Al besprokenquote:Op zondag 8 maart 2026 15:03 schreef heywoodu het volgende: Nou, Stolz is precies halverwege zijn wedstrijdweek.
Ja Viaplay, dat lijkt me voor niemand beter.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:03 schreef Van_Poppel het volgende: [..] Martin zei dat het tegenwoordig achter de decoder zit.
Nahquote:Op zondag 8 maart 2026 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb echt geen zin om hier nog tot 6 uur naar te gaan zitten kijken eigenlijk. Even een rondje lopen buiten
Bij schaatsen is het wat lastiger om echt te profiteren in vergelijking met wielrennen of hardlopenquote:Op zondag 8 maart 2026 15:05 schreef Faraday01 het volgende:
Mag Stolz eigenlijk heel rustig vertrekken, gelapt worden. Vervolgens 20 rondjes in het wiel om de laatste 3-4 rondjes proberen 6 a 7 seconden weg te rijden? Hij zal het niet kunnen, maar zou het mogen? Of mag je niet stayeren?
En vooral ook net na een 1500 meter.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:05 schreef Vlinder het volgende:
"are you tired now?"
Nee. Joh. Kan nog drie dagen sprinten
Patat met:quote:Op zondag 8 maart 2026 14:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Niet in Fryslân. Tenzij gehaald bij een toko met friet in de naam of een Vlaming ofzo.
faaaaak. Ik ben ouderquote:Irene Karlijn (Ireen) Wüst (Goirle, 1 april 1986)
Ik zie aardappelen en patatquote:Op zondag 8 maart 2026 15:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Patat met:
[ afbeelding ]
Friet met:
[ afbeelding ]
Geef mij maar friet.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Patat met:
[ afbeelding ]
Friet met:
[ afbeelding ]
Dat is alleen maar een afkorting van de bereidingswijze van een gerechtquote:
Voor mij persoonlijk zijn de puur afstandsgerichte world cups en het toenemend heilig verklaren van de OS de oorspronkelijke oorzaak van de verminderde interesse in het allrounden.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:09 schreef heywoodu het volgende:
Nee Chris, niet elk jaar een WK, dat maakt het niet interessanter. Zeker in een sport waarin je drie vormen van WK's hebt, dat snappen alleen WIJ.
WK allround en WK sprint kan toch best elk jaar?quote:Op zondag 8 maart 2026 15:09 schreef heywoodu het volgende:
Nee Chris, niet elk jaar een WK, dat maakt het niet interessanter. Zeker in een sport waarin je drie vormen van WK's hebt, dat snappen alleen WIJ.
De eerste stap is een grondige herziening van het coachingsteam bij Essentquote:Op zondag 8 maart 2026 15:12 schreef wimderon het volgende:
Als je een stap zet op de 500 en 1500 doe je alsnog niet mee Chris, omdat je op de 5000 en 10000 ook al langzamer bent dan Eitrem, Jilek en co.
Weer wat geleerd vandaagquote:De naam Thialf is afgeleid van Thialfi, de snelvoetige knecht van Thor, de Germaanse god van de donder.
En nu staat het voor Koning Winter.quote:
Ik heb er laatst nog op het ijs gestaan, ik was op dat moment inderdaad zeer snelvoetigquote:
Lijkt mij ook, zeker omdat het EK afstanden geen meerwaarde heeft.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
WK allround en WK sprint kan toch best elk jaar?
Dit was toevallig dan nog wel een sympathiek interviewquote:
quote:Op zondag 8 maart 2026 15:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan moet je het tweede plaatje ook even bekijken, dan zie je de gefrituurde versie daarvan.
Patat:quote:Op zondag 8 maart 2026 15:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Patat met:
[ afbeelding ]
Friet met:
[ afbeelding ]
Ik zie twee keer patatquote:Op zondag 8 maart 2026 15:17 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Patat:
[ afbeelding ]
Friet:
[ afbeelding ]
Ja. Twee toernooien dus.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:02 schreef franklop het volgende:
[..]
3.000 op de sprint, 7.000 gehad bij allround en nog 10.000 te gaan
Ik ben de moeilijkste niet.quote:
Maar dan geen WK afstanden meer? Want een jaar met allebei is ook kut.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
WK allround en WK sprint kan toch best elk jaar?
In het Noors is het pommes frites! Dat klinkt ook altijd wat dubbel.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Over patatten, frieten, Beune, Groenewoud en Wiklund.
Omdat ze een goede 3 kilometer reed?quote:
Dus elk jaar alles. Waardoor toppers dingen over moeten slaan...quote:Op zondag 8 maart 2026 15:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk zijn de puur afstandsgerichte world cups en het toenemend heilig verklaren van de OS de oorspronkelijke oorzaak van de verminderde interesse in het allrounden.
Als ik altijd maar weer hoor hoeveel toppers world cups laten lopen voor dit of voor dat.
Maar ja, het gaat om de poen.
Als het echter aan mij ligt: ieder jaar een EK en WK allround, en ieder jaar een WK sprint.
Waar je zelfs iemand Jordan Stolz inzinkingen kunt zien krijgen.
En waar je moet rekenen en nadenken, naast alleen maar hard gaan.
Maar ik ben een oude lul.
Dat is de oorspronkelijke benaming.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
In het Noors is het pommes frites! Dat klinkt ook altijd wat dubbel.
Nee.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus elk jaar alles. Waardoor toppers dingen over moeten slaan...
Over 2 jaar hebben we een kalender met allebeiquote:Op zondag 8 maart 2026 15:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan geen WK afstanden meer? Want een jaar met allebei is ook kut.
Gewoon het ene jaar WK afstanden en sprint, andere jaar WK afstanden.
Net zoals in de noordse sporten of alpineskiën, WK om het jaar, zodat het misschien ook meer echt een evenement is dan gewoon een dertien-in-een-dozijn weekeinde.
quote:
Top 8 (?) op de 3000 meter gaat dan boven top 8 in het klassement ofzo?quote:
En patat is hetgene wat je erin doet.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is alleen maar een afkorting van de bereidingswijze van een gerecht
Volgens mij wel, qua plek dan dacht ik (dus de nr. 5 op de 3km gaat voor op nr. 5 klassement, als die laatste niet in de top 8 staat). Als je top 8 in beide staat, dan mag je hem sowieso rijden.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Top 8 (?) op de 3000 meter gaat dan boven top 8 in het klassement ofzo?
De beste combinatiequote:Op zondag 8 maart 2026 15:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Maar er zijn nu niet per se heel veel meer wereldbekers dan voorheen.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nee.
Als je die world cups eruit schopt dan is het programma niet zwaarder.
Weg met die inhoudsloze world cups.
In het verleden hoefden toppers niets over te slaan. En toen waren er ook ieder jaar veel grote toernooien.
Dan heb je 2-3 weekeinden met NK's, 2-3 met EK's en 2-3 met WK's....en dan? Waar is een regulier circuit, waar worden alle lege weekeinden mee opgevuld? Zo'n halfbakken kalender helpt in elk geval om de interesse in de sport weg te drukken...quote:Op zondag 8 maart 2026 15:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nee.
Als je die world cups eruit schopt dan is het programma niet zwaarder.
Weg met die inhoudsloze world cups.
In het verleden hoefden toppers niets over te slaan. En toen waren er ook ieder jaar veel grote toernooien.
Je plaatst je met zowel top8 3km als top8 klassement. De rest wordt aangevuld met rijders die slechts aan één van deze voorwaarden hebben voldaan.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Juist dat het per jaar verschillend is, is verwarrend. Vind het bij het biatlon erg fijn dat het in principe elk jaar hetzelfde is (met als enige verschil WK of OS).quote:Op zondag 8 maart 2026 15:26 schreef heywoodu het volgende:
Maar goed, allerlei verschillende formats aan toernooien zijn voor potentieel nieuwe kijkers buiten Nederland verwarrend, heb ik tijdens de Spelen gemerkt. Als we het alleen voor Nederland en Noorwegen willen maken kunnen we inderdaad wel gewoon elk jaar alles doen, zo lang het nog bestaat
Daarom gewoon een vast ritme. Eén seizoen losse afstanden, andere seizoen klassementen.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Juist dat het per jaar verschillend is, is verwarrend. Vind het bij het biatlon erg fijn dat het in principe elk jaar hetzelfde is (met als enige verschil WK of OS).
Gewoon jaarlijks een EK allround, WK allround, een WK sprint en een WK afstanden organiseren. Zo hebben we dat de afgelopen 30 jaar gedaan. Dat beviel prima.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:26 schreef heywoodu het volgende:
Maar goed, allerlei verschillende formats aan toernooien zijn voor potentieel nieuwe kijkers buiten Nederland verwarrend, heb ik tijdens de Spelen gemerkt. Als we het alleen voor Nederland en Noorwegen willen maken kunnen we inderdaad wel gewoon elk jaar alles doen, zo lang het nog bestaat
Gewoon een WK allround in januari, en een WK sprint tijdens de WK afstanden.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarom gewoon een vast ritme. Eén seizoen losse afstanden, andere seizoen klassementen.
Er werden tussendoor vroeger ook wedstrijden gereden, toen nog om alleen de eer.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan heb je 2-3 weekeinden met NK's, 2-3 met EK's en 2-3 met WK's....en dan? Waar is een regulier circuit, waar worden alle lege weekeinden mee opgevuld? Zo'n halfbakken kalender helpt in elk geval om de interesse in de sport weg te drukken...
En het reguliere World Cup-circuit alweer klaar met Kerst?quote:Op zondag 8 maart 2026 15:29 schreef wimderon het volgende:
WK sprint ergens in januari, het WK afstanden midden/eind februari, het WK allround begin maart.
Zo moeilijk is het niet.
Kan best in de zomer.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En het reguliere World Cup-circuit alweer klaar met Kerst?
Die slaapt in haar schaatspak met goud om de nekquote:Op zondag 8 maart 2026 15:29 schreef Strani het volgende:
Nou ja, Antoinette zal er niet minder om kunnen slapen gok ik.
Tweede weekend januari nog een EK Allround.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:29 schreef wimderon het volgende:
WK sprint ergens in januari, het WK afstanden midden/eind februari, het WK allround begin maart.
Zo moeilijk is het niet.
Met de toevoeging van allerlei onderdelen hoeven de grote schaatslanden denk ik niet te klagen over dat ze tegengewerkt zouden worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er werden tussendoor vroeger ook wedstrijden gereden, toen nog om alleen de eer.
Nu kan dat om centen gaan.
Toernooien in Scandinavië, vaak kleine meerkampen, zowel tijdens het seizoen als in de hele maand maart. (Bij die toernooien in maart viel overigens wel veel (zwart) geld te verdienen door de toenmalige amateurs.)
Als je toernooien belangrijker maakt en bovendien een totaalklassement Olympisch, dan wordt het allrounden e.d. vanzelf weer populairder. Het is gewoon een kwestie van keuzes maken. Maar de ISU is al decennia bezig om de oorspronkelijke schaatslanden en de oorspronkelijke tradities tegen te werken.
Ja, en toen ik 20 was kon ik een rondje in 40 seconden.quote:
Ik ook wel denk ik.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:31 schreef Vaarsuvius2 het volgende:
[..]
Ja, en toen ik 20 was kon ik een rondje in 40 seconden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Vroeger waren er naast dat programma ook nog meer wereldbekers (en aparte sprint en lange afstand-wereldbekers) dan nu. En een wereldbekerfinale.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vroeger werd er nog niet zoveel geklaagd.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vroeger waren er naast dat programma ook nog meer wereldbekers (en aparte sprint en lange afstand-wereldbekers) dan nu. En een wereldbekerfinale.
Ook dat.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vroeger werd er nog niet zoveel geklaagd.
Dat was niet zijn uitspraak? Dat zei Morozovaquote:Op zondag 8 maart 2026 15:29 schreef heywoodu het volgende:
In Almaty was het gewoon iets onder nul de afgelopen tijd. Met z'n -30.
WK sprint tijdens de WK afstanden is dan wel weer verwarrendquote:Op zondag 8 maart 2026 15:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gewoon een WK allround in januari, en een WK sprint tijdens de WK afstanden.
Mwah. Door de schaatsers wel. Toen sloegen ze al helemaal vaak wereldbekers over waardoor de B-garnituur dan won.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik snap wel dat er meer en gerichter getraind wordt en moet worden, maar alsnog is er prima een kalender te bedenken waarin 3 WK's passen en waarin de World Cups zo staan dat men niet eigenlijk liever wil overslaan om in de zon te trainen.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zo doen ze het bij het shorttrack welquote:Op zondag 8 maart 2026 15:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eens. En commercieel gezien lijkt mij het weer naar twee weekenden verplaatsen ook gunstiger. Plus dat er dan meer schaatsers kunnen dubbelen.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
WK sprint tijdens de WK afstanden is dan wel weer verwarrend
Ongetwijfeld.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:31 schreef Gretzl het volgende:
Ik schakel later weer in, nu even naar een matinee van een Nederlandse groep die @:dagoduck ongetwijfeld kent
Je kan het apart organiseren, maar dan heb je wel weer een extra weekend nodig. Sowieso moet je de 500 meter weer over het klassement (of desnoods de snelste tijd) over 2 afstanden organiseren. Eigenlijk moet je de 1000 meter ook 2 keer rijden om het eerlijk te maken.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:34 schreef Marcoss het volgende:
[..]
WK sprint tijdens de WK afstanden is dan wel weer verwarrend
Je kan er ook een WK-week van maken.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eens. En commercieel gezien lijkt mij het weer naar twee weekenden verplaatsen ook gunstiger. Plus dat er dan meer schaatsers kunnen dubbelen.
Die was niet fit vorige week, dus had zich toch niet geplaatstquote:Op zondag 8 maart 2026 15:30 schreef AgnesGru het volgende:
Zou Conijn al met spullen aan het smijten zijn?
Joep Wennemars is het daar niet mee eensquote:Op zondag 8 maart 2026 15:40 schreef Dagoduck het volgende:
Hoe vaker ze de afstand rijdt, hoe beter het gaat.
Goh.
Dat lijkt me een vrij onzinnig statementquote:Op zondag 8 maart 2026 15:40 schreef Dagoduck het volgende:
Goh.
Dat lijkt mij wel een goed advies voor Conijnquote:Op zondag 8 maart 2026 15:40 schreef Dagoduck het volgende:
Goh.
Moet je bij de commentatoren zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat lijkt me een vrij onzinnig statement
Eens.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik snap wel dat er meer en gerichter getraind wordt en moet worden, maar alsnog is er prima een kalender te bedenken waarin 3 WK's passen en waarin de World Cups zo staan dat men niet eigenlijk liever wil overslaan om in de zon te trainen.
Zeker. Dit was meer een leegloper.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:42 schreef Remco het volgende:
Beune heeft de echt nucleaire plof die ze vroeger altijd had niet meer dat is wel knap.
Ik viel nog net niet van mijn stoel.quote:
Gewoon niet over de kop rijden en rustig 6:55 of zo richtenquote:
Wiklund geeft dit niet meer weg, tenzij gekte.quote:
Echt heel vermoeiend inderdaad, ziekelijke validatie heeft ie nodig.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:48 schreef heywoodu het volgende:
Wat vindt Martin het toch altijd bijzonder dat ze in een ander land ook wel eens kijken.
De plof op Hiroshima was er niets bij ja.quote:
2026quote:Op zondag 8 maart 2026 15:51 schreef Redefine het volgende:
Ik mis nog wel een beetje welk jaar de laatste Noorse winnares was.
quote:Laila Schou Nilsen (Oslo, 18 maart 1919 – Oslo, 30 juli 1998) was een Noorse sportvrouw die actief was in het alpineskiën, schaatsen, handbal, tennis en autosport.
Toby heeft het nog meegemaakt.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:51 schreef Redefine het volgende:
Handbal op de ski lijkt mij wel interessant.quote:
quote:Op zondag 8 maart 2026 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
En een diepe buiging voor de carrière van Miho
Voor Wiklund was het in 1938 de laatste Noorse winnaresquote:Op zondag 8 maart 2026 15:51 schreef Redefine het volgende:
Johquote:Op zondag 8 maart 2026 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor Wiklund was het in 1938 de laatste Noorse winnares
Jammer dat dit niet vier jaar eerder gebeurdequote:Op zondag 8 maart 2026 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het schijnt al 88 jaar geleden te zijn!quote:Op zondag 8 maart 2026 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En sowieso in oktober al twee World Cup-weekeinden, in november en december drie, heb je er tenminste alvast acht. Rijden voor je geld.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:55 schreef Toby56 het volgende:
WK allround.
"Gewoon elk jaar eigenlijk" (Wüst).
Klopt.
Verstandig mens.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:55 schreef Toby56 het volgende:
WK allround.
"Gewoon elk jaar eigenlijk" (Wüst).
Klopt.
Nee, world cup vierkampen.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En sowieso in oktober al twee World Cup-weekeinden, in november en december drie, heb je er tenminste alvast acht. Rijden voor je geld.
Bij de andere wintersporten doen ze daar ook wat minder moeilijk over.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En sowieso in oktober al twee World Cup-weekeinden, in november en december drie, heb je er tenminste alvast acht. Rijden voor je geld.
Geen twijfel wie er dit weekend de beste was.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:59 schreef Marcoss het volgende:
Uiteindelijk was Wiklund op alle afstanden beter dan Groenewoud dit weekend
Dat hoop ik ook voor Ragne.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hopelijk duurt het niet weer 88 jaar voor ze.
Misschien wel een goed idee.quote:
Kan best. Ik wacht nog wel op de comeback van Mika Hakkinenquote:Op zondag 8 maart 2026 16:02 schreef Em31 het volgende:
Lekker even jaartje eruit joh, wat maakt het uit
die is nooit officieel gestopt.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kan best. Ik wacht nog wel op de comeback van Mika Hakkinen
Yeah.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kan best. Ik wacht nog wel op de comeback van Mika Hakkinen
Dat heeft zelfs @tong80 niet meegemaakt!quote:Op zondag 8 maart 2026 16:03 schreef Butterflower het volgende:
[..]
88 jaar! (Heb ik van horen zeggen)
Er was ook een Noorse schaatsster in die tijd die zes keer het podium haalde maar nooit goud. Ach.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:03 schreef Butterflower het volgende:
[..]
88 jaar! (Heb ik van horen zeggen)
Huh?quote:
Nee, mokerslechtquote:
Dat zou Hansie wel willen.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
iedereen gaat met Hansie op vakantie
Klopt niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat heeft zelfs @:tong80 niet meegemaakt!
Het was een zwaar seizoen.quote:
Wonderen bestaanquote:
Jaap Eden nog de groeten gedaan?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt niet.
Ik heb met @:tong80 Jan Langedijk, Siem Heiden en Dolf van der Scheer nog aangemoedigd.
Thialf 1933.
Ik zie dit @Nattekat niet zo snel doen hoor, maar ik laat mij graag verrassen.quote:
Jij bent van 1856 toch?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt niet.
Ik heb met @:tong80 Jan Langedijk, Siem Heiden en Dolf van der Scheer nog aangemoedigd.
Thialf 1933.
Environmental Physics wordt het nieuwe Filosofie.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:02 schreef Hamlapjes het volgende:
Wiklund die even een masterdiplomaatje binnen gaat halen, dat wordt er weer eentje voor op het feitenlijstje voor Erik!
En dan een rondtocht door de Fjorden?quote:
Die loopt alleen maar te janken over van alles. Die mag niet eens meedoen met het meisjesschaatsen.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie dit @:Nattekat niet zo snel doen hoor, maar ik laat mij graag verrassen.
Schaatsen? Nee, denk dat ik inmiddels wel te oud ben om een nieuwe sport op te pakken en op leuk niveau mee te kunnen doen.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie dit @:Nattekat niet zo snel doen hoor, maar ik laat mij graag verrassen.
Ongekend dit!quote:Op zondag 8 maart 2026 16:04 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Er was ook een Noorse schaatster in die tijd die zes keer het podium haalde maar nooit goud. Ach.
Moet ik wel weten over wie het gaat.quote:
Ja, mijn foute spelling van schaatsster is inderdaad ongekend.quote:
Ik zie op de BBC wel eens Bowls voorbij komen. Als ik de deelnemers daar zie dan zijn er nog wel mogelijkheden.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schaatsen? Nee, denk dat ik inmiddels wel te oud ben om een nieuwe sport op te pakken en op leuk niveau mee te kunnen doen.
Ik wil liever gewoon bier drinken in de zon eigenlijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Miho en Martina
NOS wil liever gaan praten
Dan ga ik liever curlenquote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zie op de BBC wel eens Bowls voorbij komen. Als ik de deelnemers daar zie dan zijn er nog wel mogelijkheden.
Ik wil 10.000 meter kijken.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil liever gewoon bier drinken in de zon eigenlijk.
Dan ga je dat doenquote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil liever gewoon bier drinken in de zon eigenlijk.
Begrijpelijk, maar daar zijn ze toch meestal wat jonger.quote:
Dan moet je een hoog punt kiezen, dan is dat wel mogelijk vandaag denk ik.quote:
Je bent te oud voor iets? Wat is deze?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schaatsen? Nee, denk dat ik inmiddels wel te oud ben om een nieuwe sport op te pakken en op leuk niveau mee te kunnen doen.
Met een verrekijker de Mount Everest opsprinten.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan moet je een hoog punt kiezen, dan is dat wel mogelijk vandaag denk ik.
De vrouwen wel, maar het Nederlands mannenteam zit gemiddeld wel rond de 30. Pas ik prima bijquote:Op zondag 8 maart 2026 16:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar daar zijn ze toch meestal wat jonger.
Als jij nou over een post of 2000 je 262.144e post maakt, dan wel even hier posten:quote:
Ik houd teletekst in de gaten.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De vrouwen wel, maar het Nederlands mannenteam zit gemiddeld wel rond de 30. Pas ik prima bij
Denk dat je rond je 20e al een natuurtalent moet zijn om nog leuk mee te kunnen doen in een compleet nieuwe sport. Dus zelfs ik kan ergens te oud voor zijnquote:Op zondag 8 maart 2026 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je bent te oud voor iets? Wat is deze?
je kunt nog altijd gaan dartenquote:Op zondag 8 maart 2026 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat je rond je 20e al een natuurtalent moet zijn om nog leuk mee te kunnen doen in een compleet nieuwe sport. Dus zelfs ik kan ergens te oud voor zijn
Ik zei sport.quote:
Bowls is geen sport. Een veel geposte uitspraak op dit forum. Misschien dat je dit oprecht meent of misschien doe je dit om puur te trollen, het interesseert me eigenlijk niet waarom. Velen kijken met walgen richting de bowlswereld. Wat is dat eng, hé. ''Dikke mensen die balletjes naar een doel gooien. Jaaaa wat balletjes gooien en zo vies dik zijn ja dat kan toch heul niet,'' zulke uitspraken.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zie op de BBC wel eens Bowls voorbij komen. Als ik de deelnemers daar zie dan zijn er nog wel mogelijkheden.
WK bridge is goed haalbaarquote:Op zondag 8 maart 2026 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat je rond je 20e al een natuurtalent moet zijn om nog leuk mee te kunnen doen in een compleet nieuwe sport. Dus zelfs ik kan ergens te oud voor zijn
Darten is geen sport. Een veel geposte uitspraak op dit forum. Misschien dat je dit oprecht meent of misschien doe je dit om puur te trollen, het interesseert me eigenlijk niet waarom. Velen kijken met walgen richting de dartwereld. Wat is dat eng, hé. ''Dikke mensen die pijltjes naar een bord gooien. Jaaaa wat pijltjes in een bord gooien en zo vies dik zijn ja dat kan toch heul niet,'' zulke uitspraken.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei sport.
En ik blijf gewoon waterpoloën tot ik niet meer vooruit kom.
en daarna achteruit verder?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei sport.
En ik blijf gewoon waterpoloën tot ik niet meer vooruit kom.
Kijkt hij naar schaatsen in het vliegtuig?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:16 schreef heywoodu het volgende:
Eitrem is kennelijk een échte liefhebber.
Ik snap niet waarom je dartsen erbij haaltquote:Op zondag 8 maart 2026 16:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bowls is geen sport. Een veel geposte uitspraak op dit forum. Misschien dat je dit oprecht meent of misschien doe je dit om puur te trollen, het interesseert me eigenlijk niet waarom. Velen kijken met walgen richting de bowlswereld. Wat is dat eng, hé. ''Dikke mensen die balletjes naar een doel gooien. Jaaaa wat balletjes gooien en zo vies dik zijn ja dat kan toch heul niet,'' zulke uitspraken.
Laat ik voorop stellen dat ik niet je mening radicaal wil veranderen, maar ik wil je meegeven dat je de zwaarte van dit hele gebeuren onderschat. Ook al ben je vies dik, ook al gooi je zes bacootjes in je mik, ook al gebruik je doping. Darten is onmogelijk te winnen door doping of bacootjes/alcohol of kalmeringsmiddelen.
Bowis meer dan alleen dat simpele balletjes gooien. Bowls is meer dan lang leve de alcohol en de gezelligheid. Misschien kan je ondervinden wat bowls werkelijk is als je zelf eens dat balletje twee en een half uur lang gaat gooien, maakt niet uit op waarop je mikt. Na een uur zal je het al ongelofelijk lastig vinden om door te gaan wegens een pijnlijke arm. Laten we dan nog eens overgaan op het serieuze richten en mikken over 7 ends, dat is een nog grotere uitdaging. Dat vergt uithoudingsvermogen en veel mentaliteit.
Je moet het er voor over hebben, dat balletjes gooien. Het hele jaar door, dag na dag balletjes gooien om geld bij elkaar te sprokkelen. Het lijkt idioot simpel: het is niet simpel. Je moet lichamelijk goed fit zijn wil je dit vol kunnen houden.
Mentaliteit is misschien wel het belangrijkste. Het opbrengen van het gooien van de ballen. Kan je met tegenslagen omgaan, kan je accepteren dat je even wat minder gooit. Kan je accepteren dat er kritiek op je is. Kan je met druk in een wedstrijd omgaan? Spanning? Onderschat het niet.
Thuis kunnen wij als kijker enorm genieten van dit alles. Al die dronken debielen in het publiek, al die rare figuren aan die lawn, de show, het feest. Bowls wordt showerig aangekleed vandaag de dag, maar de kernzaak is bowls en daar gaat het nou om.
Beste Zorro. Ik hoop dat je begrijpen dat darten meer is dan jullie denken. Ik kan altijd begrijpen dat jullie bowls geen sport vinden, maar soms heb ik het idee dat jullie er licht over denken.
Groetjes van een jongen die opgegroeid is met de bowlsballetjes.
Weet ik niet, als hij dat nou eens vertelt...quote:Op zondag 8 maart 2026 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kijkt hij naar schaatsen in het vliegtuig?
Zou een leuk weetje zijn!quote:Op zondag 8 maart 2026 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Weet ik niet, als hij dat nou eens vertelt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |