Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Overal in Minneapolis treft de politie verlaten auto’s aan met ingeslagen zijraam. Bij benzinestations met de slang er nog in, midden op de weg, in parkeergarages. Nadat ze worden weggesleept, mag de familie ze ophalen:
Bron: Mijn Amerikaanse echtgenote.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3mcm5tz4tdk2c
Bekijk deze YouTube-video
Gefeliciteerd VS, jullie zijn er.quote:Fascisme is een extreme, antidemocratische politieke ideologie gekenmerkt door autoritair nationalisme, waarbij de staat en natie boven het individu staan, geleid door een dictator of kleine elite, die met geweld, propaganda en censuur de absolute macht uitoefenen en alle aspecten van het leven controleren.
Kunnen staten zich eigenlijk ook afscheiden? Een soort Minnesexit?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:33 schreef Hallojo het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat het volk de wapens oppakt.
Dat was de laatste keer dat ze het probeerden niet zo'n denderend succes.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Kunnen staten zich eigenlijk ook afscheiden? Een soort Minnesexit?
Volgens mij hebben ze dat eerder geprobeerd.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
De lui met de wapens staan grotendeels aan de kant van Trump.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:33 schreef Hallojo het volgende:
Nee, niet zonder toestemming en die gaan ze niet krijgen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Er zal een hoop geweld voor nodig zijn. Als ze slim zijn doen ze het met 20 staten tegelijk ofzo. En dan denk ik dat er ook wel een alliantie van landen zal zijn die ze zullen helpen. Canada, Mexico, EU, Australië en misschien ook wel Japan en Zuid-Korea. Dan heeft Trump een serieus probleem.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Kan zo video's van veteranen opvissen die zitten af te tellen tot. En die zijn niet pro-trump.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
De lui met de wapens staan grotendeels aan de kant van Trump.
Helaas ook die van black panter, hopelijk gebruiken die lui hun hersens in plaats van wapens.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan zo video's van veteranen opvissen die zitten af te tellen tot. En die zijn niet pro-trump.
Los van revolutie en burgeroorlog, kan dat (in theorie). Ga er maar vanuit dat die mogelijkheid een flink stuk kleiner is dan een hier een EU exit. Het vraagt om 2/3e meerderheid van het Congress en instemming van 3/4e van die betreffende staat. Kortom Hotel California.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Gewoon bewuste moord door zo’n proud boy die tot ICE bruinhemd is omgeschoold.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:21 schreef beefkeek het volgende:
Speciaal voor @:Chivaz
Bekijk deze YouTube-video
Hoeveel had jij er? 4?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 13:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom is het relevant wat iemand diens grootouders precies hebben gedaan? Mocht het je ontgaan zijn: naar schatting heeft 1 op 3 autochtone Nederlanders een voorouder (of zelfs meerdere) die fout waren in de oorlog (bron).
Zo heeft een journaliste van de Volkskrant bijvoorbeeld openlijk verteld over hoe haar opa een NSB'er was en hier tevens een boek over geschreven (bron). En daar zullen dus veel meer Nederlanders van zijn.
En nu? Zit het bij deze mensen ook 'in het bloed'?
Ja nee, de founding fathers bedoelden wat anders hoor.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:33 schreef Hallojo het volgende:
Vind het lastig om in te schatten hoe ik zou reageren in zo'n situatie, maar als inwoner van Minnesota zou ik nu toch wel langzaam de neiging krijgen om met stenen naar die ICE-troepen te gaan smijten.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 20:33 schreef Hallojo het volgende:
Walz heeft de Minnesota National Guard ingeschakeld toch? Dat zal dan een hard gevecht worden.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het lastig om in te schatten hoe ik zou reageren in zo'n situatie, maar als inwoner van Minnesota zou ik nu toch wel langzaam de neiging krijgen om met stenen naar die ICE-troepen te gaan smijten.
Gewapende en gemaskerde troepen in woonbuurten die random mensen aanhouden en om hun ID vragen?
In autocratische pauperlanden weten ze misschien niet beter, maar in het westen weten wij genoeg om dat niet zomaar te pikken.
Ben benieuwd wat er gebeurt als Trump daadwerkelijk de Insurrection Act inschakelt en met harde hand ingrijpt. In hoeverre zal dat escaleren?
Nee, die bedoelde precies dat.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 22:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja nee, de founding fathers bedoelden wat anders hoor.
Sigrid Kaag heeft een rol in die puppetshow.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:59 schreef Szura het volgende:
Alles is een melkkoe: eerst flink betalen als je permanent in het Gaza Board of Peace wil zitten:
https://archive.is/2iW9x
En als het de oranje dictator niet bevalt, kan je er zo weer uitgegooid worden door hem, die tegelijkertijd naast voorzitter kennelijk ook de penningmeester is.
Dat is nogal naïef van haar.quote:Op zondag 18 januari 2026 00:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Sigrid Kaag heeft een rol in die puppetshow.
Grote fout van haar.
Wordt er al gesuggereerd wie de volgende min. van Buitenlandse Zaken is na de kabinetsformatie?quote:Knettergestoord
Geen idee. Ik volg dat niet zo.quote:Op zondag 18 januari 2026 02:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wordt er al gesuggereerd wie de volgende min. van Buitenlandse Zaken is na de kabinetsformatie?
Al dat geld ook dat gespendeerd wordt aan het recruteren/ inzetten van duidelijk ongeschikte ICE-agenten en belabberde detentiecentra om 'illegale criminelen' onder te brengen hadden ook ingezet kunnen om staten/ steden echt veilger te maken door extra politie aan te stellen en gericht opsporingswerk te doen van de echte criminelen. Niemand die daar bezwaar tegen maakt.quote:Op zondag 18 januari 2026 03:32 schreef OMG het volgende:
Maar als je daar iets over zegt dan begeef je je in bepaalde contreien of denk je in kleur..
Nou poeh hè, ze pakken af en toe de verkeerde. Dan moeten we natuurlijk meteen stoppen met het uitvoeren van de wet…….quote:Op zondag 18 januari 2026 03:26 schreef Kijkertje het volgende:
Eén van de (vele) 'criminele illegalen' waarvan @:Chivaz vindt dat Walz en Frey hem niet moeten beschermen tegen ICE-geweld. Integendeel ze moeten daar braaf aan meewerken![]()
https://bsky.app/profile/jayapal.house.gov/post/3mcnsbk6qmc2a
[ afbeelding ]
Nog eentje:
[ afbeelding ]
En nog zo'n pareltje:
Judge urges US grant visa to college student deported due to 'mistake'
[ afbeelding ]
etc ...
etc ...
Een paar ...quote:Op zondag 18 januari 2026 04:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nou poeh hè, ze pakken af en toe de verkeerde. Dan moeten we natuurlijk meteen stoppen met het uitvoeren van de wet…….
Ik heb al een paar keer aangegeven dat er wel degelijk meegewerkt wordt met ICEquote:Ik heb overigens nog geen enkel fatsoenlijk argument gehoord waarom het beleid van Frey en Walz wenselijk is door vooral niet mee te werken met de federale overheid zodat criminele illegalen opgehaald kunnen worden in de gevangenis
Criminaliteit als argument is voor Trump ook vooral bruikbaar als het illegalen betreft. Tenslotte is hij zelf een crimineel.quote:Op zondag 18 januari 2026 04:30 schreef OMG het volgende:
Misschien moesten ze dan eens echt achter criminele illegalen aan gaan.
Het word tijd dat een Chivaz staande wordt gehouden / op wordt gesloten / België uit wordt gegooit omdat 'ie [checks notes] een accent heeft..
Dat is geen willekeur, het gaat om een redelijke verdenking en soms zit men ernaast. Kun je misschien uitleggen waarom het niet beter is om mensen op te halen bij de gevangenis in plaats van dat men met veel machtsvertoon op straat aanwezig moet zijn?quote:Op zondag 18 januari 2026 04:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ophouden met het willekeurig oppakken van mensen lijkt me een beter idee.
Als er een illegalen probleem was in België en ik kan mijzelf niet legitimeren want in België heb je die plicht dan zou het aannemelijk zijn dat ik word vastgehouden tot mijn identiteit is vastgesteld.quote:Op zondag 18 januari 2026 04:30 schreef OMG het volgende:
Misschien moesten ze dan eens echt achter criminele illegalen aan gaan.
Het word tijd dat een Chivaz staande wordt gehouden / op wordt gesloten / België uit wordt gegooit omdat 'ie [checks notes] een accent heeft..
Boeit niks, je identificatie is nep.quote:Op zondag 18 januari 2026 05:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Als er een illegalen probleem was in België en ik kan mijzelf niet legitimeren want in België heb je die plicht dan zou het aannemelijk zijn dat ik word vastgehouden tot mijn identiteit is vastgesteld.
Heb jij wel een ID, misschien komt ICE straks wel voor jou lol. Het verklaart wel je blinde paniek over standaard politiewerk dat in Europa volstrekt normaal is.quote:
quote:Op zondag 18 januari 2026 05:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heb jij wel een ID, misschien komt ICE straks wel voor jou lol. Het verklaart wel je blinde paniek over standaard politiewerk dat in Europa volstrekt normaal is.
Ah ja de 'redelijke' verdenking (iemands accent) waar Kavanaugh mee de mist in ging.quote:Op zondag 18 januari 2026 05:12 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is geen willekeur, het gaat om een redelijke verdenking en soms zit men ernaast. Kun je misschien uitleggen waarom het niet beter is om mensen op te halen bij de gevangenis in plaats van dat men met veel machtsvertoon op straat aanwezig moet zijn?
Als ze de gevangenissen met zoveel illegalen kunnen vullen dan kun je wel spreken van een echt probleem lijkt mij.quote:Op zondag 18 januari 2026 05:28 schreef OMG het volgende:
[..]. Je gaat nog steeds aan het feit voorbij dat je vanwege je accent wordt aangehouden? En vindt het ook prima als je naar een willekeurig land wordt gestuurd omdat de Belgen je niet willen?
ICE gaat al flink te keer en vult de gevangenissen tot het niveau dat ze daadwerkelijk vol zitten en het voor de county zoals hier een probleem wordt, want waar sluit je dan de echte criminelen op?quote:wat een doemscenario’s schets je toch. Zou je het niet gewoon bij de realiteit houden?
Niet in Minnesota en andere staten waar sanctuary policies van kracht zijn. Er is geen enkel fatsoenlijk argument te bedenken om niet met de federale overheid mee te werken.quote:Op zondag 18 januari 2026 05:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ah ja de 'redelijke' verdenking waar Kavanaugh mee de mist in ging.
En criminelen worden al regelmatig uit de gevangenis overgedragen aan de Immigratiedienst
Als ze de gevangenissen met zoveel illegalen kunnen vullen dan kun je wel spreken van een echt probleem lijkt mij.quote:Op zondag 18 januari 2026 05:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
ICE gaat al flink te keer en vult de gevangenissen tot het niveau dat ze daadwerkelijk vol zitten en het voor de county zoals hier een probleem wordt, want waar sluit je dan de echte criminelen op?
Jawel hoor.quote:Op zondag 18 januari 2026 05:36 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niet in Minnesota en andere staten waar sanctuary policies van kracht zijn. Er is geen enkel fatsoenlijk argument te bedenken om niet met de federale overheid mee te werken.
De nieuwe gouverneur heeft gisteren nog een wet geschrapt dat Virginia verplicht om medewerking te verlenen aan de federale overheid. Het is wederom puur ideologisch gedreven.
Nice try, uit je eigen bron.quote:Op zondag 18 januari 2026 05:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Some criminals ICE takes credit for arresting were already in Minnesota prisons
Minnesota DOC disputes claims made by DHS on ICE detainers
Kan je ook allemaal zelf opzoeken he ipv de MAGA-propaganda klakkeloos aan te nemen![]()
quote:DHS officials have argued that because some Minnesota county jails refuse to honor ICE detainers, it means agents have to track them down in the community after their jail sentence is through.
County jails are where people are held before trial, or are sent if their sentence is less than a year. Their policies are not set by the DOC, rather by each county.
The state’s largest county, Hennepin, does not work “with any agency on civil immigration enforcement,” according to a statement on its website. “That means we do not assist with or comply with any civil immigration requests from ICE.“
Djeez ik heb al aangegeven dat er idd niet meegewerkt wordt daar waar er verschil van mening is over de reden van uitzetting. Moord, verkrachting ed zijn dat wel, een keer de mist in gaan voor mindere vergrijpen (non-violent) is dat niet.quote:
Dat heb je dus niet aangegeven maar goed is verder ook totaal niet relevant, mijn vraag daarentegen staat nog steeds open.quote:Op zondag 18 januari 2026 06:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Djeez ik heb al aangegeven dat er idd niet meegewerkt wordt daar waar er verschil van mening is over de reden van uitzetting. Moord, verkrachting ed zijn dat wel, een keer de mist in gaan voor mindere vergrijpen (non-violent) is dat niet.
Zo moeilijk is het niet hoor.
quote:Op zondag 18 januari 2026 06:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat heb je dus niet aangegeven maar goed is verder ook totaal niet relevant, mijn vraag daarentegen staat nog steeds open.
quote:Op zondag 18 januari 2026 04:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer aangegeven dat er wel degelijk meegewerkt wordt met ICE![]()
Alleen niet daar waar het acties betreft die de bevolking onnodig in gevaar brengt/ verschil van opvatting is over wat een gegronde reden is voor uitzetting.
En als ze die enorme budgetten nou eens zouden uitgeven aan een snellere afhandeling van aanvragen. Maar nee hoor Trump ontslaat gewoon een groot aantal rechters die daar over gaan.quote:Op zondag 18 januari 2026 06:51 schreef beefkeek het volgende:
Ergens wel droevig dat die haat zo diep zit. Zo veel haat tegen migranten (illegaal of niet) dat de hele stad geterroriseerd wordt. En dat wordt goedgepraat met als argument “als ze gewoon meewerken hoeft dit niet”
Een betere bevestiging dat ICE een illegitieme militie is er niet.
Ah, de twee weken weer.quote:Op zondag 18 januari 2026 01:57 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Knettergestoord
[ afbeelding ]
![]()
Met dank aan de Republikeinen ....
[ afbeelding ]
... en het volk uiteraard dat op hem stemde. Het is niet alsof ze niet gewaarschuwd waren.
Nog 10,5 maanden naar de midterms![]()
Goh, dat lijkt erg op de "STRENGSTE ASIELWET OOIT".quote:Op zondag 18 januari 2026 07:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En als ze die enorme budgetten nou eens zouden uitgeven aan een snellere afhandeling van aanvragen. Maar nee hoor Trump ontslaat gewoon een groot aantal rechters die daar over gaan.
En als de Republikeinen nou eens wat zouden doen aan de herziening van de achterhaalde immigratiewetten maar nee hoor al 2 bipartisan voorstellen werden getorpedeerd op bevel van Trump zelf.
De ICE-acties van nu zijn er alleen maar vanwege de midterms, het heeft niets met de veiligheid te maken. Hij wil het immigratieprobleem helemaal niet oplossen.
Iets met luipaarden.quote:Op zondag 18 januari 2026 08:12 schreef Szura het volgende:
Kennen we de saga Bill Cassidy nog? Maakte zichzelf belachelijk door z’n integriteit te grabbel te gooien en uiteindelijk toch voor totale wap Kennedy te stemmen op HHS, wat is zijn dank:
[ x ]![]()
ETTD, ook een nutteloze Senator. Maar dat hebben al die ruggengraatloze Doema-leden van de GOP nog altijd niet begrepen.
Klopt, Trump is gebaat bij chaos.quote:Op zondag 18 januari 2026 07:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En als ze die enorme budgetten nou eens zouden uitgeven aan een snellere afhandeling van aanvragen. Maar nee hoor Trump ontslaat gewoon een groot aantal rechters die daar over gaan.
En als de Republikeinen nou eens wat zouden doen aan de herziening van de achterhaalde immigratiewetten maar nee hoor al 2 bipartisan voorstellen werden getorpedeerd op bevel van Trump zelf.
De ICE-acties van nu zijn er alleen maar vanwege de midterms, het heeft niets met de veiligheid te maken. Hij wil het immigratieprobleem helemaal niet oplossen.
Ik dacht dat de nationale garde hiervoor bedoeld was.quote:Pentagon readies 1,500 soldiers to possibly deploy to Minnesota, officials say
The Pentagon has ordered about 1,500 active-duty soldiers to prepare for a possible deployment to Minnesota, defense officials told The Washington Post late Saturday, after President Donald Trump threatened to invoke the Insurrection Act in response to unrest there.
The soldiers are assigned to two infantry battalions with the Army’s 11th Airborne Division, which is based in Alaska and specializes in cold-weather operations.
The Army placed the units on prepare-to-deploy orders in case violence in Minnesota escalates, officials said, characterizing the move as “prudent planning.” It is not clear whether any of them will be sent to the state, the officials said, speaking like some others on the condition of anonymity to discuss sensitive military planning.
Ah, we zijn weer terug bij de vroegste koloniale opvattingen over soevereiniteit.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Stephen Miller: Denmark is a tiny country with a tiny economy and a tiny military
Samengevat: Volgens ieder begrip van wetmatigheid en rechtmatigheid van de afgelopen 500 jaar waar het aankomt op territoriale controle heeft Denemarken geen enkel recht als klein land om Groenland te claimen, het zou per direct overgedragen moeten worden aan de VS. De Amerikaanse belastingbetaler is decennialang voor de gek gehouden en zou op deze manier gecompenseerd moeten worden.
Ben eigenlijk nog wel benieuwd naar de ongetwijfeld scherpe follow-up questions van Sean Hannity.![]()
Ze zei nog iets over dat Trump de VS aan het transformeren is in Poetinland of was ze alleen met haar eigen korte-termijn comfort bezig?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:20 schreef MadMaster het volgende:
Gisteren sprak ik een vriendin in de USA, die niet echt onbemiddeld is.
Ze klaagde echter steen en been dat alles de laatste maanden enorm duur geworden is en dat sommige (vooral Europese) producten soms niet verkrijgbaar zijn.
Het is niet dat ik dit soort zaken in algemene zin voor het eerst hoor, maar om het spontaan van een bekende te horen, die normaal niets te klagen heeft, vind ik wel bijzonder…
Ik denk dat je onderschat hoeveel Amerikanen meer bezig zijn met hun eigen portemonnee dan met andere zaken.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze zei nog iets over dat Trump de VS aan het transformeren is in Poetinland of was ze alleen met haar eigen korte-termijn comfort bezig?
Ja dat 'welbegrepen eigenbelang' heeft verrassend vaak een horizon van een paar weken. Zelfs bij mensen die boven de knip zitten wat betreft intelligentie.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat je onderschat hoeveel Amerikanen meer bezig zijn met hun eigen portemonnee dan met andere zaken.
Was er maar een manier voor landen om samen te werken aan hun verdediging, zodat ze elkaar kunnen helpen. Een soort overeenkomst tussen Noord-Atlantische landen, om het eenvoudig te houden.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Stephen Miller: Denmark is a tiny country with a tiny economy and a tiny military
Samengevat: Volgens ieder begrip van wetmatigheid en rechtmatigheid van de afgelopen 500 jaar waar het aankomt op territoriale controle heeft Denemarken geen enkel recht als klein land om Groenland te claimen, het zou per direct overgedragen moeten worden aan de VS. De Amerikaanse belastingbetaler is decennialang voor de gek gehouden en zou op deze manier gecompenseerd moeten worden.
Ben eigenlijk nog wel benieuwd naar de ongetwijfeld scherpe follow-up questions van Sean Hannity.![]()
Ik weet dat ze nooit een aanhanger van de Republikeinen is geweest, dus dat onderwerp hoeven we niet te bespreken…quote:Op zondag 18 januari 2026 11:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze zei nog iets over dat Trump de VS aan het transformeren is in Poetinland of was ze alleen met haar eigen korte-termijn comfort bezig?
Heb je enig idee wat de gemiddelde persoon doet op een dag?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat 'welbegrepen eigenbelang' heeft verrassend vaak een horizon van een paar weken. Zelfs bij mensen die boven de knip zitten wat betreft intelligentie.
Nadenken zou daar best onderdeel van mogen zijn. Dan maar een uurtje TV of Netflix minder?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je enig idee wat de gemiddelde persoon doet op een dag?
Allemaal zelfverdediging natuurlijk, toch @Chivaz ? Deze idioten mogen best strafrechtelijk vervolgd worden.quote:US federal forces blind two protesters shot in face with ‘less-lethal’ munitions
Two protesters have been blinded by so-called “less-lethal” munitions deployed by federal officers during an anti-ICE protest last week in Santa Ana, California, according to reports.
The blindings come amid rising scrutiny of federal authorities’ use-of-force policies, after the fatal shooting of Renee Good in Minneapolis by an Immigration and Customs Enforcement (ICE) officer set off nationwide protests.
Widely seen video recorded at the Santa Ana protest showed a homeland security agent shoot Kaden Rummler, 21, in the face with a less-lethal munition at a distance of only a few feet. Doctors found glass shards and plastic fragments in his skull and a fragment of metal lodged just shy of his carotid artery.
Video also showed the federal officer drag Rummler several yards across the pavement and into a federal building after shooting him. The shooting left him blind in his left eye.
Die idioten hebben volledige immuniteit beloofd gekregen.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Allemaal zelfverdediging natuurlijk, toch @:Chivaz ? Deze idioten mogen best strafrechtelijk vervolgd worden.
Maar je mag eigenlijk niet zeggen op dit forum dat het fascisten en Gestapo-figuren zijnquote:Op zondag 18 januari 2026 13:29 schreef Vis1980 het volgende:
Man, man, die denkt echt dat ie Hans Landa is of zo.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Het zijn fascisten en Gestapo-figuren.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:29 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort mannetjes vindt het heerlijk om eindelijk los te gaan.quote:Op zondag 18 januari 2026 13:29 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]
Alsof dat de fascisten in het witte huis boeit.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:10 schreef AnneX het volgende:
Dit zoúden toch dé argumenten moeten zijn om diplomatiek te worden gebruikt. Ook in headlines.
"Hulpdiensten"quote:Op zondag 18 januari 2026 13:29 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]
Realistisch. Maar de potentie van wereldwijde economische fallout is gigantisch.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:27 schreef byah het volgende:
Hoe realistisch is dit AI bedachte pad?
https://www.linkedin.com/(...)m_campaign=share_via
Dat de EU zijn treasury bonds gaat dumpen zou een mogelijkheid zijn maar in deze analyse gaan ze er vanuit dat Japan ook mee doet, daar hebben ze op zich geen reden voor en gezien de oplopende spanning tussen Japan en China lijkt het me dat ze eerder de VS aan hun zijde houden dan met zo'n plannetje mee te werken.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:27 schreef byah het volgende:
Hoe realistisch is dit AI bedachte pad?
https://www.linkedin.com/(...)m_campaign=share_via
In principe is het de Europese versie van 'de nucleaire optie'.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Realistisch. Maar de potentie van wereldwijde economische fallout is gigantisch.
Behind the curve.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:41 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat de EU zijn treasury bonds gaat dumpen zou een mogelijkheid zijn maar in deze analyse gaan ze er vanuit dat Japan ook mee doet, daar hebben ze op zich geen reden voor en gezien de oplopende spanning tussen Japan en China lijkt het me dat ze eerder de VS aan hun zijde houden dan met zo'n plannetje mee te werken.
Dat Japan ze op het moment al verkoopt was mij bekend maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als ze dumpenquote:Op zondag 18 januari 2026 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Behind the curve.
Japan Is Dumping US Debt As Bond Yields Pass 1.71%
Ze doen maar, ik heb ieder geval weinig medelijden met Kaden Rummler, lullig dat hij zijn oog verliest maar als je mattie word gearresteerd dan heb je niet het recht om je mattie te proberen te ontzetten. Ik blijf het toch apart vinden dat je gaat protesteren en agenten probeert te belemmeren tijdens hun werkzaamheden en dan nog verwachten dat er niets met je gebeurt.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Allemaal zelfverdediging natuurlijk, toch @:Chivaz ? Deze idioten mogen best strafrechtelijk vervolgd worden.
Snap ik, ze verkopen primair, omdat voor het eerst sinds tijden domestisch beleggen handiger is.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:51 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat Japan ze op het moment al verkoopt was mij bekend maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als ze dumpen
Doe ik ook, daarom wees ik ook op de oplopende spanning tussen China en Japan. Verwacht dat daarom Japan voor de VS kiest, net als Polen die zich nu ook afzijdig houdt om de VS niet te verliezen.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Snap ik, ze verkopen primair, omdat voor het eerst sinds tijden domestisch beleggen handiger is.
Maar JP heeft niet met een ander witte huis te maken, dan wij, eentje die wel ineens betrouwbaar en niet wispelturig is.
Dus ga er vanuit dat meerdere sentimenten mee spelen.
quote:Op zondag 18 januari 2026 14:51 schreef Chivaz het volgende:
Houd gewoon je bordje op en scandeer je flauwekul maar houd gewoon je handen thuis, zo moeilijk is het allemaal niet.
Yes nog meer idioten die denken dat geweld iets oplost. Je zou toch zeggen nadat ze jaren BLM en antifa tekeer hebben zien gaan dat ze daar iets van zouden leren……quote:
Jeetje, ze komen nog druk aan het wervan voor Defensie daar als het lijstje nog langer wordt.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:10 schreef Perrin het volgende:
De lijst van te veroveren grondgebied is lang, de tijd dringt.
[ x ]
Hij heeft geen kleurtje of accent dus de maga's van deze wereld vinden het vast een topgozert.quote:
Je zit ietwat diep in de DHS fuik. Diegenen die al meerdere malen (bewezen) gelogen hebben:quote:Op zondag 18 januari 2026 14:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze doen maar, ik heb ieder geval weinig medelijden met Kaden Rummler, lullig dat hij zijn oog verliest maar als je mattie word gearresteerd dan heb je niet het recht om je mattie te proberen te ontzetten. Ik blijf het toch apart vinden dat je gaat protesteren en agenten probeert te belemmeren tijdens hun werkzaamheden en dan nog verwachten dat er niets met je gebeurt.
Ik kan alleen maar concluderen dat extreem domme mensen op zo’n manier protesteren. Houd gewoon je bordje op en scandeer je flauwekul maar houd gewoon je handen thuis, zo moeilijk is het allemaal niet.
quote:But a DHS spokesperson, Tricia McLaughlin, has described the protesters as a “a mob”, accusing them of throwing rocks, bottles and fireworks at federal officers. Local police and media reports, however, said protesters threw only traffic cones. There is no evidence of anything being thrown at officers in the video of Rummler being shot.
Ik heb er geen.quote:
Dat is waar. Deze mensen hadden ook gewoon vol in het gezicht geschoten moeten worden.quote:
Om vervolgens als special forces cosplayers mensen straffeloos in het gezicht te mogen schieten.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is waar. Deze mensen hadden ook gewoon vol in het gezicht geschoten moeten worden.
Verschil: deze mensen krijgen pardon.
Hoax! Zo heeft iedereen altijd een hele grote set handcuff tie rips mee als je het huis verlaat.quote:
Overigens, verwachten we dat er iemand in gaat grijpen als hij daadwerkelijk bondgenoten gaat aanvallen? Als in, vanuit de VS zelf?quote:Op zondag 18 januari 2026 15:10 schreef Perrin het volgende:
De lijst van te veroveren grondgebied is lang, de tijd dringt.
[ x ]
Dat gaat zelfs de republikeinen te ver en hebben het woord afzetting al laten vallen.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Overigens, verwachten we dat er iemand in gaat grijpen als hij daadwerkelijk bondgenoten gaat aanvallen? Als in, vanuit de VS zelf?
Denk je overigens niet dat als het dumpen gebeurd, land zoals JP geen keus heeft?quote:Op zondag 18 januari 2026 14:59 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Doe ik ook, daarom wees ik ook op de oplopende spanning tussen China en Japan. Verwacht dat daarom Japan voor de VS kiest, net als Polen die zich nu ook afzijdig houdt om de VS niet te verliezen.
Zouden ze het uiteindelijk doen? Ik hoop in de twee termijnen (en daarbuiten) van alles gelezen over GOP's die hem zat waren en dachten dat we met hem...precies in deze shit terecht zouden komen. Ik moet het nog maar zien.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat gaat zelfs de republikeinen te ver en hebben het woord afzetting al laten vallen.
Het is afwachten inderdaad maar ze hebben zich dus wel laten horen.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zouden ze het uiteindelijk doen? Ik hoop in de twee termijnen (en daarbuiten) van alles gelezen over GOP's die hem zat waren en dachten dat we met hem...precies in deze shit terecht zouden komen. Ik moet het nog maar zien.
Ik ben wel trots dat Nederland in dat rijtje van 8 landen met extra tariffs staat omdat ze niet meewerken met annexatie van Groenland.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:39 schreef Vis1980 het volgende:
Hoe snel we gegaan zijn van 'minder bemoeienis van de overheid' naar 'ja, als je niet meewerkt dan ga je dood of word je blind'.
Ik vind dat burgerlijke ongehoorzaamheid blijkbaar erg moeilijk om nu precies te zien wanneer wel en wanneer niet.
Ik heb het filmpje gezien, zijn maatje word gearresteerd, hij wil zich ermee bemoeien samen met een vrouw. Vrouw word weggeduwd en hij word in zijn gezicht geschoten. Is het disproportioneel? Absoluut, feit is wel dat dit wederom zijn eigen domme schuld is en daarom heb ik geen medelijden met hem.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:20 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je zit ietwat diep in de DHS fuik. Diegenen die al meerdere malen (bewezen) gelogen hebben:
[..]
Alleen zo werkt het niet. We hebben dat "EU" gebeuren.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:11 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben wel trots dat Nederland in dat rijtje van 8 landen met extra tariffs staat omdat ze niet meewerken met annexatie van Groenland.
Nee tuurlijk, zo werkt het niet. Maar ik bedoel meer vanuit het perspectief van weerstand.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen zo werkt het niet. We hebben dat "EU" gebeuren.
Doen we op papier alsof het niet uit NL komt.
Dat is de vraag ja, dat zal iedereen anders inschatten. Kan zijn dat ze alles dumpen, niets dumpen of strategisch een deel dumpen.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk je overigens niet dat als het dumpen gebeurd, land zoals JP geen keus heeft?
Als jij aandelen bezit, en iedereen dumpt ze, giert de prijs omlaag, ga jij ze dan vasthouden om <reden>, of denk jij: laat ik redden wat er te redden valt?
Disproportioneel.. maar ok? Sinds wanneer bestaat die balans?quote:Op zondag 18 januari 2026 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gezien, zijn maatje word gearresteerd, hij wil zich ermee bemoeien samen met een vrouw. Vrouw word weggeduwd en hij word in zijn gezicht geschoten. Is het disproportioneel? Absoluut, feit is wel dat dit wederom zijn eigen domme schuld is en daarom heb ik geen medelijden met hem.
Maar tegelijk was die ICE agent die ‘aangereden’ werd natuurlijk zwaargewond en moest hij vrezen voor zijn leven etc.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gezien, zijn maatje word gearresteerd, hij wil zich ermee bemoeien samen met een vrouw. Vrouw word weggeduwd en hij word in zijn gezicht geschoten. Is het disproportioneel? Absoluut, feit is wel dat dit wederom zijn eigen domme schuld is en daarom heb ik geen medelijden met hem.
Komt mij allemaal zo bekend voor...quote:Op zondag 18 januari 2026 17:45 schreef Perrin het volgende:
Bessent legt het ons Europese lapzwansen nog één keer uit.
[ x ]
Tja, enige verschil is dat als Rusland over 5 jaar Groenland aanvalt we het met 32 landen verdedigen. Nemen ze Groenland over mogen ze het over 5 jaar in hun eentje verdedigen.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:45 schreef Perrin het volgende:
Bessent legt het ons Europese lapzwansen nog één keer uit.
[ x ]
Het is taalgebruik wat we eerder gehoord hebben.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Komt mij allemaal zo bekend voor...
Chivaz steunde het tuig toen ze nog Capitoolbestormers waren en hij steunt hetzelfde tuig nog steeds nu ze onder de vlag van ICE vermeende illegalen executeren. Daar kun je heel veel van vinden, maar het is voor de verandering wel een keer consistent, dat is het hoogste wat je bij hem kan bereiken vrees ik.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Disproportioneel.. maar ok? Sinds wanneer bestaat die balans?
Hij leeft nog op een haar na. Hard niezen of hoesten kan m al fataal worden in dit stadium is 'm aangegeven.
Lekker bezig weer jongens. Gelukkig maar dat er zoveel incompetentie bij ICE is.quote:ICE deports 5-year-old US citizen from Texas to Honduras, group says
A Central Texas mother and her 5-year-old daughter, a U.S. citizen, have reportedly been deported this week by Immigration & Customs Enforcement (ICE). This comes less than a week after the pair were arrested by ICE agents after the Austin Police Department (APD) officers notified federal agents.
In an update, Austin-based advocacy group Grassroots Leadership said 5-year-old Génesis Ester Gutiérrez Castellanos and her mother, Karen, were deported to Honduras on Sunday, January 11. The group explained that Karen called their family Sunday afternoon and informed them that she, along, with her daughter were in Honduras.
:surprisepikachu:quote:As Trump Talked About Taking Greenland, Former Employees Gained a Foothold in the Arctic Island
President Donald Trump has grabbed headlines with his vow to acquire Greenland — by force if necessary. Behind the scenes, a handful of Trump’s former employees and staffers have been pursuing business interests involving the Arctic territory.
Former employees who sought or are seeking opportunities include George Sorial, the former executive vice president and chief compliance counsel of the Trump Organization. Also in the group is Trump Organization’s former director of security, Keith Schiller, who ran Oval Office operations in the White House during Trump’s first term. Both men have an interest in company called GreenMet.
In April 2025, GreenMet announced it had inked a strategic partnership with Tanbreez Mining Greenland A/S, a company holding a license to mine rare earth minerals. GreenMet described Tanbreez as the “only shovel ready rare earth project in Greenland.”
Pence is ook gewoon een Republikeinse rat natuurlijk. De paar credits die had opgebouwd vanwege jan6 doen daar niets aan af.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:12 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag Pence bij cnn en Jake Tapper hoe hij eerder in Denemarken als VP is geweest en Groenland. En kreeg alle ruimte zonder (kritische) vragen om uit te leggen hoe Groenland nodig is…
Hij heeft alle begrip voor het optreden van trump.
Wil je een illustratie van ruggegraatloosheid? Mike Pence.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Pence is ook gewoon een Republikeinse rat natuurlijk. De paar credits die had opgebouwd vanwege jan6 doen daar niets aan af.
quote:De EU bereidt tegenmaatregelen voor nadat de Amerikaanse president Trump gisteren had aangekondigd dat hij importheffingen van 10 procent oplegt aan Europese landen die meedoen aan een Deense missie op Groenland. Dat meldt de Financial Times.
Het zou gaan om een pakket aan heffingen ter waarde van 93 miljard euro, dat nog klaarligt van vorig jaar. Toen onderhandelden de VS en de EU over een handelsakkoord dat eind juli werd bereikt.
Voor het geval dat niet was gelukt, had de EU een lijst met Amerikaanse goederen opgesteld waarop Europa importtarieven zou kunnen heffen. Het gaat om spullen als spijkerbroeken, motoren en vliegtuigen. Ook zou de Unie overwegen om Amerikaanse bedrijven de toegang tot de EU-markt te ontzeggen.
Spoedoverleg
De 27 EU-lidstatenambassadeurs zouden het eens zijn geworden over de tegenmaatregelen tijdens een ingelast spoedoverleg van vandaag. Deze bijeenkomst was georganiseerd na de Trumps aankondiging van gisteren.
Europese landen uitten vandaag al eerder in een gezamenlijke verklaring kritiek op de plannen van Trump. "Dreigingen met invoerheffingen ondermijnen de trans-Atlantische betrekkingen", zei Commissie-voorzitter Von der Leyen gisteren al.
Deze boodschap werd vandaag in de officiële verklaring van de EU-landen die worden geraakt door de heffingen herhaald.
----------
Correspondent Europese Unie en NAVO Ardy Stemerding:
"De tijd dat de EU Trump vooral wil paaien en steeds meebeweegt lijkt voorbij. Zo gaat de militaire oefening op Groenland gewoon door.
En de EU landen brengen Europese tegenmaatregelen in stelling. Hiermee willen ze duidelijk maken dat ze de strafheffingen van Trump nu niet zomaar bereid zijn te slikken.
De EU hoopt er nog altijd via diplomatie uit te komen. Tenslotte heeft Europa de VS nog altijd keihard nodig voor de verdediging van Oekraïne. De komende dagen zullen de EU-leiders en NAVO-secretaris-generaal Rutte met Trump spreken in het Zwitserse Davos. Door nu te dreigen met tegenmaatregelen komen die gesprekken onder hoge druk te staan."
----------
De Amerikaanse president kondigde gisteren aan dat hij Nederland, Finland, Denemarken, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, Zweden en Duitsland een importheffing van 10 procent oplegt voor alle goederen. Hij doet dat omdat deze landen meedoen aan een Deense missie in Groenland die wordt gezien als voorbereiding op een mogelijke NAVO-oefening.
Het leidde tot kritiek van de Europese Unie en landen die geraakt worden door de heffingen. Ook de Democraten in de Amerikaanse senaat zijn erop tegen.
Chuck Schumer, de leider van de Democraten in de Senaat, zei vandaag dat de democraten de heffing willen blokkeren. Volgens de Democraten zijn de heffingen slecht voor de Amerikaanse economie en "onze bondgenoten in Europa".
Groenland inlijven
Trump heeft al vaak gezegd dat hij Groenland wil hebben. Het land, dat onderdeel is van het Deense koninkrijk, wordt wat hem betreft onderdeel van de VS. Trump stelt dat hij Groenland heeft voor de verdediging van de VS, vanwege de strategische ligging en omdat het belaagd wordt door China en Rusland, iets wat een verzinsel lijkt.
Ook zijn er belangrijke vaarroutes rond Groenland en is het rijk aan zeldzame grondstoffen zoals uranium, die in weinig landen te vinden zijn. Dit is volgens deskundigen een belangrijke reden waarom Trump het land wil inlijven.
"Groenland wordt Amerikaans, of ze dat nou willen of niet", zo stelde Trump vorige week. Het Witte Huis sluit een militaire optie voor het verkrijgen van Groenland niet uit.
EU zal nu wel de agressor zijn volgens Putin Trumpquote:Op zondag 18 januari 2026 21:13 schreef Eightyone het volgende:
Ook Europa bereidt nu heffingen voor.
https://nos.nl/artikel/25(...)-steun-aan-groenland
[..]
Mogelijk. De geschiedenis herhaalt zich nooit in exacte kopieën, maar er is vaak wel een sterke nagalm qua patronen.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Chivaz steunde het tuig toen ze nog Capitoolbestormers waren en hij steunt hetzelfde tuig nog steeds nu ze onder de vlag van ICE vermeende illegalen executeren. Daar kun je heel veel van vinden, maar het is voor de verandering wel een keer consistent, dat is het hoogste wat je bij hem kan bereiken vrees ik.
Gezien je opmerkingen en standpunten had ik zo die gedachte. Maar blijkbaar is het later ergens fout gegaan.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb er geen.
Waarom denk je dat ik er 4 zou hebben? Of betrof dit projectie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |