Ja. Al zal dat voor de meesten geen verschil geven.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:02 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ondanks hogere eigen risico wel een maximum per behandeling. Zo ben je niet na 1 hele dure behandeling in een jaar direct je hele eigen risico kwijt
Oh ja, als je in een trekker rondrijdt mag je alles, dat is ook zoquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoezo niet? Guana kan gewoon een trekker stelen in Nijkerkerveen of zo en naar het Binnenhof rijden.
In Amersfoort willen ze een metro las ik onlangs ergens. Dus blijkbaar hebben ze daar geen financiële zorgen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoezo niet? Guana kan gewoon een trekker stelen in Nijkerkerveen of zo en naar het Binnenhof rijden.
Was dat op 1 april?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Amersfoort willen ze een metro las ik onlangs ergens. Dus blijkbaar hebben ze daar geen financiële zorgen.
Die halvering van het eigen risico zou vooral betaald worden door de premie ongeveer dat bedrag omhoog te gooien. Dat was ook een flinke wassen neusquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. Al zal dat voor de meesten geen verschil geven.
Zelf ben ik sowieso wel elk jaar door mijn eigen risico heen i.v.m. vast medicatie. Dus dat wordt dan meer betalen. Met de verhoging dan 7,5 per maand erbij, dus voor mij nog wel te doen. Maar als je weinig te besteden hebt komt dat er ook nog weer bovenop.
En dat terwijl er daarvoor sprake vooral gesproken werd van halvering. Dus bijzonder dat het nu juist omhoog gaat
Ook geen stikstofproblemen dus, als ze dat mogen bouwenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Amersfoort willen ze een metro las ik onlangs ergens. Dus blijkbaar hebben ze daar geen financiële zorgen.
quote:
Alleen de verkeerswethouder was enthousiast blijkbaar.quote:Amersfoort - Hoe kom je in de toekomst nog beter van a naar b in Amersfoort en de regio? D66 heeft daar wel een idee voor: opnieuw noemde de partij de mogelijkheid voor een metro. Maar dat idee werd door de andere partijen totaal afgekraakt.
Van Amersfoort richting Utrecht of Zeist, of snel naar de andere kant van de stad: dat kan met de trein, de bus of de auto. Maar nu de stad flink gaat groeien (naar 180.000 inwoners) moet ook over de toekomst worden nagedacht vindt de partij. "We moeten groot durven denken", zegt Kirsten Mik (D66).
De gemeente kijkt al naar de optie voor een snelbus naar bijvoorbeeld Utrecht Science Park. Dinsdagmiddag zette wethouder Tyas Bijlholt (mobiliteit, D66) de opties voor een metro of een tram daar tegenover.
Per kilometer kost een metro tussen de 80 en 500 miljoen." Van Amersfoort naar Zeist ben je dan al snel een paar miljard kwijt.
De salarisverhoging waardoor ik geen zorgtoeslag meer kreeg was bij mij gelukkig bij het overstappen van werkgever. Daarbij ging ik ben flink onder marktsalaris naar net wat erboven. Daardoor ging ik ondanks het verlies van zorgtoeslag er alsnog flink op vooruit. Huurtoeslag kreeg ik zelfs met mijn niet al te hoge salaris al niet meer, want die grens ligt/lag best laag.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:58 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb ooit een salarisverhoging gehad waardoor ik er praktisch niets op vooruit ging of misschien zelfs licht erop achteruit ging. Door die verhoging had ik namelijk geen recht meer op zorg- en huurtoeslag
Nee joh! Bij zo'n metro blijft alle stikstof netjes onder de grondquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:32 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ook geen stikstofproblemen dus, als ze dat mogen bouwen
Nu niet meer. Met elektrische bussen, die in de toekomst hopelijk ook zelfstandig gaan rijden, heb je weinig meer aan een eigen spoornet voor een tram.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:35 schreef Strani het volgende:
Een tram lijkt mij zinvoller voor een stad als Amersfoort.
Klopt. Dat was ook een regeling van niks die ze wilden toepassen (kwam niet voor niets uit de PVV hoek). Meest aparte was nog wel dat volgens Agema het bedrag wat ze door de verhoging van premie binnen kregen hoger zou zijn dan dat het aan gemiste eigen risico inkomsten koste...quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:29 schreef H_T het volgende:
[..]
Die halvering van het eigen risico zou vooral betaald worden door de premie ongeveer dat bedrag omhoog te gooien. Dat was ook een flinke wassen neus
Nee oké maar trams zijn wel machtig mooi dus gewoon doenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nu niet meer. Met elektrische bussen, die in de toekomst hopelijk ook zelfstandig gaan rijden, heb je weinig meer aan een eigen spoornet voor een tram.
Vast wel.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:39 schreef Strani het volgende:
We hebben hier in Spanje overigens nog steeds ziekenfonds en geen eigen risico.
Geen idee of we over 20 jaar als land nog bestaan maar voor nu gaat het prima.
Nou ja, geografisch zal het sowieso nog wel een tijdje blijven bestaan, ongeacht de politieke situatie.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Vast wel.
We moeten een overwinterplek hebben.
Tenzij Trump op de nuke knop drukt.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, geografisch zal het sowieso nog wel een tijdje blijven bestaan, ongeacht de politieke situatie.
En hoe zit het met werkloosheidsuitkering? Aangezien dat wel een probleempje is in Spanjequote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:39 schreef Strani het volgende:
We hebben hier in Spanje overigens nog steeds ziekenfonds en geen eigen risico.
Geen idee of we over 20 jaar als land nog bestaan maar voor nu gaat het prima.
Ja eensquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Zou je wel denken. Amersfoort groeit aardig maar een metro lijkt me nog wat overdreven
Zelfs dan acht ik de kans klein dat het geografisch erg verandert, maar het zal er dan wel een tijdje wat minder aangenaam zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:48 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Tenzij Trump op de nuke knop drukt.
Die is er. Geen vetpot maar er is wel een vangnet voorquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:49 schreef zorro28 het volgende:
[..]
En hoe zit het met werkloosheidsuitkering? Aangezien dat wel een probleempje is in Spanje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |