abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220036985
quote:
Zorgen om mega-opvang asielzoekers na tv-programma: 'Ik ben enorm geschrokken'

DEN HAAG - Een uitzending van het tv-programma Zembla (BNNVARA) heeft veel stof doen opwaaien, deels ook in Den Haag. Daar moet binnenkort aan de Sportlaan een opvang voor ruim 400 asielzoekers openen, die er samen met een grote groep jonge mensen gehuisvest worden. In Amsterdam ging een ogenschijnlijk soortgelijk project behoorlijk mis, maar volgens de gemeente Den Haag kun je dat niet vergelijken. Ondertussen blijkt dat de bewoners straks niet vooraf worden gescreend.

'Ik ben enorm geschrokken van het tv-programma', zegt Myra Rooselaar van Wijkbelang Segbroek. Zij vertegenwoordigt een groep omwonenden die zich al langer zorgen maakt over de komst van verschillende groepen naar het voormalige Rode Kruis Ziekenhuis.

Daar moeten straks 440 asielzoekers wonen, samen met 40 statushouders en zo'n 80 dak- en thuislozen. In hetzelfde pand moeten ook 105 starters op de woningmarkt en jongeren tussen de 18 en 27 jaar met een kwetsbare achtergrond gehuisvest worden.

Scheve verhouding
Ze komen uit de maatschappelijke opvang of een beschermd wonen-project. En dan is er ook nog plek voor zo'n 50 mensen uit dakloze gezinnen.

'In Amsterdam waren het 125 statushouders en 125 studenten in één gebouw, hier is de verhouding nog veel schever. Dat is een sociaal experiment', zegt Rooselaar hoorbaar boos. Precies die scheve verhouding tussen statushouders en studenten was in Amsterdam de oorzaak van veel problemen, zeggen meerdere deskundigen in Zembla.

Josita van de Put, van de appgroep Welkom nieuwe Buren, vertegenwoordigt een groep omwonenden die over het algemeen heel positief staat tegenover de opvang aan de Sportlaan. Zij spreekt van een 'vreselijk verhaal in Amsterdam'. Van de Put: 'Goed dat daar lering uit wordt getrokken en bij ons aan de Sportlaan niet dezelfde fouten worden gemaakt.'

Toch ziet zij grote verschillen. 'De situatie op de Sportlaan is onvergelijkbaar, zonder gemeenschappelijke ruimtes en met aparte ingangen. En met begeleiding voor elke aparte groep. De verhoudingen in aantallen tussen de groepen baren mij geen zorgen, omdat het dus echt allemaal gescheiden is straks.'

Taak als wijk
Maar ook Van de Put heeft haar reserves. 'Ik zeg niet dat het niet fout kan gaan, overal waar veel mensen bij elkaar wonen kunnen dit soort dingen gebeuren. Die gebeuren ook in Nederlandse studentenhuizen. Dus wat mij betreft is dat geen reden om het niet door te laten gaan. Wij vinden dat onze wijk ook als taak heeft om een deel van de vluchtelingenopvang op zich te nemen.'

De grootste partijen in de gemeenteraad reageren verdeeld op de zorgen. Wethouder Mariëlle Vavier (GroenLinks), die in Den Haag verantwoordelijk is voor de opvang, heeft de uitzending ook gezien. 'Mensen moeten veilig zijn op de plek waar ze leven. Het raakt me dat mensen zich bij Stek Oost onveilig en alleen hebben gevoeld', zegt ze desgevraagd tegen Omroep West.

'Wat deze uitzending ook laat zien, is dat het ontbreken van goede begeleiding en toezicht kan leiden tot onveilige situaties. In Den Haag zetten we in op multifunctionele locaties, daarbij zetten we stevig in op begeleiding, toezicht en duidelijke afspraken vanaf de start.'

'Niet vergelijkbaar'
In Den Haag komt dus een grote opvang aan de Sportlaan met meerdere doelgroepen en aan de Calandstraat komt – op korte afstand van wooncomplexen met honderden studenten – ook een tijdelijke opvang voor 250 asielzoekers. Maar dat is heel anders dan in Amsterdam, bezweert de gemeente.

'Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen de twee situaties en een vergelijking gaat niet op. Op de Sportlaan worden zaken op een hele andere manier georganiseerd dan bij Stek Oost; met sociaal beheer, toezicht, een gedegen risicoanalyse met bijbehorende maatregelen en gescheiden woondelen voor de verschillende bewonersgroepen', zegt een woordvoerder. De verschillende doelgroepen hebben dus allemaal hun eigen ingang.

https://www.omroepwest.nl(...)en-enorm-geschrokken
Na het fiasco van het gedeeld wonen project Stek Oost in Amsterdam waar studentes zijn verkracht en aangerand door asielzoekers gaat Den Haag dit nog eens dunnetjes overdoen. De argumenten van deze naïeve GroenLinks vrouwen zijn hemeltergend naïef. De situatie is zogenaamd 'niet vergelijkbaar' en er gebeuren overal weleens 'incidentjes'. Deze ideologische blindheid gaat weer voor slachtoffers zorgen.
pi_220037006
Opvanglocatie op steenworp afstand van Duindorp, Scheveningen en de Vogelwijk. Dat wordt genieten.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 8 februari 2026 @ 15:08:46 #3
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220037017
quote:
Daar moeten straks 440 asielzoekers wonen, samen met 40 statushouders en zo'n 80 dak- en thuislozen. In hetzelfde pand moeten ook 105 starters op de woningmarkt en jongeren tussen de 18 en 27 jaar met een kwetsbare achtergrond gehuisvest worden.
Wie heeft ooit gedacht dat dat een goed idee zou zijn....
Ik zou zeggen hang het ook vol met camera's en zend het live uit. c_/
pi_220037025
Je weet gewoon nu al dat dat helemaal uit de klauwen gaat lopen. :{w
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220037039
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je weet gewoon nu al dat dat helemaal uit de klauwen gaat lopen. :{w
Daar sorteert die GroenLinks muts alvast op voor met:

quote:
'Ik zeg niet dat het niet fout kan gaan, overal waar veel mensen bij elkaar wonen kunnen dit soort dingen gebeuren. Die gebeuren ook in Nederlandse studentenhuizen. Dus wat mij betreft is dat geen reden om het niet door te laten gaan. Wij vinden dat onze wijk ook als taak heeft om een deel van de vluchtelingenopvang op zich te nemen.'
Zulke achteloosheid is gewoon misdadig.
pi_220037053
quote:
Jup, weer een verkeerde verhouding tussen asielzoekers en Nederlandse jongeren zoals ook in Amsterdam is gebeurd. Dit gaat gewoon weer fout.

quote:
Maar ook Van de Put heeft haar reserves. 'Ik zeg niet dat het niet fout kan gaan, overal waar veel mensen bij elkaar wonen kunnen dit soort dingen gebeuren. Die gebeuren ook in Nederlandse studentenhuizen. Dus wat mij betreft is dat geen reden om het niet door te laten gaan. Wij vinden dat onze wijk ook als taak heeft om een deel van de vluchtelingenopvang op zich te nemen.'
Heeee, daar issie weer! Wordt dat het nieuwe excuus bij falend beleid? Ja ach, in elke stad gebeurt weleens wat.
  zondag 8 februari 2026 @ 15:14:12 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220037056
quote:

Scheve verhouding
Ze komen uit de maatschappelijke opvang of een beschermd wonen-project. En dan is er ook nog plek voor zo'n 50 mensen uit dakloze gezinnen.
Hoe halen ze het in hun hoofd ? Dus 480 migranten wrs van buiten Europa en voor een groot deel mannen - noem mij maar racist- laten ze los op toch al kwetsbare mensen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220037071
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hoe halen ze het in hun hoofd ? Dus 480 migranten wrs van buiten Europa en voor een groot deel mannen - noem mij maar racist- laten ze los op toch al kwetsbare mensen ?
Ja ho, de verschillende groepen hebben verschillende ingangen en geen gemeenschappelijke ruimte, dus da's heel anders. Nu gaat het vast wel goed.
pi_220037072
Ach, straks nog een paar dode Lisa's erbij.

Het altaar van de multiculturele samenleving vraagt om offers.
pi_220037075
quote:
9s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja ho, de verschillende groepen hebben verschillende ingangen en geen gemeenschappelijke ruimte, dus da's heel anders. Nu gaat het vast wel goed.
In Stek Oost heeft er een groepsverkrachting plaatsgevonden maar gelukkig gaan de verschillende ingangen dat hier voorkomen.
  zondag 8 februari 2026 @ 15:19:11 #11
78780 deedeetee
pi_220037097
quote:
9s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Jij gelooft volgens mij al lang niet meer in sprookjes. :D
  zondag 8 februari 2026 @ 15:19:37 #12
78780 deedeetee
pi_220037101
quote:
18s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:16 schreef Koortsdroom het volgende:

Het altaar van de multiculturele samenleving vraagt om offers opheffing.
pi_220037108
quote:

De meeste klagers zijn toch voorstanders van overal op de wereld het pro-bedrijfsbeleid?
pi_220037110
En straks vol verbazing roepen: "hoe had dit nou mis kunnen gaan?" met een oprecht verbaasd gezicht erbij.

Wanneer worden bestuurders nou eens hoofdelijk verantwoordelijk gehouden als het mis gaat? Als in gevangenisstraffen bedoel ik.
pi_220037125
Wanneer gaat dit land nou eens doen wat het zelf wilt, ipv wat anderen (lees: asielzoekers) willen. Grenzen dicht en schop ze het land uit.
pi_220037128
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:21 schreef Telefoonvork het volgende:
En straks vol verbazing roepen: "hoe had dit nou mis kunnen gaan?" met een oprecht verbaasd gezicht erbij.

Wanneer worden bestuurders nou eens hoofdelijk verantwoordelijk gehouden als het mis gaat? Als in gevangenisstraffen bedoel ik.
De verantwoordelijke GroenLinks wethouders in Amsterdam roepen doodleuk dat er overal weleens incidentjes voor kunnen komen.

Wethouders over niet stoppen woonproject Stek Oost: ''Incidenten kunnen overal voorkomen''
  zondag 8 februari 2026 @ 15:25:07 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220037134
quote:
'De situatie op de Sportlaan is onvergelijkbaar, zonder gemeenschappelijke ruimtes en met aparte ingangen. En met begeleiding voor elke aparte groep.
En we weten allemaal dat vrouwen met eigen voordeuren daarbuiten of daarachter nooit lastig gevallen worden door doelgroepen met begeleiding.
pi_220037148
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De verantwoordelijke GroenLinks wethouders in Amsterdam roepen doodleuk dat er overal weleens incidentjes voor kunnen komen.

Wethouders over niet stoppen woonproject Stek Oost: ''Incidenten kunnen overal voorkomen''
Misschien moeten hun adressen eens een keer per ongeluk op Telegram en Signal moeten belanden. Ik denk dat ze dan na een paar dagen wel anders piepen.
pi_220037192
Dit gaat echt een fantastische uitkomst hebben, wat kan er mis gaan _O_
  zondag 8 februari 2026 @ 15:34:08 #20
78780 deedeetee
pi_220037193
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]

Met name als er alleenstaande mannelijke asielzoekers rond dwalen. :')
Ik verwacht dat het merendeel van de incidenten in de doofpot verdwijnen.
pi_220037212
quote:

Bestuurders en wethouders komen nog veel te gemakkelijk weg met dit soort schadelijke besluiten. Strafrechtelijk vervolgen. Hoofdelijk.
pi_220037236
Het blijft toch verwonderlijk om te zien dat raadsleden denken in de maakbare samenleving. Dat zijn we ook wel gewend van met name GroenLinks. Die leven op een grote rozen wolk en staan mijlenver weg van de dagelijkse praktijk.

Al deze asielzoekers en statushouders komen hier niet om te integreren maar om hun wil en manier uiteindelijk op te leggen aan anderen. De culturele afstand en verschillen zijn dermate groot dat er niet met die mensen samen te leven valt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220037258
Dit hadden ook gewoon woningen kunnen zijn voor 440 Nederlanders.
pi_220037294
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:36 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Bestuurders en wethouders komen nog veel te gemakkelijk weg met dit soort schadelijke besluiten. Strafrechtelijk vervolgen. Hoofdelijk.
De macht en invloed van de asielindustrie is in dit land dermate groot dat hier geen enkele gevolgen tegenover staan. Linkse partijen hebben in het verleden het recht op opvang en huisvesting zo wettelijk verankerd dat gemeenten volledig klem zitten en de belangen van de autochtone inwoners ondergeschikt geworden zijn t.o.v. de rechten van asielzoekers en statushouders. En dus zullen dit soort vergrijpen ook niet leiden tot consequenties.

Het is krom want je weet dat wanneer je als gemeenten dit soort mensen binnen gaat halen en huisvesten je willens en wetens aanrandingen, verkrachtingen, criminaliteit, inbraken en het lastigvallen van vrouwen op straat binnen haalt.
pi_220037652
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ieder weldenkend mens zou met enige vorm van argwaan kijken richting het ieder jaar binnenhalen van middelgrote steden aan mensen die hier op geen enkele manier cultureel passen en een toevoeging op de samenleving zullen zijn.
Ieder weldenkend mens zou ieder mens de gelegenheid geven om iets te doen tegen het pro-bedrijfsbeleid overal op de wereld.
  Forum Admin zondag 8 februari 2026 @ 16:14:57 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220037675
quote:
quote:
Ondertussen blijkt dat de bewoners straks niet vooraf worden gescreend.
Alsof ze bewust partijen als FvD voedingsbodem willen geven..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 8 februari 2026 @ 16:15:31 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220037691
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
De macht en invloed van de asielindustrie is in dit land dermate groot dat hier geen enkele gevolgen tegenover staan. Linkse partijen hebben in het verleden het recht op opvang en huisvesting zo wettelijk verankerd dat gemeenten volledig klem zitten en de belangen van de autochtone inwoners ondergeschikt geworden zijn t.o.v. de rechten van asielzoekers en statushouders. En dus zullen dit soort vergrijpen ook niet leiden tot consequenties.

Het is krom want je weet dat wanneer je als gemeenten dit soort mensen binnen gaat halen en huisvesten je willens en wetens aanrandingen, verkrachtingen, criminaliteit, inbraken en het lastigvallen van vrouwen op straat binnen haalt.
Eigenlijk ligt het extreme standpunt in deze discussies bij de mensen die zonder zich over de consequenties druk te maken een complete eeuwenoude cultuur vervangen door een willekeurige verzameling mensen uit de Derde wereld. Daar voor pleiten en je voor inspannen is een extremistisch iets. Niet het willen behouden van je eigen identiteit en leefomgeving
The End Times are wild
pi_220037992
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:42 schreef Kickinalfa het volgende:
pi_220038061
Hier gaat je bloed toch van koken. Ongelooflijk.
pi_220038087
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Zijn die nog over in Den Haag dan?
pi_220038124
Die verhoudingen lijken me verre van wenselijk. In deze vorm een slecht plan dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_220038176
quote:
13s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Heeeeeel naief wensdenken vooral. De toestroom is al heel lang veel te groot om nog te behappen voor de woningmarkt, politie, zorg, onderwijs en officiele instanties die zouden moeten helpen en toezien op inburgering en dergelijke, maar men kan, mag of wil de instroom niet inperken. Dus dan maar samengooien met wat leken die door hetzelfde wanbeleid ook vaak weinig keuze hebben (starters op de woningmarkt hebben natuurlijk meestal helemaal geen verstand van het begeleiden van migranten), een beetje morrelen aan details die misschien een rolletje hebben gespeeld toen het bij eerdere soortgelijke projecten helemaal misging, en dan maar gokken (mede met de levens van de bewoners) dat het een soort van goed gaat. Gaat het niet goed, dan negeer je dat. Kun je het niet meer negeren, dan is het de schuld van iemand anders. Kun je de schuld niet bij iemand anders leggen, dan doe je alsof het nou ook weer niet zo heel erg is. Het zijn "incidenten" die je "betreurt", maar he: in elke stad vindt wel eens een verkrachting plaats, jammer maar helaas. Niets aan te doen!
  zondag 8 februari 2026 @ 18:18:43 #33
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220039559
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Heeeeeel naief wensdenken vooral. De toestroom is al heel lang veel te groot om nog te behappen voor de woningmarkt, politie, zorg, onderwijs en officiele instanties die zouden moeten helpen en toezien op inburgering en dergelijke, maar men kan, mag of wil de instroom niet inperken. Dus dan maar samengooien met wat leken die door hetzelfde wanbeleid ook vaak weinig keuze hebben (starters op de woningmarkt hebben natuurlijk meestal helemaal geen verstand van het begeleiden van migranten), een beetje morrelen aan details die misschien een rolletje hebben gespeeld toen het bij eerdere soortgelijke projecten helemaal misging, en dan maar gokken (mede met de levens van de bewoners) dat het een soort van goed gaat. Gaat het niet goed, dan negeer je dat. Kun je het niet meer negeren, dan is het de schuld van iemand anders. Kun je de schuld niet bij iemand anders leggen, dan doe je alsof het nou ook weer niet zo heel erg is. Het zijn "incidenten" die je "betreurt", maar he: in elke stad vindt wel eens een verkrachting plaats, jammer maar helaas. Niets aan te doen!
‘maar men kan, mag of wil de instroom niet inperken.’

Dit is de hamvraag. Wie oh wie zit hier achter? Ik zou er wat voor geven als ik het wist.
  Miss 200.000.000! zondag 8 februari 2026 @ 18:28:28 #34
367000 roos94
pi_220039631
Hier in het kleine zierikzee afgelopen week een 5jarig noodopvang geopend voor 250 vluchtelingen. Waar is de ophef?
pi_220039644
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 18:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit is de hamvraag. Wie oh wie zit hier achter? Ik zou er wat voor geven als ik het wist.
De EU denk ik. Immers, het fundament van de EU is het vrije verkeer van kapitaal, goederen én mensen. Dus alle binnengrenzen zijn verdwenen. Als je met een rubberboot de Griekse, Italiaanse of Spaanse kust bereikt (of een eilandje) dan ben je binnen. En dan blijf je binnen.
pi_220039651
quote:

[..]

Zo'n extreem linkse politica uit frankrijk zei het van de week gewoon:"Puur als stemvee om de rechtse mensen weg te jagen.
pi_220039652
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 18:27 schreef Kottnauer het volgende:
Omvolking gaat hard. Steeds harder is mijn indruk.
Zeker waar.

Maar het blijft vooral bij klagen op internet.

We mogen ook wel eens kritisch naar onszelf kijken. Ons volk is zwak. We laten het allemaal gebeuren. Geen massale demonstraties om te laten blijken dat we dit niet willen.

Ja, als wanneer het te laat is.

Of misschien doen we zo weinig omdat we -als we heel eerlijk tegen onszelf zijn- al weten dat het te laat is :X
  zondag 8 februari 2026 @ 18:32:54 #38
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220039653
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 18:31 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
De EU denk ik. Immers, het fundament van de EU is het vrije verkeer van kapitaal, goederen én mensen. Dus alle binnengrenzen zijn verdwenen. Als je met een rubberboot de Griekse, Italiaanse of Spaanse kust bereikt (of een eilandje) dan ben je binnen. En dan blijf je binnen.
En is daar geen mouw aan te passen? Extra wetgeving?
  zondag 8 februari 2026 @ 18:34:44 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220039665
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 18:32 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Zeker waar.

Maar het blijft vooral bij klagen op internet.

We mogen ook wel eens kritisch naar onszelf kijken. Ons volk is zwak. We laten het allemaal gebeuren. Geen massale demonstraties om te laten blijken dat we dit niet willen.

Ja, als wanneer het te laat is.

Of misschien doen we zo weinig omdat we -als we heel eerlijk tegen onszelf zijn- al weten dat het te laat is :X
Dat lijkt me ook.
  zondag 8 februari 2026 @ 18:35:34 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220039669
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 18:28 schreef roos94 het volgende:
Hier in het kleine zierikzee afgelopen week een 5jarig noodopvang geopend voor 250 vluchtelingen. Waar is de ophef?
5-jarig wordt het niet. Veel meer.
  zondag 8 februari 2026 @ 18:36:39 #41
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220039679
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 18:32 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Zo'n extreem linkse politica uit frankrijk zei het van de week gewoon:"Puur als stemvee om de rechtse mensen weg te jagen.
Oh ja, dat stemrecht |:(
pi_220039738
quote:
Dit gaat niet over reguliere opvang maar over een gemengd wonen experiment.
  zondag 8 februari 2026 @ 19:12:00 #43
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220039972
Binnenkort op sbs6 Big Broeder.

Pakt popcorn.
  zondag 8 februari 2026 @ 19:14:11 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220039998
Andere mensen gaan weer eens betalen voor het ideologisch hobbyisme van een paar wereldvreemde politici.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220040047
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 18:32 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Dat is 1 van de rampzalige gevolgen van migratie, we geven niet alleen onze woningen weg, maar ook het stemrecht. Eigenlijk zou je stemrecht alleen door erven moeten kunnen verkrijgen, en niet door de vrijgevigheid van linkse politici.
pi_220040093
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:34 schreef probeer het volgende:
Die verhoudingen lijken me verre van wenselijk. In deze vorm een slecht plan dus.
In elke vorm een slecht plan, tenzij het 1% asielzoeker is op 100 mensen.
  zondag 8 februari 2026 @ 19:23:58 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220040109
Niet screenen ook.

Echt, hoe ontiegelijk dom zijn deze mensen??
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_220040125
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 19:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Niet screenen ook.

Echt, hoe ontiegelijk dom zijn deze mensen??
Mag natuurlijk niet....
Gewoon uitgaan van het goede van die mensen.....

Als dat er überhaupt is...

:')
  zondag 8 februari 2026 @ 19:25:38 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220040126
quote:
13s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:14 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
En dan zodra het fout gaat als eerste roepen dat we extreem-rechts niet in de kaart moeten spelen natuurlijk!
Dit soort konthoederij is wat dat in de kaart speelt.
  zondag 8 februari 2026 @ 19:30:16 #50
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220040176
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 19:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En dan zodra het fout gaat als eerste roepen dat we extreem-rechts niet in de kaart moeten spelen natuurlijk!
Dit soort konthoederij is wat dat in de kaart speelt.
Ik walg van neo-nazi's, schedelmeters, Trumpisme, MAGA, NVU, FvD en noem de hele bruine kliek maar op.

Vandaar dat ik ook walg van woke: net zo geobsedeerd met buitenkantjes, kleurtjes en velletjes. Voorbij alle ratio.

En dan krijg je dit soort waanzin.

EN aversie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 8 februari 2026 @ 20:03:08 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220040480
quote:

Offer uw maagden!!!

Gl-pvda en d66 :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 8 februari 2026 @ 20:23:16 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220040635
Kansloos plan weer. Next.
  zondag 8 februari 2026 @ 20:24:20 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220040649
What could possibly go wrong?

En Josita van de Put, die naam ffies onthouden voor de toekomst dus. Naïevelingetje.

[ Bericht 62% gewijzigd door Red_85 op 08-02-2026 22:00:43 ]
1947-2016
  zondag 8 februari 2026 @ 20:32:36 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220040731
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:24 schreef Red_85 het volgende:
What could possibly go wrong?
Nou, ze zouden kunnen leren van een zeker vergelijkbaar initiatief...
Maar dat ze nu al aankondigen dat de bewoners niet gescreend gaan worden wijst er al op dat ze het wiel helemaal zelf opnieuw gaan uitvinden, met alle risico's van dien.

In Amsterdam was er maar één keer per week begeleiding beschikbaar voor het toedienen van medicatie. Dat ging niet zo heel lekker dus, met doordraaiende psychiatrische patiënten ten gevolg en uiteindelijk zelfs een dode (die Eritrese jongen). Dan kun je dus lering trekken over de frequentie en intensiteit van de begeleiding.

Maar goed, we gaan over een jaar of 5 zien of ze er echt van geleerd hebben. Ik voorspel een afgrijselijke woonervaring voor een hoop deelnemers.
pi_220040759
Dit is gewoon de asielmaffia aan het werk. En die hebben veel macht. De stikstofregels gelden niet voor hen. Oneindige budgetten. Alles kan.

De echte vraag is: hoe rollen we in Nederland die hondscorrupte asielkliek op?

Makkelijk is het niet, die hele keten is gecorrumpeerd. Van vastgoed mensen, tot politici, de media, rechters.

In Italië hadden ze dit probleem met hun maffia. En wij hebben nu onze maffia.
pi_220040792
quote:
Die opvangplekken zitten inmiddels ook bijna overal he? Dit hele land is een groot azc aan het worden.
pi_220040801
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Maar dat ze nu al aankondigen dat de bewoners niet gescreend gaan worden wijst er al op dat ze het wiel helemaal zelf opnieuw gaan uitvinden, met alle risico's van dien.

In Amsterdam was er maar één keer per week begeleiding beschikbaar voor het toedienen van medicatie. Dat ging niet zo heel lekker dus, met doordraaiende psychiatrische patiënten ten gevolg en uiteindelijk zelfs een dode (die Eritrese jongen). Dan kun je dus lering trekken over de frequentie en intensiteit van de begeleiding.

Maar goed, we gaan over een jaar of 5 zien of ze er echt van geleerd hebben. Ik voorspel een afgrijselijke woonervaring voor een hoop deelnemers.
Het is überhaupt al bizar dat zulke figuren zoveel begeleiding nodig hebben en als ze die niet krijgen een gevaar voor de samenleving vormen. Het is gewoon een te groot risico om ze hier op te vangen, laat staan om ze samen te laten wonen met naïeve jongeren. Bij Oekraïners speelt dit soort problematiek totaal niet want dat zijn geen mensen die rechtstreeks uit de middeleeuwen zijn komen wandelen en er een vergelijkbare cultuur op nahouden.
pi_220040828
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:32 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja, dit zou natuurlijk een heel stuk beter gaan met selectie aan de poort. Nieuwkomers die hebben laten zien hier actief mee te willen doen, iets willen bereiken, open staan voor Nederlanders en hun gebruiken, en niet boordevol potentieel gevaarlijke stoornissen zitten. Laat die dan met zo'n project meedraaien. Minder kans op gedoe, minder kans op ophef, meer kans dat alle betrokkenen er een voldoening gevende ervaring aan over houden. De reden dat dit heel bewust nu wederom niet gebeurt is, denk ik, bestuurders die gezegend zijn met een mengeling van onmacht en incompetentie. Er is een veel te groot aantal migranten die veel meer begeleiding vragen dan de capaciteit van de daartoe aangewezen professionele hulpverlening toelaat. Dus dan maar zoveel mogelijk met wat Nederlanders mixen en hopen dat het goed komt. Alles is finaal uit de klauwen gelopen en ze weten het gewoon niet meer.
  zondag 8 februari 2026 @ 20:50:24 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220040857
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja, dit zou natuurlijk een heel stuk beter gaan met selectie aan de poort. Nieuwkomers die hebben laten zien hier actief mee te willen doen, iets willen bereiken, open staan voor Nederlanders en hun gebruiken, en niet boordevol potentieel gevaarlijke stoornissen zitten. Laat die dan met zo'n project meedraaien. Minder kans op gedoe, minder kans op ophef, meer kans dat alle betrokkenen er een voldoening gevende ervaring aan over houden. De reden dat dit heel bewust nu wederom niet gebeurt is, denk ik, bestuurders die gezegend zijn met een mengeling van onmacht en incompetentie. Er is een veel te groot aantal migranten die veel meer begeleiding vragen dan de capaciteit van de daartoe aangewezen professionele hulpverlening toelaat. Dus dan maar zoveel mogelijk met wat Nederlanders mixen en hopen dat het goed komt. Alles is finaal uit de klauwen gelopen en ze weten het gewoon niet meer.
Ik ben bang dat dit het wel samenvat en dat vind ik ergens enger dan de alternatieve verklaringen die overal complotten en omvolking in ziet: het lijkt erop dat niemand meer werkend beleid kan maken op dit en op andere, verbonden vlakken zoals huisvesting. Er klopt geen hol meer van, iedereen wordt maar geconfronteerd met quota en tekorten en niet op de realiteit toegesneden regelgeving en aan het einde van het liedje moet je om een dak boven je hoofd te hebben maar genoegen nemen met het risico op een zwaar gestoorde buurman.
  zondag 8 februari 2026 @ 20:52:39 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220040878
quote:

[..]
30 jaar geleden had er al een rem op migratie uit die kansloze landen gemoeten. Met hele strenge selectie.
pi_220040884
quote:

[..]
Het is natuurlijk onmogelijk om daarop te selecteren. Die mensen zullen alles zeggen om binnen te komen. Ze weten dondersgoed welke verhaaltjes ze moeten verkondigen om maar dat gratis huis en levensonderhoud te kunnen claimen. We kunnen beter een voorbeeld nemen aan het migratiebeleid van Polen. Die laten gewoon 0 migranten uit de derde wereld binnen en vangen alleen Oekraïners op.
  zondag 8 februari 2026 @ 22:02:18 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220041390
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:36 schreef Homey het volgende:
Dit is gewoon de asielmaffia aan het werk. En die hebben veel macht. De stikstofregels gelden niet voor hen. Oneindige budgetten. Alles kan.

Makkelijk is het niet, die hele keten is gecorrumpeerd. Van vastgoed mensen, tot politici, de media, rechters.

In Italië hadden ze dit probleem met hun maffia. En wij hebben nu onze maffia.
Zo zou je het inmuddels wel kunnen stellen ja. Mafiosi.
1947-2016
pi_220041652
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben bang dat dit het wel samenvat en dat vind ik ergens enger dan de alternatieve verklaringen die overal complotten en omvolking in ziet: het lijkt erop dat niemand meer werkend beleid kan maken op dit en op andere, verbonden vlakken zoals huisvesting. Er klopt geen hol meer van, iedereen wordt maar geconfronteerd met quota en tekorten en niet op de realiteit toegesneden regelgeving en aan het einde van het liedje moet je om een dak boven je hoofd te hebben maar genoegen nemen met het risico op een zwaar gestoorde buurman.
Nee, ik geloof ook niet dat er een of ander allesomvattend complot gaande is. Her en der organisaties die profijt hebben bij de huidige situatie zullen er zeker wel zijn, maar een algeheel complot zou brede competentie vereisen, en daar is geen sprake van. Het huidige kabinet (en het vorige, en die daar weer voor) bestaat natuurlijk ook niet in een vacuum; de huidige uit de hand gelopen situatie is het gevolg van decennialang te weinig op zich ontwikkelende maatschappelijke problemen acteren, vooruit schuiven van dossiers, naief idealisme, een steeds verder groeiend ourwoud aan wetgeving vanuit zowel Brussel als Den Haag waardoor er het steeds lastiger wordt om daadwerkelijk een alternatieve benadering uit te proberen in plaats van een lethargisch "het overkomt ons maar", allicht ook een stukje carrierebelangen her en der, en uiteindelijk stapelt dat zich op, en doordat veel problemen deels met elkaar verbonden zijn loop je uiteindelijk vast. Wat je dan als braaf binnen de lijntjes kleurende beleidsmaker anno nu dan vooral nog kunt is her en der wat op detailniveau morrelen, en hopen dat de onoplosbare problemen in de aan jou toegewezen portefeuille niet al te hard verder uit de hand lopen in de paar jaar dat je er zit.
  zondag 8 februari 2026 @ 22:54:43 #64
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220041779
Laten we het even aankijken. Werkt het wel? Krijgt Den Haag de primeur en is Amsterdam de schlemiel, omdat het ze met slechtere odds niet lukte. Werkt het niet? Krijgt Zembla het jaarbudget van de gemeente Den Haag en moet Den Haag zich gaan fuseren tot omroephuis met BNN/Vara.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220041926
quote:

Even de namen noteren dus.
  zondag 8 februari 2026 @ 23:46:35 #66
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220042015
quote:

Oh dan gaan ze het weer op een mannenprobleem gooien.
  zondag 8 februari 2026 @ 23:46:56 #67
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_220042018
Zomaar een nieuwsgierigheidsvraagje……weten die asielzoekers niet dat mensen ze niet hier willen hebben en zelfs rellen tegen hun komst? Als je dat weet wil je toch zeker niet naar zo’n land komen waar je wordt uitgekotst? Ze hebben toch wel wat info doorgekregen?
houd ANDERHALVE METER afstand
  zondag 8 februari 2026 @ 23:46:56 #68
396550 Richestorags
pi_220042019
Opvallende afwezigheid van bepaalde regulars weer hier.
  zondag 8 februari 2026 @ 23:48:53 #69
396550 Richestorags
pi_220042024
quote:

[..]

Er is geen éénduidig antwoord op die vraag vermoed ik. Verschillende mensen hebben verschillende belangen.
  zondag 8 februari 2026 @ 23:55:00 #70
396550 Richestorags
pi_220042034
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
30 jaar geleden had er al een rem op migratie uit die kansloze landen gemoeten. Met hele strenge selectie.
30 jaar geleden hadden de grote namen van toen de kersen uit de taart van wat Pim zei moeten plukken en de stront laten voor wat het was (o.a. zijn economische visie).
pi_220042237
Een ezel stoot zich dus wel degelijk 2x tegen dezelfde steen. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220042260
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:36 schreef Homey het volgende:

Niet, want wie gaat dat doen? Iedereen in de politiek is of pro-moslim, of te bang om tegen de deugneuscultuur in te gaan en er wat aan te doen of incompetent.

Het wordt gewoon billen spreiden en je in je reet laten neuken.
pi_220042261
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 00:47 schreef Hathor het volgende:
Een ezel stoot zich dus wel degelijk 2x tegen dezelfde steen. _O-
Zeg maar gerust tig keer. Daarna valt ie gewoon dood neer.
pi_220042415
Autochtone bewoners bewapenen en camera's installeren die live via Youtube te bekijken zijn.

^O^
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  maandag 9 februari 2026 @ 04:08:32 #75
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220042445
quote:
7s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het blijft toch verwonderlijk om te zien dat raadsleden denken in de maakbare samenleving. Dat zijn we ook wel gewend van met name GroenLinks. Die leven op een grote rozen wolk en staan mijlenver weg van de dagelijkse praktijk.

Al deze asielzoekers en statushouders komen hier niet om te integreren maar om hun wil en manier uiteindelijk op te leggen aan anderen. De culturele afstand en verschillen zijn dermate groot dat er niet met die mensen samen te leven valt.
Klopt, 135.000 oekraieners 175000 polen hoor je amper iets over nog geen 500 azielzoekers en gezeik.
Ik heb het programma niet gezien maar waarschijnlijk was men ook aan klagen kamertje te klein vreten niet goed etc etc..
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220042464
Sinds wanneer is 400 zoekies een 'mega-opvang'. Helemaal in een groot dorp als Den Haag
  PR/Manusje van alles maandag 9 februari 2026 @ 08:21:08 #77
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_220042872
quote:
Heel Zeeland is toch een soort van noodopvang?

Zo ziet Vlissingen er in ieder geval wel uit.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Sport maandag 9 februari 2026 @ 08:25:28 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220042887
Ik geloof niet zo in dit soort projecten, zeker niet als het om uitsluitend kwetsbare groepen gaat.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 9 februari 2026 @ 08:45:39 #79
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220042969
Zulke projecten werken denk ik alleen als je er 24/7, 5 of 10 politie agenten hebt gestationeerd. Geen BOA’s, echte gewapende agenten met een vrij losse geweldinstructie voor het omgaan met asielzoekers/statushouders.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220043012
MEGA.... Slecht 440, hoezo mega :')
Soms gaat het goed, soms gaat het mis....

Vaker goed dan niet.
Maar wel goed screenen natuurlijk.
Dat geldt overigens net zo goed als die risico groepen die gewoon uit NL komen.
Want dat zijn ook geen makkelijke mensen zo lijkt het.
pi_220043463
En merk ook op, niks is bijna mogelijk qua bouwen. Vergunningen, onderzoeken, regels, stikstof, etcetera. Er liggen tig bouwprojecten jarenlang stil in Nederland.

Behalve als het gaat om asielzoekers. Dan gaat plots alles in razend tempo.

Hoe kan dit?

Antwoord: er is een maffia aan de gang in Nederland. Die zijn boven de wet verheven. Kopen iedereen om in de keten, iedereen gaat opeens hard rennen. Win win voor iedereen….behalve

De maatschappij….de grootste verliezer, maar voor de profiteurs is het na mij de zondvloed.

Cultureel onderliggend is het totaal gebrek aan nationalisme en eigenbehoud van de gemiddelde Nederlander. Hoe anders is dat in Polen of Hongarije of zelfs Denemarken. Landen waar nationalisme en eigen trots nog overeind staan.
pi_220043480
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 08:53 schreef bianconeri het volgende:
MEGA.... Slecht 440, hoezo mega :')
Soms gaat het goed, soms gaat het mis....

Vaker goed dan niet.
Maar wel goed screenen natuurlijk.
Dat geldt overigens net zo goed als die risico groepen die gewoon uit NL komen.
Want dat zijn ook geen makkelijke mensen zo lijkt het.
Dat gebeurt dus niet.
quote:
Ondertussen blijkt dat de bewoners straks niet vooraf worden gescreend.
pi_220043678
https://www.coa.nl/nl/reg(...)t-de-asielopvang-har

de bron zelf.

elke gemeente krijgt minsters 30k PER asielzoeker als ze die huisvesten. Voor elke Nederlander die gehuisvest wordt, krijgen gemeenten niks. Daarin zit een enorme discriminatie.

En...(dit staat er niet maar toch)....potentiële promotie voor burgemeesters en dergelijke als ze meewerken. Zijn er ook andere financiële beloningen voor ambtenaren die spoed maken met huisvesting voor statushouders? Iets voor de journalistiek om uit te zoeken, alleen doen die dat niet.
pi_220043762
Er is geen land in Europa waar de asielmaffia zich zo succesvol heeft genesteld in de instituten als Nederland.

Een voorbeeld hoe het ook kan om die asielmaffia op te rollen: Denemarken.
pi_220043795
https://x.com/JanLatten/status/2020492711501979661

Er wonen nu al meer dan 200k Syriërs in Nederland (!!!!!).

Een hele volksverhuizing over 10 jaar tijd. En dit aantal zal flink groeien, gezien de blijvende instroom van Syriërs en hun hoge geboortecijfers.

De meerderheid van deze Syriërs zijn en blijven werkloos. De meeste zijn ook man. Lekker ook voor de verhouding man/vrouw in Nederland, en voor de veiligheid van (nederlandse blanke) dames op straat.

Dit is demografische en culturele zelfmoord, een brevet van ongelofelijke zelfhaat.

Er zijn positieve uitzonderingen onder die Syriërs, maar dat aantal is heel klein.
pi_220043917
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 10:48 schreef Homey het volgende:

Een hele volksverhuizing over 10 jaar tijd. En dit aantal zal flink groeien, gezien de blijvende instroom van Syriërs en hun hoge geboortecijfers.

De meerderheid van deze Syriërs zijn en blijven werkloos. De meeste zijn ook man. Lekker ook voor de verhouding man/vrouw in Nederland, en voor de veiligheid van (nederlandse blanke) dames op straat.

Dit is demografische en culturele zelfmoord, een brevet van ongelofelijke zelfhaat.

Er zijn positieve uitzonderingen onder die Syriërs, maar dat aantal is heel klein.
Binnenkort hebben we ons eigen ICE team, in Utrecht zijn ze op zondagen al flink aan het trainen.
pi_220044043
quote:
Er is een veel te groot aantal migranten die veel meer begeleiding vragen dan de capaciteit van de daartoe aangewezen professionele hulpverlening toelaat. Dus dan maar zoveel mogelijk met wat Nederlanders mixen en hopen dat het goed komt.
Als je dat in de raad zegt, word je door de voorzitter voor racist uitgemaakt, dus tja.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_220044073
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 10:59 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Binnenkort hebben we ons eigen ICE team, in Utrecht zijn ze op zondagen al flink aan het trainen.
Een toekomstige ICE zal op islamitische snit gebaseerd zijn, op jacht naar autochtone Nederlanders.
pi_220044423
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 10:14 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat gebeurt dus niet.
[..]

Daarom dat ik ook zeg dat dat wel zou moeten.
pi_220044433
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 10:45 schreef Homey het volgende:
Er is geen land in Europa waar de asielmaffia zich zo succesvol heeft genesteld in de instituten als Nederland.

Een voorbeeld hoe het ook kan om die asielmaffia op te rollen: Denemarken.
_O- _O- _O-
pi_220044442
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
_O- _O- _O-
_O- _O- _O-
pi_220044447
https://x.com/jonatanpallesen/status/2020775488583581994

dit speelt nu ook in Nederland, en zal alleen maar toenemen.

Geen wonder dat moslims zo vaak blanke bejaarden beroven. Hoe weten ze hun adressen? Wanneer ze thuis zijn? Wat ze hebben? Komt om de haverklap voor, de nepagent die opeens aanbelt.
  maandag 9 februari 2026 @ 11:53:06 #93
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220044452
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 11:09 schreef Homey het volgende:

[..]
Een toekomstige ICE zal op islamitische snit gebaseerd zijn, op jacht naar autochtone Nederlanders.
De pilot met de Joodse Nederlanders was al een bescheiden succes.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220044495
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:08 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Wie heeft ooit gedacht dat dat een goed idee zou zijn....
Ik zou zeggen hang het ook vol met camera's en zend het live uit. c_/
quote:
jongeren tussen de 18 en 27 jaar met een kwetsbare achtergrond gehuisvest worden
Nou, dat wordt een succes....
pi_220044508
Dit is een macabere versie van Big Brother.

Ik hoop op geheime camera beelden. Want, what could go wrong?
  maandag 9 februari 2026 @ 12:45:07 #96
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220044922
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 10:48 schreef Homey het volgende:

Syrie is nu toch van hun dictator af?
sure er zal nog wel wat shit gaande zijn maar niet meer onder Assad toch?
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220044930
twitter

Het Stek Oost experiment heeft deze jongen genezen van de linkse ideologische blindheid.
pi_220044965
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:45 schreef theguyver het volgende:

[..]
Syrie is nu toch van hun dictator af?
sure er zal nog wel wat shit gaande zijn maar niet meer onder Assad toch?
Is nog veel erger dan voorheen...

En dat hadden we nou echt nóóit gedacht hoor....
:')
  maandag 9 februari 2026 @ 13:33:43 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220045449
Overigens zitten er dus ook "jongeren met een kwetsbare achtergrond" (lees: mogelijk ook strontvervelend tuig) in dit beoogde project dus de gevaren gaan twee kanten op. Je kunt als kwetsbare jongere dus te maken krijgen met een doordraaiende psychotische Eritreeër in je directe woonomgeving, maar je kunt ook als verse vluchteling geconfronteerd worden met een Hagenees gangstertype met diverse persoonlijkheidsstoornissen en alle problematiek van dien, geronseld worden door foute types voor drugscriminaliteit, toegang krijgen tot middelen die jouw integratie niet echt een kickstart gaan geven...

Dit gaat staan of vallen met de begeleiding en gezien de staat van de Nederlandse GGZ lijkt me dat ten eerste al een enorm risico.
pi_220045622
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 13:33 schreef Qarrad het volgende:
Overigens zitten er dus ook "jongeren met een kwetsbare achtergrond" (lees: mogelijk ook strontvervelend tuig) in dit beoogde project dus de gevaren gaan twee kanten op. Je kunt als kwetsbare jongere dus te maken krijgen met een doordraaiende psychotische Eritreeër in je directe woonomgeving, maar je kunt ook als verse vluchteling geconfronteerd worden met een Hagenees gangstertype met diverse persoonlijkheidsstoornissen en alle problematiek van dien, geronseld worden door foute types voor drugscriminaliteit, toegang krijgen tot middelen die jouw integratie niet echt een kickstart gaan geven...

Dit gaat staan of vallen met de begeleiding en gezien de staat van de Nederlandse GGZ lijkt me dat ten eerste al een enorm risico.
Succes aan de makelaar die die starterswoningen moet zien te verkopen. Zelfs met deze crisis niet te verkopen lijkt me.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest.
pi_220045779
Een reden dat dit allemaal zo makkelijk gaat in Nederland omdat we niet kunnen stemmen op onze burgemeesters.

In Denemarken kan dat wel. Denen stemmen gewoon op nationalistische burgemeesters die absoluut geen azc in hun plaats willen hebben. Simpel. Geen voorrang op woningen voor asielzoekers, wel voorrang voor de eigen Denen.
pi_220045803
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:13 schreef Homey het volgende:
Een reden dat dit allemaal zo makkelijk gaat in Nederland omdat we niet kunnen stemmen op onze burgemeesters.

In Denemarken kan dat wel. Denen stemmen gewoon op nationalistische burgemeesters die absoluut geen azc in hun plaats willen hebben. Simpel. Geen voorrang op woningen voor asielzoekers, wel voorrang voor de eigen Denen.
Vandaar ook dat er geen meerderheid is om gekozen burgemeesters te hebben, en D66 ook afstand heeft genomen van dit stokpaardje. Het multiculturele sprookje moet en zal in stand worden gehouden.
  maandag 9 februari 2026 @ 14:17:21 #103
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220045816
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:13 schreef Homey het volgende:

Weet je wie die gekozen burgemeester als een sleutelpunt in hun verkiezingsprogramma had altijd?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220045881
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Vandaar ook dat er geen meerderheid is om gekozen burgemeesters te hebben, en D66 ook afstand heeft genomen van dit stokpaardje. Het multiculturele sprookje moet en zal in stand worden gehouden.
Nederland kent meer dan 1000 gemeenten, maar geen gemeente heeft een burgemeester van PVV, FvD of JA21.

Zegt wel genoeg.

Je ziet wel D66 burgemeesters afvaardigen naar gemeenten waar geen hond op D66 heeft gestemd, dat dan weer wel.

Hoe dit open te breken?

Enige oplossing: er moet een nieuwe Leefbaar Nederland komen met een charismatische leider a la Fortuyn die alle rechtse stemmen verzamelt en gewoon 80 zetels binnenhengelt met een nationalistische (zoals de Deense) partijprogram en de ballen heeft om tegen de EU in te gaan (kan prima als netto betaler aan de EU en grootste betaler aan Oekraïne).

Maar ja, ik zie die persoon niet en de geruzie en ego's bij rechtse partijen belooft weinig goeds.
pi_220045933
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:25 schreef Homey het volgende:

[..]
Nederland kent meer dan 1000 gemeenten, maar geen gemeente heeft een burgemeester van PVV, FvD of JA21.

Zegt wel genoeg.

Je ziet wel D66 burgemeesters afvaardigen naar gemeenten waar geen hond op D66 heeft gestemd, dat dan weer wel.

Hoe dit open te breken?

Enige oplossing: er moet een nieuwe Leefbaar Nederland komen met een charismatische leider a la Fortuyn die alle rechtse stemmen verzamelt en gewoon 80 zetels binnenhengelt met een nationalistische (zoals de Deense) partijprogram en de ballen heeft om tegen de EU in te gaan (kan prima als netto betaler aan de EU en grootste betaler aan Oekraïne).

Maar ja, ik zie die persoon niet en de geruzie en ego's bij rechtse partijen belooft weinig goeds.
Ben ik met je eens. Echter, wanneer er weer een nieuwe Fortuyn opstaat krijgt die ook gewoon weer een kogel. Zeker als die dichtbij het centrum van de macht komt en kans krijgt het systeem compleet te hervormen. Wilders, Baudet en Lidewij vormen geen gevaar, zijn makkelijk monddood te maken en komen niet in de buurt van wat Fortuyn had kunnen bereiken.
pi_220045991
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ben ik met je eens. Echter, wanneer er weer een nieuwe Fortuyn opstaat krijgt die ook gewoon weer een kogel. Wilders, Baudet en Lidewij komen niet in de buurt van wat Fortuyn had kunnen bereiken.
Dat denk ik ook, een nieuwe Volkert staat dan zo op. Wellicht precies dezelfde, hoe duister.

Wilders vind ik niks, geen inhoud, alleen maar schreeuwen, weglopen, geen ledenpartij, etcetera.

Baudet is een pro-putin wappie, hoe fout is dat.

Lidewij is slim, maar ik denk dat ze zich nog inhoudt voor de camera en heimelijk daadwerkelijk racistische denkbeelden op nahoudt.

Hoe dan ook, ik zie Forum nog wel doorgroeien maar 20 zetels is de echt de max. Hun flirt met Putin en daadwerkelijk dubieuze leden in de gemeenten schrikken gewoon teveel mensen af.

JA21 heeft als enige een realistische asielbeleid, alleen komen in de media amper aan bod.

Nederland is democratisch gezien een fort; de media is zo enorm op handen van D66/GL/VVD en de aanpalende instituten ook, dat je gewoon geen reclame kan maken voor een echte nationalistische partij. En wat je zegt, een nieuwe Fortuyn wordt meteen kapot gedemoniseerd en uiteindelijk volgt de kogel.
  maandag 9 februari 2026 @ 15:33:51 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220046405
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Het Stek Oost experiment heeft deze jongen genezen van de linkse ideologische blindheid.
Nog niet echt hoor.. “ in de steek gelaten “ … “ natuurlijk ga je dan drinken/blowen”
Die mag nog wel iets meer blootstelling aan de realiteit
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_220046708
Check dit filmpje: https://x.com/Symphony_res/status/2020432294180454418

gemiddelde wachttijd voor een statushouder: 6 tot 8 maanden. En hoeft er niks voor te doen, een of andere ambtenaar regelt alles, van een account openen op woningnet tot aan de zoektocht en sleuteloverdracht.

Beelden die u nooit ziet op de NPO.
pi_220046722
Letland houdt de grenzen dicht en gaat geen boetes betalen aan de EU:

https://x.com/daily_romania/status/2020521787419656282

Zo kan het ook.
  maandag 9 februari 2026 @ 16:10:09 #110
396550 Richestorags
pi_220046724
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 16:06 schreef Homey het volgende:
Check dit filmpje: https://x.com/Symphony_res/status/2020432294180454418

gemiddelde wachttijd voor een statushouder: 6 tot 8 maanden. En hoeft er niks voor te doen, een of andere ambtenaar regelt alles, van een account openen op woningnet tot aan de zoektocht en sleuteloverdracht.

Beelden die u nooit ziet op de NPO.
We geven actief onze woningvoorraad weg met hulp van een vrijwilliger vluchteling die zelf in het systeem is gestapt terwijl onze jongeren verpieteren. Hoe gecuckt wil je zijn als samenleving?

West-Europa verkwanselt eeuwen aan opgebouwde welvaart, beschaving, intellectuele voorsprong en perspectief in één generatie door een grenzenloze nep barmhartigheid. De schade en de demografische trends zijn omontkeerbaar.
pi_220046883
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 16:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
We geven actief onze woningvoorraad weg met hulp van een vrijwilliger vluchteling die zelf in het systeem is gestapt terwijl onze jongeren verpieteren. Hoe gecuckt wil je zijn als samenleving?

West-Europa verkwanselt eeuwen aan opgebouwde welvaart, beschaving, intellectuele voorsprong en perspectief in één generatie door een grenzenloze nep barmhartigheid. De schade en de demografische trends zijn omontkeerbaar.
Ik was laatst in een land in Azië en legde aan locals uit hoe dit gaat in Nederland, dat weggeven van woningen met voorrang aan nieuwkomers. Ook het fenomeen van uitkeringen en subsidies, zonder echte tegenverplichtingen.

Hun oren stonden te klapperen, konden het gewoon niet geloven. Want welk land doet dat nou? Hoop niet dat ik hen op ideeën heb gebracht, mea culpa.
pi_220046903
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 16:09 schreef Homey het volgende:
Letland houdt de grenzen dicht en gaat geen boetes betalen aan de EU:

https://x.com/daily_romania/status/2020521787419656282

Zo kan het ook.
Ook Polen zegt hetzelfde:

https://www.euractiv.com/(...)tells-von-der-leyen/

Ergo, alle asielzoekers gaan naar Nederland, Duitsland, België, etc.

Je gaat steeds meer een scheiding zien tussen West en Oost-Europa.

Vroeger werd dat gesymboliseerd door de Berlijnse muur, nu de omvolking.
pi_220047188
quote:
8s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:24 schreef Alpha0 het volgende:
Wanneer gaat dit land nou eens doen wat het zelf wilt, ipv wat anderen (lees: asielzoekers) willen. Grenzen dicht en schop ze het land uit.
Hoeveel geweld ben jij bereid te gebruiken?
pi_220052930
twitter
pi_220053759
quote:
7s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Dit kan wel werken als de verhoudingen andersom zijn. 40 Asielzoekers tussen 400 studenten kan werken maar andersom niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220053798
In Den Haag gaat het straks niet mis. Want de idealisten gaan het in de gaten houden.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 10:24:11 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220053846
Straks weer Pikachu-gezichten als er studentes zijn aangerand of erger.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 10:28:32 #118
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220053894
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 10:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit kan wel werken als de verhoudingen andersom zijn. 40 Asielzoekers tussen 400 studenten kan werken maar andersom niet.
Zelfs dan niet, tenzij er een mechanisme is om iemand die zich misdraagt direct te verwijderen, zero tolerance. Maakt niet uit wat de reden is.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 10:29:47 #119
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220053907
Vind het wel opvallend trouwens want de Vogelwijk is toch een behoorlijk gegoede en gewilde wijk. Dat de bewoners dit niet tegen hebben kunnen houden..
  dinsdag 10 februari 2026 @ 10:55:07 #120
3542 Gia
User under construction
pi_220054215
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 10:29 schreef nixxx het volgende:
Vind het wel opvallend trouwens want de Vogelwijk is toch een behoorlijk gegoede en gewilde wijk. Dat de bewoners dit niet tegen hebben kunnen houden..
Je kunt als bewoners totaal niets tegen houden. Hier in Helmond komt een grote opvang op 50 meter vanaf het station, dicht bij het city centrum. Echt, topidee!! Not.
Er is een tweetal dames, die met steun van anderen, proberen door te dringen bij de gemeenteraad, maar er wordt totaal niet naar ze geluisterd. Alle argumenten worden genegeerd, maar ondertussen is en blijft het overal in Helmond al jarenlang hommeles.

En zo is het, volgens mij, overal in Nederland.

Volgende maand mogen we weer stemmen.
pi_220054350
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 10:28 schreef nixxx het volgende:

[..]
Zelfs dan niet, tenzij er een mechanisme is om iemand die zich misdraagt direct te verwijderen, zero tolerance. Maakt niet uit wat de reden is.
Ik zei ook kan. Dat gaat idd niet vanzelf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 10 februari 2026 @ 11:15:24 #122
78780 deedeetee
pi_220054412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 10:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Je kunt als bewoners totaal niets tegen houden. Hier in Helmond komt een grote opvang op 50 meter vanaf het station, dicht bij het city centrum. Echt, topidee!! Not.
Er is een tweetal dames, die met steun van anderen, proberen door te dringen bij de gemeenteraad, maar er wordt totaal niet naar ze geluisterd. Alle argumenten worden genegeerd, maar ondertussen is en blijft het overal in Helmond al jarenlang hommeles.

Dat leverde de vorige x ook zulke goede resultaten op.... :')
Zolang we geen regering hebben die de wil heeft om de toestroom niet Europese migranten buiten het land te houden gaat er niks veranderen. Mensen die hier naar toe * vluchten * omdat dit economisch beter voor ze uitkomt blijven komen. Hun hebzucht blijven belonen want * mensenrechten * blijft gewoon doorgaan, politici wensen zich niet de handen te branden door hier een eind aan te maken. Gemeente schuift de schuld hiervoor op de regering en die schuift de schuld op de EU. En de Nederlandse burger zit met de ellende van scheepsladingen kerels die in hun thuisland blijkbaar ook niet meer welkom zijn. Goh hoe zou dat nu komen :?
  dinsdag 10 februari 2026 @ 11:17:54 #123
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220054441
quote:

[..]

Ik had verwacht dat het in Den Haag iets anders zou werken, daar wonen ook veel mensen met hoge posities in ministeries en andere politieke organen. Misschien zitten die meer in Benoordenhout
pi_220054505
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:17 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik had verwacht dat het in Den Haag iets anders zou werken, daar wonen ook veel mensen met hoge posities in ministeries en andere politieke organen. Misschien zitten die meer in Benoordenhout
Die wonen zelf uiteraard in een zijstraat van de Bezuidenhoutse of iets vergelijkbaars.
pi_220054521
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 08:17 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ezel----->steen.
pi_220054535
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Ben ik met je eens. Echter, wanneer er weer een nieuwe Fortuyn opstaat krijgt die ook gewoon weer een kogel. Zeker als die dichtbij het centrum van de macht komt en kans krijgt het systeem compleet te hervormen. Wilders, Baudet en Lidewij vormen geen gevaar, zijn makkelijk monddood te maken en komen niet in de buurt van wat Fortuyn had kunnen bereiken.
Zo jammer dat die man nooit een kans heeft gehad.
  Moderator dinsdag 10 februari 2026 @ 11:25:54 #127
236264 crew  capricia
pi_220054540
quote:

[..]

Oh wouw. :{
Dat zijn ook vaak nog eens de duurste lokaties. Bij het station en het centrum. Geld zat bij de gemeente kennelijk.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 10 februari 2026 @ 11:31:03 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220054596
quote:

[..]

Je kunt wel stemmen maar die colleges en gemeenteraden krijgen al die rotzooi uit Den Haag gewoon verplicht over de schutting geflikkerd.
pi_220054710
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je kunt wel stemmen maar die colleges en gemeenteraden krijgen al die rotzooi uit Den Haag gewoon verplicht over de schutting geflikkerd.
Ook een uitvloeisel van incompetent landelijk beleid inderdaad, zoveel mogelijk lastige dossiers op lokale overheden afschuiven. Geestelijke zorg, jeugdzorg, radicalisering, onderdak voor nieuwkomers. Natuurlijk wordt daarmee geen enkel probleem opgelost, maar je kunt dan in ieder geval naar elkaar wijzen ("verantwoordelijkheid van gemeentes" & "wij moeten dit nu eenmaal van het kabinet") en zo de hete aardappel nog wat langer blijven rondspelen.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 11:50:37 #130
3542 Gia
User under construction
pi_220054841
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh wouw. :{
Dat zijn ook vaak nog eens de duurste lokaties. Bij het station en het centrum. Geld zat bij de gemeente kennelijk.
Dat zijn hier niet de duurste lokaties. Valt allemaal onder Centrum/binnenstad, wat in de volksmond Klein Marokko wordt genoemd. De duurste wijken liggen hier aan de rand van Helmond: Delen van Stiphout, Brandevoort, Dierdonk. Wat centrum Helmond betreft is het dan de wijk Warande/Oranjebuurt wat nog 'op stand' is. Ligt ook tegen het City centrum aan, maar aan de andere kant dan de binnenstad en verder van het Station.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 11:52:19 #131
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220054853
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:40 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ook een uitvloeisel van incompetent landelijk beleid inderdaad, zoveel mogelijk lastige dossiers op lokale overheden afschuiven. Geestelijke zorg, jeugdzorg, radicalisering, onderdak voor nieuwkomers. Natuurlijk wordt daarmee geen enkel probleem opgelost, maar je kunt dan in ieder geval naar elkaar wijzen ("verantwoordelijkheid van gemeentes" & "wij moeten dit nu eenmaal van het kabinet") en zo de hete aardappel nog wat langer blijven rondspelen.
Spreiding is eerlijker en lost de problemen op heb ik meermaals begrepen hier.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 10 februari 2026 @ 12:15:30 #132
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220055106
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 11:52 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Spreiding is eerlijker en lost de problemen op heb ik meermaals begrepen hier.
Spreiding is het probleem groter maken. Van spreiding komt nog meer spreiding. Tot ze straks overal zitten en er overal problemen de kop op gaan steken.

Het is wachten op.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 12:18:12 #133
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220055130
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 12:15 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Spreiding is het probleem groter maken. Van spreiding komt nog meer spreiding. Tot ze straks overal zitten en er overal problemen de kop op gaan steken.

Het is wachten op.
Iedereen begrijpt dat wanneer je een liter stront met 5 liter honing mengt dat je dan 6 liter stront hebt.

Behalve Fok!-spreidingswetrebellen.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220055201
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 12:45 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Hier het hele gesprek. Heel interessant om eens de andere kant te horen

Bekijk deze YouTube-video
pi_220055351
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 12:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hier het hele gesprek. Heel interessant om eens de andere kant te horen

Bekijk deze YouTube-video
Kan vermakelijk praten.
pi_220055410
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 12:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Kan vermakelijk praten.
Erg prettig gesprek om naar te luisteren inderdaad. Ik heb al meerdere filmpjes van die gespreksleider gezien.
pi_220138151
twitter

Misschien had je dan überhaupt geen gevaarlijk gemengd wonen project moeten starten? Wat is het toch met GroenLinks bestuurders dat ze nooit verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen faalbeleid?
pi_220139101
Groenslinks en D666 zagen dat het goed was.
pi_220164769
twitter

Lol, ze verwachten gedonder in een van de braafste stukjes van Den Haag?
pi_220164800
quote:

[..]

Zegt wel genoeg.

Hoe dit open te breken?

Meer dan 1000? 1/3e daarvan.
pi_220164979
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 12:56 schreef Haags het volgende:
[ x ]

Lol, ze verwachten gedonder in een van de braafste stukjes van Den Haag?
Het is de vraag hoeveel van de aanwezige demonstranten daadwerkelijk uit dat brave stukje den haag komt. Er is een harde kern aan beroepsdemonstranten die dit soort demonstraties in het hele land bezoeken.
pi_220165101
twitter

Sta je dan met je waterwerper in een villawijkje :')
pi_220165397
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 13:18 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Het is de vraag hoeveel van de aanwezige demonstranten daadwerkelijk uit dat brave stukje den haag komt. Er is een harde kern aan beroepsdemonstranten die dit soort demonstraties in het hele land bezoeken.
twitter

Ja daar zijn ze al. Die komen zeker niet uit de Vogelwijk.
pi_220166174
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 14:07 schreef Haags het volgende:

[..]
[ x ]

Ja daar zijn ze al. Die komen zeker niet uit de Vogelwijk.
Ik snap niet waarom ze dit niet overal gelijk doen.
Had heel veel schade gescheeld aan heel veel gebouwen.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 15:15:25 #145
182233 thedeedster
pi_220166206
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 13:18 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Ze zijn luid, maar ook heel klein. Brullende muizen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220166244
twitter

Ach nu is demonstreren ineens geen heilig verklaard recht meer.
pi_220166275
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 15:19 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Een pand waar AZCers inkomen is natuurlijk heilig he.
Hoezo meten met 2 maten.
pi_220166313
quote:
[ x ]

En als er binnenkort vrouwen verkracht worden op die woongroep zullen die agenten vast wel trots zijn dat hun dat mogelijk hebben gemaakt door de demonstranten weg te jagen.
pi_220166368
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 15:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En als er binnenkort vrouwen verkracht worden op die woongroep zullen die agenten vast wel trots zijn dat hun dat mogelijk hebben gemaakt door de demonstranten weg te jagen.
En nog een groep sukkels. :|W

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-fatbikes~ad90fd65/
pi_220166392
quote:
Zulke mensen laten hun kinderen dus in zo'n woongroep wonen.
pi_220166409
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 15:28 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zulke mensen laten hun kinderen dus in zo'n woongroep wonen.
Ze zien het probleem niet allemaal overdreven reacties want hier zal het wel goed gaan en incidentjes kunnen overal gebeuren. Bla bla bla. :O
pi_220166419

Deze wereldvreemde blanke progressiefjes en gristenen staan te POPELEN om verrijkt te worden.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 15:41:44 #153
182233 thedeedster
pi_220166499
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 15:34 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Deze wereldvreemde blanke progressiefjes en gristenen staan te POPELEN om verrijkt te worden.
Boodschap een deze mensen; neem ze zelf op. In ie eigen huis.

Maar achteraf niet janken aub.

Dat was dan ook mijn grootste ergernis bij dat Stek Oost experiment; de verantwoordelijken hadden geen last van de consequenties.
pi_220166713
Tuurlijk joh. Is er ergens gedoe, dan is het 9/10 een verward persoon of een statushouder.

Nederlandse overheid: Laten we die 2 groepen bij elkaar zetten in één pand. :')
pi_220166949
quote:
[ x ]

Nu kunnen die klootzakken wel bevelen tot ingrijpen?
Maar als ze stil moeten zijn op het museumplein bij een Jodenconcert en toch met antisemitische geluid uit installaties komen, is het de escaleren?

2 tier police my friends. En niet de juiste kan op.
Tijd om op te staan lijkt mij. Stem het tuig weg uit de gemeenteraden.
1947-2016
  zaterdag 21 februari 2026 @ 16:31:37 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220167096
quote:
[ x ]

twitter

En nu is gezichtsbedekking ineens wel een probleem.

Ik wil echt niet meedoen aan dat two tier-geroep, maar ze maken het me wel erg moeilijk.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 16:34:44 #157
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220167154
Er hoeft er maar 1 te zijn met een aansteker en wat benzine.
pi_220167539
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ x ]

Ik wil echt niet meedoen aan dat two tier-geroep, maar ze maken het me wel erg moeilijk.
Ik doe er al lang niet meer moeilijk over. Heb iets te veel voorbeelden gezien al in bijvoorbeeld het voetbal.

Er zijn echt 2 verschillende aanpakken gaande. En zodra het moslims zijn, is het allemaal een stuk 'anders'.
1947-2016
  zaterdag 21 februari 2026 @ 16:54:07 #159
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220167616
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik doe er al lang niet meer moeilijk over. Heb iets te veel voorbeelden gezien al in bijvoorbeeld het voetbal.

Er zijn echt 2 verschillende aanpakken gaande. En zodra het moslims zijn, is het allemaal een stuk 'anders'.
Of extreemlinksen
  zaterdag 21 februari 2026 @ 16:54:32 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220167626
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ x ]

Er wordt gewoon met twee maten gemeten, zodra het ‘klimaatactivisten’ zijn mag alles.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 18:12:46 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220168798
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er wordt gewoon met twee maten gemeten, zodra het ‘klimaatactivisten’ zijn mag alles.
Qua gezichtsbedekking moet je vooral Frie Pellestein bulken en dan mag je zelfs naar agenten trappen en op hun auto's gaan scanderen.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 18:14:37 #162
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220168822
Het is crimineel op gelijke voet verder te gaan met dit soort opvangconstructies, wetende wat er is gebeurd in andere locaties.

Het gaat allemaal te ver, wmb nemen mensen het recht in eigen handen ik ga mij er niet meer druk om maken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 21 februari 2026 @ 18:15:27 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220168829
twitter

Oh wacht, dit gedrag is natuurlijk alle reden om ze weg te meppen daar.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 18:19:02 #164
459912 FlippingCoin
pi_220168874
Als er straks weer iemand verkracht wordt, zouden ze die wethouders persoonlijk moeten vervolgen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zaterdag 21 februari 2026 @ 18:27:26 #165
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220168950
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 15:41 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Boodschap een deze mensen; neem ze zelf op. In ie eigen huis.

Maar achteraf niet janken aub.

Dat was dan ook mijn grootste ergernis bij dat Stek Oost experiment; de verantwoordelijken hadden geen last van de consequenties.
Het is dan ook ronduit kwaadaardig om de woningnood te misbruiken om je eigen idealistische experiment er doorheen te drukken. Jij wil een woning? Prima, maar dan wel samen in één gebouw met vierhonderd statushouders. Links wil blijkbaar alleen tekenen voor woningbouwplannen als daar ook de huisvestiging van asielzoekers in is mee opgenomen en dat mag je toch vrij eng vinden.
pi_220168989
quote:
[ afbeelding ]

Alles moet en zal naar de klote.
pi_220168994
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 15:53 schreef littlemindy het volgende:
Tuurlijk joh. Is er ergens gedoe, dan is het 9/10 een verward persoon of een statushouder.

Nederlandse overheid: Laten we die 2 groepen bij elkaar zetten in één pand. :')
Er gebeurt overal wel eens wat. Part and parcel. Incidenten. Mensen met piemels.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 18:40:02 #168
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220169033
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:34 schreef inslagenreuring het volgende:
Er hoeft er maar 1 te zijn met een aansteker en wat benzine.
Lijkt erop dat deze twee zoiets aan het bekokstoven waren

twitter
pi_220169037
Aanpakken dat extreemrechtse tuig ! Heel goed !
  zaterdag 21 februari 2026 @ 18:44:44 #170
459912 FlippingCoin
pi_220169054
quote:
[ afbeelding ]

geen van deze honden neemt er zelf een in huis noch komt daar zelf te wonen, lekker deugen over de rug van een ander weer
  zaterdag 21 februari 2026 @ 18:48:41 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220169076
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 18:19 schreef FlippingCoin het volgende:
Als er straks weer iemand verkracht wordt, zouden ze die wethouders persoonlijk moeten vervolgen.
Op welke grond?
Huilen dan.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 18:49:28 #172
459912 FlippingCoin
pi_220169079
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 18:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Op welke grond?
landverraad
pi_220169108
quote:
[ afbeelding ]

Mijn hemel, dat zijn al die apeldoornzangers samen met een biblebelt zangkoor gefuseerd?
Vakman pur sang
pi_220169133
quote:
De term ‘sociaal experiment’ valt daarbij geregeld. „Wij denken dat de angst en het risico sterk overdreven zijn”, zegt De Vries..
Assumption is the mother of all fuck-ups.
Vakman pur sang
pi_220169156
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 18:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

[ x ]
Die knul is volgens mij ook minderjarig, dat zal nu wel niet meetellen.
pi_220169162
“Opvang” is het meest misbruikte woord van deze tijd.

In werkelijkheid gaat het nooit over opvang maar over permanente huisvesting van de wieg tot het graf. Voor uw rekening. Dank u wel, voor de vriendelijke medewerking.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:05:53 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220169193
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 18:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
landverraad
Succes met een PVV-rechter vinden die daarin meegaat.
Huilen dan.
pi_220169342
De mensen die dit bedenken zouden daar gedwongen zelf moeten gaan wonen. En als er wat gebeurd erg jammer voor ze maar geen enkele hulp of medelijden.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:22:29 #179
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220169343
Prinsenvlag, Hitlergroet, jammer weer dit.

Als we dit soort figuren blijven zien bij die protesten, dan wordt het punt natuurlijk nooit ontvangen.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 19:26:47 #180
459912 FlippingCoin
pi_220169373
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:22 schreef Qarrad het volgende:

Als we dit soort figuren blijven zien bij die protesten, dan wordt het punt natuurlijk nooit ontvangen.
lekker gemakkelijk natuurlijk, je zou dr haast bnw gedachten bij krijgen
  Moderator / Redactie FP zaterdag 21 februari 2026 @ 19:38:08 #181
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220169525
quote:
[ afbeelding ]

Het zijn allang geen incident meer maar een structureel probleem.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220169627
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:38 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Het zijn allang geen incident meer maar een structureel probleem.
Krijg je als bezuinigd op deskundige professionals waardoor die de tijd, middelen en menskracht niet krijgen om tijdig in te grijpen als iemand dreigt te ontsporen.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 20:00:23 #183
459912 FlippingCoin
pi_220169812
pi_220169864
quote:
Het zijn gewetenloze communisten die dronken zijn van de macht. In de peilingen staan ze weer bovenaan dus ze weten dat ze onschendbaar zijn.
pi_220169874
Bouw dan gelijk van die Judge Dredd woonblokken.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 20:08:36 #186
182233 thedeedster
pi_220169890
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 18:27 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het is dan ook ronduit kwaadaardig om de woningnood te misbruiken om je eigen idealistische experiment er doorheen te drukken. Jij wil een woning? Prima, maar dan wel samen in één gebouw met vierhonderd statushouders. Links wil blijkbaar alleen tekenen voor woningbouwplannen als daar ook de huisvestiging van asielzoekers in is mee opgenomen en dat mag je toch vrij eng vinden.
Ronduit pervers. Je bent een ordinair proefdier.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 20:16:53 #187
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220169969
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 18:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]

[ x ]
Helaas is dit waar het tegenwoordig op aankomt.

Niets helpt. Inspreekmogelijkheden? Helpt niet. Nederland stemt tegen? Helpt niet. Protesteren? Helpt niet.

Geef ze niet eens ongelijk.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 20:18:05 #188
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220169979
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
lekker gemakkelijk natuurlijk, je zou dr haast bnw gedachten bij krijgen
Mooi instrument om eenieder die tegen is ook te framen.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 20:19:09 #189
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220169990
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat je een beetje een achterhoedegevecht aan het voeren bent.
pi_220170026
twitter

Als ze een hoofddoek hadden gedragen was er nu meer ophef geweest.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 20:23:53 #191
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220170036
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 20:22 schreef Haags het volgende:
[ x ]

Het is niet de bedoeling dat je de vinger op de zere plek legt.
pi_220170523
quote:
[ afbeelding ]

De kans dat dit een enorme ''how it started - how its going'' meme gaat worden is echt belachelijk groot.

Let's go!
pi_220170549
We vanger hier letterlijk massa's lui op die ons haten.

Wie heeft dit verzonnen?
pi_220171493
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 21:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
De kans dat dit een enorme ''how it started - how its going'' meme gaat worden is echt belachelijk groot.

Let's go!
Het moet ook maar gewoon vies fout gaan.
Dat willen ze toch?
Vakman pur sang
  zaterdag 21 februari 2026 @ 23:07:48 #195
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_220171540
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 20:22 schreef Haags het volgende:
[ x ]

Zie je de krantenkoppen al?

"Agent mishandeld blanke minderjarige nabij AZC"

_O-
pi_220171782
quote:
Nederland kent meer dan 1000 342 gemeenten, maar geen gemeente heeft een burgemeester van PVV, FvD of JA21.
Gevraagd aan Google-AI:
quote:
De PVV heeft in gemeenteraden vaak onvoldoende steun voor hun kandidaten en focust zich primair op landelijke politiek, wat benoeming tot burgemeester door de Kroon bemoeilijkt.

Dat er geen burgemeesters zijn die expliciet voor Forum voor Democratie (FvD) zijn benoemd, komt door een combinatie van het politieke systeem, lokale verhoudingen en de reputatie van de partij. Diverse kandidatenlijsten van FvD kwamen in opspraak vanwege de aanwezigheid van extreemrechtse kandidaten; verder hebben veel senatoren, Statenleden en lokale politici In de afgelopen jaren FvD verlaten, wat duidt op instabiliteit in de lokale afdelingen.
En JA21 bestaat pas 5 jaar, er zijn nu eenmaal geen maandelijkse burgemeestersbenoemingen.
pi_220171841
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:05 schreef Isdatzo het volgende:
Die we niet hebben omdat er onder PVV-aanhangers 0 (nul) animo is voor de opleiding. :P
  zondag 22 februari 2026 @ 00:20:34 #198
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220172024
quote:
[ x ]

Ik zie trouwens bijna niemand met gezichtsbedekking.
Wat vreemd, dat is toch standaard bij demonstraties? Of alleen maar aan 1 kant?

Daarnaast worden ze ook niet met zachte hand behandeld, dat komt ook al niet overeen met wat ik normaal zie :{

En waar is de burgemeester om te roepen dat ze toch echt demonstratierecht hebben en dat je daar nooit aan mag komen?
  zondag 22 februari 2026 @ 00:26:09 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220172046
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:22 schreef Qarrad het volgende:

Dat niet alleen.

Dit is gewoon zuiver racisme en xenofobie, aangezien deze nitwits het over asielzoekers per sé hebben.

Dat terwijl, juist als je Westerse waarden een warm hart toedraagt, mensen die deze waarden opzoeken - bijv: Afghaanse en Somalische vrouwen, 'afvalligen' uit theocratieën als Iran en Saudi Arabië, homoseksuelen uit landen waar het zwaar gecriminaliseerd is, met OPEN ARMEN moet ontvangen. Dat zijn de asielzoekers die hier juist horen en onze waarden versterken.

Als je niet verder kan kijken dan huidskleur, heb je sowieso niets van Westerse waarden begrepen. En ja, dat geldt ook voor de andere kant van het spectrum: de intersectionele brigade.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')