abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219916766
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
VVD houdt zich gewoon aan zijn verkiezingsbelofte dat zouden meer partijen eens moeten doen.

De hele term "campagnemodus" is een soort modewoord of minachting naar kiezers toe waarbij het schijnbaar OK is om in je campagne maar te liegen en/of een worst voor te houden aan je kiezers om zodra de stem binnen is deze direct te laten vallen.

Toen Omtzigt zich niet aan de belofte hield en toch met de PVV in zee ging was de wereld te klein en hoorde ik niemand over campagnemodus, maar als de VVD zich wel aan de belofte houdt dan is het ineens waarom komen ze niet uit de campagnemodus.

Afhankelijk van de gewenste uitkomst (lees we willen links beleid) geven er gewoon een spin aan die het beste uitkomt.
Allemaal leuk en aardig. Maar ondertussen is het wel de VVD die een of andere idiote extreemrechtse partij luid en duidelijk prefereert boven een middenpartij…
pi_219917034
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 18:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig. Maar ondertussen is het wel de VVD die een of andere idiote extreemrechtse partij luid en duidelijk prefereert boven een middenpartij…
Ja daar mag en kan je vanalles van vinden en commentaar op leveren.
pi_219917048
https://www.nu.nl/politie(...)m-uit-partijtop.html

Hou de eer aan jezelf, baal flink dat het geen succes is geworden en trek er de stekker uit.
  Moderator zaterdag 24 januari 2026 @ 19:19:17 #206
375570 crew  Cyan9
pi_219917061
Het is gevoelsmatig wel een beetje alsof ze in de formatie een partij niet willen laten meedoen, en nu verontwaardigd zijn dat betreffende partij niet staan te springen om de minderheidspoging te ondersteunen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 19:29:05 #207
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219917155
Tja.

pi_219917181
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:29 schreef Eightyone het volgende:
Tja.

[ link | afbeelding ]
Een zin van haar zonder dat ze haar extreemrechtse matties van JA21 erbij wil trekken. Blijkbaar is er toch nog enige hoop _O-
  zaterdag 24 januari 2026 @ 19:34:31 #209
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219917207
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een zin van haar zonder dat ze haar extreemrechtse matties van JA21 erbij wil trekken. Blijkbaar is er toch nog enige hoop _O-
Op Bluesky denken ze er iig het hunne van.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3md5zrf4tfc2x
pi_219917412
twitter

Ach jee, BBB-dame. In 1944, de geallieerden veroverden Nederland met toestemming van de Nederlandse regering. Zeker wel geaccordeerd. De Duitse regering had niet het recht dit wel of niet te accorderen.
En ook niet het recht Nederland binnen te vallen, Net zoals Trump niet het recht heeft met geweld Venezuela te beschieten, op hun grondgebied mensen te doden.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:31:33 #211
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219917958
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:49 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]

Ach jee, BBB-dame. In 1944, de geallieerden veroverden Nederland met toestemming van de Nederlandse regering. Zeker wel geaccordeerd. De Duitse regering had niet het recht dit wel of niet te accorderen.
En ook niet het recht Nederland binnen te vallen, Net zoals Trump niet het recht heeft met geweld Venezuela te beschieten, op hun grondgebied mensen te doden.
De domheid van dit soort figuren, die beweren, dat ze zo voor Nederland zijn, is gewoon stuitend.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:37:25 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219918027
quote:
[ x ]

8)7
Dat is wel zeldzaam dom van Caroline..
En dat is écht de meest positieve uitleg die ik eraan kan geven :{
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:40:11 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219918056
quote:
[ x ]

Dit kan niet echt zijn _O-
Huilen dan.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 20:51:03 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219918265
'Racistische en extreemrechtse eregasten op kerstgala jongerentak FvD' - https://nos.nl/l/2599550

Maar de FvD is een héél normale partij hoor... :{w
Ok, het is de jongerentak, maar toch :{
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219919960
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Racistische en extreemrechtse eregasten op kerstgala jongerentak FvD' - https://nos.nl/l/2599550

Blijft toch wel een vreemde gewaarwording dat een voorzitter van de JFvD Iem Al Biyati heet en er dan achter staat dat er mensen worden uitgenodigd met zulke extreme standpunten over het blanke ras, omvolking en remigratie.

Als die mensen hun zin kregen zit die voorzitter op de eerste trein het land uit.
  Moderator zaterdag 24 januari 2026 @ 23:13:10 #216
236264 crew  capricia
pi_219920270
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 22:44 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Blijft toch wel een vreemde gewaarwording dat een voorzitter van de JFvD Iem Al Biyati heet en er dan achter staat dat er mensen worden uitgenodigd met zulke extreme standpunten over het blanke ras, omvolking en remigratie.

Als die mensen hun zin kregen zit die voorzitter op de eerste trein het land uit.
Ik heb me ook al afgevraagd wat de achtergrond van deze dame is.
Maar ze schijnt gewoon in NL geboren te zijn.
Bijzondere naam wel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:37:26 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219920527
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Bijzondere naam wel.
Volgens mij komen haar ouders uit Irak.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219920583
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Bijzondere naam wel.
Mocht het ooit zover komen denk ik niet dat het dit soort figuren uitmaakt waar je geboren bent. Het meeste volk waar ze altijd zo op haten is ook gewoon in NL geboren. In de VS lijkt het er ook weinig toe te doen op het moment.

Blijft apart.
  zaterdag 24 januari 2026 @ 23:57:49 #219
66444 Lord_Vetinari
pi_219920715
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 23:43 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Mocht het ooit zover komen denk ik niet dat het dit soort figuren uitmaakt waar je geboren bent. Het meeste volk waar ze altijd zo op haten is ook gewoon in NL geboren. In de VS lijkt het er ook weinig toe te doen op het moment.

Blijft apart.
Het lijkt me net zo apart dat iemand met haar achtergrond (ook al is ze in Nederland geboren) zich aansluit bij een dergelijk clubje dat vanaf het begin teksten heeft geroepen over mensen met een migratie-achtergrond en de plannen die ze daarmee hebben als ze de kans krijgen. En zelfs zover gaat dat ze voorzitter van de Thierry Jeugd wil worden en dat blijft, zelfs als er appjes rondgaan met teksten die wel heel erg uit de vorige eeuw stammen.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 00:02:15 #220
236264 crew  capricia
pi_219920765
Toch ook wel een bijzonder interview met haar. Blijf nieuwsgierig naar haar achtergrond.
quote:
"Als kind was ik heel erg gefascineerd door Defensie. De tanks, het buiten zijn in de bossen en iets kunnen betekenen voor Nederland sprak mij heel erg aan. Uiteindelijk ben ik bij de VEVA gegaan, een soort vooropleiding voor minderjarigen bij defensie. Zelf vond ik dat mijn romantische beeld dat ik bij Defensie had eigenlijk niet klopte, en ik was het niet eens met hoe defensie in Nederland heel erg het Amerikaanse belang dient in plaats van het landsbelang. Ik ben toen weggegaan, en toen zag ik een paar jaar later Thierry Baudet een pleidooi houden over het niet steunen van rebellengroepen in Syrië. Uiteindelijk kwam ik door die video in aanraking met FVD, en besloot ik lid te worden."
https://studenten.com/blo(...)-geen-leven-opbouwen
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219920794
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 00:02 schreef capricia het volgende:
Toch ook wel een bijzonder interview met haar. Blijf nieuwsgierig naar haar achtergrond.
[..]
https://studenten.com/blo(...)-geen-leven-opbouwen
Kind van Iraakse vluchtelingen lees ik.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 00:09:39 #222
236264 crew  capricia
pi_219920818
quote:
10s.gif Op zondag 25 januari 2026 00:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Kind van Iraakse vluchtelingen lees ik.
Ja. Dat lees ik nu ook.

quote:
Allebei haar ouders vluchten uit Koerdistan. “Zij zijn gevlucht voor een bepaald politiek en religieus klimaat.” Haar ouders zijn kunstenaars, een beroep dat voor een lastig bestaan zorgde in Irak. “Dus zijn ze naar Nederland toegekomen, waar er al sinds eeuwen een heel erg vrij klimaat heerst.” Ze vertelt dat haar ouders sinds 1996, toen ze naar Nederland vluchtte, Nederland erg hebben zien veranderen. “Ze merkten eigenlijk dat bepaalde dingen waar zij in eerste instantie voor zijn gevlucht ook hierheen kwamen.”
https://eydaily.nl/binnen(...)and-kan-binnenlopen/

Inmiddels is ze getrouwd lees ik.

twitter

Maar ik zal ophouden met deze roddelrubriek. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219920849
quote:

[..]
Haha, 'maar ondertussen'. :D Kom op zeg, als je geen daadwerkelijk antwoord hebt hoef je ook geen inhoudsloze stokpaardjes te posten hoor. Wat zielig zeg.
pi_219920852
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 00:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat lees ik nu ook.
[..]
https://eydaily.nl/binnen(...)and-kan-binnenlopen/

Inmiddels is ze getrouwd lees ik.

[ x ]

Maar ik zal ophouden met deze roddelrubriek. _O-
Zat er net een bericht over te schrijven. _O-

En dan ook nog getrouwd met mede JFvD bestuurslid Pelle Koopman die zelf van mening is dat we door migratie onze cultuur verliezen en dat iemand uit een ander land zich de Nederlandse cultuur onmogelijk eigen kan maken.

Gun ze het allerbeste maar lijkt me toch lastig als je man je ouders hier liever niet wilt hebben. Opposites attract blijkt maar weer, net als Els Rechts en haar nieuwe Turkse vriend. _O-

Maar genoeg geroddeld
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 00:16:53 #225
236264 crew  capricia
pi_219920865
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

En dan ook nog getrouwd met mede JFvD bestuurslid Pelle Koopman die zelf van mening is dat we door migratie onze cultuur verliezen en dat iemand uit een ander land zich de Nederlandse cultuur onmogelijk eigen kan maken.

Gun ze het allerbeste maar lijkt me toch lastig als je man je ouders hier liever niet wilt hebben. Opposites attract blijkt maar weer, net als Els Rechts en haar nieuwe Turkse vriend. _O-

Maar genoeg geroddeld
Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers, denk ik dan maar. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219921003
Al Biyati is een juweeltje van een excuus-truus voor FvD
Maar ze verloochent wel dat zovele migranten uit haar werelddeel uitgekotst worden door haar club.
Dan leidt dit tot verloochening van je afkomst
pi_219921676
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Haha, 'maar ondertussen'. :D Kom op zeg, als je geen daadwerkelijk antwoord hebt hoef je ook geen inhoudsloze stokpaardjes te posten hoor. Wat zielig zeg.
Dat jij ook graag dweept met extreemrechts, en altijd op de man speelt, is inderdaad geen nieuws.
pi_219921682
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 00:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers, denk ik dan maar. :D
Zeker als ze zo radicaal zijn. Het is ook niet voor niets dat juist een paar PVV’ers zich tot de islam bekeerden.
pi_219923656
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

Mensen die een partij die continu Kamerleden rouleert om zoveel mogelijk wachtgeld te tappen als normaal bestempelen hebben het sowieso niet begrepen.

Daar op stemmen is gewoon vragen om meer corruptie.

Nog even los van alle complotwaanzin waar ook de Vos geen afstand van neemt.
pi_219924220
FVD 15 zetels ondertussen in de peilingen, dat krijg je als linkse mensen maar alles rechts van de VVD blijven bestempelen als extreemrechts, verlies je iedere nuance en gaan mensen stemmen op partijen als FVD omdat het blijkbaar toch niet uitmaakt t.o.v. een PVV of JA21.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wienerschnitzels op 25-01-2026 13:23:51 ]
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 13:23:26 #231
5428 crew  miss_sly
pi_219924279
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
FVD 15 zetels ondertussen in de peilingen, dat krijg je als linkse mensen maar alles rechts van de VVD blijven bestempelen als extreemrechts, verlies je iedere nuance en gaan mensen stemmen op partijen als FVD, omdat het blijkbaar toch niet uitmaakt t.o.v. een PVV of JA21.
Het is de schuld van links!@#@%@^$^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219924293
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is de schuld van links!@#@%@^$^
Nou links is wel iedere vorm van nuance kwijtgeraakt over alles rechts van de VVD waardoor je in feite FVD salonfähig maakt. Dat is een gevaarlijk iets.

[ Bericht 26% gewijzigd door Wienerschnitzels op 25-01-2026 13:31:33 ]
pi_219924358
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Nou links is wel iedere vorm van nuance kwijtgeraakt over alles rechts van de VVD waardoor je in feite FVD salonfähig maakt. Dat is een gevaarlijk iets.
polarisatie komt van beide kanten, dat is wel duidelijk :Y
pi_219924390
quote:

[..]
Dat steeds meer mensen radicaal rechts stemmen is inderdaad de schuld van links, wiens schuld zou het anders zijn?
Wat een rare redenatie. Links heeft nog niet eens een derde van de zetels in de kamer en al tijden geen echte invloed meer op het beleid dat gevoerd wordt.

Veel stemmers op de PVV of de FvD willen terug naar een grotendeels blank Nederland. En stemmen dus op partijen die dat ook willen. Partijen die alle immigratie naar 0 willen brengen, of die pleiten voor (al dan niet gedwongen) remigratie, of die paspoorten af willen pakken van Marokkanen. Noem maar op.

Het is inmiddels 2026 en het argument dat dat de schuld van links is omdat die er zo’n zootje van maken is inmiddels écht ridicuul. We hebben veel verschillende culturen in Nederland en een fors deel van de kiezers willen die mensen het land uit. Meer moet je er niet van willen maken.

Edit: post is inmiddels veranderd. Geen zin om mijn eigen post daar weer op aan te passen ;)
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 13:35:30 #235
5428 crew  miss_sly
pi_219924394
quote:

[..]
De VVD heeft alles rechts van hen salonfähig gemaakt door met PVV te gaan regeren en ook nog eens meer hun kant op te schuiven, waarna ze bijna probeerden af te dwingen dat JA21 mee mocht regeren. Dan is de stap naar FvD inderdaad niet meer zo groot.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219924473
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 13:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
FVD 15 zetels ondertussen in de peilingen, dat krijg je als linkse mensen maar alles rechts van de VVD blijven bestempelen als extreemrechts, verlies je iedere nuance en gaan mensen stemmen op partijen als FVD omdat het blijkbaar toch niet uitmaakt t.o.v. een PVV of JA21.
Rechts roept al jaren heftige dingen over linkse en progressieve partijen en ideeën. Toch zie ik daar nog geen communistisch verbond of soortgelijke extremistisch partij ontstaan. Het is nogal vreemd dat je extremistisch gaat stemmen omdat een ander iets roept.

Ze waren in die hoek toch zo van het zelf kritisch nadenken? Nou, laat eens zien dan!
pi_219924794
quote:

[..]
Dat is helemaal niet waar. PVV en FvD worden allebei als verschrikkelijk gekenmerkt, maar wel ieder met eigen argumenten. De PVV is racistisch en een partij van haat, maar hebben niet het complotgebral van FvD en nodigen ook niet zelf openlijke neo-nazi's uit.

En ook JA21 wordt om eigen redenen weer niet gepruimd, zoals dat de oprichters bleven zitten bij FvD terwijl Baudet allang volledig in de complothoek zat en de partij allang vol racistisch was.

Daar zit dus zeker wel nuance in. Dat ze vervolgens allemaal om hun eigen redenen worden neergezet als totaal onwenselijk, maar niet dat het ongenuanceerd is. De meeste mensen zullen ook wel een volgorde (liever JA21 dan PVV en FvD) hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219924987
Maar FvD gaat helaas in waarschijnlijk meer dan 50 gemeenteraden het werk helaas wel weer moeilijker maken, met zulke peilingen.

https://www.binnenlandsbe(...)-zeker-100-gemeenten

Helaas doen ze bij ons ook mee.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 14:23:15 #239
375570 crew  Cyan9
pi_219925007
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:21 schreef Hanca het volgende:
Maar FvD gaat helaas in waarschijnlijk meer dan 50 gemeenteraden het werk helaas wel weer moeilijker maken, met zulke peilingen.

Daar wordt geen één gemeente beter van.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:24:07 #240
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219925024
quote:

Met FvD heb je een politieke partij die meer participeert en beter materiaal levert dan de PVV.
Dus geen pluchezitters meer maar echte voorstellen en inhoudelijke kritiek.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219925039
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met FvD heb je een politieke partij die meer participeert en beter materiaal levert dan de PVV.
Dus geen pluchezitters meer maar echte voorstellen en inhoudelijke kritiek.
De lijsttrekker van FvD zit bij ons vol in de complothoek, niks inhoudelijke kritiek maar een totaal ander wereldbeeld waar nauwelijks mee valt te praten.
  zondag 25 januari 2026 @ 14:29:20 #242
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219925079
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
De lijsttrekker van FvD zit bij ons vol in de complothoek, niks inhoudelijke kritiek maar een totaal ander wereldbeeld waar nauwelijks mee valt te praten.
Dat kan.
In mijn woonplaats doen ze niet mee :(

Ja dat is wel vervelend als sommige mensen totaal verdronken zijn in complottheorien of geneuzel of Soros en WEF. Spreekt mij ook niet zo aan.
Maar gelukkig zijn dat de uitzonderingen bij FvD denk ik.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219925109
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja dat is wel vervelend als sommige mensen totaal verdronken zijn in complottheorien of geneuzel of Soros en WEF. Spreekt mij ook niet zo aan.
Maar gelukkig zijn dat de uitzonderingen bij FvD denk ik.
Dat denk ik dus niet. De mensen die nu op de lijsten komen zijn de afgelopen jaren via de FvD opleidingen naar boven komen drijven. Dat zijn vaak de fanatiekelingen die juist Baudet volledig geloven. En Baudet zelf zit natuurlijk ook compleet in die complothoek.
  zondag 25 januari 2026 @ 16:57:35 #244
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219926252
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 14:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat denk ik dus niet. De mensen die nu op de lijsten komen zijn de afgelopen jaren via de FvD opleidingen naar boven komen drijven. Dat zijn vaak de fanatiekelingen die juist Baudet volledig geloven. En Baudet zelf zit natuurlijk ook compleet in die complothoek.
Ik begrijp dus dat je met enige regelmaat in persoon mensen van FvD spreekt omdat je het heel zeker lijkt te weten?

Volgens mij is Baudet de afgelopen tijd (1,5 jaar) niet echt meer zo verknocht geraakt met die Covid/WEF/etc toestanden als ten tijde van corona.
Hij heeft er ook nooit afstand van genomen. Ok.

Maar met de Vos heeft het wel degelijk een ander elan gekregen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 25 januari 2026 @ 17:07:39 #245
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219926324
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik begrijp dus dat je met enige regelmaat in persoon mensen van FvD spreekt omdat je het heel zeker lijkt te weten?

Volgens mij is Baudet de afgelopen tijd (1,5 jaar) niet echt meer zo verknocht geraakt met die Covid/WEF/etc toestanden als ten tijde van corona.

Welk ander elan is dat dan precies als De Vos gewoon een borreltje heeft met extreemrechtse figuren?

Het is gewoon precies dezelfde FVD maar dan zonder lavendelgeur
pi_219926423
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 17:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Welk ander elan is dat dan precies als De Vos gewoon een borreltje heeft met extreemrechtse figuren?

Het is gewoon precies dezelfde FVD maar dan zonder lavendelgeur
Op hoeveel virtuele zetels staan ze nu?
  zondag 25 januari 2026 @ 17:23:58 #247
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219926460
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 17:19 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Op hoeveel virtuele zetels staan ze nu?
Ja dat ze een vlucht voorwaarts hebben genomen weet ik ook wel. De vraag is echter; wat is er eigenlijk wezenlijk anders aan FVD onder De Vos dan onder Baudet? Want in mijn ogen is het niets anders.

Dat men daar als blinde schapen achteraan lopen vind ik nog het ergst. Wat een verschrikkelijke partij met verschrikkelijk gedachtegoed. Bizar dat je daar geen aanstoot aan neemt.
pi_219926493
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 17:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja dat ze een vlucht voorwaarts hebben genomen weet ik ook wel. De vraag is echter; wat is er eigenlijk wezenlijk anders aan FVD onder De Vos dan onder Baudet? Want in mijn ogen is het niets anders.

Dat men daar als blinde schapen achteraan lopen vind ik nog het ergst. Wat een verschrikkelijke partij met verschrikkelijk gedachtegoed. Bizar dat je daar geen aanstoot aan neemt.
Er is niets anders aan de Vos tov Baudet, het zijn dezelfde ideeen. Ben dus benieuwd hoeveel mensen het allemaal wel prima vinden of zelfs dit soort gedachten steunen. Dat extreme gedachtengoed.
Hoeveel zetels, weet jij het?

En je laatste zin mag je me even uitleggen. Wat bedoel je daarmee?
  zondag 25 januari 2026 @ 17:35:35 #249
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219926522
quote:

[..]
Je kunt het nu alweer in grote lijnen uittekenen: Bij de volgende landelijke verkiezingen helpt de VVD het land weer vrolijk aan de volgende monsterzege voor extreemrechts, ditmaal in de hoedanigheid van FVD.

Voor zolang springkabinet Jette 1 moge zitten, zullen de rechtse vrienden vast de voorkomendheid zelve zijn. Vervolgens voert de club van PVV-afvalligen in aanloop naar volgende verkiezingen een amateuristische campagne of hebben ze elkaar al de tent uitgevochten, en stroomt het inmiddels bekende en nog wat aangedikte deel van het 'Omwenteling Nu!' electoraat in één ademtocht door naar 'Een Vandaag politicus van het jaar' Van den Vos Lidewijde. En dan mag Yesilgöz in eoa Kockelmann-item de vale centrumrechtse slingertjes weer uit de kast trekken; duidelijk signaal! het volk heeft gesproken! w/
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219926590
quote:

Zijn er mensen van enig statuur die zich in jouw gemeente voor FvD verkiesbaar hebben gesteld?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219926889
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 17:45 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Zijn er mensen van enig statuur die zich in jouw gemeente voor FvD verkiesbaar hebben gesteld?
Geen idee (de kieslijsten zijn nog niet bekend), maar er zitten sowieso niet echt 'mensen van statuur' in de gemeenteraad.

Maar ik hoop dat er gewoon bij elk interview of wat dan ook aandacht wordt gegeven aan het feit dat FvD de gaswinning weer wil beginnen. Al haalde FvD landelijk hier toch nog meer dan 2000 stemmen... 8)7
pi_219926938
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Baudet is niks minder gek als 1,5 jaar geleden. En De Vos is een spreekpop die zegt wat partijleider Baudet, die niet afzetbaar is door de leden, wil.

En ik weet uit ervaring wat er op zulke opleidingen en oproepen af komt: dat zijn de hardliners, de fanatiekelingen. Dat is zo bij elke partij, de gematigden worden vaak via-via erbij getrokken.
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 18:47:58 #253
375570 crew  Cyan9
pi_219927155
Ik herhaal het nog maar een keer: de termen extreemlinks en extreemrechts worden weggehaald. Mag je van alles van vinden, maar that's how it is.
pi_219927345
quote:
4s.gif Op zondag 25 januari 2026 18:47 schreef Cyan9 het volgende:
Ik herhaal het nog maar een keer: de termen extreemlinks en extreemrechts worden weggehaald. Mag je van alles van vinden, maar that's how it is.
Wilders en Baudet zijn extreemrechts. Censureer je dit nu ?
Het zijn veel voorkomende meningen... dit bespreken is het meest democratisch.
  zondag 25 januari 2026 @ 19:23:56 #255
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219927368
quote:
4s.gif Op zondag 25 januari 2026 18:47 schreef Cyan9 het volgende:
Doek POL maar op
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 19:48:41 #256
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219927603
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 19:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Doek POL maar op POL is het mooist subforum van heel Fok!
FTFY.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219927679
quote:
[ x ]

Mijn hemel :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219928089
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 18:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen idee (de kieslijsten zijn nog niet bekend), maar er zitten sowieso niet echt 'mensen van statuur' in de gemeenteraad.

Maar ik hoop dat er gewoon bij elk interview of wat dan ook aandacht wordt gegeven aan het feit dat FvD de gaswinning weer wil beginnen. Al haalde FvD landelijk hier toch nog meer dan 2000 stemmen... 8)7
Ik dacht wellicht had je iets in de wandelgangen gehoord over de kandidaten, maar niet dus.

Bij partijen die zich nog niet zo lang in het politieke landschap hebben verankerd, zie je regelmatig dat er volkse of louche types gekandideerd worden.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219928232
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 20:44 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik dacht wellicht had je iets in de wandelgangen gehoord over de kandidaten, maar niet dus.

Bij partijen die zich nog niet zo lang in het politieke landschap hebben verankerd, zie je regelmatig dat er volkse of louche types gekandideerd worden.
Ik ken alleen de lijsttrekker. Die ook nooit op komt dagen bij lijsttrekkersbijeenkomsten, trouwens. Bijeenkomsten die bedoeld zijn om zaken als de inschrijving goed te regelen en om te zorgen dat er debatten, borden met posters e.d. komen. Dus dat belooft al weinig goeds.
pi_219928307
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ken alleen de lijsttrekker. Die ook nooit op komt dagen bij lijsttrekkersbijeenkomsten, trouwens. Bijeenkomsten die bedoeld zijn om zaken als de inschrijving goed te regelen en om te zorgen dat er debatten, borden met posters e.d. komen. Dus dat belooft al weinig goeds.
Dat belooft inderdaad weinig goeds. Waarschijnlijk kan je veel geschreeuw, maar weinig wol verwachten.
pi_219928708
https://nos.nl/liveblog/2(...)geerakkoord-is-er-al

Er is een titel voor het regeerakkoord. De vorige lijst:
Schoof: Hoop, lef en trots
Rutte IV: Omzien naar elkaar, vooruitkijken naar de toekomst
Rutte III: Vertrouwen in de toekomst
Rutte II: Bruggen slaan
Rutte I: Vrijheid en verantwoordelijkheid

Wat zullen ze nu doen? "Hopen dat het goed komt" of "Een halve brug is ook leuk" of "Met angst en beven wachten wat de toekomst ons brengt" of "Onverantwoord experimenteren"? Zoiets?
  Forum Admin zondag 25 januari 2026 @ 22:11:39 #262
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219928714
quote:

[..]
Naar goed voorbeeld zullen we maar zeggen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219928740
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 22:10 schreef Hanca het volgende:

Wat zullen ze nu doen? "Hopen dat het goed komt" of "Een halve brug is ook leuk" of "Met angst en beven wachten wat de toekomst ons brengt" of "Onverantwoord experimenteren"? Zoiets?
money over bitches
pi_219928769
quote:

Dat vind ik een mooie titel van Jetten, op die NOS-link:
"Er zit progressie in, maar we zijn nog niet klaar"
pi_219929169
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Maar genoeg geroddeld
Rules for thee but not for me.

Zij zal wel 'een van de goeden' zijn, ofzo.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 09:15:08 #266
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219930028
quote:

[..]
Heb het idee dat dit onder populistisch rechts wel een populaire manier van werken is. Alles om de boel te laten ontsporen.
pi_219930291
quote:

Ik zou als titel gewoon "regeerakkoord" doen.

Eigenlijk zijn alle die vorige titels toch vooral een aanmoediging daar maar spoedig mee op te houden :')
pi_219930309
VVD wil af van deals tussen OM en grote drugscriminelen - https://nos.nl/l/2599728

Ben benieuwd hoeveel hoeveel aan investeringen in het OM in het regeerakkoord staan. Al gok ik dat ze willen dat het OM dit regelt met minder geld en het personeel op de nullijn :')
A mind with a heart of it's own
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 10:05:23 #269
236264 crew  capricia
pi_219930317
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 09:59 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn alle die vorige titels toch vooral een aanmoediging daar maar spoedig mee op te houden :')
:D
"Het mot maar"
"Waarheen leidt de weg"
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219930330
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:03 schreef DrMarten het volgende:
VVD wil af van deals tussen OM en grote drugscriminelen - https://nos.nl/l/2599728

Ben benieuwd hoeveel hoeveel aan investeringen in het OM in het regeerakkoord staan. Al gok ik dat ze willen dat het OM dit regelt met minder geld en het personeel op de nullijn :')
Verwacht het ook. Heel de overheid zal wel weer op de nullijn worden gezet, en de Rijksoverheid zal wel - pakweg - 10% moeten bezuinigen, verwacht ik.

Ben wel benieuwd naar het regeerakkoord. Vooral benieuwd naar de bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid, die gaan komen. De vraag is alleen hoe fors en hoe pijnlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219930346
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:05 schreef capricia het volgende:

[..]
:D
"Het mot maar"
"Waarheen leidt de weg"
God zegene de greep
pi_219930362
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Verwacht het ook. Heel de overheid zal wel weer op de nullijn worden gezet, en de Rijksoverheid zal wel - pakweg - 10% moeten bezuinigen, verwacht ik.

Ben wel benieuwd naar het regeerakkoord. Vooral benieuwd naar de bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid, die gaan komen. De vraag is alleen hoe fors en hoe pijnlijk.
Is er niet de bezuiniging van 19% van kabinet Schoof die nog steeds aangepakt moet worden?

Misschien zouden ze het doel van bezuiniging ook eens mee moeten nemen in wetgevings trajecten. Goede, simpele wetten die uitvoerbaar zijn, een doel dienen en niet teveel mensen kosten. Misschien moeten ze ook met dit in het achterhoofd oude wetgeving aanpassen? Als ik bijvoorbeeld Grinwis zijn reactie op de nieuwe Box 3 regelingen hoor, is dit niet het geval.

Ik heb ook wel eens gewerkt bij een bedrijf waar ze steeds meer van je team vroegen en wilden dat je team in transitie was en ondertussen niet open stonden voor uitbreiding.

[ Bericht 3% gewijzigd door KaheemSaid op 26-01-2026 10:21:52 ]
pi_219930364
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het is wel weer typisch VVD. De hele boel kapot bezuinigen en dan klagen dat er dingen gedaan worden om te besparen die ze eigenlijk niet willen.

En die bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid ben ik ook nog wel benieuwd naar. Ze hebben GL/PvdA nodig. Die willen best constructief meedenken, maar zullen niet gaan tekenen bij het kruisje als belangrijke uitgaven worden gefinancierd uit zulke bezuinigingen terwijl aan de belastingkant voor de rijkeren niets gebeurt.
  maandag 26 januari 2026 @ 10:19:06 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219930390
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:13 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Het is wel weer typisch VVD. De hele boel kapot bezuinigen en dan klagen dat er dingen gedaan worden om te besparen die ze eigenlijk niet willen.

En die bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid ben ik ook nog wel benieuwd naar. Ze hebben GL/PvdA nodig. Die willen best constructief meedenken, maar zullen niet gaan tekenen bij het kruisje als belangrijke uitgaven worden gefinancierd uit zulke bezuinigingen terwijl aan de belastingkant voor de rijkeren niets gebeurt.
Het afschaffen van het uitgesteld loon principe loevert 12 miljard per jaar op

is dat wat voor de VVD ??

Het weer terug brengen van het lijfrente percentage van 30% naar 13, 3 % ook zoiets

Keuze zat voor de VVD

Het weer afschaffen van de extra Hypotheek uit eigen BV zou ook flinke besparing op leveren

VVD heeft de laatste 12 jaar een hele boel fiscale trucjes verzonnen die nu weer weg kunnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219930410
quote:

[..]

Eens, zijn denk ik ook vooral marketeers die het een goed idee vinden. Zeker Rutte I, Rutte IV en Schoof zijn een drama.
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 10:26:26 #276
236264 crew  capricia
pi_219930427
Ik denk dat de VVD toe gaat geven op de hypotheekrente aftrek.

En ben vooral heel nieuwsgierig naar de financiële paragraaf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219930445
Ik verwacht dat de VVD ook gaat toegeven op stikstof, en er nu eindelijk iets gedaan gaat worden aan de stikstofcrisis, en dat de VVD gaat toegeven wat betreft woningbouw (en gaat toegeven wat betreft de HRA).

Maar wat betreft bezuinigingen verwacht ik dat het gewoon "VVD beleid" wordt wat betreft maatregelen in de sociale zekerheid en zorg. Ik verwacht een 'stop' op de toelating van nieuwe medicatie en behandelmethoden in het basispakket, hoger eigen risico, fors snijden ouderenzorg, fors snijden in WMO en harde ingrepen in de WIA en Wajong.

Geen feest als je kampt met een beperking of chronische aandoening.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 10:45:53 #278
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219930513
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:26 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat de VVD toe gaat geven op de hypotheekrente aftrek.

En ben vooral heel nieuwsgierig naar de financiële paragraaf.
Ben benieuwd of ze dat aandurven, want de villasubsidie is altijd al één van de gouden eieren van de VVD.
pi_219930517
Ze zitten te puzzelen over de financiën. Maar gelukkig kunnen ze het met z'n drieën heel goed met elkaar vinden.
Omdat de PvdA/Groenlinks de baas wordt van dit kabinet hoeven ze zich geen zorgen te maken over het budget.
De PvdA/Groenlinks fracties in de 2e en 1e kamer gaan bepalen wat er wel en niet en hoeveel er uitgegeven en waar er eventueel bezuinigd gaat worden.
Dit wordt het kabinet met een hoog domheidsgehalte.
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 10:51:15 #280
236264 crew  capricia
pi_219930558
quote:
2s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben benieuwd of ze dat aandurven, want de villasubsidie is altijd al één van de gouden eieren van de VVD.
Ze zullen iets moeten ingeven bij de onderhandelingen. Dus HRA gaat versneld afgebouwd worden.
Is mijn inschatting.

Verder verwacht ik weinig extra maatregelen op migratie in het akkoord. Omdat dat in de kamer over rechts alsnog geregeld kan worden, en dan hoeft D66 verdergaande maatregelen niet expliciet al bij het akkoord vast te leggen.

Eigen risico zorg zal wel flink stijgen.

Jullie nog verwachtingen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 26 januari 2026 @ 10:53:45 #281
66444 Lord_Vetinari
pi_219930572
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:46 schreef Pegos het volgende:
Ze zitten te puzzelen over de financiën. Maar gelukkig kunnen ze het met z'n drieën heel goed met elkaar vinden.
Omdat de PvdA/Groenlinks de baas wordt van dit kabinet hoeven ze zich geen zorgen te maken over het budget.
De PvdA/Groenlinks fracties in de 2e en 1e kamer gaan bepalen wat er wel en niet en hoeveel er uitgegeven en waar er eventueel bezuinigd gaat worden.
Deze post is anders ook een goed voorbeeld van een hoog domheidsgehalte. In ieder geval een voorbeeld van politieke onwetendheid.
pi_219930603
quote:

[..]

Dit komt wel Rotterdams over
pi_219930746
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, zijn denk ik ook vooral marketeers die het een goed idee vinden. Zeker Rutte I, Rutte IV en Schoof zijn een drama.
Rutte 1 ging nog, Rutte 3 is een zielloze algemeenheid.

Vond het Meedoen, meer werk en minder regels van Balkenende ook wel een dieptepunt qua naamgeving.
pi_219930771
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dit komt wel Rotterdams over
Tilburgs, niet mauwen maar sjouwen :P
pi_219931134
quote:

Frisse blik, of iets met positieve blik/agenda .
Uitnodiging naar een positieve toekomst.
pi_219931325
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze zullen iets moeten ingeven bij de onderhandelingen. Dus HRA gaat versneld afgebouwd worden.
Is mijn inschatting.

Verder verwacht ik weinig extra maatregelen op migratie in het akkoord. Omdat dat in de kamer over rechts alsnog geregeld kan worden, en dan hoeft D66 verdergaande maatregelen niet expliciet al bij het akkoord vast te leggen.

Eigen risico zorg zal wel flink stijgen.

Jullie nog verwachtingen?
https://www.trouw.nl/poli(...)bezuinigen~ba1671bd/

Gezien bezuinigen op zorg en sociale zekerheid zo ongeveer de gemene deler is zullen daar wel de klappen vallen.

Uitkeringen omlaag, minder WW recht, bijstand naar beneden, recht op aanvullend loon, duur WW etc.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:33:39 #287
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219931400
quote:

Après nous, le déluge.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:35:57 #288
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219931454
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:46 schreef Pegos het volgende:
Dommer dan het voorgaande kabinet is volledig uitgesloten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219931486
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Gezien bezuinigen op zorg en sociale zekerheid zo ongeveer de gemene deler is zullen daar wel de klappen vallen.

Uitkeringen omlaag, minder WW recht, bijstand naar beneden, recht op aanvullend loon, duur WW etc.
D66 en het CDA hebben in december '25 samen een basis opgesteld om van daaruit verder te onderhandelen met wie wilde aansluiten. Dat is de VVD geworden, maar in die basis stond denk ik wel aardig uitgewerkt wat we kunnen verwachten.

Die plannen gingen niet zó ver als jij schetst (gelukkig), maar wel het basispakket sluiten voor nieuwe behandelingen en medicatie (waarschijnlijk met enkele uitzonderingen), eigen risico op gelijke hoogte houden, fors bezuinigen op WMO en op ouderenzorg, en veel strengere regels WIA en Wajong.

De VVD is daar nog bij gekomen dus wellicht is het nog erger geworden, maar ik denk dat ze het ook niet te heftig kunnen maken omdat ze anders lastiger steun kunnen verwerven bij één van de oppositiepartijen.
pi_219931772
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De grootste uitgave bij sociale zekerheid is de AOW. Dan is de meest voor de hand liggende bezuiniging de pensioenleeftijd iets optrekken.

Helpt ook wat tegen het personeelstekort en het verbetert de dekking van pensioenfondsen waardoor de pensioenen ook makkelijker omhoog kunnen.

Die stap zie ik ze nog wel zetten.
pi_219931857
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:54 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
De grootste uitgave bij sociale zekerheid is de AOW. Dan is de meest voor de hand liggende bezuiniging de pensioenleeftijd iets optrekken.

Helpt ook wat tegen het personeelstekort en het verbetert de dekking van pensioenfondsen waardoor de pensioenen ook makkelijker omhoog kunnen.

Of gewoon eens een keer een vermogenstoets invoeren.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_219931953
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Volgens mij is de VVD daar al jaren mordicus tegen (want niet alles inkomensafhankelijk maken).
  maandag 26 januari 2026 @ 13:05:11 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219931955
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik verwacht dat de VVD ook gaat toegeven op stikstof, en er nu eindelijk iets gedaan gaat worden aan de stikstofcrisis,
De VVD hoeft niet eens iets toe te geven op stikstof. Op zich weten en wilden ze zelf die landbouwuitstoot ook wel terugdringen maar aangezien ze (parce que des negros) nu eenmaal met BBB in hun droomkabinet zaten moesten ze dat even vier jaar stallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219932000
quote:

[..]
Dat zou beter zijn, maar ik denk dat het verhaal van arme oudjes die hun hele leven gespaard hebben die optie politiek onmogelijk maakt.
pi_219932009
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Volgens mij is de VVD daar al jaren mordicus tegen (want niet alles inkomensafhankelijk maken).
Dat is de VVD inderdaad, maar dat is omgekeerd redeneren. De AOW is er als vangnet, niet als een veredeld basisinkomen. Juist vanuit denivelleringsoogpunt slaat het nergens op om geld te gooien naar mensen die dat helemaal niet nodig hebben.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_219932011
quote:

[..]
Gezellig voor ouderen die hun woning afbetaald hebben en weinig andere inkomsten hebben.
pi_219932017
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VVD hoeft niet eens iets toe te geven op stikstof. Op zich weten en wilden ze zelf die landbouwuitstoot ook wel terugdringen maar aangezien ze (parce que des negros) nu eenmaal met BBB in hun droomkabinet zaten moesten ze dat even vier jaar stallen.
Precies, het was juist het kaartje van een VVD minister die op dit dossier de hele opstand veroorzaakte :P
pi_219932041
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:09 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Gezellig voor ouderen die hun woning afbetaald hebben en weinig andere inkomsten hebben.
Dat is natuurlijk vrij makkelijk te voorkomen door naar box 3 vermogen te kijken.

De eigen woning belasten we nu ook niet als vermogen.
pi_219932320
quote:

[..]

Waarom lukt het aanpakken van niet doelmatige fiscale regelingen nooit?
pi_219932394
quote:

[..]

Als de pensioenleeftijd verhoogd wordt stijgt de uitkering per maand he; de uitkeringsperiode wordt immers verkort. Maar ipv (ik zeg maar wat) een uitkering van 14 jaar moet het pensioenfonds dan uitgaan van 13 jaar, zodat de uitkering verhoogd wordt. Als je je pensioen naar voren haalt wordt het immers ook lager.

Bij AOW is dat niet per se zo.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219932401
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:37 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Waarom lukt het aanpakken van niet doelmatige fiscale regelingen nooit?
Das niet zo moeilijk: weerstand van de groep die het betreft.

Daarom is af en toe een grote belastingherziening waarbij je gewoon opnieuw begint ook geen gek idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')