Tja, daar had mama dan toch heel anders mee om moeten gaan. Het is ook de opvoeding die we zelf geven die onze kinderen mee vormt.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:09 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik denk ook niet dat het date materiaal is.
Ik kende overigens 2 mannen allebei met een koopwoning, waar mama vanuit de andere kant van het land kwam om het huis 1x in de 3 maanden schoon te maken. Ze hadden beide ook zussen, die zussen kregen deze behandeling niet.
Pardon??quote:Op woensdag 24 december 2025 10:07 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Niveautje hoor. Nog raardere interpretatie.
Feit: In gevallen van 'onvruchtbaarheid' vruchtbaarheid, want daar gaat het vaak om, gaat het maar zelden om complete onvruchtbaarheid. En als dit wel zo blijkt is dit 9/10 keer aan de vrouw te wijten. En ik durf te stellen dat die onvruchtbaarheid vandaag de dag zeker een verband heeft met gemoedstoestand. Of deze hormonaal verpest wordt door bepaalde zaken staat hier niet los van. Dat kan. Wie zal het zeggen? Vast niet de arts die je de prikpil voorschreef tijdens je tienerjaren.
Ik denk niet dat dat vooruit te plannen valt.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:14 schreef capricia het volgende:
Voor degenen die wel gelukkig verliefd verloofd getrouwd zijn:
Als mijn man weg zou vallen, zou ik inderdaad niet snel meer op zoek gaan naar een andere man. Ik heb het heerlijk samen. En kan me een andere partner gewoon niet voorstellen. Ik denk dat ik dan inderdaad de rest van mijn leven singel zou blijven.
Herkenbaar?
Voor zoveel dingen. Net als mannen ook vrouwen nodig hebben. En gewoon: andere mensen. We zijn als soort succesvol door samen te werken.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja. Veel mannen zien zichzelf nooit als het probleem of hun vrienden niet als het probleem. Er wordt te weinig daarover gesproken met elkaar.
Als ze geen date kunnen krijgen voor langere tijd gaan ze de meest rare dingen doen behalve dat te doen wat ze meer aantrekkelijk maakt voor de vrouwen.
En wees heel eerlijk. Waar heeft de moderne vrouw nu daadwerkelijk echt een man voor nodig?
Absoluut!quote:Op woensdag 24 december 2025 10:14 schreef capricia het volgende:
Als mijn man weg zou vallen, zou ik inderdaad niet snel meer op zoek gaan naar een andere man. Ik heb het heerlijk samen. En kan me een andere partner gewoon niet voorstellen. Ik denk dat ik dan inderdaad de rest van mijn leven singel zou blijven.
Herkenbaar?
Nouja er zijn toch wel dingen te noemen die zo ongeveer alle vrouwen onaantrekkelijk vinden.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:16 schreef Koettie het volgende:
“Vrouwen” willen gewoon ‘normale’ ‘mannen’. Daar gaat al zoveel mis. Want ‘alle vrouwen’ veralgemeniseren is nietszeggend, net als ‘alle mannen’. Het is zo’n breed spectrum, waar heb je het dan in godsnaam over? Ik ben een vrouw. Val niet op status/auto’s/betere baan. Wel op lange mannen, al zijn ze niet per se objectief knap. Hoor ik nu juist wel of niet bij alle vrouwen? En hoeveel % wordt dat meegenomen in de peiling hier? Mijn huidige partner voelt als de meest passende man ooit maar als ik alles van tevoren had geweten, bijv plain eerlijk tinderprofiel, was het nooit wat geworden. Dat was dan met verstand geweest. Maar je maakt zulke keuzes nooit 100% emotioneel of 100% rationeel.
Zit echt reacties te lezen maar iedereen lult langs elkaar eigenlijk
Elkaar aanspreken op onwenselijk gedrag. Emotioneel iets meer volwassen worden.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dus wat stel je voor dat ze dan zouden moeten doen? Vriendengroep vaarwel zeggen? Stoppen met hun kinderachtige hobby's?
[..]
Ik denk dat je dat gewoon niet zo kan zeggen.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Absoluut!
Ik hoop nog heel lang samen te zijn met mijn man. Als dat niet zo is omdat hij wegvalt, ga ik zeker niet op zoek naar een ander. Ik ga niet daten ofzo. Mocht ik toevallig iemand tegenkomen waar het mee klikt, dan zie ik wel verder, maar ik hoef niet meer zo nodig. Ik kan me gewoon oo niet voorstellen dat het ooit weer wordt zoals het nu is. En met minder neem ik geen genoegen. Of is dat ook weer te veeleisend?
Oh oké. Had wel in de OP mogen staan dan, als het nu daar weer over moet gaan.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is een tweede column geplaatst, en die gaat over mannen als Pelicot. Kennelijk zijn er dit jaar nog drie van die mannen gesnapt.
juist.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Absoluut!
Ik hoop nog heel lang samen te zijn met mijn man. Als dat niet zo is omdat hij wegvalt, ga ik zeker niet op zoek naar een ander. Ik ga niet daten ofzo. Mocht ik toevallig iemand tegenkomen waar het mee klikt, dan zie ik wel verder, maar ik hoef niet meer zo nodig. Ik kan me gewoon oo niet voorstellen dat het ooit weer wordt zoals het nu is. En met minder neem ik geen genoegen. Of is dat ook weer te veeleisend?
Een mannenkind... Tja ik snap de generalisatie wel maar dat lijkt me nogal overdreven.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:13 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nou ok, laat dit dan waar zijn.
We kunnen er natuurlijk rekening mee houden maar wij als vrouw moeten best voor ons 40e aan kinderen beginnen. Liefst nog eerder als het meer dan 1 kind gaat zijn.
Dan zit je dus met een extra mannenkind in huis waar je ook nog voor moet zorgen en alles moet aangeven wat hij kan doen om te helpen. Eentje die bv jaloers is op de aandacht die de baby krijgt. Of zegt dat hij weeral moet babysitten en daar geen zin in heeft (je babysit niet, het is je eigen kind.. dat heet een ouder zijn)
Daar hebben veel vrouwen dus geen zin meer in.
Gelukkig is een groot deel van de 40- mannen niet zo. Maar ze zijn er wel.
Ik denk dat daar de column over gaat.
Een man als extra baan in je huis ipv aanvulling.
Mwah. Ik ken er een paar in relatie. En je kan dingen onaantrekkelijk vinden maar de andere punten compenseren weer. 't leven is maar ingewikkeldquote:Op woensdag 24 december 2025 10:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja er zijn toch wel dingen te noemen die zo ongeveer alle vrouwen onaantrekkelijk vinden.
Slachtoffergedrag is er volgens mij wel een van.
Dat kan. Maar als ik kijk naar een vriendin van me die aan het daten is, word ik daar plaatsvervangend ongelukkig van. Ik wil niet op een app, ik wil niet telkens op date om te kijken of iemand leuk genoeg is of mij leuk genoeg vindt. Ik wil gewoon lekker leven, leuke dingen doen, en daar heb ik niet per se een man bij nodig.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat gewoon niet zo kan zeggen.
Dan wordt je leven zo een andere kant uit gestuurd, dat het niet te voorspellen is hoe je behoeften dan zijn en wat er kan gebeuren.
Het kan gecompenseerd worden natuurlijk.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:23 schreef Koettie het volgende:
[..]
Mwah. Ik ken er een paar in relatie. En je kan dingen onaantrekkelijk vinden maar de andere punten compenseren weer. 't leven is maar ingewikkeld
Inderdaad haar column van gisteren.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik heb toch maar even de OP gelezen omdat ik wilde weten wat er nou zo erg is om een drie topics over vol te posten. Maar wat jij zegt staat daar echt niet in. Of gaat het inmiddels niet meer over de column uit de OP?
Maar het ligt ook aan de gedachten daarachter. Als je zegt 'wil best zijn aandeel doen maar heeft wat hulp nodig' is dat heel anders dan 'helpen met'. Want het is ook zijn huishouden.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een mannenkind... Tja ik snap de generalisatie wel maar dat lijkt me nogal overdreven.
Nogmaals; het zou de vrouw helpen als het besef er is dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. Het hele topic zit vol met generalisaties dus ik gooi er nog even een paar bij.
Mannen zijn best bereid mee te helpen in het huishouden; traditioneel is het echter zou dat de vrouw dat overzicht veel beter in haar hoofd heeft. Mannen hebben daar wellicht wat hulp bij nodig. En dan is het misschien heel kinderachtig maar is het dan zo'n grote moeite als vrouw om even uit te spreken wat je van een man verwacht rondom het huishouden? Mannen hebben dan weer een eigen agenda in hun hoofd maar die mogen ze dan wel lekker zelf oplossen.
Oh jawel hoor.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat gewoon niet zo kan zeggen.
Dan wordt je leven zo een andere kant uit gestuurd, dat het niet te voorspellen is hoe je behoeften dan zijn en wat er kan gebeuren.
Natuurlijk is dat zo. En binnen een goede relatie waarin je samen groeit kan dat ook. Maar dan gaat die man niet voor de rest van zijn leven die aanwijzingen nodig hebben en weet hij ook op den duur wat zijn taken in dat huishouden zijn, lijkt me. Na tien jaar hoef je je man toch niet meer te vragen of hij zijn sokken in de wasmand wil gooien, de boodschappen wil doen, brood uit de vriezer halen (ik noem maar wat dingen die regelmatig voor kunnen komen).quote:Op woensdag 24 december 2025 10:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een mannenkind... Tja ik snap de generalisatie wel maar dat lijkt me nogal overdreven.
Nogmaals; het zou de vrouw helpen als het besef er is dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn. Het hele topic zit vol met generalisaties dus ik gooi er nog even een paar bij.
Mannen zijn best bereid mee te helpen in het huishouden; traditioneel is het echter zou dat de vrouw dat overzicht veel beter in haar hoofd heeft. Mannen hebben daar wellicht wat hulp bij nodig. En dan is het misschien heel kinderachtig maar is het dan zo'n grote moeite als vrouw om even uit te spreken wat je van een man verwacht rondom het huishouden? Mannen hebben dan weer een eigen agenda in hun hoofd maar die mogen ze dan wel lekker zelf oplossen.
Ik vind weldegelijk dat ze doet alsof het normaler is voor mannen om dit te doen, dan het is.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maar op een andere manier dan jij nu doet.
Jij doet alsof ze zegt dat dit normaal is bij mannen. Dat is niet wat ze zegt.
Ze zegt dat het angstaanjagende is dat het in de gevallen waar het om gaat telkens mannen betreft die je als normaal zou bestempelen, omdat het gewone mannen zijn, met een gezin, een baan, een normaal leven. Kennelijk zijn er mensen op de wereld die normaal overkomen, maar wel in staat zijn tot zulke monsterlijke dingen; in dit geval zijn dat mannen.
Divers onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen het gelukkigst zijn zonder relatie en een man met. Daarnaast heeft onderzoek aangetoond dat een man beter slaapt met een vrouw naast zich, maar een vrouw dus absoluut niet.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor zoveel dingen. Net als mannen ook vrouwen nodig hebben. En gewoon: andere mensen. We zijn als soort succesvol door samen te werken.
Maar even naar het begin: deze column vindt nu juist dat vrouwen die geen leuke man meer kunnen vinden niet het probleem zijn, maar de mannen.
Als incels zeiken over ‘de vrouwen’ dan worden ze terecht belachelijk gemaakt.
Maar hier hebben die vrouwen gelijk?
Hoe kan dat nou niet met twee maten meten zijn? Of je moet daadwerkelijk denken dat mannen (allemaal) overbodige ballast zijn.
Ja.quote:Op woensdag 24 december 2025 10:14 schreef capricia het volgende:
Herkenbaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |