![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gordon kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, of je wel of niet een al dan niet in het bos schijtende paus bent, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, dat FOK advertenties bloedirritant zijn, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je laatste ervaring met afgelopen ESF en hoeveel meltdowns je dat bezorgd heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
De Sahara is zonder meer erg droog.
Ik vind dat snowboardspringen dus maar lastig te volgen. Sommige dingen zien er prima uit, maar hebben dan een lagere score dan dingen die heel shaky overkomen.
Zoals deze was netjes maar heel saai in mijn ogen. Maar wel 82 punten.
En die Nederlandse sprongen waren ook netjes en saai en die kregen iets van 50 punten.
quote:
Ja, ik denk niet dat het “altijd tegen ons” is, want de juryleden zijn best consequent de hele tijd. Maar de precieze logica weet ik ook niet.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ik heb het aanschouwd. Ik heb er wel weer genoeg van gezien. Niet mijn sport.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op zondag 8 februari 2026 21:57 schreef Yesse het volgende:[..]
Wat is dan jouw favoriet? Ik vind alles altijd wel tof om even te aanschouwen. Ook alles met een slee vind ik belachelijk knap.
Curling is mijn favoriet.
Fuck the EBU.
Zijn er mensen die vannacht opblijven voor Bad Bunny (en de superbowl)?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ik ben al geen fan van American Football, maar met kwalitatief uitermate teleurstellende muziek er nog bij heb ik nog minder zin om te gaan kijken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Op zondag 8 februari 2026 21:30 schreef Fred_B het volgende:Ik vind dat snowboardspringen dus maar lastig te volgen. Sommige dingen zien er prima uit, maar hebben dan een lagere score dan dingen die heel shaky overkomen.
Ik vind het juist verrassend makkelijk te volgen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat heb ik meegekregen ja. Dat is wel weer leuk. Vooral door de spagaat dat Maga Puerto Rico nu wel of niet tot Amerika willen rekenen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Nope moet er vroeg uit en heb hoegenaamd niks met rapachtige types
Same shit, different day
SC hopper present
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
Goedemorgen
Ik heb niks meegekregen van de Super Bowl van vannacht.
En dat vond ik ook totaal niet erg. Ik heb niks met American Football.
Fuck the EBU.
quote:
Volgens de kranten was de rust het hoogtepunt, dus daar gaat wel iets mis.
Goedemorgen
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Ben benieuwd of Leerdam het waar gaat maken straks.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
quote:
Op maandag 9 februari 2026 11:05 schreef Arizona het volgende:[..]
Ik hoor net op de radio dat we pech hebben dat ze alledrie in de buitenbaan starten, dat de winnaar in 64% van de gevallen uit de binnenbaan komt. Altijd tegen ons

Begin jij nu ook al
"Omae wa mou shindeiru."
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op maandag 9 februari 2026 11:05 schreef Arizona het volgende:[..]
Ik hoor net op de radio dat we pech hebben dat ze alledrie in de buitenbaan starten, dat de winnaar in 64% van de gevallen uit de binnenbaan komt. Altijd tegen ons

36% kans dus om wel gewoon te winnen.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op maandag 9 februari 2026 12:03 schreef NailQueen het volgende:[..]
Wat ik apart vind is dat de MAGA-beweging dus beweerd dat Bad Bunny er niet mag optreden omdat hij niet Amerikaans is. Terwijl de afgelopen jaren de halftime show gedaan werd door artiesten zoals Rihanna, Shakira, The Weeknd en Coldplay. Die komen ook niet uit de VS

hehe.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op maandag 9 februari 2026 12:03 schreef NailQueen het volgende:[..]
Wat ik apart vind is dat de MAGA-beweging dus beweerd dat Bad Bunny er niet mag optreden omdat hij niet Amerikaans is. Terwijl de afgelopen jaren de halftime show gedaan werd door artiesten zoals Rihanna, Shakira, The Weeknd en Coldplay. Die komen ook niet uit de VS

En hij komt uit Puerto Rico, wat Amerikaans grondgebied is.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op maandag 9 februari 2026 11:58 schreef blackswangreen het volgende:[..]
Bad Bunny is ook niet per se mijn favoriete artiest, maar op z'n laatste album heeft hij wel veel traditionele Latin invloeden, een soort eerbetoon aan zijn afkomst. Dat was die halftime show ook. En dat kan ik wel waarderen.
Die belachelijke Charlie Kirk-kliek met hun eigen halftime show met Kid fucking Rock, echt te triest. Wat is die hele MAGA-beweging een stel ongelofelijke losers.
Ik denk dat er in de geschiedenis zelden een groepering is geweest die triester is dan MAGA.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Dat mag. Krijgt in Nederland ook weinig aandacht, dus het is een hele makkelijke manier om dat te mijden. Ik weet niet hoe dat in Spanje is, maar ik verwacht vergelijkbaar.
Fuck the EBU.
Nog een leuk Bad Bunny-detail: zijn album en zijn grote hit momenteel heten Debí Tirar Mas Fotos, "ik had meer foto's moeten nemen". Dat is een verwijzing naar zijn jeugd in Puerto Rico, maar de titel staat afgekort op Spotify als DTMF. Geen toeval natuurlijk.
Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
quote:
Op maandag 9 februari 2026 12:36 schreef blackswangreen het volgende:Nog een leuk Bad Bunny-detail: zijn album en zijn grote hit momenteel heten Debí Tirar Mas Fotos, "ik had meer foto's moeten nemen". Dat is een verwijzing naar zijn jeugd in Puerto Rico, maar de titel staat afgekort op Spotify als DTMF. Geen toeval natuurlijk.
Waar staat DTMF voor dan? Behalve voor Dual-Tone Multi-Frequency?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:
Op maandag 9 februari 2026 12:25 schreef Strani het volgende:[..]
Het was geen goede wedstrijd nee. Erg defensief en eenzijdig. Maar ja, kan gebeuren. Rond half vijf waren we klaar.
quote:
Op maandag 9 februari 2026 13:21 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Natuurlijk! Ik heb de hele super bowl gezien. @:Strani waarschijnlijk ook wel. De SB was een stuk spannender dan vorig jaar. Vooral defensief zat het goed in elkaar en Gonzalez was bijzonder goed in vorm. Helaas deed zijn team het een stuk minder.
Hmmmm
quote:
Op maandag 9 februari 2026 15:51 schreef Strani het volgende:[..]
Als jouw bedrijf een soortgelijk budget beschikbaar stelt voor printen als wat men vrijmaakt voor zo'n ruimtereisje, zou het toch moeten kunnen om tien tot vijftien A4tjes vol te kunnen printen, mits zwart-wit.
Zwart-wit komt die kekke PPT van
@NailQueen natuurlijk niet volledig tot zijn recht.
quote:
Dat is wel een leuk klusje voor in de middag inderdaad
Strani
Beroemde influencer
Goed... vandaag moeten er toch echt medailles komen want anders is de Nederlandse sport in z'n geheel gewoon failliet. En eigenlijk Nederland als land ook.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Wij eten boerenkool met worst met het schaatsen op de achtergrond. Hollandser wordt het niet.
quote:
De Vrij ook
Ik kijk ook mee met bord op schoot
Die Amerikanen vinden Kok vast een leuke achternaam
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Kan het wat minder seksistisch.
Fuck the EBU.
BAM!!!! YES ZE IS GEWELDIG
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
Ik gunde het Leerdam meer. Top! Top dit.