Dat jij ook graag dweept met extreemrechts, en altijd op de man speelt, is inderdaad geen nieuws.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha, 'maar ondertussen'.Kom op zeg, als je geen daadwerkelijk antwoord hebt hoef je ook geen inhoudsloze stokpaardjes te posten hoor. Wat zielig zeg.
Zeker als ze zo radicaal zijn. Het is ook niet voor niets dat juist een paar PVV’ers zich tot de islam bekeerden.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Onze lieve Heer heeft vreemde kostgangers, denk ik dan maar.
Mensen die een partij die continu Kamerleden rouleert om zoveel mogelijk wachtgeld te tappen als normaal bestempelen hebben het sowieso niet begrepen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Racistische en extreemrechtse eregasten op kerstgala jongerentak FvD' - https://nos.nl/l/2599550
Maar de FvD is een héél normale partij hoor...
Ok, het is de jongerentak, maar toch![]()
Het is de schuld van links!@#@%@^$^quote:Op zondag 25 januari 2026 13:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
FVD 15 zetels ondertussen in de peilingen, dat krijg je als linkse mensen maar alles rechts van de VVD blijven bestempelen als extreemrechts, verlies je iedere nuance en gaan mensen stemmen op partijen als FVD, omdat het blijkbaar toch niet uitmaakt t.o.v. een PVV of JA21.
Nou links is wel iedere vorm van nuance kwijtgeraakt over alles rechts van de VVD waardoor je in feite FVD salonfähig maakt. Dat is een gevaarlijk iets.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is de schuld van links!@#@%@^$^
polarisatie komt van beide kanten, dat is wel duidelijkquote:Op zondag 25 januari 2026 13:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou links is wel iedere vorm van nuance kwijtgeraakt over alles rechts van de VVD waardoor je in feite FVD salonfähig maakt. Dat is een gevaarlijk iets.
Wat een rare redenatie. Links heeft nog niet eens een derde van de zetels in de kamer en al tijden geen echte invloed meer op het beleid dat gevoerd wordt.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat steeds meer mensen radicaal rechts stemmen is inderdaad de schuld van links, wiens schuld zou het anders zijn?
De VVD heeft alles rechts van hen salonfähig gemaakt door met PVV te gaan regeren en ook nog eens meer hun kant op te schuiven, waarna ze bijna probeerden af te dwingen dat JA21 mee mocht regeren. Dan is de stap naar FvD inderdaad niet meer zo groot.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nou links is wel iedere vorm van nuance kwijtgeraakt over alles rechts van de VVD waardoor je in feite FVD salonfähig maakt. Dat is een gevaarlijk iets.
Rechts roept al jaren heftige dingen over linkse en progressieve partijen en ideeën. Toch zie ik daar nog geen communistisch verbond of soortgelijke extremistisch partij ontstaan. Het is nogal vreemd dat je extremistisch gaat stemmen omdat een ander iets roept.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
FVD 15 zetels ondertussen in de peilingen, dat krijg je als linkse mensen maar alles rechts van de VVD blijven bestempelen als extreemrechts, verlies je iedere nuance en gaan mensen stemmen op partijen als FVD omdat het blijkbaar toch niet uitmaakt t.o.v. een PVV of JA21.
Dat is helemaal niet waar. PVV en FvD worden allebei als verschrikkelijk gekenmerkt, maar wel ieder met eigen argumenten. De PVV is racistisch en een partij van haat, maar hebben niet het complotgebral van FvD en nodigen ook niet zelf openlijke neo-nazi's uit.quote:Op zondag 25 januari 2026 13:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daar wordt geen één gemeente beter van.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:21 schreef Hanca het volgende:
Maar FvD gaat helaas in waarschijnlijk meer dan 50 gemeenteraden het werk helaas wel weer moeilijker maken, met zulke peilingen.
https://www.binnenlandsbe(...)-zeker-100-gemeenten
Helaas doen ze bij ons ook mee.
Met FvD heb je een politieke partij die meer participeert en beter materiaal levert dan de PVV.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:21 schreef Hanca het volgende:
Maar FvD gaat helaas in waarschijnlijk meer dan 50 gemeenteraden het werk helaas wel weer moeilijker maken, met zulke peilingen.
De lijsttrekker van FvD zit bij ons vol in de complothoek, niks inhoudelijke kritiek maar een totaal ander wereldbeeld waar nauwelijks mee valt te praten.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met FvD heb je een politieke partij die meer participeert en beter materiaal levert dan de PVV.
Dus geen pluchezitters meer maar echte voorstellen en inhoudelijke kritiek.
Dat kan.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
De lijsttrekker van FvD zit bij ons vol in de complothoek, niks inhoudelijke kritiek maar een totaal ander wereldbeeld waar nauwelijks mee valt te praten.
Dat denk ik dus niet. De mensen die nu op de lijsten komen zijn de afgelopen jaren via de FvD opleidingen naar boven komen drijven. Dat zijn vaak de fanatiekelingen die juist Baudet volledig geloven. En Baudet zelf zit natuurlijk ook compleet in die complothoek.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat is wel vervelend als sommige mensen totaal verdronken zijn in complottheorien of geneuzel of Soros en WEF. Spreekt mij ook niet zo aan.
Maar gelukkig zijn dat de uitzonderingen bij FvD denk ik.
Ik begrijp dus dat je met enige regelmaat in persoon mensen van FvD spreekt omdat je het heel zeker lijkt te weten?quote:Op zondag 25 januari 2026 14:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. De mensen die nu op de lijsten komen zijn de afgelopen jaren via de FvD opleidingen naar boven komen drijven. Dat zijn vaak de fanatiekelingen die juist Baudet volledig geloven. En Baudet zelf zit natuurlijk ook compleet in die complothoek.
Welk ander elan is dat dan precies als De Vos gewoon een borreltje heeft met extreemrechtse figuren?quote:Op zondag 25 januari 2026 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik begrijp dus dat je met enige regelmaat in persoon mensen van FvD spreekt omdat je het heel zeker lijkt te weten?
Volgens mij is Baudet de afgelopen tijd (1,5 jaar) niet echt meer zo verknocht geraakt met die Covid/WEF/etc toestanden als ten tijde van corona.
Hij heeft er ook nooit afstand van genomen. Ok.
Maar met de Vos heeft het wel degelijk een ander elan gekregen.
Op hoeveel virtuele zetels staan ze nu?quote:Op zondag 25 januari 2026 17:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welk ander elan is dat dan precies als De Vos gewoon een borreltje heeft met extreemrechtse figuren?
Het is gewoon precies dezelfde FVD maar dan zonder lavendelgeur
Ja dat ze een vlucht voorwaarts hebben genomen weet ik ook wel. De vraag is echter; wat is er eigenlijk wezenlijk anders aan FVD onder De Vos dan onder Baudet? Want in mijn ogen is het niets anders.quote:Op zondag 25 januari 2026 17:19 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Op hoeveel virtuele zetels staan ze nu?
Er is niets anders aan de Vos tov Baudet, het zijn dezelfde ideeen. Ben dus benieuwd hoeveel mensen het allemaal wel prima vinden of zelfs dit soort gedachten steunen. Dat extreme gedachtengoed.quote:Op zondag 25 januari 2026 17:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja dat ze een vlucht voorwaarts hebben genomen weet ik ook wel. De vraag is echter; wat is er eigenlijk wezenlijk anders aan FVD onder De Vos dan onder Baudet? Want in mijn ogen is het niets anders.
Dat men daar als blinde schapen achteraan lopen vind ik nog het ergst. Wat een verschrikkelijke partij met verschrikkelijk gedachtegoed. Bizar dat je daar geen aanstoot aan neemt.
Je kunt het nu alweer in grote lijnen uittekenen: Bij de volgende landelijke verkiezingen helpt de VVD het land weer vrolijk aan de volgende monsterzege voor extreemrechts, ditmaal in de hoedanigheid van FVD.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 18:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig. Maar ondertussen is het wel de VVD die een of andere idiote extreemrechtse partij luid en duidelijk prefereert boven een middenpartij…
Zijn er mensen van enig statuur die zich in jouw gemeente voor FvD verkiesbaar hebben gesteld?quote:Op zondag 25 januari 2026 14:21 schreef Hanca het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |