Jij ook!quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:49 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap aan iedereen iig.
@:Lucky_Strike en flip.
@:vlindertje89
@:Candaasje
Ik denk dat het vooral het vliegen is wat het nu weer zo omhoog haalt. Het werkding speelt al heel januari en ik ben sinds oktober welgeteld twee fantastische dagen helemaal fit geweest (in december)quote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:33 schreef Candaasje het volgende:
En pittig dat je angsten weer zo opspelen @:vlindertje89 . Wellicht nemen ze ietsje meer af als je voor jezelf qua werk weer in wat rustiger vaarwater zit![]()
Verder ben ik niet of nauwelijks bijgelezen. Mijn lijf loopt al een week te vechten tegen alle snotbacillen in de omgeving denk ik.Hoewel ik niet ziek ben, ben ik wel intens moe en spelen allerlei kwaaltjes (ontstekingen aan mijn schenen en voet) weer op. En gisteren was gewoon een matige dag op het werk. Gelukkig werkte mijn eigen team wel goed samen, maar ik kon sommige andere collega’s wel de MRI induwen (met kleding/metalen en al), ware het niet dat ik ze dan eerst meters over de gang had moeten slepen
Gelukkig vandaag vrij en straks een gesprek met de reisorganisator (ze woont in Tanzania)
Fijn dat je je beter voelt! Hopelijk snel helemaal fit. En niet een ander virus van een andere zieke collega meenemenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er heersen van allerlei virussen. Bij mij op werk ook 1/4 van de mensen of zo ziek. Dus qua waarschijnlijkheid is het echt 1000% een virusje ipv iets ernstigers ofzo.
Ik hoop dat je werkding ok bleek. Heb nog niet daarnaartoe teruggelezen
Ik heb echt deadline na deadline op werk dus ik heb gisteren met m'n snothoofd maar extra lang doorgewerkt... m'n vrije tijd is toch niks aan met deze snot/hoest dus dan maar wat nuttigs doen.
Vandaag gaat het al beter! Eigenlijk alleen gisteren echt waardeloos (ook de traanogen etc) en nu alleen nog snot/hoest.
Het is met onderwijs ook een heel drukke periode dus alle zieke collega's zijn gewoon op werk (en ik ook) en we steken nu gezellig alle studenten aan![]()
Ik ben dan wel vrijwel continu minder of meer verkouden geweest, maarr ik heb wel ook echt heel veel collega's / buren enzo gehad die echt ziek zijn geweest, koorts, hele week op bed etc. En dat heb ik dan ook weer niet gehadquote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:26 schreef Vanyel het volgende:
Toen ik de uitnodiging voor de griepprik kreeg, dacht ik meh, ik ben heus niet zielig.
Nu vind ik het toch wel lollig dat om me heen iedereen zich suf hoest en ik niet.
Ik weet heus wel dat er niet per se een causaal verband tussen a en b zit, maar ik beeld het me graag in
Ahw, dan hoop ik dat het daarna weer wat minder vaak/hevig opspeelt.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral het vliegen is wat het nu weer zo omhoog haalt. Het werkding speelt al heel januari en ik ben sinds oktober welgeteld twee fantastische dagen helemaal fit geweest (in december)en de combinatie van die twee alleen heeft afgelopen tijd verder niet echt problemen gegeven. Dus denk dat zodra ik weer thuis ben, het weer weg is.
Vandaag gaat het gelukkig beter, niet met mn snot en oor maar wel met de gedachten. En ik ben ook nog niet echt ziek ervan hoor gelukkig, volgens mij zijn @:Tele6 en @:Lucky_Strike en J een stuk zieker. Ik voel me niet heel belabberd gelukkig. Gewoon wat pijn in oor, snot in neus enzo. Irritant maar objectief gezien prima te doen. Hoop vooral dat druk in vliegtuig niet al te vervelend is met oor.
Vervelend van de kwaaltjes die opspelenen tof van het gesprek! Wanneer willen jullie gaan en hoe lang? En kun je ook een beetje bijslapen op korte termijn?
[..]
Fijn dat je je beter voelt! Hopelijk snel helemaal fit. En niet een ander virus van een andere zieke collega meenemenscheelt wel als studenten straks ook allemaal ziek zijn, hoeven jullie geen onderwijs meer te geven..
[..]
Ik ben dan wel vrijwel continu minder of meer verkouden geweest, maarr ik heb wel ook echt heel veel collega's / buren enzo gehad die echt ziek zijn geweest, koorts, hele week op bed etc. En dat heb ik dan ook weer niet gehadalleen 1x bijholteontsteking die keurig met 7 dagen weer over was en een keer wat heviger verkouden met wat hoesten erbij, maar ook toen was ik niet heel beroerd of dagen in bed ofzo. Dus ik maak er hierbij graag n=2 van
Dat dacht ik ook al!quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Oeh, dat zijn doodvermoeiende nachten @:annex Begon te lezen en dacht Annex op een brommer?
Ik liet vorige week bloed prikken ivm overwegend vegetarisch eten en volgens eetmeter consequent te weinig ijzer en calcium, maar bij laatste keer prikken twee jaar geleden ofzo juist iets te hoge ijzervoorraad (ferritine). Dus leek mij handig even nog keer dat te prikken voor ik allerlei extra ijzer ga eten, kon ha zich in vinden. Ha had toen ook vitD en vitB12 erbij gevraagd en vitD bleek wel echt te laag, dus mogelijk dat dat ook meespeelt met de weerstand.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw, dan hoop ik dat het daarna weer wat minder vaak/hevig opspeelt.
Enig idee trouwens waarom je je zo weinig fit voelt? Twee hele dagen is niet echt een topscore![]()
Ik heb nu lekker weekend. En rond 18 maart gaan we een paar daagjes weg (Heeft C. geregeld, voor ons 'jubileum' van 20 jaar samen). En dan in juni/juli 3-3,5 week naar Tanzania, is de bedoeling![]()
Dus komt wel goed verder. Geen griepprik gehad trouwens, voor de statistieken.
Iedereen om me heen is best ziek en ik had een héél klein beetje keelpijnquote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:26 schreef Vanyel het volgende:
Toen ik de uitnodiging voor de griepprik kreeg, dacht ik meh, ik ben heus niet zielig.
Nu vind ik het toch wel lollig dat om me heen iedereen zich suf hoest en ik niet.
Ik weet heus wel dat er niet per se een causaal verband tussen a en b zit, maar ik beeld het me graag in
Ja, de huisarts van mijn oom werkte heel goed mee. Er is ook een andere huisarts van die praktijk komen praten. Dus het is ook wel zorgvuldig gegaan denk ik.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach, gecondoleerd @:isabeau Zo mooi dat dat zo kon gaan. Mijn tante wilde ook niet meer, maar geen pijn en niet echt ziek. Arts wilde nergens mee helpen of doorverwijzen dus is ze gestopt met eten en drinken, de laatste anderhalve week was ze niet meer bij kennis maar de eerste week wel. Vind dat toch wel erg lastig, waarom kan zo iemand niet geholpen worden
En dat vind ik echt kwalijk. En niet in lijn met zijn beroepsethiek (je mag geen onnodig lijden veroorzaken). Zo naar voor je tantequote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach, gecondoleerd @:isabeau Zo mooi dat dat zo kon gaan. Mijn tante wilde ook niet meer, maar geen pijn en niet echt ziek. Arts wilde nergens mee helpen of doorverwijzen dus is ze gestopt met eten en drinken, de laatste anderhalve week was ze niet meer bij kennis maar de eerste week wel. Vind dat toch wel erg lastig, waarom kan zo iemand niet geholpen worden
Of hoe halstarrig de eigen huisarts is. Mijn vader had een hele goede band met zijn huisarts, die kwam ook geregeld thuis toen mijn vader al ziek was. Heeft vanaf het begin af aan aangegeven zelf niet mee te willen werken aan euthanasie (was moslim), maar ook gelijk doorverwezen naar de Levenseindekliniek. Daarna is hij nog regelmatig langsgekomen, tot aan de dag voor overlijden als ik me niet vergis. Echt goud waard, zo´n huisartsquote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, de huisarts van mijn oom werkte heel goed mee. Er is ook een andere huisarts van die praktijk komen praten. Dus het is ook wel zorgvuldig gegaan denk ik.
Het is vooral heel jammer dat je dus afhankelijk bent van hoe jouw huisarts er in staat.
Ja als alle studenten ziek worden, dan moeten ze de practica later in de periode inhalen en dan is het daar extra drukquote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral het vliegen is wat het nu weer zo omhoog haalt. Het werkding speelt al heel januari en ik ben sinds oktober welgeteld twee fantastische dagen helemaal fit geweest (in december)en de combinatie van die twee alleen heeft afgelopen tijd verder niet echt problemen gegeven. Dus denk dat zodra ik weer thuis ben, het weer weg is.
Vandaag gaat het gelukkig beter, niet met mn snot en oor maar wel met de gedachten. En ik ben ook nog niet echt ziek ervan hoor gelukkig, volgens mij zijn @:Tele6 en @:Lucky_Strike en J een stuk zieker. Ik voel me niet heel belabberd gelukkig. Gewoon wat pijn in oor, snot in neus enzo. Irritant maar objectief gezien prima te doen. Hoop vooral dat druk in vliegtuig niet al te vervelend is met oor.
Vervelend van de kwaaltjes die opspelenen tof van het gesprek! Wanneer willen jullie gaan en hoe lang? En kun je ook een beetje bijslapen op korte termijn?
[..]
Fijn dat je je beter voelt! Hopelijk snel helemaal fit. En niet een ander virus van een andere zieke collega meenemenscheelt wel als studenten straks ook allemaal ziek zijn, hoeven jullie geen onderwijs meer te geven..
[..]
Ik ben dan wel vrijwel continu minder of meer verkouden geweest, maarr ik heb wel ook echt heel veel collega's / buren enzo gehad die echt ziek zijn geweest, koorts, hele week op bed etc. En dat heb ik dan ook weer niet gehadalleen 1x bijholteontsteking die keurig met 7 dagen weer over was en een keer wat heviger verkouden met wat hoesten erbij, maar ook toen was ik niet heel beroerd of dagen in bed ofzo. Dus ik maak er hierbij graag n=2 van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:40 schreef AnneX het volgende:
Goede berichtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was je met de brommer trouwens?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Is de machine nog 4 kant, en geen wybertje?quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:05 schreef derLudolf het volgende:
Staat die dan ook zo scheef? De hoek rechts achter staat normaal, de rest is ie dus verdraaid. Als iets zo trilt op 1400rpm gaat ie het niet lang volhouden. Nu heb ik nog garantie.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |