Lol, toch wel een goede film, Bale is erg vermakelijk.quote:Op maandag 16 maart 2026 15:44 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Denk aan je hart.
Misschien kun je vanavond even een filmpje kijken met een bak popcorn en een Coca Cola, ter vermaak en ontspanning.
quote:Op maandag 16 maart 2026 15:48 schreef Bluesdude het volgende:
De hormuzblokkade opheffen? Simpel.... Trump moet stoppen met de oorlog en praten met Iran over die zeeroute ongemoeid laten..
Nu wil hij Nederland zijn oorlog inrommelen. Navo moet zijn rotzooi opruimen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Vis1980 op 16-03-2026 16:12:17 ]Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Ergens wel komisch, als je nadenkt over Epsteinquote:Op maandag 16 maart 2026 09:48 schreef GarlandBriggs het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mh53pm6ens2x
Klare taal @ The Oscars
Bij Peter Thiel zou het me niet verbazen als hij echt zo is als in South Park.quote:Op maandag 16 maart 2026 15:59 schreef Perrin het volgende:
Komt helemaal goed met de toekomst, zo in handen van Amerikaanse tech-oligarchen.
[ x ]
Wat is dat toch met al die techbro's en hun toekomstvisie? Lijkt wel alsof ze massaal hun verstand verloren hebben naarmate ze rijker worden.quote:Op maandag 16 maart 2026 15:59 schreef Perrin het volgende:
Komt helemaal goed met de toekomst, zo in handen van Amerikaanse tech-oligarchen.
[ x ]
quote:Thiel, who grew up in an evangelical Christian household, delivered a similar set of talks in San Francisco last September, which again took place behind closed doors; illicit recordings subsequently leaked, and The Guardian posted extensive excerpts.
In those speeches, the tech investor was heard defining himself as "a libertarian, or a classical liberal, who deviates in one minor detail, where I'm worried about the Antichrist," which he characterized as "a spiritual descriptor of the forces of evil" or "an evil king or tyrant or anti-Messiah who appears in the end times."
Thiel told his audience of predominantly young male professionals in California that he believed the End of Days would be brought about by an Antichrist figure who encourages a fear of existential threats against humanity in order to consolidate power, giving climate change, AI and nuclear warfare as examples of topics they might use to instil anxiety about a coming Third World War.
Thiel said such a person would use the ensuing paranoia to justify a push toward a one-world state and the enforced stagnation of scientific progress and technological advances, something he believes is already underway.
Seeing the Antichrist as both an individual and a malign force compelling the unification of the world under a single global state has prompted Thiel to oppose such international organizing bodies as the United Nations and the International Criminal Court.
His earlier lecture series, characterized as "diffuse, meandering and often confusing" by The Guardian, also saw him warn against Pope Leo as a "woke American pope" and anti-science "Luddites" such as the climate activist Greta Thunberg.
Ik vind dat gequote stukje best een goede beschrijving van de politiek van de regering Trump, als ik eerlijk ben. Hier bv:quote:Op maandag 16 maart 2026 17:08 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Wat is dat toch met al die techbro's en hun toekomstvisie? Lijkt wel alsof ze massaal hun verstand verloren hebben naarmate ze rijker worden.
Trump ally Peter Thiel brings Antichrist lectures to Vatican’s doorstep after attacking ‘woke American Pope’
Billionaire tech investor in Rome to deliver stark warning on Armageddon
[ afbeelding ]
Hm ze zijn altijd al zo geweest en kunnen nu met al hun geld invloed uitoefenen op beleid.
[..]
quote:Thiel said such a person would use the ensuing paranoia to justify a push toward a one-world state and the enforced stagnation of scientific progress and technological advances, something he believes is already underway.
Echt volledig de weg kwijt. Dit is toch geen staatshoofd? Dit is iemand die denkt dat hij als enigede wijsheid in pacht heeft en dat een land en een regering zijn persoonlijke speeltjes zijn en er zijn om zijn persoonlijke overtuigingen door te drukken, ongeacht de consequenties.quote:
Wil je lachen (huilen?), hier is er nog één: Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 16 maart 2026 17:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt volledig de weg kwijt. Dit is toch geen staatshoofd? Dit is iemand die denkt dat hij als enigede wijsheid in pacht heeft en dat een land en een regering zijn persoonlijke speeltjes zijn en er zijn om zijn persoonlijke overtuigingen door te drukken, ongeacht de consequenties.
Deze jaren gaan de VS nog enorm in hun reet bijten zodra Trump weg is.
Het is één grote 🤡-show ondertussen, dat land..quote:Op maandag 16 maart 2026 17:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Echt volledig de weg kwijt. Dit is toch geen staatshoofd? Dit is iemand die denkt dat hij als enigede wijsheid in pacht heeft en dat een land en een regering zijn persoonlijke speeltjes zijn en er zijn om zijn persoonlijke overtuigingen door te drukken, ongeacht de consequenties.
Bovendien, Greta Thunberg is ergens juist een enorme aanjager van scientific progress en technological advances. Energietransitie is nu eenmaal een enorme aanjager.quote:Op maandag 16 maart 2026 17:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik vind dat gequote stukje best een goede beschrijving van de politiek van de regering Trump, als ik eerlijk ben. Hier bv:
[..]
Fact check: Trump falsely claims, again, that his pre-9/11 book warned about Osama bin Ladenquote:Op maandag 16 maart 2026 17:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wil je lachen (huilen?), hier is er nog één: Bekijk deze YouTube-video
Trump: "Ik heb 9/11 een jaar voordat het gebeurde al voorspelt, ik wist het allemaal al. Ik wist dat ze de doorvoerroute gingen gebruiken, ik wist het allemaal."
Word vooral doodmoe van alle slappe kneuzen als de zogenaamd zo rechtgeaarde Mike Johnson en pruik Susie Wiles die er maar naast zitten en deze demente ouwe gek maar in het zadel blijven houden.quote:
quote:Op maandag 2 maart 2026 12:49 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoe groot is de kans dat Trump/USA als het allemaal niet zo gladjes verloopt als in zijn dementia-dromen, een beroep op de NAVO gaat doen?
quote:Op maandag 2 maart 2026 12:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet. De VS wordt hier immers niet aangevallen.
Gelukkig hoeven we niet zo bang zijn voor zijn: « ik zal onthouden welke landen me steunen ». Hij is niet eens meer in staat te onthouden wat hij voor ontbijt had.quote:Op maandag 2 maart 2026 13:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op de NAVO misschien niet maar op NAVO-landen individueel, zeker.
En als Iran tegenaanvallen weken of zelfs maanden vol kan houden terwijl het regime overleeft.. Erg benieuwd hoe dit afloopt.
De kristallen bol was weer goed gepoetst.quote:Op maandag 16 maart 2026 18:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Herhaling van 2 weken geleden
[..]
[..]
[..]
Gelukkig hoeven we niet zo bang zijn voor zijn: « ik zal onthouden welke landen me steunen ». Hij is niet eens meer in staat te onthouden wat hij voor ontbijt had.
Maar hij heeft heul geen hulp nodig:quote:Op maandag 16 maart 2026 18:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
Herhaling van 2 weken geleden
[..]
[..]
[..]
Gelukkig hoeven we niet zo bang zijn voor zijn: « ik zal onthouden welke landen me steunen ». Hij is niet eens meer in staat te onthouden wat hij voor ontbijt had.
Ja maar dat is gewoon trollen natuurlijk. Deze aanvallen op landen die veel olie exporteren naar China zijn niet willekeurig. Of heb jij wel het idee dat het toevallig is dat zowel Venezuela als Iran flink olie naar China exporteerden.quote:Op maandag 16 maart 2026 18:41 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen zelfs bij Xi bedelen om de rommel in Iran te helpen opruimen.^100
[ x ]
Jezus wat een slechte meme. Wat zijn de consequenties dan?quote:
Ook zonder dementie is Trump zo. Uiteindelijk worden veel mensen zo als ze nooit tegenspraak duiden en jaknikkers om zich heen hebben.quote:Op maandag 16 maart 2026 19:20 schreef Barbusse het volgende:
Toen bij m'n vader dementie werd vastgesteld werd z'n rijbewijs afgenomen. Trump daarintegen krijgt niet alleen een groot rijbewijs, maar ook een 18 tonner volgestouwd met brandbare chemicaliën waarmee hij nu door een woonwijk raast.
Ook zonder Trump is Amerika zo. Het is niet alsof zijn voorgangers niet vaak excursies in het Midden-Oosten hebben gedaan met vergelijkbaar resultaat.quote:Opamaandag 16 maart 2026 21:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ook zonder dementie is Trump zo. Uiteindelijk worden veel mensen zo als ze nooit tegenspraak duiden en jaknikkers om zich heen hebben.
En een eventuele democraat (áls dat al gebeurt) die het op moet lossen lukt het niet in die vier jaar, waardoor er opnieuw eentje met Trumpiaans gedachtengoed komt te zitten, enzovoort.quote:Op maandag 16 maart 2026 17:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Inderdaad, de VS is geen democratie zoals de landen in Europa dat zijn, de president heeft er veel te weinig tegenmacht. Doorgaans komt de VS uit democratiemetingen als 'flawed democracy'.quote:Op maandag 16 maart 2026 21:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ook zonder Trump is Amerika zo. Het is niet alsof zijn voorgangers niet vaak excursies in het Midden-Oosten hebben gedaan met vergelijkbaar resultaat.
Amerika is al tijden een autocratie maar omdat het een bondgenoot is doen we net alsof het daar democratisch is.
Tja ik denk ook dat zo'n twee partijen stelsel waar beide partijen het belang van multitinationals en miljardairs nastreven ook niet echt democratisch is. Dan hebben we het nog niet over de media die ongeveer volledig in handen is van een handjevol miljardairs. Wat dat betreft natuurlijk komisch dat types als Trump en Hegseth het nog meer willen gelijkschakelen. Dan werkt de illusie van vrijheid die ze nu hebben juist niet meer.quote:Op maandag 16 maart 2026 21:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, de VS is geen democratie zoals de landen in Europa dat zijn, de president heeft er veel te weinig tegenmacht. Doorgaans komt de VS uit democratiemetingen als 'flawed democracy'.
Ik heb het over zijn gedrag, niet zijn oorlog.quote:Op maandag 16 maart 2026 21:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ook zonder Trump is Amerika zo. Het is niet alsof zijn voorgangers niet vaak excursies in het Midden-Oosten hebben gedaan met vergelijkbaar resultaat.
Amerika is al tijden een autocratie maar omdat het een bondgenoot is doen we net alsof het daar democratisch is.
Vanuit een zeker oogpunt beredenerend lijkt het nieuwe vrede vooral over Netanyahu tevreden houden te gaan en het gegeven dat belangen van hem en de olichargen te zwaard worden verdedigd. Infantino kan met het kapitaal van de FIFA ook als land optreden en zat daarom ook in dat peace board.quote:
Que?quote:Op maandag 16 maart 2026 21:46 schreef Vis1980 het volgende:
Ik lees net dat cancel cultuur veel erger is dan racisme, hier op Fok. En terecht, al die slaven en mensen ophangen aan lantarenpalen, van dat stigma komt cancel culture niet meer vanaf eigenlijk.
Wat doen we dan eigenlijk hier nog op deze site? Ik vind het prettig met sommige users, maar Fok! kraamt soms zelfs grotere onzin uit dan Trump zelf. En ik maar denken dat cancel culture eigenlijk dood was, ik zie het eigenlijk alleen nog maar gebeuren bij MAGA, dat cancelen. Bijvoorbeeld over de Paus.
En eigenlijk vind ik zelf op het moment het grootste probleem dat er zoveel beireidheid tot oorlog en onmenselijke toestanden is.
De conclusie die je nu trekt voor Rusland is wellicht precies de reden waarom Trump die uitspraak doet.quote:Op maandag 16 maart 2026 08:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hiervoor is de NAVO niet bedoeld en als de NAVO zich zo gaat opstellen is het gevaarlijk en heeft Rusland gelijk gehad met de aanval op Oekraine.
quote:De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
verzoekt de regering om de Amerikaanse president Donald Trump en de Israëlische premier
Benjamin Netanyahu voor te dragen als kandidaten voor de Nobelprijs voor de Vrede,
en gaat over tot de orde van de dag.
Wilders
Markuszower
ZIEK.quote:Op maandag 16 maart 2026 22:57 schreef Vis1980 het volgende:
Ik hoop niet dat je net gegeten hebt, maar kijk uit, je bent gewaarschuwd!!!
(DISCLAIMER: Grote kans op accute kotsneigingen)
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/moties/detail?id=2026Z05072&did=2026D11542
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte versie is al interessant.
quote:Op maandag 16 maart 2026 23:43 schreef AnneX het volgende:
[..]
ZIEK.
Als je tijd hebt , een uurtje of zo. Een lang interview door Trevor Noah met d’r. Hassan over de vraag “Are you in a cult.”Altijd interessant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Korte versie is al interessant.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Dat Barak Ravid een doorgeefluik van Witkoff is, is al langer duidelijkquote:Op maandag 16 maart 2026 23:41 schreef Kijkertje het volgende:
Wie verspreidt er nu nepverhalen?
Link
[ afbeelding ]
Misschien heeft dit er ook wat mee te maken.quote:
Dit is nou precíes wat Iran zei te gaan doen als de VS en Israël de aanval zouden openen. Maar de ongeïnteresseerde kleuter-in-chief dacht ze wel even te overrompelen met een paar dagen van bombardementen, dat Iran vervolgens op de rug zou gaan liggen en hij a la Venezuela de olie kon stelen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 07:39 schreef Eightyone het volgende:
Trump is 'shocked'.
(Geen idee of het al gepost was)
https://x.com/i/status/2033606083038875863
En er zit een nogal beperkende 'timer' op dit conflict. Hoe langer dit duurt: weken of zelfs maanden, hoe groter de impact op de wereldeconomie.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:06 schreef Szura het volgende:
Er na twee weken ook achterkomen dat de Straat van Hormuz een probleem is en aankloppen bij anderen (zelfs China!!!) dat ze moeten helpen. Terwijl je weet dat het met de drones en zeedrones van tegenwoordig vrijwel onmogelijk is om zo’n vaarroute open te houden als de tegenstander de kustlijn controleert. Als je dat niet weet, heb je gewoon niet opgelet bij wat Oekraïne - een land zónder marine!! - voor elkaar heeft gekregen in de Zwarte Zee tegen de Zwarte Zeevloot. Die liggen met de staart tussen de benen op grote afstand en worden zelfs daar nog bestookt.
Dat zal allemaal ongetwijfeld zijn aangegeven door het Pentagon op basis van wargames, want al decennia weten ze dat de Straat van Hormuz de grootste troefkaart van Iran is. Maar dat interesseert hem niet want: Zelensky is stom (lees: hij geeft me m’n zin niet), we hebben die handjes ophoudende Oekraïners helemaal niet nodig en ons leger klaart dit wel even in een paar dagen.
Het was decennia strategische afschrikking: áls jullie iets doen met Hormuz, dán knallen we jullie de vernieling in vanaf onze vele bases in de regio. Maar dat heeft deze gek in een keer weggegooid door zélf te beginnen. En zo zit met je met een escalatie waar je niet meer zonder gezichtsverlies uitkomt. En met een regime dat een vrijbrief heeft tot piraterij en het bestoken van de regio want de ergste consequenties hebben ze toch al gevoeld. Totale klapjosti.
dat teveel kiezers in het stemhokje liever lijken te kiezen voor de autoverkoper met de gladde praatjes die leuker klinken dan het stoffige verhaal van een goede politicusquote:Op dinsdag 17 maart 2026 07:59 schreef Perrin het volgende:
"Het vrije Westen" wordt bestuurd door volidioten. Wat zegt dat over ons?
Leuk systeem, zo'n democratie. Alle idioten met lulpraatjes borrelen boven. En de juichaapjes stemmen braaf op ze.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:17 schreef Sabata het volgende:
[..]
dat teveel kiezers in het stemhokje liever lijken te kiezen voor de autoverkoper met de gladde praatjes die leuker klinken dan het stoffige verhaal van een goede politicus
Dat 'we' daar in alle vrijheid zelf voor gekozen hebben blijkbaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 07:59 schreef Perrin het volgende:
Trump zal NOOIT afhankelijk willen zijn/worden van Zelensky. Hij beschouwt hem al jarenlang als een vriend van Biden. Bovendien is Trump bang dat, als hij Zelensky als volbloed bondgenoot gaat beschouwen, zijn goede vriend Poetin meteen ophangt als hij hem voor de gezelligheid een keertje opbelt. En zoiets moet je uiteraard niet willen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:06 schreef Szura het volgende:
Er na twee weken ook achterkomen dat de Straat van Hormuz een probleem is en aankloppen bij anderen (zelfs China!!!) dat ze moeten helpen. Terwijl je weet dat het met de drones en zeedrones van tegenwoordig vrijwel onmogelijk is om zo’n vaarroute open te houden als de tegenstander de kustlijn controleert. Als je dat niet weet, heb je gewoon niet opgelet bij wat Oekraïne - een land zónder marine!! - voor elkaar heeft gekregen in de Zwarte Zee tegen de Zwarte Zeevloot. Die liggen met de staart tussen de benen op grote afstand en worden zelfs daar nog bestookt.
Dat zal allemaal ongetwijfeld zijn aangegeven door het Pentagon op basis van wargames, want al decennia weten ze dat de Straat van Hormuz de grootste troefkaart van Iran is. Maar dat interesseert hem niet want: Zelensky is stom (lees: hij geeft me m’n zin niet), we hebben die handjes ophoudende Oekraïners helemaal niet nodig en ons leger klaart dit wel even in een paar dagen.
Het was decennia strategische afschrikking: áls jullie iets doen met Hormuz, dán knallen we jullie de vernieling in vanaf onze vele bases in de regio. Maar dat heeft deze gek in een keer weggegooid door zélf te beginnen. En zo zit met je met een escalatie waar je niet meer zonder gezichtsverlies uitkomt. En met een regime dat een vrijbrief heeft tot piraterij en het bestoken van de regio want de ergste consequenties hebben ze toch al gevoeld. Totale klapjosti.
Een parlementaire democratie, inclusief een redelijk in balans zijnde Trias Politica, blijft nochtans nog altijd het minst schadelijke alternatief.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Leuk systeem, zo'n democratie. Alle idioten met lulpraatjes borrelen boven. En de juichaapjes stemmen braaf op ze.
[ afbeelding ]
Ja en misschien moeten we dan net als Amerika inzetten om meteen ee groot deel van de Trump famillie daarbij ook mee naar de hemel te sturen. Soevereiniteit van landen boeit blijkbaar niet meer dus waar wachten we nog op.quote:
Ondertussen haalt China het clowneske Westen al decennia in.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een parlementaire democratie, inclusief een redelijk in balans zijnde Trias Politica, blijft nochtans nog altijd het minst schadelijke alternatief.
Andere opties zijn nog veel beroerder. Dat heeft de geschiedenis wel uitgewezen.
Ik zou er nochtans niet willen wonen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ondertussen haalt China het clowneske Westen al decennia in.
Nou ja, laten we China ook niet overdreven bejubelen. Dat land draait economisch eigenlijk ook al tijden niet lekker, heeft te kampen met nog veel ergere vergrijzing dan Europa (laat staan de VS) en hun planeconomie leidt tot wat men daar 'involution' noemt, namelijk dusdanig veel concurrentie dat er enorm veel dumping is en veel bedrijven enkel nog bestaan vanwege overheidssteun.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met ons zwalkende bestuur, onze idioten aan het roer, onze chaotische en doelloze economie zonder visie of meerjarenplan.
Yep.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, laten we China ook niet overdreven bejubelen. Dat land draait economisch eigenlijk ook al tijden niet lekker, heeft te kampen met nog veel ergere vergrijzing dan Europa (laat staan de VS) en hun planeconomie leidt tot wat men daar 'involution' noemt, namelijk dusdanig veel concurrentie dat er enorm veel dumping is en veel bedrijven enkel nog bestaan vanwege overheidssteun.
Zeker, geen systeem is perfect.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, laten we China ook niet overdreven bejubelen. Dat land draait economisch eigenlijk ook al tijden niet lekker, heeft te kampen met nog veel ergere vergrijzing dan Europa (laat staan de VS) en hun planeconomie leidt tot wat men daar 'involution' noemt, namelijk dusdanig veel concurrentie dat er enorm veel dumping is en veel bedrijven enkel nog bestaan vanwege overheidssteun.
Maar dat is dan toch niet anders dan het systeem in bijvoorbeeld de VS. Daar bestaan legio bedrijven ook alleen met overheidssteun. Daarbij is de VS ook een soort planeconomie, zie bijvoorbeeld hoe machthebbers opeens in de ban zijn van AI en daar gigantisch in investeren ook al is er wat betreft winstgevendheid geen enkele aanleiding toe.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat social media de wereld er niet beter op maakt.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 07:59 schreef Perrin het volgende:
Hoe beter het gaat, hoe groter de kans op vergeten en herhaling van eerder gemaakte fouten. Je ziet het zelfs met vaccins, als de ziektes lang onderdrukt worden, gaan er weer simpele zielen denken 'we hebben die vaccins helemaal niet nodig'.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:20 schreef Perrin het volgende:
En dat is best een prestatie te noemen als je nog geen 40 jaar geleden na de val van de muur de beste startpositie ooit had.
De wereld was onze oester.
Niet meewerken? Dan ben je Woke! Ik wacht nog op de FP-stelling dat Woke erger is dan de Holocaust. SATIRE (al is het stuk van AD geen satire, dat tech bedrijven nu weer ineens voor VVMU zijn, is wel lachwekkend).quote:Zijn de dagen voorbij dat grote techbedrijven dansen naar de pijpen van de Amerikaanse president Donald Trump? Je zou het haast denken: de afgelopen dagen schaarden zwaargewichten zoals Microsoft, Google en Amazon zich onverwacht achter AI-bedrijf Anthropic.
Anthropic, een producent van AI-software, ligt sinds enkele weken in de clinch met de regering-Trump. Het bedrijf sloot vorig jaar een miljoenencontract met het Pentagon, dat de AI-software van het bedrijf mocht gebruiken. De voorwaarden waren streng: het Pentagon mocht de techniek niet inzetten om burgers online te bespieden of om er autonome wapens mee te maken.
Die optie wil het Pentagon wél, zo eiste de Trump-regering dit jaar opeens. Anthropic-ceo Dario Amodei hield voet bij stuk, waarop Trump uit zijn slof schoot. Anthropic is ‘woke’, schreef de president op zijn socialmediaplatform Truth Social.]
Het feit dat je dit in het Westen zonder consequenties kan posten maakt het westen toch te prefereren boven China IMOquote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met ons zwalkende bestuur, onze idioten aan het roer, onze chaotische en doelloze economie zonder visie of meerjarenplan.
Kritiek op ons politieke en economische systeem is taboe, maar het wordt wat mij betreft hoog tijd dat taboe te doorbreken.
Werkelijk?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kritiek op ons politieke en economische systeem is taboe, [...]
Waarom is dat te prefereren als het toch geen consequenties heeft?quote:Op dinsdag 17 maart 2026 10:40 schreef Weird- het volgende:
[..]
Het feit dat je dit in het Westen zonder consequenties kan posten maakt het westen toch te prefereren boven China IMO
Ik vind het wel goed om te zien dat er nog grote techbedrijven zoals Anthropic zijn die wel grenzen aangeven op ethisch gebied.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 10:33 schreef Vis1980 het volgende:
https://www.ad.nl/tech/ai-reus-anthropic-krijgt-steun-van-big-tech-in-clash-met-trump-burgers-niet-bespieden-met-techniek~a5d873fa/
[..]
Niet meewerken? Dan ben je Woke! Ik wacht nog op de FP-stelling dat Woke erger is dan de Holocaust. SATIRE (al is het stuk van AD geen satire, dat tech bedrijven nu weer ineens voor VVMU zijn, is wel lachwekkend).
Hear hearquote:Op dinsdag 17 maart 2026 10:24 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat social media de wereld er niet beter op maakt.
Zo op het eerste gezicht wel, maar dat kan morgen zomaar weer anders zijn. Belangen en geld. Niet in die volgorde.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 13:23 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik vind het wel goed om te zien dat er nog grote techbedrijven zoals Anthropic zijn die wel grenzen aangeven op ethisch gebied.
quote:Hoofd van Amerikaanse terrorismebestrijdingsdienst stapt op vanwege Iran-oorlog
Het hoofd van het Amerikaanse National Counterterrorism Center, Joe Kent, heeft zijn ontslag ingediend vanwege de Amerikaans-Israëlische oorlog in Iran. Volgens Kent hebben de Israëliërs druk gezet op president Trump om de aanval te openen op Iran. Kent is een van de hoogste functionarissen in de Verenigde Staten op het gebied van terrorismebestrijding.
De voormalige directeur kondigde zijn ontslag zelf aan op X. ‘Na lang beraad heb ik besloten mijn functie als directeur van het National Counterterrorism Center per vandaag neer te leggen. Ik kan de aanhoudende oorlog in Iran niet langer met een gerust geweten steunen.’ Kent benadrukt daarbij dat Iran ‘geen directe bedreiging vormt voor ons land’.
De voormalig directeur schrijft in zijn ontslagbrief dat ‘hooggeplaatste Israëlische functionarissen en invloedrijke leden van Amerikaanse media’ kort na het aantreden van Trump een ‘misinformatiecampagne’ zijn gestart die het ‘America-first-beleid’ van Trump heeft ondermijnd. De campagne heeft Trump, zegt Kent, doen geloven dat Iran een direct gevaar vormt voor de VS.
Kent heeft zelf gevochten in de Amerikaanse Irak-oorlog in 2003. De Amerikaanse retoriek over een snelle overwinning in Iran deed hem denken aan de manier waarop de VS spraken over de Irak-oorlog, schrijft hij in zijn ontslagbrief. Ook noemt hij zijn in Syrië overleden vrouw Shannon. Volgens Kent is zij overleden in een oorlog ‘die door Israël is uitgelokt’.
Het Witte Huis heeft nog niet gereageerd op het ontslag van Kent, die in februari 2025 door Trump zelf was aangedragen voor de post.
Ook omdat het een symptoom is van een breder probleem voor Trump:quote:
Dat valt best wel mee. Er wordt veel geschreven over hoe techbedrijven Trump zouden steunen maar dat doen ze vooral op oppervlakkige manieren die Trump leuk vindt. Zodra Trump hun businessmodel bedreigt zeggen ze gewoon nee.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 14:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zo op het eerste gezicht wel, maar dat kan morgen zomaar weer anders zijn. Belangen en geld. Niet in die volgorde.
Nu krijgen ze steun van bijvoorbeeld Microsoft en dat kan vooral morgen weer anders zijn met een zak geld.
Tellen we Musk niet mee? Een zak met geld is vaak wel het businessmodel, overigens. Bij Musk is de overheid in veel opzichten zijn businessmodel.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat valt best wel mee. Er wordt veel geschreven over hoe techbedrijven Trump zouden steunen maar dat doen ze vooral op oppervlakkige manieren die Trump leuk vindt. Zodra Trump hun businessmodel bedreigt zeggen ze gewoon nee.
Held! Jammer dat z'n voornaam niet Clark is.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:28 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ook omdat het een symptoom is van een breder probleem voor Trump:
https://www.dailymail.co.(...)rotest-Iran-war.html
"Donald Trump's top counterterrorism official has resigned in protest over the Iran war, accusing Israel of pressuring the US into a conflict he says was built on lies.
Joseph Kent, Director of the National Counterterrorism Center, said Iran posed no imminent threat and the war was started 'due to pressure from Israel and its powerful American lobby,' adding: 'I cannot in good conscience support the ongoing war.'
Kent, who served under Director of National Intelligence Tulsi Gabbard, accused the President of reneging on the non-interventionist principles he campaigned on.
'Until June of 2025, you understood that the wars in the Middle East were a trap that robbed America of the precious lives of our patriots and depleted the wealth and prosperity of our nation,' the former Army Special Forces soldier wrote in his resignation letter.
'The time for bold action is now. You can reverse course and chart a new path for our nation, or you can allow us to slip further toward decline and chaos. You hold the cards.'
Kent, who deployed to combat 11 times and lost his wife Shannon in what he calls a war manufactured by Israel, is closely aligned with the populist 'America First' wing of the Trump administration, including Gabbard and Vice President JD Vance, who have both warned against new Middle East entanglements.
His resignation lays bare a widening split inside Trumpworld. Kent accused high-ranking Israeli officials and members of the American media of running a 'misinformation campaign' to deceive the President into believing Iran posed an imminent threat, drawing a direct parallel to the lead-up to the Iraq war.
The divide pits the Gabbard-Vance non-interventionist faction against hawkish Republicans who back US support for Israel and a harder line on Tehran. "
Of anders Hongarije, een paar patrouilleboten van de Donau divisie hebben die mijnen zo opgeruimdquote:Op dinsdag 17 maart 2026 17:39 schreef Arcee het volgende:
Misschien kan Denemarken Trump helpen in de straat van Hormuz en er twee hondensleeën heen sturen.
quote:
Hahaha, get bent, donniequote:'WE DON'T NEED THE HELP OF ANYONE!': Trump criticises Nato allies
published at 15:45
15:45
More now from Trump, who says in a lengthy post on Truth Social that "most" Nato allies have said "they don’t want to get involved with our Military Operation" against Iran.
Trump says he is "not surprised by their action" and that he has always considered Nato "to be a one-way street".
He says: "Because of the fact that we have had such Military Success, we no longer 'need,' or desire, the NATO Countries’ assistance — WE NEVER DID! Likewise, Japan, Australia, or South Korea.
"In fact, speaking as President of the United States of America, by far the Most Powerful Country Anywhere in the World, WE DO NOT NEED THE HELP OF ANYONE!"
The post comes after Trump requested the help of Nato allies to help reopen the Strait of Hormuz - which he does not specifically mention in his post.
Het komt over als van die gasten die naar meisjes dingen roepen en als dat meisje dan geen interesse heeft ineens gaan doen alsof ze toch al niet zo mooi was.quote:
Mooi. Dus de Straat van Hormuz is uiterlijk vrijdag weer open, dankzij de 'military might' van de Amerikanen?quote:
De wereld was een stuk beter af geweest als hij destijds gewoon z’n eigen advies had opgevolgd en zich tegoed had gedaan aan een fles bleekquote:
En andersom. Maar ook Musk steekt de vinger op naar Trump als het lastig wordt, die twee haten elkaar.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:39 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tellen we Musk niet mee? Een zak met geld is vaak wel het businessmodel, overigens. Bij Musk is de overheid in veel opzichten zijn businessmodel.
Ik heb ook het idee dat de techbedrijven Trump heel goed weten te bespelen. Helpt natuurlijk ook mee dat zij vele malen meer geld hebben dan Trump heeft, daar wil hij ook iets van meeplukken.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat valt best wel mee. Er wordt veel geschreven over hoe techbedrijven Trump zouden steunen maar dat doen ze vooral op oppervlakkige manieren die Trump leuk vindt. Zodra Trump hun businessmodel bedreigt zeggen ze gewoon nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |