Er is geen "enorm immigratieprobleem" daar.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 01:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind die hele toestand ingewikkeld en dat maakt me vast politiek incorrect.
Het is absoluut verschrikkelijk dat er een persoon doodgeschoten is, dat voorop gesteld. Het filmpje gezien, dat is alles behalve fraai
Wat ICE is weet ik vooral door films en series. Daar worden de agenten als bullenbakken neergezet en laten we zeggen dat ik het werk niet zou kunnen, want volgens mij moet je wel (ik weet niet goed hoe te verwoorden) soort van hard zijn. Bikkelhard om het werk te kunnen, al geloof ik wel dat het gewoon mensen zijn
Alleen ik begrijp de steun voor en het werken van ICE wel. Er is een enorm immigratieprobleem daar. En ongeacht dat ik over dat probleem geen mening heb, kan ik beide kanten in dat conflict begrijpen.
Iemand zo neerschieten, verschrikkelijk. Dat die vrouw ging rijden, absoluut niet slim. Alleen ze zal vast geen andere oplossing gezien hebben. Schieten was niet nodig.
Met andere woorden, ik voel me een soort Zwitserland in deze situatie. Al keur ik dat geweld niet goed, maar ik denk dat het falen van een individu was.
Wat ik me ook afvraag is wat ze daar deed. Haaks op de weg een colonne met sirenes aan in de weg staan.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 01:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is absoluut verschrikkelijk dat er een persoon doodgeschoten is, dat voorop gesteld. Het filmpje gezien, dat is alles behalve fraai
Wat ICE is weet ik vooral door films en series. Daar worden de agenten als bullenbakken neergezet en laten we zeggen dat ik het werk niet zou kunnen, want volgens mij moet je wel (ik weet niet goed hoe te verwoorden) soort van hard zijn. Bikkelhard om het werk te kunnen, al geloof ik wel dat het gewoon mensen zijn
Alleen ik begrijp de steun voor en het werken van ICE wel. Er is een enorm immigratieprobleem daar. En ongeacht dat ik over dat probleem geen mening heb, kan ik beide kanten in dat conflict begrijpen.
Iemand zo neerschieten, verschrikkelijk. Dat die vrouw ging rijden, absoluut niet slim. Alleen ze zal vast geen andere oplossing gezien hebben. Schieten was niet nodig.
Met andere woorden, ik voel me een soort Zwitserland in deze situatie. Al keur ik dat geweld niet goed, maar ik denk dat het falen van een individu was.
Noooouuu...quote:Op vrijdag 9 januari 2026 02:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er is geen "enorm immigratieprobleem" daar.
Sterker nog: boeren komen in de problemen, aannemers komen in de problemen omdat hun werknemers uitgezet zijn.
Hoe draai jij normaal gesproken je auto als je moet omkeren, en jij gaat nooit naar buiten? Ook niet om, net als deze vrouw, je kinderen naar school te brengen?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ok, laat mij maar beginnen dan.
Waarom stond die auto daar zo raar half op de weg? Wat deed die lieve huisvrouw met haar vrouw daar überhaupt? Ik zou zeker wegwezen daar als huisvrouw.
De steun voor ICE is meer een links/rechts verhaal. Ben je MAGA, onvoorwaardelijke steun, ben je libtard, onvoorwaardelijke haat.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 01:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het gaat helemaal niet om steun, het gaat erom dat je min of meer je leger de straat op stuurt, iedereen weet waar Trump mee bezig is, een persoon als Erodogan heeft exaxt het zelfde draaiboek uitgevoert, de volgende stap is zijn tegenstanders als Terrorisistische groepering te bestempelen en massaal op te pakken, inclusief de vrije pers. De volgende stap is een noodtoestand waarbij de rechterlijke macht doorgestreept word, read my lips.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 02:30 schreef havanagila het volgende:
[..]
De steun voor ICE is meer een links/rechts verhaal. Ben je MAGA, onvoorwaardelijke steun, ben je libtard, onvoorwaardelijke haat.
De realiteit boeit dan niemand nog iets. Al knalt iemand een willekeurige vrouw dood.
Ik wil best meegaan in dat het een lieve zorgzame vrouw was. Ik geloof het meteen. De liefste buurvrouw, de mooiste en de knapste. 100% inzet bij de lokale cheerleaders. En de lokale kerk. Allemaal prima.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 02:25 schreef havanagila het volgende:
[..]
Hoe draai jij normaal gesproken je auto als je moet omkeren, en jij gaat nooit naar buiten? Ook niet om, net als deze vrouw, je kinderen naar school te brengen?
Als ik dit zo lees doe jij me heel erg denken aan de opmerking van Jules Deelder, dat toen de Duitsers Nederland binnen vielen sommige mensen zeiden: Ze hebben wel mooie wagens zeg.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 02:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik wil best meegaan in dat het een lieve zorgzame vrouw was. Ik geloof het meteen. De liefste buurvrouw, de mooiste en de knapste. 100% inzet bij de lokale cheerleaders. En de lokale kerk. Allemaal prima.
Maar die wagen stond wel 90 graden gedraaid. Vol in de aanval. En geloof me, de aankomende dagen komen er filmpjes dat ons slachtoffer Renee daar al twee uur de ice aan het lastig vallen was.
Dat mag maar ik geef er serieus niks om. Ze had ook thuis kunnen blijven.
Ze was op weg naar huis nadat ze haar zoon naar school had gebracht, en je ziet haar duidelijk zwaaien en voorrang verlenen... Dat doen mensen die ICE lastig vallen meestal niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 02:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik wil best meegaan in dat het een lieve zorgzame vrouw was. Ik geloof het meteen. De liefste buurvrouw, de mooiste en de knapste. 100% inzet bij de lokale cheerleaders. En de lokale kerk. Allemaal prima.
Maar die wagen stond wel 90 graden gedraaid. Vol in de aanval. En geloof me, de aankomende dagen komen er filmpjes dat ons slachtoffer Renee daar al twee uur de ice aan het lastig vallen was.
Dat mag maar ik geef er serieus niks om. Ze had ook thuis kunnen blijven.
Ootjekatootje serieus nemenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 03:05 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ze was op weg naar huis nadat ze haar zoon naar school had gebracht, en je ziet haar duidelijk zwaaien en voorrang verlenen... Dat doen mensen die ICE lastig vallen meestal niet.
Dit topic
In veel opzichten loopt de VS politiek gezien 100 jaar achter.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 03:05 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ze was op weg naar huis nadat ze haar zoon naar school had gebracht, en je ziet haar duidelijk zwaaien en voorrang verlenen... Dat doen mensen die ICE lastig vallen meestal niet.
Dit topic
Ja, ze was getraind inderdaad. Lees het ook zojuist.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:38 schreef incel het volgende:
Nou het is inmiddels wel duidelijk wat er gebeurd is.
- Vrouw was een zogenaamde 'observer' (iemand die systeemmatig de immigratiepolitie lastig valt in hun werk)
- Vrouw was dus niet iemand die daar toevallig op de verkeerde tijd op de verkeerde plek was om haar kind af te zetten
- Ze was al uren bezig met niet alleen observen (kijken van een afstandje) maar daadwerkelijk fysiek deze mensen belagen en van hun werk houden en met haar auto deze mensen blokkeren
- Vrouw zocht de confrontatie op met die agenten, gebruikte hierbij haar auto van 2000kg
- Zette haar auto overdwars op de weg, was actief bezig met hinderen van de immigratiepolitie om hun te weerhouden hun taken uit te voeren en de wet te handhaven
- Gebruikte haar auto van 2000kg om op een agent in te rijden zoals te zien is op dat filmpje
- Diezelfde agent was 6 maanden daarvoor ook al meegesleurd door een auto en had daarbij 33 hechtingen nodig
- Agent kon niet zien of de vrouw langs hem zou rijden want de positie van de wielen waren niet te zien vanuit zijn positie
- Agent hoort brullende motor, trekt in 0.1seconde de conclusie dat de vrouw op hem inrijdt en lost hierbij een schot conform de 2e grondwet van Amerika waar je je leven mag verdedigen als iemand een poging doet op jouw leven.
Dit is gewoon de meest simpele open and shut case die er was.
Die vrouw was gewoon een linkse doorgeslagen malloot en 100% compleet zelf verantwoordelijk voor haar dood.
100% situatie fuck around, find out. Play stupid games, win stupid prices.
Ongelooflijk dat er hier nog zoveel mensen zijn die de kant van die vrouw kiezen. Je kan echt werkelijk waar niet zo ontzettend dom zijn dat je denkt dat zij echt onschuldig was. De enige manier dat je dit vol kan houden is dat je gewoon anti-Trump en anti-ICE bent en alles wat zij doen slecht vindt en dat je daarom maar vindt dat mensen met een auto van 2000kg op agenten in mogen rijden. Dit is gewoon een vorm van terrorisme.
Moet je in Nederland eens proberen ja bij agenten die een winkeldief bij de Jumbo ophalen, de hele tijd erachteraan rijden en je auto midden op straat parkeren en hun auto's gaan blokkeren omdat JIJ van mening bent dat die dief gewoon mag stelen en de politie de wet maar lekker niet hoeft hand te haven en die dief met rust moet laten. DIT IS COMPLEET HETZELFDE
En vervolgens als agenten zeggen dat je afstand moet houden rij je op eentje in en hij lost daarbij een schot op je auto. In Nederland zou je niet eens de tijd hebben om dit uren lang te doen. Ze zijn nog veel te makkelijk daar in de VS eigenlijk dat je zomaar zo lang je gang kan gaan in het hinderen van wets handhavers.
Gisteren was er nog een beetje twijfel dat die vrouw misschien wel op het verkeerde moment op de verkeerde plek plek was maar als je nu nog steeds haar kant kiest en doet alsof dit allemaal de schuld is van Trump en de immigratiepolitie dan ben je gewoon een compleet doorgeslagen linkse gek die anti-overheid is en vindt dat de wetten niet voor jou gelden.
Echt als je nu nog de kant van die vrouw kiest dan ben je anti-democratisch, doorgeslagen, compleet verblind door linkse idiologien en respecteer je de wet niet. Die agenten doen hun taak: wet handhaven, illegalen uitzetten. Je mag van een afstandje gaan kijken. Maar als je hun fysiek belaagd zoals deze vrouw dan ben je gewoon absoluut knettergek.
Het is ook gewoon een beetje vermoeiend als je nog steeds haar kant kiest want blijkbaar ben je zelf dan ook zo'n krankzinnige gek die denkt boven de wet te staan en denkt dat het oke is om agenten van hun werk te houden en criminelen op te pakken. Compleet geestesziek en gevaarlijk voor de democratie.
Dat die vrouw knettergek was is nu wel duidelijk ja. Wat nog erger is is dat er blijkbaar zoveel mensen haar kant nog steeds kiezen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:41 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, ze was getraind inderdaad. Lees het ook zojuist.
Goede moeder wel, om zulke onverantwoorde dingen te doen. Compleet gek gemaakt door de democraten, zoveel is wel duidelijk.
Wat een domme poll, de regering van trump staat achter het Amerikaanse volkquote:
Eens, al ben je recht, links of midden.. Een normaal mens vindt dit hele gebeuren compleet achterlijk. Dit heeft niets te maken meer met het tegenwerken van de overheid of over ongehoorzaamheid, maar met een overheid die zichzelf niet aan de wet houd; zonder enige aanleiding.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 02:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om steun, het gaat erom dat je min of meer je leger de straat op stuurt, iedereen weet waar Trump mee bezig is, een persoon als Erodogan heeft exaxt het zelfde draaiboek uitgevoert, de volgende stap is zijn tegenstanders als Terrorisistische groepering te bestempelen en massaal op te pakken, inclusief de vrije pers. De volgende stap is een noodtoestand waarbij de rechterlijke macht doorgestreept word, read my lips.
Hij had sowieso haar vermoord.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Niet de intentie maar als je keihard gaat wegrijden terwijl er een agent voor je auto staat dan zul je dezelfde reactie krijgen van die agent als ware die intentie er wel, hij kan niet ruiken wat het plan is.
Gisteravond al beoordeeld:
3rr0r in NWS / ICE-agent schiet vrouw dood in Minneapolis, burgemeester woest
Daarom zeg ik altijd heel sterk tegen mensen dat je heel goed moet nadenken als je tegenstander iets verboden word, want jij bent de volgende, en het is natuurlijk ideaal voor de politiek als je lekker een tweestrijd hebt in de maatschappij, ironisch genoeg zou je verwachten dat die Murica figuren met 300 guns thuis zouden opstaan en zeggen: Dit is mijn land, dat laat ik niet afpakken, maar die lui zijn gek op Trump kennelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:24 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Eens, al ben je recht, links of midden.. Een normaal mens vindt dit hele gebeuren compleet achterlijk. Dit heeft niets te maken meer met het tegenwerken van de overheid of over ongehoorzaamheid, maar met een overheid die zichzelf niet aan de wet houd; zonder enige aanleiding.
Deze vrouw was totaal geen gevaar voor deze agenten, reed niet op de agenten maar van hun weg. En dan nog, wat deze agenten gedaan hebben is totaal tegens de ambtsinstructie (ja, zelfs die van de VS). Deze agent mag dan lekker gaan brommen. Het is verdomme een ICE agent, niet eens FDA ofzo..
Het grappige is dat dezelfde knakkers die tijdens Covid, hele binnesteden hebben verbouwd, nu ieens fel tegen "ongehoorzaamheid" zijn. Pleur lekker op naar de USA.
Lachen om de moord op een onschuldige vrouw...quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:17 schreef asco het volgende:
Ah, 7 topics alweer vol door mensen die Amerika denken te begrijpen of willen begrijpen.
Hard gelachen weer, thx!![]()
Fok!![]()
USA
Nog harder als Trump ons straks echt gaat bullyen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lachen om de moord op een onschuldige vrouw...
Die is ook wel een beetje klaar met dit circus en daar heb ik wel begrip voor.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Deze mevrouw oogt niet helemaal stabiel.
Verklaar eens waarom we dit soort toestanden niet hebben gezien in de decennia voor Trump 2, toen migranten ook werden uitgezet, en in grotere getale dat Trump het afgelopen jaar deed.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Deze mevrouw oogt niet helemaal stabiel.
Moord een circus noemen...quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die is ook wel een beetje klaar met dit circus en daar heb ik wel begrip voor.
Op die beelden van voor zie je dat anders wel hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:03 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze rijdt helemaal niet keihard weg.!
Nee, dat is hij niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:35 schreef Tjoent het volgende:
Deze man snapt het gelukkig...
https://x.com/TONYxTWO/status/2009402677978124690
“I don’t wake up in the morning looking for ICE agents. I’m just trying to understand why the f*ck y’all liberals just don’t leave these people alone.”
“Yall have been literally harassing the ICE agents since the time Trump got into office.”
He’s SPOT ON!! 🔥👇🏼
Nee.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:39 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Op die beelden van voor zie je dat anders wel hoor.
https://www.nytimes.com/2(...)ooting-portland.htmlquote:Federal agents shot two people in Portland on Thursday during a traffic stop, a day after the fatal shooting of a woman in Minneapolis stoked outrage over the Trump administration’s immigration crackdown.
A Homeland Security Department spokeswoman said in a statement that U.S. Border Patrol agents were conducting a “targeted vehicle stop,” and that an agent fired a shot after the driver tried to run them over.
The spokeswoman, Tricia McLaughlin, described the agents’ target as an undocumented immigrant and member of Tren de Aragua, a gang with roots in a Venezuelan prison that has been a frequent target of President Trump. She provided no immediate evidence that the person who was targeted was affiliated with the gang.
Bob Day, Portland’s police chief, said at an evening news conference that he had no information on the identity of the two people who were shot, a man and a woman. He said that the federal officials involved in the shooting were no longer on the scene when local officers arrived.
The police were alerted to the shooting when the injured man called 911, Chief Day said.
The chief’s comments appeared to underscore the limited cooperation between federal and local officials. Chief Day said local officials knew little about the shooting and that the investigation would be led by the F.B.I. “We do not know if this is an immigration-related event,” he said. “We do not know which federal agencies were involved.”
Gov. Tina Kotek of Oregon called for a full and transparent federal investigation. “Trust is essential to maintain community safety and uphold the law,” she said. “Federal agents at the direction of the Department of Homeland Security are shattering trust. They are destroying day by day what we hold dear.”
The shooting occurred around 2:15 p.m. Pacific near Adventist Health Portland, a hospital and collection of health clinics in the Hazelwood neighborhood, about eight miles from the city center, officials said.
Editors’ Picks
A New Yorker Falls for an L.A. Bungalow
Slalom and Skeleton: 5 Places to Experience Olympic Sports, Without a Trip to Milan
Our Favorite Home Libraries
1 mi.2 km.
© Mapbox © OpenStreetMap
Oregon
The New York Times
The driver of the vehicle that federal officials fired into drove off after the shooting, local officials said, and the victims were found by the police more than two miles away, with gunshot wounds. Emergency medical technicians who rushed the victims to hospitals described both as Spanish speakers in conversations captured by emergency radio broadcasts. The woman had a gunshot wound to the chest, an E.M.T. told a dispatcher. The man was described as having two gunshot wounds.
Elana Pirtle-Guiney, Portland’s City Council president, said during a council meeting Thursday afternoon that she believed the two people who had been shot were still alive, though local officials later said they did not know their condition.
Teddy Jay, 20, a resident of the Bria apartment complex in Hazelwood, said he believed the two people who were shot lived in the complex but that he did not know their names. He said he saw them arrive by truck earlier in the afternoon.
“Basically, I was sitting in the house. I heard complete chaos. A whole lot of police sirens,” he said.
Mr. Jay said there was a bloody footprint on the sidewalk outside his building. He said he later saw an official providing medical aid and loading the two people into an ambulance.
Residents said the neighborhood has a high crime rate. A former resident at the complex, Debbie Rembert, 60, said the area “was so horrible — the shootings and the robberies and the drugs.”
Portland was the site of months of clashes between demonstrators and law enforcement after the murder of George Floyd by Minneapolis police officers in 2020. Last summer, protests at the city’s ICE facility at times turned violent, and led Mr. Trump to attempt to use the National Guard to quell demonstrations. A federal judge blocked that effort.
Image
A group of protesters on the side of a road. The blurry figures of two police officers are in the foreground.
Hundreds gathered at an Immigration and Customs Enforcement building in Portland, Ore., on Thursday night.Credit...Jordan Gale for The New York Times
At the news conference Thursday, several officials sharply criticized the presence of federal officials in the city and demanded that they leave.
Kayse Jama, the majority leader of the Oregon State Senate, said that the shooting occurred near his home and that he was “outraged.” Addressing federal immigration officials directly, he said: “We do not need you. You are not welcome. You need to get the hell out of our community.”
On Thursday evening, hundreds gathered at an Immigration and Customs Enforcement building in Portland to protest the crackdown, chanting slogans including “no justice, no peace.”
Just before 9 p.m. local time, the police arrived and began moving protesters out of the area.
Despite their criticism of the Trump administration’s immigration crackdown, local leaders urged calm, particularly in the wake of the already charged national environment following the fatal shooting of a woman by an Immigration and Customs Enforcement officer in Minneapolis on Wednesday.
Mayor Keith Wilson said the incident was another sign that federal immigration efforts were out of control. He called on the Trump administration to end enforcement operations in Portland.
“The administration is trying to divide us, to pit communities against one another, to make us fear one another,” he said. “Portland, this is a moment to hold each other close.”
Hier in de video van NYTimes is die vrouw duidelijk te zien. Ze is die vent die de bestuurder even later doodschiet aan het filmenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:52 schreef Tjoent het volgende:
https://x.com/CollinRugg/status/2009490336540971428
Video uit weer een andere hoek. Er stapt eerst een passagier uit de auto.
NEW: CNN has obtained a new angle of the incident involving Renee Good in Minneapolis, shows Good's vehicle sitting sideways in the street for three minutes before shots were fired.
The footage shows a person exiting the car on the passenger side.
"[Video] shows Renee Good's maroon Honda Pilot entering from the right there. Then, 20 seconds later, someone gets out on the passenger side."
"We don't know who or why this person leaves the car. We then see her turn and pull perpendicular across the street, seeming to block the way."
Het blijft belachelijk dat agenten moeten dulden dat ze achtervolgt worden door mensen met camera's, vraagt om ellende.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier in de video van NYTimes is die vrouw duidelijk te zien. Ze is die vent die de bestuurder even later doodschiet aan het filmen
https://www.nytimes.com/v(...)-shooting-video.html
Minuut 1:14
Ze was niet onschuldig dus....quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lachen om de moord op een onschuldige vrouw...
Zoals ik dus al zei, de man (schutter) is op geen enkele wijze in levensgevaar geweest. Die Kristi Noem en Trump staan gewoon glashard te liegen, maar de beelden liegen niet. Als die vent hier niet de bak voor indraait weet ik het niet meer.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hier in de video van NYTimes is die vrouw duidelijk te zien. Ze is die vent die de bestuurder even later doodschiet aan het filmen
https://www.nytimes.com/v(...)-shooting-video.html
Minuut 1:14
nee dusquote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals ik dus al zei, de man (schutter) is op geen enkele wijze in levensgevaar geweest. Die Kristi Noem en Trump staan gewoon glashard te liegen, maar de beelden liegen niet. Als die vent hier niet de bak voor indraait weet ik het niet meer.
Ga jij anders voor een auto van 2000kg staan en dan gaat iemand anders hard gas geven, je bent heus niet in levensgevaar hoor. Misschien raak je alleen maar je leven lang invalide.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals ik dus al zei, de man (schutter) is op geen enkele wijze in levensgevaar geweest. Die Kristi Noem en Trump staan gewoon glashard te liegen, maar de beelden liegen niet. Als die vent hier niet de bak voor indraait weet ik het niet meer.
Ze overdrijven maar vrouw rijd wel richting agent op een gladde weg en dat is in Amerika al poging tot doodslag Reactie agent niet goed maar vrouw had gewoon moeten blijven stilstaan, niets aan de handquote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Precies ja, maar al die toetsenbordhelden hier die denken dat die agent wel even in 0.1 seconde terwijl hij voor die auto staat even een afweging kan maken dat het misschien wel mee valt want ja hij heeft ook helderziendheid en kan de positie van de wielen ook nog even bekijken en meenemen in zijn berekening.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:15 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Ze overdrijven maar vrouw rijd wel richting agent op een gladde weg en dat is in Amerika al poging tot doodslag Reactie agent niet goed maar vrouw had gewoon moeten blijven stilstaan, niets aan de hand
Hij heeft volgens JD Vance immuniteit.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is voor iedereen die het filmpje heeft gezien, de situatie kent en de wetten in amerika kent klip en klaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij heeft volgens JD Vance immuniteit.
En er komt geen onderzoek want de FBI doet geen onderzoek en zal geen enkele informatie met een andere instantie delen.
De rangen zijn gesloten en dat voor iets wat volgens het witte huis klip en klaar is....
Ja, nieuwe stap in de escalatie van ICE: mensen die niet meewerken doodschieten.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:46 schreef nostra het volgende:
Next.
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ooting-portland.html
Geoorloofd om vanaf de zijkant van de wagen iemand dood te schieten...quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:21 schreef incel het volgende:
[..]
Het is voor iedereen die het filmpje heeft gezien, de situatie kent en de wetten in amerika kent klip en klaar.
Een geoorloofde shooting.
Alleen linkse mensen die anti-Trump en anti-ICE en anti-overheid en anti-demcratisch zijn hebben allemaal nog selectieve verontwaardiging.
Twee terroristen uitgeschakeld die het gezag van rechtschapen ambtenaren ondermijnden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:46 schreef nostra het volgende:
Next.
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ooting-portland.html
In die 0,1 seconde is hij opzij gestapt en daardoor buiten levensgevaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:17 schreef incel het volgende:
[..]
Precies ja, maar al die toetsenbordhelden hier die denken dat die agent wel even in 0.1 seconde terwijl hij voor die auto staat even een afweging kan maken dat het misschien wel mee valt want ja hij heeft ook helderziendheid en kan de positie van de wielen ook nog even bekijken en meenemen in zijn berekening.
Ja, het nieuwe normaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:30 schreef Adames het volgende:
[..]
Twee terroristen uitgeschakeld die het gezag van rechtschapen ambtenaren ondermijnden.
quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geoorloofd om vanaf de zijkant van de wagen iemand dood te schieten...
Op iemand die hooguit een overtreding heeft begaan..
Op het filmpje is duidelijk te zien hoe hij voor de auto staat als de vrouw gas geeft en hij wordt zelfs geraakt door de auto ter hoogte van de koplamp.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
In die 0,1 seconde is hij opzij gestapt en daardoor buiten levensgevaar.
Vervolgens schiet hij 1 x, en daarna nog tweemaal terwijl hij naar de auto toe loopt.
De auto die op dat moment naar rechts weg rijdt.
Dat wordt door jou goedgepraat.
En de overheid stelt geen onderzoek in ..
Dat heb ik even gemist?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:30 schreef Adames het volgende:
[..]
Twee terroristen uitgeschakeld die het gezag van rechtschapen ambtenaren ondermijnden.
Kennelijk reden ze in op de agenten. Dat is net even wat meer dan ‘niet meewerken’.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, nieuwe stap in de escalatie van ICE: mensen die niet meewerken doodschieten.
Nee, ernstig misdrijf, te weten poging tot doodslag.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geoorloofd om vanaf de zijkant van de wagen iemand dood te schieten...
Op iemand die hooguit een overtreding heeft begaan..
De richtlijnen zijn dan ook duidelijk....je moet nooit voor een auto gaan staan waarin de bestuurder zijn voet nog op het gaspedaal heeft. Doe je dat wel ben je niet geschikt voor je taak.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:13 schreef incel het volgende:
[..]
Ga jij anders voor een auto van 2000kg staan en dan gaat iemand anders hard gas geven, je bent heus niet in levensgevaar hoor. Misschien raak je alleen maar je leven lang invalide.
Waarom denk jij dat wij ‘noodweerexces’ kennen?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
In die 0,1 seconde is hij opzij gestapt en daardoor buiten levensgevaar.
Vervolgens schiet hij 1 x, en daarna nog tweemaal terwijl hij naar de auto toe loopt.
De auto die op dat moment naar rechts weg rijdt.
Dat wordt door jou goedgepraat.
En de overheid stelt geen onderzoek in ..
Daar ben ik het wel mee eens, ze had gewoon moeten blijven staan. Dan had ze nu nog geleefd.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:15 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Ze overdrijven maar vrouw rijd wel richting agent op een gladde weg en dat is in Amerika al poging tot doodslag Reactie agent niet goed maar vrouw had gewoon moeten blijven stilstaan, niets aan de hand
En dan de familie laten opdraaien voor de kosten van de repatriëring. Geniaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, nieuwe stap in de escalatie van ICE: mensen die niet meewerken doodschieten.
Nou, ik ben alles behalve links, maar ik vind toch dat die vent hier niet mee weg mag komen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:21 schreef incel het volgende:
[..]
Het is voor iedereen die het filmpje heeft gezien, de situatie kent en de wetten in amerika kent klip en klaar.
Een geoorloofde shooting.
Alleen linkse mensen die anti-Trump en anti-ICE en anti-overheid en anti-demcratisch zijn hebben allemaal nog selectieve verontwaardiging.
En je moet vooral ook niet op een agent met vuurwapen inrijden met je auto van 2000kg wanneer deze hun politietaken aan het uitvoeren zijn. Met name niet bij agenten die 6 maanden ervoor ook al door een auto zijn aangereden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
De richtlijnen zijn dan ook duidelijk....je moet nooit voor een auto gaan staan waarin de bestuurder zijn voet nog op het gaspedaal heeft. Doe je dat wel ben je niet geschikt voor je taak.
Nee, moord.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:00 schreef incel het volgende:
[..]
Ze was niet onschuldig dus....
En moord? Het was zelfverdediging.
Zoek anders even de definitie van moord op. Dit was gewoon zelfverdediging dat kan iedereen zien op het filmpje en de Amerikaanse overheid staat er ook achter.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, moord.
Schieten op een auto die van je weg rijdt is geen zelfverdediging.
En vervolgens medische hulp weigeren helpt je zaak ook niet.
Stel je je er maar alvast op in dat dit wel gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, ik ben alles behalve links, maar ik vind toch dat die vent hier niet mee weg mag komen.
Hij had daar niet moeten staan en hij had ook beter niet kunnen schieten. Maar die vrouw had ook gewoon stil moeten blijven staan en al helemaal niet het risico voor lief nemen dat ze die agent aan zou rijden.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
De richtlijnen zijn dan ook duidelijk....je moet nooit voor een auto gaan staan waarin de bestuurder zijn voet nog op het gaspedaal heeft. Doe je dat wel ben je niet geschikt voor je taak.
Je moet geen agenten inzetten die in staat zijn te moorden vanwege wat ze eerder hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:40 schreef incel het volgende:
[..]
En je moet vooral ook niet op een agent met vuurwapen inrijden met je auto van 2000kg wanneer deze hun politietaken aan het uitvoeren zijn. Met name niet bij agenten die 6 maanden ervoor ook al door een auto zijn aangereden.
‘Hulpverleners’quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:41 schreef incel het volgende:
[..]
Zoek anders even de definitie van moord op. Dit was gewoon zelfverdediging dat kan iedereen zien op het filmpje en de Amerikaanse overheid staat er ook achter.
Die vrouw is 100% dood gegaan door haar eigen schuld.
In Nederland zou ze niet eens de tijd hebben gehad om uren lang hulpverleners zo erg te tergen.
Jonathan Ross is duidelijk niet geschikt voor deze functie.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet geen agenten inzetten die in staat zijn te moorden vanwege wat ze eerder hebben meegemaakt.
En hoezo springt die agent voor een auto als hij eerder heeft ervaren dat iemand spontaan kan wegrijden.
Die agenten zijn bevoegd om vuurwapens te dragen en moeten deze ook gebruiken wanneer er een terroristische aanslag op hun gezet wordt.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je moet geen agenten inzetten die in staat zijn te moorden vanwege wat ze eerder hebben meegemaakt.
En hoezo springt die agent voor een auto als hij eerder heeft ervaren dat iemand spontaan kan wegrijden.
Ja het is de immigratiepolitie. Hun taak als hulpverlener is het opsporen, aanhouden en uitzetten van illegalen.quote:
Logisch dat je dan besluit om op paar meter afstand te schieten in plaats van bezig te zijn je eigen leven te reddenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:13 schreef incel het volgende:
[..]
Ga jij anders voor een auto van 2000kg staan en dan gaat iemand anders hard gas geven, je bent heus niet in levensgevaar hoor. Misschien raak je alleen maar je leven lang invalide.
Zoek eens op wat stand your ground is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Logisch dat je dan besluit om op paar meter afstand te schieten in plaats van bezig te zijn je eigen leven te redden
Zoiets noem je een handhaver en geen hulpverlener.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:43 schreef incel het volgende:
[..]
Die agenten zijn bevoegd om vuurwapens te dragen en moeten deze ook gebruiken wanneer er een terroristische aanslag op hun gezet wordt.
[..]
Ja het is de immigratiepolitie. Hun taak als hulpverlener is het opsporen, aanhouden en uitzetten van illegalen.
quote:The ICE officers were executing lawful enforcement operations under Title 8 authority when the driver obstructed their duties. Federal law (8 U.S.C. § 1324) explicitly prohibits interfering with immigration enforcement, and video evidence shows the vehicle accelerating toward an officer after repeated commands to halt. The Supreme Court’s Martin v. United States (2025) ruling affirms federal agents’ right to use necessary force when facing imminent threats during authorized operations.
Dit is geen zelfverdediging.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:41 schreef incel het volgende:
[..]
Zoek anders even de definitie van moord op. Dit was gewoon zelfverdediging dat kan iedereen zien op het filmpje en de Amerikaanse overheid staat er ook achter.
Die vrouw is 100% dood gegaan door haar eigen schuld.
In Nederland zou ze niet eens de tijd hebben gehad om uren lang hulpverleners zo erg te tergen.
Ik ben echt blij dat er nog gewoon nuchtere mensen zoals jij op dit forum zijn. Stel je voor dat ik de enige was die deze mening had. Dat zou pas eng zijn. Lijkt echt alsof er gewoon bewust een narratief door links wordt geplaatst dat deze vrouw compleet onschuldig was, daar toevallig net reed om haar kinderen op te halen en echt helemaal niks had kunnen doen aan wat hier gebeurd is. Terwijl precies het tegenovergestelde waar is. Provoceren, gewapende agenten bedreigen in je moordwapen van 2000kg en ook nog eens radicaal, gevaarlijk, onvoorspelbaar of zelfs doelbewust terroristisch handelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:49 schreef Montagui het volgende:
Ze had de keus om uit te stappen ipv gas te geven.
Zoals ik de diverse filmpjes uit verschillende hoeken heb bekeken raakt ze ook de agent (bij de koplamp op borsthoogte) en is dat het moment dat de agent schiet. Het kogelgat is ook van voren en gaat vanuit de voorruit licht schuin naar het kogelgat in de chauffeursstoel.
Gebleken is ook dat ze activistisch is t.a.v. het werk van ICE en stond ze bewust dwars op de weg om hun werk te hinderen.
[..]
[ x ]
Gelet op het gestelde in de tweet (vanaf punt 2) is de enige vraag nog of de agent -tijdig- ook weg had kunnen springen. Zo niet, dan had hij volgens de Amerikaanse wet het recht om zijn leven te verdedigen door te schieten.
Dat met name 'links' niet ZIET dat de agent geraakt wordt pas niet in het narratief he. Dan zou deze links activistische vrouw wel eens schuldig kunnen zijn aan haar eigen dood in plaats van de m,ogelijkheid om weer te fulmineren op alles wat de Trump administration doet.
Let wel, dit is zoals ik het zie. Ik wacht het officiële onderzoek af en mocht het zo zijn dat de agent volgens de wet toch fout was dan ben ik het daar óók volledig mee eens.
RIP Rene Good. Dit had (vanuit alle hoeken bekeken) niet gehoeven.
Je hebt waanideeen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit is geen zelfverdediging.
De agent loopt met de auto mee zodat hij via het zijraam op haar kan schieten.
Dan ben je niet bezig met zelfverdediging.
Dit is gewoon moord.
Het is ook idioot om deze vrouw een terrorist te noemen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:49 schreef Harmankardon het volgende:
Nu is het opeens een terroristische aanslag. Ligt er vrij dik bovenop allemaal he. Maar durf het geen fascisten te noemen want dat doet pijn aan de boeboe.
Terroristen hebben doorgaan een penetrante knoflooklucht om zich heen hangen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is ook idioot om deze vrouw een terrorist te noemen.
Klopt, maar is het dan geoorloofd haar dood te schieten?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:49 schreef Montagui het volgende:
Ze had de keus om uit te stappen ipv gas te geven.
Vervolgens schiet hij 2 x door het zijraam terwijl hij met de auto meeloopt.quote:Zoals ik de diverse filmpjes uit verschillende hoeken heb bekeken raakt ze ook de agent (bij de koplamp op borsthoogte) en is dat het moment dat de agent schiet. Het kogelgat is ook van voren en gaat vanuit de voorruit licht schuin naar het kogelgat in de chauffeursstoel.
Dat is geen reden om iemand dood te schieten.quote:Gebleken is ook dat ze activistisch is t.a.v. het werk van ICE en stond ze bewust dwars op de weg om hun werk te hinderen.
[..]
[ x ]
Hij had nooit voor die auto moeten gaan staan.quote:Gelet op het gestelde in de tweet (vanaf punt 2) is de enige vraag nog of de agent -tijdig- ook weg had kunnen springen. Zo niet, dan had hij volgens de Amerikaanse wet het recht om zijn leven te verdedigen door te schieten.
Ja, polariseer de boel maar.quote:Dat met name 'links' niet ZIET dat de agent geraakt wordt pas niet in het narratief he. Dan zou deze links activistische vrouw wel eens schuldig kunnen zijn aan haar eigen dood in plaats van de mogelijkheid om weer te fulmineren op alles wat de Trump administration doet.
Tja, daar trap ik niet in.quote:Let wel, dit is zoals ik het zie. Ik wacht het officiële onderzoek af en mocht het zo zijn dat de agent volgens de wet toch fout was dan ben ik het daar óók volledig mee eens.
RIP Rene Good. Dit had (vanuit alle hoeken bekeken) niet gehoeven.
Als je doelbewst hulpverleners of handhavers van hun werk afhoudt, mensen die de wet aan het handhaven zijn, omdat het niet past in jouw ideologie, en hier zelfs geweld bij gebruikt of een aanslag met een dodelijk wapen doet (met auto van 2000kg inrijden op agent is dat), dan ben je per definitie gewoon een terrorist.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is ook idioot om deze vrouw een terrorist te noemen.
´terroristische aanslag´... Doe ff normaal manquote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:43 schreef incel het volgende:
[..]
Die agenten zijn bevoegd om vuurwapens te dragen en moeten deze ook gebruiken wanneer er een terroristische aanslag op hun gezet wordt.
[..]
Ja het is de immigratiepolitie. Hun taak als hulpverlener is het opsporen, aanhouden en uitzetten van illegalen.
Anders stel je je ff aan zeg.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:41 schreef xpompompomx het volgende:
Ben benieuwd hoeveel slachtoffers Einsatzgruppe ICE vandaag weer gaat maken.
Ik had niet gedacht dat je nadat je ICE kwalificeerde als hulpverleners nog een stapje verder kon gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:46 schreef incel het volgende:
[..]
Zoek eens op wat stand your ground is.
In niet alle landen druipen agenten af met de staart tussen hun benen wanneer ze bedreigd worden.
Onzin: hij springt weg en gelijktijdig schiet hij. Dat houdt dus in dat hij ten tijde van een poging op doodslag gericht op hem besluit geweld te gebruiken tegen haar.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit is geen zelfverdediging.
De agent loopt met de auto mee zodat hij via het zijraam op haar kan schieten.
Dan ben je niet bezig met zelfverdediging.
Dit is gewoon moord.
Ze reed helemaal niet in op een agent, hou daar toch eens mee op.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:56 schreef incel het volgende:
[..]
Als je doelbewst hulpverleners of handhavers van hun werk afhoudt, mensen die de wet aan het handhaven zijn, omdat het niet past in jouw ideologie, en hier zelfs geweld bij gebruikt of een aanslag met een dodelijk wapen doet (met auto van 2000kg inrijden op agent is dat), dan ben je per definitie gewoon een terrorist.
Dat is een feit.
Het is gewoon de wet daar. Als je met een auto van 2000kg op een agent in rijdt, dan is dit een aanslag met dodelijk wapen. Doe je dit vanuit je idiologie en ga je tegen de democratie in, dan ben je een terrorist.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
´terroristische aanslag´... Doe ff normaal manDie agent maakt een grove fout door voor die auto te gaan staan terwijl er 3 agenten met getrokken wapens op de vrouw afstappen. Wat verwacht je dan dat er gebeurd? Ze hadden zelf ook een auto bij waarmee ze haar konden blokkeren he?
100%quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:56 schreef incel het volgende:
[..]
Als je doelbewst hulpverleners of handhavers van hun werk afhoudt, mensen die de wet aan het handhaven zijn, omdat het niet past in jouw ideologie, en hier zelfs geweld bij gebruikt of een aanslag met een dodelijk wapen doet (met auto van 2000kg inrijden op agent is dat), dan ben je per definitie gewoon een terrorist.
Dat is een feit.
Laat Dracula het maar niet horen!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Terroristen hebben doorgaan een penetrante knoflooklucht om zich heen hangen.
Ze raakt die agent letterlijk met haar auto. Hij kan net opzij springen maar er is gewoon fysiek contact tussen die agent en haar auto.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:57 schreef Ama het volgende:
[..]
Ze reed helemaal niet in op een agent, hou daar toch eens mee op.
Dat hij zo dom is om ervoor te gaan staan is geen excuus voor haar om dan maar gas te geven. Wtf!?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
´terroristische aanslag´... Doe ff normaal manDie agent maakt een grove fout door voor die auto te gaan staan terwijl er 3 agenten met getrokken wapens op de vrouw afstappen. Wat verwacht je dan dat er gebeurd? Ze hadden zelf ook een auto bij waarmee ze haar konden blokkeren he?
quote:
Amen.quote:
Wat betekent dit?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:49 schreef Montagui het volgende:
Knip
Gebleken is ook dat ze activistisch is t.a.v. het werk van ICE en stond ze bewust dwars op de weg om hun werk te hinderen.
Knip
Als zij bewust haar auto als wapen in heeft gezet zou je een punt hebben, maar ik zie haar vooral op het laatste moment wegrijden. Wat ze kennelijk als modus operandi had (gebaseerd op de diverse verklaringen die er inmiddels zijn) was treiteren, treiteren en nog eens treiteren.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:56 schreef incel het volgende:
[..]
Dat is een feit.
Waarom herhaal je die 2000kg steeds? Zet dat je verhaal extra kracht bij? Was het geen aanslag geweest als ze in een Fiat Panda reed van 750kg?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:57 schreef incel het volgende:
[..]
Het is gewoon de wet daar. Als je met een auto van 2000kg op een agent in rijdt, dan is dit een aanslag met dodelijk wapen. Doe je dit vanuit je idiologie en ga je tegen de democratie in, dan ben je een terrorist.
De meeste van die linkse beroepsdemonstranten zijn echt delusional en hebben dit soort reality checks nodig. Moet gewoon zero tolerance beleid op dit soort wappies komen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 09:00 schreef incel het volgende:
[..]
[..]
Amen.
SuperKaren komt erachter dat er in de democratische wereld gewoon wetten en regels gelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |