En het ontmaskert ook meteen al onze Europese regeringsleiders die openlijk Trump's ring kussen. Ze zijn de trouwe vazallen van deze nieuwe Oranje keizer.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Stond ook al in mijn Yahoo/NYT post, maar het maakt duidelijk dat we van deze zak niets fatsoenlijks meer te verwachten hebben. (Voor zover dat al niet duidelijk was.)
Border Patrol is de LHBTQI+ van MAGA. Het is wat ze willen dat het is. Je hebt een vliegveld, dus een grens.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:03 schreef Mutant01 het volgende:
https://youtube.com/shorts/3rWFPRX4VXo?si=f2yg_JVrjThvElBa
Border patrol is ver van de border verwijderd inmiddels.
Toch zal het verzet in de 1e plaats vanuit de VS - vooral de GOP - zelf moeten komen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
En het ontmaskert ook meteen al onze Europese regeringsleiders die openlijk Trump's ring kussen. Ze zijn de trouwe vazallen van deze nieuwe Oranje keizer.
Dat ontslaat ons niet van de plicht ons deel te doen in plaats van als brave knipmessen te hopen dat ook dit weer voorbijgaat zonder pijn of inzet.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Toch zal het verzet in de 1e plaats vanuit de VS - vooral de GOP - zelf moeten komen.
En we zien dat vanaf 2015 iedere GOP-tegenstander opzij is gezet, zich opzij heeft laten zetten of zichzelf opzij zet. (Als laatste bijv. Taylor Greene; ik verafschuw haar ideeën maar ze werd tenminste nog een beetje wakker... en ze kapte er meteen mee. Eigen zaken gaan voor. Van grote bek tot lafbek.)
En daardoor kan het gezwel zich blijven ontwikkelen en voortwoekeren.
Maar ja, binnen de EU zijn de landen soeverein. En de meningen zijn verdeeld. Ook bij de westerse landen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:27 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat ontslaat ons niet van de plicht ons deel te doen in plaats van als brave knipmessen te hopen dat ook dit weer voorbijgaat zonder pijn of inzet.
Charles en Trumpie konden het de laatste keer prima met elkaar vinden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Enige humor in deze tijden kan geen kwaad:
[ afbeelding ]
"Joa, maar een WK spelen is toch de droom van iedereen die voor miljoenen tegen een bal trapt?"quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voetbal boycotten is gaat helemaal vanzelf in huize xpom.
Zeker. Je wordt voor 1000% gescreend en vastgelegd als je naar the land of the free wilt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"Joa, maar een WK spelen is toch de droom van iedereen die voor miljoenen tegen een bal trapt?"
Ik hoop dat iedere Trump-steunende Nederlandse voetbalsupporter die eerst hun online activiteit op social-media moeten laten screenen eerst half Nederland ontvolgd die weleens iets geks gezegd heeft over Trump of het regime. Want het 'show the activity of family and friends' schijnt misschien al van kracht te gaan.
Gezellig
Mijn grote droom is (bijna was helaas) om voor mijn 50e Groenland van oost naar west over te skieën, het plan was om dat in 2027 of 2028 te gaan doen (is duur dus sparen). Maar ik vrees dat ook die droom in rook opgaat door die gore kutyanks.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker. Je wordt voor 1000% gescreend en vastgelegd als je naar the land of the free wilt.
Gelukkig maar dat ik - voorlopig? - de Grand Canyon ook nog online kan zien.
Ben al een paar keer naar de VS geweest, meerder road en city trips en Yellowstone staat heel hoog op mijn lijst, maar no-way dat ik nu naar de VS zou gaan. Voor mij is het op dit moment net zo gevaarlijk of zelfs gevaarlijker dan vele "gele" landen op de kaart.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker. Je wordt voor 1000% gescreend en vastgelegd als je naar the land of the free wilt.
Gelukkig maar dat ik - voorlopig? - de Grand Canyon ook nog online kan zien.
LOL.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:00 schreef Bluesdude het volgende:
En wordt hij gestopt als Nederland niet meedoet met deze WK ?
Die hebben hem net een peace prize gegeven om zijn kont te likken .....quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:51 schreef -XOR- het volgende:
De VS het WK26 en OS28 van ze afpakken is de beste manier om ze te straffen/vernederen maar die laffe bobo's geven geen kik.
"alles" in de VS is een bubbel momenteel. AI, de dollar, de machtstructuren. Beetje in de hoogte staan op de Titanic en constant schreeuwen dat het fan-tas-tisch gaat. Hoe agressiever het mondsnoeren wordt, hoe meer er te verliezen is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:38 schreef OProg het volgende:
De conclusie is ook dat de reden dat presidenten en machthebbers in de VS in het verleden de grens niet (te veel) over gingen ook zat in het fatsoen van deze mensen en minder in de constituties.
Als dat fatsoen weg valt krijg je dit.
Ik voel je. Een van mijn grote reisdoelen was nog altijd het Russische achterland, dat is sinds 2022 ook voor zeg maar onbepaalde tijd uitgesteld.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mijn grote droom is (bijna was helaas) om voor mijn 50e Groenland van oost naar west over te skieën, het plan was om dat in 2027 of 2028 te gaan doen (is duur dus sparen). Maar ik vrees dat ook die droom in rook opgaat door die gore kutyanks.
Daar ben ik 9 jaar geleden al geweest, in de Altaï voor een lange trektocht. Erg mooi spul wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik voel je. Een van mijn grote reisdoelen was nog altijd het Russische achterland, dat is sinds 2022 ook voor zeg maar onbepaalde tijd uitgesteld.
De enige winnaar van de FIFA Peace Price ooit is de president van een organiserend land dat zijn beide buurlanden en medeorganisatoren bedreigt, net een land heeft overgenomen en aan het leegroven is en op het punt staat een EU land aan te vallen en land af te pakken, dat allemaal binnen een jaar van het krijgen van die 'prijs'.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die hebben hem net een peace prize gegeven om zijn kont te likken .....
Mocht je toch gaan: kijk goed uit.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mijn grote droom is (bijna was helaas) om voor mijn 50e Groenland van oost naar west over te skieën, het plan was om dat in 2027 of 2028 te gaan doen (is duur dus sparen). Maar ik vrees dat ook die droom in rook opgaat door die gore kutyanks.
Met een eigen moraliteit is hij dan niet van God los, of werkt dat niet zo bij zeer christelijke MAGA achterban?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:14 schreef Perrin het volgende:
Trump is ontzettend duidelijk.
President Trump zei woensdagavond dat zijn macht als opperbevelhebber uitsluitend wordt begrensd door zijn 'eigen moraliteit'. Daarmee veegde hij het internationaal recht en andere beperkingen op het gebruik van militair geweld grotendeels van tafel.
In een interview met The New York Times verklaarde hij dat alleen zijn eigen geweten hem kan tegenhouden. "Ik heb het internationaal recht niet nodig," zei hij, al voegde hij toe niemand te willen schaden. Of de VS zich eraan moeten houden, liet hij afhangen van zijn eigen interpretatie: "Het hangt ervan af wat je onder internationaal recht verstaat."
Deze uitspraken vormen zijn meest openlijke erkenning van een wereldbeeld waarin nationale macht, niet wetten of verdragen, doorslaggevend is. Binnenlands erkende hij enkele grenzen, ondanks een harde koers tegen instituties en politieke tegenstanders en het inzetten van de Nationale Garde tegen lokaal verzet.
Trump benadrukte dat hij zijn reputatie van onvoorspelbaarheid en snelle militaire dreiging bewust gebruikt om andere landen onder druk te zetten. Tijdens het interview sprak hij langdurig met de Colombiaanse president Gustavo Petro, die bezorgd was over Trumps herhaalde dreigementen met een mogelijke aanval op Colombia.
[ x ]
[..]
De pijnlijke waarheid is dat deze ellende totaal niet onverwacht kwam. Het is geen plotselinge ramp, maar een ontwikkeling die iedereen die het wilde zien al jaren kon zien aankomen. Poetin begon in 2014 met Oekraïne en liet in 2022 zien dat hij geen grenzen erkent. Trump toonde op 6 januari 2021 openlijk dat hij bereid was de democratische spelregels te breken. Daarna volgden jaren waarin Project 2025 niet eens verborgen werd, maar hardop werd voorbereid. Wie toen dacht: het zal wel meevallen, heeft zich niet vergist maar bewust de andere kant op gekeken.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar ja, binnen de EU zijn de landen soeverein. En de meningen zijn verdeeld. Ook bij de westerse landen.
Ik verwacht van bijv. Duitsland niet veel... die zijn al extra voorzichtig sinds WO2.
Van het huidige Nederland verwacht ik ook weinig. Het lukt ons al niet eens meer een eigen regering fatsoenlijk op te bouwen en in stand te houden.
Frankrijk en Spanje misschien, in samenwerking met Groot-Brittannië (de Brexit werkt natuurlijk niet mee). En Denemarken is uiteraard heel boos.
Het is een versnipperde kaart. En we zijn qua militair potentieel en qua digitale infrastructuur ontzettend afhankelijk geworden van de VS. Dat is allemaal in goed vertrouwen opgezet, maar 'bondgenoot' Trump heeft, zo is wel gebleken, 100% schijt aan dat vertrouwen.
Ik heb het al eerder gezegd: ik ben blij dat ik niet als politicus of bestuurder in Den Haag, Brussel of Londen zit. Dankzij 1 gek is het onderlinge vertrouwen binnen de 'western hemisphere' volledig naar de gallemiezen. Kom dan maar even snel met een plan B.
Zoals Steve Bannon al meerdere keren heeft gezegd: "Trump is instrumental. He is a vehicle for the divine will."quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Met een eigen moraliteit is hij dan niet van God los, of werkt dat niet zo bij zeer christelijke MAGA achterban?
Weet niet wie dat is, maar een bekende Belg uit dat wereldje is een paar jaar geleden terwijl hij voortgetrokken werd met een parapente in een gletsjerspleet terecht gekomen en er daar niet meer uit gekomen. Is dat 'm?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 10:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mocht je toch gaan: kijk goed uit.
De zwager van (wijlen) Ronald Naar is er gebleven. (Maar die hielden het niet bij skiën.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |