Als je een strook land hebt kun je die dingen wel neerhalen met o.a. Oekraïense tech. Maar goed, eenvoudig is dat dus niet. Hormuz en de Perzische Golf zijn kwetsbaar en Iran is groot.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hun goedkoopste massaproductie drone heeft genoeg bereik om vanaf het noordelijkste puntje Iran schepen te raken.
Dan is het zaak om Iran ook het enige serieuze wapen wat ze hebben (deze zeeblokkade) afhandig te maken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zoek alsjeblieft iets van een analyse op buiten de MAGA propaganda kanalen over hoe moeilijk het is om dit voor elkaar te krijgen. Iran hoeft niet ieder schip tegen te houden om te winnen. Er hoeft maar 1 drone van 50.000 euro, 1 zeemijn waar ze er duizenden van hebben of 1 jetski door te komen op een kustlijn groter dan die van west Europa om al het verkeer te stoppen. En als het verkeer stopt heeft Iran gewonnen.
Heel de NAVO bij elkaar kan dit niet voor elkaar krijgen. Trump is een oorlog gestart die niet te winnen is.
Ik denk dat het duidelijk is dat er meerdere problemen zijn. De VS die zijn afspraken niet nakomt is er ook één. Denk aan het eenzijdig vernietigen van het akkoord met Iran.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat de Islam, zoals eigenlijk altijd, in deze regio weer eens de kern van het probleem vormt is wel duidelijk. Daarnaast is een vluchtelingenstroom niet ons probleem. Deze mensen hier toelaten is een keuze. Ze lossen het zelf maar op of gaan bij China of Pakistan aankloppen.
Hahaha MURRICA STRONK!!!! Hier kijk mij eens met een knuppel tegen een wespennest slaan!!! So. Much. Winning. Nadenken wat is dat?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was dan prettiger geweest als die oerdomme Trump-regering daar vooraf over na had gedacht. In plaats daarvan krijgen we een 'America, fuck yeah!'-tactiek.
Zaak maar niet concreet.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dan is het zaak om Iran ook het enige serieuze wapen wat ze hebben (deze zeeblokkade) afhandig te maken.
Tjah. Wie valt wat te verwijten als zo'n groot deel van het olietransport overgeleverd is aan burgermoordende geestelijken.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was dan prettiger geweest als die oerdomme Trump-regering daar vooraf over na had gedacht. In plaats daarvan krijgen we een 'America, fuck yeah!'-tactiek.
Tsja, ik ben dan ook groot voorstander van de groene transitie. Daarmee beëindigen we onze afhankelijkheid van die oer-conservatieve zandhappers.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah. Wie valt wat te verwijten als zo'n groot deel van het olietransport overgeleverd is aan burgermoordende geestelijken.
Vaak bi-j te bangequote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zoek alsjeblieft iets van een analyse op buiten de MAGA propaganda kanalen over hoe moeilijk het is om dit voor elkaar te krijgen. Iran hoeft niet ieder schip tegen te houden om te winnen. Er hoeft maar 1 drone van 50.000 euro, 1 zeemijn waar ze er duizenden van hebben of 1 jetski door te komen op een kustlijn groter dan die van west Europa om al het verkeer te stoppen. En als het verkeer stopt heeft Iran gewonnen.
Heel de NAVO bij elkaar kan dit niet voor elkaar krijgen. Trump is een oorlog gestart die niet te winnen is.
Oh een vluchtelingenstroom is niet ons probleem? Vanuit intense goedheid brengen we dat regime ten val onder leiding van 2 door- en doorfatsoenlijke wereldleiders die aantoonbaar empathie en voorspoed willen voor de bevolking. En als het niet lukt dan klop je maar aan bij Pakistan he? Groetjes.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat de Islam, zoals eigenlijk altijd, in deze regio weer eens de kern van het probleem vormt is wel duidelijk. Daarnaast is een vluchtelingenstroom niet ons probleem. Deze mensen hier toelaten is een keuze. Ze lossen het zelf maar op of gaan bij China of Pakistan aankloppen.
We?quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Oh een vluchtelingenstroom is niet ons probleem? Vanuit intense goedheid brengen we dat regime ten val onder leiding van 2 door- en doorfatsoenlijke wereldleiders die aantoonbaar empathie en voorspoed willen voor de bevolking. En als het niet lukt dan klop je maar aan bij Pakistan he? Groetjes.
Sprookjesbos is weer lekker op dreef.
Bondgenoten he. Ome Bibi en Pappi, die we heel erg dankbaar mogen zijn voor deze ongekende vorm van goedheid.quote:
Dat gaat gelukkig zo snel als zorgvuldig kan.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik ben dan ook groot voorstander van de groene transitie. Daarmee beëindigen we onze afhankelijkheid van die oer-conservatieve zandhappers.
En dat is een leugen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 16:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Welke vlam in welke pan? Er is maar 1 destabiliserend oord in die regio en daar wordt op dit moment huisgehouden.
Als mijn moeder een piemel had was het mijn vader.quote:Als de straat militair onder controle is en er zijn andere manieren om de dringende tekorten te ontsluiten ziet de wereld er alweer anders uit.
Ben je daar voorstander van.quote:Bovendien betalen we ook voor Oekraïne.
Niets geleerd van het verleden.quote:Dan kan ik wel achter een kruistocht tegen de nummer 1 haatbaard van de wereld staan.
Ieuw, een simpquote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bondgenoten he. Ome Bibi en Pappi, die we heel erg dankbaar mogen zijn voor deze ongekende vorm van goedheid.
Toch voel ik me niet verantwoordelijk voor eventuele vluchtelingen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bondgenoten he. Ome Bibi en Pappi, die we heel erg dankbaar mogen zijn voor deze ongekende vorm van goedheid.
Dit dus, de milieu winst is mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik ben dan ook groot voorstander van de groene transitie. Daarmee beëindigen we onze afhankelijkheid van die oer-conservatieve zandhappers.
Het kan snel gaan, maar daar zijn wel investeringen voor nodig.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat gaat gelukkig zo snel als zorgvuldig kan.
Juist. Zo snel mogelijk onafhankelijk worden.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het kan snel gaan, maar daar zijn wel investeringen voor nodig.
Lees Groene Supermacht van Diederik Samsom. Daar word je optimistisch van.
Nee, maar zo werkt geopolitiek natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Toch voel ik me niet verantwoordelijk voor eventuele vluchtelingen.
Jij wel?
Oké. Dus er zijn geen raketten en drones naar omringende golfstaten geschoten en terroristenkliekjes gefinancierd.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:08 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat is een leugen.
[..]
Als mijn moeder een piemel had was het mijn vader.
[..]
Ben je daar voorstander van.
[..]
Niets geleerd van het verleden.
Vandaar dat degenen die het hardst roepen om meer bommen op Iran kortzichtig genoemd worden. Gevalletje oorzaak en gevolg.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Toch voel ik me niet verantwoordelijk voor eventuele vluchtelingen.
Jij wel?
En vervolgens schiet je alle kanten op...quote:Op vrijdag 13 maart 2026 17:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. Dus er zijn geen raketten en drones naar omringende golfstaten geschoten en terroristenkliekjes gefinancierd.
Iran is een bondgenoot van de enge Russen en mastermind achter allerlei terreurcellen in West- Europa. Willen dood aan alle joden.
Maar zulke clubs moet je laten zitten. Want anders heb je niets geleerd van het verleden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |