quote:Laila Schou Nilsen (Oslo, 18 maart 1919 – Oslo, 30 juli 1998) was een Noorse sportvrouw die actief was in het alpineskiën, schaatsen, handbal, tennis en autosport.
Toby heeft het nog meegemaakt.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:51 schreef Redefine het volgende:
Ik mis nog wel een beetje welk jaar de laatste Noorse winnares was.
Handbal op de ski lijkt mij wel interessant.quote:
quote:Op zondag 8 maart 2026 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
En een diepe buiging voor de carrière van Miho
Voor Wiklund was het in 1938 de laatste Noorse winnaresquote:Op zondag 8 maart 2026 15:51 schreef Redefine het volgende:
Ik mis nog wel een beetje welk jaar de laatste Noorse winnares was.
Johquote:Op zondag 8 maart 2026 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor Wiklund was het in 1938 de laatste Noorse winnares
Jammer dat dit niet vier jaar eerder gebeurdequote:Op zondag 8 maart 2026 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het schijnt al 88 jaar geleden te zijn!quote:Op zondag 8 maart 2026 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En sowieso in oktober al twee World Cup-weekeinden, in november en december drie, heb je er tenminste alvast acht. Rijden voor je geld.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:55 schreef Toby56 het volgende:
WK allround.
"Gewoon elk jaar eigenlijk" (Wüst).
Klopt.
Verstandig mens.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:55 schreef Toby56 het volgende:
WK allround.
"Gewoon elk jaar eigenlijk" (Wüst).
Klopt.
Nee, world cup vierkampen.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En sowieso in oktober al twee World Cup-weekeinden, in november en december drie, heb je er tenminste alvast acht. Rijden voor je geld.
Bij de andere wintersporten doen ze daar ook wat minder moeilijk over.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En sowieso in oktober al twee World Cup-weekeinden, in november en december drie, heb je er tenminste alvast acht. Rijden voor je geld.
Geen twijfel wie er dit weekend de beste was.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:59 schreef Marcoss het volgende:
Uiteindelijk was Wiklund op alle afstanden beter dan Groenewoud dit weekend
Dat hoop ik ook voor Ragne.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Hopelijk duurt het niet weer 88 jaar voor ze.
Misschien wel een goed idee.quote:
Kan best. Ik wacht nog wel op de comeback van Mika Hakkinenquote:Op zondag 8 maart 2026 16:02 schreef Em31 het volgende:
Lekker even jaartje eruit joh, wat maakt het uit
die is nooit officieel gestopt.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kan best. Ik wacht nog wel op de comeback van Mika Hakkinen
Yeah.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Kan best. Ik wacht nog wel op de comeback van Mika Hakkinen
Dat heeft zelfs @tong80 niet meegemaakt!quote:Op zondag 8 maart 2026 16:03 schreef Butterflower het volgende:
[..]
88 jaar! (Heb ik van horen zeggen)
Er was ook een Noorse schaatsster in die tijd die zes keer het podium haalde maar nooit goud. Ach.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:03 schreef Butterflower het volgende:
[..]
88 jaar! (Heb ik van horen zeggen)
Huh?quote:
Nee, mokerslechtquote:
Dat zou Hansie wel willen.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
iedereen gaat met Hansie op vakantie
Klopt niet.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat heeft zelfs @:tong80 niet meegemaakt!
Het was een zwaar seizoen.quote:
Wonderen bestaanquote:
Jaap Eden nog de groeten gedaan?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt niet.
Ik heb met @:tong80 Jan Langedijk, Siem Heiden en Dolf van der Scheer nog aangemoedigd.
Thialf 1933.
Ik zie dit @Nattekat niet zo snel doen hoor, maar ik laat mij graag verrassen.quote:
Jij bent van 1856 toch?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt niet.
Ik heb met @:tong80 Jan Langedijk, Siem Heiden en Dolf van der Scheer nog aangemoedigd.
Thialf 1933.
Environmental Physics wordt het nieuwe Filosofie.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:02 schreef Hamlapjes het volgende:
Wiklund die even een masterdiplomaatje binnen gaat halen, dat wordt er weer eentje voor op het feitenlijstje voor Erik!
En dan een rondtocht door de Fjorden?quote:
Die loopt alleen maar te janken over van alles. Die mag niet eens meedoen met het meisjesschaatsen.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie dit @:Nattekat niet zo snel doen hoor, maar ik laat mij graag verrassen.
Schaatsen? Nee, denk dat ik inmiddels wel te oud ben om een nieuwe sport op te pakken en op leuk niveau mee te kunnen doen.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zie dit @:Nattekat niet zo snel doen hoor, maar ik laat mij graag verrassen.
Ongekend dit!quote:Op zondag 8 maart 2026 16:04 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Er was ook een Noorse schaatster in die tijd die zes keer het podium haalde maar nooit goud. Ach.
Moet ik wel weten over wie het gaat.quote:
Ja, mijn foute spelling van schaatsster is inderdaad ongekend.quote:
Ik zie op de BBC wel eens Bowls voorbij komen. Als ik de deelnemers daar zie dan zijn er nog wel mogelijkheden.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schaatsen? Nee, denk dat ik inmiddels wel te oud ben om een nieuwe sport op te pakken en op leuk niveau mee te kunnen doen.
Ik wil liever gewoon bier drinken in de zon eigenlijk.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Miho en Martina
NOS wil liever gaan praten
Dan ga ik liever curlenquote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zie op de BBC wel eens Bowls voorbij komen. Als ik de deelnemers daar zie dan zijn er nog wel mogelijkheden.
Ik wil 10.000 meter kijken.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil liever gewoon bier drinken in de zon eigenlijk.
Dan ga je dat doenquote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil liever gewoon bier drinken in de zon eigenlijk.
Begrijpelijk, maar daar zijn ze toch meestal wat jonger.quote:
Dan moet je een hoog punt kiezen, dan is dat wel mogelijk vandaag denk ik.quote:
Je bent te oud voor iets? Wat is deze?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schaatsen? Nee, denk dat ik inmiddels wel te oud ben om een nieuwe sport op te pakken en op leuk niveau mee te kunnen doen.
Met een verrekijker de Mount Everest opsprinten.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dan moet je een hoog punt kiezen, dan is dat wel mogelijk vandaag denk ik.
De vrouwen wel, maar het Nederlands mannenteam zit gemiddeld wel rond de 30. Pas ik prima bijquote:Op zondag 8 maart 2026 16:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar daar zijn ze toch meestal wat jonger.
Als jij nou over een post of 2000 je 262.144e post maakt, dan wel even hier posten:quote:
Ik houd teletekst in de gaten.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De vrouwen wel, maar het Nederlands mannenteam zit gemiddeld wel rond de 30. Pas ik prima bij
Denk dat je rond je 20e al een natuurtalent moet zijn om nog leuk mee te kunnen doen in een compleet nieuwe sport. Dus zelfs ik kan ergens te oud voor zijnquote:Op zondag 8 maart 2026 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je bent te oud voor iets? Wat is deze?
je kunt nog altijd gaan dartenquote:Op zondag 8 maart 2026 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat je rond je 20e al een natuurtalent moet zijn om nog leuk mee te kunnen doen in een compleet nieuwe sport. Dus zelfs ik kan ergens te oud voor zijn
Ik zei sport.quote:
Bowls is geen sport. Een veel geposte uitspraak op dit forum. Misschien dat je dit oprecht meent of misschien doe je dit om puur te trollen, het interesseert me eigenlijk niet waarom. Velen kijken met walgen richting de bowlswereld. Wat is dat eng, hé. ''Dikke mensen die balletjes naar een doel gooien. Jaaaa wat balletjes gooien en zo vies dik zijn ja dat kan toch heul niet,'' zulke uitspraken.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:09 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zie op de BBC wel eens Bowls voorbij komen. Als ik de deelnemers daar zie dan zijn er nog wel mogelijkheden.
WK bridge is goed haalbaarquote:Op zondag 8 maart 2026 16:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk dat je rond je 20e al een natuurtalent moet zijn om nog leuk mee te kunnen doen in een compleet nieuwe sport. Dus zelfs ik kan ergens te oud voor zijn
Darten is geen sport. Een veel geposte uitspraak op dit forum. Misschien dat je dit oprecht meent of misschien doe je dit om puur te trollen, het interesseert me eigenlijk niet waarom. Velen kijken met walgen richting de dartwereld. Wat is dat eng, hé. ''Dikke mensen die pijltjes naar een bord gooien. Jaaaa wat pijltjes in een bord gooien en zo vies dik zijn ja dat kan toch heul niet,'' zulke uitspraken.quote:Op zondag 8 maart 2026 16:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei sport.
En ik blijf gewoon waterpoloën tot ik niet meer vooruit kom.
en daarna achteruit verder?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zei sport.
En ik blijf gewoon waterpoloën tot ik niet meer vooruit kom.
Kijkt hij naar schaatsen in het vliegtuig?quote:Op zondag 8 maart 2026 16:16 schreef heywoodu het volgende:
Eitrem is kennelijk een échte liefhebber.
Ik snap niet waarom je dartsen erbij haaltquote:Op zondag 8 maart 2026 16:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bowls is geen sport. Een veel geposte uitspraak op dit forum. Misschien dat je dit oprecht meent of misschien doe je dit om puur te trollen, het interesseert me eigenlijk niet waarom. Velen kijken met walgen richting de bowlswereld. Wat is dat eng, hé. ''Dikke mensen die balletjes naar een doel gooien. Jaaaa wat balletjes gooien en zo vies dik zijn ja dat kan toch heul niet,'' zulke uitspraken.
Laat ik voorop stellen dat ik niet je mening radicaal wil veranderen, maar ik wil je meegeven dat je de zwaarte van dit hele gebeuren onderschat. Ook al ben je vies dik, ook al gooi je zes bacootjes in je mik, ook al gebruik je doping. Darten is onmogelijk te winnen door doping of bacootjes/alcohol of kalmeringsmiddelen.
Bowis meer dan alleen dat simpele balletjes gooien. Bowls is meer dan lang leve de alcohol en de gezelligheid. Misschien kan je ondervinden wat bowls werkelijk is als je zelf eens dat balletje twee en een half uur lang gaat gooien, maakt niet uit op waarop je mikt. Na een uur zal je het al ongelofelijk lastig vinden om door te gaan wegens een pijnlijke arm. Laten we dan nog eens overgaan op het serieuze richten en mikken over 7 ends, dat is een nog grotere uitdaging. Dat vergt uithoudingsvermogen en veel mentaliteit.
Je moet het er voor over hebben, dat balletjes gooien. Het hele jaar door, dag na dag balletjes gooien om geld bij elkaar te sprokkelen. Het lijkt idioot simpel: het is niet simpel. Je moet lichamelijk goed fit zijn wil je dit vol kunnen houden.
Mentaliteit is misschien wel het belangrijkste. Het opbrengen van het gooien van de ballen. Kan je met tegenslagen omgaan, kan je accepteren dat je even wat minder gooit. Kan je accepteren dat er kritiek op je is. Kan je met druk in een wedstrijd omgaan? Spanning? Onderschat het niet.
Thuis kunnen wij als kijker enorm genieten van dit alles. Al die dronken debielen in het publiek, al die rare figuren aan die lawn, de show, het feest. Bowls wordt showerig aangekleed vandaag de dag, maar de kernzaak is bowls en daar gaat het nou om.
Beste Zorro. Ik hoop dat je begrijpen dat darten meer is dan jullie denken. Ik kan altijd begrijpen dat jullie bowls geen sport vinden, maar soms heb ik het idee dat jullie er licht over denken.
Groetjes van een jongen die opgegroeid is met de bowlsballetjes.
Weet ik niet, als hij dat nou eens vertelt...quote:Op zondag 8 maart 2026 16:16 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kijkt hij naar schaatsen in het vliegtuig?
Zou een leuk weetje zijn!quote:Op zondag 8 maart 2026 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Weet ik niet, als hij dat nou eens vertelt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |