abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219847503
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 07:58 schreef Hanca het volgende:
De wet betaalbare huur heeft trouwens helemaal niets veranderd voor studentenwoningen (die hadden al een maximale huur per punten voor een kamer, die maximale huur is niet verlaagd), dus dat tekort en het vertrek van verhuurders daar is het zoveelste bewijs dat het niet aan de wet betaalbare huur ligt.
De meningen daarover zijn vrij ambigue, het is niet voor niets dat men stond te protesteren bij de EK tegen de Wbh, alhoewel de LSVb dan wel weer vóór was.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_219847642
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 10:41 schreef nostra het volgende:

[..]
De meningen daarover zijn vrij ambigue, het is niet voor niets dat men stond te protesteren bij de EK tegen de Wbh, alhoewel de LSVb dan wel weer vóór was.
Lijkt mij sowieso dat het invloed heeft op uitstroom? Denk wel dat gemeenteregels veel meer invloed hierop heeft.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 10:59:21 #228
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219847668
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 08:16 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen hopen D66, CDA en GLPvdA dat Yeşilgöz het kabinet in gaat: https://www.ad.nl/politie(...)et-in-gaan~a718e148/

Haar laten zitten zou denk ik echt onverstandig zijn. Maar wie is dan de nieuwe fractievoorzitter die wel kan overleggen met links? Heinen blijft denk ik op financiën. Dus dat zal denk ik tussen Brekelmans en Karremans gaan? Wie verlaat er de ministerraad?

Van der Burg lijkt me voor een VVD fractievoorzitter van dit moment dan weer te links voor de VVD zelf, volgens mij zal die volgens de VVD te snel naar GLPvdA kijken ipv JA21.

Paul Slettenhaar lijkt mij wel een strategische move.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219847678
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 10:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Lijkt mij sowieso dat het invloed heeft op uitstroom? Denk wel dat gemeenteregels veel meer invloed hierop heeft.
Het krachtenveld is natuurlijk breder dan sec de Wbh. Anti-hospiteerregels komen bijvoorbeeld ook steeds meer in zwang, onder het mom van gelijke kansen uitkomsten, splitsingsvergunningen worden lastiger afgegeven, buitenlandse studenten blijven actief geworven worden en ga zo maar door.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  Moderator vrijdag 16 januari 2026 @ 11:03:23 #230
5428 crew  miss_sly
pi_219847718
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Het krachtenveld is natuurlijk breder dan sec de Wbh. Anti-hospiteerregels komen bijvoorbeeld ook steeds meer in zwang, onder het mom van gelijke kansen uitkomsten, splitsingsvergunningen worden lastiger afgegeven, buitenlandse studenten blijven actief geworven worden en ga zo maar door.
Woningdelen wordt weer moeilijker gemaakt, en dan weer gemakkelijker, en dan weer moeilijker, waardoor men niet meer weet wat te verwachten en dus geen woningdelers meer wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 16 januari 2026 @ 12:12:01 #231
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219848172
Ik keek net eens op twitter, wat je eigenlijk niet moet doen, en ik zag weer fraai politiek nieuws voorbij komen:

twitter

De haatbarbie die altijd voor gesloten grenzen pleit kan er kennelijk niet tegen wanneer grenzen gesloten blijken te zijn voor haar en de FvD gaat daar kamervragen over stellen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 16 januari 2026 @ 12:18:43 #232
375570 crew  Cyan9
pi_219848237
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:12 schreef xpompompomx het volgende:
Ik keek net eens op twitter, wat je eigenlijk niet moet doen, en ik zag weer fraai politiek nieuws voorbij komen:

[ x ]

De haatbarbie die altijd voor gesloten grenzen pleit kan er kennelijk niet tegen wanneer grenzen gesloten blijken te zijn voor haar en de FvD gaat daar kamervragen over stellen.
Dat klinkt als erg nuttige kamervragen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_219848306
quote:

[ x ]

Ik maar denken waarom ik de tweet in jouw post niet zie. Maar die wappie had ik kennelijk al geblocked :')
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 16 januari 2026 @ 12:46:24 #234
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219848433
quote:

[ x ]

Ja ik kan hier zo van genieten. In je kont gebeten door je eigen praatjes. En dan met verhitte koppen stampvoeten. Genot.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator vrijdag 16 januari 2026 @ 12:51:16 #235
5428 crew  miss_sly
pi_219848479
Deze politiek duider heeft er wel echt verstand van:

twitter

CDA is verlinkst, D66 is knetterlinks en VVD heeft ook een behoorlijk linkse tak, ergo: we krijgen een links kabinet in plaats van het beloofde centrumrechtse kabinet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 16 januari 2026 @ 12:57:16 #236
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219848527
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[ twitter ]

CDA is verlinkst, D66 is knetterlinks en VVD heeft ook een behoorlijk linkse tak, ergo: we krijgen een links kabinet in plaats van het beloofde centrumrechtse kabinet.
Zeg het ook al ja. Maar goed, je loopt al lang genoeg mee om te weten dat iedereen die het niet met zulke types eens is, "links" is.

Wat loopt ze moeilijk trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 16-01-2026 13:06:18 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219848592
quote:

[ x ]

Zie de kamervragen van collega haatbarbie:
https://fvd.nl/nieuws/eva(...)vd-stelt-kamervragen

De FvD staat toch vooraan bij het roepen dat haatimans niet mogen spreken in Nederland ?
Hoezo verdedigen ze de vrije meningsuiting ?
  vrijdag 16 januari 2026 @ 19:40:10 #238
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219851667
quote:

[ twitter ]

Het erge is, dit gaat werken. Als je maar hard genoeg roept zal het electoraat in Nederland het Overton window met veel genoegen en veel plezier verschuiven. De schuld van links wordt nu al in de steigers gezet.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 19:56:58 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219851963
quote:

[ twitter ]

Waarom zou er een rechts kabinet komen als er zo'n overweldigende linkse meerderheid is?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219852937
quote:
Rond Yesilgöz is juist te horen dat Klaver zich volwassen moet gaan opstellen. Dinsdagavond begint Yesilgöz, gevraagd naar haar relatie met GroenLinks-PvdA, tegen NRC over een poster die „verspreid is vanuit GroenLinks-PvdA”. Ze bedoelt een poster van een pro-Palestijnse actiegroep waarop onder anderen zijzelf is afgebeeld met de tekst: „Zij kozen voor genocide. Wat kies jij?” Lijstduwers van GroenLinks-PvdA waren betrokken bij die groep. Oud-GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans wilde er geen excuus voor aanbieden en dat zit Yesilgöz nog steeds dwars. Niet ík heb wat uit te leggen, lijkt Yesilgöz te zeggen, maar GroenLinks-PvdA.
NRC

Strikt genomen kozen zij voor massamoordenaars te steunen.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 21:56:49 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219853452
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 21:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
NRC
[ afbeelding ]

Ah, en de overzijde steunt Hamas?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219853513
quote:

[..]
NRC
[ afbeelding ]

Geef toe, die poster is niet alleen onsmakelijk, maar ook nog eens gewoon een leugenachtige vorm van propaganda. Dat Yeşilgöz deze poster nog steeds hoog zit snap ik.

Maar The Rights Forum is toch geen GLPvdA? Het is nota bene opgericht door een CDAer (Van Agt) en een D66er als Brinkhorst zit of zat er ook bij, net als Van Mierlo vroeger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:03:18 #243
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219853526
Uberhaupt, die ziekelijke obsessie van extreem-links met Palestina.

Alsof het gros ook maar enige kennis van zaken heeft, niet geleid wordt door anti-westerse DEI deugkneuzen en Palestijns leed ze in de kern ook maar een reet interesseert.

Waren Palestijnen massaal orthodox christelijk en/of 'wit' geweest had het die hele sneue hobbyclub niets geïnteresseerd.. Cultuur-sensitieve zelfhatende Max en Johanna willen vooral even aangeven dat ze echt niet racistisch zijn.

Wil je links écht totaal slopen: hang vooral dat Pro-Pallie sentiment aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 januari 2026 @ 22:07:09 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219853567
quote:

[..]
NRC
[ afbeelding ]

steunen ze IRAN ?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219854146
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geef toe, die poster is niet alleen onsmakelijk, maar ook nog eens gewoon een leugenachtige vorm van propaganda. Dat Yeşilgöz deze poster nog steeds hoog zit snap ik.

Maar The Rights Forum is toch geen GLPvdA? Het is nota bene opgericht door een CDAer (Van Agt) en een D66er als Brinkhorst zit of zat er ook bij, net als Van Mierlo vroeger.
Propaganda ?
Je gaat toch niet suggeren dat het Hamas propaganda is ?
Ik snap dat Yesilgoz niet kan toegeven dat ze massamoordenaars steunt.
Maar dat doet ze wel.. Niet hardop, maar verkapt, door te zwijgen .
pi_219854360
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Uberhaupt, die ziekelijke obsessie van extreem-links met Palestina.

Alsof het gros ook maar enige kennis van zaken heeft, niet geleid wordt door anti-westerse DEI deugkneuzen en Palestijns leed ze in de kern ook maar een reet interesseert.

Waren Palestijnen massaal orthodox christelijk en/of 'wit' geweest had het die hele sneue hobbyclub niets geïnteresseerd.. Cultuur-sensitieve zelfhatende Max en Johanna willen vooral even aangeven dat ze echt niet racistisch zijn.

Wil je links écht totaal slopen: hang vooral dat Pro-Pallie sentiment aan.
Denk dat er ook een zeer sterke verontwaardiging zit in dat een democratisch westers land zo met de buren omgaat. Er zit natuurlijk een soort naïviteit in het hele break from history, vrede door handel en internationaal recht en bij Israël, die toch hetzelfde moet denken, wringt dan de schoen.
  vrijdag 16 januari 2026 @ 23:40:34 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219854363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 22:59 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Propaganda ?
Je gaat toch niet suggeren dat het Hamas propaganda is ?
Ik snap dat Yesilgoz niet kan toegeven dat ze massamoordenaars steunt.
Maar dat doet ze wel.. Niet hardop, maar verkapt, door te zwijgen .
Steun jij hamas?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219854470
quote:

[..]
NRC
[ afbeelding ]

Je weet echt hoe je een oude Duitser blij kunt maken O+
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zaterdag 17 januari 2026 @ 11:28:28 #249
236264 crew  capricia
pi_219856031
quote:
Witte Huis: Sigrid Kaag in nieuw op te richten ondersteunende raad voor vrede in Gaza

De Nederlandse oud-vicepremier en oud-VN-gezant Sigrid Kaag zit in een nieuw op te richten ondersteunende raad voor 'vrede, stabiliteit en welvaart' in Gaza, meldt het Witte Huis vrijdagavond in een verklaring. Deze raad moet het Palestijnse overgangsbestuur en de door Trump voorgezeten vredesraad voor Gaza ondersteunen.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ede-gaza-sigrid-kaag

Hoop dat ze daar goed haar expertise in kan zetten. Dit laat toch wel weer zien hoe groot haar internationale diplomatieke status is.

Van het Witte huis:
quote:
In support of the Office of the High Representative and the NCAG, a Gaza Executive Board is being established. The Board will help support effective governance and the delivery of best-in-class services that advance peace, stability, and prosperity for the people of Gaza. The appointed members are:

Steve Witkoff
Jared Kushner
Minister Hakan Fidan
Ali Al-Thawadi
General Hassan Rashad
Sir Tony Blair
Marc Rowan
Minister Reem Al-Hashimy
Nickolay Mladenov
Yakir Gabay
Sigrid Kaag
https://www.whitehouse.go(...)d-the-gaza-conflict/
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 17 januari 2026 @ 11:36:51 #250
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219856057
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 11:28 schreef capricia het volgende:

[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ede-gaza-sigrid-kaag

Hoop dat ze daar goed haar expertise in kan zetten. Dit laat toch wel weer zien hoe groot haar internationale diplomatieke status is.

Van het Witte huis:
[..]
https://www.whitehouse.go(...)d-the-gaza-conflict/
Hier uitgejouwd door alle schuimbekkende holbewoners.

Stompzinnigheid wordt op het schild gehesen, eruditie verketterd.

Arm land. :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')