Al besprokenquote:Op zondag 8 maart 2026 15:03 schreef heywoodu het volgende: Nou, Stolz is precies halverwege zijn wedstrijdweek.
Ja Viaplay, dat lijkt me voor niemand beter.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:03 schreef Van_Poppel het volgende: [..] Martin zei dat het tegenwoordig achter de decoder zit.
Nahquote:Op zondag 8 maart 2026 15:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb echt geen zin om hier nog tot 6 uur naar te gaan zitten kijken eigenlijk. Even een rondje lopen buiten
Bij schaatsen is het wat lastiger om echt te profiteren in vergelijking met wielrennen of hardlopenquote:Op zondag 8 maart 2026 15:05 schreef Faraday01 het volgende:
Mag Stolz eigenlijk heel rustig vertrekken, gelapt worden. Vervolgens 20 rondjes in het wiel om de laatste 3-4 rondjes proberen 6 a 7 seconden weg te rijden? Hij zal het niet kunnen, maar zou het mogen? Of mag je niet stayeren?
En vooral ook net na een 1500 meter.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:05 schreef Vlinder het volgende:
"are you tired now?"
Nee. Joh. Kan nog drie dagen sprinten
Patat met:quote:Op zondag 8 maart 2026 14:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Niet in Fryslân. Tenzij gehaald bij een toko met friet in de naam of een Vlaming ofzo.
faaaaak. Ik ben ouderquote:Irene Karlijn (Ireen) Wüst (Goirle, 1 april 1986)
Ik zie aardappelen en patatquote:Op zondag 8 maart 2026 15:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Patat met:
[ afbeelding ]
Friet met:
[ afbeelding ]
Geef mij maar friet.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Patat met:
[ afbeelding ]
Friet met:
[ afbeelding ]
Dat is alleen maar een afkorting van de bereidingswijze van een gerechtquote:
Voor mij persoonlijk zijn de puur afstandsgerichte world cups en het toenemend heilig verklaren van de OS de oorspronkelijke oorzaak van de verminderde interesse in het allrounden.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:09 schreef heywoodu het volgende:
Nee Chris, niet elk jaar een WK, dat maakt het niet interessanter. Zeker in een sport waarin je drie vormen van WK's hebt, dat snappen alleen WIJ.
WK allround en WK sprint kan toch best elk jaar?quote:Op zondag 8 maart 2026 15:09 schreef heywoodu het volgende:
Nee Chris, niet elk jaar een WK, dat maakt het niet interessanter. Zeker in een sport waarin je drie vormen van WK's hebt, dat snappen alleen WIJ.
De eerste stap is een grondige herziening van het coachingsteam bij Essentquote:Op zondag 8 maart 2026 15:12 schreef wimderon het volgende:
Als je een stap zet op de 500 en 1500 doe je alsnog niet mee Chris, omdat je op de 5000 en 10000 ook al langzamer bent dan Eitrem, Jilek en co.
Weer wat geleerd vandaagquote:De naam Thialf is afgeleid van Thialfi, de snelvoetige knecht van Thor, de Germaanse god van de donder.
En nu staat het voor Koning Winter.quote:
Ik heb er laatst nog op het ijs gestaan, ik was op dat moment inderdaad zeer snelvoetigquote:
Lijkt mij ook, zeker omdat het EK afstanden geen meerwaarde heeft.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
WK allround en WK sprint kan toch best elk jaar?
Dit was toevallig dan nog wel een sympathiek interviewquote:
quote:Op zondag 8 maart 2026 15:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan moet je het tweede plaatje ook even bekijken, dan zie je de gefrituurde versie daarvan.
Patat:quote:Op zondag 8 maart 2026 15:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Patat met:
[ afbeelding ]
Friet met:
[ afbeelding ]
Ik zie twee keer patatquote:Op zondag 8 maart 2026 15:17 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Patat:
[ afbeelding ]
Friet:
[ afbeelding ]
Ja. Twee toernooien dus.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:02 schreef franklop het volgende:
[..]
3.000 op de sprint, 7.000 gehad bij allround en nog 10.000 te gaan
Ik ben de moeilijkste niet.quote:
Maar dan geen WK afstanden meer? Want een jaar met allebei is ook kut.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
WK allround en WK sprint kan toch best elk jaar?
In het Noors is het pommes frites! Dat klinkt ook altijd wat dubbel.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Over patatten, frieten, Beune, Groenewoud en Wiklund.
Omdat ze een goede 3 kilometer reed?quote:
Dus elk jaar alles. Waardoor toppers dingen over moeten slaan...quote:Op zondag 8 maart 2026 15:13 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk zijn de puur afstandsgerichte world cups en het toenemend heilig verklaren van de OS de oorspronkelijke oorzaak van de verminderde interesse in het allrounden.
Als ik altijd maar weer hoor hoeveel toppers world cups laten lopen voor dit of voor dat.
Maar ja, het gaat om de poen.
Als het echter aan mij ligt: ieder jaar een EK en WK allround, en ieder jaar een WK sprint.
Waar je zelfs iemand Jordan Stolz inzinkingen kunt zien krijgen.
En waar je moet rekenen en nadenken, naast alleen maar hard gaan.
Maar ik ben een oude lul.
Dat is de oorspronkelijke benaming.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
In het Noors is het pommes frites! Dat klinkt ook altijd wat dubbel.
Nee.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dus elk jaar alles. Waardoor toppers dingen over moeten slaan...
Over 2 jaar hebben we een kalender met allebeiquote:Op zondag 8 maart 2026 15:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan geen WK afstanden meer? Want een jaar met allebei is ook kut.
Gewoon het ene jaar WK afstanden en sprint, andere jaar WK afstanden.
Net zoals in de noordse sporten of alpineskiën, WK om het jaar, zodat het misschien ook meer echt een evenement is dan gewoon een dertien-in-een-dozijn weekeinde.
quote:
Top 8 (?) op de 3000 meter gaat dan boven top 8 in het klassement ofzo?quote:
En patat is hetgene wat je erin doet.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is alleen maar een afkorting van de bereidingswijze van een gerecht
Volgens mij wel, qua plek dan dacht ik (dus de nr. 5 op de 3km gaat voor op nr. 5 klassement, als die laatste niet in de top 8 staat). Als je top 8 in beide staat, dan mag je hem sowieso rijden.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Top 8 (?) op de 3000 meter gaat dan boven top 8 in het klassement ofzo?
De beste combinatiequote:Op zondag 8 maart 2026 15:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Maar er zijn nu niet per se heel veel meer wereldbekers dan voorheen.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nee.
Als je die world cups eruit schopt dan is het programma niet zwaarder.
Weg met die inhoudsloze world cups.
In het verleden hoefden toppers niets over te slaan. En toen waren er ook ieder jaar veel grote toernooien.
Dan heb je 2-3 weekeinden met NK's, 2-3 met EK's en 2-3 met WK's....en dan? Waar is een regulier circuit, waar worden alle lege weekeinden mee opgevuld? Zo'n halfbakken kalender helpt in elk geval om de interesse in de sport weg te drukken...quote:Op zondag 8 maart 2026 15:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nee.
Als je die world cups eruit schopt dan is het programma niet zwaarder.
Weg met die inhoudsloze world cups.
In het verleden hoefden toppers niets over te slaan. En toen waren er ook ieder jaar veel grote toernooien.
Je plaatst je met zowel top8 3km als top8 klassement. De rest wordt aangevuld met rijders die slechts aan één van deze voorwaarden hebben voldaan.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Juist dat het per jaar verschillend is, is verwarrend. Vind het bij het biatlon erg fijn dat het in principe elk jaar hetzelfde is (met als enige verschil WK of OS).quote:Op zondag 8 maart 2026 15:26 schreef heywoodu het volgende:
Maar goed, allerlei verschillende formats aan toernooien zijn voor potentieel nieuwe kijkers buiten Nederland verwarrend, heb ik tijdens de Spelen gemerkt. Als we het alleen voor Nederland en Noorwegen willen maken kunnen we inderdaad wel gewoon elk jaar alles doen, zo lang het nog bestaat
Daarom gewoon een vast ritme. Eén seizoen losse afstanden, andere seizoen klassementen.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Juist dat het per jaar verschillend is, is verwarrend. Vind het bij het biatlon erg fijn dat het in principe elk jaar hetzelfde is (met als enige verschil WK of OS).
Gewoon jaarlijks een EK allround, WK allround, een WK sprint en een WK afstanden organiseren. Zo hebben we dat de afgelopen 30 jaar gedaan. Dat beviel prima.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:26 schreef heywoodu het volgende:
Maar goed, allerlei verschillende formats aan toernooien zijn voor potentieel nieuwe kijkers buiten Nederland verwarrend, heb ik tijdens de Spelen gemerkt. Als we het alleen voor Nederland en Noorwegen willen maken kunnen we inderdaad wel gewoon elk jaar alles doen, zo lang het nog bestaat
Gewoon een WK allround in januari, en een WK sprint tijdens de WK afstanden.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarom gewoon een vast ritme. Eén seizoen losse afstanden, andere seizoen klassementen.
Er werden tussendoor vroeger ook wedstrijden gereden, toen nog om alleen de eer.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan heb je 2-3 weekeinden met NK's, 2-3 met EK's en 2-3 met WK's....en dan? Waar is een regulier circuit, waar worden alle lege weekeinden mee opgevuld? Zo'n halfbakken kalender helpt in elk geval om de interesse in de sport weg te drukken...
En het reguliere World Cup-circuit alweer klaar met Kerst?quote:Op zondag 8 maart 2026 15:29 schreef wimderon het volgende:
WK sprint ergens in januari, het WK afstanden midden/eind februari, het WK allround begin maart.
Zo moeilijk is het niet.
Kan best in de zomer.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En het reguliere World Cup-circuit alweer klaar met Kerst?
Die slaapt in haar schaatspak met goud om de nekquote:Op zondag 8 maart 2026 15:29 schreef Strani het volgende:
Nou ja, Antoinette zal er niet minder om kunnen slapen gok ik.
Tweede weekend januari nog een EK Allround.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:29 schreef wimderon het volgende:
WK sprint ergens in januari, het WK afstanden midden/eind februari, het WK allround begin maart.
Zo moeilijk is het niet.
Met de toevoeging van allerlei onderdelen hoeven de grote schaatslanden denk ik niet te klagen over dat ze tegengewerkt zouden worden.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er werden tussendoor vroeger ook wedstrijden gereden, toen nog om alleen de eer.
Nu kan dat om centen gaan.
Toernooien in Scandinavië, vaak kleine meerkampen, zowel tijdens het seizoen als in de hele maand maart. (Bij die toernooien in maart viel overigens wel veel (zwart) geld te verdienen door de toenmalige amateurs.)
Als je toernooien belangrijker maakt en bovendien een totaalklassement Olympisch, dan wordt het allrounden e.d. vanzelf weer populairder. Het is gewoon een kwestie van keuzes maken. Maar de ISU is al decennia bezig om de oorspronkelijke schaatslanden en de oorspronkelijke tradities tegen te werken.
Ja, en toen ik 20 was kon ik een rondje in 40 seconden.quote:
Ik ook wel denk ik.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:31 schreef Vaarsuvius2 het volgende:
[..]
Ja, en toen ik 20 was kon ik een rondje in 40 seconden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Vroeger waren er naast dat programma ook nog meer wereldbekers (en aparte sprint en lange afstand-wereldbekers) dan nu. En een wereldbekerfinale.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En het reguliere World Cup-circuit alweer klaar met Kerst?
Vroeger werd er nog niet zoveel geklaagd.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:32 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vroeger waren er naast dat programma ook nog meer wereldbekers (en aparte sprint en lange afstand-wereldbekers) dan nu. En een wereldbekerfinale.
Ook dat.quote:Op zondag 8 maart 2026 15:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vroeger werd er nog niet zoveel geklaagd.
Dat was niet zijn uitspraak? Dat zei Morozovaquote:Op zondag 8 maart 2026 15:29 schreef heywoodu het volgende:
In Almaty was het gewoon iets onder nul de afgelopen tijd. Met z'n -30.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |