En gaan ze met jullie uit eten?quote:Op zondag 11 januari 2026 19:01 schreef sigme het volgende:
Zo, aangekomen op de bestemming, een B&B op 6km van onze casa. Min of meer bij mensen in huis (een Candeese en een Nederlander), maar genoeg privacy. En eigen sanitair. En ik mocht een biertje van ze bietsen
er ligt nog genoeg ook.. maar de wegen zijn nu iig vrij.. benieuwd wat het morgen isquote:Op zondag 11 januari 2026 21:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heerlijk; die sneeuw maakt het landschap zo mooi
Dit.quote:Op zondag 11 januari 2026 21:53 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben ook wel klaar met die gladheid eigenlijk. Hoop dat het morgenochtend een beetje te doen is.
Helemaal dit dus. Ik kan niet goed lopen, durf nu niet te fietsen ook. Dus huisgebonden.quote:Op zondag 11 januari 2026 21:53 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben ook wel klaar met die gladheid eigenlijk. Hoop dat het morgenochtend een beetje te doen is.
🥶🥶🥶🥶🥶quote:Op zondag 11 januari 2026 22:18 schreef flipsen het volgende:
Koud he? Wat is het koud he?
[ afbeelding ]
Met dat weer zou ik ook grotendeels binnen blijvenquote:Op zondag 11 januari 2026 22:18 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik duik NU even het zwembad in met Willem en over 1,5 uur een padel-toernooitje. Binnen...quote:Op zondag 11 januari 2026 22:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Met dat weer zou ik ook grotendeels binnen blijven
Het is 9 graden op de slaapkamerquote:Op zondag 11 januari 2026 22:18 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, da’s echt wel heel frisquote:Op zondag 11 januari 2026 22:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is 9 graden op de slaapkamer
Ik wil ditquote:Op zondag 11 januari 2026 22:18 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is idd echt voor de verhuurder. Wij bellen/mailen ook voor dat soort dingen. Ook voor het verhelpen van schimmel etc zijn ze zonder morren geweest. Nu moet nog de muur van badkamer naar logeerkamer waar het heel vochtig is geweest en de muur gewoon afbrokkelt. Maar dat moet eerst drogen.quote:Op zondag 11 januari 2026 23:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is wel heel koud jahier 16, ventilatierooster beetje open en vloerverwarming klein beetje aan zodat het niet veel frisser wordt.
Sollicitatiebrief is geschreven en naar vriendin gestuurd voor feedback, cv helemaal bijgewerkt en hetzelfde. Daarna nog wat allerlaatste aanpassingen aan de slides voor presentatie voor afdelingsmanagement morgen. Nu nog even afschakelen, ik luister momenteel nog naar een hoge-tonen-concert. Wordt vanzelf zachter als ik wat ontspantijd heb gehad. Dus kattenfilmpjes it is. En dan morgen 9.30 presentatie, en hooopelijk inderdaad tussen 10-12 eindelijk iemand voor de lekkage. En dan duim ik heel hard dat hij snel kan zien waar het probleem zit én het ook meteen of op korte termijn kan fixen. En dat het dan daarna snel een keer even een uurtje of twee goed hard regent als ik binnen en thuis ben zodat ik zeker weet dat het ook écht gefixt is dit keer.
En dan eens kijken wat ik moet met de vlekken op badkamerplafond. Na tig keer kleiner en groter stuk nat en weer opdrogen zitten er nu wel echt vrij veel van die vieze bruine kringen van steeds de rand van de plek die weer is opgedroogd. Ik vind eigenlijk dat verhuurder moet regelen dat dat weer netjes gemaakt wordt, want gevolgschade vd lekkage dus in principe zouden zij dat gewoon van opstalverzekering moeten kunnen doen. Maar eens kijken hoe zij daarover denken. Maar eerst maar eens zeker weten dat het echt opgelost is voordat wie dan ook daarmee aan de slag gaat.
We ontbijten samenquote:
Dat is but. Had je iets leuks gepland?quote:Op maandag 12 januari 2026 09:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een vrije dag vandaag, mijn auto start niet.
Ik moest naar mijn werk en daarna boodschappen doen. Maar ik krijg de dag altijd wel gevuld gelukkig.quote:Op maandag 12 januari 2026 09:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is but. Had je iets leuks gepland?
Vandaag voelt een week té vroeg als Blue Monday.
De nieuwe ?quote:Op maandag 12 januari 2026 09:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oow ik dacht dat je al eentje gescoord hadquote:Op maandag 12 januari 2026 10:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb nog geen nieuwe. We kijken nog heel even verder naar een uitgebreidere ix20
We kwamen er achter dat er voor hetzelfde geld uitgebreidere modellen bestaan dus we wachten nog even tot er iets leuks voorbij komt.quote:Op maandag 12 januari 2026 10:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow ik dacht dat je al eentje gescoord had
Die van mij was ook even Rrrrrrrrenaultquote:Op maandag 12 januari 2026 09:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
quote:Op maandag 12 januari 2026 10:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
www.tipica-reizen.nl en dan neem ik jou en Mrs. V nog mee uit eten ook
Of je nou wil of niet
Is er ook een "Iedere dag bbq" arrangement ?quote:Op maandag 12 januari 2026 10:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
www.tipica-reizen.nl en dan neem ik jou en Mrs. V nog mee uit eten ook
Of je nou wil of niet
Dat moet vanavond ook nog evenquote:
Hij wordt woensdag op gehaald dus dacht hop het huis uit.quote:
Hij moet hier woensdag bij de school liggen; ik mik m daar denk ik dinsdagavond wel even neer.quote:Op maandag 12 januari 2026 12:23 schreef Goitske het volgende:
[..]
Hij wordt woensdag op gehaald dus dacht hop het huis uit.
Iemand hier zei ja doen we vanavond wel. Nou dat we is toch meestal ik met dit soort dingen dus ik heb hem nu buiten staan
Het wordt hier bij huis op gehaald je moet alleen even kijken waar je woont wanneer ze komenquote:Op maandag 12 januari 2026 12:25 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hij moet hier woensdag bij de school liggen; ik mik m daar denk ik dinsdagavond wel even neer.
Dat is hartstikke zielig!quote:Op maandag 12 januari 2026 14:46 schreef derLudolf het volgende:
Het algoritme liet me "Dachsschinken" zien. Ik las Dach Schinken want het leek op nagelhout. Gedroogde runderhaas, die naam dankt het omdat de stukken aan een spijker aan een gebint werden gehangen te drogen. "Dak ham" vond ik dan ook wel een logische naam.
Maar ik miste een S. Het ging dus om vlees van een das. Dure delicatesse naar het schijnt
quote:Op maandag 12 januari 2026 14:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Pffff moeilijk gesprek en nauwelijks kunnen helpen.
Ook lastig om te kijken, ze had een baby in een doek op haar rug en wiegde het. Heel schattig maar ik werd en draaierig van
Yes. En het liep allemaal een beetje anders.quote:Op maandag 12 januari 2026 11:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Is er al iemand geweest @:vlindertje89 ?
Ik had ongeveer 61 foto's van tussen 1 januari en nuquote:Op maandag 12 januari 2026 18:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje zeg, wat sneu ook voor die man van de diefstal![]()
Misschien die volgende keer niet de ventilator erop zetten maar zo laten dat het echt nat is. Een vriend heeft ooit, omdat hij bang was dat de aannemer hem niet zou geloven, zelfs nog met een plantenspuit op een natte plek gespoten (andere lekkage)
Niks lekkerder dan je kind stil wiegen in een doekquote:
Dat het voor moeder en kind fijn is snap ik, maar ik had een hoofd in beeld dat leek op zo’n hondje dat mensen vroeger op de hoedenplank in de auto hadden staanquote:Op maandag 12 januari 2026 18:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niks lekkerder dan je kind stil wiegen in een doek
Door jou denk ik er de hele tijd aan dat ik ook met mijn dak dingen moet doen wegens natte plek.quote:Op maandag 12 januari 2026 18:54 schreef vlindertje89 het volgende:
En ik heb liever dat het zo droog mogelijk is
Ik maak altijd teveel satésaus, juist om in te vriezenquote:Op maandag 12 januari 2026 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Gezellige buurt @:vlindertje89balen dat je eigenlijk nog geen steek bent opgeschoten
![]()
Onlangs ging het over citroenrasp, eiwit en wijn die prima ingevroren kunnen worden. Inmiddels zitten al een aantal dingen in de vriezer en morgen komt daar kookroom bij. Heeft er iemand ervaring met satesaus invriezen? De porie-verpakking van Verstegen is duur en niet lekker. En eigenlijk een te kleine portie
Donderdag ga ik weer naar en met vrienden in Normandië (jaja @:flipsen @:Vanyel bij die B&B eet je gewoon drie maaltijden per dag mee) en ik wou kniepertjes meenemen. En die vanavond bakken. Daarvoor moet ik vier eieren hebben, die ik eigenlijk 'altijd' haal bij de overburen (gemengd bedrijf met vrije uitloop leghennen) maar de hadden nog maar drie. Hopen dat de dames morgen beter hun best gaan doen.
Nog een weekje. En het zit vandaag ook vooral in mijn hoofd. Ik ben de belangrijkste dingen in het boek aan het markeren en zelfs dat denk ik dan fout te doenquote:Op maandag 12 januari 2026 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Je hebt toch nog een paar dagen @:sarabi ? Zie het als een generale, die moet verkeerd gaan
quote:Op maandag 12 januari 2026 18:54 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
@:Saeabizulke dagen gebeuren. Hopelijk is morgen een betere dag en heb je minder negatieve gedachten! Ik kan wel zeggen dat het vast allemaal meevalt en zo, maar ik weet ook dat op zulke dagen dat toch niet echt binnenkomt
![]()
Ik had een natte plek en dat bleek te komen door de aircomontage. Dat probleem is hersteld en toen heb im lopen leuren om geld voor potentiëel herstel. Dat heb ik gekregen maar in heb nog 0 motivatie voor dat herstel. Het zit ook niet enorm in het zicht. Dus "dingen moeten met" is ook maar relatiefquote:Op maandag 12 januari 2026 19:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Door jou denk ik er de hele tijd aan dat ik ook met mijn dak dingen moet doen wegens natte plek.
Maar ik huur niet
Je zal het vast wel eens gemeld hebben, maar ik heb gemist waarvoor je studeert.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nog een weekje. En het zit vandaag ook vooral in mijn hoofd. Ik ben de belangrijkste dingen in het boek aan het markeren en zelfs dat denk ik dan fout te doen![]()
Praktijk gaat ook nog niet 100% van de 5 keer oefenen heb ik 3x genoeg punten gehaald. Sommige bieren hebben echt niets herkenbaars voor me. Maar soms maak ik ook domme fouten en als ik dat an elimineren dan komt het denk ik wel goed.
Niveau 1 van biersommelierquote:Op maandag 12 januari 2026 19:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je zal het vast wel eens gemeld hebben, maar ik heb gemist waarvoor je studeert.
Bier sommelier of een andere drank-/alcohol gerelateerde studie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had al zo'n vermoeden, gezien je uit de hand gelopen hobby.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niveau 1 van biersommelierpas na niveau 3 mag je je echt biersommelier noemen.
Nu zijn niveau 2 en 3 zo duur dat ik dat sowieso niet ga doen
Wel een hele leuke afspraak om 16.00!quote:Op maandag 12 januari 2026 19:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik had eem natte plek en dat bleek te komen door de aircomontage. Dat probleem is hersteld en toen heb im lopen leuren om geld voor potentiëel herstel. Dat heb ik gekregen maar in heb nog 0 motivatie voor dat herstel. Het zit ook niet enorm in het zicht. Dus "dingen moeten met" is ook maar relatief![]()
Werkdag van 8.45 tot 18.30 met géén afspraken tussen 13 en 15 uur. En door naar een peuter die niet wil opruimen en een puber die overboord moet. Ik snap mn mini-sabbatical wel(ik heb collega's die er passief agressief over doen. Tja).
Ja, dat is dan wel een nadeel van huizenbezitter zijn. Waar zit de natte plek? Echt alleen bij je dak of ook in een kamer oid op plafond? Kan me voorstellen dat dat ook uit maakt voor in hoeverre je urgentie voelt haha.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Door jou denk ik er de hele tijd aan dat ik ook met mijn dak dingen moet doen wegens natte plek.
Maar ik huur niet
Niveau 1 heeft ook nog wel genoeg aanzien en ook wat financiële voordelen dus het zou wel fijn zijn als ik het zou halen.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had al zo'n vermoeden, gezien je uit de hand gelopen hobby.
Maar zonde dat je het vervolg niet wil/kan doen.
Nu maak je je druk voor een straks semi-onafgemaakte studie…
OK, niet helemaal nutteloos dus.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niveau 1 heeft ook nog wel genoeg aanzien en ook wat financiële voordelen dus het zou wel fijn zijn als ik het zou halen.
Je moet gewoon meer en beter bier drinken dan haal je dat examen zonder te studeren.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niveau 1 heeft ook nog wel genoeg aanzien en ook wat financiële voordelen dus het zou wel fijn zijn als ik het zou halen.
Dat sowiesoquote:Op maandag 12 januari 2026 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wel een hele leuke afspraak om 16.00!![]()
Wat kinderachtig, passief agressief over mini-sabbatical.. gewoon jaloers![]()
Irritant wel van natte plek daar!
Mijn plafond in badkamer in de hoek boven bad ziet er inmiddels zo uit:
[ afbeelding ]
Dus daar moet ik wel echt iets mee. Als het straks écht droog is en blijft dan
[..]
Ja, dat is dan wel een nadeel van huizenbezitter zijn. Waar zit de natte plek? Echt alleen bij je dak of ook in een kamer oid op plafond? Kan me voorstellen dat dat ook uit maakt voor in hoeverre je urgentie voelt haha.
Bij mij zit het ook dichtbij de leidingen naar beneden, dus ik wil het bij voorkeur niet daar weer vochtig hebben, wat betekent veel ventileren, en dat is irritant. En voor het badkamer plafond dus ook liever niet nog meer smerigheid. Dus dat maakt de urgentie wel vrij groot voelen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boven is vanochtend, onder is ruim halfuur geleden.
quote:
Jaquote:Op maandag 12 januari 2026 21:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Dar moest ik van de week aan denken, hoe dat nou was afgelopen, maar helemaal goed dus
Het hielp vandaag in elk geval welquote:Op maandag 12 januari 2026 21:24 schreef sigme het volgende:
Wat goed @:vlindertje89
Helpt dat nu ook voorlopig weer voor je werkplezier?
Mja mijn moeten is dat er een vochtige balk is, in de slaapkamer maar achter de sauna dus gedoe om bij te komen en ws te kleine klus voor een beetje dakman dus moeilijk moeilijk maar wel nog best niet hersteld dus.quote:Op maandag 12 januari 2026 19:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik had een natte plek en dat bleek te komen door de aircomontage. Dat probleem is hersteld en toen heb im lopen leuren om geld voor potentiëel herstel. Dat heb ik gekregen maar in heb nog 0 motivatie voor dat herstel. Het zit ook niet enorm in het zicht. Dus "dingen moeten met" is ook maar relatief![]()
Waren ze te onkundig om er een voor zichzelf te regelen?quote:Werkdag van 8.45 tot 18.30 met géén afspraken tussen 13 en 15 uur. En door naar een peuter die niet wil opruimen en een puber die overboord moet. Ik snap mn mini-sabbatical wel(ik heb collega's die er passief agressief over doen. Tja).
Jouw nat is veel erger dan mijn natquote:Op maandag 12 januari 2026 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:
quote:Op maandag 12 januari 2026 19:52 schreef Clubsoda het volgende:
Werkdag van 8.45 tot 18.30 met géén afspraken tussen 13 en 15 uur. En door naar een peuter die niet wil opruimen en een puber die overboord moet. Ik snap mn mini-sabbatical wel(ik heb collega's die er passief agressief over doen. Tja).
Ahh dat is ook wel een heftiger plek dan hier.quote:Op maandag 12 januari 2026 20:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wel een hele leuke afspraak om 16.00!![]()
Wat kinderachtig, passief agressief over mini-sabbatical.. gewoon jaloers![]()
Irritant wel van natte plek daar!
Mijn plafond in badkamer in de hoek boven bad ziet er inmiddels zo uit:
[ afbeelding ]
[..]
Ja, dat is dan wel een nadeel van huizenbezitter zijn. Waar zit de natte plek? Echt alleen bij je dak of ook in een kamer oid op plafond? Kan me voorstellen dat dat ook uit maakt voor in hoeverre je urgentie voelt haha.
Bij mij zit het ook dichtbij de leidingen naar beneden, dus ik wil het bij voorkeur niet daar weer vochtig hebben, wat betekent veel ventileren, en dat is irritant. En voor het badkamer plafond dus ook liever niet nog meer smerigheid. Dus dat maakt de urgentie wel vrij groot voelen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boven is vanochtend, onder is ruim halfuur geleden.
Thanks! Ga ik zeker doen.quote:Op maandag 12 januari 2026 22:19 schreef Blues het volgende:
Komt wel goed @:sarabi heb vertrouwen in jezelf en ff een rondje lopen en voor je uit staren tussen het leren door geeft ook weer wat ruimte.
Mijn ouders hebben 2 stel super goede vrienden over gehouden aan vakanties! Echt zulke leuke mensen. Van één daarvan hebben we donderdag een uitvaartquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben ook altijd zo verbaasd over mensen die met nieuwe vrienden thuiskomen van vakantie..
Ik vind het al knap sociaal dat ik met de man wil praten als ik met mn drankje in de zon lig.
Mijn schoonouders hebben dat ook. Kennen ook een hele lading mensen en weten ook allemaal van elkaar wanneer ze terug gaan naar dat vakantie adres. Ik zou serieus boeken als ik zeker wist dat ze er allemaal niet warenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben ook altijd zo verbaasd over mensen die met nieuwe vrienden thuiskomen van vakantie..
Ik vind het al knap sociaal dat ik met de man wil praten als ik met mn drankje in de zon lig.
Ik zou er niet aan moeten denkenquote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:03 schreef Goitske het volgende:
[..]
Mijn schoonouders hebben dat ook. Kennen ook een hele lading mensen en weten ook allemaal van elkaar wanneer ze terug gaan naar dat vakantie adres. Ik zou serieus boeken als ik zeker wist dat ze er allemaal niet waren
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:36 schreef Blues het volgende:
@:flipsen en @:sigme![]()
Blues in AI / laat hier zien hoe jij een bepaalde user voor je ziet
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:03 schreef Goitske het volgende:
[..]
Mijn schoonouders hebben dat ook. Kennen ook een hele lading mensen en weten ook allemaal van elkaar wanneer ze terug gaan naar dat vakantie adres. Ik zou serieus boeken als ik zeker wist dat ze er allemaal niet waren
Ik ben heel sociaal maar op vakantie vooral op mezelfquote:Op dinsdag 13 januari 2026 13:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar ik ben dus ook niet sociaal he, alleen in deze setting kennelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |