Boswachter neemt 18+ kaas verder niksquote:Op zaterdag 27 december 2025 23:43 schreef Scorpion_17 het volgende: [..] Jij lijkt me meer iemand voor minderjarige kaas
2 x 18 is ook 36quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Boswachter neemt 18+ kaas verder niks
Flinke uiersquote:Op zaterdag 27 december 2025 23:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is ook melk.
Bohhquote:Op zaterdag 27 december 2025 23:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is ook melk.
Fikse jopenquote:Op zaterdag 27 december 2025 23:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is ook melk.
Je hebt ook smeerkaas waar al sambal in zit. Lijkt me goor, is vast een of ander sambal extract met kleurstof.quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Goudkuipje is zo lekker. beetje goeie sambal erop POAH.
Dit is AI.quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is ook melk.
Klopt die laat je gewoon lekker links liggen en je haalt een geile sambal bij de toko.quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je hebt ook smeerkaas waar al sambal in zit. Lijkt me goor, is vast een of ander sambal extract met kleurstof.
We zijn inmiddels een jaar verder.quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:51 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Aan de vingers te zien niet...
Niemand keek naar haar vingers.quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:51 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Aan de vingers te zien niet...
Dit ookquote:Op zaterdag 27 december 2025 23:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is ook melk.
Zo liet een leven met slaapapneu er dus uit.quote:
Waarom mag dit überhaupt aan een oche staan?quote:
Straks lekker naar bedquote:Op zaterdag 27 december 2025 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
We kunnen vroeg naar het top2000 topic
Ik ga nog liever naar de VBL SCquote:Op zaterdag 27 december 2025 23:55 schreef Stoorzendert het volgende:
We kunnen vroeg naar het top2000 topic
Ik trek nu mn biertje openquote:Op zaterdag 27 december 2025 23:55 schreef vul_maar_in het volgende:
Dit is klaar voor ik m'n broodje op heb
Wil je erover praten?quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:57 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik ga nog liever naar de VBL SC
Met je pielemuis?quote:Op zondag 28 december 2025 00:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Suljovic speelt als de opa’s die ik tegenkwam in de krochten van de regionale bierklasse van de pingpong
Ik las sletquote:
Milosevic huiltquote:Op zondag 28 december 2025 00:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Servische opa ontkent zijn aanstaande verlies alsof het de Bosnische genocide is.
quote:Op zondag 28 december 2025 00:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Servische opa ontkent zijn aanstaande verlies alsof het de Bosnische genocide is.
Voor de helft.quote:Op zondag 28 december 2025 00:12 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Geliket, maar was een Kroaat
Op de Dutch Open mag alles!quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:53 schreef Wertha het volgende:
[..]
Zo liet een leven met slaapapneu er dus uit.
[..]
Waarom mag dit überhaupt aan een oche staan?
Geil.quote:
Het antwoord op de volgende vraag kunnen we als 'ja' bestempelen. Lang leve de MODUS.quote:Op zaterdag 27 december 2025 23:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
We mogen trots op onszelf zijn.
quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:01 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Komt er ooit nog een dag van gerechtigheid voor Harrysson?
Die reactiesquote:
Wat een drama WK is dit.quote:Op zondag 28 december 2025 08:21 schreef mitt het volgende:
Bovenste helft van het schema ziet er niet uit
Gelukkig neemt hij wel lollige karaoke filmpjes op waar we allen heel gelukkig van worden.quote:Op zondag 28 december 2025 07:49 schreef TweedeKlum het volgende:
Bunzing dus weer gefaald, achachach.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U MAD?
Met vier extra dagenquote:Op zondag 28 december 2025 00:27 schreef leolinedance het volgende:
We lopen voor op vorig jaar: een jaar geleden zaten we op dit moment in topic #78, nu in #81.
Met de Hollandse avond van morgen in het vooruitzicht belooft dat wat!
Triest dat hij zo vroeg is overleden. De crematiedienst was in ieder geval kort.quote:Op zondag 28 december 2025 10:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Maar goed, toen spamde poepstront dit topic onder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U MAD?
Ben benieuwd of wij één echt spannende kwartfinale krijgen te zien waarbij de winnaar eigenlijk vooraf ook al bekend is.quote:Op zondag 28 december 2025 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Littler krijgt praktisch een bye naar de (halve) finale.
Erg mooi.quote:
Dat valt ook nog wel mee. Hebben best leuke en spannende wedstrijden gezien tot nu toe en dan is het WK nog lang niet afgelopen ook.quote:
Over vermissingen gesproken. Dit is de meest opvallende verdwijning die ik in mijn (bijna) 12 jaar FOK! heb meegemaakt. Vooral de timing ook.quote:Op zondag 28 december 2025 10:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Met vier extra dagen
Helemaal niet. Die was heel 2024 ook afwezig en kwam toen uit het niets het WK topic onder sproeien om vervolgens weer uit te loggen.quote:Op zondag 28 december 2025 10:32 schreef Wertha het volgende:
Over vermissingen gesproken. Dit is de meest opvallende verdwijning die ik in mijn (bijna) 12 jaar FOK! heb meegemaakt. Vooral de timing ook.
Waar is die gebleven eigenlijk?quote:Op zondag 28 december 2025 10:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Met vier extra dagen
Koekoekquote:Op zondag 28 december 2025 10:36 schreef Wertha het volgende:
Hoe ging de kerstviering bij jullie thuis?
https://www.dumpert.nl/item/100140679_c7bfd2c7
Die is wel écht CUCKED dan.quote:Op zondag 28 december 2025 10:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Helemaal niet. Die was heel 2024 ook afwezig en kwam toen uit het niets het WK topic onder sproeien om vervolgens weer uit te loggen.
Wellicht wat maanden opgeknapt?quote:Op zondag 28 december 2025 10:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Helemaal niet. Die was heel 2024 ook afwezig en kwam toen uit het niets het WK topic onder sproeien om vervolgens weer uit te loggen.
Wat insinueer je nou.quote:Op zondag 28 december 2025 10:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Wellicht wat maanden opgeknapt?
Het is wel opvallend.quote:
https://m.youtube.com/@Poepz0rNLquote:
quote:Op zondag 28 december 2025 10:36 schreef Wertha het volgende:
Hoe ging de kerstviering bij jullie thuis?
https://www.dumpert.nl/item/100140679_c7bfd2c7
Het beste moment van vorig jaar was toen hij uitlogde en niet meer terug kwamquote:Op zondag 28 december 2025 10:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 december 2025 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het beste moment van vorig jaar was toen hij uitlogde en niet meer terug kwam
Neenee, ik opperde de mogelijkheid dat hij heeft gezeten.quote:Op zondag 28 december 2025 11:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]@:tweedeklum insinueert dat hij is overleden.
Hij kwam laatst nog terug met een kansloos dubbelaccount, dus dat denk ik niet.quote:Op zondag 28 december 2025 11:13 schreef de_boswachter het volgende:
[..]@:tweedeklum insinueert dat hij is overleden.
Gvd dit kan toch nietquote:Op zondag 28 december 2025 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou kids, ik ben even naar de kerstmarkt. Dinsdagmiddag terug. Tot die tijd, sporadisch aanwezigVeel plezier en genot
Ik moet er ook nog effe uit vanmiddag. Vanavond sowieso aanwezig.quote:Op zondag 28 december 2025 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou kids, ik ben even naar de kerstmarkt. Dinsdagmiddag terug. Tot die tijd, sporadisch aanwezigVeel plezier en genot
Maar de kerst is voorbij.quote:Op zondag 28 december 2025 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Misschien is er zooi met korting te krijgen. Je bent toch Nederlander hequote:Op zondag 28 december 2025 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kerstmarkt? Het is 28 december.
quote:Op zondag 28 december 2025 11:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze pakken ons ook echt alles af. EN DE ROVERHEID DOET NIETS
quote:Op zondag 28 december 2025 11:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou kids, ik ben even naar de kerstmarkt. Dinsdagmiddag terug.
Dit is te moeilijk voor darters. Zoals de grote Rob Cross ooit zei: "Ik ben een darter. Ik kan niet denken."quote:Op zondag 28 december 2025 11:51 schreef GwaiLow het volgende:
Ik zat tijdens dit WK nog eens terug te denken aan de wedstrijd tussen Joe Cullen en Mensur Suljović. Je zag Cullen zich gedurende de partij steeds verder ergeren aan het trage tempo van Suljović. Meerdere keren riep hij zichtbaar dat Mensur moest opschieten — en precies daar ging het mis. In plaats van dat Suljović uit zijn spel raakte, was het juist Cullen die mentaal implodeerde en volledig uit de wedstrijd verdween. Suljović bleef kalm, hield zijn eigen ritme vast en gebruikte het tempo als wapen. Slim gespeeld. Maar tegelijk dacht ik: hier zou een tegenstander als Cullen toch iets tegenover moeten kunnen zetten?
Darts wordt vaak nog gezien als een sport van techniek en timing, maar op dit niveau is het minstens zo goed een mentale strijd. Wat je bij Cullen zag, was een klassiek voorbeeld van cognitieve interferentie: zijn aandacht verschoof van de taak (scoren) naar de frustratie over het gedrag van de ander. Die irritatie verhoogt de mentale belasting, waardoor automatische motorische processen — die je juist nodig hebt bij topsport — onder druk komen te staan.
Daarom kwam ik op het idee van een ogenschijnlijk simpel, maar psychologisch interessant tegenmiddel:
neem iets mee het podium op — een boek, een e-reader, desnoods een vast rustobject. Niet om daadwerkelijk te lezen, maar als bewuste vertraging en mentale buffer. Door zelf ook rustig de tijd te nemen tussen de beurten, haal je de focus weg bij de worp van je tegenstander en verleg je die terug naar jezelf.
Psychologisch gezien gebeurt er dan een hoop:
Je versterkt je interne locus of control (jij bepaalt je tempo, niet de ander)
Je voorkomt emotionele besmetting door frustratie of irritatie
Je blijft binnen je optimale arousal-zone
En je beschermt je eigen pre-performance routine, die cruciaal is voor consistentie
Daarnaast werkt het als een vorm van non-verbale dominantie. Zonder iets te zeggen communiceer je: dit raakt me niet. Voor spelers die leven van momentum, publieksinteractie en ritme kan dat juist extreem ontregelend werken. Het neutraliseert hun voordeel, en draait het psychologische spel om.
Natuurlijk moet dit binnen de regels passen, maar los daarvan vind ik het interessant dat we dit soort tactieken nog nauwelijks zien. Terwijl darts op dit niveau allang geen puur precisiespel meer is, maar een mentale schaakpartij waarin timing, zelfregulatie en psychologische weerbaarheid vaak het verschil maken.
Misschien moeten spelers minder klagen dat een tegenstander te langzaam is — en meer nadenken over hoe ze zélf mentaal onaantastbaar blijven.
Evans won zijn partij tegen Wade met een 99 finishquote:Op zondag 28 december 2025 11:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja mocht er een D17 uitgegooid worden of een 99 finish dan graag even DM
#gratitude
tl;drquote:Op zondag 28 december 2025 11:51 schreef GwaiLow het volgende:
Ik zat tijdens dit WK nog eens terug te denken aan de wedstrijd tussen Joe Cullen en Mensur Suljović. Je zag Cullen zich gedurende de partij steeds verder ergeren aan het trage tempo van Suljović. Meerdere keren riep hij zichtbaar dat Mensur moest opschieten — en precies daar ging het mis. In plaats van dat Suljović uit zijn spel raakte, was het juist Cullen die mentaal implodeerde en volledig uit de wedstrijd verdween. Suljović bleef kalm, hield zijn eigen ritme vast en gebruikte het tempo als wapen. Slim gespeeld. Maar tegelijk dacht ik: hier zou een tegenstander als Cullen toch iets tegenover moeten kunnen zetten?
Darts wordt vaak nog gezien als een sport van techniek en timing, maar op dit niveau is het minstens zo goed een mentale strijd. Wat je bij Cullen zag, was een klassiek voorbeeld van cognitieve interferentie: zijn aandacht verschoof van de taak (scoren) naar de frustratie over het gedrag van de ander. Die irritatie verhoogt de mentale belasting, waardoor automatische motorische processen — die je juist nodig hebt bij topsport — onder druk komen te staan.
Daarom kwam ik op het idee van een ogenschijnlijk simpel, maar psychologisch interessant tegenmiddel:
neem iets mee het podium op — een boek, een e-reader, desnoods een vast rustobject. Niet om daadwerkelijk te lezen, maar als bewuste vertraging en mentale buffer. Door zelf ook rustig de tijd te nemen tussen de beurten, haal je de focus weg bij de worp van je tegenstander en verleg je die terug naar jezelf.
Psychologisch gezien gebeurt er dan een hoop:
Je versterkt je interne locus of control (jij bepaalt je tempo, niet de ander)
Je voorkomt emotionele besmetting door frustratie of irritatie
Je blijft binnen je optimale arousal-zone
En je beschermt je eigen pre-performance routine, die cruciaal is voor consistentie
Daarnaast werkt het als een vorm van non-verbale dominantie. Zonder iets te zeggen communiceer je: dit raakt me niet. Voor spelers die leven van momentum, publieksinteractie en ritme kan dat juist extreem ontregelend werken. Het neutraliseert hun voordeel, en draait het psychologische spel om.
Natuurlijk moet dit binnen de regels passen, maar los daarvan vind ik het interessant dat we dit soort tactieken nog nauwelijks zien. Terwijl darts op dit niveau allang geen puur precisiespel meer is, maar een mentale schaakpartij waarin timing, zelfregulatie en psychologische weerbaarheid vaak het verschil maken.
Misschien moeten spelers minder klagen dat een tegenstander te langzaam is — en meer nadenken over hoe ze zélf mentaal onaantastbaar blijven.
Wat Wertha zegt; wat voorbeeldenquote:Op zondag 28 december 2025 12:00 schreef Wertha het volgende:
[..]
Dit is te moeilijk voor darters. Zoals de grote Rob Cross ooit zei: "Ik ben een darter. Ik kan niet denken."
Rickyquote:Op zondag 28 december 2025 12:03 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Evans won zijn partij tegen Wade met een 99 finish
Het idee is dat het wat rustiger is. En voor jullie info: er zijn genoeg kerstmarkten die tm 30 december doorgaan. Sommige zelfs tot in januari.quote:Op zondag 28 december 2025 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kerstmarkt? Het is 28 december.
Oh, my badquote:Op zondag 28 december 2025 11:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Neenee, ik opperde de mogelijkheid dat hij heeft gezeten.
Kerstmarkten in Duitsland zijn overrated. Zeker nu het vol met Merkel Lego staat.quote:Op zondag 28 december 2025 12:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het idee is dat het wat rustiger is. En voor jullie info: er zijn genoeg kerstmarkten die tm 30 december doorgaan. Sommige zelfs tot in januari.
Wauw is dat waar? Zoeken we opquote:Op zondag 28 december 2025 12:03 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Evans won zijn partij tegen Wade met een 99 finish
Mooie ads.quote:Op zondag 28 december 2025 12:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nog vier dagen dan mogen we weer klagen
[ afbeelding ]
Maar Price hoorde qua vorm en cijfers ook in dat rijtje (en is/was een soort van angstgegner voor Littler) en zat in de bovenste helft. Hoe gebalanceerd de loting ook is, er zullen altijd onverwachte dingen gebeuren.quote:Op zondag 28 december 2025 10:13 schreef Slobeend het volgende:
Wel jammer dat bijna alle goede spelers op Littler en Clayton in de andere helft zitten ja. Hopelijk volgend jaar beter verdeeld door hogere rankings van Van Veen en Rock bijv.
Poepz0r het de achternaam van z'n vrouw aangenomen, dan witte gij ut wel.quote:Op zondag 28 december 2025 10:46 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
https://m.youtube.com/@:Poepz0rNL
Ik heb geen Twitch en X. Maar je zou het daar eens kunnen proberen
... en WALK ONS zo LEUK vinden.quote:Op zondag 28 december 2025 13:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De middag is leuk om mensen uit te nodigen die er niks van snappen
RIP Peter Griffin.quote:Op zondag 28 december 2025 13:37 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bunting - Hurrell was een prima potje
Sterkte alvast.quote:Op zondag 28 december 2025 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben er tot drie uur.
Daarna 'sociale' verplichtingen LOL
Samen met Ray en Vincent.quote:Op zondag 28 december 2025 13:36 schreef mitt het volgende:
Frank en Jacques maar weer eens samen vanavond?![]()
Wij zijn je sociale verplichtingen.quote:Op zondag 28 december 2025 13:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben er tot drie uur.
Daarna 'sociale' verplichtingen LOL
Pff, doe gewoon Koert in de avond met in elk geval Zjak en doe dan de B-ploeg in de middag.quote:Op zondag 28 december 2025 13:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Samen met Ray en Vincent.
Helaas ook Nolles.
Vast een kerkdienst.quote:Op zondag 28 december 2025 13:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wij zijn je sociale verplichtingen.
De suicidelijnen staan open.quote:Op zondag 28 december 2025 13:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Helaas ook Nolles.
Dat wordt weer bizar irritant tijdens Van Veen en Van Gerwen met zijn vergezochte vragen.quote:Op zondag 28 december 2025 13:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Helaas ook Nolles.
Jaquote:
Eerste sets ook niet, als je beide spelers niet heel interessant vindt.quote:Op zondag 28 december 2025 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Openingswedstrijden zijn zelden goed.
Rommel!quote:Op zondag 28 december 2025 13:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Helaas ook Nolles.
Toch heerlijk als je daar enthousiast van kan wordenquote:Op zondag 28 december 2025 13:58 schreef Alaphilippe_ het volgende:
ECHTE KOFFIE GAAN MAKEN MET KOFFIEBONEN
Fantastisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zowel Schindler als Searle zijn de afgelopen vier jaar nauwelijks ver gekomen op een tv toernooi. Twee om één kwartfinale, terwijl ze zich voor bijna alles plaatsen.quote:Op zondag 28 december 2025 14:06 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het wordt weer spannend voor Oskar op een TV-toernooi en zijn kringspier draait los.
Je zou dan zeggen dat Schindler kan teren op die Euro Tour-zeges, maar niets is minder waar.quote:Op zondag 28 december 2025 14:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zowel Schindler als Searle zijn de afgelopen vier jaar nauwelijks ver gekomen op een tv toernooi. Twee om één kwartfinale, terwijl ze zich voor bijna alles plaatsen.
Hij heeft ook slechte ogen, hoorde ik.quote:Op zondag 28 december 2025 14:11 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat is er met die pijlen van Searle, zijn die zo zwaar?
Asensio is half Nederlands.quote:Op zondag 28 december 2025 14:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij heeft ook slechte ogen, hoorde ik.
En Nico Hulkenberg spreekt Nederlands.
Roglic schansspringerquote:
Evenepoel voetballerquote:
Ik mag hopen van nietquote:Op zondag 28 december 2025 14:17 schreef Anneloos het volgende:
Hadden er nog veel mensen op Schindler ingezet deze ronde?
Hij zal t wel weer met Euro Tours gaan oplossenquote:Op zondag 28 december 2025 14:06 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het wordt weer spannend voor Oskar op een TV-toernooi en zijn kringspier draait los.
Echt raar man dat sommige bezoekers van dit topic niet dit soort feitjes paraat hebben. Wat een ergernis moet dat zijn.quote:Op zondag 28 december 2025 14:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hij heeft ook slechte ogen, hoorde ik.
En Nico Hulkenberg spreekt Nederlands.
Kan ook gaan liften.quote:Op zondag 28 december 2025 14:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Oskar kan nog met een late middagvlucht naar huis
Grimbergen dubbelquote:Op zondag 28 december 2025 14:23 schreef Zipportal het volgende:
Tied voor nog een bakje koffie. @:wereldgozer
Strafbaar zou dat moeten zijn.quote:Op zondag 28 december 2025 14:25 schreef Scorpion_17 het volgende:
89 in een derde ronde is ook wel erg matig
Problemen?quote:Op zondag 28 december 2025 14:25 schreef vul_maar_in het volgende:
searle is sneller dan de ziggo moneurs in ieder geval.
30+ bier op de afgelopen twee avonden. Ik doe nog even rustig aan.quote:
Ik moet ook nog even niet aan bier denken.quote:Op zondag 28 december 2025 14:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
30+ bier op de afgelopen twee avonden. Ik doe nog even rustig aan.
Ja verstandig.quote:Op zondag 28 december 2025 14:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
30+ bier op de afgelopen twee avonden. Ik doe nog even rustig aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |