abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:30:10 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220332650
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja en wat nu?
Nu met de doelpalen aan de wandel en gelegenheidsargumentjes sprokkelen.
Huilen dan.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:30:42 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220332654
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, men zal moeten zorgen dat de scheepvaart er alsnog door kan, bijvoorbeeld door het begeleiden van de scheepvaart met marine. Ik vind het ook een beetje apart dat dit nu als een onoverkomelijk probleem wordt gezien. Het is reden te meer om nog veel meer bombardementen uit te voeren.
Het is of 'volle kracht vooruit', of met de staart tussen de benen er tussenuit knijpen. Ik vrees het eerste.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:30:46 #278
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220332656
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
:')

Gekkies op internet zijn er in overvloed maar ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat dit citaat de filosofie van de boevenbende in "die witte osso" perfect illustreert.

Is het dagelijks leven al goedkoper in de VS? Maar hey ergens worden wat denkbeeldige libs getriggerd! :')

So. Much. Winning.

Clownworld².
Nou, gezien de reacties worden er inderdaad de nodige 'libs' getriggered, dit doordat zij natuurlijk weer een anti VS en Israël positie innemen. Waarmee je je indirect achter het Iraanse regime schaart. Ik denk dat dit niet nodig is. Het zou mij ook totaal niet uitmaken wie nu de president is, al was het meest linkse Democraat mogelijk. Het Iraanse regime aanpakken is iets dat ik altijd zou toejuichen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:31:45 #279
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220332668
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:29 schreef havanagila het volgende:

[..]
Zelensky of Biden de schuld geven.
En de islamitische vluchtelingen naar China sturen. De Oeigoeren daar bewijzen de feilloze kwaliteit van leven daar om massaal die kant op te gaan.
Dit, dus.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:31:46 #280
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220332669
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker, maar dat schept wel een beeld en dat beeld is er vooral een van ondoordacht aanvallen.

Hoe kun je nou geen plan hebben voor de blokkade .
Megalomanie. Dat helpt niet. Dat, gecombineerd met een aan waanzin grenzend optimisme.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:32:10 #281
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220332673
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zeker, maar dat schept wel een beeld en dat beeld is er vooral een van ondoordacht aanvallen.

Hoe kun je nou geen plan hebben voor de blokkade .
Daar wordt al decennia mee geschermd door Iran. De vraag was ook niet of ze het zouden doen maar wanneer.

Dan zul je de boel dus moeten ontsluiten

(of niet. Afhankelijk van de plannen van de VS. Tegen woekerprijzen olie verkopen past daar misschien ook wel in)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:32:23 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220332679
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En de islamitische vluchtelingen naar China sturen. De Oeigoeren daar bewijzen de feilloze kwaliteit van leven daar om massaal die kant op te gaan.
Dat is niet ons probleem.

Het Westen en Europa heeft niet de taak om nog verder te Islamiseren, die mensen zijn onze verantwoordelijkheid niet. Dan hadden die mensen hun landen maar wat normaler en minder extremistisch en moslimfundamentalistisch moeten structureren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:33:10 #283
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220332685
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:30 schreef HowardRoark het volgende:

Waarmee je je indirect achter het Iraanse regime schaarst.

Deze reflex wanneer MAGA-isten geconfronteerd worden met kritiek op het Amerikaanse SMO-tje is wel echt van de buitencategorie hilarisch.
Huilen dan.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:33:50 #284
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220332693
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is niet ons probleem.

Het Westen en Europa heeft niet de taak om nog verder te Islamiseren, die mensen zijn onze verantwoordelijkheid niet. Dan hadden die mensen hun landen maar wat normaler en minder extremistisch en moslimfundamentalistisch moeten structureren.
Waarom wil je dan zo veel kosten maken om ze te bevrijden van het regime? :D
Dit, dus.
pi_220332695
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat akkoord werd vernietigd omdat het niet werkte en niet houdbaar was. Zie deze post voor meer uitleg daarover.

Wij als Nederland bombarderen Iran toch niet? En inderdaad, die vluchtelingen zijn ons probleem ook niet. Zoals we weten komen die ook uit allerlei landen naar Nederland waar Nederland nooit iets mee te maken heeft gehad. Die mensen zoeken het maar uit.

Het Westen is niet een soort groot opvanghuis voor de rest van de wereld . Te lang hebben bepaalde mensen dat wel gedacht (en nog altijd helaas) en zie de gevolgen: polarisatie, razendsnelle demografische en culturele veranderingen en islamisering.
Misschien moet je de definitie van een bondgenoot even opzoeken. We zijn bondgenoot van de VS.

Juist de manier waarop de VS nu huishoudt zorgt voor nog meer polarisatie en extremisme. Hoe denk je dat de ouders van die kinderen van die meisjesschool over de VS denken? Die staan echt niet te juichen dat de VS ze bevrijdt van een slechte leider, die zien alleen dat de VS hun kind vermoord heeft.

De IAEA had toegang tot (bijvoorbeeld) Natanz tot de VS dat akkoord vernietigde. Ipv het vernietigen kun je ook kijken hoe je het beter kunt maken, dat werkt meestal beter dan op voorhand de stekker eruit trekken. Het komt allemaal nogal kortzichtig over.
  Forum Admin vrijdag 13 maart 2026 @ 17:36:03 #286
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220332710
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Daar wordt al decennia mee geschermd door Iran. De vraag was ook niet of ze het zouden doen maar wanneer.

(of niet. Afhankelijk van de plannen van de VS. Tegen woekerprijzen olie verkopen past daar misschien ook wel in)
Waarmee hij Putin in de kaart speelt.

Welk pad je ook uitloopt, het js allemaal drama
.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:37:27 #287
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220332719
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Deze reflex wanneer MAGA-isten geconfronteerd worden met kritiek op het Amerikaanse SMO-tje is wel echt van de buitencategorie hilarisch.
Betrof het maar inhoudelijke kritiek, het is al dagenlang niets meer dan ongefundeerd bashen en bespotten.
pi_220332735
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:32 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat is één van de redenen dat ik er niet in geloof dat er doordachte plannen zijn. Als die er waren was de mogelijkheid om schepen te beschermen er al geweest. Nu schermen met “wat meer ballen tonen” is geen plan, dat is wensdenken.

Over die woekerprijzen: het lijkt me toch niet acceptabel dat de VS moedwillig de prijs voor al zijn bondgenoten omhoog drijft voor winst op de korte termijn? Dat de VS nu het embargo op Russische olie lift spreekt ook niet van een plan, maar van paniek. Tenzij het plan was Rusland te helpen.
pi_220332739
twitter

In het Kremlin lachen ze weer de ballen uit hun broek.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 maart 2026 @ 17:39:51 #290
284411 crew  heywoodu
pi_220332743
Tussen het onderlinge/persoonlijke gedoe door heb ik het vast over het hoofd gezien, maar mocht het daadwerkelijk nog niet gepost zijn: volgens Hegseth is Khameini junior inderdaad gewond.

https://nos.nl/collectie/(...)inkt#UPDATE-92989725
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:41:11 #291
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220332761
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Betrof het maar inhoudelijke kritiek, het is al dagenlang niets meer dan ongefundeerd bashen en bespotten.
Je kan dan ook maar het beste lachen om die ontiegelijke shitshow, maar eigenlijk is het om te janken. Ik heb vooral te doen met mijn Iraanse vrienden en collega's.
Huilen dan.
pi_220332770
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een aantal mensen hier proberen een inhoudelijk gesprek met je voeren. Dat je in reactie daarop maar aangeeft “dat ze zich achter het Iraanse regime scharen#8221; zegt meer over jou dan degenen die je beticht van ongefundeerd bashen.
pi_220332775
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:25 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Maar er is helemaal geen resultaat. Alleen een momentopname. En dat ziet er inderdaad niet goed uit. Maar vergeet niet dat ze betrekkelijk kort bezig zijn.
Ik betwijfel of Trump hier nog maanden mee door wil gaan. De beeldvorming gaat namelijk de verkeerde kant op. Er vallen meer Amerikaanse doden, de oorlog kostte al ruim 12 miljard dollar en de prijzen aan de pomp stijgen explosief.

En het staat niet bepaald vast dat het tij keert als de Amerikanen de komende weken bommen blijven gooien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:43:41 #294
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220332790
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik betwijfel of Trump hier nog maanden mee door wil gaan. De beeldvorming gaat namelijk de verkeerde kant op. Er vallen meer Amerikaanse doden, de oorlog kostte al ruim 12 miljard dollar en de prijzen aan de pomp stijgen explosief.

En het staat niet bepaald vast dat het tij keert als de Amerikanen de komende weken bommen blijven gooien.
Het is óf verder escaleren of met de staart tussen de benen aftaaien. Allebei de opties zijn niet zo rooskleurig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220332801
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:31 schreef Perox het volgende:

[..]
Megalomanie. Dat helpt niet. Dat, gecombineerd met een aan waanzin grenzend optimisme.
Hij heeft zichzelf wat overschat ja.
pi_220332802
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, men zal moeten zorgen dat de scheepvaart er alsnog door kan, bijvoorbeeld door het begeleiden van de scheepvaart met marine. Ik vind het ook een beetje apart dat dit nu als een onoverkomelijk probleem wordt gezien. Het is reden te meer om nog veel meer bombardementen uit te voeren.
Een slagschip in een vaargeul van 3 km breed lijkt mij ergens ook wat een sitting duck. Als we zien wat Oekraïne voor elkaar kreeg in de Zwarte Zee.

Vanaf wordt het wel een onoverkomelijk probleem en een enorm brakke actie Howard? Als over een maand de straat van Hormuz nog dicht is? Als Rusland straks weer vol continu mee mag doen op de oliemarkt? Als we hier stagflatie krijgen? Als er na een jaar bombarderen nog geen schijn is van een regime wat valt? Zeg het maar?

In mijn ogen is dit een knap waardeloos uitgevoerde aanval maar als het regime valt en er een minder repressief regime komt, binnen een jaar, dan vind ik het een geslaagde operatie. Kom jij ook eens met wat doelpalen.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:45:50 #297
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220332812
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:41 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Een aantal mensen hier proberen een inhoudelijk gesprek met je voeren. Dat je in reactie daarop maar aangeeft “dat ze zich achter het Iraanse regime scharen#8221; zegt meer over jou dan degenen die je beticht van ongefundeerd bashen.
Nee, dat stel ik helemaal niet op die manier.
pi_220332818
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:17 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik snap het. Bakermat van stabiliteit en dat heeft orangemanbad weer verpest.

Helaas is het niet zo simpel.
Er vaart inderdaad al 50 jaar geen schip door de straat van Hormûz, raketten op de Verenigde Arabische Emiraten was altijd al schering en inslag, we spreken in Europa elk jaar de oliereserves aan vanwege de situatie in het Midden Oosten, etc...

Je hebt helemaal gelijk...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:47:39 #299
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220332828
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wat levert een torenhoge olieprijs en afhankelijkheid de VS op? Ik denk dat het een gans met gouden eieren is. Derhalve zie ik ze niet stoppen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:48:13 #300
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_220332834
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 17:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat stel ik helemaal niet op die manier.
Jawel, hoor. Op het moment dat je er niet meer uitkomt, zeg maar :)
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')