De PVV is economisch links. Sociaal zijn ze extreemrechts. Ik denk dat er in Nederland best veel stemmen zouden zijn voor een populistisch links "eat the rich" geluid, maar dan moet je het niet verkopen als "links" want dat is een soort scheldwoord geworden, mede door de techmiljardairs en hun fascisme-promotende platforms.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar realistisch, echt links beleid gaat nu ook gewoon niet lukken in Nederland want daar is Nederland niet links genoeg voor. Ik ben allang blij dat het niet meer extreemrechts beleid is.
Ja het is geen hele leuke januarimaand zoquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het blijft daar maar tekeer gaan.
Hopelijk wordt februari beter.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja het is geen hele leuke januarimaand zo
Ja helaas. Blijft lastig te behappen dat (veel van) dezelfde mensen die vroeger nog links stemden voor arbeidsrechten en het sociale vangnet, nu PVV stemmen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:16 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De PVV is economisch links. Sociaal zijn ze extreemrechts. Ik denk dat er in Nederland best veel stemmen zouden zijn voor een populistisch links "eat the rich" geluid, maar dan moet je het niet verkopen als "links" want dat is een soort scheldwoord geworden, mede door de techmiljardairs en hun fascisme-promotende platforms.
Er is best stevig links beleid hoor. Maar dat is meer progressief-links, zoals de tientallen miljarden die naar stikstof en windmolens gaan. Dat gaat ten koste van sociaal-links, met bezuinigingen op de zorg.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar realistisch, echt links beleid gaat nu ook gewoon niet lukken in Nederland want daar is Nederland niet links genoeg voor. Ik ben allang blij dat het niet meer extreemrechts beleid is.
Hopelijk duurt februari niet zo lang dan.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja het is geen hele leuke januarimaand zo
Nee ik heb even naar de verwachtingen gekeken en ik kon die voor dit jaar niet vinden maar gemiddeld lijkt het inderdaad iets korterquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hopelijk duurt februari niet zo lang dan.
Moet je hier maar sociaal doenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:13 schreef Strani het volgende:
Gaat weer stormen vannacht en morgen overdag. Had eigenlijk allemaal sociale plannen voor morgen maar die ga ik nu toch maar skippen, of pas later mee beginnen als de wind een beetje op tijd gaat liggen.
Ja toch, het hoeft niet allemaal makkelijk te zijn!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh dat vind ik wel een leuke uitdaging!
Maar ook echt aardig en gezellig doen dus? Of mag ik wel mezelf zijn?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:27 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja toch, het hoeft niet allemaal makkelijk te zijn!
Verhoogt links weer de belastingen?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:33 schreef Arizona het volgende:
Nog meer belasting betalen. Kan mijn salarisverhoging mooi rechtstreeks naar De Staat
Ik heb ooit een salarisverhoging gehad waardoor ik er praktisch niets op vooruit ging of misschien zelfs licht erop achteruit ging. Door die verhoging had ik namelijk geen recht meer op zorg- en huurtoeslagquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:33 schreef Arizona het volgende:
Nog meer belasting betalen. Kan mijn salarisverhoging mooi rechtstreeks naar De Staat
Maar wel recht op het bijdragen aan een beter en mooier leven voor andere mensenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:58 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb ooit een salarisverhoging gehad waardoor ik er praktisch niets op vooruit ging of misschien zelfs licht erop achteruit ging. Door die verhoging had ik namelijk geen recht meer op zorg- en huurtoeslag
Nee echt leuk doen! Dus je heel vriendelijk opstellen, lachen om onze grapjes en belangstelling in ons wel en wee veinzen!quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar ook echt aardig en gezellig doen dus? Of mag ik wel mezelf zijn?
Ondanks hogere eigen risico wel een maximum per behandeling. Zo ben je niet na 1 hele dure behandeling in een jaar direct je hele eigen risico kwijtquote:Op vrijdag 30 januari 2026 14:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Kan er weinig positiefs uithalen...
Laat maar ik ga wel gewoon in de storm de weg opquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nee echt leuk doen! Dus je heel vriendelijk opstellen, lachen om onze grapjes en belangstelling in ons wel en wee veinzen!
Ik hoop dat er een omgewaaide tuinstoel op je valtquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Laat maar ik ga wel gewoon in de storm de weg op
Ja, maar ja, wat wil je dan. Dat ze die hete stikstof-aardappel vrolijk weer voor zich uit blijven schuiven? Het is meer de vraag waar je dat geld dan vandaan haalt die een linkse of rechtse keuze is.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 15:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er is best stevig links beleid hoor. Maar dat is meer progressief-links, zoals de tientallen miljarden die naar stikstof en windmolens gaan. Dat gaat ten koste van sociaal-links, met bezuinigingen op de zorg.
Je kan aan de meeste dingen toch niks veranderen, dus wat dat betreft is het ook niet erg nodigquote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:14 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb niet echt veel durven kijken naar de plannen, bang dat ik getriggerd word door dingen en ongerust raak
/is een snowflake
Hoezo niet? Guana kan gewoon een trekker stelen in Nijkerkerveen of zo en naar het Binnenhof rijden.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:15 schreef H_T het volgende:
[..]
Je kan aan de meeste dingen toch niks veranderen, dus wat dat betreft is het ook niet erg nodig
Dat wil niemand, maar of je daar nou 20 of 100 miljard voor uittrekt, de boeren zijn toch boos. Terwijl we als land volgens mij toch best een consensus hebben bereikt dat we op een veel te grote berg poep van hun vee zitten, en daar vanaf moeten. Daar moet uiteraard ruimhartig voor gecompenseerd worden, maar dat kan ook door een uitfaseringsfase aan te houden (en anderzijds ook iets ruimere grenzen accepteren in de bouw dan een half vogelpoepje per hectare per jaar).quote:Op vrijdag 30 januari 2026 16:08 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, maar ja, wat wil je dan. Dat ze die hete stikstof-aardappel vrolijk weer voor zich uit blijven schuiven? Het is meer de vraag waar je dat geld dan vandaan haalt die een linkse of rechtse keuze is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |