Eerst huurden deze mensen een woning.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:37 schreef Hanca het volgende:
En dat er blijkbaar de helft van de vrijkomende huizen in 1 wijk naar expats gaan, geeft ook wel een probleem aan: we halen hier meer expats binnen dan we kwijt kunnen. Daar zou gewoon een maximum op moeten zitten.
De gemeente Utrecht wil geen woningen bouwen , er is een locatie voor en de overheid heeft meerdere keren aangedrongen op woningbouw daar, maar ja het is weilandquote:Op donderdag 15 januari 2026 22:37 schreef Hanca het volgende:
En dat er blijkbaar de helft van de vrijkomende huizen in 1 wijk naar expats gaan, geeft ook wel een probleem aan: we halen hier meer expats binnen dan we kwijt kunnen. Daar zou gewoon een maximum op moeten zitten.
quote:Kampt Utrecht met een woningcrisis?
In Utrecht is de vraag het aanbod ver te boven. De stad kampt met een tekort van bijna 30.000 woningen en de prijzen zijn de afgelopen tien jaar meer dan verdubbeld. "Toen ik leraar was, moest ik buiten de stad wonen", legt Dennis de Vries, wethouder Wonen van de gemeente Utrecht, uit.3 dec 2025
Expats lijken me een extreem slecht voorbeeld. Met de regelingen die we in Nederland hebben zijn ze in het voordeel op zowel de 'huurmarkt' als de koopmarkt. Ze betalen minder belasting en verdienen vaak goed dus expats is nou een groep die het moeilijker maakt voor Nederlanders om betaalbaar te wonnen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Minder woningen op de verhuurmarkt drijft de prijzen ook wel op, toch?
Ik woon in een wijk van Utrecht met 32.000 woningen. Daarvan gaat de helft van de verkoop inmiddels naar expats.
Kan me zo voorstellen dat die ook wel hadden willen huren als het er was? Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Want huurwoningen zijn hier eigenlijk gewoon niet meer (buiten de weinige sociale huur).
Wat ik apart vind is dat je het prima vindt dat huisjesmelkers een slaatje daaruit slaan. Verhuurders melken ook vrij letterlijk hun huisjes want ze willen eraan verdienen zoals een boer aan zijn koeien.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:22 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat ik wat moeilijk vind aan de hosanaverhalen van @:Lord-Ronddraai en @:Hanca dat er voor elk huisjesmelker ook een huurder is. En dat het, in een land waar kopen niet voor iedereen is weggelegd, dus ook moeilijker wordt om te huren.
Utrecht bouwt wel hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De gemeente Utrecht wil geen woningen bouwen , er is een locatie voor en de overheid heeft meerdere keren aangedrongen op woningbouw daar, maar ja het is weiland
en dat wil Groen Links niet , met allerlei smoesjes
https://utrecht.groenlinks.nl/standpunten/polder-rijnenburg
Ook al is er eerder wel gebouwd in het weiland in Leidsche Rijn
[..]
Ja Leidsche Rijn is ook in weilanden aangelegd met GL , dus ik zie het probleem niet zoquote:Op donderdag 15 januari 2026 23:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Utrecht bouwt wel hoor.
Er komen nog heel veel woningen aan. Leidsche Rijn heeft nog veel lopende projecten en nieuwe delen van het Leidsche Rijn project die nog ontwikkeld gaan worden.
Het is alleen niet zo dat men ongelimiteerd tot in walhalla gaat bouwen.![]()
De kredietcrisis heeft wel veel achterstand gegeven. En nog steeds worden bepaalde projecten herontwikkeld.
De prijzen zijn dan ook extreem.
quote:De Merwedelijn wordt een nieuwe tramlijn die Utrecht Centraal verbindt met Nieuwegein en het toekomstige woongebied Rijnenburg, waarbij de lijn door Utrecht in een verdiepte bak komt (deels open, deels gesloten) in plaats van volledig ondergronds, wat is afgesproken door Rijk en regio, met extra middelen voor de realisatie, die in fasen wordt doorgevoerd.
De eerste fase richt zich op het traject tot Westraven, waarna de tram aansluit op de bestaande lijn, en de doortrekking naar Rijnenburg volgt later met extra investeringen.
Belangrijkste punten:
Traject: De Merwedelijn verbindt Utrecht Centraal, Westraven, Nieuwegein en het nieuw te ontwikkelen Rijnenburg..14 uur geleden
niet de natuur in, de strontweilanden inquote:In Utrecht moeten veel nieuwe woningen worden gebouwd.
Daarom zijn er plannen om woningen te bouwen in polder Rijnenburg.
Zo breidt Utrecht uit, de natuur in. .
GroenLinks is tegen deze plannen.
Daar zul je precieze regels voor moeten bedenken. Niet als je op de scooter zit zonder helm. Wel als je diefstal pleegt bijvoorbeeld.quote:
Natuurlijk moet er huur beschikbaar blijven. Daarom ben ik ook blij dat de echte investeerders ook gewoon nog huizen bouwen voor de verhuur, ipv koophuizen uit de markt trekken om te verhuren.quote:Op donderdag 15 januari 2026 23:22 schreef KaheemSaid het volgende:
Wat ik wat moeilijk vind aan de hosanaverhalen van @:Lord-Ronddraai en @:Hanca dat er voor elk huisjesmelker ook een huurder is. En dat het, in een land waar kopen niet voor iedereen is weggelegd, dus ook moeilijker wordt om te huren.
Tenzij je er zelf een bent/was.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:
Dat medelijden met huisjesmelkers en andere foute vastgoedbaasjes snap ik ook nooit zo
Vraag het de gemiddelde student. Nu zijn de Minerva's van deze wereld nog in staat huizen op te kopen, de nieuwbouw die er nu voor studenten is gebouwd (if any), levert weer heel andere problemen op.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:28 schreef KareldeStoute het volgende:
Dat medelijden met huisjesmelkers en andere foute vastgoedbaasjes snap ik ook nooit zo
En dus moeten corporaties ook gewoon studentenhuizen bouwen, zoals ze ook gewoon doen. Daar moeten geen particulieren die maximale huur voor zo min mogelijk inspanning en investering voor nodig zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Vraag het de gemiddelde student. Nu zijn de Minerva's van deze wereld nog in staat huizen op te kopen, de nieuwbouw die er nu voor studenten is gebouwd (if any), levert weer heel andere problemen op.
De stijging remt toch echt af en woningen staan langer te koop, zeker hier in Amsterdam.quote:Op donderdag 15 januari 2026 17:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat remt de huizenprijs niet want het zijn alleen starters met hele rijke ouders. Het prijst niet-rijke starters de markt uit, en die kunnen nu ook niet meer huren. Zowel huur als huisprijs blijft stijgen.
niet alleen voor studenten ook voor ouderen om de doorstroming op gang te brengen , over 15 jaar zijn er 5 miljoen AOW ers , waarvan de meesten alleen wonen , in hun veel te grote huis ,quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dus moeten corporaties ook gewoon studentenhuizen bouwen, zoals ze ook gewoon doen. Daar moeten geen particulieren die maximale huur voor zo min mogelijk inspanning en investering voor nodig zijn.
De wet betaalbare huur heeft trouwens helemaal niets veranderd voor studentenwoningen (die hadden al een maximale huur per punten voor een kamer, die maximale huur is niet verlaagd), dus dat tekort en het vertrek van verhuurders daar is het zoveelste bewijs dat het niet aan de wet betaalbare huur ligt.
De belastingen zouden gewoon voor iedereen moeten worden afgeschaft en de sociale verhuur ook, zodat er weer vele miljoenen woningen vrijkomen in de vrije sector.quote:Op donderdag 15 januari 2026 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Eerst huurden deze mensen een woning.
Maar dat is zo exorbitant duur geworden dat kopen dus voordeliger is. Want je kunt het altijd weer verkopen.
Raakt ook een ander punt: deze expats betalen een veel voordeligere belasting. Namelijk maar 30%.
En kunnen dus met een zelfde bruto inkomen altijd overbieden.
Karremans komt vooral over als een popiejopie haantje met een ego, dat zal ook wel genoeg knetterenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:16 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen hopen D66, CDA en GLPvdA dat Yeşilgöz het kabinet in gaat: https://www.ad.nl/politie(...)et-in-gaan~a718e148/
Haar laten zitten zou denk ik echt onverstandig zijn. Maar wie is dan de nieuwe fractievoorzitter die wel kan overleggen met links? Heinen blijft denk ik op financiėn. Dus dat zal denk ik tussen Brekelmans en Karremans gaan? Wie verlaat er de ministerraad?
Van der Burg lijkt me voor een VVD fractievoorzitter van dit moment dan weer te links voor de VVD zelf, volgens mij zal die volgens de VVD te snel naar GLPvdA kijken ipv JA21.
Hij heeft in Rotterdam als lijsttrekker en vervolgens fractievoorzitter in een coalitie gezeten met GL, PvdA, D66, CDA en CU-SGP, in die tijd werd hij 'de nieuwe Rutte' genoemd qua manier van samenwerken.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Karremans komt vooral over als een popiejopie haantje met een ego, dat zal ook wel genoeg knetteren
Ok, dat geeft dan hoop. Ik vond 'm in die verkiezingscampagne en als minister vaak erg pedant overkomenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft in Rotterdam als lijsttrekker en vervolgens fractievoorzitter in een coalitie gezeten met GL, PvdA, D66, CDA en CU-SGP, in die tijd werd hij 'de nieuwe Rutte' genoemd qua manier van samenwerken.
Beetje wel hč.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 09:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok, dat geeft dan hoop. Ik vond 'm in die verkiezingscampagne en als minister vaak erg pedant overkomen
ah... functie-elders-oplossing bespreken tijdens een formatie..quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:16 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen hopen D66, CDA en GLPvdA dat Yeşilgöz het kabinet in gaat: https://www.ad.nl/politie(...)et-in-gaan~a718e148/
Haar laten zitten zou denk ik echt onverstandig zijn.
Dus corporaties moeten studentenhuizen, huizen voor ouderen, sociale huurwoningen en middenhuur bouwen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dus moeten corporaties ook gewoon studentenhuizen bouwen, zoals ze ook gewoon doen. Daar moeten geen particulieren die maximale huur voor zo min mogelijk inspanning en investering voor nodig zijn.
De wet betaalbare huur heeft trouwens helemaal niets veranderd voor studentenwoningen (die hadden al een maximale huur per punten voor een kamer, die maximale huur is niet verlaagd), dus dat tekort en het vertrek van verhuurders daar is het zoveelste bewijs dat het niet aan de wet betaalbare huur ligt.
Now I'm on a horse.quote:
De meningen daarover zijn vrij ambigue, het is niet voor niets dat men stond te protesteren bij de EK tegen de Wbh, alhoewel de LSVb dan wel weer vóór was.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:58 schreef Hanca het volgende:
Lijkt mij sowieso dat het invloed heeft op uitstroom? Denk wel dat gemeenteregels veel meer invloed hierop heeft.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:41 schreef nostra het volgende:
[..]
De meningen daarover zijn vrij ambigue, het is niet voor niets dat men stond te protesteren bij de EK tegen de Wbh, alhoewel de LSVb dan wel weer vóór was.
Paul Slettenhaar lijkt mij wel een strategische move.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 08:16 schreef Hanca het volgende:
Haar laten zitten zou denk ik echt onverstandig zijn. Maar wie is dan de nieuwe fractievoorzitter die wel kan overleggen met links? Heinen blijft denk ik op financiėn. Dus dat zal denk ik tussen Brekelmans en Karremans gaan? Wie verlaat er de ministerraad?
Van der Burg lijkt me voor een VVD fractievoorzitter van dit moment dan weer te links voor de VVD zelf, volgens mij zal die volgens de VVD te snel naar GLPvdA kijken ipv JA21.
Het krachtenveld is natuurlijk breder dan sec de Wbh. Anti-hospiteerregels komen bijvoorbeeld ook steeds meer in zwang, onder het mom van gelijke kansen uitkomsten, splitsingsvergunningen worden lastiger afgegeven, buitenlandse studenten blijven actief geworven worden en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:57 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Lijkt mij sowieso dat het invloed heeft op uitstroom? Denk wel dat gemeenteregels veel meer invloed hierop heeft.
Woningdelen wordt weer moeilijker gemaakt, en dan weer gemakkelijker, en dan weer moeilijker, waardoor men niet meer weet wat te verwachten en dus geen woningdelers meer wil.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Het krachtenveld is natuurlijk breder dan sec de Wbh. Anti-hospiteerregels komen bijvoorbeeld ook steeds meer in zwang, onder het mom van gelijke kansen uitkomsten, splitsingsvergunningen worden lastiger afgegeven, buitenlandse studenten blijven actief geworven worden en ga zo maar door.
Dat klinkt als erg nuttige kamervragen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
Ik keek net eens op twitter, wat je eigenlijk niet moet doen, en ik zag weer fraai politiek nieuws voorbij komen:
[ x ]
De haatbarbie die altijd voor gesloten grenzen pleit kan er kennelijk niet tegen wanneer grenzen gesloten blijken te zijn voor haar en de FvD gaat daar kamervragen over stellen.
Ik maar denken waarom ik de tweet in jouw post niet zie. Maar die wappie had ik kennelijk al geblockedquote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
Ik keek net eens op twitter, wat je eigenlijk niet moet doen, en ik zag weer fraai politiek nieuws voorbij komen:
[ x ]
De haatbarbie die altijd voor gesloten grenzen pleit kan er kennelijk niet tegen wanneer grenzen gesloten blijken te zijn voor haar en de FvD gaat daar kamervragen over stellen.
Ja ik kan hier zo van genieten. In je kont gebeten door je eigen praatjes. En dan met verhitte koppen stampvoeten. Genot.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Zeg het ook al ja. Maar goed, je loopt al lang genoeg mee om te weten dat iedereen die het niet met zulke types eens is, "links" is.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:51 schreef miss_sly het volgende:
Deze politiek duider heeft er wel echt verstand van:
[ twitter ]
CDA is verlinkst, D66 is knetterlinks en VVD heeft ook een behoorlijk linkse tak, ergo: we krijgen een links kabinet in plaats van het beloofde centrumrechtse kabinet.
Zie de kamervragen van collega haatbarbie:quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
Het erge is, dit gaat werken. Als je maar hard genoeg roept zal het electoraat in Nederland het Overton window met veel genoegen en veel plezier verschuiven. De schuld van links wordt nu al in de steigers gezet.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
CDA is verlinkst, D66 is knetterlinks en VVD heeft ook een behoorlijk linkse tak, ergo: we krijgen een links kabinet in plaats van het beloofde centrumrechtse kabinet.
Waarom zou er een rechts kabinet komen als er zo'n overweldigende linkse meerderheid is?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
NRCquote:Rond Yesilgöz is juist te horen dat Klaver zich volwassen moet gaan opstellen. Dinsdagavond begint Yesilgöz, gevraagd naar haar relatie met GroenLinks-PvdA, tegen NRC over een poster die „verspreid is vanuit GroenLinks-PvdA”. Ze bedoelt een poster van een pro-Palestijnse actiegroep waarop onder anderen zijzelf is afgebeeld met de tekst: „Zij kozen voor genocide. Wat kies jij?” Lijstduwers van GroenLinks-PvdA waren betrokken bij die groep. Oud-GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans wilde er geen excuus voor aanbieden en dat zit Yesilgöz nog steeds dwars. Niet ķk heb wat uit te leggen, lijkt Yesilgöz te zeggen, maar GroenLinks-PvdA.
Ah, en de overzijde steunt Hamas?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
NRC
[ afbeelding ]
Strikt genomen kozen zij voor massamoordenaars te steunen.
Geef toe, die poster is niet alleen onsmakelijk, maar ook nog eens gewoon een leugenachtige vorm van propaganda. Dat Yeşilgöz deze poster nog steeds hoog zit snap ik.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
NRC
[ afbeelding ]
steunen ze IRAN ?/quote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
NRC
[ afbeelding ]
Propaganda ?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geef toe, die poster is niet alleen onsmakelijk, maar ook nog eens gewoon een leugenachtige vorm van propaganda. Dat Yeşilgöz deze poster nog steeds hoog zit snap ik.
Maar The Rights Forum is toch geen GLPvdA? Het is nota bene opgericht door een CDAer (Van Agt) en een D66er als Brinkhorst zit of zat er ook bij, net als Van Mierlo vroeger.
Denk dat er ook een zeer sterke verontwaardiging zit in dat een democratisch westers land zo met de buren omgaat. Er zit natuurlijk een soort naļviteit in het hele break from history, vrede door handel en internationaal recht en bij Israėl, die toch hetzelfde moet denken, wringt dan de schoen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uberhaupt, die ziekelijke obsessie van extreem-links met Palestina.
Alsof het gros ook maar enige kennis van zaken heeft, niet geleid wordt door anti-westerse DEI deugkneuzen en Palestijns leed ze in de kern ook maar een reet interesseert.
Waren Palestijnen massaal orthodox christelijk en/of 'wit' geweest had het die hele sneue hobbyclub niets geļnteresseerd.. Cultuur-sensitieve zelfhatende Max en Johanna willen vooral even aangeven dat ze echt niet racistisch zijn.
Wil je links écht totaal slopen: hang vooral dat Pro-Pallie sentiment aan.
Steun jij hamas?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 22:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Propaganda ?
Je gaat toch niet suggeren dat het Hamas propaganda is ?
Ik snap dat Yesilgoz niet kan toegeven dat ze massamoordenaars steunt.
Maar dat doet ze wel.. Niet hardop, maar verkapt, door te zwijgen .
Je weet echt hoe je een oude Duitser blij kunt makenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 21:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
NRC
[ afbeelding ]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ede-gaza-sigrid-kaagquote:Witte Huis: Sigrid Kaag in nieuw op te richten ondersteunende raad voor vrede in Gaza
De Nederlandse oud-vicepremier en oud-VN-gezant Sigrid Kaag zit in een nieuw op te richten ondersteunende raad voor 'vrede, stabiliteit en welvaart' in Gaza, meldt het Witte Huis vrijdagavond in een verklaring. Deze raad moet het Palestijnse overgangsbestuur en de door Trump voorgezeten vredesraad voor Gaza ondersteunen.
https://www.whitehouse.go(...)d-the-gaza-conflict/quote:In support of the Office of the High Representative and the NCAG, a Gaza Executive Board is being established. The Board will help support effective governance and the delivery of best-in-class services that advance peace, stability, and prosperity for the people of Gaza. The appointed members are:
Steve Witkoff
Jared Kushner
Minister Hakan Fidan
Ali Al-Thawadi
General Hassan Rashad
Sir Tony Blair
Marc Rowan
Minister Reem Al-Hashimy
Nickolay Mladenov
Yakir Gabay
Sigrid Kaag
Hier uitgejouwd door alle schuimbekkende holbewoners.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:28 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ede-gaza-sigrid-kaag
Hoop dat ze daar goed haar expertise in kan zetten. Dit laat toch wel weer zien hoe groot haar internationale diplomatieke status is.
Van het Witte huis:
[..]
https://www.whitehouse.go(...)d-the-gaza-conflict/
Dat verketteren sloeg nergens op inderdaad, maar minister-zijn was ook niet bepaald haar forte. Dit soort posities wel.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 11:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hier uitgejouwd door alle schuimbekkende holbewoners.
Stompzinnigheid wordt op het schild gehesen, eruditie verketterd.
Arm land.
Laat die man alsjeblieft lekker blčren in Castricum en appgroepen, dat is echt nog van een lager niveau dan Geert.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Paul Slettenhaar lijkt mij wel een strategische move.
Je gaat hier geen antwoord op krijgen want dit is allemaal ideologisch gemotiveerd, niet rationeel. In de ogen van marxisten (en Hanca blijkbaar) zijn alle eigenaren van woningen die er niet zelf in wonen huisjesmelkers. Dan maakt het dus niet uit dat de middenhuur verdwijnt, want daar pak je die huisjesmelkers mee. Het gevolg is dus het verdedigen van een absurd slechte wet die een totaal ander doel had maar ook een voorspelbaar neveneffect.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus corporaties moeten studentenhuizen, huizen voor ouderen, sociale huurwoningen en middenhuur bouwen.
Dezelfde woningbouwcorporaties die nu volgens de branchevereniging 20 miljard tekort komen en tekortschieten in hun bouwverplichting (24.000 in plaats van 30.000 in 2025). Dezelfde corporaties die een verduuramingsverplichting hebben, waarbij voor de corporatie elke geļvesteerde euro 96 cent verliezen en dezelfde corporaties die momenteel gemiddeld 270.000 euro betalen voor een sociale huurwoning, alwaar ze (bij 4,2 % kapitaalkosten) ¤ 1200,- euro per maand huur moeten vragen, om alleen kostendekkend te zijn, terwijl er verwacht wordt dat deze woningen voor ¤ 680,- per maand verhuurd wordt.
Deze woningbouwcorporaties moeten, in een krappe woningmarkt, deze extra verplichtingen op gaan pakken. En nog voor ze hier aan beginnen moeten we blij zijn dat het enige alternatief waardoor mensen nog wel een huis kunnen huren moeilijker gemaakt wordt omdat het allemaal gemene huisjesmelkers zijn? Ik hoop dat dit in de toekomst de gewenste effecten heeft, maar tot die tijd lijkt het mij best wel klote voor al die huurders die iets zoeken in het al zo krappe middensegment.
Daarnaast vind ik het iets te gemakkelijk om alle particuliere verhuurders neer te zetten als ordinaire huisjesmelkers. Een groep mensen die qua 's lands waardering ergens vallen om en rond makelaars, mondkapje charlatan's en VVD fractieleidsters. Persoonlijk heb ik (n=1) altijd naar volle tevredenheid gehuurd en ben ik blij dat ik nu in een koopwoning woon.
Gevolg twee jaar later? Huurmarkt ingestort, huurprijzen en woningprijzen verder geėxplodeerd en alleen nog maar meer short term rentals om het verbod op AirBnB te omzeilen. Ondertussen weigert Spanje om te bouwen, waardoor het tekort alleen maar verder oploopt.quote:A law of 2023 allowed regional governments to impose rent controls where housing is scarce. In Catalonia, the only region to apply them fully, the main effect was to shrink the number of new rental contracts by almost a fifth as landlords pulled out.
Hahaquote:Op vrijdag 16 januari 2026 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Hmm... als een kerk leert dat homoseksuelen genezen moeten worden, lijkt het me dat de overheid DIRECT mag ingrijpen. Al helemaal als dat soort vergif op zondagsscholen wordt verkondigd.quote:Op woensdag 14 januari 2026 18:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier is ook scheiding van kerk en staat. Geen kerk die zich met de overheid en zelfs met een politieke partij bemoeit en ik hoop dat het ook zo blijft dat de overheid zich niet met de inhoud van de kerk gaat bemoeien (Onno Hoes moet even een reminder krijgen).
Slappe reactie van David van Weelquote:Op zaterdag 17 januari 2026 21:33 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/mathijsbouman.nl/post/3mcng2kjyus2w
"Optoppen" was toch het sleutelwoord?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
Conclusie voor de overheid: bouw gewoon meer huizen en bemoei je minder met wat voor soort huizen dat zijn. Oh, en laat meer hoogbouw toe.
quote:
Optoppen kan gewoon ja. Maar daadwerkelijk meer nieuwbouw hoogbouw is nog beter.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"Optoppen" was toch het sleutelwoord?
Lijkt me fantastisch voor een toekomst waarin constructies er achteraf niet op berekend waren.
Dat valt gewoon te modelleren, het is niet je neefje met zijn Duplo-toren.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 23:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"Optoppen" was toch het sleutelwoord?
Lijkt me fantastisch voor een toekomst waarin constructies er achteraf niet op berekend waren.
zozo ... de poetinpartij met wappieverleden stijgt en stijgt in de peilingen/quote:
Een zogenaamde Ratline.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:28 schreef Bluesdude het volgende:
Er moet een emigratiesubidie komen voor ranzig radicaal rechtse rakkers die naar Paraquay willen gaan, voor definitieve vestiging
quote:Op zondag 18 januari 2026 10:28 schreef Bluesdude het volgende:
Er moet een emigratiesubidie komen voor ranzig radicaal rechtse rakkers die naar Paraquay willen gaan, voor definitieve vestiging
Kijk het programma Wakker in Paraguay maar. Waar wappie Nederland een enclave gaat vormen in het 'vrije 'Paraguayquote:
Daar had Thierry toch Groningen voor geoormerkt?quote:Op zondag 18 januari 2026 11:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kijk het programma Wakker in Paraguay maar. Waar wappie Nederland een enclave gaat vormen in het 'vrije 'Paraguay
Of het domme klootjesvolk + onwetende jeugd gaan nu maar voor Rusland-proxypartij ipv Israel/Rusland-knuffelaarsquote:Op zondag 18 januari 2026 11:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
FvD heeft peil.nul geļnfiltreerd? Of gewoon weer een stijging in deze peiling gekocht?
Mag dat ook voor wereldvreemde radicaal linkse rakkers? Niets deugt toch al aan Nederland en het Westen dus wellicht kunnen ze beter hun heil elders zoeken. Ver weg van al dat koloniale, kapitalistische, toxisch masculiene, witte, patriarchale denken.quote:Op zondag 18 januari 2026 10:28 schreef Bluesdude het volgende:
Het Omdat-negerisme blijft een leitmotif in de Nederlandse politiek, meer is het niet.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
FvD heeft peil.nul geļnfiltreerd? Of gewoon weer een stijging in deze peiling gekocht?
Heel misschien zijn het dit soort uitspraken die ervoor zorgen dat progressief linkse partijen al jaren deplorabel uit de verkiezingen komen.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Of het domme klootjesvolk + onwetende jeugd gaan nu maar voor Rusland-proxypartij ipv Israel/Rusland-knuffelaars
Ik snap echt niet wat jij in POL meent te hebben te zoeken, met dit soort onzin uitspraken. Je weet net zoveel over linkse partijen en denkbeelden, als ik weet over de splitsing van atomen.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag dat ook voor wereldvreemde radicaal linkse rakkers? Niets deugt toch al aan Nederland en het Westen dus wellicht kunnen ze beter hun heil elders zoeken. Ver weg van al dat koloniale, kapitalistische, toxisch masculiene, witte, patriarchale denken.
Wordt een koude kermis natuurlijk, maar je hebt principes of niet.
Zit je hier nou users weg te jagen?quote:Op zondag 18 januari 2026 12:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat jij in POL meent te hebben te zoeken, met dit soort onzin uitspraken. Je weet net zoveel over linkse partijen en denkbeelden, als ik weet over de splitsing van atomen.
Omdat ik zelf links ben.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik snap echt niet wat jij in POL meent te hebben te zoeken, met dit soort onzin uitspraken. Je weet net zoveel over linkse partijen en denkbeelden, als ik weet over de splitsing van atomen.
Je kunt ook gewoon in Nederland blijven en ik een gemengd wonen project stappen.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag dat ook voor wereldvreemde radicaal linkse rakkers? Niets deugt toch al aan Nederland en het Westen dus wellicht kunnen ze beter hun heil elders zoeken. Ver weg van al dat koloniale, kapitalistische, toxisch masculiene, witte, patriarchale denken.
Wordt een koude kermis natuurlijk, maar je hebt principes of niet.
Nee, ik vraag hem om zelfreflectie te doen.quote:Op zondag 18 januari 2026 12:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zit je hier nou users weg te jagen?
Nou zeg.
Wil je Lego erbuiten houden? Het is geen Mattel hier. Dank.quote:Op zondag 18 januari 2026 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat valt gewoon te modelleren, het is niet je neefje met zijn Duplo-toren.
Lees anders gewoon beterquote:Op zondag 18 januari 2026 12:33 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Zit je hier nou users weg te jagen?
Nou zeg.
quote:Op zondag 18 januari 2026 12:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Of het domme klootjesvolk + onwetende jeugd gaan nu maar voor Rusland-proxypartij ipv Israel/Rusland-knuffelaars
Ik snap het ook niet. Wilders heeft het verknald, maar dat was al voor de verkiezingen. Liedewij is nergens echt te bekennen. De TikTok/jongerenhype rijdt Forum ook al jaren.quote:Op zondag 18 januari 2026 11:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Idem hier. Begrijp dat niet.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:16 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Wilders heeft het verknald, maar dat was al voor de verkiezingen. Liedewij is nergens echt te bekennen. De TikTok/jongerenhype rijdt Forum ook al jaren.
Nou ja, het is wel een categorie kiezers die constant op drift is. Er is wel een groep echt trouw aan de PVV maar die is niet zo heel groot.quote:Op zondag 18 januari 2026 15:26 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Idem hier. Begrijp dat niet.
Lijken me heel andere kiezerprofielen. Die van de PVV en FvD.
Waarbij ik de PVV boven FvD zou verkiezen, als er dan toch eentje groot moet zijn. Vind FvD veel enger en geslepener.
https://www.trouw.nl/poli(...)n-de-kamer~b28ad987/quote:De eerste voornemens van de aankomende coalitie bevallen vooral de rechterkant van de Kamer
De linkse oppositie is nu al niet blij met de eerste wapenfeiten van de aanstaande coalitie. Zo willen D66, CDA en VVD bijvoorbeeld hogere bonussen voor de bankensector.
D66 moet nog heel veel rare dingen doen voordat D66 stemmers zich net zo bedrogen (kunnen) voelen als de PVV stemmers bij de vorige verkiezingen en tijdens het Kabinet Schoof.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:52 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Voelen de linkse mensen die op D66 gestemd hebben zich al een beetje bedrogen?
Economisch is D66 helaas te rechts voor mij , teveel richting VVD en daarom zal ik daar ook nooit op stemmen en juich ik nog niet echt bij dit nieuwe kabinetquote:Op zondag 18 januari 2026 21:55 schreef Perrin het volgende:
D66 is centrum-rechts wat betreft economisch beleid, makker.
Go Jetten
Ja. Inderdaad. Op Ontwikkelingsgeld bezuinigen en gewoon het PVV beleid daarin doorzetten.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:55 schreef Perrin het volgende:
D66 is centrum-rechts wat betreft economisch beleid, makker.
Go Jetten
Dat kan ik me heel goed voorstellen.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Economisch is D66 helaas te rechts voor mij , teveel richting VVD en daarom zal ik daar ook nooit op stemmen en juich ik nog niet echt bij dit nieuwe kabinet
Ja dat snap ik. Voor Links valt er weinig te juichen vooralsnog.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Economisch is D66 helaas te rechts voor mij , teveel richting VVD en daarom zal ik daar ook nooit op stemmen en juich ik nog niet echt bij dit nieuwe kabinet
Sorry?quote:Op zondag 18 januari 2026 22:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Voor Links valt er weinig te juichen vooralsnog.
Hopen dat D66 en CDA op sociaal vlak er wat uit weten te slepen met steun van Links.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |