Ging zeker achterom?quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:43 schreef H_T het volgende:
Ik ben ook wel te spreken over Backdoor Sluts 9. Al duurde het wel erg lang voor die weer naar de videotheek werd gebracht
Nee, groepje kinderen uit een of ander bergdorp zou dat doen maar raakte afgeleidquote:
Oké heel eerlijk? Ik vond 9 een beetje een slap aftreksel (hihi) van 6. Het plot was grotendeels hetzelfde maar dan met minder goede acteurs.quote:Op donderdag 29 januari 2026 23:43 schreef H_T het volgende:
Ik ben ook wel te spreken over Backdoor Sluts 9. Al duurde het wel erg lang voor die weer naar de videotheek werd gebracht
Geniet ervan! Het was weer hard werken maar ik denk dat we met z'n allen een mooi geheel hebben neergezetquote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dus vanavond/vannacht ook maar weer eens doen. Tijd genoeg, ik heb weekend
Ik snap wat je bedoelt. De director's kut is veel beterquote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:09 schreef Strani het volgende:
[..]
Oké heel eerlijk? Ik vond 9 een beetje een slap aftreksel (hihi) van 6. Het plot was grotendeels hetzelfde maar dan met minder goede acteurs.
Denk ik ook, zo lief dat jullie dat allemaal voor me over hebbenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Geniet ervan! Het was weer hard werken maar ik denk dat we met z'n allen een mooi geheel hebben neergezet
Ik bevrijdde me van mijn moeder toen (en andersom)quote:Op donderdag 29 januari 2026 15:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, op 5 mei wat dan worden we bevrijd van de winter.
Nou ik weet niet of je dit voetbal kunt noemen hoor...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ging voornamelijk over voetbal, wat een teleurstelling!![]()
Dat maakt het alleen maar ergerquote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ik weet niet of je dit voetbal kunt noemen hoor...
Sorry, dat we je hebben moeten teleurstellen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ging voornamelijk over voetbal, wat een teleurstelling!![]()
Ja, jammer is datquote:Op vrijdag 30 januari 2026 02:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Sorry, dat we je hebben moeten teleurstellen.
Ja, ik had geslapen, maar ik werd wakker.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 02:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, jammer is dat
Maar wat doe jij nog wakker op dit tijdstip?!
Dat moet je wel blijven doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 07:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ja, ik had geslapen, maar ik werd wakker.
Maar straks vertrekt hij naar Paraguayquote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat moet je wel blijven doen.
Als hij wakker blijft worden?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:06 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Maar straks vertrekt hij naar Paraguay
Zitten daar zoveel woke mensen?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 09:06 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Maar straks vertrekt hij naar Paraguay
Ja, maar op zich niet om die tijd al.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:44 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat moet je wel blijven doen.
Paragayquote:
Alcaraz heeft hier in de provincie op de tennisacademie van Juan Carlos Ferrero gezetenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:21 schreef Yesse het volgende:
Alcaraz gewonnenik dacht ik breek even met de voetbal trend
Voetbal is wel een beetje klaar.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:21 schreef Yesse het volgende:
Alcaraz gewonnenik dacht ik breek even met de voetbal trend
Toch is Carlos Alcaraz geen onverdienstelijke voetballer bij Everton hoor.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Voetbal is wel een beetje klaar.
De uitvinder van de Rocher?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Alcaraz heeft hier in de provincie op de tennisacademie van Juan Carlos Ferrero gezetenNet als overigens spelers als Zverev en Sharapova, lees ik net.
Ferrero komt ook zelf uit deze omgeving. Alcaraz één provincie zuidelijker.
Andersom! Ook weer een veel voorkomend misverstand, maar Rocher heeft Juan Carlos Ferrero uitgevondenquote:
Dat zou goed kunnen. Ik ken de spelers van Everton niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Toch is Carlos Alcaraz geen onverdienstelijke voetballer bij Everton hoor.
Ik ook niet, Google wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen. Ik ken de spelers van Everton niet eigenlijk.
Ah! Bedankt voor de uitleg, ik ga als een verlicht mens straks het weekend inquote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Andersom! Ook weer een veel voorkomend misverstand, maar Rocher heeft Juan Carlos Ferrero uitgevonden
Het is dus de schuld van Rocher dat Martin Verkerk Roland Garros niet heeft gewonnenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Andersom! Ook weer een veel voorkomend misverstand, maar Rocher heeft Juan Carlos Ferrero uitgevonden
Rocher that!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 13:22 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is dus de schuld van Rocher dat Martin Verkerk Roland Garros niet heeft gewonnen
Kan er weinig positiefs uithalen...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:04 schreef Fred_B het volgende:
Wat vinden we van het regeerakkoord van het Kabinet Rutte V?
Verschillende dingen die ik eruit heb gehoord en gelezen bevallen me nietquote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:04 schreef Fred_B het volgende:
Wat vinden we van het regeerakkoord van het Kabinet Rutte V?
Ik verwachtte een beleidslijn die vooral zou bestaan uit voortmodderen, geld schrapen, weinig hervormen, weinig verbeteren en weinig inspirerends.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Kan er weinig positiefs uithalen...
Ze gaan wel de arbeidskorting en de algemene heffingskorting afschaffen, dus zullen ze wel weer iets nieuws moeten bedenken om mensen daarvoor te compenserenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik verwachtte een beleidslijn die vooral zou bestaan uit voortmodderen, geld schrapen, weinig hervormen, weinig verbeteren en weinig inspirerends.
En dat lijkt ook zo ongeveer 1-op-1 uit te komen
Geen bezuinigingen op onderwijs.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is wel het fijne aan dat externe geheugenquote:
Ja. De hervormingen die er zijn, dat zijn dan juist weer niet echt de goede hervormingen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik verwachtte een beleidslijn die vooral zou bestaan uit voortmodderen, geld schrapen, weinig hervormen, weinig verbeteren en weinig inspirerends.
En dat lijkt ook zo ongeveer 1-op-1 uit te komen
Je neemt pauze van het zijn van een beauty-icoon?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
wel weer mooi geweest voor deze week.
Maar realistisch, echt links beleid gaat nu ook gewoon niet lukken in Nederland want daar is Nederland niet links genoeg voor. Ik ben allang blij dat het niet meer extreemrechts beleid is.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. De hervormingen die er zijn, dat zijn dan juist weer niet echt de goede hervormingen.
Maar vreesde ik al voor nadat het de huidige samenstelling zou worden. Met PvdA/GL erbij zou D66 wel wat meer progressieve zaken kunnen oppakken. Maar nu trekken ze gewoon weer naar het oude wijn in nieuwe zakken beleid van de afgelopen vijftien jaar.
Ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:08 schreef H_T het volgende:
[..]
Je neemt pauze van het zijn van een beauty-icoon?
Het blijft daar maar tekeer gaan.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:13 schreef Strani het volgende:
Gaat weer stormen vannacht en morgen overdag. Had eigenlijk allemaal sociale plannen voor morgen maar die ga ik nu toch maar skippen, of pas later mee beginnen als de wind een beetje op tijd gaat liggen.
De PVV is economisch links. Sociaal zijn ze extreemrechts. Ik denk dat er in Nederland best veel stemmen zouden zijn voor een populistisch links "eat the rich" geluid, maar dan moet je het niet verkopen als "links" want dat is een soort scheldwoord geworden, mede door de techmiljardairs en hun fascisme-promotende platforms.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar realistisch, echt links beleid gaat nu ook gewoon niet lukken in Nederland want daar is Nederland niet links genoeg voor. Ik ben allang blij dat het niet meer extreemrechts beleid is.
Ja het is geen hele leuke januarimaand zoquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het blijft daar maar tekeer gaan.
Hopelijk wordt februari beter.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja het is geen hele leuke januarimaand zo
Ja helaas. Blijft lastig te behappen dat (veel van) dezelfde mensen die vroeger nog links stemden voor arbeidsrechten en het sociale vangnet, nu PVV stemmen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De PVV is economisch links. Sociaal zijn ze extreemrechts. Ik denk dat er in Nederland best veel stemmen zouden zijn voor een populistisch links "eat the rich" geluid, maar dan moet je het niet verkopen als "links" want dat is een soort scheldwoord geworden, mede door de techmiljardairs en hun fascisme-promotende platforms.
Er is best stevig links beleid hoor. Maar dat is meer progressief-links, zoals de tientallen miljarden die naar stikstof en windmolens gaan. Dat gaat ten koste van sociaal-links, met bezuinigingen op de zorg.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar realistisch, echt links beleid gaat nu ook gewoon niet lukken in Nederland want daar is Nederland niet links genoeg voor. Ik ben allang blij dat het niet meer extreemrechts beleid is.
Hopelijk duurt februari niet zo lang dan.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja het is geen hele leuke januarimaand zo
Nee ik heb even naar de verwachtingen gekeken en ik kon die voor dit jaar niet vinden maar gemiddeld lijkt het inderdaad iets korterquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hopelijk duurt februari niet zo lang dan.
Moet je hier maar sociaal doenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:13 schreef Strani het volgende:
Gaat weer stormen vannacht en morgen overdag. Had eigenlijk allemaal sociale plannen voor morgen maar die ga ik nu toch maar skippen, of pas later mee beginnen als de wind een beetje op tijd gaat liggen.
Ja toch, het hoeft niet allemaal makkelijk te zijn!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh dat vind ik wel een leuke uitdaging!
Maar ook echt aardig en gezellig doen dus? Of mag ik wel mezelf zijn?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja toch, het hoeft niet allemaal makkelijk te zijn!
Verhoogt links weer de belastingen?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:33 schreef Arizona het volgende:
Nog meer belasting betalen. Kan mijn salarisverhoging mooi rechtstreeks naar De Staat
Ik heb ooit een salarisverhoging gehad waardoor ik er praktisch niets op vooruit ging of misschien zelfs licht erop achteruit ging. Door die verhoging had ik namelijk geen recht meer op zorg- en huurtoeslagquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:33 schreef Arizona het volgende:
Nog meer belasting betalen. Kan mijn salarisverhoging mooi rechtstreeks naar De Staat
Maar wel recht op het bijdragen aan een beter en mooier leven voor andere mensenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:58 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb ooit een salarisverhoging gehad waardoor ik er praktisch niets op vooruit ging of misschien zelfs licht erop achteruit ging. Door die verhoging had ik namelijk geen recht meer op zorg- en huurtoeslag
Nee echt leuk doen! Dus je heel vriendelijk opstellen, lachen om onze grapjes en belangstelling in ons wel en wee veinzen!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar ook echt aardig en gezellig doen dus? Of mag ik wel mezelf zijn?
Ondanks hogere eigen risico wel een maximum per behandeling. Zo ben je niet na 1 hele dure behandeling in een jaar direct je hele eigen risico kwijtquote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Laat maar ik ga wel gewoon in de storm de weg opquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee echt leuk doen! Dus je heel vriendelijk opstellen, lachen om onze grapjes en belangstelling in ons wel en wee veinzen!
Ik hoop dat er een omgewaaide tuinstoel op je valtquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Laat maar ik ga wel gewoon in de storm de weg op
Ja, maar ja, wat wil je dan. Dat ze die hete stikstof-aardappel vrolijk weer voor zich uit blijven schuiven? Het is meer de vraag waar je dat geld dan vandaan haalt die een linkse of rechtse keuze is.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er is best stevig links beleid hoor. Maar dat is meer progressief-links, zoals de tientallen miljarden die naar stikstof en windmolens gaan. Dat gaat ten koste van sociaal-links, met bezuinigingen op de zorg.
Je kan aan de meeste dingen toch niks veranderen, dus wat dat betreft is het ook niet erg nodigquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:14 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb niet echt veel durven kijken naar de plannen, bang dat ik getriggerd word door dingen en ongerust raak
/is een snowflake
Hoezo niet? Guana kan gewoon een trekker stelen in Nijkerkerveen of zo en naar het Binnenhof rijden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Je kan aan de meeste dingen toch niks veranderen, dus wat dat betreft is het ook niet erg nodig
Dat wil niemand, maar of je daar nou 20 of 100 miljard voor uittrekt, de boeren zijn toch boos. Terwijl we als land volgens mij toch best een consensus hebben bereikt dat we op een veel te grote berg poep van hun vee zitten, en daar vanaf moeten. Daar moet uiteraard ruimhartig voor gecompenseerd worden, maar dat kan ook door een uitfaseringsfase aan te houden (en anderzijds ook iets ruimere grenzen accepteren in de bouw dan een half vogelpoepje per hectare per jaar).quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, maar ja, wat wil je dan. Dat ze die hete stikstof-aardappel vrolijk weer voor zich uit blijven schuiven? Het is meer de vraag waar je dat geld dan vandaan haalt die een linkse of rechtse keuze is.
Ja. Al zal dat voor de meesten geen verschil geven.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:02 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ondanks hogere eigen risico wel een maximum per behandeling. Zo ben je niet na 1 hele dure behandeling in een jaar direct je hele eigen risico kwijt
Oh ja, als je in een trekker rondrijdt mag je alles, dat is ook zoquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoezo niet? Guana kan gewoon een trekker stelen in Nijkerkerveen of zo en naar het Binnenhof rijden.
In Amersfoort willen ze een metro las ik onlangs ergens. Dus blijkbaar hebben ze daar geen financiële zorgen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoezo niet? Guana kan gewoon een trekker stelen in Nijkerkerveen of zo en naar het Binnenhof rijden.
Was dat op 1 april?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Amersfoort willen ze een metro las ik onlangs ergens. Dus blijkbaar hebben ze daar geen financiële zorgen.
Die halvering van het eigen risico zou vooral betaald worden door de premie ongeveer dat bedrag omhoog te gooien. Dat was ook een flinke wassen neusquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Al zal dat voor de meesten geen verschil geven.
Zelf ben ik sowieso wel elk jaar door mijn eigen risico heen i.v.m. vast medicatie. Dus dat wordt dan meer betalen. Met de verhoging dan 7,5 per maand erbij, dus voor mij nog wel te doen. Maar als je weinig te besteden hebt komt dat er ook nog weer bovenop.
En dat terwijl er daarvoor sprake vooral gesproken werd van halvering. Dus bijzonder dat het nu juist omhoog gaat
Ook geen stikstofproblemen dus, als ze dat mogen bouwenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Amersfoort willen ze een metro las ik onlangs ergens. Dus blijkbaar hebben ze daar geen financiële zorgen.
quote:
Alleen de verkeerswethouder was enthousiast blijkbaar.quote:Amersfoort - Hoe kom je in de toekomst nog beter van a naar b in Amersfoort en de regio? D66 heeft daar wel een idee voor: opnieuw noemde de partij de mogelijkheid voor een metro. Maar dat idee werd door de andere partijen totaal afgekraakt.
Van Amersfoort richting Utrecht of Zeist, of snel naar de andere kant van de stad: dat kan met de trein, de bus of de auto. Maar nu de stad flink gaat groeien (naar 180.000 inwoners) moet ook over de toekomst worden nagedacht vindt de partij. "We moeten groot durven denken", zegt Kirsten Mik (D66).
De gemeente kijkt al naar de optie voor een snelbus naar bijvoorbeeld Utrecht Science Park. Dinsdagmiddag zette wethouder Tyas Bijlholt (mobiliteit, D66) de opties voor een metro of een tram daar tegenover.
Per kilometer kost een metro tussen de 80 en 500 miljoen." Van Amersfoort naar Zeist ben je dan al snel een paar miljard kwijt.
De salarisverhoging waardoor ik geen zorgtoeslag meer kreeg was bij mij gelukkig bij het overstappen van werkgever. Daarbij ging ik ben flink onder marktsalaris naar net wat erboven. Daardoor ging ik ondanks het verlies van zorgtoeslag er alsnog flink op vooruit. Huurtoeslag kreeg ik zelfs met mijn niet al te hoge salaris al niet meer, want die grens ligt/lag best laag.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:58 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb ooit een salarisverhoging gehad waardoor ik er praktisch niets op vooruit ging of misschien zelfs licht erop achteruit ging. Door die verhoging had ik namelijk geen recht meer op zorg- en huurtoeslag
Nee joh! Bij zo'n metro blijft alle stikstof netjes onder de grondquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ook geen stikstofproblemen dus, als ze dat mogen bouwen
Nu niet meer. Met elektrische bussen, die in de toekomst hopelijk ook zelfstandig gaan rijden, heb je weinig meer aan een eigen spoornet voor een tram.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:35 schreef Strani het volgende:
Een tram lijkt mij zinvoller voor een stad als Amersfoort.
Klopt. Dat was ook een regeling van niks die ze wilden toepassen (kwam niet voor niets uit de PVV hoek). Meest aparte was nog wel dat volgens Agema het bedrag wat ze door de verhoging van premie binnen kregen hoger zou zijn dan dat het aan gemiste eigen risico inkomsten koste...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:29 schreef H_T het volgende:
[..]
Die halvering van het eigen risico zou vooral betaald worden door de premie ongeveer dat bedrag omhoog te gooien. Dat was ook een flinke wassen neus
Nee oké maar trams zijn wel machtig mooi dus gewoon doenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nu niet meer. Met elektrische bussen, die in de toekomst hopelijk ook zelfstandig gaan rijden, heb je weinig meer aan een eigen spoornet voor een tram.
Vast wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:39 schreef Strani het volgende:
We hebben hier in Spanje overigens nog steeds ziekenfonds en geen eigen risico.
Geen idee of we over 20 jaar als land nog bestaan maar voor nu gaat het prima.
Nou ja, geografisch zal het sowieso nog wel een tijdje blijven bestaan, ongeacht de politieke situatie.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vast wel.
We moeten een overwinterplek hebben.
Tenzij Trump op de nuke knop drukt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, geografisch zal het sowieso nog wel een tijdje blijven bestaan, ongeacht de politieke situatie.
En hoe zit het met werkloosheidsuitkering? Aangezien dat wel een probleempje is in Spanjequote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:39 schreef Strani het volgende:
We hebben hier in Spanje overigens nog steeds ziekenfonds en geen eigen risico.
Geen idee of we over 20 jaar als land nog bestaan maar voor nu gaat het prima.
Ja eensquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Zou je wel denken. Amersfoort groeit aardig maar een metro lijkt me nog wat overdreven
Zelfs dan acht ik de kans klein dat het geografisch erg verandert, maar het zal er dan wel een tijdje wat minder aangenaam zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Tenzij Trump op de nuke knop drukt.
Die is er. Geen vetpot maar er is wel een vangnet voorquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:49 schreef zorro28 het volgende:
[..]
En hoe zit het met werkloosheidsuitkering? Aangezien dat wel een probleempje is in Spanje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |