abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 januari 2026 @ 18:54:21 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219869269
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:39 schreef TokkieFamilie het volgende:
In Nederland is de schuldeiser altijd de benadeelde. Degene diegene die de boel heeft bedonderd krijgt telkens weer pardon zodra blijkt dat hij/zij niet over (voldoende) geld beschikt. Er is werkelijk geen land ter wereld waarin schulden zo gemakkelijk worden kwijtgescholden als hier. Ik ben voorstander van levenslang schuld aflossen: kun je nu niet betalen, werk dan maar zolang door totdat je dit wel kunt, ook al is het pas over dertig jaar. De ellende voor de benadeelden is ongekend, zowel op financieel vlak als psychologisch. Maar ja, als het aan de linkse partijen ligt moeten types als Nadine onbeperkt beschermd worden. Ze heeft het al zwaar genoeg, menen die linkse rakkers.
Zelfs in het meest rechtse land allertijden kun je niet van een kale kip plukken.

Daarom zijn er allerlei middelen om je belangen veilig te stellen, die deze verkoper heeft nagelaten.
pi_219869275
Waarom vindt de rechter niet "wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten?"

Nu leert dat meisje alleen maar dat oplichten loont.
  zondag 18 januari 2026 @ 18:56:17 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219869287
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:54 schreef Telefoonvork het volgende:

Omdat dat niet in het contract staat.
pi_219869351
quote:
In Nederland is de schuldeiser altijd de benadeelde. Degene diegene die de boel heeft bedonderd krijgt telkens weer pardon zodra blijkt dat hij/zij niet over (voldoende) geld beschikt. Er is werkelijk geen land ter wereld waarin schulden zo gemakkelijk worden kwijtgescholden als hier. Ik ben voorstander van levenslang schuld aflossen: kun je nu niet betalen, werk dan maar zolang door totdat je dit wel kunt, ook al is het pas over dertig jaar. De ellende voor de benadeelden is ongekend, zowel op financieel vlak als psychologisch. Maar ja, als het aan de linkse partijen ligt moeten types als Nadine onbeperkt beschermd worden. Ze heeft het al zwaar genoeg, menen die linkse rakkers.
pi_219869376
Het is ook nog eens volstrekte kolder, want het is in Nederland veel moeilijker dan in bijvoorbeeld de VS om failliet verklaard te worden om zo van je schulden af te komen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219869531
quote:
Alles een beetje in proportie...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219869547
quote:
Maar ja, als het aan de linkse partijen ligt moeten types als Nadine onbeperkt beschermd worden. Ze heeft het al zwaar genoeg, menen die linkse rakkers.
Vergeet de D666-rechters niet :Y :')
pi_219869549
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, misschien als hij haar aanklaagt voor oplichterij, dat hij meer succes heeft.
Hij is niet echt opgelicht. Hij is aan het lijntje gehouden.
  zondag 18 januari 2026 @ 19:44:45 #209
511649 poolmetuitkering
Aleksandra / Ola
pi_219869688
quote:
Oplossing voor de verkopende partij was simpel: hij wist dondersgoed dat maar een klein percentage van de mensen dit pand kon kopen, dus dan had hij maar moeten controleren voordat hij een fucking verkoop aanging.
  zondag 18 januari 2026 @ 19:45:31 #210
511649 poolmetuitkering
Aleksandra / Ola
pi_219869695
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 18:54 schreef Telefoonvork het volgende:

Nu leert dat meisje alleen maar dat oplichten loont.
Oplichten is dat je er voordeel van geniet

Dit meisje - uh - deze vrouw heeft geen voordeel genoten
  Manager PR/Moderator zondag 18 januari 2026 @ 19:50:40 #211
269689 crew  Viv
pi_219869744
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:45 schreef poolmetuitkering het volgende:

[..]
Oplichten is dat je er voordeel van geniet

Dit meisje - uh - deze vrouw heeft geen voordeel genoten
Ze heeft daar een diner genuttigd zonder tegenprestatie :Y)
pi_219869761
Deze mevrouw komt hier te makkelijk mee weg. Het lijkt mij wel goed dat aangemoedigd wordt dat je even nadenkt voordat je met wat smoesjes een grachtenpand 'koopt'. Het is vreemd dat de benadeelde nu de proceskosten moet betalen, terwijl mevrouw niet naar eer en geweten heeft gehandeld. De rechter is hier lijkt mij doorgeschoten in sympathie voor deze PhD-student.
pi_219869798
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:52 schreef Jojoke het volgende:
Deze mevrouw komt hier te makkelijk mee weg. Het lijkt mij wel goed dat aangemoedigd wordt dat je even nadenkt voordat je met wat smoesjes een grachtenpand 'koopt'. Het is vreemd dat de benadeelde nu de proceskosten moet betalen, terwijl mevrouw niet naar eer en geweten heeft gehandeld. De rechter is hier lijkt mij doorgeschoten in sympathie voor deze PhD-student.
De eiser doet onterecht een beroep op een clausule die niet expliciet in de overeenkomst staat. Dat wordt dan ook afgewezen en dan verlies je de zaak en mag je opdraaien voor de kosten. Dat heeft verder niet zoveel met sympathie te maken.
Er is wel gewoon sprake van het leveren van een wanprestatie, dus als schade aannemelijk gemaakt kan worden dan kan er een zaak worden gestart om schadevergoeding te eisen.
pi_219869809
quote:
Aan de andere kant als men handelt in huizen van 7 miljoen plus je ook wat Due Diligence dient te doen. Dan wordt je wat minder makkelijk gefopt.

Verder vind ik het wat raar dat men het allemaal opneemt voor dit soort figuren zijnde de pandjesbazen. Dat hoeft niet want zij kunnen dat heel goed zelf. En ze maken ook weleens een foutje zoals in deze case.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219869816
quote:
Nee, de rechter is niet doorgeschoten. Je kan wellicht stellen dat ze aan Hans zijn zijde stond door de partijen naar de gang de sturen. Hans wilde dat zij de boete ging betalen. Maar als de boete niet in de overeenkomst staat kan een rechter anders oordelen dan gedaan is.
pi_219869842
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Aan de andere kant als men handelt in huizen van 7 miljoen plus je ook wat Due Diligence dient te doen. Dan wordt je wat minder makkelijk gefopt.

Verder vind ik het wat raar dat men het allemaal opneemt voor dit soort figuren zijnde de pandjesbazen. Dat hoeft niet want zij kunnen dat heel goed zelf. En ze maken ook weleens een foutje zoals in deze case.
Koper'kocht' te lichtzinnig, verkoper dacht te lichtzinnig over het contract.
pi_219869860
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
De eiser doet onterecht een beroep op een clausule die niet expliciet in de overeenkomst staat. Dat wordt dan ook afgewezen en dan verlies je de zaak en mag je opdraaien voor de kosten. Dat heeft verder niet zoveel met sympathie te maken.
Er is wel gewoon sprake van het leveren van een wanprestatie, dus als schade aannemelijk gemaakt kan worden dan kan er een zaak worden gestart om schadevergoeding te eisen.
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Nee, de rechter is niet doorgeschoten. Je kan wellicht stellen dat ze aan Hans zijn zijde stond door de partijen naar de gang de sturen. Hans wilde dat zij de boete ging betalen. Maar als de boete niet in de overeenkomst staat kan een rechter anders oordelen dan gedaan is.
Die 10% stond niet in het contract en/of voorwaarden? Dat is wel een beetje dom, dan kan je er inderdaad geen beroep op doen. Ook een flater van de makelaar.
pi_219869879
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:57 schreef potjecreme het volgende:
Hans wilde
Wie de fuck is "Hans"? Is dat de domme verkoper? Noemen we die al bij zijn voornaam? Echt hoor.

Ik kan in ieder geval zeggen dat als dat inderdaad Hans is hij een domme lul is. Hoe hij aan een huis van 7 miljoen komt is best gek.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219869919
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als ik het artikel goed heb begrepen, dan woonde Hans zelf in het huis en kwam hij in de knel met verhuizen door de ondoordachte actie van de student. Dan ben je geen pandjesbaas, maar pandjebaas.
pi_219869974
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Wie de fuck is "Hans"? Is dat de domme verkoper? Noemen we die al bij zijn voornaam? Echt hoor.

Ik kan in ieder geval zeggen dat als dat inderdaad Hans is hij een domme lul is. Hoe hij aan een huis van 7 miljoen komt is best gek.
Hans is de verkoper en Nadine de 'koper'.
  Manager PR/Moderator zondag 18 januari 2026 @ 20:09:16 #221
269689 crew  Viv
pi_219869979
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 20:00 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[..]
Die 10% stond niet in het contract en/of voorwaarden? Dat is wel een beetje dom, dan kan je er inderdaad geen beroep op doen. Ook een flater van de makelaar.
Klopt, en daarom ving de verkoper bot bij de rechter.
pi_219870013
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 20:00 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[..]
Monolith in NWS / Vrouw zonder geld koopt grachtenpand.
pi_219870520
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 16:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, want de verkoper had namelijk geen contract waarin stond dat hij een schadevergoeding zou krijgen. Dus hij verliest die zaak gewoon.
Dat was de vraag niet. Ik had al aangeven dat het wel of niet onderdeel van het contract is, dat is een vaststelling waar de redelijkheid en billijkheid niets mee te maken hebben. Dat is een boetebeding en geen schadevergoeding, schadevergoeding kan altijd geeist worden bij niet nakoming.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 18 januari 2026 @ 22:52:39 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219871765
Naast zijn makelaar was zijn advocaat ook niet best.
  zondag 18 januari 2026 @ 23:03:43 #225
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_219871935
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:44 schreef poolmetuitkering het volgende:

[..]
Oplossing voor de verkopende partij was simpel: hij wist dondersgoed dat maar een klein percentage van de mensen dit pand kon kopen, dus dan had hij maar moeten controleren voordat hij een fucking verkoop aanging.
Er zijn er meer die dit opperen. Hoe controleer je zoiets? Jij kan gewoon van willekeurige mensen het banksaldo/vermogen checken?
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')