Geen idee (de kieslijsten zijn nog niet bekend), maar er zitten sowieso niet echt 'mensen van statuur' in de gemeenteraad.quote:Op zondag 25 januari 2026 17:45 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zijn er mensen van enig statuur die zich in jouw gemeente voor FvD verkiesbaar hebben gesteld?
Baudet is niks minder gek als 1,5 jaar geleden. En De Vos is een spreekpop die zegt wat partijleider Baudet, die niet afzetbaar is door de leden, wil.quote:Op zondag 25 januari 2026 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik begrijp dus dat je met enige regelmaat in persoon mensen van FvD spreekt omdat je het heel zeker lijkt te weten?
Volgens mij is Baudet de afgelopen tijd (1,5 jaar) niet echt meer zo verknocht geraakt met die Covid/WEF/etc toestanden als ten tijde van corona.
Hij heeft er ook nooit afstand van genomen. Ok.
Maar met de Vos heeft het wel degelijk een ander elan gekregen.
Wilders en Baudet zijn extreemrechts. Censureer je dit nu ?quote:Op zondag 25 januari 2026 18:47 schreef Cyan9 het volgende:
Ik herhaal het nog maar een keer: de termen extreemlinks en extreemrechts worden weggehaald. Mag je van alles van vinden, maar that's how it is.
Doek POL maar opquote:Op zondag 25 januari 2026 18:47 schreef Cyan9 het volgende:
Ik herhaal het nog maar een keer: de termen extreemlinks en extreemrechts worden weggehaald. Mag je van alles van vinden, maar that's how it is.
FTFY.quote:Op zondag 25 januari 2026 19:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Doek POL maar op POL is het mooist subforum van heel Fok!
Mijn hemelquote:Op zaterdag 24 januari 2026 19:49 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Ach jee, BBB-dame. In 1944, de geallieerden veroverden Nederland met toestemming van de Nederlandse regering. Zeker wel geaccordeerd. De Duitse regering had niet het recht dit wel of niet te accorderen.
En ook niet het recht Nederland binnen te vallen, Net zoals Trump niet het recht heeft met geweld Venezuela te beschieten, op hun grondgebied mensen te doden.
Ik dacht wellicht had je iets in de wandelgangen gehoord over de kandidaten, maar niet dus.quote:Op zondag 25 januari 2026 18:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee (de kieslijsten zijn nog niet bekend), maar er zitten sowieso niet echt 'mensen van statuur' in de gemeenteraad.
Maar ik hoop dat er gewoon bij elk interview of wat dan ook aandacht wordt gegeven aan het feit dat FvD de gaswinning weer wil beginnen. Al haalde FvD landelijk hier toch nog meer dan 2000 stemmen...![]()
Ik ken alleen de lijsttrekker. Die ook nooit op komt dagen bij lijsttrekkersbijeenkomsten, trouwens. Bijeenkomsten die bedoeld zijn om zaken als de inschrijving goed te regelen en om te zorgen dat er debatten, borden met posters e.d. komen. Dus dat belooft al weinig goeds.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik dacht wellicht had je iets in de wandelgangen gehoord over de kandidaten, maar niet dus.
Bij partijen die zich nog niet zo lang in het politieke landschap hebben verankerd, zie je regelmatig dat er volkse of louche types gekandideerd worden.
Dat belooft inderdaad weinig goeds. Waarschijnlijk kan je veel geschreeuw, maar weinig wol verwachten.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ken alleen de lijsttrekker. Die ook nooit op komt dagen bij lijsttrekkersbijeenkomsten, trouwens. Bijeenkomsten die bedoeld zijn om zaken als de inschrijving goed te regelen en om te zorgen dat er debatten, borden met posters e.d. komen. Dus dat belooft al weinig goeds.
Naar goed voorbeeld zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ken alleen de lijsttrekker. Die ook nooit op komt dagen bij lijsttrekkersbijeenkomsten, trouwens. Bijeenkomsten die bedoeld zijn om zaken als de inschrijving goed te regelen en om te zorgen dat er debatten, borden met posters e.d. komen. Dus dat belooft al weinig goeds.
money over bitchesquote:Op zondag 25 januari 2026 22:10 schreef Hanca het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)geerakkoord-is-er-al
Er is een titel voor het regeerakkoord. De vorige lijst:
Schoof: Hoop, lef en trots
Rutte IV: Omzien naar elkaar, vooruitkijken naar de toekomst
Rutte III: Vertrouwen in de toekomst
Rutte II: Bruggen slaan
Rutte I: Vrijheid en verantwoordelijkheid
Wat zullen ze nu doen? "Hopen dat het goed komt" of "Een halve brug is ook leuk" of "Met angst en beven wachten wat de toekomst ons brengt" of "Onverantwoord experimenteren"? Zoiets?
Dat vind ik een mooie titel van Jetten, op die NOS-link:quote:Op zondag 25 januari 2026 22:10 schreef Hanca het volgende:
Wat zullen ze nu doen? "Hopen dat het goed komt" of "Een halve brug is ook leuk" of "Met angst en beven wachten wat de toekomst ons brengt" of "Onverantwoord experimenteren"? Zoiets?
Rules for thee but not for me.quote:Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Zat er net een bericht over te schrijven.![]()
En dan ook nog getrouwd met mede JFvD bestuurslid Pelle Koopman die zelf van mening is dat we door migratie onze cultuur verliezen en dat iemand uit een ander land zich de Nederlandse cultuur onmogelijk eigen kan maken.
Gun ze het allerbeste maar lijkt me toch lastig als je man je ouders hier liever niet wilt hebben. Opposites attract blijkt maar weer, net als Els Rechts en haar nieuwe Turkse vriend.![]()
Maar genoeg geroddeld
Heb het idee dat dit onder populistisch rechts wel een populaire manier van werken is. Alles om de boel te laten ontsporen.quote:Op zondag 25 januari 2026 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou als titel gewoon "regeerakkoord" doen.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:10 schreef Hanca het volgende:
quote:Op maandag 26 januari 2026 09:59 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik zou als titel gewoon "regeerakkoord" doen.
Eigenlijk zijn alle die vorige titels toch vooral een aanmoediging daar maar spoedig mee op te houden
Verwacht het ook. Heel de overheid zal wel weer op de nullijn worden gezet, en de Rijksoverheid zal wel - pakweg - 10% moeten bezuinigen, verwacht ik.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:03 schreef DrMarten het volgende:
VVD wil af van deals tussen OM en grote drugscriminelen - https://nos.nl/l/2599728
Ben benieuwd hoeveel hoeveel aan investeringen in het OM in het regeerakkoord staan. Al gok ik dat ze willen dat het OM dit regelt met minder geld en het personeel op de nullijn
God zegene de greepquote:Op maandag 26 januari 2026 10:05 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
"Het mot maar"
"Waarheen leidt de weg"
Is er niet de bezuiniging van 19% van kabinet Schoof die nog steeds aangepakt moet worden?quote:Op maandag 26 januari 2026 10:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verwacht het ook. Heel de overheid zal wel weer op de nullijn worden gezet, en de Rijksoverheid zal wel - pakweg - 10% moeten bezuinigen, verwacht ik.
Ben wel benieuwd naar het regeerakkoord. Vooral benieuwd naar de bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid, die gaan komen. De vraag is alleen hoe fors en hoe pijnlijk.
Het is wel weer typisch VVD. De hele boel kapot bezuinigen en dan klagen dat er dingen gedaan worden om te besparen die ze eigenlijk niet willen.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Verwacht het ook. Heel de overheid zal wel weer op de nullijn worden gezet, en de Rijksoverheid zal wel - pakweg - 10% moeten bezuinigen, verwacht ik.
Ben wel benieuwd naar het regeerakkoord. Vooral benieuwd naar de bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid, die gaan komen. De vraag is alleen hoe fors en hoe pijnlijk.
Het afschaffen van het uitgesteld loon principe loevert 12 miljard per jaar opquote:Op maandag 26 januari 2026 10:13 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het is wel weer typisch VVD. De hele boel kapot bezuinigen en dan klagen dat er dingen gedaan worden om te besparen die ze eigenlijk niet willen.
En die bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid ben ik ook nog wel benieuwd naar. Ze hebben GL/PvdA nodig. Die willen best constructief meedenken, maar zullen niet gaan tekenen bij het kruisje als belangrijke uitgaven worden gefinancierd uit zulke bezuinigingen terwijl aan de belastingkant voor de rijkeren niets gebeurt.
Eens, zijn denk ik ook vooral marketeers die het een goed idee vinden. Zeker Rutte I, Rutte IV en Schoof zijn een drama.quote:Op maandag 26 januari 2026 09:59 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn alle die vorige titels toch vooral een aanmoediging daar maar spoedig mee op te houden
Ben benieuwd of ze dat aandurven, want de villasubsidie is altijd al één van de gouden eieren van de VVD.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:26 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat de VVD toe gaat geven op de hypotheekrente aftrek.
En ben vooral heel nieuwsgierig naar de financiële paragraaf.
Ze zullen iets moeten ingeven bij de onderhandelingen. Dus HRA gaat versneld afgebouwd worden.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze dat aandurven, want de villasubsidie is altijd al één van de gouden eieren van de VVD.
Deze post is anders ook een goed voorbeeld van een hoog domheidsgehalte. In ieder geval een voorbeeld van politieke onwetendheid.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:46 schreef Pegos het volgende:
Ze zitten te puzzelen over de financiën. Maar gelukkig kunnen ze het met z'n drieën heel goed met elkaar vinden.
Omdat de PvdA/Groenlinks de baas wordt van dit kabinet hoeven ze zich geen zorgen te maken over het budget.
De PvdA/Groenlinks fracties in de 2e en 1e kamer gaan bepalen wat er wel en niet en hoeveel er uitgegeven en waar er eventueel bezuinigd gaat worden.
Dit wordt het kabinet met een hoog domheidsgehalte.
Dit komt wel Rotterdams overquote:Op maandag 26 januari 2026 09:59 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Rutte 1 ging nog, Rutte 3 is een zielloze algemeenheid.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, zijn denk ik ook vooral marketeers die het een goed idee vinden. Zeker Rutte I, Rutte IV en Schoof zijn een drama.
Frisse blik, of iets met positieve blik/agenda .quote:Op zondag 25 januari 2026 22:10 schreef Hanca het volgende:
https://www.trouw.nl/poli(...)bezuinigen~ba1671bd/quote:Op maandag 26 januari 2026 10:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zullen iets moeten ingeven bij de onderhandelingen. Dus HRA gaat versneld afgebouwd worden.
Is mijn inschatting.
Verder verwacht ik weinig extra maatregelen op migratie in het akkoord. Omdat dat in de kamer over rechts alsnog geregeld kan worden, en dan hoeft D66 verdergaande maatregelen niet expliciet al bij het akkoord vast te leggen.
Eigen risico zorg zal wel flink stijgen.
Jullie nog verwachtingen?
Après nous, le déluge.quote:Op zondag 25 januari 2026 22:10 schreef Hanca het volgende:
Dommer dan het voorgaande kabinet is volledig uitgesloten.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:46 schreef Pegos het volgende:
Ze zitten te puzzelen over de financiën. Maar gelukkig kunnen ze het met z'n drieën heel goed met elkaar vinden.
Omdat de PvdA/Groenlinks de baas wordt van dit kabinet hoeven ze zich geen zorgen te maken over het budget.
De PvdA/Groenlinks fracties in de 2e en 1e kamer gaan bepalen wat er wel en niet en hoeveel er uitgegeven en waar er eventueel bezuinigd gaat worden.
Dit wordt het kabinet met een hoog domheidsgehalte.
D66 en het CDA hebben in december '25 samen een basis opgesteld om van daaruit verder te onderhandelen met wie wilde aansluiten. Dat is de VVD geworden, maar in die basis stond denk ik wel aardig uitgewerkt wat we kunnen verwachten.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/poli(...)bezuinigen~ba1671bd/
Gezien bezuinigen op zorg en sociale zekerheid zo ongeveer de gemene deler is zullen daar wel de klappen vallen.
Uitkeringen omlaag, minder WW recht, bijstand naar beneden, recht op aanvullend loon, duur WW etc.
De grootste uitgave bij sociale zekerheid is de AOW. Dan is de meest voor de hand liggende bezuiniging de pensioenleeftijd iets optrekken.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/poli(...)bezuinigen~ba1671bd/
Gezien bezuinigen op zorg en sociale zekerheid zo ongeveer de gemene deler is zullen daar wel de klappen vallen.
Uitkeringen omlaag, minder WW recht, bijstand naar beneden, recht op aanvullend loon, duur WW etc.
Of gewoon eens een keer een vermogenstoets invoeren.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:54 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De grootste uitgave bij sociale zekerheid is de AOW. Dan is de meest voor de hand liggende bezuiniging de pensioenleeftijd iets optrekken.
Helpt ook wat tegen het personeelstekort en het verbetert de dekking van pensioenfondsen waardoor de pensioenen ook makkelijker omhoog kunnen.
Die stap zie ik ze nog wel zetten.
Volgens mij is de VVD daar al jaren mordicus tegen (want niet alles inkomensafhankelijk maken).quote:Op maandag 26 januari 2026 12:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Of gewoon eens een keer een vermogenstoets invoeren.
De VVD hoeft niet eens iets toe te geven op stikstof. Op zich weten en wilden ze zelf die landbouwuitstoot ook wel terugdringen maar aangezien ze (parce que des negros) nu eenmaal met BBB in hun droomkabinet zaten moesten ze dat even vier jaar stallen.quote:Op maandag 26 januari 2026 10:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik verwacht dat de VVD ook gaat toegeven op stikstof, en er nu eindelijk iets gedaan gaat worden aan de stikstofcrisis,
Dat zou beter zijn, maar ik denk dat het verhaal van arme oudjes die hun hele leven gespaard hebben die optie politiek onmogelijk maakt.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is de VVD inderdaad, maar dat is omgekeerd redeneren. De AOW is er als vangnet, niet als een veredeld basisinkomen. Juist vanuit denivelleringsoogpunt slaat het nergens op om geld te gooien naar mensen die dat helemaal niet nodig hebben.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij is de VVD daar al jaren mordicus tegen (want niet alles inkomensafhankelijk maken).
Gezellig voor ouderen die hun woning afbetaald hebben en weinig andere inkomsten hebben.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies, het was juist het kaartje van een VVD minister die op dit dossier de hele opstand veroorzaaktequote:Op maandag 26 januari 2026 13:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VVD hoeft niet eens iets toe te geven op stikstof. Op zich weten en wilden ze zelf die landbouwuitstoot ook wel terugdringen maar aangezien ze (parce que des negros) nu eenmaal met BBB in hun droomkabinet zaten moesten ze dat even vier jaar stallen.
Dat is natuurlijk vrij makkelijk te voorkomen door naar box 3 vermogen te kijken.quote:Op maandag 26 januari 2026 13:09 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Gezellig voor ouderen die hun woning afbetaald hebben en weinig andere inkomsten hebben.
Waarom lukt het aanpakken van niet doelmatige fiscale regelingen nooit?quote:Op maandag 26 januari 2026 12:54 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De grootste uitgave bij sociale zekerheid is de AOW. Dan is de meest voor de hand liggende bezuiniging de pensioenleeftijd iets optrekken.
Helpt ook wat tegen het personeelstekort en het verbetert de dekking van pensioenfondsen waardoor de pensioenen ook makkelijker omhoog kunnen.
Als de pensioenleeftijd verhoogd wordt stijgt de uitkering per maand he; de uitkeringsperiode wordt immers verkort. Maar ipv (ik zeg maar wat) een uitkering van 14 jaar moet het pensioenfonds dan uitgaan van 13 jaar, zodat de uitkering verhoogd wordt. Als je je pensioen naar voren haalt wordt het immers ook lager.quote:Op maandag 26 januari 2026 12:54 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |