Zeggen dat de familie 9 miljoen op de bank heeft in Duitsland, dat er een mede-investeerder zou zijn, die zelfs voor de rechtbank niet geidentificeerd wordt, niet op de hoogte zijn van het proces maar wel zo'n aankoop doen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:38 schreef monkyyy het volgende:
Klinkt alsof Nadine een beetje in de war is.
Dat laatste is, net zoals die "familie in Duitsland" en de "mede-investeerder", nog maar de vraag. Ik denk eerder dat ze zich uitgeeft voor promovendus, omdat het dan sociaal geaccepteerd is dat je als 30-jarige nog geen serieuze baan hebt.quote:Op zondag 18 januari 2026 23:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zeggen dat de familie 9 miljoen op de bank heeft in Duitsland, dat er een mede-investeerder zou zijn, die zelfs voor de rechtbank niet geidentificeerd wordt, niet op de hoogte zijn van het proces maar wel zo'n aankoop doen.
En dat voor een promovendus...
In dit geval had de verkoper op de hoogte moeten zijn van wat er niet in het contract stond, namelijk een boeteclausule.quote:En sinds wanneer hoef je niet op de hoogte te zijn van wat er in een contract staat?
Je kan gewoon een Solvabiliteitsverklarin bij je bank aanvragen.quote:Op zondag 18 januari 2026 23:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Er zijn er meer die dit opperen. Hoe controleer je zoiets? Jij kan gewoon van willekeurige mensen het banksaldo/vermogen checken?
Nee maar ik kan ze, als ik voor miljoenen zaken met ze doe, wel vragen een verklaring van de bank mee te nemen waarin staat dat dat goed zit.quote:Op zondag 18 januari 2026 23:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Er zijn er meer die dit opperen. Hoe controleer je zoiets? Jij kan gewoon van willekeurige mensen het banksaldo/vermogen checken?
Normaal wel. Maar bij dit soort bedragen zou ik die extra zekerheid wel meenemen.quote:Op maandag 19 januari 2026 08:32 schreef Schanulleke het volgende:
Dat zou normaal gesproken toch gewoon in het voorlopig koopcontract worden opgenomen en niet als voorwaarde vooraf worden gesteld?
Het is vrij normaal om bewijs hiervoor op te vragen bij de koper.quote:Op zondag 18 januari 2026 23:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Natuurlijk is das meisje knettergek en heeft hulp nodig, maar ik vind het inderdaad ook moeilijk om medelijden te hebben met iemand die kennelijk een huis van 7 miljoen kan betalen. Wat voor een belachelijk inkomen moet iemand hebben om dat te kunnen betalen?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:10 schreef -river- het volgende:
Hoe dom ben je om je pand voor dik 7 miljoen te verkopen aan een jongedame omdat ze zegt dat haar familie 9 miljoen op de bank heeft.
Eerst fotos van Nadinetjequote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Een blowjob was voldoende geweest. Misschien ass to mouth. Dat was een goede deal geweest.
Ze hebben het erover dat hij een echtgenoot heeft. Dus dan zal hij niet blij worden van een blowjob van een vrouw.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:40 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Een blowjob was voldoende geweest. Misschien ass to mouth. Dat was een goede deal geweest.
Dat moet je inderdaad zijn. Vandaar ook dat de rechter het beroep een vermeende boeteclausule naar de prullenbak verwees.quote:Op zondag 18 januari 2026 23:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
En sinds wanneer hoef je niet op de hoogte te zijn van wat er in een contract staat?
Misschien heeft Nadine nog een gay best friend in dat geval, die wil invallen.quote:Op maandag 19 januari 2026 09:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze hebben het erover dat hij een echtgenoot heeft. Dus dan zal hij niet blij worden van een blowjob van een vrouw.
Als ik de uitspraak goed lees ging het puur om het 10% boetebedrag, dat in het verleden als redelijke schadevergoeding is gebruikt.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet. Ik had al aangeven dat het wel of niet onderdeel van het contract is, dat is een vaststelling waar de redelijkheid en billijkheid niets mee te maken hebben. Dat is een boetebeding en geen schadevergoeding, schadevergoeding kan altijd geeist worden bij niet nakoming.
als ik de uitspraak goed begrijp gaat het erom dat in het contract aangegeven was dat er een aanvullende Notariele verklaring hiervoor bijgevoegd zou moeten worden (Algemene Bepalingen Koopakte Notariėle Beroepsorganisatie (KNB)), maar is de verkoper 'vergeten' dat daadwerkelijk te doen...quote:Op maandag 19 januari 2026 10:03 schreef Adames het volgende:
Als ik de uitspraak goed lees ging het puur om het 10% boetebedrag, dat in het verleden als redelijke schadevergoeding is gebruikt.
Deze stond alleen verkapt in het contract door te verwijzen naar de standaard voorwaarden.
en daarna:quote:In de koopovereenkomst is opgenomen dat eventueel ook een koopovereenkomst conform de koopakte van de Koninklijke Notariėle Beroepsorganisatie kan worden vastgelegd. Dit is niet gebeurd.
Wat de rechter vaststelt is dat het betreffende boetebedrag vermeld staat in die 'Algemene Bepalingen Koopakte Notariėle Beroepsorganisatie (KNB)', die volgens het contract aan de documenten toegevoegd zou worden, maar dit heeft de koper verder nagelaten en het gelaten bij enkel een regeltje 'Kopie Algemene Bepalingen Koopakte Notariėle Beroepsorganisatie'...quote:Naar aanleiding van de e-mail van [gedaagde] heeft [eisers] bij brief van 11 november 2025 de koopovereenkomst ontbonden en aanspraak gemaakt op een boete van 10% van de koopprijs ten bedrage van ¤ 725.000,00. Deze aanspraak is gebaseerd op de Algemene Bepalingen Koopakte Notariėle Beroepsorganisatie (KNB).
Nee maar dan kun je wel kijken naar een andere schadevergoeding.quote:Op maandag 19 januari 2026 10:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
als ik de uitspraak goed begrijp gaat het erom dat in het contract aangegeven was dat er een aanvullende Notariele verklaring hiervoor bijgevoegd zou moeten worden (Algemene Bepalingen Koopakte Notariėle Beroepsorganisatie (KNB)), maar is de verkoper 'vergeten' dat daadwerkelijk te doen...
[..]
en daarna:
[..]
Wat de rechter vaststelt is dat het betreffende boetebedrag vermeld staat in die 'Algemene Bepalingen Koopakte Notariėle Beroepsorganisatie (KNB)', die volgens het contract aan de documenten toegevoegd zou worden, maar dit heeft de koper verder nagelaten en het gelaten bij enkel een regeltje 'Kopie Algemene Bepalingen Koopakte Notariėle Beroepsorganisatie'...
Dat is dus een behoorlijke dure fout, maar wel een fout die de verkoper maakte, die vergat dat essentiele document waarin de boete-clausule vermeld stond, daadwerkelijk ook toe te voegen aan het koopcontract.
Ik denk ook dat een Hoger beroep of Bodemprocedure gewoon vermoedelijk geen andere uitkomst geven omdat het feit blijft, dat die boeteclausule zelf nooit in het daadwerkelijk ondertekende koopcontract vermeld stond...
Ik kon de uitspraak zelf niet vinden, heb je een linkje?quote:Op maandag 19 januari 2026 10:03 schreef Adames het volgende:
[..]
Als ik de uitspraak goed lees ging het puur om het 10% boetebedrag, dat in het verleden als redelijke schadevergoeding is gebruikt.
Deze stond alleen verkapt in het contract door te verwijzen naar de standaard voorwaarden.
Een schadevergoeding is niet uitgesloten, maar hebben ze niet naar gekeken.
Misschien wil hij daar alsnog achteraan gaan in een bodemprocedure. Maar daar moet je nog wel de zin en tijd voor hebben. En als je gelijk krijgt, heeft ze alsnog weinig geld.
Staat in de OPquote:Op maandag 19 januari 2026 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kon de uitspraak zelf niet vinden, heb je een linkje?
Ah, ik had niet gezien dat de OP was gewijzigd.quote:Op maandag 19 januari 2026 12:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Staat in de OP
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBAMS:2025:10554
Ik zou mijn verlies nemen en stoppen met de bodemprocedure.quote:Op maandag 19 januari 2026 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ah, ik had niet gezien dat de OP was gewijzigd.
Het is een kort geding, dat is slechts een voorlopige beoordeling die vanwege spoedeisendheid preludeert op de uitkomst in een bodemprocedure. Dan is het terecht dat de rechter eigenlijk gewoon niet beslist en de eiser de proceskosten moet ophoesten, hij is immers naar de verkeerde rechter gestapt.
onzinquote:Op maandag 19 januari 2026 14:10 schreef Hexagon het volgende:
Een bodemprocedure om een boete te innen waar hij geen recht op heeft is tamelijk kansloos.
Beter pakt hij haar strafrechtelijk aan en eist hij daar een vergoeding.
Neuh, het hele probleem is nou juist dat hij het in kort geding probeerde.quote:Op maandag 19 januari 2026 14:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik zou mijn verlies nemen en stoppen met de bodemprocedure.
Snap ik. Alsnog zou ik stoppen met de juridische weg.quote:Op maandag 19 januari 2026 17:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Neuh, het hele probleem is nou juist dat hij het in kort geding probeerde.
Waarvan aktequote:Op maandag 19 januari 2026 17:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Snap ik. Alsnog zou ik stoppen met de juridische weg.
Jij hebt duidelijk echt geen flauw idee wat het doen van promotieonderzoek behelst. Over 'kenker dom' gesproken...quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:34 schreef incel het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat ik nog erger vind is dat blijkbaar zo veel mensen (zowel de schrijvers van dat artikel of hier op het forum) denken dat een PHD gelijk staat aan intelligentie of zo.
Met name Amsterdamse studenten/studentes zijn echt <Knip> dom.
Vroeger misschien 20 jaar geleden werden die mensen als slim en scherp en fris en intelligent gezien maar vandaag de dag is het zijn van een student of studente uit Amsterdam juist een enorme grote rode vlag.
Lol. Je begrijpt wrs niet eens de helft van de gemiddelde phd thesis.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:34 schreef incel het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat ik nog erger vind is dat blijkbaar zo veel mensen (zowel de schrijvers van dat artikel of hier op het forum) denken dat een PHD gelijk staat aan intelligentie of zo.
Vroeger misschien 20 jaar geleden werden die mensen als slim en scherp en fris en intelligent gezien maar vandaag de dag is het zijn van een student of studente uit Amsterdam juist een enorme grote rode vlag.
Om te kunnen promoveren moet je zeker wel goede hersenen bezitten.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 07:34 schreef incel het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ah oke dus ze deed het met opzet. Waarom werd ze dan niet gestraft?quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Om te kunnen promoveren moet je zeker wel goede hersenen bezitten.
Maar er zit een wereld tussen hersenen hebben en ze ook daadwerkelijk gebruiken. Dat laten bijvoorbeeld Thieery Baudet of Paul Cliteur iedere dag wel zien met hun braaksels.
Maar ik begrijp dat een jonge ongehuwde promovenda uit Amsterdam, los van haar mentale issues, voor een incel wel het ultieme verafgode haatobject is. Alles dat jij begeert en niet krijgt.
Omdat het geen strafzaak was misschien.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:55 schreef incel het volgende:
[..]
Ah oke dus ze deed het met opzet. Waarom werd ze dan niet gestraft?
Normaliter geldt er een boete van 10%, dat is de straf. Nu is dat wel onredelijk natuurlijk zo hoog, maar helemaal de dans ontspringen vind ik ook weer het andere uiterste.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:57 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Omdat het geen strafzaak was misschien.
Nee, je snapt er gewoon geen hol van. Er is niet een of ander gewoonterecht of wettelijke bepaling op basis waarvan een boete van 10% zou gelden. Die worden expliciet opgenomen in overeenkomsten waar de koper een krabbel onder zet. Staat die er niet duidelijk in, dan kun je je daar dus niet op beroepen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:58 schreef incel het volgende:
[..]
Normaliter geldt er een boete van 10%, dat is de straf. Nu is dat wel onredelijk natuurlijk zo hoog, maar helemaal de dans ontspringen vind ik ook weer het andere uiterste.
Je kan niet en stellen dat ze gewoon slim is met haar PHD maar tegelijkertijd doen alsof ze zielig en naief was en ze niet beter wist.
Hij heeft nog geen strafzaak aangespannen. Alleen geprobeerd aanspraak te doen op een boete waar hij geen recht op heeft.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:55 schreef incel het volgende:
[..]
Ah oke dus ze deed het met opzet. Waarom werd ze dan niet gestraft?
Je kunt als burger ook helemaal geen strafzaak aanspannen. Je kunt wel aangifte doen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 13:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij heeft nog geen strafzaak aangespannen. Alleen geprobeerd aanspraak te doen op een boete waar hij geen recht op heeft.
Door de jaren heen veel mensen tegengekomen die heel slim of soms zelfs geniaal zijn op onderwerp A maar ongelofelijk dom op onderwerp B, C, D etc. Vaak hebben ze dat zelf niet door en gaat het dus gepaard met dezelfde mate van zelfvertrouwen en overtuiging in hun eigen gelijk wat het extra irritant en frustrerend maakt.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Om te kunnen promoveren moet je zeker wel goede hersenen bezitten.
Maar er zit een wereld tussen hersenen hebben en ze ook daadwerkelijk gebruiken. Dat laten bijvoorbeeld Thieery Baudet of Paul Cliteur iedere dag wel zien met hun braaksels.
Mensen in Wassenaar met een villa van meer dan 1 miljoen euro raken die al nauwelijks kwijt, omdat de markt potentiele kopers heel klein is door onmogelijkheid. 1 woord: ONDERZOEKSPLICHT. En niet meteen aannemen dat iemand zomaar even ergens 9 miljoen kan overboeken (is dat niet ook een schenking? hoeveel gaat dan naar de belasting?)quote:Op zondag 18 januari 2026 23:03 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Normaliter staat dat in de koopovereenkomst, in dit geval stond dat er niet in. Daarom hoefde ze volgens de rechter ook geen boete te betalen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 11:58 schreef incel het volgende:
[..]
Normaliter geldt er een boete van 10%, dat is de straf.
Dit blijf ik echt het allervreemdste vinden he. Waarom zou je het er niet gewoon inzetten? Kost 0 extra moeite, levert 0 gedoe op met het koopcontract en įls het dan mis gaat zoals nu scheelt het je een rechtzaak die je kan verliezen.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:47 schreef Viv het volgende:
[..]
Normaliter staat dat in de koopovereenkomst, in dit geval stond dat er niet in. Daarom hoefde ze volgens de rechter ook geen boete te betalen.
Die plicht is vooral voor kopers, dat je onderzoek doet naar de staat van de woning.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:40 schreef poolmetuitkering het volgende:
[..]
Mensen in Wassenaar met een villa van meer dan 1 miljoen euro raken die al nauwelijks kwijt, omdat de markt potentiele kopers heel klein is door onmogelijkheid. 1 woord: ONDERZOEKSPLICHT. En niet meteen aannemen dat iemand zomaar even ergens 9 miljoen kan overboeken (is dat niet ook een schenking? hoeveel gaat dan naar de belasting?)
Die zal wel gedacht hebben dat het standaard was.quote:Op dinsdag 20 januari 2026 20:54 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dit blijf ik echt het allervreemdste vinden he. Waarom zou je het er niet gewoon inzetten? Kost 0 extra moeite, levert 0 gedoe op met het koopcontract en įls het dan mis gaat zoals nu scheelt het je een rechtzaak die je kan verliezen.
quote:Steeds meer juridische conflicten tussen kopers en verkopers van woningen
quote:SAR zag dat kopers steeds vaker een woning kopen zonder het maken van een voorbehoud. "Zonder een voorbehoud van financiering ben je, als je je financiering niet rondkrijgt, gebonden aan de koopovereenkomst en een boete verschuldigd. Dat is best een fiks bedrag, waarover discussies ontstaan met de verkoper."
quote:"Wat je ziet is dat er fors wordt overboden en dat kopers minder financiėle reserves overhouden. Ze zoeken dan eerder juridische hulp, net zoals jonge toetreders op de markt", zegt een woordvoerder.
Hier meer:quote:Veel kopers zijn volgens Jongenelen juridisch niet altijd goed op de hoogte bij het uitbrengen van een bod. "Kopers overzien soms de gevolgen niet en komen dan in de problemen als ze een boete moeten betalen."
Ik ken genoeg mensen die ook een huis kopen/verkopen zonder makelaar, en nee kom niet aan met het verhaal dat het echt niet nodig is.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 08:39 schreef Viv het volgende:
Het verhaal van Nadine past kennelijk in een bredere trend:
[..]
[..]
[..]
[..]
Hier meer:
https://nos.nl/artikel/25(...)rkopers-van-woningen
Wat te denken van de Stopera…quote:Op vrijdag 16 januari 2026 18:47 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat is helaas de realiteit in de binnenstad van Amsterdam
Ik ken ook mensen die een huis kochten met een makelaar, maar dat bleek zo een cowboy te zijn dat hij voor wat betreft dit soort thema's echt geen toegevoegde waarde was. Eentje in het bijzonder zat juist te pushen op voorbehoud te laten vallen en quasi zonder bezichtiging een bod te doen. Dan kan je beter geen makelaar hebben dan zo eentje.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 08:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die ook een huis kopen/verkopen zonder makelaar, en nee kom niet aan met het verhaal dat het echt niet nodig is.
Met een NVM Makelaar voorkom je dat het om absolute cowboys gaat, je kunt daar ook de rating van een Makelaar zien. Het voordeel van een NVM makelaar is dat die ook inzage heeft in alle vorige verkopen van het huis, maar is ook goed op de hoogte van vaak voorkomende problemen in de buurt, en nog veel meer zaken waar je als particulier niet zo makkelijk achter komt, en natuurlijk kun je het zonder doen, 9 van de 10 keer zal het goed gaan maar dat is beetje zelfde als geen brandverzekering nemen, je hebt het bijna nooit nodig, maar achteraf een hoop spijt als er iets gebeurt en je hebt het niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 11:22 schreef knoopie het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die een huis kochten met een makelaar, maar dat bleek zo een cowboy te zijn dat hij voor wat betreft dit soort thema's echt geen toegevoegde waarde was. Eentje in het bijzonder zat juist te pushen op voorbehoud te laten vallen en quasi zonder bezichtiging een bod te doen. Dan kan je beter geen makelaar hebben dan zo eentje.
Er zullen vast wel wat betrouwbare mensen tussen zitten, maar in de hudige zwaar oververhitte markt zijn er een boel inhalige klootzakken in de makelaarswereld, die schaamteloos misbruik maken van hun machtspositie. De belangrijkste reden waarom je vandaag de dag nog een makelaar nodig hebt, is omdat zij het aanbod eerder weten voordat het op Funda komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |