Behind the curve.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:41 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat de EU zijn treasury bonds gaat dumpen zou een mogelijkheid zijn maar in deze analyse gaan ze er vanuit dat Japan ook mee doet, daar hebben ze op zich geen reden voor en gezien de oplopende spanning tussen Japan en China lijkt het me dat ze eerder de VS aan hun zijde houden dan met zo'n plannetje mee te werken.
Dat Japan ze op het moment al verkoopt was mij bekend maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als ze dumpenquote:Op zondag 18 januari 2026 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Behind the curve.
Japan Is Dumping US Debt As Bond Yields Pass 1.71%
Ze doen maar, ik heb ieder geval weinig medelijden met Kaden Rummler, lullig dat hij zijn oog verliest maar als je mattie word gearresteerd dan heb je niet het recht om je mattie te proberen te ontzetten. Ik blijf het toch apart vinden dat je gaat protesteren en agenten probeert te belemmeren tijdens hun werkzaamheden en dan nog verwachten dat er niets met je gebeurt.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Allemaal zelfverdediging natuurlijk, toch @:Chivaz ? Deze idioten mogen best strafrechtelijk vervolgd worden.
Snap ik, ze verkopen primair, omdat voor het eerst sinds tijden domestisch beleggen handiger is.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:51 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat Japan ze op het moment al verkoopt was mij bekend maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als ze dumpen
Doe ik ook, daarom wees ik ook op de oplopende spanning tussen China en Japan. Verwacht dat daarom Japan voor de VS kiest, net als Polen die zich nu ook afzijdig houdt om de VS niet te verliezen.quote:Op zondag 18 januari 2026 14:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Snap ik, ze verkopen primair, omdat voor het eerst sinds tijden domestisch beleggen handiger is.
Maar JP heeft niet met een ander witte huis te maken, dan wij, eentje die wel ineens betrouwbaar en niet wispelturig is.
Dus ga er vanuit dat meerdere sentimenten mee spelen.
quote:Op zondag 18 januari 2026 14:51 schreef Chivaz het volgende:
Houd gewoon je bordje op en scandeer je flauwekul maar houd gewoon je handen thuis, zo moeilijk is het allemaal niet.
Yes nog meer idioten die denken dat geweld iets oplost. Je zou toch zeggen nadat ze jaren BLM en antifa tekeer hebben zien gaan dat ze daar iets van zouden leren……quote:
Jeetje, ze komen nog druk aan het wervan voor Defensie daar als het lijstje nog langer wordt.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:10 schreef Perrin het volgende:
De lijst van te veroveren grondgebied is lang, de tijd dringt.
[ x ]
Hij heeft geen kleurtje of accent dus de maga's van deze wereld vinden het vast een topgozert.quote:
Je zit ietwat diep in de DHS fuik. Diegenen die al meerdere malen (bewezen) gelogen hebben:quote:Op zondag 18 januari 2026 14:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze doen maar, ik heb ieder geval weinig medelijden met Kaden Rummler, lullig dat hij zijn oog verliest maar als je mattie word gearresteerd dan heb je niet het recht om je mattie te proberen te ontzetten. Ik blijf het toch apart vinden dat je gaat protesteren en agenten probeert te belemmeren tijdens hun werkzaamheden en dan nog verwachten dat er niets met je gebeurt.
Ik kan alleen maar concluderen dat extreem domme mensen op zo’n manier protesteren. Houd gewoon je bordje op en scandeer je flauwekul maar houd gewoon je handen thuis, zo moeilijk is het allemaal niet.
quote:But a DHS spokesperson, Tricia McLaughlin, has described the protesters as a “a mob”, accusing them of throwing rocks, bottles and fireworks at federal officers. Local police and media reports, however, said protesters threw only traffic cones. There is no evidence of anything being thrown at officers in the video of Rummler being shot.
Ik heb er geen.quote:
Dat is waar. Deze mensen hadden ook gewoon vol in het gezicht geschoten moeten worden.quote:
Om vervolgens als special forces cosplayers mensen straffeloos in het gezicht te mogen schieten.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is waar. Deze mensen hadden ook gewoon vol in het gezicht geschoten moeten worden.
Verschil: deze mensen krijgen pardon.
Hoax! Zo heeft iedereen altijd een hele grote set handcuff tie rips mee als je het huis verlaat.quote:
Overigens, verwachten we dat er iemand in gaat grijpen als hij daadwerkelijk bondgenoten gaat aanvallen? Als in, vanuit de VS zelf?quote:Op zondag 18 januari 2026 15:10 schreef Perrin het volgende:
De lijst van te veroveren grondgebied is lang, de tijd dringt.
[ x ]
Dat gaat zelfs de republikeinen te ver en hebben het woord afzetting al laten vallen.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Overigens, verwachten we dat er iemand in gaat grijpen als hij daadwerkelijk bondgenoten gaat aanvallen? Als in, vanuit de VS zelf?
Denk je overigens niet dat als het dumpen gebeurd, land zoals JP geen keus heeft?quote:Op zondag 18 januari 2026 14:59 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Doe ik ook, daarom wees ik ook op de oplopende spanning tussen China en Japan. Verwacht dat daarom Japan voor de VS kiest, net als Polen die zich nu ook afzijdig houdt om de VS niet te verliezen.
Zouden ze het uiteindelijk doen? Ik hoop in de twee termijnen (en daarbuiten) van alles gelezen over GOP's die hem zat waren en dachten dat we met hem...precies in deze shit terecht zouden komen. Ik moet het nog maar zien.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:24 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat gaat zelfs de republikeinen te ver en hebben het woord afzetting al laten vallen.
Het is afwachten inderdaad maar ze hebben zich dus wel laten horen.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zouden ze het uiteindelijk doen? Ik hoop in de twee termijnen (en daarbuiten) van alles gelezen over GOP's die hem zat waren en dachten dat we met hem...precies in deze shit terecht zouden komen. Ik moet het nog maar zien.
Ik ben wel trots dat Nederland in dat rijtje van 8 landen met extra tariffs staat omdat ze niet meewerken met annexatie van Groenland.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:39 schreef Vis1980 het volgende:
Hoe snel we gegaan zijn van 'minder bemoeienis van de overheid' naar 'ja, als je niet meewerkt dan ga je dood of word je blind'.
Ik vind dat burgerlijke ongehoorzaamheid blijkbaar erg moeilijk om nu precies te zien wanneer wel en wanneer niet.
Ik heb het filmpje gezien, zijn maatje word gearresteerd, hij wil zich ermee bemoeien samen met een vrouw. Vrouw word weggeduwd en hij word in zijn gezicht geschoten. Is het disproportioneel? Absoluut, feit is wel dat dit wederom zijn eigen domme schuld is en daarom heb ik geen medelijden met hem.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:20 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je zit ietwat diep in de DHS fuik. Diegenen die al meerdere malen (bewezen) gelogen hebben:
[..]
Alleen zo werkt het niet. We hebben dat "EU" gebeuren.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:11 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik ben wel trots dat Nederland in dat rijtje van 8 landen met extra tariffs staat omdat ze niet meewerken met annexatie van Groenland.
Nee tuurlijk, zo werkt het niet. Maar ik bedoel meer vanuit het perspectief van weerstand.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alleen zo werkt het niet. We hebben dat "EU" gebeuren.
Doen we op papier alsof het niet uit NL komt.
Dat is de vraag ja, dat zal iedereen anders inschatten. Kan zijn dat ze alles dumpen, niets dumpen of strategisch een deel dumpen.quote:Op zondag 18 januari 2026 16:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk je overigens niet dat als het dumpen gebeurd, land zoals JP geen keus heeft?
Als jij aandelen bezit, en iedereen dumpt ze, giert de prijs omlaag, ga jij ze dan vasthouden om <reden>, of denk jij: laat ik redden wat er te redden valt?
Disproportioneel.. maar ok? Sinds wanneer bestaat die balans?quote:Op zondag 18 januari 2026 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gezien, zijn maatje word gearresteerd, hij wil zich ermee bemoeien samen met een vrouw. Vrouw word weggeduwd en hij word in zijn gezicht geschoten. Is het disproportioneel? Absoluut, feit is wel dat dit wederom zijn eigen domme schuld is en daarom heb ik geen medelijden met hem.
Maar tegelijk was die ICE agent die ‘aangereden’ werd natuurlijk zwaargewond en moest hij vrezen voor zijn leven etc.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gezien, zijn maatje word gearresteerd, hij wil zich ermee bemoeien samen met een vrouw. Vrouw word weggeduwd en hij word in zijn gezicht geschoten. Is het disproportioneel? Absoluut, feit is wel dat dit wederom zijn eigen domme schuld is en daarom heb ik geen medelijden met hem.
Komt mij allemaal zo bekend voor...quote:Op zondag 18 januari 2026 17:45 schreef Perrin het volgende:
Bessent legt het ons Europese lapzwansen nog één keer uit.
[ x ]
Tja, enige verschil is dat als Rusland over 5 jaar Groenland aanvalt we het met 32 landen verdedigen. Nemen ze Groenland over mogen ze het over 5 jaar in hun eentje verdedigen.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:45 schreef Perrin het volgende:
Bessent legt het ons Europese lapzwansen nog één keer uit.
[ x ]
Het is taalgebruik wat we eerder gehoord hebben.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Komt mij allemaal zo bekend voor...
Chivaz steunde het tuig toen ze nog Capitoolbestormers waren en hij steunt hetzelfde tuig nog steeds nu ze onder de vlag van ICE vermeende illegalen executeren. Daar kun je heel veel van vinden, maar het is voor de verandering wel een keer consistent, dat is het hoogste wat je bij hem kan bereiken vrees ik.quote:Op zondag 18 januari 2026 17:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Disproportioneel.. maar ok? Sinds wanneer bestaat die balans?
Hij leeft nog op een haar na. Hard niezen of hoesten kan m al fataal worden in dit stadium is 'm aangegeven.
Lekker bezig weer jongens. Gelukkig maar dat er zoveel incompetentie bij ICE is.quote:ICE deports 5-year-old US citizen from Texas to Honduras, group says
A Central Texas mother and her 5-year-old daughter, a U.S. citizen, have reportedly been deported this week by Immigration & Customs Enforcement (ICE). This comes less than a week after the pair were arrested by ICE agents after the Austin Police Department (APD) officers notified federal agents.
In an update, Austin-based advocacy group Grassroots Leadership said 5-year-old Génesis Ester Gutiérrez Castellanos and her mother, Karen, were deported to Honduras on Sunday, January 11. The group explained that Karen called their family Sunday afternoon and informed them that she, along, with her daughter were in Honduras.
:surprisepikachu:quote:As Trump Talked About Taking Greenland, Former Employees Gained a Foothold in the Arctic Island
President Donald Trump has grabbed headlines with his vow to acquire Greenland — by force if necessary. Behind the scenes, a handful of Trump’s former employees and staffers have been pursuing business interests involving the Arctic territory.
Former employees who sought or are seeking opportunities include George Sorial, the former executive vice president and chief compliance counsel of the Trump Organization. Also in the group is Trump Organization’s former director of security, Keith Schiller, who ran Oval Office operations in the White House during Trump’s first term. Both men have an interest in company called GreenMet.
In April 2025, GreenMet announced it had inked a strategic partnership with Tanbreez Mining Greenland A/S, a company holding a license to mine rare earth minerals. GreenMet described Tanbreez as the “only shovel ready rare earth project in Greenland.”
Pence is ook gewoon een Republikeinse rat natuurlijk. De paar credits die had opgebouwd vanwege jan6 doen daar niets aan af.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:12 schreef AnneX het volgende:
Vanmiddag Pence bij cnn en Jake Tapper hoe hij eerder in Denemarken als VP is geweest en Groenland. En kreeg alle ruimte zonder (kritische) vragen om uit te leggen hoe Groenland nodig is…
Hij heeft alle begrip voor het optreden van trump.
Wil je een illustratie van ruggegraatloosheid? Mike Pence.quote:Op zondag 18 januari 2026 19:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Pence is ook gewoon een Republikeinse rat natuurlijk. De paar credits die had opgebouwd vanwege jan6 doen daar niets aan af.
quote:De EU bereidt tegenmaatregelen voor nadat de Amerikaanse president Trump gisteren had aangekondigd dat hij importheffingen van 10 procent oplegt aan Europese landen die meedoen aan een Deense missie op Groenland. Dat meldt de Financial Times.
Het zou gaan om een pakket aan heffingen ter waarde van 93 miljard euro, dat nog klaarligt van vorig jaar. Toen onderhandelden de VS en de EU over een handelsakkoord dat eind juli werd bereikt.
Voor het geval dat niet was gelukt, had de EU een lijst met Amerikaanse goederen opgesteld waarop Europa importtarieven zou kunnen heffen. Het gaat om spullen als spijkerbroeken, motoren en vliegtuigen. Ook zou de Unie overwegen om Amerikaanse bedrijven de toegang tot de EU-markt te ontzeggen.
Spoedoverleg
De 27 EU-lidstatenambassadeurs zouden het eens zijn geworden over de tegenmaatregelen tijdens een ingelast spoedoverleg van vandaag. Deze bijeenkomst was georganiseerd na de Trumps aankondiging van gisteren.
Europese landen uitten vandaag al eerder in een gezamenlijke verklaring kritiek op de plannen van Trump. "Dreigingen met invoerheffingen ondermijnen de trans-Atlantische betrekkingen", zei Commissie-voorzitter Von der Leyen gisteren al.
Deze boodschap werd vandaag in de officiële verklaring van de EU-landen die worden geraakt door de heffingen herhaald.
----------
Correspondent Europese Unie en NAVO Ardy Stemerding:
"De tijd dat de EU Trump vooral wil paaien en steeds meebeweegt lijkt voorbij. Zo gaat de militaire oefening op Groenland gewoon door.
En de EU landen brengen Europese tegenmaatregelen in stelling. Hiermee willen ze duidelijk maken dat ze de strafheffingen van Trump nu niet zomaar bereid zijn te slikken.
De EU hoopt er nog altijd via diplomatie uit te komen. Tenslotte heeft Europa de VS nog altijd keihard nodig voor de verdediging van Oekraďne. De komende dagen zullen de EU-leiders en NAVO-secretaris-generaal Rutte met Trump spreken in het Zwitserse Davos. Door nu te dreigen met tegenmaatregelen komen die gesprekken onder hoge druk te staan."
----------
De Amerikaanse president kondigde gisteren aan dat hij Nederland, Finland, Denemarken, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen, Zweden en Duitsland een importheffing van 10 procent oplegt voor alle goederen. Hij doet dat omdat deze landen meedoen aan een Deense missie in Groenland die wordt gezien als voorbereiding op een mogelijke NAVO-oefening.
Het leidde tot kritiek van de Europese Unie en landen die geraakt worden door de heffingen. Ook de Democraten in de Amerikaanse senaat zijn erop tegen.
Chuck Schumer, de leider van de Democraten in de Senaat, zei vandaag dat de democraten de heffing willen blokkeren. Volgens de Democraten zijn de heffingen slecht voor de Amerikaanse economie en "onze bondgenoten in Europa".
Groenland inlijven
Trump heeft al vaak gezegd dat hij Groenland wil hebben. Het land, dat onderdeel is van het Deense koninkrijk, wordt wat hem betreft onderdeel van de VS. Trump stelt dat hij Groenland heeft voor de verdediging van de VS, vanwege de strategische ligging en omdat het belaagd wordt door China en Rusland, iets wat een verzinsel lijkt.
Ook zijn er belangrijke vaarroutes rond Groenland en is het rijk aan zeldzame grondstoffen zoals uranium, die in weinig landen te vinden zijn. Dit is volgens deskundigen een belangrijke reden waarom Trump het land wil inlijven.
"Groenland wordt Amerikaans, of ze dat nou willen of niet", zo stelde Trump vorige week. Het Witte Huis sluit een militaire optie voor het verkrijgen van Groenland niet uit.
EU zal nu wel de agressor zijn volgens Putin Trumpquote:Op zondag 18 januari 2026 21:13 schreef Eightyone het volgende:
Ook Europa bereidt nu heffingen voor.
https://nos.nl/artikel/25(...)-steun-aan-groenland
[..]
Mogelijk. De geschiedenis herhaalt zich nooit in exacte kopieën, maar er is vaak wel een sterke nagalm qua patronen.quote:Op zondag 18 januari 2026 18:39 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Chivaz steunde het tuig toen ze nog Capitoolbestormers waren en hij steunt hetzelfde tuig nog steeds nu ze onder de vlag van ICE vermeende illegalen executeren. Daar kun je heel veel van vinden, maar het is voor de verandering wel een keer consistent, dat is het hoogste wat je bij hem kan bereiken vrees ik.
Gezien je opmerkingen en standpunten had ik zo die gedachte. Maar blijkbaar is het later ergens fout gegaan.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb er geen.
Waarom denk je dat ik er 4 zou hebben? Of betrof dit projectie?
Hij is natuurlijk niet 'heel veel Amerikanen'.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:21 schreef Perrin het volgende:
It's not just Trump. Verrassend veel Amerikanen lopen wel warm voor een rondje landjepik.
[ x ]
Krijg een beetje het idee dat die Schumer en Fetterman ook in de Epstein files staan.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:21 schreef Perrin het volgende:
It's not just Trump. Verrassend veel Amerikanen lopen wel warm voor een rondje landjepik.
[ x ]
Meis .. ik bedoel masseuse naar keuze, dat rijmt wat meer.quote:Op zondag 18 januari 2026 23:36 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)oard-of-peace-willen
Dure contributie hoor, maar mag je dan wel bv onbeperkt bitterballetjes eten in de kantine ?
Dus incidenten vind jij een goed argument om de wet niet meer te handhaven?quote:Op zondag 18 januari 2026 17:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Maar tegelijk was die ICE agent die ‘aangereden’ werd natuurlijk zwaargewond en moest hij vrezen voor zijn leven etc.
Dit soort wapens worden op zo’n afstand “lethal weapons” genoemd. Jij noemt het disproportioneel, ik noem het mishandeling en poging tot doodslag. Dit is de reden waarom Walz en Frey tegen ICE zeggen dat ze op moeten rotten uit hun stad/staat, omdat ze bevolking terroriseren met hun idiote gedrag.
Incidenten vind ik een goed argument om opnieuw te evalueren of de partij die de wet moet handhaven dat wel op de juiste manier doet. ICE gaat niet boven andere handhaving. Als de aanwezigheid van ICE ervoor zorgt dat de sfeer omslaat heeft de politie gewoon het recht ze weg te sturen.quote:Op maandag 19 januari 2026 00:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dus incidenten vind jij een goed argument om de wet niet meer te handhaven?
Het is een waanzinnige redenering van je. De situatie zit als volgt, Walz en Frey weigeren toegang tot de gevangenissen en als reactie daarop moet ICE gaan opereren op straat. Daar komen vanwege demonisering van onder andere Walz en Frey en democratisch gezinde media enorme protesten van dat als gevolg heeft dat dankzij die protesten allerlei incidenten plaats vinden.quote:Op maandag 19 januari 2026 00:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Incidenten vind ik een goed argument om opnieuw te evalueren of de partij die de wet moet handhaven dat wel op de juiste manier doet. ICE gaat niet boven andere handhaving. Als de aanwezigheid van ICE ervoor zorgt dat de sfeer omslaat heeft de politie gewoon het recht ze weg te sturen.
Wel goede drogredenering, liep je vast en waren de argumenten op?
Dat heeft @Kijkertje eerder al haarfijn uitgelegd. Onzin dus.quote:Op maandag 19 januari 2026 00:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is een waanzinnige redenering van je. De situatie zit als volgt, Walz en Frey weigeren toegang tot de gevangenissen en als reactie daarop moet ICE gaan opereren op straat.
Dat komt niet door demonisering hoor, dat komt door de manier waarop ICE huishoudt. Als je niet op een fatsoenlijke manier kunt handhaven moet je het misschien aan iemand overlaten die het wel kan.quote:Daar komen vanwege demonisering van onder andere Walz en Frey en democratisch gezinde media enorme protesten van dat als gevolg heeft dat dankzij die protesten allerlei incidenten plaats vinden.
Ah we gooien het op die toer? Goed te zien dat je argumenten weer op zijn.quote:En als reactie daarop vind jij dat ICE zich dan maar moet terugtrekken? Kortom het federaal gezag moet wijken voor linkse agitatoren die het liefst de illegalen in de stad/staat/land willen houden.
Dit is de wereld op z’n kop en ronduit lachwekkend dat je dit met droge ogen durft te beweren.
Nou inderdaad, dan wordt het Capitool bestormd.quote:Overigens hebben we een aantal jaar geleden gezien waar het toe leid als het gezag weigert op te treden.
Ja die was goed, in haar eigen artikel notabene word precies het geen verteld wat ik hier beweer. Dat er een aantal counties zijn buiten Minneapolis die wel meewerken is natuurlijk geen goed argument om te stellen dat er wel degelijk meegewerkt wordt.quote:Op maandag 19 januari 2026 00:54 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat heeft @:Kijkertje eerder al haarfijn uitgelegd. Onzin dus.
[..]
Aan wie dan? Immigratie is een federale kwestie en dient dus ook door de federale overheidquote:Dat komt niet door demonisering hoor, dat komt door de manier waarop ICE huishoudt. Als je niet op een fatsoenlijke manier kunt handhaven moet je het misschien aan iemand overlaten die het wel kan.
[..]
Dat is gewoon domweg je argument. Vanwege incidenten vind je dat de wet niet meer gehandhaafd hoeft te worden. Het is precies dezelfde achterlijkheid waar BLM vandaan komt met hun leus “defund the police”.quote:Ah we gooien het op die toer? Goed te zien dat je argumenten weer op zijn.
Of Minneapolis die in brand werd gestoken met mevrouw Walz die intens aan het genieten was van de brandgeur die het leed van de kleine ondernemers vertegenwoordigden.quote:[..]
Nou inderdaad, dan wordt het Capitool bestormd.
Goh DHS liegt weer eens ....quote:The Minnesota Department of Corrections is disputing a claim made by U.S. Immigration and Customs Enforcement that the state is not honoring ICE arrest detainers, calling that "categorically false."
The Department of Homeland Security has repeatedly called on Gov. Tim Walz and the Minneapolis mayor to honor ICE arrest detainers, and on Thursday, ICE responded to Walz's request to "turn down the temperature" by demanding he and the state "honor our immigration detainers."
DHS retainer requests are ICE requests for local officials to hold noncitizens who are set to be released from local custody until federal immigration agents can come and arrest them.
The Minnesota Department of Corrections responded to DHS claims, saying it honors all federal detainers, including those from ICE. However, a number of sanctuary jurisdictions don't honor most ICE detainers or any at all. That is the case in cities like New York, states like California and counties like Hennepin County.
The corrections department vehemently disputed DHS claims that "1,360 aliens, including violent criminals, are in the state's custody" and that Minnesota "has released nearly 470 criminal illegal aliens back onto the streets of Minnesota since President Trump took office," calling such claims "unsupported by facts, and deeply irresponsible."
The state's corrections department has also disputed the number of detainer suspects currently in state custody, saying there are currently 207 suspects that fall under that category, whereas the DHS claims that figure to be 1,360.
The Minnesota Department of Corrections does not have jurisdiction over county jails.
"Many individuals cited by DHS were never in DOC custody and were instead held in county jails, under ICE-only custody, or in other states' correctional systems," the agency said Thursday. "DHS continues to conflate local jail custody, ICE custody, and state prison custody, misleading the public about the role and authority of the Minnesota Department of Corrections."
ICE has long argued that the lack of cooperation from so-called sanctuary jurisdictions forces the agency to deploy agents into communities to find the individuals released from local custody who were not turned over by local officials.
The detainers concern noncitizens arrested, charged or convicted of local or state crimes and who are deportable because they're here illegally or their criminal offenses made them subject to deportation. However, local jurisdictions say they lack the legal authority to retain custody of noncitizens who have been ordered released, for the purposes of letting ICE come and get them.
Sanctuary jurisdictions more broadly argue that cooperation with ICE creates distrust in the community, blurring the line between local police and federal immigration agents and scaring immigrants from reporting crimes.
Last year, Minnesota Attorney General released a formal opinion that argued, "Minnesota law prohibits law enforcement from holding someone on an immigration detainer if the person would otherwise be released from custody."
Je kan het nog een keer posten maar dat verandert echt niets aan mijn punt. Hennepin county, toevallig de county waar Minneapolis zich in bevind en waar ICE ook bezig is werkt hier niet aan mee.quote:
Blijkbaar omdat ze daar niet over gaan zoals je in het artikel kunt lezen. Volgens mij begrijp je de procedure helemaal niet bij de arrestatie van iemand die 'illegaal' is. Het is een juridische kwestie.quote:Op maandag 19 januari 2026 01:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan het nog een keer posten maar dat verandert echt niets aan mijn punt. Hennepin county, toevallig de county waar Minneapolis zich in bevind en waar ICE ook bezig is werkt hier niet aan mee.
Overigens heb ik je uitleg gemist waarom het wenselijk is om ICE uit de gevangenissen te houden. Kun je die vraag misschien nog beantwoorden?
Maar wat vind je er nou van dat ze niet alleen liegen over de medewerking met ICE (het omgekeerde is eerder waar) maar ook over het aantal?quote:The detainers concern noncitizens arrested, charged or convicted of local or state crimes and who are deportable because they're here illegally or their criminal offenses made them subject to deportation. However, local jurisdictions say they lack the legal authority to retain custody of noncitizens who have been ordered released, for the purposes of letting ICE come and get them.
Sanctuary jurisdictions more broadly argue that cooperation with ICE creates distrust in the community, blurring the line between local police and federal immigration agents and scaring immigrants from reporting crimes.
Last year, Minnesota Attorney General released a formal opinion that argued, "Minnesota law prohibits law enforcement from holding someone on an immigration detainer if the person would otherwise be released from custody."
En wie heeft het zo gemaakt dat het een juridische kwestie is? Wie zou daar nou toch voor verantwoordelijk zijn?quote:Op maandag 19 januari 2026 01:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Blijkbaar omdat ze daar niet over gaan zoals je in het artikel kunt lezen. Volgens mij begrijp je de procedure helemaal niet bij de arrestatie van iemand die 'illegaal' is. Het is een juridische kwestie.
[..]
Maar wat vind je er nou van dat ze niet alleen liegen over de medewerking met ICE (het omgekeerde is eerder waar) maar ook over het aantal?
Je gaat me toch niet vertellen dat je nu ineens een probleem hebt met de interpretatie van wetten?quote:Op maandag 19 januari 2026 02:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wie heeft het zo gemaakt dat het een juridische kwestie is? Wie zou daar nou toch voor verantwoordelijk zijn?
Wat blijf je nou lullen? Natuurlijk kunnen ze gevangenissen in als er geen order ligt om de gevangene vrij te laten.quote:Op maandag 19 januari 2026 02:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En wie heeft het zo gemaakt dat het een juridische kwestie is? Wie zou daar nou toch voor verantwoordelijk zijn?
Overigens word er helemaal niet gelogen, ICE kan de gevangenissen in bepaalde counties niet in. En de reden daar voor ligt bij de overheid in Minnesota/Minneapolis.
Thune maakt zich nu zorgen dat Bill Cassidy alsnog dwars kan gaan liggen:quote:Op zondag 18 januari 2026 08:12 schreef Szura het volgende:
Kennen we de saga Bill Cassidy nog? Maakte zichzelf belachelijk door z’n integriteit te grabbel te gooien en uiteindelijk toch voor totale wap Kennedy te stemmen op HHS, wat is zijn dank:
[ x ]![]()
ETTD, ook een nutteloze Senator. Maar dat hebben al die ruggengraatloze Doema-leden van de GOP nog altijd niet begrepen.
quote:Rep. Eric Swalwell (D-Calif.) vowed Wednesday that if elected governor he’d strip driver’s licenses from federal immigration officers wearing masks in California.
“If the governor has the ability to issue driver’s licenses to people in California, if you’re going to wear a mask and not identify yourself, you’re not going to be eligible to drive a vehicle in California,” Swalwell told MS NOW.
A California law banning Immigration and Customs Enforcement (ICE) officers from wearing masks while conducting operations in the state went into effect Thursday. Upon signing the legislation in September, California Gov. Gavin Newsom (D) said that ICE officers would no longer be “hidden from accountability.”
[..]
Tja je bent of ziet eruit als een moslim, dus of je de Amerikaanse nationaliteit hebt, of je de wet overtreden hebt maakt geen moer uit, dat weet je toch? De ICE gestapo is consequent. En (fok) Maga zag dat het goed was.quote:Op maandag 19 januari 2026 03:36 schreef Kijkertje het volgende:
St. Paul woman, a U.S. citizen, recounts her two days in detention
Nasra Ahmed, 23, said she was taken to the hospital for an MRI with hands, legs shackled
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 januari 2026 08:43 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Deze man is mentaal gestoord, 25e amendement level gestoord
Dis real?quote:Dear Ambassador:
President Trump has asked that the following message, shared with Prime Minister Jonas Gahr Střre, be forwarded to your [named head of government/state]
“Dear Jonas: Considering your Country decided not to give me the Nobel Peace Prize for having stopped 8 Wars PLUS, I no longer feel an obligation to think purely of Peace, although it will always be predominant, but can now think about what is good and proper for the United States of America. Denmark cannot protect that land from Russia or China, and why do they have a “right of ownership” anyway? There are no written documents, it’s only that a boat landed there hundreds of years ago, but we had boats landing there, also. I have done more for NATO than any other person since its founding, and now, NATO should do something for the United States. The World is not secure unless we have Complete and Total Control of Greenland. Thank you! President DJT”
Doet me denken aan die briefjes in 'Plants vs Zombies' aan het eind van een level:quote:Op maandag 19 januari 2026 08:43 schreef Szura het volgende:
[ x ]
“the world is not secure until we have complete control of Greenland” klopt wel. Hij zegt er alleen niet bij dat hij degene is die het onveilig maakt.quote:
Mogen we New York dan ook claimen nu of?quote:Op maandag 19 januari 2026 09:17 schreef xpompompomx het volgende:
but we had boats landing there, also.
Welke boats Don? Waar? Wanneer precies?
Tel daar ook maar besprekingen met Indonesië, Australië en Nieuw Zeeland bij. Europe is looking east.quote:Op maandag 19 januari 2026 02:49 schreef Kijkertje het volgende:
European Union and Mercosur bloc of South American nations sign landmark free trade agreement
[ afbeelding ]
EU readies ¤93bn tariffs in retaliation for Trump's Greenland threat
Europe could also threaten to restrict US companies' market access in run-up to crunch talks at Davos
[ afbeelding ]
En dat There are no written documents, is onder bepaalde types altijd al een populait argument geweest om land af te pakken. Helemaal als de lokale bevolking het Europese concept van bezit niet kende of had.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mogen we New York dan ook claimen nu of?
Ik vind het vooral bizar dat niemand Donald uitlegt dat ie een deur verder in Zweden moet zijn aangezien het Nobel commitee in Stockholm zetelt. Of hebben ze dat expres vergeten?quote:Op maandag 19 januari 2026 08:43 schreef Szura het volgende:
[ x ]
Denk je dat Donald Zweden op wereldkaart kan aanwijzen, of uberhaupt Groenland?quote:Op maandag 19 januari 2026 09:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat niemand Donald uitlegt dat ie een deur verder in Zweden moet zijn aangezien het Nobel commitee in Stockholm zetelt. Of hebben ze dat expres vergeten?
De Nobeprijs voor de Vrede wordt door (een comité van) het Noorse parlement uitgereikt.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ik vind het vooral bizar dat niemand Donald uitlegt dat ie een deur verder in Zweden moet zijn aangezien het Nobel commitee in Stockholm zetelt. Of hebben ze dat expres vergeten?
Het comité dat de vredesprijs uitdeelt zetelt dan juist weer wel in Noorwegen.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dat heeft Wormtongue Miller ‘m wijsgemaakt.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:17 schreef xpompompomx het volgende:
but we had boats landing there, also.
Welke boats Don? Waar? Wanneer precies?
quote:Op maandag 19 januari 2026 09:24 schreef nostra het volgende:
[..]
De Nobeprijs voor de Vrede wordt door (een comité van) het Noorse parlement uitgereikt.
Dank, als zelfs een simpele forum gebruiker in Nederland er al niet meer uitkomt. dan hou ik mijn hart vast voor een bepaalde president die ondanks het bewijs van het tegendeel toch aardige problemen met zijn cognitieve functies heeftquote:Op maandag 19 januari 2026 09:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het comité dat de vredesprijs uitdeelt zetelt dan juist weer wel in Noorwegen.
New York is nooit van ons geweest. Daar zijn we genept. De indianen die het verkochten bezaten het niet, die waren er gewoon toevallig op jacht. Ze hadden het daarvoor zelf gehuurd van de stam die het eiland wel bezat.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee, dat zit in Oslo.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:22 schreef Sabata het volgende:
[..]
Ow, het geloof onder yanks dat menig koninkrijk in europa gewoon nog geregeerd wordt door een feodale koning is wijd verbreid onder yanks.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:30 schreef Sabata het volgende:
[..]
[..]
Dank, als zelfs een simpele forum gebruiker in Nederland er al niet meer uitkomt. dan hou ik mijn hart vast voor een bepaalde president die ondanks het bewijs van het tegendeel toch aardige problemen met zijn cognitieve functies heeft
Turncoats.quote:Op maandag 19 januari 2026 00:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Krijg een beetje het idee dat die Schumer en Fetterman ook in de Epstein files staan.
Dan zal het zijn: 'Hadden andere mensen die op haar lijken maar niet illegaal moeten zijn'.quote:Op maandag 19 januari 2026 06:22 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja je bent of ziet eruit als een moslim, dus of je de Amerikaanse nationaliteit hebt, of je de wet overtreden hebt maakt geen moer uit, dat weet je toch? De ICE gestapo is consequent. En (fok) Maga zag dat het goed was.
Ik heb 'Ruben langs de Zuid-Chinese Zee' al meerdere afleveringen vooruit gekeken en dat is pricies wat China daar ook doet. Die richten dan een museum in om te bewijzen dat ze al duizenden jaren daar rondvaren en dus recht op alles hebben. En dat 'bewijzen' ze dan door een scheepswrak dat ze opgedoken hebben.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hahaha, omdat ie geen nobel prijs heeft gekregen (maar wel fokking genomineerd) laat ie de vrede maar varen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |