Dat is wat ik steeds bedoel met die "oninspirerende bende". Dit zie je in Europa ook terug. Het is allemaal zo halfhartig en zo slap. Zo ongemeend. Dat geloof je als Oekraïense burger toch niet?quote:Op woensdag 25 februari 2026 09:19 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
[..]
klaar om opgepeuzeld te worden door zijn buitenlandse evenknieën
wat zo'n nitwit zegt is het laatste van de Oekraïense burger zijn zorgen imoquote:Op woensdag 25 februari 2026 09:30 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dat is wat ik steeds bedoel met die "oninspirerende bende". Dit zie je in Europa ook terug. Het is allemaal zo halfhartig en zo slap. Zo ongemeend. Dat geloof je als Oekraïense burger toch niet?
Meer dan genoeg bots online tegenwoordig.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit zijn echt hele standaard reacties op internet. Op X lees je weinig anders. Eigenlijk zijn ze nog vrij gematigd.
Ik blijf erbij dat het de Russen waren.quote:Op woensdag 25 februari 2026 09:37 schreef Wantie het volgende:
Nou, de pro-Russen kunnen Sjoerd daardoor natuurlijk niet serieus nemen.
De nemen zo'n beschuldiging erg hoog op. Dat hebben we destijds ook op Fok gezien.
Voor alle anderen:
Het is nog steeds niet bekend wie achter de aanslag zat en een sterke aanwijzing hebben wil niet zeggen dat je 100% bewijs in handen hebt.
Ik ook, maar we zijn wel roependen in de woestijnquote:Op woensdag 25 februari 2026 10:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het de Russen waren.
Ik ga nog mee met de theorie van Seymour Hersh.quote:Op woensdag 25 februari 2026 10:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het de Russen waren.
Ik heb geen idee wie het gedaan heeft.quote:Op woensdag 25 februari 2026 11:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ook, maar we zijn wel roependen in de woestijn
Vanwege Starlink? lolquote:A 16-year-old girl and a 19-year-old boy were detained in Kyiv for burning three Tesla cars on behalf of the Russian Federation.
Of the promised $2,000 for the arson, they were only given $20. Now they face 10 years in prison
Waarom zouden ze. Niemand houdt zich aan die afspraak en Rusland is zich én aan het opheffen, waar China baat bij heeft én met minimale inzet Westerse Defensie aan het uithollen. Win win.quote:Op woensdag 25 februari 2026 13:57 schreef Pegos het volgende:
Naast de extra garanties die Amerika, Groot Brittannië en Rusland aan Oekraïne hebben gegeven hebben ook Frankrijk en China een iets afgezwakte vorm van extra garanties gegeven.
China houdt zich daar, door het leveren van militaire middelen en steun aan Poetins imperialistische ambities, nauwelijks tot niet aan en dat is hen gewoon ernstig aan te rekenen.
Tot op heden doen we dit nauwelijks.
De oorlog zou sneller tot een einde kunnen komen als China Poetin tot de orde roept.
Denk dat we wel een redelijk beeld hebben wat ook gewoon in de MSM benoemd is afgelopen jaren. Ik zie niet waarom ik daar aan zou moeten twijfelen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 12:03 schreef Wantie het volgende:
Ik heb geen idee wie het gedaan heeft.
Nou, het ontbreken van bewijs lijkt mij een goede reden.quote:Op woensdag 25 februari 2026 14:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat we wel een redelijk beeld hebben wat ook gewoon in de MSM benoemd is afgelopen jaren. Ik zie niet waarom ik daar aan zou moeten twijfelen.
Westerse defensie wordt niet uitgehold.quote:Op woensdag 25 februari 2026 14:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Waarom zouden ze. Niemand houdt zich aan die afspraak en Rusland is zich én aan het opheffen, waar China baat bij heeft én met minimale inzet Westerse Defensie aan het uithollen. Win win.
Als het westen (wij dus) nu echt ons best deden en alle mogelijke middelen ter beschikking stelden op inzet van mensen na. Dan was Rusland tot aan Jekaterinenburg terug geduwd.
Afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid. Nogmaals, ik heb geen rede om aan het consensusbeeld te twijfelen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 14:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, het ontbreken van bewijs lijkt mij een goede reden.
En wat is dat concensus beeld dan?quote:Op woensdag 25 februari 2026 15:33 schreef Discombobulate het volgende:
ik heb geen rede om aan het consensusbeeld te twijfelen.
Je gaat het pas zien als je het doorhebtquote:Op woensdag 25 februari 2026 15:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid. Nogmaals, ik heb geen rede om aan het consensusbeeld te twijfelen.
Onschuldig tot het tegendeel is bewezen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 15:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Afwezigheid van bewijs is geen bewijs van afwezigheid.
Er is geen consensus.quote:Nogmaals, ik heb geen rede om aan het consensusbeeld te twijfelen.
Orbán is flink aan het escaleren de laatste tijd.quote:Oekraïne zou plannen hebben om de Hongaarse energie‑infrastructuur te ontwrichten. Dat zegt de Hongaarse premier Viktor Orbán. Hongarije zal daarom soldaten en extra materieel inzetten om zijn energievoorzieningen beter te beschermen.
,,Ik zie dat Oekraïne bijkomende acties voorbereidt om onze energievoorziening te ontwrichten”, zegt Orbán. ,,Daarom heb ik opdracht gegeven om de bescherming van onze kritieke energie‑infrastructuur te versterken. Dat betekent dat we soldaten en het nodige materieel inzetten om mogelijke aanvallen in de omgeving van onze energievoorzieningen af te slaan.”
quote:Zelensky: There were precise Flamingo missile attacks at a distance of 1,400 km.
They will increase the quantity; this depends on money and certain components. Depending on the quantity, we will have more successful strikes.
I wouldn't want to say how many Flamingos were used this time—with what quantity—but I would like to say that while there were some interceptions by Russian air defense, there were also many that weren't intercepted and hit their targets precisely.
But most importantly, all the missiles that were launched reached their destination.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2026624813985304937
Die heeft blijkbaar een buitenlandse vijand nodig om de verkiezingen te winnen. Dat hij de EU daarvoor gebruikt is dan nog daar aan toe, maar dat hij Oekraïne hiervoor misbruikt is wel bijzonder laag en laf.quote:Op woensdag 25 februari 2026 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Orbán is flink aan het escaleren de laatste tijd.
Ik kijk nu enorm uit naar alle dirt over de oppositieleider en allerlei toevallige incidenten in het land (van buitenlanders).quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:33 schreef Since2003 het volgende:
Vieze Hongaarse peasants moeten gewoon doen wat Brussel eist.
Het is zeker zo dat er kennelijk onvoldoende duidelijk is wat die extra garanties nu wel en niet inhouden. Maar nieuwe keiharde garanties heeft Oekraïne dus ook niets aan. Vooral met democratieën is het geen goed zakendoen op termijn, omdat de actoren en hun drijfveren blijkbaar zomaar kunnen wijzigen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 22:18 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Amerika heeft die keiharde garanties niet gegeven want toen speelde ze al een vuil spelletje. De tekst in de Russische en Oekraïense versie van het memorandum van Boedapest zijn anders dan de Engelse versie.
In de Russische en Oekraïense versie staat er in hun taal veiligheidsgarantie (Security guarantee), in de Engelse versie staat er security assurances. Dit hebben ze expres laten aanpassen omdat garantie betekent dat je militair in moet grijpen en daar zaten ze niet op te wachten terwijl assurances op allerlei manieren kon worden uitgelegd.
Oftewel, Oekraïne heeft destijds hun kernwapens opgegeven voor een dooie mus van de Amerikanen want het bleek achteraf geen ruk waard.
Ook China heeft toen in 1994 en nogmaals in 2013 (ondertekent door Xi Jinping zelf!) veiligheidsgaranties afgegeven aan Oekraïne bij een mogelijke inval. Ook die garanties zijn waardeloos gebleken want ze steunen actief de partij achter de inval.
Dus ja, dat Oekraïne zich niet nogmaals gaat laten naaien door waardeloze garanties en nu wel op zoek is naar een keiharde garantie is niet meer dan logisch..
Het zal ongetwijfeld een sp3ctakel worden.quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik kijk nu enorm uit naar alle dirt over de oppositieleider en allerlei toevallige incidenten in het land (van buitenlanders).
Hongaarse kloothommels hebben 4 jaar de tijd gehad om hun aanvoerlijnen niet door oorlogsgebied te laten lopen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:33 schreef Since2003 het volgende:
allemaal oude mensen uit de USSR tijd, de jongeren zijn in Duitsland en hierquote:Op woensdag 25 februari 2026 21:33 schreef Since2003 het volgende:
quote:The EU has found a replacement for "Dru¸ba": how Croatia will help curb Orban's veto, - Euronews
According to the conclusions of EU experts, the capacities of the Croatian operator JANAF are sufficient to meet the needs of Hungary and Slovakia.
Al krijgen ze via een omweg het dubbele, daar is het ze niet om te doen. Het zijn russische ratten.quote:
Dat betekent toch slechts dat Zelensky binnen een maand al het gebied dat Putin wil moet opgeven?quote:Op donderdag 26 februari 2026 00:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Hoevaak hebben we dit nu al gehoord.
zou me niets verbazen als ie musk opdracht gaat geven om starlink helemaal uit te zettenquote:Op donderdag 26 februari 2026 00:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Hoevaak hebben we dit nu al gehoord.
https://www.newscientist.(...)ar-game-simulations/quote:AIs can’t stop recommending nuclear strikes in war game simulations
Advanced AI models appear willing to deploy nuclear weapons without the same reservations humans have when put into simulated geopolitical crises.
Kenneth Payne at King’s College London set three leading large language models – GPT-5.2, Claude Sonnet 4 and Gemini 3 Flash – against each other in simulated war games. The scenarios involved intense international standoffs, including border disputes, competition for scarce resources and existential threats to regime survival.
Niet heel interessant toch? Maar kan maar klein stukje lezen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 08:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://www.newscientist.(...)ar-game-simulations/
Interessant wel.
Gewoon geld in blijven pompen houdt het vanzelf opquote:Op donderdag 26 februari 2026 01:38 schreef svann het volgende:
Net op de BBC The Zero Line: Inside Russia's War gekeken.
Hoe het er aan het front aan toe gaat of het lot van een dissident.
Dat soort verhalen en beelden zijn hier al vaak langs gekomen, de onmenselijkheid blijft ijzingwekkend.
Zeker, hoe meer dooie russen hoe beter.quote:Op donderdag 26 februari 2026 09:05 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Gewoon geld in blijven pompen houdt het vanzelf op
Eerder doodeng gezien de belachelijke drive die het Pentagon heeft om Claude AI diep in te voeren zonder begrenzing. Voor je het weet hangen ze het aan systemen waar het niet aan moet hangen, nou zal dat met nukes wel meevallen maar ook met niet kernwapens kan je een hoop mensen doden..quote:Op donderdag 26 februari 2026 08:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
https://www.newscientist.(...)ar-game-simulations/
Interessant wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |