abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219926889
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 17:45 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Zijn er mensen van enig statuur die zich in jouw gemeente voor FvD verkiesbaar hebben gesteld?
Geen idee (de kieslijsten zijn nog niet bekend), maar er zitten sowieso niet echt 'mensen van statuur' in de gemeenteraad.

Maar ik hoop dat er gewoon bij elk interview of wat dan ook aandacht wordt gegeven aan het feit dat FvD de gaswinning weer wil beginnen. Al haalde FvD landelijk hier toch nog meer dan 2000 stemmen... 8)7
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219926938
quote:
7s.gif Op zondag 25 januari 2026 16:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik begrijp dus dat je met enige regelmaat in persoon mensen van FvD spreekt omdat je het heel zeker lijkt te weten?

Volgens mij is Baudet de afgelopen tijd (1,5 jaar) niet echt meer zo verknocht geraakt met die Covid/WEF/etc toestanden als ten tijde van corona.
Hij heeft er ook nooit afstand van genomen. Ok.

Maar met de Vos heeft het wel degelijk een ander elan gekregen.
Baudet is niks minder gek als 1,5 jaar geleden. En De Vos is een spreekpop die zegt wat partijleider Baudet, die niet afzetbaar is door de leden, wil.

En ik weet uit ervaring wat er op zulke opleidingen en oproepen af komt: dat zijn de hardliners, de fanatiekelingen. Dat is zo bij elke partij, de gematigden worden vaak via-via erbij getrokken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 18:47:58 #253
375570 crew  Cyan9
pi_219927155
Ik herhaal het nog maar een keer: de termen extreemlinks en extreemrechts worden weggehaald. Mag je van alles van vinden, maar that's how it is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219927345
quote:
4s.gif Op zondag 25 januari 2026 18:47 schreef Cyan9 het volgende:
Ik herhaal het nog maar een keer: de termen extreemlinks en extreemrechts worden weggehaald. Mag je van alles van vinden, maar that's how it is.
Wilders en Baudet zijn extreemrechts. Censureer je dit nu ?
Het zijn veel voorkomende meningen... dit bespreken is het meest democratisch.
  zondag 25 januari 2026 @ 19:23:56 #255
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219927368
quote:
4s.gif Op zondag 25 januari 2026 18:47 schreef Cyan9 het volgende:
Doek POL maar op
  Moderator zondag 25 januari 2026 @ 19:48:41 #256
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219927603
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 19:23 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Doek POL maar op POL is het mooist subforum van heel Fok!
FTFY.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219927679
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2026 19:49 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]

Ach jee, BBB-dame. In 1944, de geallieerden veroverden Nederland met toestemming van de Nederlandse regering. Zeker wel geaccordeerd. De Duitse regering had niet het recht dit wel of niet te accorderen.
En ook niet het recht Nederland binnen te vallen, Net zoals Trump niet het recht heeft met geweld Venezuela te beschieten, op hun grondgebied mensen te doden.
Mijn hemel :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219928089
quote:
1s.gif Op zondag 25 januari 2026 18:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen idee (de kieslijsten zijn nog niet bekend), maar er zitten sowieso niet echt 'mensen van statuur' in de gemeenteraad.

Maar ik hoop dat er gewoon bij elk interview of wat dan ook aandacht wordt gegeven aan het feit dat FvD de gaswinning weer wil beginnen. Al haalde FvD landelijk hier toch nog meer dan 2000 stemmen... 8)7
Ik dacht wellicht had je iets in de wandelgangen gehoord over de kandidaten, maar niet dus.

Bij partijen die zich nog niet zo lang in het politieke landschap hebben verankerd, zie je regelmatig dat er volkse of louche types gekandideerd worden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219928232
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 20:44 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik dacht wellicht had je iets in de wandelgangen gehoord over de kandidaten, maar niet dus.

Bij partijen die zich nog niet zo lang in het politieke landschap hebben verankerd, zie je regelmatig dat er volkse of louche types gekandideerd worden.
Ik ken alleen de lijsttrekker. Die ook nooit op komt dagen bij lijsttrekkersbijeenkomsten, trouwens. Bijeenkomsten die bedoeld zijn om zaken als de inschrijving goed te regelen en om te zorgen dat er debatten, borden met posters e.d. komen. Dus dat belooft al weinig goeds.
pi_219928307
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ken alleen de lijsttrekker. Die ook nooit op komt dagen bij lijsttrekkersbijeenkomsten, trouwens. Bijeenkomsten die bedoeld zijn om zaken als de inschrijving goed te regelen en om te zorgen dat er debatten, borden met posters e.d. komen. Dus dat belooft al weinig goeds.
Dat belooft inderdaad weinig goeds. Waarschijnlijk kan je veel geschreeuw, maar weinig wol verwachten.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_219928708
https://nos.nl/liveblog/2(...)geerakkoord-is-er-al

Er is een titel voor het regeerakkoord. De vorige lijst:
Schoof: Hoop, lef en trots
Rutte IV: Omzien naar elkaar, vooruitkijken naar de toekomst
Rutte III: Vertrouwen in de toekomst
Rutte II: Bruggen slaan
Rutte I: Vrijheid en verantwoordelijkheid

Wat zullen ze nu doen? "Hopen dat het goed komt" of "Een halve brug is ook leuk" of "Met angst en beven wachten wat de toekomst ons brengt" of "Onverantwoord experimenteren"? Zoiets?
  Forum Admin zondag 25 januari 2026 @ 22:11:39 #262
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219928714
quote:

[..]
Naar goed voorbeeld zullen we maar zeggen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219928740
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 22:10 schreef Hanca het volgende:

Wat zullen ze nu doen? "Hopen dat het goed komt" of "Een halve brug is ook leuk" of "Met angst en beven wachten wat de toekomst ons brengt" of "Onverantwoord experimenteren"? Zoiets?
money over bitches
pi_219928769
quote:

Dat vind ik een mooie titel van Jetten, op die NOS-link:
"Er zit progressie in, maar we zijn nog niet klaar"
pi_219929169
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 00:14 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Zat er net een bericht over te schrijven. _O-

En dan ook nog getrouwd met mede JFvD bestuurslid Pelle Koopman die zelf van mening is dat we door migratie onze cultuur verliezen en dat iemand uit een ander land zich de Nederlandse cultuur onmogelijk eigen kan maken.

Gun ze het allerbeste maar lijkt me toch lastig als je man je ouders hier liever niet wilt hebben. Opposites attract blijkt maar weer, net als Els Rechts en haar nieuwe Turkse vriend. _O-

Maar genoeg geroddeld
Rules for thee but not for me.

Zij zal wel 'een van de goeden' zijn, ofzo.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 09:15:08 #266
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219930028
quote:

[..]
Heb het idee dat dit onder populistisch rechts wel een populaire manier van werken is. Alles om de boel te laten ontsporen.
pi_219930291
quote:

Ik zou als titel gewoon "regeerakkoord" doen.

Eigenlijk zijn alle die vorige titels toch vooral een aanmoediging daar maar spoedig mee op te houden :')
pi_219930309
VVD wil af van deals tussen OM en grote drugscriminelen - https://nos.nl/l/2599728

Ben benieuwd hoeveel hoeveel aan investeringen in het OM in het regeerakkoord staan. Al gok ik dat ze willen dat het OM dit regelt met minder geld en het personeel op de nullijn :')
A mind with a heart of it's own
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 10:05:23 #269
236264 crew  capricia
pi_219930317
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 09:59 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn alle die vorige titels toch vooral een aanmoediging daar maar spoedig mee op te houden :')
:D
"Het mot maar"
"Waarheen leidt de weg"
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219930330
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:03 schreef DrMarten het volgende:
VVD wil af van deals tussen OM en grote drugscriminelen - https://nos.nl/l/2599728

Ben benieuwd hoeveel hoeveel aan investeringen in het OM in het regeerakkoord staan. Al gok ik dat ze willen dat het OM dit regelt met minder geld en het personeel op de nullijn :')
Verwacht het ook. Heel de overheid zal wel weer op de nullijn worden gezet, en de Rijksoverheid zal wel - pakweg - 10% moeten bezuinigen, verwacht ik.

Ben wel benieuwd naar het regeerakkoord. Vooral benieuwd naar de bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid, die gaan komen. De vraag is alleen hoe fors en hoe pijnlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219930346
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:05 schreef capricia het volgende:

[..]
:D
"Het mot maar"
"Waarheen leidt de weg"
God zegene de greep
pi_219930362
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Verwacht het ook. Heel de overheid zal wel weer op de nullijn worden gezet, en de Rijksoverheid zal wel - pakweg - 10% moeten bezuinigen, verwacht ik.

Ben wel benieuwd naar het regeerakkoord. Vooral benieuwd naar de bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid, die gaan komen. De vraag is alleen hoe fors en hoe pijnlijk.
Is er niet de bezuiniging van 19% van kabinet Schoof die nog steeds aangepakt moet worden?

Misschien zouden ze het doel van bezuiniging ook eens mee moeten nemen in wetgevings trajecten. Goede, simpele wetten die uitvoerbaar zijn, een doel dienen en niet teveel mensen kosten. Misschien moeten ze ook met dit in het achterhoofd oude wetgeving aanpassen? Als ik bijvoorbeeld Grinwis zijn reactie op de nieuwe Box 3 regelingen hoor, is dit niet het geval.

Ik heb ook wel eens gewerkt bij een bedrijf waar ze steeds meer van je team vroegen en wilden dat je team in transitie was en ondertussen niet open stonden voor uitbreiding.

[ Bericht 3% gewijzigd door KaheemSaid op 26-01-2026 10:21:52 ]
pi_219930364
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het is wel weer typisch VVD. De hele boel kapot bezuinigen en dan klagen dat er dingen gedaan worden om te besparen die ze eigenlijk niet willen.

En die bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid ben ik ook nog wel benieuwd naar. Ze hebben GL/PvdA nodig. Die willen best constructief meedenken, maar zullen niet gaan tekenen bij het kruisje als belangrijke uitgaven worden gefinancierd uit zulke bezuinigingen terwijl aan de belastingkant voor de rijkeren niets gebeurt.
  maandag 26 januari 2026 @ 10:19:06 #274
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219930390
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:13 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Het is wel weer typisch VVD. De hele boel kapot bezuinigen en dan klagen dat er dingen gedaan worden om te besparen die ze eigenlijk niet willen.

En die bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid ben ik ook nog wel benieuwd naar. Ze hebben GL/PvdA nodig. Die willen best constructief meedenken, maar zullen niet gaan tekenen bij het kruisje als belangrijke uitgaven worden gefinancierd uit zulke bezuinigingen terwijl aan de belastingkant voor de rijkeren niets gebeurt.
Het afschaffen van het uitgesteld loon principe loevert 12 miljard per jaar op

is dat wat voor de VVD ??

Het weer terug brengen van het lijfrente percentage van 30% naar 13, 3 % ook zoiets

Keuze zat voor de VVD

Het weer afschaffen van de extra Hypotheek uit eigen BV zou ook flinke besparing op leveren

VVD heeft de laatste 12 jaar een hele boel fiscale trucjes verzonnen die nu weer weg kunnen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219930410
quote:

[..]

Eens, zijn denk ik ook vooral marketeers die het een goed idee vinden. Zeker Rutte I, Rutte IV en Schoof zijn een drama.
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 10:26:26 #276
236264 crew  capricia
pi_219930427
Ik denk dat de VVD toe gaat geven op de hypotheekrente aftrek.

En ben vooral heel nieuwsgierig naar de financiële paragraaf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219930445
Ik verwacht dat de VVD ook gaat toegeven op stikstof, en er nu eindelijk iets gedaan gaat worden aan de stikstofcrisis, en dat de VVD gaat toegeven wat betreft woningbouw (en gaat toegeven wat betreft de HRA).

Maar wat betreft bezuinigingen verwacht ik dat het gewoon "VVD beleid" wordt wat betreft maatregelen in de sociale zekerheid en zorg. Ik verwacht een 'stop' op de toelating van nieuwe medicatie en behandelmethoden in het basispakket, hoger eigen risico, fors snijden ouderenzorg, fors snijden in WMO en harde ingrepen in de WIA en Wajong.

Geen feest als je kampt met een beperking of chronische aandoening.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 10:45:53 #278
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219930513
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:26 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat de VVD toe gaat geven op de hypotheekrente aftrek.

En ben vooral heel nieuwsgierig naar de financiële paragraaf.
Ben benieuwd of ze dat aandurven, want de villasubsidie is altijd al één van de gouden eieren van de VVD.
pi_219930517
Ze zitten te puzzelen over de financiën. Maar gelukkig kunnen ze het met z'n drieën heel goed met elkaar vinden.
Omdat de PvdA/Groenlinks de baas wordt van dit kabinet hoeven ze zich geen zorgen te maken over het budget.
De PvdA/Groenlinks fracties in de 2e en 1e kamer gaan bepalen wat er wel en niet en hoeveel er uitgegeven en waar er eventueel bezuinigd gaat worden.
Dit wordt het kabinet met een hoog domheidsgehalte.
  Moderator maandag 26 januari 2026 @ 10:51:15 #280
236264 crew  capricia
pi_219930558
quote:
2s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben benieuwd of ze dat aandurven, want de villasubsidie is altijd al één van de gouden eieren van de VVD.
Ze zullen iets moeten ingeven bij de onderhandelingen. Dus HRA gaat versneld afgebouwd worden.
Is mijn inschatting.

Verder verwacht ik weinig extra maatregelen op migratie in het akkoord. Omdat dat in de kamer over rechts alsnog geregeld kan worden, en dan hoeft D66 verdergaande maatregelen niet expliciet al bij het akkoord vast te leggen.

Eigen risico zorg zal wel flink stijgen.

Jullie nog verwachtingen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 26 januari 2026 @ 10:53:45 #281
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219930572
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:46 schreef Pegos het volgende:
Ze zitten te puzzelen over de financiën. Maar gelukkig kunnen ze het met z'n drieën heel goed met elkaar vinden.
Omdat de PvdA/Groenlinks de baas wordt van dit kabinet hoeven ze zich geen zorgen te maken over het budget.
De PvdA/Groenlinks fracties in de 2e en 1e kamer gaan bepalen wat er wel en niet en hoeveel er uitgegeven en waar er eventueel bezuinigd gaat worden.
Deze post is anders ook een goed voorbeeld van een hoog domheidsgehalte. In ieder geval een voorbeeld van politieke onwetendheid.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_219930603
quote:

[..]

Dit komt wel Rotterdams over
pi_219930746
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, zijn denk ik ook vooral marketeers die het een goed idee vinden. Zeker Rutte I, Rutte IV en Schoof zijn een drama.
Rutte 1 ging nog, Rutte 3 is een zielloze algemeenheid.

Vond het Meedoen, meer werk en minder regels van Balkenende ook wel een dieptepunt qua naamgeving.
pi_219930771
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dit komt wel Rotterdams over
Tilburgs, niet mauwen maar sjouwen :P
pi_219931134
quote:

Frisse blik, of iets met positieve blik/agenda .
Uitnodiging naar een positieve toekomst.
pi_219931325
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze zullen iets moeten ingeven bij de onderhandelingen. Dus HRA gaat versneld afgebouwd worden.
Is mijn inschatting.

Verder verwacht ik weinig extra maatregelen op migratie in het akkoord. Omdat dat in de kamer over rechts alsnog geregeld kan worden, en dan hoeft D66 verdergaande maatregelen niet expliciet al bij het akkoord vast te leggen.

Eigen risico zorg zal wel flink stijgen.

Jullie nog verwachtingen?
https://www.trouw.nl/poli(...)bezuinigen~ba1671bd/

Gezien bezuinigen op zorg en sociale zekerheid zo ongeveer de gemene deler is zullen daar wel de klappen vallen.

Uitkeringen omlaag, minder WW recht, bijstand naar beneden, recht op aanvullend loon, duur WW etc.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:33:39 #287
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219931400
quote:

Après nous, le déluge.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 26 januari 2026 @ 12:35:57 #288
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219931454
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:46 schreef Pegos het volgende:
Dommer dan het voorgaande kabinet is volledig uitgesloten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219931486
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Gezien bezuinigen op zorg en sociale zekerheid zo ongeveer de gemene deler is zullen daar wel de klappen vallen.

Uitkeringen omlaag, minder WW recht, bijstand naar beneden, recht op aanvullend loon, duur WW etc.
D66 en het CDA hebben in december '25 samen een basis opgesteld om van daaruit verder te onderhandelen met wie wilde aansluiten. Dat is de VVD geworden, maar in die basis stond denk ik wel aardig uitgewerkt wat we kunnen verwachten.

Die plannen gingen niet zó ver als jij schetst (gelukkig), maar wel het basispakket sluiten voor nieuwe behandelingen en medicatie (waarschijnlijk met enkele uitzonderingen), eigen risico op gelijke hoogte houden, fors bezuinigen op WMO en op ouderenzorg, en veel strengere regels WIA en Wajong.

De VVD is daar nog bij gekomen dus wellicht is het nog erger geworden, maar ik denk dat ze het ook niet te heftig kunnen maken omdat ze anders lastiger steun kunnen verwerven bij één van de oppositiepartijen.
pi_219931772
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

De grootste uitgave bij sociale zekerheid is de AOW. Dan is de meest voor de hand liggende bezuiniging de pensioenleeftijd iets optrekken.

Helpt ook wat tegen het personeelstekort en het verbetert de dekking van pensioenfondsen waardoor de pensioenen ook makkelijker omhoog kunnen.

Die stap zie ik ze nog wel zetten.
pi_219931857
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:54 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
De grootste uitgave bij sociale zekerheid is de AOW. Dan is de meest voor de hand liggende bezuiniging de pensioenleeftijd iets optrekken.

Helpt ook wat tegen het personeelstekort en het verbetert de dekking van pensioenfondsen waardoor de pensioenen ook makkelijker omhoog kunnen.

Of gewoon eens een keer een vermogenstoets invoeren.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_219931953
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 12:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Volgens mij is de VVD daar al jaren mordicus tegen (want niet alles inkomensafhankelijk maken).
  maandag 26 januari 2026 @ 13:05:11 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219931955
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 10:31 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik verwacht dat de VVD ook gaat toegeven op stikstof, en er nu eindelijk iets gedaan gaat worden aan de stikstofcrisis,
De VVD hoeft niet eens iets toe te geven op stikstof. Op zich weten en wilden ze zelf die landbouwuitstoot ook wel terugdringen maar aangezien ze (parce que des negros) nu eenmaal met BBB in hun droomkabinet zaten moesten ze dat even vier jaar stallen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219932000
quote:

[..]
Dat zou beter zijn, maar ik denk dat het verhaal van arme oudjes die hun hele leven gespaard hebben die optie politiek onmogelijk maakt.
pi_219932009
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Volgens mij is de VVD daar al jaren mordicus tegen (want niet alles inkomensafhankelijk maken).
Dat is de VVD inderdaad, maar dat is omgekeerd redeneren. De AOW is er als vangnet, niet als een veredeld basisinkomen. Juist vanuit denivelleringsoogpunt slaat het nergens op om geld te gooien naar mensen die dat helemaal niet nodig hebben.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
pi_219932011
quote:

[..]
Gezellig voor ouderen die hun woning afbetaald hebben en weinig andere inkomsten hebben.
pi_219932017
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De VVD hoeft niet eens iets toe te geven op stikstof. Op zich weten en wilden ze zelf die landbouwuitstoot ook wel terugdringen maar aangezien ze (parce que des negros) nu eenmaal met BBB in hun droomkabinet zaten moesten ze dat even vier jaar stallen.
Precies, het was juist het kaartje van een VVD minister die op dit dossier de hele opstand veroorzaakte :P
pi_219932041
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:09 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Gezellig voor ouderen die hun woning afbetaald hebben en weinig andere inkomsten hebben.
Dat is natuurlijk vrij makkelijk te voorkomen door naar box 3 vermogen te kijken.

De eigen woning belasten we nu ook niet als vermogen.
pi_219932320
quote:

[..]

Waarom lukt het aanpakken van niet doelmatige fiscale regelingen nooit?
pi_219932394
quote:

[..]

Als de pensioenleeftijd verhoogd wordt stijgt de uitkering per maand he; de uitkeringsperiode wordt immers verkort. Maar ipv (ik zeg maar wat) een uitkering van 14 jaar moet het pensioenfonds dan uitgaan van 13 jaar, zodat de uitkering verhoogd wordt. Als je je pensioen naar voren haalt wordt het immers ook lager.

Bij AOW is dat niet per se zo.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')