weten komen die ook uit allerlei landen naar Nederland waar Nederland nooit iets mee te maken heeft gehad. Die mensen zoeken het maar uit.
Het Westen is niet een soort groot opvanghuis voor de rest van de wereld . Te lang hebben bepaalde mensen dat wel gedacht (en nog altijd helaas) en zie de gevolgen: polarisatie, razendsnelle demografische en culturele veranderingen en islamisering.
Waarmee hij Putin in de kaart speelt.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar wordt al decennia mee geschermd door Iran. De vraag was ook niet of ze het zouden doen maar wanneer.
Dan zul je de boel dus moeten ontsluiten
(of niet. Afhankelijk van de plannen van de VS. Tegen woekerprijzen olie verkopen past daar misschien ook wel in)
Betrof het maar inhoudelijke kritiek, het is al dagenlang niets meer dan ongefundeerd bashen en bespotten.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Deze reflex wanneer MAGA-isten geconfronteerd worden met kritiek op het Amerikaanse SMO-tje is wel echt van de buitencategorie hilarisch.
Dat is één van de redenen dat ik er niet in geloof dat er doordachte plannen zijn. Als die er waren was de mogelijkheid om schepen te beschermen er al geweest. Nu schermen met “wat meer ballen tonen” is geen plan, dat is wensdenken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar wordt al decennia mee geschermd door Iran. De vraag was ook niet of ze het zouden doen maar wanneer.
Dan zul je de boel dus moeten ontsluiten
(of niet. Afhankelijk van de plannen van de VS. Tegen woekerprijzen olie verkopen past daar misschien ook wel in)
Je kan dan ook maar het beste lachen om die ontiegelijke shitshow, maar eigenlijk is het om te janken. Ik heb vooral te doen met mijn Iraanse vrienden en collega's.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Betrof het maar inhoudelijke kritiek, het is al dagenlang niets meer dan ongefundeerd bashen en bespotten.
Een aantal mensen hier proberen een inhoudelijk gesprek met je voeren. Dat je in reactie daarop maar aangeeft “dat ze zich achter het Iraanse regime scharen#8221; zegt meer over jou dan degenen die je beticht van ongefundeerd bashen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Betrof het maar inhoudelijke kritiek, het is al dagenlang niets meer dan ongefundeerd bashen en bespotten.
Ik betwijfel of Trump hier nog maanden mee door wil gaan. De beeldvorming gaat namelijk de verkeerde kant op. Er vallen meer Amerikaanse doden, de oorlog kostte al ruim 12 miljard dollar en de prijzen aan de pomp stijgen explosief.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar er is helemaal geen resultaat. Alleen een momentopname. En dat ziet er inderdaad niet goed uit. Maar vergeet niet dat ze betrekkelijk kort bezig zijn.
Het is óf verder escaleren of met de staart tussen de benen aftaaien. Allebei de opties zijn niet zo rooskleurig.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik betwijfel of Trump hier nog maanden mee door wil gaan. De beeldvorming gaat namelijk de verkeerde kant op. Er vallen meer Amerikaanse doden, de oorlog kostte al ruim 12 miljard dollar en de prijzen aan de pomp stijgen explosief.
En het staat niet bepaald vast dat het tij keert als de Amerikanen de komende weken bommen blijven gooien.
Hij heeft zichzelf wat overschat ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:31 schreef Perox het volgende:
[..]
Megalomanie. Dat helpt niet. Dat, gecombineerd met een aan waanzin grenzend optimisme.
Een slagschip in een vaargeul van 3 km breed lijkt mij ergens ook wat een sitting duck. Als we zien wat Oekraïne voor elkaar kreeg in de Zwarte Zee.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, men zal moeten zorgen dat de scheepvaart er alsnog door kan, bijvoorbeeld door het begeleiden van de scheepvaart met marine. Ik vind het ook een beetje apart dat dit nu als een onoverkomelijk probleem wordt gezien. Het is reden te meer om nog veel meer bombardementen uit te voeren.
Nee, dat stel ik helemaal niet op die manier.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:41 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Een aantal mensen hier proberen een inhoudelijk gesprek met je voeren. Dat je in reactie daarop maar aangeeft “dat ze zich achter het Iraanse regime scharen#8221; zegt meer over jou dan degenen die je beticht van ongefundeerd bashen.
Er vaart inderdaad al 50 jaar geen schip door de straat van Hormûz, raketten op de Verenigde Arabische Emiraten was altijd al schering en inslag, we spreken in Europa elk jaar de oliereserves aan vanwege de situatie in het Midden Oosten, etc...quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik snap het. Bakermat van stabiliteit en dat heeft orangemanbad weer verpest.
Helaas is het niet zo simpel.
Maar wat levert een torenhoge olieprijs en afhankelijkheid de VS op? Ik denk dat het een gans met gouden eieren is. Derhalve zie ik ze niet stoppen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik betwijfel of Trump hier nog maanden mee door wil gaan. De beeldvorming gaat namelijk de verkeerde kant op. Er vallen meer Amerikaanse doden, de oorlog kostte al ruim 12 miljard dollar en de prijzen aan de pomp stijgen explosief.
En het staat niet bepaald vast dat het tij keert als de Amerikanen de komende weken bommen blijven gooien.
Jawel, hoor. Op het moment dat je er niet meer uitkomt, zeg maarquote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat stel ik helemaal niet op die manier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |