quote:Trump: elf doden bij Amerikaanse aanval op drugsboot bij Venezuela
Amerikaanse strijdkrachten hebben een schip beschoten dat volgens president Trump uit Venezuela kwam en was volgeladen met drugs. Bij de aanval zijn elf mensen gedood, schrijft Trump op zijn socialemediaplatform Truth Social. In een video van de aanval, die online is gezet, is te zien hoe de kleine motorboot van een afstand onder vuur wordt genomen en vlam vat.
De aanval zou zijn gericht tegen de Venezolaanse drugsbende Tren de Aragua. Die is door Amerika aangemerkt als terreurorganisatie. Trump claimt in zijn bericht dat de groep onder controle staat van president Maduro en verantwoordelijk is voor onder meer drugshandel en moordpartijen, ook in de VS.
Waar de Amerikaanse aanval precies was, is niet duidelijk. Zowel Trump als minister Rubio van Buitenlandse Zaken houdt dat vaag. Rubio zegt alleen dat het in het zuidelijk deel van de Cariben was.
In augustus stuurde Amerika marineschepen richting Venezuela om de dreiging van Latijns-Amerikaanse drugskartels te bestrijden. President Maduro, die door de VS als grote drugshandelaar wordt gezien, noemde de Amerikaanse aanwezigheid in de regio de grootste bedreiging voor het Zuid-Amerikaanse continent in honderd jaar.
Bekijk deze YouTube-videoquote:"Staan voor grootste militaire dreiging in 100 jaar": waarom liggen er Amerikaanse oorlogsschepen voor kust van Venezuela?
"We staan voor de grootste militaire dreiging in 100 jaar." Daarvoor waarschuwt de Venezolaanse president Nicolás Maduro, nu de Amerikaanse president Donald Trump een volledig bewapende vloot naar de kust van Venezuela heeft gestuurd én een premie van 50 miljoen dollar op het hoofd van Maduro heeft gezet. Wat is er aan de hand?
De spanningen tussen de Verenigde Staten en Venezuela lopen al weken op nadat Washington een aanzienlijke maritieme aanwezigheid heeft opgebouwd in de wateren rond Venezuela, in de Caraďbische Zee.
De Amerikaanse regering stuurde al zeker 7 oorlogsschepen, waarvan er zeker 5 raketten aan boord hebben die ook doelen op land kunnen raken. In totaal zijn er ook 4.500 manschappen aan boord én er zou ook een aanvalsonderzeeër gestuurd zijn.
Volgens de regering-Trump dienen de oorlogsschepen om internationale drugshandel en terrorisme te bestrijden.
Aanval op drugssmokkelschip
De Amerikaanse militaire aanwezigheid heeft al meteen iets opgeleverd. Vandaag kondigde Donald Trump op een persconferentie aan dat de VS een drugssmokkelschip heeft aangevallen in de Caraďbische zee dat vertrokken was vanuit Venezuela.
Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio voegt daar op X aan toe dat het gaat om een "dodelijke aanval", gericht op een "narco-terroristische organisatie".
Venezolaans president Nicolás Maduro is niet blij met de Amerikaanse aanwezigheid voor zijn kust. Hij verklaarde gisteren dat Venezuela geconfronteerd wordt met "de grootste militaire dreiging in 100 jaar".
Hij waarschuwde dat zijn regering klaarstaat om de republiek in staat van verdediging te verklaren, mocht er sprake zijn van een aanval
Troebele relatie
De relatie tussen de VS en Venezuela is al langer vertroebeld. De VS legt al decennia zware economische sancties op aan Venezuela en wil al sinds Chávez een regimewissel in het land. Die sancties hebben sterk bijgedragen aan de economische malaise in het land.
Tussen Trump en Maduro botert het al evenmin. Zo noemde de Amerikaanse president Maduro al meermaals een drugsbaron. Volgens hem zou de Venezolaanse president geholpen hebben om tonnen cocaďne via Venezuela te smokkelen naar de VS, in samenwerking met het drugskartel Cartel de los Soles en Colombiaanse guerrillagroepen zoals de FARC.
De VS erkent Maduro ook niet als legitiem president van Venezuela en belooft een premie van 50 miljoen dollar voor informatie die leidt tot zijn arrestatie.
Het was vroeg hč.quote:
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:41 schreef PlayerUnknowne het volgende:
Het is allemaal al ondertitels of is dat chatgpt
GL/PvdA is ook voor een Europees leger, vind je die wel links genoeg? En dat doet er trouwens niks aan af dat het voornamelijk (radicaal-)rechtse partijen zijn die ontwikkelingen op dat vlak blokkeren, dus als je iemand de schuld wilt geven van het gebrek aan militaire slagkracht moet je daar zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:39 schreef Shreyas het volgende:
[..]
D66 is niet links, slecht voorbeeld dus.
Als ik naar Trump moet kijken krijg ik ook behoefte aan een ooglidcorrectie. Om de permanent dicht te hebben welteverstaan.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:42 schreef MichaelScott het volgende:
Een ooglidcorrectie zou geen kwaad kunnen.
Euthanasie ook niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:42 schreef MichaelScott het volgende:
Een ooglidcorrectie zou geen kwaad kunnen.
Simpel, hij is ze straks weer vergeten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:42 schreef Mortaxx het volgende:
dat hij zelf nooit moe wordt van deze teksten
Aparte logica altijd, onze soevereiniteit beschermen door het allemaal weg te geven aan de EU, dan ben je dus niet je eigen soevereiniteit aan het beschermen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
GL/PvdA is ook voor een Europees leger, vind je die wel links genoeg? En dat doet er trouwens niks aan af dat het voornamelijk (radicaal-)rechtse partijen zijn die ontwikkelingen op dat vlak blokkeren, dus als je iemand de schuld wilt geven van het gebrek aan militaire slagkracht moet je daar zijn.
Kunnen of willenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:43 schreef Gremen het volgende:
Hij heeft wel beetje gelijk.
Denk niet dat er veel andere landen zijn die zo een operatie kunnen uitvoeren.
Hij heeft kort geleden nog een IQ test ge-ACED, dus hou maar op met jullie insinuaties.quote:
Klopt, maar daar betalen ze wel een hoge prijs voor, letterlijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:43 schreef Gremen het volgende:
Nederland sowieso niet, iets met Libië en een lynx helikopter.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:43 schreef Gremen het volgende:
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:43 schreef Momo het volgende:
Wie kon heldere speeches houden Biden of Trump nu?
Bij Trump weet je zeker wat hij gaat zeggen. Hoe goed, geweldig en groot HIJ en de VS zijn..quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:43 schreef Momo het volgende:
Wie kon heldere speeches houden Biden of Trump nu?
Trump is veel maar niet dom inderdaadquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hij heeft kort geleden nog een IQ test ge-ACED, dus hou maar op met jullie insinuaties.
MURICAquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:45 schreef Faraday01 het volgende:
Trump gaat voorlopig Venezuela runnen, dat kan toch niet
The 51st state.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:45 schreef Faraday01 het volgende:
Trump gaat voorlopig Venezuela runnen, dat kan toch niet
Niet?!quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:45 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Trump is veel maar niet dom inderdaad
Als dat zo is, is het vergelijkbaar wat Rusland met Oekraine van plan was.quote:
Daar is niets vreemds aan. Die soevereiniteit kun je met jouw buren en diens buren trachten te verdedigen of je geeft het gewoon weg aan één van de macho pratende spierbundels van het schoolplein. Wij doen het laatste met jouw logica.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Aparte logica altijd, onze soevereiniteit beschermen door het allemaal weg te geven aan de EU, dan ben je dus niet je eigen soevereiniteit aan het beschermen.
In het beste geval een halfslappe.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:45 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Godsamme zeg. Zou hij daar nu met een stijve lul dit staan te verkondigen?
He's smoking seaweed.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:46 schreef MadMaster het volgende:
97% Of the drugs are coming from the sea…
Hij zou er zelf niet zoveel van moeten snoepen, dan slaat 'ie misschien wat minder onzin uit.
Voorleest ja. Beschamendquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Het lijkt wel een kereltje van 11 die een spreekbeurt voorleest terwijl ie nerveus is
En ondertussen z'n broek vol heeft.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Het lijkt wel een kereltje van 11 die een spreekbeurt voorleest terwijl ie nerveus is
Een Europees leger is niet de enige oplossing en daar ben ik ook geen voorstander van. Europa is namelijk geen eenheid en zal dat ook nooit worden. In een land als Polen (die ik net al als voorbeeld noemde) denkt met heel anders over de EU dan in Nederland.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
GL/PvdA is ook voor een Europees leger, vind je die wel links genoeg? En dat doet er trouwens niks aan af dat het voornamelijk (radicaal-)rechtse partijen zijn die ontwikkelingen op dat vlak blokkeren, dus als je iemand de schuld wilt geven van het gebrek aan militaire slagkracht moet je daar zijn.
Want als je je soevereiniteit deelt (en dus samen met andere beslissingen kunt maken) ben je minder soeverein dan als je in je uppie bent overgeleverd aan de nukken van de Russen, Chinezen en Amerikanen en zij beslissingen voor jou gaan maken?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Aparte logica altijd, onze soevereiniteit beschermen door het allemaal weg te geven aan de EU, dan ben je dus niet je eigen soevereiniteit aan het beschermen.
Oja, vergeten dat het om jou ging.quote:
Je denkt serieus dat hij 'niet dom' is?quote:
Hold my beer!quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:47 schreef TheVulture het volgende:
Deze vent is gewoon totaal seniel
Succes Europa om dit niet te veroordelen
Ik vermoed dat al onze regeringsleiders geen kwaad woord zullen spreken. Buigen en kruipen is het devies.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:47 schreef TheVulture het volgende:
Deze vent is gewoon totaal seniel
Succes Europa om dit niet te veroordelen
Ik kan niet voor anderen spreken, maar wel mijn (gedeeltelijke) bezwaren over deze actie onderbouwen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vraag mij af hoe verontwaardigd vielen zouden zijn geweest als Hillary Clinton dit als president zou hebben gedaan
Doe even je eigen onderzoek.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat hij 'niet dom' is?
Wij twijfelden tussen Curacao en Gran Canaria. We vertrekken dinsdag. Blij dat we Gran Canaria kozenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand hier nog zin in een uitstapje naar Curaçao?
Daar zijn de ondertussen de supermarkten aan het leegkopen..
Ik denk dat hij een gemiddeld IQ heeft, maar hij voelt zich te goed om zich meestal te verdiepen in zaken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je denkt serieus dat hij 'niet dom' is?
Verspilde moeite ..quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is een beetje onnozel om te denken dat de olieprijs alleen invloed heeft op autorijden.
Same shit over and over again…quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:48 schreef onlogisch het volgende:
Hij klinkt heel monotoon en herhaalt zich continu
Noem eens wat meer invloeden dan….quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is een beetje onnozel om te denken dat de olieprijs alleen invloed heeft op autorijden.
Verstandigquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij twijfelden tussen Curacao en Gran Canaria. We vertrekken dinsdag. Blij dat we Gran Canaria kozen
Leuke insinuatie. Werkt alleen niet, sta niet direct bekend als complotterigquote:
Het zal er wel een stuk goedkoper zijn de komende maanden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand hier nog zin in een uitstapje naar Curaçao?
Daar zijn de ondertussen de supermarkten aan het leegkopen..
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar dat feestje werkt nu alleen binnen NAVO verband omdat er één partij is die met kop en schouders boven de rest uitsteekt en de leiderskar trekt. Wie moet die rol overnemen als die partij wegvalt? De Fransen? De Duitsers?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Een Europees leger is niet de enige oplossing en daar ben ik ook geen voorstander van. Europa is namelijk geen eenheid en zal dat ook nooit worden. In een land als Polen (die ik net al als voorbeeld noemde) denkt met heel anders over de EU dan in Nederland.
Eén Europees leger is niet per definitie krachtiger dan aparte legers van aparte EU lidstaten die wel goed met elkaar samenwerken. Wat dat betreft zijn we niet hetzelfde als de VS. De VS bestaat uit 50 staten die allemaal wel het ''wij zijn Amerika'' gevoel hebben, overwegend dezelfde religie hebben, dezelfde taal spreken, dezelfde cultuur hebben, dezelfde historie delen, etc.
In Europa is dat niet zo en dat hoeft ook niet. Het is prima als alle EU landen aparte legers hebben die wel samen kunnen werken en samen kunnen oefenen (zoals Nederland al doet met Duitsland).
Uiteraard. Maar dat zullen ze in die hoek nooit erkennen. En dan beginnen ze weer over de EU-regeltjes of het klimaat, waardoor Europese samenwerking zo verschrikkelijk is. Het is nogal doorzichtig allemaal bij die figuren.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
As usual..quote:
Een continent vol landen die decennialang geconditioneerd zijn om slaafs achter de VS aan te lopen. Het kost heel wat moeite om weer zelfstandig te durven denken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:50 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar dat feestje werkt nu alleen binnen NAVO verband omdat er één partij is die met kop en schouders boven de rest uitsteekt en de leiderskar trekt. Wie moet die rol overnemen als die partij wegvalt? De Fransen? De Duitsers?
Voedsel, kunststoffen, energieprijzen, productiekosten in algemeen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:50 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Noem eens wat meer invloeden dan….
Jarenlang murdercapital of the USA geweest.quote:
Contract gas en stroom vast gezetquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voedsel, kunststoffen, energieprijzen, productiekosten in algemeen.
Die gaat het vast uitstekend doen mijn zijn neus vol pudra blanca.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:52 schreef RotatoR het volgende:
RubioGod in de achtergrond. De ideale presidentskandidaat voor 2028.
Had mijn demente oma toen ook in het begin van haar dementie.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Toch mooi hoe die vent altijd compleet kan afdwalen van het onderwerp.
Alles wat achter Trump staat, letterlijk en figuurlijk, is een creep.quote:
Mijn dementerende oma bood ons iedere 5 minuten snoep aanquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Had mijn demente oma toen ook in het begin van haar dementie.
Ik heb het niet direct over jouw energieprijzen maar die voor bedrijven die producten voor jou maken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:52 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Contract gas en stroom vast gezet![]()
Voedsel stijgt al jaren. Lig ik niet wakker van.
Klopt maar dat is jaren niet meer zo, niet door Trump overigens.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jarenlang murdercapital of the USA geweest.
Dit. Ik ben afgehaakt.quote:
Mijn opa wilde heel graag weer naar België met de jongens. En Frankrijk..quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dementerende oma bood ons iedere 5 minuten snoep aan![]()
Heel wat onschuldiger dan een land binnenvallen
Het gaat bij hem alleen over wat hem raakt. En dat is kennelijk niks. Dus vraag me af waarom hij zich überhaupt bezighoudt met deze situatie.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb het niet direct over jouw energieprijzen maar die voor bedrijven die producten voor jou maken.
Idem voor producten die getransporteerd worden naar de winkel of naar jouw voordeur.
Niet voor je tandenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:54 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn dementerende oma bood ons iedere 5 minuten snoep aan![]()
Heel wat onschuldiger dan een land binnenvallen
Biden was veel coherenter..quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:54 schreef Butler456 het volgende:
Hij begint nu een beetje op Biden te lijken...
Misschien is 70+ niet ideaal om een land te besturen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:54 schreef Butler456 het volgende:
Hij begint nu een beetje op Biden te lijken...
Biden was mokerveel dementerquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:55 schreef Mortaxx het volgende:
dit is nog erger dan Biden die een error kreeg (lol)
Die zitten zwaar onder dat spul dat uit Venezuela komt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het knapste vind ik nog wel dat je met een gladgestreken gezicht daarachter kan blijven staan.
Die linker is vrij wiebelig.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Het knapste vind ik nog wel dat je met een gladgestreken gezicht daarachter kan blijven staan.
Ik vind het eerder doodeng. Geeft een glimpje van waartoe ze in staat..quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hopelijk krijgen hij en Hegseth heel snel een hele akelige ziete. Dat zijn me een partij nare mannetjes dat wil je niet weten...quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:52 schreef RotatoR het volgende:
RubioGod in de achtergrond. De ideale presidentskandidaat voor 2028.
Zou hij net als P.Diddy zijn meisjes ook inoliën?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:56 schreef PlayerUnknowne het volgende:
En hoe het zit het met de epstein files? gaat die ook bespreken zo?
Sinds een recente aflevering van South Park hoor ik in mijn hoofd gelijk "Pete Hegseth is a fucking douche" als ik die man zie.quote:
Daar zijn ze op uitgezocht.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zijn me een partij nare mannetjes dat wil je niet weten...
Aangezien hij het over Jimmy Carter had zijn we daar nog lang niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:56 schreef PlayerUnknowne het volgende:
En hoe het zit het met de epstein files? gaat die ook bespreken zo?
Pff kan ik ook welquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:40 schreef RotatoR het volgende:
Knappe prestatie van de elite eenheden.
Rubio is de enige die geen MAGA wappie is van het stel.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Hopelijk krijgen hij en Hegseth heel snel een hele akelige ziete. Dat zijn me een partij nare mannetjes dat wil je niet weten...
FOK-MARSOC.quote:
Z’n rapport bespreking denk ik.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:57 schreef TheVulture het volgende:
Waar zitten we naar te kijken in godsnaam
Daar komt tegenwoordig cheetos poeder uit.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:58 schreef PlayerUnknowne het volgende:
praten met zijn ogen dicht alsof die sex heeft
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:57 schreef TheVulture het volgende:
Waar zitten we naar te kijken in godsnaam
quote:
Die man wist niet eens waar de uitgang was na een speech manquote:
Abrupt waarschijnlijkquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:59 schreef Regilio_ het volgende:
Hoe gaat hij dit in hemelsnaam ooit afronden
dat gaat hij niet doen johquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:59 schreef Regilio_ het volgende:
Hoe gaat hij dit in hemelsnaam ooit afronden
Trump is vele malen erger johquote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die man wist niet eens waar de uitgang was na een speech man
En hij noemde Zelensky Putin lol.
Lekker gewerkt hoor, neem nog wat belastingcenten.quote:
Nou.. nee.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Trump is vele malen erger joh
Mensen die dit over 50 jaar de transcripten teruglezen denken echt "hoe is dit tussen de officiële stukken gekomen?"quote:Op zaterdag 3 januari 2026 17:59 schreef Momo het volgende:
Dit zijn echt brainfarts die je normaal niet uitspreekt
Terecht. Trump raaskalt alleen maar een eind wegquote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:01 schreef Arizona het volgende:
Het NOS vindt nu de rest van het journaal belangrijker
Dan mag jij dat vinden.quote:
Hij heeft meerdere belangen waaronder olie ja.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik bedoel, 't kan me weinig schelen. Maar MAGA's die zeggen dat het niet om olie gaat zijn echt debiel en naief![]()
Hulde dan aan Trump in dit geval I guess: hij zegt het in ieder geval gewoon outright, ipv andere presidenten die bleven volhouden dat het om iets anders ging.
Dat is niet lief, dat lijkt me normaal.quote:
Vind jij Jocelynn ook zo mooi?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Welk gedeelte was precies gelogen dan?
Vandaar dat hij zo raar uit z'n ogen keek.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:02 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel goede timing van NOS. Trump was bijna klaar.
De zelf pijperij neemt ongekende hoogtes aan.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:03 schreef LXIV het volgende:
Die Hegseth... Zo moeilijk is het ook weer niet om met het sterkste leger ter wereld en een budget van 500.000.000.000.000 een derdewereldlandje aan te vallen
Volledig schaamteloos ook.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De zelf pijperij neemt ongekende hoogtes aan.
Hegseth lijkt op die leider uit de film Police Academy, die ook denkt dat hij God is en ondertussen blunder na blunder maakt…quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:03 schreef Breekfast het volgende:
Hegseth heeft ook echt altijd die verongelijkte, passief-agressieve houding.
Schandalig dat Venezuela een eigen land durft te beginnen op een berg olie die van de VS isquote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:03 schreef PlayerUnknowne het volgende:
olie dat gestolen van hun.....dus de olie is van de vs maar het ligt in venezuela....
Idd.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:03 schreef LXIV het volgende:
Die Hegseth... Zo moeilijk is het ook weer niet om met het sterkste leger ter wereld en een budget van 500.000.000.000.000 een derdewereldlandje aan te vallen
Ga er maar niet vanuitquote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
ach zolang dit de benzineprijzen omlaag brengt ben ik voor.
Ja dat was te verwachtenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Het regime heeft op straat nog de touwtjes in handen, en ze schuiven gewoon iemand anders naar voren.
DramaAlert ok....quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:05 schreef Viesdik het volgende:
Venezuela verklaart de oorlog aan de USA :|
[ x ]
Ik kan ook met 5 volwassen mannen een oude vrouw hier verderop in de straat volledig verrot schoppen en daarna ik de kroeg gaan opscheppen hoe weinig kans ze maakte en dat ik zelf nog geen krasje heb. Dat is het niveau.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De zelf pijperij neemt ongekende hoogtes aan.
Putin is niet schadelijk voor De Amerikaanse belangen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:03 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
oja?
Waarom pakt ie Poetin niet aan dan?
10 voor inzetquote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:05 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
veel succes daarmee.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:05 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hegseth lijkt op die leider uit de film Police Academy, die ook denkt dat hij God is en ondertussen blunder na blunder maakt…
Dit kan nog leuk wordenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:05 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
welk filmpjequote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:07 schreef Momo het volgende:
@:Viesdik dat is trouwens een filmpje dat vanochtend al online stond maar ok
Ik denk dat het geroeptoeter is.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dus ik vermoed dat de VS iets te vroeg juicht.
Wat willen ze doen…quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:05 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:05 schreef Viesdik het volgende:
[ x ]
Dat kan hij niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:09 schreef kibo het volgende:
Putin kan nu niet achterblijven.
Die gaat een soortgelijke operatie tegen Zelensky optuigen.
Dat probeerde hij in februari 2022 al eens.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:09 schreef kibo het volgende:
Dat is eigenlijk het enige realistische. Dat de wereld weer weet die the wereldpolitie is.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:10 schreef Candymannetje het volgende:
Toch is het echt een strakke actie van Trump.
Er zijn al vele interventies geweest door z'n voorgangers in vele landen.
Maar die waren veel bloederiger en kostbaarder.
Nu gaan ze gewoon naar binnen, hier met dat mannetje en weer naar buiten.
Zowel nationaal als internationaal dwingt hij nu wel respect af.
Heeft hij aan het begin van de oorlog al geprobeerd.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:09 schreef kibo het volgende:
Inderdaad, als ze dat zouden kunnen was dat al lang en breed gebeurd.quote:
Wat?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:09 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik denk dat het geroeptoeter is.
Het is natuurlijk niet alsof een president zelf actief bijdraagt aan zo'n operatie. Nieuwe wapens en technologie maken dit soort "precisieoperaties" veel gemakkelijker.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:10 schreef Candymannetje het volgende:
Toch is het echt een strakke actie van Trump.
Er zijn al vele interventies geweest door z'n voorgangers in vele landen.
Maar die waren veel bloederiger en kostbaarder.
Nu gaan ze gewoon naar binnen, hier met dat mannetje en weer naar buiten.
Zowel nationaal als internationaal dwingt hij nu wel respect af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |