abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 11:55:38 #151
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219787518
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:52 schreef Gripper het volgende:

[..]
Nee dat was Dixie Dancercourt.
I Know ;)
quote:
( Ik heb een paar jaar geleden een ski expeditie op Groenland ondersteund als basecamp manager vanuit Nederland, vandaar dat ik het wel ken :) )
Oh cool! :)
quote:
Maar als de situatie blijft zoals ie nu is en er feitelijk nog geen negatief reisadvies voor groenland is, dan kan je toch gewoon via Ijsland naar de westkust vliegen met SAS, en dan vanaf de oostkust ook weer naar Reykjavik terug? Heb je niks met de Amerikaanse douane te maken.
Nu nog niet nee, maar ik hoop het in 2027 of '28 te kunnen doen. Hoop dus dat dat nog steeds zo is.

Ben overigens al een paar x eerder op Groenland geweest, maar toen vloog ik van Reykjavik naar Kulusuk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219787529
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Eigenlijk zou de beste oplossing zijn: een Nexit. Zodat we alleen onze eigenste vrijheid, welvaart en toekomst hoeven te beheren. Toch?

Want hoe link zou het kunnen zijn om bondgenoot te blijven van bijvoorbeeld Hongarije, Slowakije, Tsjechië, Polen? ... landen die regelmatig of onregelmatig - en niet allemaal tegelijk - blijk geven van:
a. gemene zaken te willen doen met Poetin.
b. enorm ingenomen te zijn met Trump.
c. niets te maken willen hebben met 'onze' normen en waarden van vrijheid en gelijkheid, en een democratische rechtsstaat.

Ik denk wel wat je moet oppassen met simplificaties.
Mijn simpele oplossing zou gewoon zijn: overal vrede. Lijkt me volkomen logisch en een toestand waar geen enkel mens ongelukkig mee zou kunnen zijn.

Maar we slagen er al duizenden en duizenden jaren in om dat niet voor elkaar te krijgen.
In dat opzicht dragen we dus allemaal al duizenden jaren schuld.

En laten we allemaal al duizenden jaren zien dat het blijkbaar allemaal niet zo eenvoudig is.
Nexit Toby 6-7 yolo
pi_219787543
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nexit Toby 6-7 yolo
Ik mag toch wel hopen dat men begrijpt dat het ironisch was bedoeld. ;)
Ik doe het ff rustig aan.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:00:05 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219787548
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Eigenlijk zou de beste oplossing zijn: een Nexit. Zodat we alleen onze eigenste vrijheid, welvaart en toekomst hoeven te beheren. Toch?

Want hoe link zou het kunnen zijn om bondgenoot te blijven van bijvoorbeeld Hongarije, Slowakije, Tsjechië, Polen? ... landen die regelmatig of onregelmatig - en niet allemaal tegelijk - blijk geven van:
a. gemene zaken te willen doen met Poetin.
b. enorm ingenomen te zijn met Trump.
c. niets te maken willen hebben met 'onze' normen en waarden van vrijheid en gelijkheid, en een democratische rechtsstaat.

Ik denk wel dat je moet oppassen met simplificaties.
Mijn simpele oplossing zou gewoon zijn: overal vrede. Lijkt me volkomen logisch en een toestand waar geen enkel mens ongelukkig mee zou kunnen zijn.

Maar we slagen er al duizenden en duizenden jaren in om dat niet voor elkaar te krijgen.
In dat opzicht dragen we dus allemaal al duizenden jaren schuld.

En laten we allemaal al duizenden jaren zien dat het blijkbaar allemaal niet zo eenvoudig is.
Heb je naar het VK gekeken? Alleen opereren betekent onherroepelijk geopolitieke irrelevantie en gedwongen afhankelijkheid.

Vrijheid zonder macht is een illusie. Kleine vissen moeten samenwerken of ze worden opgegeten door de haaien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219787601
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Heb je naar het VK gekeken? Alleen opereren betekent onherroepelijke geopolitieke irrelevantie en gedwongen afhankelijkheid.

Vrijheid zonder macht is illusie. Kleine vissen moeten samenwerken of ze worden opgegeten door de haaien.
Zoals ik al zei: het is ironisch bedoeld.

Jij liet doorschemeren dat we de ellende met de VS ruim van te voren hadden kunnen zien aankomen.

Het gaat ook vaak mis met Oosteuropese landen en de gemeenschappelijke besluitvorming binnen de EU.
We wisten destijds al, toen ze nog lid moesten worden, dat in het voormalige Oostblok, vaak vanwege culturele verschillen met ons, anders over normen en waarden wordt gedacht dan in het westen van Europa.
Dan zou ik dus ook kunnen zeggen: die problemen met Orbán of Slowakije hadden we ruim van te voren kunnen zien aankomen. We hadden nooit in de EU moeten blijven. We hadden moeten gaan staan voor onze normen en waarden mbt vrijheid en democratie. We zijn veel te slap (geweest).
Maar dat hebben we niet gedaan. Om de samenwerking te behouden, zijn we gaan onderhandelen, pappen en nathouden. Opdat het Europese bondgenootschap niet uit elkaar zou vallen.

En zo hebben we dat ook met de VS gedaan. Om de samenwerking en het bondgenootschap te behouden, ondanks de (culturele) verschillen.

Daarom ben ik minder streng op de Europese politici dan jij.

Ik ben dus pro-EU en ik ben bedroefd over de Brexit.

Hopelijk heb ik het nu kunnen verhelderen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:12:30 #156
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219787653
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vind agent altijd een beetje een rare benaming voor een dergelijke Einzatsgruppe ( @:EttovanBelgie ;) ). Als agent zou je er niet uit moeten te zien als een militair. Waarom zou je in godsnaam camo dragen in een stad, anders dan stoer over willen komen? :')
Het is soldaatje spelen zonder gedegen training. Het zal heel stoer voelen om met machinegeweren en camokleding buitenlandertjes en Amerikaantjes bang te maken. En dan zo'n Vance die gaat roepen dat die agenten 'absolute immuniteit' hebben. Als ie nou slim was geweest had ie het over een onderzoek, maar nee, die mevrouw moet en zal als een terrorist moeten worden neergezet.

En dan is het verhaal nu ineens dat ie eerder al was meegesleept door een auto en daar dan een trauma van had. Dan was ie dus niet geschikt om agent te blijven. Blijkbaar kan ie ook die situaties niet zo goed inschatten en doet ie er misschien handig aan niet meer voor een auto te gaan staan, want als mens schiet dat erg weinig op.

Sowieso hebben ze daar helemaal niets te zoeken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_219787656
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:30 schreef Perrin het volgende:
Er is inderdaad geen draaiboek voor een wereld waarin bondgenoten wankelen en autoritaire machten de regels herschrijven. Maar dat kan geen excuus zijn om structureel te weinig te doen.

Want laten we eerlijk zijn: wat je opsomt, is te weinig en te laat. We reageren slechts gedwongen door de realiteit. Al tien jaar weten we dat energie, defensie en digitale infrastructuur onze achilleshielen zijn. Al tien jaar praten we, onderzoeken we, stemmen we af, terwijl de afhankelijkheden alleen maar zijn gegroeid.
Ik snap je bezorgdheid en je lichtelijk cynische en negatieve gedachtegang wel hoor. Aan de andere kant haalt @mcmlxiv ook wel terechte punten aan: we zijn er mee bezig ons minder afhankelijk te maken van de VS, van China, Rusland. Is het genoeg en is het te laat? Wie weet. Te veel negativiteit helpt ons ook niet verder denk ik. Het is nu gewoon een kwestie van schouders er onder en doorpakken.

Afgezien van wat er nu gebeurd in de wereld, en i.h.b. in de VS, vind ik al tig jaar dat 'wij' als EU meer op eigen benen moeten staan. Met betrekking tot defensie, energie, eigenlijk alles. Waarom jezelf zo afhankelijk maken (en houden) van andere (dubieuze) regimes als Rusland, China, de Arabische wereld en nu de VS als het om olie en gas gaat?
Ga op zoek naar andere, nieuwe, in de toekomst betere bronnen dichter bij huis. Dat gebeurd gelukkig ook. We bewegen langzaam weg van Russisch gas en olie uit dubieuze schijtlanden. Kan het sneller, is het genoeg? Ja, en nee, misschien niet. Maar we bewegen.

Los van geopolitieke bewegingen en los van wat er de afgelopen 10 jaar in Rusland, China en nu in de VS is gebeurd, moet je je als groot handels- en machtsblok (want dat is, of dat kan de EU zijn) altijd minder afhankelijk opstellen dan de afgelopen pakweg 20 jaar is gebeurd.
Gewoon, omdat het kán. En omdat minder afhankelijkheid per definitie goed is.
Just my opinion.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:41 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Jouw eerste punt was dat we dit ruim van te voren hadden kunnen zien aankomen.
En dat betwijfel ik.
Verder zijn we het grotendeels eens, vermoed ik.
Of we dit hadden zien aankomen betwijfel ik, maar ik ben ook weer niet verbaasd. De VS is, nouja, de VS. Altijd al (eigenzinnig) geweest.
Verder is het ook niet zo relevant of 'we' dit hadden zien aankomen. Zie hierboven: ik vind zelf dat 'we' per definitie, even los van welke geopolitieke problematiek dan ook, altijd op eigen benen zouden moeten (kunnen en willen) staan. Dan had je dit sowieso niet gehad, dat je je nu in allerlei bochten moet wringen om met bloedspoed je beleid aan te passen, nieuwe handelsvriendjes te maken en dergelijke.

Een goed handels- en machtsblok zou daarop het beleid moeten hanteren. Net zoals een gemiddelde (grote) organisatie altijd doet. Ik neem aan dat een beetje groot bedrijf altijd een uitgekiende strategie heeft op hoe zelf te overleven en floreren zonder afhankelijkheid van andere factoren (intern, extern). Backup plannen heeft.
Even mijn simpele mening.

Oh, en een Nexit is dus bij uitstek géén goed idee.
Oh het was ironisch. ;)

Wél een goed idee: wegbewegen van de megagrote softwaremalochen, handel gebruiken als wapen tegen de VS en de immense Amerikaanse bonds die de EU in het bezit heeft als wapen (dreigen) in (te) zetten indien nodig.
En ja, dit alles gaat vast een beetje schuren en voor wrevel zorgen bij deze en gene. Financieel, sociaal, politiek.
Dat moet dan maar.

Zonder wrijving geen glans, toch?
En we hebben gelukkig altijd nog onze tulpenbollen als het te erg wordt. Met een beetje geluk vinden we nog een tulpenbollenkookboek dat ons er doorheen helpt. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:13:32 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219787663
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:29 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
@:beefkeek, blijkbaar heeft JD Vance toch niet gelogen en heeft CBS er al aandacht aan besteed. Ongeveer dezelfde situatie, verdachte luistert niet en zijn raam word ingeslagen en agent probeert hem uit de auto te trekken en word een goede honderd meter meegesleurd met die auto.
Als ie een trauma had en daardoor sneller zijn wapen zou trekken, hoort hij helemaal niet aan het werk te zijn.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:19:58 #159
38496 Perrin
pi_219787704
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:12 schreef Salina het volgende:

[..]
Ik snap je bezorgdheid en je lichtelijk cynische en negatieve gedachtegang wel hoor. Aan de andere kant haalt @:mcmlxiv ook wel terechte punten aan: we zijn er mee bezig ons minder afhankelijk te maken van de VS, van China, Rusland. Is het genoeg en is het te laat? Wie weet. Te veel negativiteit helpt ons ook niet verder denk ik. Het is nu gewoon een kwestie van schouders er onder en doorpakken.

Afgezien van wat er nu gebeurd in de wereld, en i.h.b. in de VS, vind ik al tig jaar dat 'wij' als EU meer op eigen benen moeten staan. Met betrekking tot defensie, energie, eigenlijk alles. Waarom jezelf zo afhankelijk maken (en houden) van andere (dubieuze) regimes als Rusland, China, de Arabische wereld en nu de VS als het om olie en gas gaat?
Ga op zoek naar andere, nieuwe, in de toekomst betere bronnen dichter bij huis. Dat gebeurd gelukkig ook. We bewegen langzaam weg van Russisch gas en olie uit dubieuze schijtlanden. Kan het sneller, is het genoeg? Ja, en nee, misschien niet. Maar we bewegen.

Los van geopolitieke bewegingen en los van wat er de afgelopen 10 jaar in Rusland, China en nu in de VS is gebeurd, moet je je als groot handels- en machtsblok (want dat is, of dat kan de EU zijn) altijd minder afhankelijk opstellen dan de afgelopen pakweg 20 jaar is gebeurd.
Gewoon, omdat het kán. En omdat minder afhankelijkheid per definitie goed is.
Just my opinion.
[..]
Of we dit hadden zien aankomen betwijfel ik, maar ik ben ook weer niet verbaasd. De VS is, nouja, de VS. Altijd al (eigenzinnig) geweest.
Verder is het ook niet zo relevant of 'we' dit hadden zien aankomen. Zie hierboven: ik vind zelf dat 'we' per definitie, even los van welke geopolitieke problematiek dan ook, altijd op eigen benen zouden moeten (kunnen en willen) staan. Dan had je dit sowieso niet gehad, dat je je nu in allerlei bochten moet wringen om met bloedspoed je beleid aan te passen, nieuwe handelsvriendjes te maken en dergelijke.

Een goed handels- en machtsblok zou daarop het beleid moeten hanteren. Net zoals een gemiddelde (grote) organisatie altijd doet. Ik neem aan dat een beetje groot bedrijf altijd een uitgekiende strategie heeft op hoe zelf te overleven en floreren zonder afhankelijkheid van andere factoren (intern, extern). Backup plannen heeft.
Even mijn simpele mening.

Oh, en een Nexit is dus bij uitstek géén goed idee.
Oh het was ironisch. ;)

Wél een goed idee: wegbewegen van de megagrote softwaremalochen, handel gebruiken als wapen tegen de VS en de immense Amerikaanse bonds die de EU in het bezit heeft als wapen (dreigen) in (te) zetten indien nodig.
En ja, dit alles gaat vast een beetje schuren en voor wrevel zorgen bij deze en gene. Financieel, sociaal, politiek.
Dat moet dan maar.

Zonder wrijving geen glans, toch?
En we hebben gelukkig altijd nog onze tulpenbollen als het te erg wordt. Met een beetje geluk vinden we nog een tulpenbollenkookboek dat ons er doorheen helpt. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hehheh! Geloof me: ik zou een buitengewoon gelukkig mens zijn als deze hele gruwelijke chaos daadwerkelijk zou leiden tot een Europa dat competent, democratisch, betrokken en broederlijk is: een continent dat met trots en kunde haar vrijheden en waarden verdedigt.

Het huidige beeld van ons land en ons continent stemt me diep bedroefd en bezorgd.

Als we deze problemen echt en serieus en op volwassen wijze aanpakken, kunnen onze uitdagingen misschien een kans worden.

Maar dat vergt wel lef, visie en urgentie: het durven erkennen waar we staan en het durven koers zetten naar waar we naartoe willen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:20:02 #160
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219787705
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:14 schreef Salina het volgende:

[..]
Niet zo genuanceerd hoor, hé bah.

Het is inderdaad voor sommige (of eerlijk gezegd: best wel schokkend veel lieden, in bepaalde contreien althans) blijkbaar erg lastig voor te stellen dat je niet per sé vóór open grenzen hoeft te zijn om dit soort verwerpelijk gedrag af te keuren.
Sterker nog, ik vind het zelf redelijk normaal om illegaliteit tegen te gaan en daar tegen op te treden. Gewoon op een normale manier, die recht doet aan de wet, de menselijkheid en de rechten die men heeft.

Die hele zwart-wit discussie met betrekking tot vóór of tegen 'illegale migratie' of hoe sommigen het ook noemen is dood- en doodvermoeiend.

Zie ook de reactie hieronder.
[..]
Precies. Het kan ook gewoon op een normale, humane, onzichtbare manier.
En zie ook hierboven. Het gaat mijns inziens ook niet om het vóór of tegen (illegale migratie) of hoe men het in bepaalde contreien ook wenst te formuleren; het gaat om de wijze waarop een en ander plaatsvindt.

Niet het wat, maar het hoe.

Dat blijkt voor sommige iets minder genuanceerde, nadenkende of intelligente lieden schijnbaar nogal een lastig onderscheid te zijn.
[..]
Nou, ik zal je een verhaaltje vertellen. Zie dit bericht van gisteren:
Hours After US Citizen Shot Dead by ICE, JD Vance Says ‘Door-to-Door’ Operations Are Coming

Buiten het feit dat men blijkbaar - volgens J.D. Vance - de intentie heeft om straks 'van deur tot deur, huis tot huis' te gaan om illegale migranten op te sporen, staat er ook een leuk (sic) stukje over hoe ICE nieuwe recruten werft:
[..]
Dus, als je interesse in geweren en geweld hebt, kun je vast bij ICE terecht!

Ook 'leuk' is de discussie met betrekking tot de legaliteit van deze nieuwe strategie om 'van deur tot deur' te gaan, als deze echt toegepast gaat worden:
[..]
Nou, dat zal wel de nodige fun videos op gaan leveren. Van deur-tot-deur op [insert]jacht.
Door to door!? Wow, en die Nazi's hier op het forum genieten natuurlijk. Al die Amerikanen met wapens in hun huis en simpele burgers met LARP militaire camo en maschinegeweren en 'absolute immuniteit' die even van deur tot duer de boel komen terroriseren.

What could go wrong?
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:21:22 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219787716
[/i]
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:08 schreef Evenstar het volgende:
Deur tot deur gaan om bepaalde mensen te zoeken, op te pakken en te deporteren.

Het doet mij denken aan iets.
Nazi's!

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:08 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Jantje Beton?
_O- (post van het jaar tot nu toe)
pi_219787724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Met een eigen moraliteit is hij dan niet van God los, of werkt dat niet zo bij zeer christelijke MAGA achterban?
Wel gek dat Trump hier zegt zegt dat er dus wél zoiets als 'internationaal recht' is, als hij dus blijkbaar toegeeft dat internationale recht niet te hoeven respecteren of 'nodig te hebben'. Je erkent immers het bestaansrecht per definitie, als je aangeeft iets niet nodig te hebben.

Vreemd, want de MAGA-achterban schiet de laatste dagen al uit de slof met de mededeling dat er 'niet zoiets is als internationaal recht'.

En, oh ja, dat 'wij' (de VS, sic) de apex predator, de leeuw, zijn.
Zie vanaf pakweg 6:15 de talking points. Heeft Trump die zelf wel ontvangen of is er ergens anders iets misgegaan?

Bekijk deze YouTube-video

Het zijn - en worden - barre, cynische tijden.
Ofwel, 2026 wordt echt een KNOTSGEK seizoenjaar. Om het even bij VBL-termen te houden.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:24:18 #163
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219787744
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:19 schreef -XOR- het volgende:
Lijkt Chivaz hier nu te denken dat je mensen die protesteren standrechtelijk mag executeren?

Trump heeft trouwens de agent die haar doodschoot absolute immuniteit verleend.
Dag trias politica, what could go wrong?

[ Bericht 0% gewijzigd door Vis1980 op 09-01-2026 12:47:29 ]
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:31:44 #164
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219787801
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 09:37 schreef -XOR- het volgende:
[ afbeelding ]
De partij van dood en verderf.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:36:45 #165
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219787833
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:44 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Charles en Trumpie konden het de laatste keer prima met elkaar vinden.
Dat moet gespeeld zijn, ik geloof op geen enkele manier dat iemand het prima kan vinden met Trump zonder daar persoonlijke benefits uit te halen. Zelfs zijn eigen moeder niet.
pi_219787854
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat moet gespeeld zijn, ik geloof op geen enkele manier dat iemand het prima kan vinden met Trump zonder daar persoonlijke benefits uit te halen. Zelfs zijn eigen moeder niet.
Het gaat altijd om persoonlijke benefits.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:39:39 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219787856
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Die hebben hem net een peace prize gegeven om zijn kont te likken .....
Die maken de grote fout om te denken dat met die prijzen Trump naar ze gaat luisteren, waar de FIFA altijd de machtigste wil zijn. Ergens mag het flink uit de hand lopen, zodat de FIFA ook eens een lesje leert, maar dat laatste kan zomaar anders uitpakken met een dikke bribe.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 12:42:29 #168
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219787884
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 11:01 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zoals Steve Bannon al meerdere keren heeft gezegd: "Trump is instrumental. He is a vehicle for the divine will."
Trump is zelf een grote zondaar, maar hij wordt wel door God gebruikt voor het grote werk.

Bekijk deze YouTube-video
Als Bas van Toor dood gaat, weet ik wel waar we een nieuwe Bassie vandaan kunnen halen.
pi_219788025
Bijzonder aan een figuur als @Chivaz.

In andere topics schreeuwen dat een vuurwerkverbod een grove inperking is van onze vrijheid, maar zich in deze reeks in alle bochten wringen om recht te lullen dat ongewapende burgers worden doodgeschoten door een paramilitaire immigratiedienst.

Ik neem aan dat het gemaakte punt geen verdere uitleg behoeft....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219788088
quote:
Q: After you told ICE to get the F out, Republicans are criticizing you for escalating tensions

FREY: I'm sorry if I offered their Disney princess ears, but if we're talking about what's inflammatory, on one hand you got someone who dropped an F bomb & on other you have someone who killed someone

Bron
Filmpje in de link is ook het bekijken waard.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219788147
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Filmpje in de link is ook het bekijken waard.
Goed dat die eeuwige stoere praat als 'facts don't care about your feelings' en 'snowflakes' nu als een boemerang terugkeert bij MAGA.
What Would Goku Do
  vrijdag 9 januari 2026 @ 13:21:57 #172
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_219788168
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
Bijzonder aan een figuur als @:Chivaz.

In andere topics schreeuwen dat een vuurwerkverbod een grove inperking is van onze vrijheid, maar zich in deze reeks in alle bochten wringen om recht te lullen dat ongewapende burgers worden doodgeschoten door een paramilitaire immigratiedienst.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dit soort figuren óf enorme useful idiots zijn in een geopolitieke digitale oorlog, óf daadwerkelijk betaald worden om dit fulltime te doen.

Zo loopt zo'n forum wel een beetje op zn laatste benen
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 9 januari 2026 @ 13:25:37 #173
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219788217
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
Bijzonder aan een figuur als @:Chivaz.

Mensen met illegaal vuurwerk ook maar neerschieten dan. Alles behalve een verbod natuurlijk. Illegaal is illegaal, maar bij een verbod dan gaat het vast weer om 'burgelijke ongehoorzaamheid' en dan is het prima alsnog vuurwerk te hebben.

Het gaat ook echt niet om feiten of wetten, het gaat erom dat mensen die meneer niet zo ziet zitten hardhandig worden aangepakt, voor persoonlijke genoegdoening.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 13:30:16 #174
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_219788266
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 13:19 schreef viagraap het volgende:

[..]
Goed dat die eeuwige stoere praat als 'facts don't care about your feelings' en 'snowflakes' nu als een boemerang terugkeert bij MAGA.
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
  vrijdag 9 januari 2026 @ 13:34:24 #175
38496 Perrin
pi_219788307
De hele schaduwvloot wordt opgerold.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties