abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 december 2025 @ 16:04:15 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219578228
https://www.ad.nl/gezond/(...)-rijbewijs~ab769b10/

quote:
Veel vrouwen willen geen man meer, want wat moet je met ‘een kamerplant met rijbewijs’?
Veel vrouwen hoeven geen emotioneel onvolwassen man meer. Hij vergt te veel onderhoud en levert te weinig op. Daardoor is de ‘echte’ man de weg kwijt, merkt Debby Gerritsen. Want wat moet hij nu precies doen? Zijn spierballen laten zien, over zijn gevoel praten of juist zijn feministische kant ontwikkelen? Alledrie tegelijk lijkt onmogelijk.

Het aantal hetero single vrouwen groeit, blijkt uit cijfers. Een belangrijke reden: ze hebben geen zin meer in een relatie met een emotioneel onvolwassen partner. „Veel vrouwen zijn de hoofdhuishouding, hoofdcommunicatie, crisismanager, therapeut én agenda-beheerder van hun man. Op TikTok wordt hij een ‘kamerplant met een rijbewijs’ genoemd - weinig functies, veel onderhoud’’, zegt Elles Beijers, managing editor van Elle, in de nieuwste aflevering.

Dat fenomeen heet mankeeping en is schadelijker dan je denkt. Voor vrouwen, omdat zij structureel de emotionele last dragen. Voor mannen omdat zij aantoonbaar gelukkiger zijn in een relatie, juist vanwege die emotionele steun, maar tegelijkertijd steeds moeilijker relaties en vriendschappen aangaan. Inmiddels heeft 15 procent van de mannen geen hechte vriendschappen; in 1990 was dat nog 3 procent.

Diep in onze cultuur
Dat mannen niet praten over gevoelens zit diep in onze cultuur. Terwijl die behoefte er wél is. Mannen en vrouwen hebben dezelfde hersenen: ze voelen hetzelfde. Toch woedt online een felle strijd over wat ‘mannelijk’ zou zijn, aangevoerd door Andrew Tate en zijn toxic masculinity-wannabe’s. Mannen die doodsbang zijn voor vrouwelijke kracht en veranderende gendernormen.

Types als fitfluencer Joel Beukers, die uren in de sportschool doorbrengt en opgewonden raakt van zijn eigen spiegelbeeld. De halfnaakte badkamer- en gymselfies worden gretig gedeeld op sociale media, omlijst met lange betogen over wat een ‘echte man’ zou moeten zijn. Gevoeligheid en empathie horen daar niet bij.

En dan is er de tegenreactie: de performative man. Ook wel de Matcha Man. „De man met een linnen tasje en een feministische klassieker onder zijn arm – het liefst uit tweedehands winkels’’, zegt Elles. „Hij heeft tampons voor zijn vriendinnen en plakt menstruatiekrampstickers op zijn buik om te laten zien dat hij ‘precies weet hoe het voelt’.’’

Het oogt als het perfecte tegenwicht van de Andrew-Tate-bro’s. Maar ook dit is vaak een rol. „Een manier om te zeggen: ik ben niet toxic’’, zegt Elles. „Maar ook gebruikt om makkelijk een date te scoren. Want: oh my god, hij snapt haar zó.’’
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219578233
destroyers of worlds
pi_219578236
Kippen houden is altijd een goed idee. Leveren namelijk wat op in de vorm van eieren en vlees.
Vrouwen daarentegen kosten alleen maar geld.
blablablabla
pi_219578246
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:05 schreef Elan het volgende:
Kippen houden is altijd een goed idee. Leveren namelijk wat op in de vorm van eieren en vlees.
Die hebben ook eieren hoor.
Hier is er ooit eentje uitgekomen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219578262
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Die hebben ook eieren hoor.
Hier is er ooit eentje uitgekomen.
Over de kosten van wat uit die eieren komt zullen we het maar helemaal niet hebben.

Nog los van de geluidoverlast :( .

Gelukkig begint het besef nu bij jullie ook een beetje in te dalen dat kinderen overbodig zijn en je alleen maar beperken in je vrijheid.

Wij mannen roepen dat al eeuwen :7
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 16:08:44 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219578263
quote:
Interessant, hier is het andersom. Mijn man kost me geld en ik lever hem geld op :D
pi_219578276
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Interessant, hier is het andersom. Mijn man kost me geld en ik lever hem geld op :D
Je bent een OF model?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219578278
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Over de kosten van wat uit die eieren komt zullen we het maar helemaal niet hebben.

Gelukkig begint het besef nu bij jullie ook een beetje in te dalen dat kinderen overbodig zijn en je alleen maar beperken in je vrijheid.

Het is dan ook erg dom om de kip met gouden eieren te slachten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219578282
quote:

[..]
Is hij thuisblijfvader of wat moet ik me hierbij predies voorstellen
blablablabla
pi_219578287
quote:

[..]
Dat moet je niet pikken! :( :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 24 december 2025 @ 16:13:07 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219578289
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Is hij thuisblijfvader of wat moet ik me hierbij predies voorstellen
Nee, werken allebei fulltime.
pi_219578291
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk nog emotioneel afhankelijk ook, dumpen die klootzak!

@Debby
blablablabla
pi_219578295
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je hebt dus inderdaad geen idee. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.
Hoeft niet maar lees effe mee dan.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 09:44 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Mensen zijn zelden 100% onvruchtbaar. Het aantal stellen wat 5 jaar proberen teveel vindt en voor die tijd uit elkaar gaat omdat ze opgeven zal groter zijn dan het aantal dat daadwerkelijk onvruchtbaar is. En zelf denk denk ik dat algemene vruchtbaarheid nog best wel eens in verband kan staan met je algehele gemoedstoestand en mentale gezondheid
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 10:17 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Pardon??
1 op 6 koppels.
30% bij de vrouw, 30% bij de man en 40% gemengde problemen of niet bekend...

Gooi anders nog meer met cijfers die niet kloppen

https://www.kinderwens.be/onvruchtbaarheid
quote:
Infertility is usually defined as the inability of a couple to conceive even after 1 year of unprotected, frequent sexual intercourse.[1] It affects about 15% of all couples in the United States and at least 180 million couples worldwide.[2] Male infertility is defined by the World Health Organization (WHO) as the inability of a male to make a fertile female pregnant for a minimum of at least 1 year of regular unprotected intercourse. The male is solely responsible for about 20% of cases and is a contributing factor in another 30% to 40% of all infertility cases.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK562258/

Paaarrrrrdon madame.

Mijn 9/10 keer opmerking is weliswaar aangedikt maar het verbaast mij dat het punt wat ik probeerde te maken jullie ontgaat.

Met daadwerkelijk onvruchtbaar bedoel ik dus steriel. Want laten we eerlijk zijn. Wanneer het pas na 5 jaar proberen ineens wel lukt kan die initiële conclusie de prullenbak in tenzij je je per se aan de WHO definities wilt houden maar toch een kind krijgt.
  woensdag 24 december 2025 @ 16:13:54 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_219578296
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nee kan echt niet. Kamerplant die me geld kost :(
pi_219578301
quote:
Dat is nu ook best een risico met die vogelgriep.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 24 december 2025 @ 16:20:01 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578337
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 14:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat heb ik nog nooit in het openbaar gezegd dus dat is puur gelul.
Waar het verschil tussen een normale reactie en een creep ligt is of je een 'chad' bent of niet, schijnbaar.

Zie zo'n reactie van een iniminimuis 'waar heeft een vrouw nu een vent voor nodig?'. Tjah. Met die instelling blijf je ook alleen.

De hele jankkloof komt echt van een kant af. Mannen zijn niet zo moeilijk en als je stopt met je boodschappenlijstje compleet af te vinken, wordt de wereld vanzelf leuker.
Best een jankpost om de zogenaamde jankkloof ter discussie te stellen.

En het verschil is dat vrouwen die alleen blijven, nog gewoon een sociaal leven opbouwen en ook alleen gewoon een gelukkig leven leiden. In tegenstelling tot mannen, waarvan het merendeel toch wel serieus eenzaam en onaangepast eindigt.
Resistance is futile.
pi_219578359
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 15:52 schreef capricia het volgende:
In landen waar nog wel het westerse traditionele rolpatroon is, zoals Rusland, gaat het ook niet goed met de demografie.
Rusland is alleen op papier een conservatief land. Waar minder dan 5% van de bevolking wekelijks naar de kerk gaat.

Wist je dat Rusland eerder begonnen is met het promoten van vrouwenrechten dan het westen?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_219578367
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

En het verschil is dat vrouwen die alleen blijven, nog gewoon een sociaal leven opbouwen en ook alleen gewoon een gelukkig leven leiden. In tegenstelling tot mannen, waarvan het merendeel toch wel serieus eenzaam en onaangepast eindigt.
Vraag me altijd wel een beetje af bij het lezen van dat soort onderzoekjes of vrouwen alleen echt veel gelukkiger zijn dan mannen. Eenzaamheid is toch iets universeels?
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 16:24:03 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578375
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Vraag me altijd wel een beetje af bij het lezen van dat soort onderzoekjes of vrouwen alleen echt veel gelukkiger zijn dan mannen. Eenzaamheid is toch iets universeels?
Als je een rijk sociaal leven hebt, hoef je niet eenzaam te zijn.
Resistance is futile.
pi_219578406
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat snap ik.
Maar zuipen en darten met je maten of naar de voetbal is toch een totaal andere ervaring dan een avond vol liefde en intimiteit met mijn vrouw.

Dat zal voor de vrouwen hopelijk niet anders zijn.
blablablabla
pi_219578407
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je zult toch een keer naar huis moeten…
  woensdag 24 december 2025 @ 16:30:58 #22
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219578430
quote:

[..]

En kwamen er succesvol mee weg om 99% van de zorgtaken bij de vrouw te parkeren op grond van traditie, cultuur, hoe de Heere het gewild heeft en ingesleten patronen.

Ik ben amateurmuzikant en werk veel met mensen (mannen) van een generatie ouder door mijn voorkeur voor ouwelullenmuziek en die beseffen zich in gesprekken met mij nogal eens dat zij toen hun kinderen jonger waren rücksichtslos de deur achter zich dicht konden trekken om ergens muziek te gaan maken omdat hun vrouwen dat opvingen, zonder dat er überhaupt over nagedacht hoefde te worden.
pi_219578432
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Naar het gesnurk naast je. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 16:32:01 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578436
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat snap ik.
Maar zuipen en darten met je maten of naar de voetbal is toch een totaal andere ervaring dan een avond vol liefde en intimiteit met mijn vrouw.

Dat zal voor de vrouwen hopelijk niet anders zijn.
Male loneliness gaat over mannen die dus niet in staat blijken om vriendschappen te onderhouden waardoor ze kunnen zuipen en darten en met vrienden naar de voetbal gaan.

En ja, intimiteit is wel leuk en gezellig enzo, maar ik denk dat je zonder een partner als vrouw ook best makkelijk een bevredigend seksleven kunt hebben.
Resistance is futile.
  woensdag 24 december 2025 @ 16:33:55 #25
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219578452
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Naar het gesnurk naast je. _O-
Gelukkig snurken alleen mannen _O- _O-
"Hoka Hey!"
pi_219578459
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

En ja, intimiteit is wel leuk en gezellig enzo, maar ik denk dat je zonder een partner als vrouw ook best makkelijk een bevredigend seksleven kunt hebben.
Als man ook wel hoor, ik kom niks te kort.
Maar ik noem vrouwen dan ook niet dom en labiel.
  woensdag 24 december 2025 @ 16:36:29 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578469
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:28 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Weet je wel hoe heerlijk het is om alleen te wonen? Samenwonen met je eigen (onvolwassen) kind is prima te doen als vrouw want dat is onvoorwaardelijke liefde. Maar ik denk niet dat ik ooit weer met een man zou gaan samenwonen als mijn man zou komen te overlijden of zo.
Resistance is futile.
  Forum Admin woensdag 24 december 2025 @ 16:36:54 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219578473
quote:

[..]
Male loneliness gaat over mannen die dus niet in staat blijken om vriendschappen te onderhouden waardoor ze kunnen zuipen en darten en met vrienden naar de voetbal gaan.

Intimiteit is wel iets anders dan alleen seks natuurlijk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 24 december 2025 @ 16:37:27 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578477
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In de basis een positief beeld hebben van vrouwen is wel een factor die de kans op regelmatige seks (en een relatie) aanzienlijk verhoogt.
Resistance is futile.
pi_219578478
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je bijt liever op je tong?
  woensdag 24 december 2025 @ 16:38:39 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578484
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Intimiteit is wel iets anders dan alleen seks natuurlijk.
Wat is intimiteit voor jou dan? Want voor mij is een relatie een hele hechte vriendschap met seks. En kunnen pissen in huis met de deur open.
Resistance is futile.
  woensdag 24 december 2025 @ 16:38:39 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219578485
quote:

[..]

Als man net zo goed maar dat blijft dan wel altijd met ‘vreemden’, wat toch anders is
The End Times are wild
pi_219578486
quote:

[..]

Zo moeilijk is dat niet want voor elke vrouw die besluit alleen te blijven staat een man waar mee je potentieel op stap kunt En intimiteit staat toch niet gelijk aan seks. Dat ik dat nota bene een vrouw moet uitleggen.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 16:39:06 #34
38496 Perrin
pi_219578487
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:37 schreef Seven. het volgende:

[..]
In de basis een positief beeld hebben van vrouwen is wel een factor die de kans op regelmatige seks (en een relatie) aanzienlijk verhoogt.
Ja gek genoeg helpt dat.
pi_219578490
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:38 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat is intimiteit voor jou dan? Want voor mij is een relatie een hele hechte vriendschap met seks. En kunnen pissen in huis met de deur open.
Samen kroelen onder een fleece dekentje.
blablablabla
  Forum Admin woensdag 24 december 2025 @ 16:39:47 #36
pi_219578491
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:38 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik, seks alleen is niet wat iets intiem maakt, daar horen andere gevoelens en ervaringen bij.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219578494
quote:
11s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:37 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Je bijt liever op je tong?
Nee, ik lach er gewoon om.
Beetje grapjes maken en dollen, niet alles zo serieus nemen.
  woensdag 24 december 2025 @ 16:41:05 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578499
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:38 schreef Elan het volgende:

[..]
Zo moeilijk is dat niet want voor elke vrouw die besluit alleen te blijven staat een man waar mee je potentieel op stap kunt En intimiteit staat toch niet gelijk aan seks. Dat ik dat nota bene een vrouw moet uitleggen.
Wat is voor jou intimiteit?
Resistance is futile.
pi_219578506
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:36 schreef Seven. het volgende:

[..]
Weet je wel hoe heerlijk het is om alleen te wonen? Samenwonen met je eigen (onvolwassen) kind is prima te doen als vrouw want dat is onvoorwaardelijke liefde. Maar ik denk niet dat ik ooit weer met een man zou gaan samenwonen als mijn man zou komen te overlijden of zo.
Ik ook niet.
Ben veel te gelukkig met mijn man.
Als die weg zou vallen, zie ik ook totaal geen reden meer om weer met een man samen te gaan wonen. Het gezinsleven vind ik heerlijk. Maar ons kind vliegt over een paar jaar uit.
Wat heeft een man verders dan nog te bieden wat ik niet zonder een man zou kunnen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219578507
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik, seks alleen is niet wat iets intiem maakt, daar horen andere gevoelens en ervaringen bij.
Als het puur om seks gaat kunnen vrouwen daar goedkoper aan komen. Niet per se eenvoudiger want je kunt als man een escort bellen die staat dan binnen een uur op de stoep en kun je ook neuken. Van horen zeggen natuurlijk.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 16:42:40 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578509
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Samen kroelen onder een fleece dekentje.
Dat kan ook prima met een scharrel of FWB.
Resistance is futile.
  Forum Admin woensdag 24 december 2025 @ 16:43:19 #42
pi_219578513
quote:
17s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:42 schreef Seven. het volgende:

[..]
Absoluut niet hetzelfde.
pi_219578515
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee, ik lach er gewoon om.
Beetje grapjes maken en dollen, niet alles zo serieus nemen.
En zo hoort het
  woensdag 24 december 2025 @ 16:43:53 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219578518
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:42 schreef Elan het volgende:

[..]
Als het puur om seks gaat kunnen vrouwen daar goedkoper aan komen. Niet per se eenvoudiger want je kunt als man een escort bellen die staat dan binnen een uur op de stoep en kun je ook neuken. Van horen zeggen natuurlijk.
Betaal jij vrouwen na afloop dan?
The End Times are wild
pi_219578523
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Jij schopt ze meteen de deur uit?
pi_219578524
quote:
17s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:42 schreef Seven. het volgende:

[..]
Precies, en als je elkaar zat bent ga je naar je eigen huis.
Wel de lusten niet de lasten.
pi_219578527
Deel 5 al???
Waarom is dit topique zo populair? ZELDEN VERTOOND !
pindazakje
  woensdag 24 december 2025 @ 16:46:06 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578534
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Ben veel te gelukkig met mijn man.
Als die weg zou vallen, zie ik ook totaal geen reden meer om weer met een man samen te gaan wonen. Het gezinsleven vind ik heerlijk. Maar ons kind vliegt over een paar jaar uit.
Wat heeft een man verders dan nog te bieden wat ik niet zonder een man zou kunnen?
Ik zou de eerder mannelijke DIY skills missen, maar je kan natuurlijk ook gewoon middels YouTube leren. Maar idd, het voegt weinig toe. Een goed gesprek heb ik dan wel met m'n vriendinnen. Kroelen onder een fleece dekentje doe ik nu ook elke avond alleen (heerlijk).
Resistance is futile.
pi_219578540
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:41 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat is voor jou intimiteit?
Van alles. Kroelen en knuffelen, lepeltje lepel liggen, elkaar masseren en soms natuurlijk ook een potje neuken maar vaker niet dan wel.

Maar ook een fijn gesprek kan heel intiem zijn.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 16:47:14 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578543
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Absoluut niet hetzelfde.
Voor jou.
Resistance is futile.
  Forum Admin woensdag 24 december 2025 @ 16:49:37 #51
pi_219578558
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:47 schreef Seven. het volgende:

[..]
Voor jou.
Nee, niet alleen voor mij maar voor heel veel mensen.
  woensdag 24 december 2025 @ 16:49:39 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219578559
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:36 schreef Seven. het volgende:

[..]
Dat vind ik altijd wel grappig aan die dreigementen van "kijk uit hoor, straks woon je alleen met tien katten!"
Echt, waar kan ik tekenen?
pi_219578569
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:43 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zou niet best zijn.
Maar het zou een optie kunnen zijn als je bewust alleen blijft. Als je geen vrouw en kinderen hebt hou je tijd en geld over voor een escort. Die kunnen je een girlfriend experience geven. Voor veel mannen helaas beter dan hun eigen vrouw. Het gros van de mannen die escorte bezoeken zijn zogenaamd gelukkig getrouwd.

Dan heb je dubbele lasten en dat is nooit slim.
blablablabla
  Forum Admin woensdag 24 december 2025 @ 16:50:42 #54
pi_219578570
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Van alles. Kroelen en knuffelen, lepeltje lepel liggen, elkaar masseren en soms natuurlijk ook een potje neuken maar vaker niet dan wel.

Maar ook een fijn gesprek kan heel intiem zijn.
Samen het leven doorlopen met al haar ups en downs kan al intiem zijn, zelfs zonder seks. Dat zullen aseksuele mensen bijvoorbeeld ook zeggen.

Dat je intimiteit kan shoppen bij mensen om je batterij te vullen vind ik lariekoek en het lijkt me vooral een recept om ongelukkig te worden.
pi_219578576
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:46 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik zou de eerder mannelijke DIY skills missen, maar je kan natuurlijk ook gewoon middels YouTube leren. Maar idd, het voegt weinig toe. Een goed gesprek heb ik dan wel met m'n vriendinnen. Kroelen onder een fleece dekentje doe ik nu ook elke avond alleen (heerlijk).
Gezellig onder een dekentje een film kijken op de bank doe ik ook met mijn dochter. Kaarsjes aan. Huis gezellig maken. Heb je allemaal geen man voor nodig.

En de meeste DIY dingen kan ik zelf wel, of ik besteed het uit. :)
De auto gaat gewoon naar de garage. En de schilder kan ik ook wel regelen. De Coolblue installeert de nieuwe vaatwasmachine voor een paar tientjes extra.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 16:54:01 #56
38496 Perrin
pi_219578588
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Samen het leven doorlopen met al haar ups en downs kan al intiem zijn, zelfs zonder seks. Dat zullen aseksuele mensen bijvoorbeeld ook zeggen.

Dat je intimiteit kan shoppen bij mensen om je batterij te vullen vind ik lariekoek en het lijkt me vooral een recept om ongelukkig te worden.
Intimiteit is naast iemand wakker worden waardoor je elke dag dankbaar begint.
pi_219578597
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Gezellig onder een dekentje een film kijken op de bank doe ik ook met mijn dochter. Kaarsjes aan. Huis gezellig maken. Heb je allemaal geen man voor nodig.

En de meeste DIY dingen kan ik zelf wel, of ik besteed het uit. :)
De auto gaat gewoon naar de garage. En de schilder kan ik ook wel regelen. De Coolblue installeert de nieuwe vaatwasmachine voor een paar tientjes extra.
De vraag is: word je er ook gelukkig van om het zelf te doen of uit te besteden? De meeste vrouwen worden er gelukkig van als hun man dat doet. Dan zien ze hun man in hun element en krijgen ze het gevoel dat er voor hen gezorgd wordt. De meeste vrouwen hebben dat ook nodig om zich vrouw te voelen: dat hun man mannendingen voor hen doet, terwijl ze zelf vrouwendingetjes voor hem doen, zoals koken of schoonmaken.

Als je dat uit je leven verwijdert, mis je ook een stuk van jezelf. Dan zul je je nooit op en top vrouw voelen.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_219578609
quote:
17s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
:r

Als ik naast mijn vriendin wakker word, denk ik: Jezus, weer diezelfde. Maar 's avonds neuk ik haar dan toch suf. Puur op instinct. Je moet bij een man vooral niet aankomen met woorden als dankbaarheid ofzo. Echt onzinnig geneuzel is dat.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  woensdag 24 december 2025 @ 16:57:03 #59
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219578614
quote:
11s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:45 schreef Hyaenidae het volgende:
Deel 5 al???
Waarom is dit topique zo populair?
Incels vs oude vrijsters
pi_219578622
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:55 schreef TAmaru het volgende:

[..]
De vraag is: word je er ook gelukkig van om het zelf te doen of uit te besteden? De meeste vrouwen worden er gelukkig van als hun man dat doet. Dan zien ze hun man in hun element en krijgen ze het gevoel dat er voor hen gezorgd wordt. De meeste vrouwen hebben dat ook nodig om zich vrouw te voelen: dat hun man mannendingen voor hen doet, terwijl ze zelf vrouwendingetjes voor hem doen, zoals koken of schoonmaken.

Als je dat uit je leven verwijdert, mis je ook een stuk van jezelf. Dan zul je je nooit op en top vrouw voelen.
Is dat jouw ervaring, dat jij je niet op en top vrouw voelt als er geen man in je huis is die de koelkast installeert?
(Ik weet niet of je man of vrouw bent)
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 24 december 2025 @ 16:58:57 #61
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219578629
quote:
17s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Geloof me, als je naast mij wakker wordt, begint je dag niet dankbaar :D
Nadat ik thee heb gehad ben ik aardig te doen verder.
pi_219578630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Absoluut niet hetzelfde.
Straatcommando is een romanticus o|O

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 24 december 2025 @ 16:59:19 #63
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219578631
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:57 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Incels vs oude vrijsters
Gegarandeerde hardloper op Fok!
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 24 december 2025 @ 16:59:22 #64
38496 Perrin
pi_219578633
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:56 schreef TAmaru het volgende:

[..]
:r

Als ik naast mijn vriendin wakker word, denk ik: Jezus, weer diezelfde. Maar 's avonds neuk ik haar dan toch suf. Puur op instinct. Je moet bij een man vooral niet aankomen met woorden als dankbaarheid ofzo. Echt onzinnig geneuzel is dat.
Ik ben 13 jaar getrouwd en letterlijk elke dag begint zo. Noem het geneuzel, maar het is voor mij de essentie.
  woensdag 24 december 2025 @ 16:59:59 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578636
quote:

[..]

Als moeder van je kind en man voel je je ook niet op en top vrouw hoor :') .
Resistance is futile.
pi_219578640
De band Kadanz zong het in 1983 al. De intimiteit, we raken het kwijt.

Bekijk deze YouTube-video

Kadanz - Intimiteit
pi_219578641
quote:

[..]

Ligt er aan wat je zoal onder intimiteit verstaat. Bepaalde aspecten kun je prima buiten de deur shoppen. Maar dan moet niet demiseksueel zijn want dan werkt het sowieso niet :7
blablablabla
pi_219578657
quote:

[..]

Ik denk dat het ergens in het midden ligt, zoals zoveel :)

Mijn man en ik zijn nu 20 jaar samen. We hebben samen heel veel dingen meegemaakt en gedaan. Dat geeft een mate van intimiteit die ik alleen met hem kan hebben, denk ik. En na zoveel jaar (en hopelijk nog een flink aantal jaren meer) denk ik niet dat ik diezelfde mate van intimiteit nog met een ander zal hebben. Maar een bepaalde mate van intimiteit kan best met andere mensen, zowel vriendinnen als een nieuwe (lat)partner ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219578664
quote:
9s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik ben 13 jaar getrouwd en letterlijk elke dag begint zo. Noem het geneuzel, maar het is voor mij de essentie.
20 jaar hier, en idem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219578668
quote:
11s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:45 schreef Hyaenidae het volgende:
Deel 5 al???
Waarom is dit topique zo populair? ZELDEN VERTOOND !
Je kunt hier ondermeer kennisnemen van heel aparte standpunten over man-vrouw-verhoudingen, de superioriteit van de man want meer spierkracht, de teloorgang van het Westen door het feminisme en de wonderen van AI-seksspeeltjes.

Kortom, een inkijkje in de ziel van de kamerplant.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219578671
quote:

[..]

En dat zeg jij met je vagijn of vul je dat even in voor alle vrouwen ter wereld?
  woensdag 24 december 2025 @ 17:06:23 #72
38496 Perrin
pi_219578679
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:05 schreef Koettie het volgende:

[..]
En dat zeg jij met je vagijn of vul je dat even in voor alle vrouwen ter wereld?
Stukje mansplaining.
  woensdag 24 december 2025 @ 17:06:31 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219578680
quote:

[..]
Ik word gelukkig van een respectvolle wisselwerking en dat kan ook zijn als hij kookt en ik iets met een schroevendraaier uitvoer, eigenlijk.
quote:
Mj, wat is dat, op en top vrouw voelen? Ik ben door alle hoepeltjes gesprongen en ben een zorgzame moeder en partner en zo, ben echt blij met die baarmoeder en functionele melkklieren maar ik heb echt nul momenten dat ik een potje sta te koken o.i.d. en ineens daardoor denk van "gut ja, nu voel ik me echt vrouw hoor!"
pi_219578684
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
Maar wat dan wel?
En dan bedoel ik niet als moeder van je man natuurlijk.
Maar als jou kind en jou man je waarderen voor je werkzaamheden en inzet, voel jij je dan geen goede vrouw?
  woensdag 24 december 2025 @ 17:07:39 #75
38496 Perrin
pi_219578689
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
ik heb echt nul momenten dat ik een potje sta te koken o.i.d. en ineens daardoor denk van "gut ja, nu voel ik me echt vrouw hoor!"
Gemiste kans dus.
pi_219578708
quote:

[..]
Fatsoenlijke vent zoeken dan. Als je je zo voelt is er in beginsel iets grondig mis met je relatie.
blablablabla
  woensdag 24 december 2025 @ 17:17:21 #77
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219578772
quote:

Wij mannen roepen dat al eeuwen
Waarom hielden mannen dan ontieglijk lang een verbod op abortus in stand? :(
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219578776
quote:

[..]
Misschien moet je wat minder anderen proberen op te voeden naar jouw ideaalbeeld. Vrouwen zeiken gewoon veel, omdat het vrijwel altijd op hun manier moet. Mannen geven over het algemeen minder om dat soort geneuzel.
pi_219578794
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Omdat kinderen noodzakelijk zijn om een culturele uitoeing te voorkomen.
pi_219578799
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Omdat dat in De Bijbel stond. Vrouwen dachten er niet anders over in het algemeen.

Narratief van dat kutmannen dat simpelweg afdwongen is ook redelijk kort door de bocht.
blablablabla
pi_219578803
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
20 jaar hier, en idem.
53 jaar hier, en ik ben nog steeds blij als ik haar zie. Als ze lacht gaat de hemel open, dus ik maak vaak (slechte) grappen. Als ze pijn heeft (dat krijg je, met de jaren) doe ik iets wat misschien helpt.

Ik ben een mazzelaar.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219578805
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat het ergens in het midden ligt, zoals zoveel :)

Mijn man en ik zijn nu 20 jaar samen. We hebben samen heel veel dingen meegemaakt en gedaan. Dat geeft een mate van intimiteit die ik alleen met hem kan hebben, denk ik. En na zoveel jaar (en hopelijk nog een flink aantal jaren meer) denk ik niet dat ik diezelfde mate van intimiteit nog met een ander zal hebben. Maar een bepaalde mate van intimiteit kan best met andere mensen, zowel vriendinnen als een nieuwe (lat)partner ofzo.
Eens.
Weet je wat het ook is, met een nieuwe man om mee samen te wonen, komen ook weer nieuwe aanpassingen en eigenaardigheden die iemand heeft.
Ik denk niet dat ik daar nog veel zin in ga hebben. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219578819
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef capricia het volgende:
Eens.
Weet je wat het ook is, met een nieuwe man om mee samen te wonen, komen ook weer nieuwe aanpassingen en eigenaardigheden die iemand heeft.
Ik denk niet dat ik daar nog veel zin in ga hebben. :D
Je hoeft met een nieuwe man ook niet per se gaan samenwonen. Je kan ook voor een LAT-relatie kiezen.
  woensdag 24 december 2025 @ 17:28:10 #84
38496 Perrin
pi_219578846
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef OllieA het volgende:

[..]
53 jaar hier, en ik ben nog steeds blij als ik haar zie. Als ze lacht gaat de hemel open, dus ik maak vaak (slechte) grappen. Als ze pijn heeft (dat krijg je, met de jaren) doe ik iets wat misschien helpt.

Ik ben een mazzelaar.
Ontzettend cliché maar dit is waar het leven om draait.
pi_219578860
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ontzettend cliché maar dit is waar het leven om draait.
Geef ik mezelf bloot, is het cliché... :D
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 24 december 2025 @ 17:31:28 #86
38496 Perrin
pi_219578861
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:31 schreef OllieA het volgende:

[..]
Er is toch niks mooiers man.
pi_219578880
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:33 schreef matspontius het volgende:

[..]
Gelukkig snurken alleen mannen _O- _O-
Inderdaad zeg. :P
pi_219578893
Ik raak helemaal in crisis over m'n geslacht door dit topic. En over m'n vriend. :P
  woensdag 24 december 2025 @ 17:36:30 #89
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578894
quote:

[..]

Jammer dat er relatief veel mannen zijn die er vandoor gaan als hun vrouw een ernstige ziekte krijgt.
Resistance is futile.
  woensdag 24 december 2025 @ 17:37:48 #90
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219578899
quote:
2s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:31 schreef OllieA het volgende:

[..]
Je moet cliché niet noodzakelijk als negatief bezien.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 24 december 2025 @ 17:39:34 #91
38496 Perrin
pi_219578914
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:36 schreef Seven. het volgende:

[..]
Jammer dat er relatief veel mannen zijn die er vandoor gaan als hun vrouw een ernstige ziekte krijgt.
Dat is idd een van de zwaarste proeven.
  woensdag 24 december 2025 @ 17:41:19 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219578934
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:17 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Misschien moet je wat minder anderen proberen op te voeden naar jouw ideaalbeeld. Vrouwen zeiken gewoon veel, omdat het vrijwel altijd op hun manier moet. Mannen geven over het algemeen minder om dat soort geneuzel.
Misschien moet jij niet zoveel aannemen.

Hij zorgt voor het huishouden en hij zorgt voor onze zoon, ik help hem daarbij waar ik kan (en ik doe de derde shift). En ik vertel hem al helemaal niet hoe hij dat moet doen, al overleg ik wel over de opvoeding van onze zoon.
Resistance is futile.
  Forum Admin woensdag 24 december 2025 @ 17:41:20 #93
pi_219578935
quote:

[..]
Ik zie niet in hoe dat een reactie is op mijn post, maar het is een teken van een kut karakter als je zoiets doet, al is liefde soms ook loslaten. Maar dan komt het vanuit beide partijen.

Ik bedoel, als we die tour op gaan zijn er ook relatief veel vrouwen die een man als pinpas zien. Lijkt me niet bevordelijk voor de discussie als we in zulke generaliserende termen/opmerkingen gaan praten aangezien het niet de norm is.
  woensdag 24 december 2025 @ 17:43:21 #94
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219578949
quote:

[..]
Die test hebben wij glansrijk doorstaan. Binnen een paar maand van daten kregen we allebei de ene diagnose na de ander. We worden nog net niet als celebrity herkend in het UMCG. :D
  woensdag 24 december 2025 @ 17:44:47 #95
38496 Perrin
pi_219578971
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Die test hebben wij glansrijk doorstaan. Binnen een paar maand van daten kregen we allebei de ene diagnose na de ander. We worden nog net niet als celebrity herkend in het UMCG. :D
Als het je relatie niet breekt, wordt ie alleen maar sterker. Mevrouw Perrin kreeg borstkanker, inmiddels gelukkig alweer 6 jaar geleden.
  woensdag 24 december 2025 @ 17:49:09 #96
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219579015
Ach. De meeste mannen en vrouwen zijn gelukkiger samen, alleen is maar alleen. Kinderen grootbrengen, samen je huis verbouwen, dat is wel waar het om draait.

Er is nu een trend gaande bij geürbaniseerde hoger opgeleide vrouwen om alleen te leven. Prima. Ook dat lost zich letterlijk vanzelf op.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 24 december 2025 @ 17:53:39 #97
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219579072
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:49 schreef phpmystyle het volgende:
Ach. De meeste mannen en vrouwen zijn gelukkiger samen, alleen is maar alleen. Kinderen grootbrengen, samen je huis verbouwen, dat is wel waar het om draait.

Er is nu een trend gaande bij geürbaniseerde hoger opgeleide vrouwen om alleen te leven. Prima. Ook dat lost zich letterlijk vanzelf op.
Precies, daarom moeten dat soort groepen ook niet zo serieus genomen worden. De samenleving an sich is afhankelijk van groepen die wel kinderen hebben, daarop zou dan ook de focus moeten liggen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219579130
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:49 schreef phpmystyle het volgende:

Hoeft ook geen ramp voor jonge mannen te zijn
Geld ligt letterlijk op straat want het gros van die hoger opgeleide vrouwen werken in de dienstensector en hebben natuurlijk niets met techniek. Hebben geen vent die het oplost, dus voor elke druppende kraan of kapotte vaatwasser moet een expert ingevlogen worden. Die door schrijnende tekorten aan vaklui praktisch kunnen vragen wat ze willen.
blablablabla
pi_219579132
quote:
7s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik had er 15 jaar niet echt veel last van. Sterker nog, lekker rustig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 24 december 2025 @ 18:04:49 #100
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219579205
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Precies, daarom moeten dat soort groepen ook niet zo serieus genomen worden. De samenleving an sich is afhankelijk van groepen die wel kinderen hebben, daarop zou dan ook de focus moeten liggen.
Klop.
Met de huizenmarkt anno nu wordt een en al gestimuleerd.
Stel je voor dat we huizen over hadden..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')