Het recht om je eigen leven te beëindigen ≠ het recht iemand anders te verplichten jou te doden.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 15:24 schreef flipsen het volgende:
En ik blijf het nogal altijd bezopen vinden dat je zelf geen recht hebt om te beslissen wat er met je leven/dood gebeurt. Het zou je eerste recht moeten zijn in mijn ogen.
Pffff, waaróm vraag ik me dan altijd af... Sowieso is versterven natuurlijk wel het laatste "redmiddel" geloof ik, als er geen andere mogelijkheden meer zijn, maar poeh. Duidelijke wensen uitgesproken, iedereen akkoord en dan toch iemand die haar eigen belang (of overtuiging) voorop stelt. Ze zal het ongetwijfeld hebben gedaan omdat het volgens haar het beste was, maar dan nog. Ze zouden die Pil van Drion misschien maar eens echt in moeten voeren.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:43 schreef sigme het volgende:
In de ingewikkelde familierelatie:
De moeder van de halfbroer/zussen van mijn moeder had besloten zich te versterven door stoppen met eten/drinken. Doorgesproken met de kinderen en het zorgpersoneel. Moeilijk maar vooruit dan maar.
Totdat na een week een van de dochters het niet meer kon aanzien en haar autoriteit als arts ging inzetten voor het gaan dwangvoederen van moeders. Ondanks protest van de andere kinderen boog het zorgpersoneel voor haar wens. Daarna werd het een lijdensweg en na enige tijd was de oude dame dan toch dood.
Dat komt niet meer goed tussen die kinderen.
Helemaal mee eens, maar daarvoor heb je dus ook stichtingen als de Levenseindekliniekquote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Het recht om je eigen leven te beëindigen ≠ het recht iemand anders te verplichten jou te doden.
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar daarvoor heb je dus ook stichtingen als de Levenseindekliniek
Daarom ook mijn eerdere post over de huisarts van mijn vader: heel consequent: "Nee, ik werk er zelf niet aan mee, maar kan je wel doorverwijzen" en liet hem daarna ook niet vallenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar ik vind dat mensen wel heeeeeeel makkelijk over de weigering van een arts om iemand dood te maken heenstappen. Alsof je, omdat je huisarts bent, je maar moet leren leven met het met enige regelmaat wegspuiten van je klantjes.
Ja!!!!quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:54 schreef flipsen het volgende:
Zijn er nog leuke onderwerpen vandaag eigenlijk?
Wat een heerlijk begin van jullie weekendquote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja!!!!
Een leuke brief uit Australië van mn kinT met zijn zonen die kleine alligators vasthouden en een grote slang.
1 en 3 he![]()
![]()
(Wildlife dag in de bieb van Cairns)
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja!!!!
Een leuke brief uit Australië van mn kinT met zijn zonen die kleine alligators vasthouden en een grote slang.
1 en 3 he![]()
![]()
Heb je zulke bellers nog niet gehad voor GMGM?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, dit is ook nieuw. Ik kreeg voor de zoveelste keer in de afgelopen weken een spamoproep dus ik nam eens op. Het ging over mijn energiecontract. Toen ik netjes aangaf geen interesse te hebben werd ik voor kutwijf uitgescholden
hoe kun je trommel naar links rechts bewegen zonder te draaienquote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Is de machine nog 4 kant, en geen wybertje?
En kun je de trommel vrij bewegen naar alle kanten? Dus niet draaien maar duwen.
Er kan een demper stuk zijn of een veer los. En dat voel je door de trommel te bewegen.
Helaas wel. Al heb ik laatst wel de leverancier te pakken gekregen, die handelde het goed afquote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:30 schreef derLudolf het volgende:
Had mailtje naar Expert gestuurd, die wijzen naar Beko. Eerst 4 minuten aan de lijn voordat je alle menu s hebt gehad.
Is het ouderwets van een winkelier garantie-afhandeling te verwachten?
Ik ben voor mijn werk nog nooit uitgescholden nee. Ik ben expert acquisitie afkappen op een supervriendelijke manier.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:26 schreef flipsen het volgende:
[..]
Heb je zulke bellers nog niet gehad voor GMGM?
Ik mailde gisteren Oceanwide Expeditions (Antarctica cruises). Ik kreeg eerder die dag opeens spam op een emailadres wat ik niet gebruik, behalve voor Oceanwide. Dus ze een mailtje gestuurd met de vraag daar even naar te kijken/op te letten, misschien een datalek? Kreeg vlot antwoord dat ze het heel vervelend vonden en ze stuurden het door naar de techneuten.
Kreeg ik vanochtend een ander spammailtje, maar nu op een emailadres dat ik alleen voor Australis cruises gebruik. Hm, dat is iets té toevallig. Oh fuck, ik gebruik beide emailadressen kennelijk ergens op mijn website! Dus daar hebben ze ze vanaf gesraped. Gelijk een excuusmailtje naar Oceanwide, ik vond het al zo vreemd
Shit zeg 🤨🤨quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:43 schreef sigme het volgende:
De moeder van de halfbroer/zussen van mijn moeder had besloten zich te versterven door stoppen met eten/drinken. Doorgesproken met de kinderen en het zorgpersoneel. Moeilijk maar vooruit dan maar.
Totdat na een week een van de dochters het niet meer kon aanzien en haar autoriteit als arts ging inzetten voor het gaan dwangvoederen van moeders. Ondanks protest van de andere kinderen boog het zorgpersoneel voor haar wens. Daarna werd het een lijdensweg en na enige tijd was de oude dame dan toch dood.
Zeker 'mooi' voor deze oomquote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:42 schreef Isabeau het volgende:
Mijn oom (88) is afgelopen dinsdag overleden en woensdag is de uitvaart (dat is 9 dagen later...). Hij kreeg in december te horen dat hij leverkanker had. Heeft toen besloten dat hij snel dood wilde, want bang voor pijn en hij was wel klaar met het leven. Vorige week vrijdag nog op bezoek geweest met mijn vader en 3 uur over vroeger zitten kletsen. Hij kwam nog best vitaal over. Hij wilde per se palliatieve sedatie, want angst voor wat komen ging. En die palliatieve sedatie heeft hij dus afgelopen weekend gekregen en dinsdag al overleden. Terwijl ik hem dus vrijdag nog heel levendig vond. Maar voor hem heel mooi dat het zo is gegaan. (als ik dat vergelijk met een andere oom die kanker haddat was echt een lijdensweg, maar die wilde ook ab-so-luut niet dood)
Het zo formuleren helpt misschien ook niet echt, klinkt alsof het emotieloos aan de lopende band gebeurt of men verwacht dat dat zou moeten. Gok dat geen enkele fatsoenlijke arts daaraan mee zou werken.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:50 schreef sigme het volgende:
Alsof je, omdat je huisarts bent, je maar moet leren leven met het met enige regelmaat wegspuiten van je klantjes.
De trommel, of eigenlijk het trommelhuis, is opgehangen aan veren. En met dempers onderaan de bodemplaat bevestigd.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
hoe kun je trommel naar links rechts bewegen zonder te draaien![]()
Hij draait wel gewoon vrij, geen sokken te vinden.
Blijkbaar is "heb je het filter onderin schoongemaakt" het wasmachine equivalent van "heb je de de stekker er uit getrokken" van een modemDat moest ik toch echt doen.
Boekje zegt om de drie maand (zolang heb ik hem nog niet eens) maar goed, dat es doen. Waarom dat effect heeft op een demper, geen idee
Als hij niet goed leegloopt, is hij te zwaar met centrifugeren en dan gaat hij wel aan de wandel ja.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Blijkbaar is "heb je het filter onderin schoongemaakt" het wasmachine equivalent van "heb je de de stekker er uit getrokken" van een modemDat moest ik toch echt doen.
Boekje zegt om de drie maand (zolang heb ik hem nog niet eens) maar goed, dat es doen. Waarom dat effect heeft op een demper, geen idee
Dan zou de was toch ook nat er uit moeten komen?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als hij niet goed leegloopt, is hij te zwaar met centrifugeren en dan gaat hij wel aan de wandel ja.
Dat deed onze zeker toen laatst die kapotte riem in de pomp was blijven zitten.
Onze wandelt nu nog steeds een beetje... ik denk dat de pomp nooit meer optimaal gaat pompen.
Relatief aan hoe droog hij zou kunnen zijn als het wel optimaal gaat.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan zou de was toch ook nat er uit moeten komen?
Ik draag ze nog steeds. Heb een paar reserve gekocht op vintedquote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:59 schreef Tele6 het volgende:
Volgens mij was het @:gcjoel die me ooit de fluwelen flared leggingbroeken van de America Today had aangeraden omdat die wél lang genoeg zijn bij 1m80. Nou was ik op zoek naar een comfortabele broek om charmant in rond te hangen, want mijn te grote te korte 2009 joggingbroek is niet charmant. Dus een zo'n legging gevonden op Vinted voor ¤3
En hij is lang genoeg
Nou vindt B het eigenlijk helemaal geen charmante broek dus daarvoor hadden we het niet hoeven doen. Maar comfortabel!! En lang genoeg!! En grotendeels katoen!!
wat een familie ellende zeg!quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:43 schreef sigme het volgende:
Hóe welkom! Wat vonden zij van de gehaakte vingerpopjes?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja!!!!
1 en 3 he![]()
![]()
Hier hebben hullie ook lengte van 1.78 m.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:59 schreef Tele6 het volgende:
Volgens mij was het @:gcjoel die me ooit de fluwelen flared leggingbroeken van de America Today had aangeraden omdat die wél lang genoeg zijn bij 1m80. Nou was ik op zoek naar een comfortabele broek om charmant in rond te hangen, want mijn te grote te korte 2009 joggingbroek is niet charmant. Dus een zo'n legging gevonden op Vinted voor ¤3
En hij is lang genoeg
Nou vindt B het eigenlijk helemaal geen charmante broek dus daarvoor hadden we het niet hoeven doen. Maar comfortabel!! En lang genoeg!! En grotendeels katoen!!
Ik ben verder erg goed voorzien van broeken, maar dankjewelquote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hier hebben hullie ook lengte van 1.78 m.
Nou ja link werkt niet goed.
Kijk bij Miss Etam en filter op extra lange broeken.
Zusjes!quote:
Dat weet ik niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:46 schreef AnneX het volgende:
Hóe welkom! Wat vonden zij van de gehaakte vingerpopjes?
Oh, de poppetjes waren al eerder.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 21:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat weet ik niet.
De kaarten waar ze in zaten werd in de vorige brief op een foto wel geshowed.
Je wist t nogquote:Op vrijdag 6 februari 2026 21:44 schreef AnneX het volgende:
Oh, de poppetjes waren al eerder.
#de tel kwijt.
Wanneer ze in Cairns wonen zijn mutsen of sjaals niet echt bruikbaarquote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:01 schreef Blues het volgende:
[..]
Je wist t nog![]()
Ik zit alweer te bedenken wat ik dit jaar ga maken en sturen.
Neequote:Op vrijdag 6 februari 2026 22:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wanneer ze in Cairns wonen zijn mutsen of sjaals niet echt bruikbaar
Helaasquote:Op vrijdag 6 februari 2026 23:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gedeelde smart is geen halve smart. Dat jullie het weten.
Dat is heel vervelend. Hopelijk niet verdubbelde smart?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 23:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gedeelde smart is geen halve smart. Dat jullie het weten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Lucky_Strike nu verkeren jullie beiden in belabberde toestand en in algehele malaise, als ik het goed begrijp.
Voorspoedig herstel dan💐
Ik vind dit best kwalijk en puur egoisme.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:43 schreef sigme het volgende:
Balenquote:Op zaterdag 7 februari 2026 09:24 schreef Tele6 het volgende:
Vannacht een koortsig nachtje. Ik dacht dat het een betere kant op ging maar toch niet
B heeft nog nergens last van
Dit. En dank je en gecondoleerd. Alweer een uitvaart voor jouquote:Op zaterdag 7 februari 2026 08:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit best kwalijk en puur egoisme.
Lucky en J beterschap
Dat dan weer niet, dat moest er nog eens bij komenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is heel vervelend. Hopelijk niet verdubbelde smart?
Als de machine vrij nieuw is, trilt, en je je afvraagt of je de trommel wel kan bewegen dan hoop ik dat de transportbouten er voor het eerste gebruik zijn uitgehaald. Die fixeren de trommel op hun plek tijdens vervoer.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 18:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bouten zijn er uit. Ik kan de trommel ronddraaien. Naar voren/achter duwen, maar als ik hem naar links/rechts wil drukken gaat de trommel draaien.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als de machine vrij nieuw is, trilt, en je je afvraagt of je de trommel wel kan bewegen dan hoop ik dat de transportbouten er voor het eerste gebruik zijn uitgehaald. Die fixeren de trommel op hun plek tijdens vervoer.
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 10:03 schreef Vanyel het volgende:
* Vanyel heeft ook nog steeds nergens last van, behalve van slaapgebrek door hoestende en snurkende slaapgenoten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 07-02-2026 11:38:32 ]
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:32 schreef Blues het volgende:
Update gelezen van oude vriend, ik ben er gewoon een beetje boos van. Maar verdriet overheerst.
Maar afleiden met beetje bankhangen, bed verschonen, wasjes draaien, picnic is net geweest. Beetje meekijken met g naar wat er aan sport op tv voorbij komt #zapt
En mijn dinnetjes dochters staan in de krant.Wat een gaaf artikel en wat een priegelwerkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 11:32 schreef Blues het volgende:
Update gelezen van oude vriend, ik ben er gewoon een beetje boos van. Maar verdriet overheerst.
Maar afleiden met beetje bankhangen, bed verschonen, wasjes draaien, picnic is net geweest. Beetje meekijken met g naar wat er aan sport op tv voorbij komt #zapt
En mijn dinnetjes dochters staan in de krant.Hóe bijzonderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kweenie, wij kopen ze altijd bij de apotheek. Siliconen kleine dopjes. Ideaal, voor snarken, zagen hakken boren in de wijk & straks bijv. herrie tijdens vliegen.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 12:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bestaan dat Europese alternatieven voor?
Die ken ik niet, zou zowaar wel iets kunnen zijn.quote:
Deze hebben wij:quote:Op zaterdag 7 februari 2026 13:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Die ken ik niet, zou zowaar wel iets kunnen zijn.
Ik kan niet op een oor met in-oor-dopjes liggen, slaap moeilijk op links en in mijn linkeroor past geen enkele oordop die ik heb geprobeerd. Misschien werkt op de gang wel.
Ik heb die andere net besteldquote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Deze hebben wij:
https://meinarztbedarf.co(...)5EAQYASABEgLnTPD_BwE
Ze stonden een keer bij de apotheek en na geprobeerd waren we allebei enthousiast.
Dus we zorgen altijd voor een paar doosjes in voorraad. Na een paar keer gebruik gooien we ze weg.
Ze zijn er ook in kleinere uitvoering voor kinderen/kleine gehooringangetjes :
https://meinarztbedarf.co(...)85625&pr_seq=uniform
Ja die lijken heel erg op die wij gebruiken hoor.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 14:18 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb die andere net besteld
Klein gehoorgangetje doet het vast goed ook met een halve grote
Ziet er idd onhandig uit om mee te slapn hihiquote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:12 schreef derLudolf het volgende:
Gehoorbescherming, afhankelijk van de werkzaamheden:
Deze het de kettingzaag en bosmaaier
[ afbeelding ]
Al het andere
[ afbeelding ]
Beide niet heel handig om mee te slapen.
Ik moest al aan jullie denken.quote:
quote:Op zaterdag 7 februari 2026 16:12 schreef derLudolf het volgende:
Gehoorbescherming, afhankelijk van de werkzaamheden:
Deze met de kettingzaag en bosmaaier
[ afbeelding ]
Al het andere
[ afbeelding ]
Beide niet heel handig om mee te slapen.
Mooie plannen! In Artis weer een kleine 🐘 geboren.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:39 schreef Candaasje het volgende:
Verder hebben we een fantastisch mooi reisvoorstel gekregen. Alleen wel een beetje groter budget nodig dan verwacht. We gaan bespreken in hoeverre een andere periode nog verschil maakt. Hij staat nu op juli ( niet helemaal duidelijk of het deels juni of deels juli is, we hebben nog geen datum vastgelegd) , maar wellicht kunnen we het volledig naar juni trekken.
Het is niet gelijk een reden om er niet mee door te gaan, maar vragen kan altijd.
De Grote Trek is volgens reismevrouw overigens in september pas goed te zien, niet in de periode die ik dacht (echt al die sites en kaartjes spreken elkaar tegen) maar ik ben nog in dubio of we het daarvoor willen uitstellen. Extra dagen Serengeti maakt het niet voordeliger, maar misschien komen we door het laagseizoen wel gelijkaardig uit….
(Ik kan maandag pas bekijken of het dit jaar überhaupt met mijn werk een optie is om in september weg te gaan )
Ik word er wel helemaal blij vanze hebben daar heeeul veeeeeul olifanten
![]()
![]()
![]()
Dit was geen goede start van de Spelen nee.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik moest al aan jullie denken.
Ik volg het schaatsen al lang niet meer zo intensief maar hier ook vochtige ogen.
Dat wil ze niet. Dit levert met clicks op dan praatje bij de NOS.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
sta je een stuk minder in de picture dan nu.
En dus geld. Over het algemeen kunnen ze veel minder lang door dus ze moeten nu binnenhalen wat er kan. Volgende OS krijgen ze zelfs geen geld meer voor het behalen van medailles.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 18:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat wil ze niet. Dit levert met clicks op dan praatje bij de NOS.
In en om Leer was het ook lekker mistig netquote:Op zaterdag 7 februari 2026 17:02 schreef derLudolf het volgende:
Ik ging dus direct na m'n vorige bericht naar buiten en binnen vijf minuten was het mistig. Dat dat zo snel kan![]()
Nu binnen, kachel brandt.
Monchshof Natur Radler Blutorange, een kistje Deit in div smaken, ze hadden varken in de aanbieding maar daar was de rij me te lang voor, en daarnaast spullen voor 't bakken, zuurkool, gurkjes enz enzquote:
Ja, ben op de goede weg. Het lijkt een korte variant te zijnquote:Op zaterdag 7 februari 2026 20:52 schreef fietsie het volgende:
@:Lucky_Strike al weer beeetje uit het virusdal ?
J ook?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, ben op de goede weg. Het lijkt een korte variant te zijn
Klopt, goede benzine. Met 5% ipv de in Nederland gebruikelijke 10% ethanol.quote:
Niet perongeluk verwisselt voor diesel?quote:Op zaterdag 7 februari 2026 21:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Monchshof Natur Radler Blutorange, een kistje Deit in div smaken, ze hadden varken in de aanbieding maar daar was de rij me te lang voor, en daarnaast spullen voor 't bakken, zuurkool, gurkjes enz enz
Oow en Rum, ehm Liquore43 diverse smaken en meer van dat. En 48 liter E5.
De zon is hier! Overdadig dus geen ruimte voor jouw stad vrees ikquote:Op zondag 8 februari 2026 10:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Is jullie wereld ook zo klein? Lijkt er niet op dat er nog een zonnetje gaat doorbreken
Weequote:Op zondag 8 februari 2026 11:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Snot. Spierpijn. Veel te druk gehad. Nu meer rust, maar wel nog snot en pijn. Wee mij.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |