SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK![]()
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
En dan helemaal lósgaan in de stadquote:Op vrijdag 6 maart 2026 10:41 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Overleg accountant gehad. Geen nieuwe acties voor mij. Nog even wat andere dingetjes afronden vandaag en dan de deur openen.
Minstensquote:Op vrijdag 6 maart 2026 10:48 schreef Strani het volgende:
[..]
En dan helemaal lósgaan in de stad![]()
![]()
Ladingen alcohol, cocaine, strippers!!
Het is Middelburg hè. Laten we beginnen met een extra schepje kaneel op de pannenkoek.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 10:48 schreef Strani het volgende:
[..]
En dan helemaal lósgaan in de stad![]()
![]()
Ladingen alcohol, cocaine, strippers!!
Vooruit, dat is inderdaad eigenlijk al gek genoeg.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 10:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is Middelburg hè. Laten we beginnen met een extra schepje kaneel op de pannenkoek.
Oei, hopen dat Nattekat en ESF1Gamer nog wat van je over laten danquote:Op vrijdag 6 maart 2026 07:31 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik heb straks mijn beoordelingsgesprek.
Daar ben ik niet bang voorquote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:47 schreef Meke het volgende:
[..]
Oei, hopen dat Nattekat en ESF1Gamer nog wat van je over laten dan
Zeg het maar jongens, wie moet ons gaan sponsoren?quote:Verdienmodel:
- donaties (hebben we al)
- abo's (hebben we al)
- betaalde items (hebben we al)
- sponsoring van forums, topicreeksen of nieuwsitems?
Moroccan Oil natuurlijkquote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:57 schreef Fred_B het volgende:
FB / FOK! plan de campagne
[..]
Zeg het maar jongens, wie moet ons gaan sponsoren?
“De De Ruyter Hagelslag ESF SC”
“Het Hans Grohe Kranen Nieuwtjes en Geruchten Topic”
“De Slagerij Gerrit Kreukniet Wie gaat er voor Nederland reeks”
“Het EaSytoys Forum - ESF”
Ik heb nog niet de hele post van Danny gelezen. Maar ben wel benieuwd of ESF ergens mee samengevoegd gaat worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zou wel terecht zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb nog niet de hele post van Danny gelezen. Maar ben wel benieuwd of ESF ergens mee samengevoegd gaat worden.
Ik denk ONZ
Flower Market Nederland sponsorde de Roemeense voorronde. Ik stel voor dat we die even gaan bellen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ESF lijkt me niet echt handig samen te voegen met MUZ of SHO ofzo, dus ik hoop dat dit gewoon los blijft.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:23 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb nog niet de hele post van Danny gelezen. Maar ben wel benieuwd of ESF ergens mee samengevoegd gaat worden.
Ik denk ONZ
Gaat stig zijn neef op de pijnbank leggen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Daar ben ik niet bang voor
Mag blijven en loonsverhoging
Het ene stukje spreekt de andere tegen.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ESF lijkt me niet echt handig samen te voegen met MUZ of SHO ofzo, dus ik hoop dat dit gewoon los blijft.
En hoewel er best een aantal goede ideeën in dat plan worden genoemd, lijkt “lossere moderatie” (om scherpere discussies te stimuleren) me er daar niet één van
Ed Sheeran natuurlijkquote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ben je al begonnen?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Gaat stig zijn neef op de pijnbank leggen.
Arme @NailQueenquote:
quote:Op vrijdag 6 maart 2026 14:00 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het was leuk jullie gekend te hebben
Je meot je bek houwe fred ga lekker thuis de gestapo uithangequote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, ESF lijkt me niet echt handig samen te voegen met MUZ of SHO ofzo, dus ik hoop dat dit gewoon los blijft.
En hoewel er best een aantal goede ideeën in dat plan worden genoemd, lijkt “lossere moderatie” (om scherpere discussies te stimuleren) me er daar niet één van
Hou gewoon je muil dicht antisemitische boomer! Jij bent zeker erelid van de AVRO die ons het Songfestival door de neus boren met hun woke boomknuffelidealenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Je meot je bek houwe fred ga lekker thuis de gestapo uithange
Nou, ik ben benieuwd!
We willen scherpe discussies. Dus Fred moet zijn bek meer opentrekken.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Je meot je bek houwe fred ga lekker thuis de gestapo uithange
Nou, ik ben benieuwd!
Ahh heerlijk dit. Nu wordt het eindelijk óns forum Fredquote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hou gewoon je muil dicht antisemitische boomer! Jij bent zeker erelid van de AVRO die ons het Songfestival door de neus boren met hun woke boomknuffelidealen![]()
Wel lekker dat Cyan en H_T nu niets hoeven doen. Het mag immers schuren.
Ik denk dat deze stijl inderdaad wel meer adverteerders gaat trekken.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Ahh heerlijk dit. Nu wordt het eindelijk óns forum Fred
Amai, Belgische adverteerdersquote:Op vrijdag 6 maart 2026 15:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk dat deze stijl inderdaad wel meer adverteerders gaat trekken.
quote:
Nou @Strani, daar gaan onze gezappige onderonsjes.quote:regels vastleggen voor hoe we dingen zeggen. minder grof. minder denigrerende termen.
en moetquote:crew behoort zich volledig aan de policy te houden
quote:minder strikt modereren
We gaan er gewoon wat ongezelligs van maken met z'n allenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:32 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Nou @:Strani, daar gaan onze gezappige onderonsjes.
Goed idee, ik begin alvast.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:38 schreef Strani het volgende:
[..]
We gaan er gewoon wat ongezelligs van maken met z'n allen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Een tripje boeken, wat een luiheid.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:39 schreef Strani het volgende:
Zojuist een tripje geboekt voor het midden van mei om naar Sevilla te gaanMet een dagtrip naar Córdoba en misschien ook nog één naar Cádiz.
Klinkt goedquote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:39 schreef Strani het volgende:
Zojuist een tripje geboekt voor het midden van mei om naar Sevilla te gaanMet een dagtrip naar Córdoba en misschien ook nog één naar Cádiz.
Het wordt voor hem tijd voor een pelgrimstocht naar Santiago de Compostela.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Een tripje boeken, wat een luiheid.
Vroeger ging men gewoon lopen, het is niet dat je helemaal naar het buitenland gaat ofzo.
Sevilla is altijd leukquote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:39 schreef Strani het volgende:
Precies, daar kan hij na Sevilla naartoe lopen en dan in een driehoekje terug naar huis.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het wordt voor hem tijd voor een pelgrimstocht naar Santiago de Compostela.
In zijn geval eerder een Fredgrimstocht naar Torremolinos denk ik.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het wordt voor hem tijd voor een pelgrimstocht naar Santiago de Compostela.
Je bent er lekker vroeg bij om het te vieren.quote:
AVROTROSquote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:57 schreef Fred_B het volgende:
FB / FOK! plan de campagne #1
[..]
Ze komt toch standaard.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 18:47 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Om dat te vieren is ze vandaag aangekondigd voor het grote songfestivalfeest (uiteraard)
Dat is misschien meer iets voor de serverruimte. Dat als FOK! down is wij met een woedende menigte het Cornald Maasgebouw bestormen.quote:
quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Goed idee, ik begin alvast.https://www.entreemagazin(...)leiden-opent-in-juniSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dit, Roger? Ik dacht dat Leiden de Spanjaarden had weggejaagd?
Vriendin van me had me een paar maanden terug uitgenodigd om mee te gaan naar Torremolinos, op haar kosten. In één kamer met een tweepersoonsbed.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:57 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In zijn geval eerder een Fredgrimstocht naar Torremolinos denk ik.
Jammer, Torremolinos is goed voor je taalontwikkeling. In dit geval het Amsterdams.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Vriendin van me had me een paar maanden terug uitgenodigd om mee te gaan naar Torremolinos, op haar kosten. In één kamer met een tweepersoonsbed.
Ik heb nee gezegd.
Dat kan ik hier waar ik woon ook wel leren. En het Haags er gratis bij.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Jammer, Torremolinos is goed voor je taalontwikkeling. In dit geval het Amsterdams.
Ze zoeken nog werknemers voor in de keuken.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:13 schreef Strani het volgende:
[..]
https://www.entreemagazin(...)leiden-opent-in-juni
Roger kan vast vroeg genoeg opstaan om een mooi Spaans ontbijtje te maken daarquote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:23 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ze zoeken nog werknemers voor in keuken.
ESF samenvoegen met een ander forum zou niet logisch zijn. Daarvoor lopen er toch (bijna) altijd wel teveel actuele topics. Idem voor nog een paar fora. Bij minder actieve fora kan het geen kwaad om ze samen te voegen. KAA en TRV bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, of ze kunnen niet genoeg mods meer vinden.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:42 schreef Redefine het volgende:
Sowieso vond ik het stuk over de moderatie heel erg lezen als 'De mods doen allemaal hun werk niet goed en het is vooral de schuld van de mods die te snel bannen en daardoor van FOK! vertrekken.'
Daar dacht ik ook al aan ja. Het is al moeilijk om iemand daarvoor te vinden. Ga dan vooral meer regels en sturing opleggen. Of nou ja de voorwaarden om mod te worden gaan omlaag en dubieuze users worden opeens mod.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, of ze kunnen niet genoeg mods meer vinden.
ESF loopt zéker in het voorjaar toch gewoon superlekker, dat zit wel veilig lijkt mequote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:42 schreef Redefine het volgende:
[..]
ESF samenvoegen met een ander forum zou niet logisch zijn. Daarvoor lopen er toch (bijna) altijd wel teveel actuele topics. Idem voor nog een paar fora. Bij minder actieve fora kan het geen kwaad om ze samen te voegen. KAA en TRV bijvoorbeeld.
Het punt over de moderatie lees ik zelf ook vooral als iets wat ik verwacht dat negatief uit gaat pakken ja. Ik vermoed nog meer ruimte voor idioten met debiele meningen etc. En daarbij voor de mods dat er nog meer inmenging gaat zijn in hoe ze hun werk doen.
Sowieso vond ik het stuk over de moderatie heel erg lezen als 'De mods doen allemaal hun werk niet goed en het is vooral de schuld van de mods die te snel bannen en daardoor van FOK! vertrekken.'
En ook al meerdere keren dat de leegloop van FOK! grotendeels komt doordat er users geband worden om niets i.p.v. dat vaste users vertrekken...
Dat ESF veilig zit leek mij ook wel jaquote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
ESF loopt zéker in het voorjaar toch gewoon superlekker, dat zit wel veilig lijkt me
Mja @Meke was een bijzondere keuze inderdaad.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:46 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook al aan ja. Het is al moeilijk om iemand daarvoor te vinden. Ga dan vooral meer regels en sturing opleggen. Of nou ja de voorwaarden om mod te worden gaan omlaag en dubieuze users worden opeens mod.
Dat was wel het moment dat ik dacht 'Ze moeten toch wel heel erg omhoog zitten he'quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Mja @:meke was een bijzondere keuze inderdaad.
Nou kunnen we inderdaad nooit meer wat tegen elkaar zeggenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 16:32 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
[..]
Nou @:Strani, daar gaan onze gezappige onderonsjes.
Doe je aan crew bashenquote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Mja @:meke was een bijzondere keuze inderdaad.
De Spanjaarden wel, het eten hebben we gehouden.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:13 schreef Strani het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 6 maart 2026 19:13 schreef Strani het volgende:
[..]
quote:Het nieuwe Spaanse restaurant Los Cosmos
Een Spaans restaurant waar Spaanse invloeden een belangrijk rol spelen. Mind is blown.quote:Bij Los Cosmos spelen Spaanse invloeden een belangrijke rol. Zo bereidt de keuken Spaanse tapasgerechten.
Het menu is aardig onleesbaar, dus het zal wel echt Spaans zijn lijkt me.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:08 schreef Redefine het volgende:
Bij zo'n Spaans restaurant vraag ik mij wel af hoe Spaans het echt is. Als het een echte Spanjaard is dan zou ik zeker weleens een keer moeten gaan etenMaar meestal zijn dit soort restaurants een veredelde vreetschuur waar je 'Spaans' kunt eten...
Nee alsof het normale namen zijn. Het zijn duidelijk gewoon vertaalde namen voor Alejandro de Nimega en Roberto de los Vinos.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
De Spanjaarden wel, het eten hebben we gehouden.![]()
Of vond jij Alexander van Nimwegen en Rob van Wijnen wel lekker Spaans klinken?
Menu even bekeken. De Spaanse namen klinken een beetje als interessant doenerij als je ziet wat het betekend. Zit weinig echt Spaans bij.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:12 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Het menu is aardig onleesbaar, dus het zal wel echt Spaans zijn lijkt me.
De menukaarten die ik nog wel eens heb gezien van zogenaamde tapasrestaurants in Nederland hebben inderdaad weinig met Spanje te maken.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:08 schreef Redefine het volgende:
Bij zo'n Spaans restaurant vraag ik mij wel af hoe Spaans het echt is. Als het een echte Spanjaard is dan zou ik zeker weleens een keer moeten gaan etenMaar meestal zijn dit soort restaurants een veredelde vreetschuur waar je 'Spaans' kunt eten...
Nou, ik heb nu ook even gekeken en ik moet zeggen dat het bij deze heel erg meevaltquote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Menu even bekeken. De Spaanse namen klinken een beetje als interessant doenerij als je ziet wat het betekend. Zit weinig echt Spaans bij.
Klopt. Het kan altijd nog erger, La Cubanita, maar meestal is het dit wel. In Den Haag zat wel een echt (goed) Spaans restaurant. Die hadden bijvoorbeeld zarzuela op de kaart staan. Dat zegt wel veel. Maar die zit er helaas al een aantal jaar niet meer.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 21:16 schreef Strani het volgende:
[..]
De menukaarten die ik nog wel eens heb gezien van zogenaamde tapasrestaurants in Nederland hebben inderdaad weinig met Spanje te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |