abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2026 @ 02:12:52 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219785061
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 01:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind die hele toestand ingewikkeld en dat maakt me vast politiek incorrect.

Het is absoluut verschrikkelijk dat er een persoon doodgeschoten is, dat voorop gesteld. Het filmpje gezien, dat is alles behalve fraai

Wat ICE is weet ik vooral door films en series. Daar worden de agenten als bullenbakken neergezet en laten we zeggen dat ik het werk niet zou kunnen, want volgens mij moet je wel (ik weet niet goed hoe te verwoorden) soort van hard zijn. Bikkelhard om het werk te kunnen, al geloof ik wel dat het gewoon mensen zijn

Alleen ik begrijp de steun voor en het werken van ICE wel. Er is een enorm immigratieprobleem daar. En ongeacht dat ik over dat probleem geen mening heb, kan ik beide kanten in dat conflict begrijpen.

Iemand zo neerschieten, verschrikkelijk. Dat die vrouw ging rijden, absoluut niet slim. Alleen ze zal vast geen andere oplossing gezien hebben. Schieten was niet nodig.

Met andere woorden, ik voel me een soort Zwitserland in deze situatie. Al keur ik dat geweld niet goed, maar ik denk dat het falen van een individu was.
Er is geen "enorm immigratieprobleem" daar.
Sterker nog: boeren komen in de problemen, aannemers komen in de problemen omdat hun werknemers uitgezet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 januari 2026 @ 02:14:10 #102
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219785062
quote:

Het is absoluut verschrikkelijk dat er een persoon doodgeschoten is, dat voorop gesteld. Het filmpje gezien, dat is alles behalve fraai

Wat ICE is weet ik vooral door films en series. Daar worden de agenten als bullenbakken neergezet en laten we zeggen dat ik het werk niet zou kunnen, want volgens mij moet je wel (ik weet niet goed hoe te verwoorden) soort van hard zijn. Bikkelhard om het werk te kunnen, al geloof ik wel dat het gewoon mensen zijn

Alleen ik begrijp de steun voor en het werken van ICE wel. Er is een enorm immigratieprobleem daar. En ongeacht dat ik over dat probleem geen mening heb, kan ik beide kanten in dat conflict begrijpen.

Iemand zo neerschieten, verschrikkelijk. Dat die vrouw ging rijden, absoluut niet slim. Alleen ze zal vast geen andere oplossing gezien hebben. Schieten was niet nodig.

Met andere woorden, ik voel me een soort Zwitserland in deze situatie. Al keur ik dat geweld niet goed, maar ik denk dat het falen van een individu was.
Wat ik me ook afvraag is wat ze daar deed. Haaks op de weg een colonne met sirenes aan in de weg staan.

Niet correct. Niet genoeg om dood te moeten overigens ook hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 9 januari 2026 @ 02:15:25 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219785064
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 02:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Er is geen "enorm immigratieprobleem" daar.
Sterker nog: boeren komen in de problemen, aannemers komen in de problemen omdat hun werknemers uitgezet zijn.
Noooouuu...
Daar zijn de meningen over verdeeld. Iets met somaliers. Ook daar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219785070
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ok, laat mij maar beginnen dan.

Waarom stond die auto daar zo raar half op de weg? Wat deed die lieve huisvrouw met haar vrouw daar überhaupt? Ik zou zeker wegwezen daar als huisvrouw.
Hoe draai jij normaal gesproken je auto als je moet omkeren, en jij gaat nooit naar buiten? Ook niet om, net als deze vrouw, je kinderen naar school te brengen?

[ Bericht 4% gewijzigd door havanagila op 09-01-2026 02:34:51 ]
pi_219785077
quote:

De steun voor ICE is meer een links/rechts verhaal. Ben je MAGA, onvoorwaardelijke steun, ben je libtard, onvoorwaardelijke haat.

De realiteit boeit dan niemand nog iets. Al knalt iemand een willekeurige vrouw dood.
pi_219785081
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 02:30 schreef havanagila het volgende:

[..]
De steun voor ICE is meer een links/rechts verhaal. Ben je MAGA, onvoorwaardelijke steun, ben je libtard, onvoorwaardelijke haat.

De realiteit boeit dan niemand nog iets. Al knalt iemand een willekeurige vrouw dood.
Het gaat helemaal niet om steun, het gaat erom dat je min of meer je leger de straat op stuurt, iedereen weet waar Trump mee bezig is, een persoon als Erodogan heeft exaxt het zelfde draaiboek uitgevoert, de volgende stap is zijn tegenstanders als Terrorisistische groepering te bestempelen en massaal op te pakken, inclusief de vrije pers. De volgende stap is een noodtoestand waarbij de rechterlijke macht doorgestreept word, read my lips.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219785083
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 02:25 schreef havanagila het volgende:

[..]
Hoe draai jij normaal gesproken je auto als je moet omkeren, en jij gaat nooit naar buiten? Ook niet om, net als deze vrouw, je kinderen naar school te brengen?
Ik wil best meegaan in dat het een lieve zorgzame vrouw was. Ik geloof het meteen. De liefste buurvrouw, de mooiste en de knapste. 100% inzet bij de lokale cheerleaders. En de lokale kerk. Allemaal prima.

Maar die wagen stond wel 90 graden gedraaid. Vol in de aanval. En geloof me, de aankomende dagen komen er filmpjes dat ons slachtoffer Renee daar al twee uur de ice aan het lastig vallen was.

Dat mag maar ik geef er serieus niks om. Ze had ook thuis kunnen blijven.
pi_219785086
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 02:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik wil best meegaan in dat het een lieve zorgzame vrouw was. Ik geloof het meteen. De liefste buurvrouw, de mooiste en de knapste. 100% inzet bij de lokale cheerleaders. En de lokale kerk. Allemaal prima.

Maar die wagen stond wel 90 graden gedraaid. Vol in de aanval. En geloof me, de aankomende dagen komen er filmpjes dat ons slachtoffer Renee daar al twee uur de ice aan het lastig vallen was.

Als ik dit zo lees doe jij me heel erg denken aan de opmerking van Jules Deelder, dat toen de Duitsers Nederland binnen vielen sommige mensen zeiden: Ze hebben wel mooie wagens zeg.
pi_219785098
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 02:42 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze was op weg naar huis nadat ze haar zoon naar school had gebracht, en je ziet haar duidelijk zwaaien en voorrang verlenen... Dat doen mensen die ICE lastig vallen meestal niet.

Dit topic :')
pi_219785113
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 03:05 schreef havanagila het volgende:

[..]
Ze was op weg naar huis nadat ze haar zoon naar school had gebracht, en je ziet haar duidelijk zwaaien en voorrang verlenen... Dat doen mensen die ICE lastig vallen meestal niet.

Ootjekatootje serieus nemen |:( |:( |:(
Je moet haar ideen eens teruglezen over die meisjes die verdwenen in Midden Amerika, de meest idiote gedachtenspinsels.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 04:22:04 #111
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219785146
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 03:05 schreef havanagila het volgende:

[..]

In veel opzichten loopt de VS politiek gezien 100 jaar achter.
Ze leven momenteel in het nazi-tijdperk.
pi_219785286
Renee Good had ties to an organized anti-ICE network in Minneapolis that trains participants to monitor and interfere with federal immigration enforcement operations, the New York Post reported.

According to the Post, Good became involved with a group known as "ICE Watch," a loose coalition dedicated to documenting and disrupting ICE activity in the sanctuary city.

Similar ICE Watch-style networks have emerged nationwide and have previously been linked to confrontations with federal agents, including incidents involving vehicles used to block or strike officers.

The Post reported that Good became connected to the group through her son’s charter school, Southside Family Charter School, which publicly promotes a "social justice" curriculum and involvement in political activism. Multiple sources told the outlet that Good received training on how to engage with ICE officers during enforcement actions.

A woman identified as Leesa told the Post at a vigil held at the shooting site that Good was a "warrior."

"She was trained against these ICE agents," Leesa said. "To listen to commands, to know your rights, to whistle when you see an ICE agent."

Another vigil attendee told the Post that Good was part of a coordinated "ICE Watch" team and that members routinely spent time together outside of enforcement actions.
life is like a box of chocolates
  vrijdag 9 januari 2026 @ 06:38:29 #113
483584 incel
they/them
pi_219785297
Nou het is inmiddels wel duidelijk wat er gebeurd is.

- Vrouw was een zogenaamde 'observer' (iemand die systeemmatig de immigratiepolitie lastig valt in hun werk)
- Vrouw was dus niet iemand die daar toevallig op de verkeerde tijd op de verkeerde plek was om haar kind af te zetten
- Ze was al uren bezig met niet alleen observen (kijken van een afstandje) maar daadwerkelijk fysiek deze mensen belagen en van hun werk houden en met haar auto deze mensen blokkeren
- Vrouw zocht de confrontatie op met die agenten, gebruikte hierbij haar auto van 2000kg
- Zette haar auto overdwars op de weg, was actief bezig met hinderen van de immigratiepolitie om hun te weerhouden hun taken uit te voeren en de wet te handhaven
- Gebruikte haar auto van 2000kg om op een agent in te rijden zoals te zien is op dat filmpje
- Diezelfde agent was 6 maanden daarvoor ook al meegesleurd door een auto en had daarbij 33 hechtingen nodig
- Agent kon niet zien of de vrouw langs hem zou rijden want de positie van de wielen waren niet te zien vanuit zijn positie
- Agent hoort brullende motor, trekt in 0.1seconde de conclusie dat de vrouw op hem inrijdt en lost hierbij een schot conform de 2e grondwet van Amerika waar je je leven mag verdedigen als iemand een poging doet op jouw leven.

Dit is gewoon de meest simpele open and shut case die er was.

Die vrouw was gewoon een linkse doorgeslagen malloot en 100% compleet zelf verantwoordelijk voor haar dood.

100% situatie fuck around, find out. Play stupid games, win stupid prices.

Ongelooflijk dat er hier nog zoveel mensen zijn die de kant van die vrouw kiezen. Je kan echt werkelijk waar niet zo ontzettend dom zijn dat je denkt dat zij echt onschuldig was. De enige manier dat je dit vol kan houden is dat je gewoon anti-Trump en anti-ICE bent en alles wat zij doen slecht vindt en dat je daarom maar vindt dat mensen met een auto van 2000kg op agenten in mogen rijden. Dit is gewoon een vorm van terrorisme.

Moet je in Nederland eens proberen ja bij agenten die een winkeldief bij de Jumbo ophalen, de hele tijd erachteraan rijden en je auto midden op straat parkeren en hun auto's gaan blokkeren omdat JIJ van mening bent dat die dief gewoon mag stelen en de politie de wet maar lekker niet hoeft hand te haven en die dief met rust moet laten. DIT IS COMPLEET HETZELFDE

En vervolgens als agenten zeggen dat je afstand moet houden rij je op eentje in en hij lost daarbij een schot op je auto. In Nederland zou je niet eens de tijd hebben om dit uren lang te doen. Ze zijn nog veel te makkelijk daar in de VS eigenlijk dat je zomaar zo lang je gang kan gaan in het hinderen van wets handhavers.

Gisteren was er nog een beetje twijfel dat die vrouw misschien wel op het verkeerde moment op de verkeerde plek plek was maar als je nu nog steeds haar kant kiest en doet alsof dit allemaal de schuld is van Trump en de immigratiepolitie dan ben je gewoon een compleet doorgeslagen linkse gek die anti-overheid is en vindt dat de wetten niet voor jou gelden.

Echt als je nu nog de kant van die vrouw kiest dan ben je anti-democratisch, doorgeslagen, compleet verblind door linkse idiologien en respecteer je de wet niet. Die agenten doen hun taak: wet handhaven, illegalen uitzetten. Je mag van een afstandje gaan kijken. Maar als je hun fysiek belaagd zoals deze vrouw dan ben je gewoon absoluut knettergek.

Het is ook gewoon een beetje vermoeiend als je nog steeds haar kant kiest want blijkbaar ben je zelf dan ook zo'n krankzinnige gek die denkt boven de wet te staan en denkt dat het oke is om agenten van hun werk te houden om criminelen op te pakken. Compleet geestesziek en gevaarlijk voor de democratie.
pi_219785303
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 06:38 schreef incel het volgende:
Nou het is inmiddels wel duidelijk wat er gebeurd is.

- Vrouw was een zogenaamde 'observer' (iemand die systeemmatig de immigratiepolitie lastig valt in hun werk)
- Vrouw was dus niet iemand die daar toevallig op de verkeerde tijd op de verkeerde plek was om haar kind af te zetten
- Ze was al uren bezig met niet alleen observen (kijken van een afstandje) maar daadwerkelijk fysiek deze mensen belagen en van hun werk houden en met haar auto deze mensen blokkeren
- Vrouw zocht de confrontatie op met die agenten, gebruikte hierbij haar auto van 2000kg
- Zette haar auto overdwars op de weg, was actief bezig met hinderen van de immigratiepolitie om hun te weerhouden hun taken uit te voeren en de wet te handhaven
- Gebruikte haar auto van 2000kg om op een agent in te rijden zoals te zien is op dat filmpje
- Diezelfde agent was 6 maanden daarvoor ook al meegesleurd door een auto en had daarbij 33 hechtingen nodig
- Agent kon niet zien of de vrouw langs hem zou rijden want de positie van de wielen waren niet te zien vanuit zijn positie
- Agent hoort brullende motor, trekt in 0.1seconde de conclusie dat de vrouw op hem inrijdt en lost hierbij een schot conform de 2e grondwet van Amerika waar je je leven mag verdedigen als iemand een poging doet op jouw leven.

Dit is gewoon de meest simpele open and shut case die er was.

Die vrouw was gewoon een linkse doorgeslagen malloot en 100% compleet zelf verantwoordelijk voor haar dood.

100% situatie fuck around, find out. Play stupid games, win stupid prices.

Ongelooflijk dat er hier nog zoveel mensen zijn die de kant van die vrouw kiezen. Je kan echt werkelijk waar niet zo ontzettend dom zijn dat je denkt dat zij echt onschuldig was. De enige manier dat je dit vol kan houden is dat je gewoon anti-Trump en anti-ICE bent en alles wat zij doen slecht vindt en dat je daarom maar vindt dat mensen met een auto van 2000kg op agenten in mogen rijden. Dit is gewoon een vorm van terrorisme.

Moet je in Nederland eens proberen ja bij agenten die een winkeldief bij de Jumbo ophalen, de hele tijd erachteraan rijden en je auto midden op straat parkeren en hun auto's gaan blokkeren omdat JIJ van mening bent dat die dief gewoon mag stelen en de politie de wet maar lekker niet hoeft hand te haven en die dief met rust moet laten. DIT IS COMPLEET HETZELFDE

En vervolgens als agenten zeggen dat je afstand moet houden rij je op eentje in en hij lost daarbij een schot op je auto. In Nederland zou je niet eens de tijd hebben om dit uren lang te doen. Ze zijn nog veel te makkelijk daar in de VS eigenlijk dat je zomaar zo lang je gang kan gaan in het hinderen van wets handhavers.

Gisteren was er nog een beetje twijfel dat die vrouw misschien wel op het verkeerde moment op de verkeerde plek plek was maar als je nu nog steeds haar kant kiest en doet alsof dit allemaal de schuld is van Trump en de immigratiepolitie dan ben je gewoon een compleet doorgeslagen linkse gek die anti-overheid is en vindt dat de wetten niet voor jou gelden.

Echt als je nu nog de kant van die vrouw kiest dan ben je anti-democratisch, doorgeslagen, compleet verblind door linkse idiologien en respecteer je de wet niet. Die agenten doen hun taak: wet handhaven, illegalen uitzetten. Je mag van een afstandje gaan kijken. Maar als je hun fysiek belaagd zoals deze vrouw dan ben je gewoon absoluut knettergek.

Het is ook gewoon een beetje vermoeiend als je nog steeds haar kant kiest want blijkbaar ben je zelf dan ook zo'n krankzinnige gek die denkt boven de wet te staan en denkt dat het oke is om agenten van hun werk te houden en criminelen op te pakken. Compleet geestesziek en gevaarlijk voor de democratie.
Ja, ze was getraind inderdaad. Lees het ook zojuist.
Goede moeder wel, om zulke onverantwoorde dingen te doen. Compleet gek gemaakt door de democraten, zoveel is wel duidelijk.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 06:43:37 #115
483584 incel
they/them
pi_219785307
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 06:41 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ja, ze was getraind inderdaad. Lees het ook zojuist.
Goede moeder wel, om zulke onverantwoorde dingen te doen. Compleet gek gemaakt door de democraten, zoveel is wel duidelijk.
Dat die vrouw knettergek was is nu wel duidelijk ja. Wat nog erger is is dat er blijkbaar zoveel mensen haar kant nog steeds kiezen.

Volgende keer als ik agenten bij de Jumbo een winkeldief zie ophalen ga ik ze wel even een paar uur observen. Schreeuwen naar ze. Met m'n auto naar ze toe rijden, op ze in rijden, m'n auto midden op de weg zetten zodat zij er niet meer langs kunnen.

En als ze er wat van zeggen of mij aanhouden dan zal het wel aan hun liggen. 8)7
pi_219785323
https://x.com/CollinRugg/status/2009490336540971428

Video uit weer een andere hoek. Er stapt eerst een passagier uit de auto.

NEW: CNN has obtained a new angle of the incident involving Renee Good in Minneapolis, shows Good's vehicle sitting sideways in the street for three minutes before shots were fired.

The footage shows a person exiting the car on the passenger side.

"[Video] shows Renee Good's maroon Honda Pilot entering from the right there. Then, 20 seconds later, someone gets out on the passenger side."

"We don't know who or why this person leaves the car. We then see her turn and pull perpendicular across the street, seeming to block the way."
  vrijdag 9 januari 2026 @ 06:59:44 #117
483584 incel
they/them
pi_219785334
Of als een RET controleur een zwartrijder staande houdt, beboet en het station uitzet. Ga je dan ook filmen en ervoor staan en schreeuwen en hun pad blokkeren? Stel je voor dat je dit uren kan doen.

Maar de immigratiepolitie die de wet handhaafd en illegalen oppakt en uitzet die mag je gewoon uren hinderen.

Nou volgens mij is het een prima democratisch en vrij land daar want in Nederland is er echt geen plek waar je uren lang politie of andere wets handhavers kan hinderen _O- Zeker niet vanuit een 2000kg wegende auto.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 07:10:51 #118
483584 incel
they/them
pi_219785376
quote:
5s.gif Op donderdag 8 januari 2026 23:00 schreef Hallojo het volgende:
[poll=9581]
Wat een domme poll, de regering van trump staat achter het Amerikaanse volk _O-

Het is echt ongekend en ben er ook een beetje klaar mee hoe blind en compleet doorgeslagen sommige mensen zijn dat ze denken dat burgers het recht hebben om agenten te weerhouden hun taken uit te voeren. Ze zijn een stuk vrijer daar in Amerika dan ze hier in Nederland zouden zijn want als jij hier met je 2000kg wegende auto dwars op straat gaat zijn zodat politie, of handhaving of andere hulpverleners er niet langs kunnen dan heb je echt een mega groot probleem.

Het is gewoon terrorisme. Denken dat jij hulpverleners mag belagen en mag weerhouden van het handhaven van de wet omdat het vanuit jouw idiologie zo zou moeten. En dan heb je zoveel mensen die antidemocratisch en illegaal gedrag goed praten. Het is echt eng gewoon. Gelukkig zijn er hier ook een hoop mensen die gewoon nuchter en helder zijn en zien hoe de vork in de steel zit. Maar de hoeveelheid users die hier de kant kiest van de terroristen is echt eng. Alles zou geoorloofd zijn als het gaat om Trump en de Amerikaanse veiligheidsdiensten en overheidsinstanties tegen te werken omdat je wilt deugen. Bizar gedrag.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 07:17:47 #119
22565 asco
Los in deze tent
pi_219785396
Ah, 7 topics alweer vol door mensen die Amerika denken te begrijpen of willen begrijpen.
Hard gelachen weer, thx! ^O^
Fok! _O_

USA O+
  vrijdag 9 januari 2026 @ 07:24:35 #120
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219785405
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 02:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat helemaal niet om steun, het gaat erom dat je min of meer je leger de straat op stuurt, iedereen weet waar Trump mee bezig is, een persoon als Erodogan heeft exaxt het zelfde draaiboek uitgevoert, de volgende stap is zijn tegenstanders als Terrorisistische groepering te bestempelen en massaal op te pakken, inclusief de vrije pers. De volgende stap is een noodtoestand waarbij de rechterlijke macht doorgestreept word, read my lips.
Eens, al ben je recht, links of midden.. Een normaal mens vindt dit hele gebeuren compleet achterlijk. Dit heeft niets te maken meer met het tegenwerken van de overheid of over ongehoorzaamheid, maar met een overheid die zichzelf niet aan de wet houd; zonder enige aanleiding.

Deze vrouw was totaal geen gevaar voor deze agenten, reed niet op de agenten maar van hun weg. En dan nog, wat deze agenten gedaan hebben is totaal tegens de ambtsinstructie (ja, zelfs die van de VS). Deze agent mag dan lekker gaan brommen. Het is verdomme een ICE agent, niet eens FDA ofzo..

Het grappige is dat dezelfde knakkers die tijdens Covid, hele binnesteden hebben verbouwd, nu ieens fel tegen "ongehoorzaamheid" zijn. Pleur lekker op naar de USA.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219785412
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:00 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Niet de intentie maar als je keihard gaat wegrijden terwijl er een agent voor je auto staat dan zul je dezelfde reactie krijgen van die agent als ware die intentie er wel, hij kan niet ruiken wat het plan is.

Gisteravond al beoordeeld:
3rr0r in NWS / ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Hij had sowieso haar vermoord.
Dat klopt.
Maar de intentie van iemand die achteruit rijdt om de auto beter te kunnen positioneren om naar rechts te gaan, die heeft niet de intentie om te moorden. Die wil weg. Waarom spring je daar als agri voor?
Is zij een vuurwapengevaarlijke crimineel die terstond moet worden aangehouden?
En zelfs dan: waarom spring je voor een vluchtauto?

Hij schoot bovendien pas op het moment dat hij naast de auto stond en deze van hem weg reed.

Hoezo dan toch nog 3 x schieten?
Waarbij de agent met de auto moet meelopen om haar te raken?

Hoezo praat je dit soort politiegedrag goed?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219785414
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 07:24 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Eens, al ben je recht, links of midden.. Een normaal mens vindt dit hele gebeuren compleet achterlijk. Dit heeft niets te maken meer met het tegenwerken van de overheid of over ongehoorzaamheid, maar met een overheid die zichzelf niet aan de wet houd; zonder enige aanleiding.

Deze vrouw was totaal geen gevaar voor deze agenten, reed niet op de agenten maar van hun weg. En dan nog, wat deze agenten gedaan hebben is totaal tegens de ambtsinstructie (ja, zelfs die van de VS). Deze agent mag dan lekker gaan brommen. Het is verdomme een ICE agent, niet eens FDA ofzo..

Het grappige is dat dezelfde knakkers die tijdens Covid, hele binnesteden hebben verbouwd, nu ieens fel tegen "ongehoorzaamheid" zijn. Pleur lekker op naar de USA.
Daarom zeg ik altijd heel sterk tegen mensen dat je heel goed moet nadenken als je tegenstander iets verboden word, want jij bent de volgende, en het is natuurlijk ideaal voor de politiek als je lekker een tweestrijd hebt in de maatschappij, ironisch genoeg zou je verwachten dat die Murica figuren met 300 guns thuis zouden opstaan en zeggen: Dit is mijn land, dat laat ik niet afpakken, maar die lui zijn gek op Trump kennelijk.
pi_219785416
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 07:17 schreef asco het volgende:
Ah, 7 topics alweer vol door mensen die Amerika denken te begrijpen of willen begrijpen.
Hard gelachen weer, thx! ^O^
Fok! _O_

USA O+
Lachen om de moord op een onschuldige vrouw...
pi_219785420
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 07:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nog harder als Trump ons straks echt gaat bullyen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 07:29:43 #125
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219785431
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Deze mevrouw oogt niet helemaal stabiel.
Die is ook wel een beetje klaar met dit circus en daar heb ik wel begrip voor.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219785461
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Deze mevrouw oogt niet helemaal stabiel.
Verklaar eens waarom we dit soort toestanden niet hebben gezien in de decennia voor Trump 2, toen migranten ook werden uitgezet, en in grotere getale dat Trump het afgelopen jaar deed.
pi_219785466
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 07:29 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Die is ook wel een beetje klaar met dit circus en daar heb ik wel begrip voor.
Moord een circus noemen...
pi_219785469
Deze man snapt het gelukkig...

https://x.com/TONYxTWO/status/2009402677978124690

“I don’t wake up in the morning looking for ICE agents. I’m just trying to understand why the f*ck y’all liberals just don’t leave these people alone.”

“Yall have been literally harassing the ICE agents since the time Trump got into office.”

He’s SPOT ON!! 🔥👇🏼
  vrijdag 9 januari 2026 @ 07:36:19 #129
503714 SebbeSwensje
pi_219785472
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 07:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Moord een circus noemen...
Goed zo @Wantie !
Appears.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 07:39:03 #130
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_219785485
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 21:03 schreef Ama het volgende:

[..]
Ze rijdt helemaal niet keihard weg. :')!
Op die beelden van voor zie je dat anders wel hoor.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_219785486
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 07:35 schreef Tjoent het volgende:
Deze man snapt het gelukkig...

https://x.com/TONYxTWO/status/2009402677978124690

“I don’t wake up in the morning looking for ICE agents. I’m just trying to understand why the f*ck y’all liberals just don’t leave these people alone.”

“Yall have been literally harassing the ICE agents since the time Trump got into office.”

He’s SPOT ON!! 🔥👇🏼
Nee, dat is hij niet.

Trump gaat met ICE opzettelijk de confrontatie aan met lokale overheden en inwoners door ze op te dragen buitenproportioneel veel geweld en intimidatie te gebruiken.

Dat is het verschil met de decennia voor Trump 2, toen migranten in grotere aantallen werden uitgezet zonder escalatie.

En wat voor mens ben je als je tegen het slachtoffer zegt: "eigen schuld, dikke bult".
pi_219785496
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 07:39 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Op die beelden van voor zie je dat anders wel hoor.
Nee.
De agent loopt naast de auto terwijl hij schiet.
pi_219785516
Next.

quote:
Federal agents shot two people in Portland on Thursday during a traffic stop, a day after the fatal shooting of a woman in Minneapolis stoked outrage over the Trump administration’s immigration crackdown.

A Homeland Security Department spokeswoman said in a statement that U.S. Border Patrol agents were conducting a “targeted vehicle stop,” and that an agent fired a shot after the driver tried to run them over.

The spokeswoman, Tricia McLaughlin, described the agents’ target as an undocumented immigrant and member of Tren de Aragua, a gang with roots in a Venezuelan prison that has been a frequent target of President Trump. She provided no immediate evidence that the person who was targeted was affiliated with the gang.

Bob Day, Portland’s police chief, said at an evening news conference that he had no information on the identity of the two people who were shot, a man and a woman. He said that the federal officials involved in the shooting were no longer on the scene when local officers arrived.

The police were alerted to the shooting when the injured man called 911, Chief Day said.

The chief’s comments appeared to underscore the limited cooperation between federal and local officials. Chief Day said local officials knew little about the shooting and that the investigation would be led by the F.B.I. “We do not know if this is an immigration-related event,” he said. “We do not know which federal agencies were involved.”

Gov. Tina Kotek of Oregon called for a full and transparent federal investigation. “Trust is essential to maintain community safety and uphold the law,” she said. “Federal agents at the direction of the Department of Homeland Security are shattering trust. They are destroying day by day what we hold dear.”

The shooting occurred around 2:15 p.m. Pacific near Adventist Health Portland, a hospital and collection of health clinics in the Hazelwood neighborhood, about eight miles from the city center, officials said.

Editors’ Picks

A New Yorker Falls for an L.A. Bungalow

Slalom and Skeleton: 5 Places to Experience Olympic Sports, Without a Trip to Milan

Our Favorite Home Libraries
1 mi.2 km.
© Mapbox © OpenStreetMap
Oregon
The New York Times
The driver of the vehicle that federal officials fired into drove off after the shooting, local officials said, and the victims were found by the police more than two miles away, with gunshot wounds. Emergency medical technicians who rushed the victims to hospitals described both as Spanish speakers in conversations captured by emergency radio broadcasts. The woman had a gunshot wound to the chest, an E.M.T. told a dispatcher. The man was described as having two gunshot wounds.

Elana Pirtle-Guiney, Portland’s City Council president, said during a council meeting Thursday afternoon that she believed the two people who had been shot were still alive, though local officials later said they did not know their condition.

Teddy Jay, 20, a resident of the Bria apartment complex in Hazelwood, said he believed the two people who were shot lived in the complex but that he did not know their names. He said he saw them arrive by truck earlier in the afternoon.

“Basically, I was sitting in the house. I heard complete chaos. A whole lot of police sirens,” he said.

Mr. Jay said there was a bloody footprint on the sidewalk outside his building. He said he later saw an official providing medical aid and loading the two people into an ambulance.

Residents said the neighborhood has a high crime rate. A former resident at the complex, Debbie Rembert, 60, said the area “was so horrible — the shootings and the robberies and the drugs.”

Portland was the site of months of clashes between demonstrators and law enforcement after the murder of George Floyd by Minneapolis police officers in 2020. Last summer, protests at the city’s ICE facility at times turned violent, and led Mr. Trump to attempt to use the National Guard to quell demonstrations. A federal judge blocked that effort.

Image
A group of protesters on the side of a road. The blurry figures of two police officers are in the foreground.
Hundreds gathered at an Immigration and Customs Enforcement building in Portland, Ore., on Thursday night.Credit...Jordan Gale for The New York Times
At the news conference Thursday, several officials sharply criticized the presence of federal officials in the city and demanded that they leave.

Kayse Jama, the majority leader of the Oregon State Senate, said that the shooting occurred near his home and that he was “outraged.” Addressing federal immigration officials directly, he said: “We do not need you. You are not welcome. You need to get the hell out of our community.”

On Thursday evening, hundreds gathered at an Immigration and Customs Enforcement building in Portland to protest the crackdown, chanting slogans including “no justice, no peace.”

Just before 9 p.m. local time, the police arrived and began moving protesters out of the area.

Despite their criticism of the Trump administration’s immigration crackdown, local leaders urged calm, particularly in the wake of the already charged national environment following the fatal shooting of a woman by an Immigration and Customs Enforcement officer in Minneapolis on Wednesday.

Mayor Keith Wilson said the incident was another sign that federal immigration efforts were out of control. He called on the Trump administration to end enforcement operations in Portland.

“The administration is trying to divide us, to pit communities against one another, to make us fear one another,” he said. “Portland, this is a moment to hold each other close.”
https://www.nytimes.com/2(...)ooting-portland.html
pi_219785522
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 06:52 schreef Tjoent het volgende:
https://x.com/CollinRugg/status/2009490336540971428

Video uit weer een andere hoek. Er stapt eerst een passagier uit de auto.

NEW: CNN has obtained a new angle of the incident involving Renee Good in Minneapolis, shows Good's vehicle sitting sideways in the street for three minutes before shots were fired.

The footage shows a person exiting the car on the passenger side.

"[Video] shows Renee Good's maroon Honda Pilot entering from the right there. Then, 20 seconds later, someone gets out on the passenger side."

"We don't know who or why this person leaves the car. We then see her turn and pull perpendicular across the street, seeming to block the way."
Hier in de video van NYTimes is die vrouw duidelijk te zien. Ze is die vent die de bestuurder even later doodschiet aan het filmen
https://www.nytimes.com/v(...)-shooting-video.html
Minuut 1:14
pi_219785563
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 07:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hier in de video van NYTimes is die vrouw duidelijk te zien. Ze is die vent die de bestuurder even later doodschiet aan het filmen
Het blijft belachelijk dat agenten moeten dulden dat ze achtervolgt worden door mensen met camera's, vraagt om ellende.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:00:20 #136
483584 incel
they/them
pi_219785566
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 07:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze was niet onschuldig dus....

En moord? Het was zelfverdediging.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:01:06 #137
117098 Hathor
Effe niet
pi_219785568
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 07:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zoals ik dus al zei, de man (schutter) is op geen enkele wijze in levensgevaar geweest. Die Kristi Noem en Trump staan gewoon glashard te liegen, maar de beelden liegen niet. Als die vent hier niet de bak voor indraait weet ik het niet meer.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219785591
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zoals ik dus al zei, de man (schutter) is op geen enkele wijze in levensgevaar geweest. Die Kristi Noem en Trump staan gewoon glashard te liegen, maar de beelden liegen niet. Als die vent hier niet de bak voor indraait weet ik het niet meer.
nee dus
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:10:41 #139
483584 incel
they/them
pi_219785593
Weet je wat nog enger is? Dat er blijkbaar mensen zijn die vinden dat het ok is om hulpverleners uren lang te hinderen en te intimideren met een auto van 2000kg. Nu zijn het (imigratie)poltiemensen waar ze het niet mee eens zijn. Maar wat als ze bijvoorbeeld ook de brandweer of de ambulance gaan blokkeren? Mensen die gewoon hun werk doen. Ze weerhouden hun van hun werk, het veilig houden van de maatschappij, omdat zij het ergens niet mee eens zijn.

In Nederland moet je zoiets echt niet proberen hoor. In Amerika zijn ze veel vrijer dat die vrouw al uren lang haar gang kon gaan. Tot ze als een terrorist met een auto van 2000kg op een hulpverlener in reed, een al dan niet onbewust poging tot doodslag met terroristisch motief. Maar toch kiezen mensen hier de kant van de vrouw, omdat ze anti-Trump en anti-ICE zijn.

Het is gewoon eng dat mensen denken dat hun ideologien belangrijker zijn dan de wet. Echt doodeng.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:13:36 #140
483584 incel
they/them
pi_219785602
quote:

[..]
Ga jij anders voor een auto van 2000kg staan en dan gaat iemand anders hard gas geven, je bent heus niet in levensgevaar hoor. Misschien raak je alleen maar je leven lang invalide.
pi_219785611
quote:

[..]
Ze overdrijven maar vrouw rijd wel richting agent op een gladde weg en dat is in Amerika al poging tot doodslag Reactie agent niet goed maar vrouw had gewoon moeten blijven stilstaan, niets aan de hand
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:17:23 #142
483584 incel
they/them
pi_219785617
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:15 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Ze overdrijven maar vrouw rijd wel richting agent op een gladde weg en dat is in Amerika al poging tot doodslag Reactie agent niet goed maar vrouw had gewoon moeten blijven stilstaan, niets aan de hand
Precies ja, maar al die toetsenbordhelden hier die denken dat die agent wel even in 0.1 seconde terwijl hij voor die auto staat even een afweging kan maken dat het misschien wel mee valt want ja hij heeft ook helderziendheid en kan de positie van de wielen ook nog even bekijken en meenemen in zijn berekening.
pi_219785622
quote:

[..]
Hij heeft volgens JD Vance immuniteit.
En er komt geen onderzoek want de FBI doet geen onderzoek en zal geen enkele informatie met een andere instantie delen.

De rangen zijn gesloten en dat voor iets wat volgens het witte huis klip en klaar is....
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:21:20 #144
483584 incel
they/them
pi_219785629
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hij heeft volgens JD Vance immuniteit.
En er komt geen onderzoek want de FBI doet geen onderzoek en zal geen enkele informatie met een andere instantie delen.

De rangen zijn gesloten en dat voor iets wat volgens het witte huis klip en klaar is....
Het is voor iedereen die het filmpje heeft gezien, de situatie kent en de wetten in amerika kent klip en klaar.

Een geoorloofde shooting.

Alleen linkse mensen die anti-Trump en anti-ICE en anti-overheid en anti-demcratisch zijn hebben allemaal nog selectieve verontwaardiging.
pi_219785661
quote:
Ja, nieuwe stap in de escalatie van ICE: mensen die niet meewerken doodschieten.
pi_219785667
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:21 schreef incel het volgende:

[..]
Het is voor iedereen die het filmpje heeft gezien, de situatie kent en de wetten in amerika kent klip en klaar.

Alleen linkse mensen die anti-Trump en anti-ICE en anti-overheid en anti-demcratisch zijn hebben allemaal nog selectieve verontwaardiging.
Geoorloofd om vanaf de zijkant van de wagen iemand dood te schieten...

Op iemand die hooguit een overtreding heeft begaan..
pi_219785676
quote:
Twee terroristen uitgeschakeld die het gezag van rechtschapen ambtenaren ondermijnden.
pi_219785680
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:17 schreef incel het volgende:

[..]
Precies ja, maar al die toetsenbordhelden hier die denken dat die agent wel even in 0.1 seconde terwijl hij voor die auto staat even een afweging kan maken dat het misschien wel mee valt want ja hij heeft ook helderziendheid en kan de positie van de wielen ook nog even bekijken en meenemen in zijn berekening.
In die 0,1 seconde is hij opzij gestapt en daardoor buiten levensgevaar.

Vervolgens schiet hij 1 x, en daarna nog tweemaal terwijl hij naar de auto toe loopt.

De auto die op dat moment naar rechts weg rijdt.

Dat wordt door jou goedgepraat.

En de overheid stelt geen onderzoek in ..
pi_219785686
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:30 schreef Adames het volgende:

[..]
Twee terroristen uitgeschakeld die het gezag van rechtschapen ambtenaren ondermijnden.
Ja, het nieuwe normaal.
Iedereen brandmerken als terrorist en dan vermoorden.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:32:11 #150
483584 incel
they/them
pi_219785687
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Vervolgens schiet hij 1 x, en daarna nog tweemaal terwijl hij naar de auto toe loopt.

Op het filmpje is duidelijk te zien hoe hij voor de auto staat als de vrouw gas geeft en hij wordt zelfs geraakt door de auto ter hoogte van de koplamp.

Had hij met achteraf kunnen overleven door weg te springen? Waarschijnlijk wel ja.

Maar op het moment gewoon een geoorloofde shooting.
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 08:33:44 #151
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219785699
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:30 schreef Adames het volgende:

[..]
Dat heb ik even gemist?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219785704
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, nieuwe stap in de escalatie van ICE: mensen die niet meewerken doodschieten.
Kennelijk reden ze in op de agenten. Dat is net even wat meer dan ‘niet meewerken’.
pi_219785710
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, ernstig misdrijf, te weten poging tot doodslag.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:35:53 #154
117098 Hathor
Effe niet
pi_219785714
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:13 schreef incel het volgende:

[..]
Ga jij anders voor een auto van 2000kg staan en dan gaat iemand anders hard gas geven, je bent heus niet in levensgevaar hoor. Misschien raak je alleen maar je leven lang invalide.
De richtlijnen zijn dan ook duidelijk....je moet nooit voor een auto gaan staan waarin de bestuurder zijn voet nog op het gaspedaal heeft. Doe je dat wel ben je niet geschikt voor je taak.
pi_219785719
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat wij ‘noodweerexces’ kennen?
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:36:55 #156
117098 Hathor
Effe niet
pi_219785722
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:15 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Daar ben ik het wel mee eens, ze had gewoon moeten blijven staan. Dan had ze nu nog geleefd.
pi_219785725
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
En dan de familie laten opdraaien voor de kosten van de repatriëring. Geniaal.
...hier om je mars te breken.
pi_219785728
Okay is Fox maar verhaal maakt wel wat meer duidelijk

Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:38:34 #159
117098 Hathor
Effe niet
pi_219785732
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:21 schreef incel het volgende:

[..]

Nou, ik ben alles behalve links, maar ik vind toch dat die vent hier niet mee weg mag komen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:40:28 #160
483584 incel
they/them
pi_219785748
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
De richtlijnen zijn dan ook duidelijk....je moet nooit voor een auto gaan staan waarin de bestuurder zijn voet nog op het gaspedaal heeft. Doe je dat wel ben je niet geschikt voor je taak.
En je moet vooral ook niet op een agent met vuurwapen inrijden met je auto van 2000kg wanneer deze hun politietaken aan het uitvoeren zijn. Met name niet bij agenten die 6 maanden ervoor ook al door een auto zijn aangereden. :D
pi_219785750
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:00 schreef incel het volgende:

[..]
Ze was niet onschuldig dus....

En moord? Het was zelfverdediging.
Nee, moord.

Schieten op een auto die van je weg rijdt is geen zelfverdediging.

En vervolgens medische hulp weigeren helpt je zaak ook niet.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:41:32 #162
483584 incel
they/them
pi_219785755
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, moord.

Schieten op een auto die van je weg rijdt is geen zelfverdediging.

En vervolgens medische hulp weigeren helpt je zaak ook niet.
Zoek anders even de definitie van moord op. Dit was gewoon zelfverdediging dat kan iedereen zien op het filmpje en de Amerikaanse overheid staat er ook achter.

Die vrouw is 100% dood gegaan door haar eigen schuld.

In Nederland zou ze niet eens de tijd hebben gehad om uren lang hulpverleners zo erg te tergen.
pi_219785756
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou, ik ben alles behalve links, maar ik vind toch dat die vent hier niet mee weg mag komen.
Stel je je er maar alvast op in dat dit wel gaat gebeuren.
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 08:41:49 #164
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219785761
Ben benieuwd hoeveel slachtoffers Einsatzgruppe ICE vandaag weer gaat maken.
pi_219785762
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:35 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hij had daar niet moeten staan en hij had ook beter niet kunnen schieten. Maar die vrouw had ook gewoon stil moeten blijven staan en al helemaal niet het risico voor lief nemen dat ze die agent aan zou rijden.
pi_219785765
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:40 schreef incel het volgende:

[..]
En je moet vooral ook niet op een agent met vuurwapen inrijden met je auto van 2000kg wanneer deze hun politietaken aan het uitvoeren zijn. Met name niet bij agenten die 6 maanden ervoor ook al door een auto zijn aangereden. :D
Je moet geen agenten inzetten die in staat zijn te moorden vanwege wat ze eerder hebben meegemaakt.

En hoezo springt die agent voor een auto als hij eerder heeft ervaren dat iemand spontaan kan wegrijden.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:42:36 #167
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219785769
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:41 schreef incel het volgende:

[..]
Zoek anders even de definitie van moord op. Dit was gewoon zelfverdediging dat kan iedereen zien op het filmpje en de Amerikaanse overheid staat er ook achter.

In Nederland zou ze niet eens de tijd hebben gehad om uren lang hulpverleners zo erg te tergen.
‘Hulpverleners’ :') :') :') :')
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator vrijdag 9 januari 2026 @ 08:43:47 #168
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219785775
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je moet geen agenten inzetten die in staat zijn te moorden vanwege wat ze eerder hebben meegemaakt.

En hoezo springt die agent voor een auto als hij eerder heeft ervaren dat iemand spontaan kan wegrijden.
Jonathan Ross is duidelijk niet geschikt voor deze functie.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:43:48 #169
483584 incel
they/them
pi_219785776
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die agenten zijn bevoegd om vuurwapens te dragen en moeten deze ook gebruiken wanneer er een terroristische aanslag op hun gezet wordt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
‘Hulpverleners’ :') :') :') :')
Ja het is de immigratiepolitie. Hun taak als hulpverlener is het opsporen, aanhouden en uitzetten van illegalen.
pi_219785785
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:13 schreef incel het volgende:

[..]
Logisch dat je dan besluit om op paar meter afstand te schieten in plaats van bezig te zijn je eigen leven te redden
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:46:47 #171
483584 incel
they/them
pi_219785791
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Logisch dat je dan besluit om op paar meter afstand te schieten in plaats van bezig te zijn je eigen leven te redden
Zoek eens op wat stand your ground is.

In niet alle landen druipen agenten af met de staart tussen hun benen wanneer ze bedreigd worden.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:47:19 #172
503714 SebbeSwensje
pi_219785795
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:43 schreef incel het volgende:

[..]
Die agenten zijn bevoegd om vuurwapens te dragen en moeten deze ook gebruiken wanneer er een terroristische aanslag op hun gezet wordt.
[..]
Ja het is de immigratiepolitie. Hun taak als hulpverlener is het opsporen, aanhouden en uitzetten van illegalen.
Zoiets noem je een handhaver en geen hulpverlener.
Appears.
pi_219785804
Ze had de keus om uit te stappen ipv gas te geven.

Zoals ik de diverse filmpjes uit verschillende hoeken heb bekeken raakt ze ook de agent (bij de koplamp op borsthoogte) en is dat het moment dat de agent schiet. Het kogelgat is ook van voren en gaat vanuit de voorruit licht schuin naar het kogelgat in de chauffeursstoel.

Gebleken is ook dat ze activistisch is t.a.v. het werk van ICE en stond ze bewust dwars op de weg om hun werk te hinderen.
quote:
The ICE officers were executing lawful enforcement operations under Title 8 authority when the driver obstructed their duties. Federal law (8 U.S.C. § 1324) explicitly prohibits interfering with immigration enforcement, and video evidence shows the vehicle accelerating toward an officer after repeated commands to halt. The Supreme Court’s Martin v. United States (2025) ruling affirms federal agents’ right to use necessary force when facing imminent threats during authorized operations.
twitter

Gelet op het gestelde in de tweet (vanaf punt 2) is de enige vraag nog of de agent -tijdig- ook weg had kunnen springen. Zo niet, dan had hij volgens de Amerikaanse wet het recht om zijn leven te verdedigen door te schieten.

Dat met name 'links' niet ZIET dat de agent geraakt wordt pas niet in het narratief he. Dan zou deze links activistische vrouw wel eens schuldig kunnen zijn aan haar eigen dood in plaats van de mogelijkheid om weer te fulmineren op alles wat de Trump administration doet.

Let wel, dit is zoals ik het zie. Ik wacht het officiële onderzoek af en mocht het zo zijn dat de agent volgens de wet toch fout was dan ben ik het daar óók volledig mee eens.

RIP Rene Good. Dit had (vanuit alle hoeken bekeken) niet gehoeven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_219785805
Nu is het opeens een terroristische aanslag. Ligt er vrij dik bovenop allemaal he. Maar durf het geen fascisten te noemen want dat doet pijn aan de boeboe.
pi_219785812
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:41 schreef incel het volgende:

[..]

Dit is geen zelfverdediging.
De agent loopt met de auto mee zodat hij via het zijraam op haar kan schieten.

Dan ben je niet bezig met zelfverdediging.

Dit is gewoon moord.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:51:02 #176
483584 incel
they/them
pi_219785814
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:49 schreef Montagui het volgende:

Zoals ik de diverse filmpjes uit verschillende hoeken heb bekeken raakt ze ook de agent (bij de koplamp op borsthoogte) en is dat het moment dat de agent schiet. Het kogelgat is ook van voren en gaat vanuit de voorruit licht schuin naar het kogelgat in de chauffeursstoel.

Gebleken is ook dat ze activistisch is t.a.v. het werk van ICE en stond ze bewust dwars op de weg om hun werk te hinderen.
[..]
[ x ]

Gelet op het gestelde in de tweet (vanaf punt 2) is de enige vraag nog of de agent -tijdig- ook weg had kunnen springen. Zo niet, dan had hij volgens de Amerikaanse wet het recht om zijn leven te verdedigen door te schieten.

Dat met name 'links' niet ZIET dat de agent geraakt wordt pas niet in het narratief he. Dan zou deze links activistische vrouw wel eens schuldig kunnen zijn aan haar eigen dood in plaats van de m,ogelijkheid om weer te fulmineren op alles wat de Trump administration doet.

Let wel, dit is zoals ik het zie. Ik wacht het officiële onderzoek af en mocht het zo zijn dat de agent volgens de wet toch fout was dan ben ik het daar óók volledig mee eens.

Ik ben echt blij dat er nog gewoon nuchtere mensen zoals jij op dit forum zijn. Stel je voor dat ik de enige was die deze mening had. Dat zou pas eng zijn. Lijkt echt alsof er gewoon bewust een narratief door links wordt geplaatst dat deze vrouw compleet onschuldig was, daar toevallig net reed om haar kinderen op te halen en echt helemaal niks had kunnen doen aan wat hier gebeurd is. Terwijl precies het tegenovergestelde waar is. Provoceren, gewapende agenten bedreigen in je moordwapen van 2000kg en ook nog eens radicaal, gevaarlijk, onvoorspelbaar of zelfs doelbewust terroristisch handelen.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:52:06 #177
483584 incel
they/them
pi_219785820
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dit is gewoon moord.
Je hebt waanideeen.
pi_219785831
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:49 schreef Harmankardon het volgende:
Nu is het opeens een terroristische aanslag. Ligt er vrij dik bovenop allemaal he. Maar durf het geen fascisten te noemen want dat doet pijn aan de boeboe.
Het is ook idioot om deze vrouw een terrorist te noemen.
pi_219785841
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Terroristen hebben doorgaan een penetrante knoflooklucht om zich heen hangen.
pi_219785846
quote:
Klopt, maar is het dan geoorloofd haar dood te schieten?

quote:
Vervolgens schiet hij 2 x door het zijraam terwijl hij met de auto meeloopt.

quote:
[..]
[ x ]
Dat is geen reden om iemand dood te schieten.

quote:
Hij had nooit voor die auto moeten gaan staan.
En volgens mij had hij ook dan niet mogen schieten.
Onder andere omdat dan de auto in een projectiel verandert die voor nog meer slachtoffers kan zorgen.

quote:
Dat met name 'links' niet ZIET dat de agent geraakt wordt pas niet in het narratief he. Dan zou deze links activistische vrouw wel eens schuldig kunnen zijn aan haar eigen dood in plaats van de mogelijkheid om weer te fulmineren op alles wat de Trump administration doet.
Ja, polariseer de boel maar.
Nu ligt het aan links...

Trump doet niets verkeerds.

quote:

Tja, daar trap ik niet in.

Overigens komt er volgens Vance geen onderzoek.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:56:05 #181
483584 incel
they/them
pi_219785847
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als je doelbewst hulpverleners of handhavers van hun werk afhoudt, mensen die de wet aan het handhaven zijn, omdat het niet past in jouw ideologie, en hier zelfs geweld bij gebruikt of een aanslag met een dodelijk wapen doet (met auto van 2000kg inrijden op agent is dat), dan ben je per definitie gewoon een terrorist.

Dat is een feit.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:56:33 #182
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_219785848
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:43 schreef incel het volgende:

[..]
[..]
´terroristische aanslag´... Doe ff normaal man :') Die agent maakt een grove fout door voor die auto te gaan staan terwijl er 3 agenten met getrokken wapens op de vrouw afstappen. Wat verwacht je dan dat er gebeurd? Ze hadden zelf ook een auto bij waarmee ze haar konden blokkeren he?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_219785849
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
Ben benieuwd hoeveel slachtoffers Einsatzgruppe ICE vandaag weer gaat maken.
Anders stel je je ff aan zeg.
pi_219785851
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:46 schreef incel het volgende:

[..]
Zoek eens op wat stand your ground is.

In niet alle landen druipen agenten af met de staart tussen hun benen wanneer ze bedreigd worden.
Ik had niet gedacht dat je nadat je ICE kwalificeerde als hulpverleners nog een stapje verder kon gaan.
pi_219785854
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dit is gewoon moord.
Onzin: hij springt weg en gelijktijdig schiet hij. Dat houdt dus in dat hij ten tijde van een poging op doodslag gericht op hem besluit geweld te gebruiken tegen haar.

Weliswaar objectief (en vooral: achteraf) bezien onnodig, maar daar kennen we ook in NL noodweerexces voor, omdat de psyche van een mens op zo’n moment niet in staat is om altijd in die split second de juiste dosering te kiezen.
  roze vrijdag 9 januari 2026 @ 08:57:05 #186
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219785855
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:56 schreef incel het volgende:

[..]
Als je doelbewst hulpverleners of handhavers van hun werk afhoudt, mensen die de wet aan het handhaven zijn, omdat het niet past in jouw ideologie, en hier zelfs geweld bij gebruikt of een aanslag met een dodelijk wapen doet (met auto van 2000kg inrijden op agent is dat), dan ben je per definitie gewoon een terrorist.

Dat is een feit.
Ze reed helemaal niet in op een agent, hou daar toch eens mee op. :')
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:57:24 #187
483584 incel
they/them
pi_219785858
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
´terroristische aanslag´... Doe ff normaal man :') Die agent maakt een grove fout door voor die auto te gaan staan terwijl er 3 agenten met getrokken wapens op de vrouw afstappen. Wat verwacht je dan dat er gebeurd? Ze hadden zelf ook een auto bij waarmee ze haar konden blokkeren he?
Het is gewoon de wet daar. Als je met een auto van 2000kg op een agent in rijdt, dan is dit een aanslag met dodelijk wapen. Doe je dit vanuit je idiologie en ga je tegen de democratie in, dan ben je een terrorist.
pi_219785860
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:52 schreef incel het volgende:

[..]
Je hebt waanideeen.
Ik accepteer je verlies.
pi_219785861
quote:

[..]

Dat is een feit.
100%
pi_219785862
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:55 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Terroristen hebben doorgaan een penetrante knoflooklucht om zich heen hangen.
Laat Dracula het maar niet horen!
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:57:59 #191
483584 incel
they/them
pi_219785863
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:57 schreef Ama het volgende:

[..]
Ze reed helemaal niet in op een agent, hou daar toch eens mee op. :')
Ze raakt die agent letterlijk met haar auto. Hij kan net opzij springen maar er is gewoon fysiek contact tussen die agent en haar auto.
pi_219785866
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat hij zo dom is om ervoor te gaan staan is geen excuus voor haar om dan maar gas te geven. Wtf!? :D

Dit is gewoon een clusterfuck.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 08:59:59 #193
483584 incel
they/them
pi_219785874
Volgende keer als je wordt staande gehouden door de politie en ze gaan voor je auto staat gewoon keihard gas geven en over ze heen rijden, zij maken immers de keuze om voor je auto te gaan staan!

Dat is echt wat mensen hier geloven _O- ongelooflijk.
pi_219785877
Een terrorist minder ^O^

En door.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 09:00:50 #195
483584 incel
they/them
pi_219785881
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:57 schreef GerryDV het volgende:

[..]
100%
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 09:00 schreef harrievankempen het volgende:
Een terrorist minder ^O^

En door.
Amen.

SuperKaren komt erachter dat er in de democratische wereld gewoon wetten en regels gelden.

Die wegen even wat zwaarder dan wat zij allemaal aan het discussieren zijn in hun facebook groepen.
pi_219785884
quote:
Knip
Knip
Wat betekent dit?
Dit was vooraf al bekend dus die ICE mocht haar wel even aanpakken? Of blijkt dit nadat ze dood is en is het van dichtbij drie maal schieten met terugwerkende kracht minder schokkend?
pi_219785889
quote:

[..]

Dat is een feit.
Als zij bewust haar auto als wapen in heeft gezet zou je een punt hebben, maar ik zie haar vooral op het laatste moment wegrijden. Wat ze kennelijk als modus operandi had (gebaseerd op de diverse verklaringen die er inmiddels zijn) was treiteren, treiteren en nog eens treiteren.
  vrijdag 9 januari 2026 @ 09:01:44 #198
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_219785890
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:57 schreef incel het volgende:

[..]
Het is gewoon de wet daar. Als je met een auto van 2000kg op een agent in rijdt, dan is dit een aanslag met dodelijk wapen. Doe je dit vanuit je idiologie en ga je tegen de democratie in, dan ben je een terrorist.
Waarom herhaal je die 2000kg steeds? Zet dat je verhaal extra kracht bij? Was het geen aanslag geweest als ze in een Fiat Panda reed van 750kg? :?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_219785897
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 09:00 schreef incel het volgende:

[..]
[..]
Amen.

SuperKaren komt erachter dat er in de democratische wereld gewoon wetten en regels gelden.
De meeste van die linkse beroepsdemonstranten zijn echt delusional en hebben dit soort reality checks nodig. Moet gewoon zero tolerance beleid op dit soort wappies komen.
pi_219785898
In Nederland krijg je hoogstens een kleine boete of een taakstrafje als je overdwars de weg blokkeert met een terroristisch motief (hele volksstammen hysterische hippies plakken zich zelfs vast op snelwegen, kost miljarden) vandaar dat er ook totaal geen respect is voor hulpverleners of het justitiële gezag, dit is tenminste duidelijk zo, van mij mag ICE in Nederland ook de orde komen herstellen, ook inzetten bij vuurwerkdelicten aankomend eindjaar aub.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')